abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86563882
Hallo mensen,

Ik heb al een beetje rondgekeken naar wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Ik woon in een herenhuis op de bovenste verdieping en ik deel het TV-signaal met 4 anderen. Volgens mij komt het signaal binnen op de eerste verdieping en is hier ook de splitter geplaatst. Volgens een paar sites zou het zwakke signaal op de publieke zenders veklaard kunnen worden doordat ik ver van de splitter afzit. Toch had de vorige bewoonster geen last van een slecht signaal.

Nu zal jullie advies waarschijnlijk zijn dat ik een goede kwaliteit COAX kabel moet kopen, maar dit ligt niet zo makkelijk.. Ik heb vorige week een nieuwe (een zo kort mogelijke) gekocht bij de gamma toen ik erachter kwam dat het kastje waar ik in mijn kamer het signaal uit moet halen een vrouwtjesaansluiting is :? Ik had dus een kabel nodig met twee mannetjes aan de uiteindes. Heb de kabel dus doorgeknipt (ja, op de juiste manier) en hier een mannetje op gezet, met als gevolg het slechte signaal..

Ik denk nu dus dat het signaal mede door de afstand van de splitter af en doordat ik de kabel door heb moeten knippen om er een mannetje op te zetten is verslechterd. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een winkel die COAX-kabeltjes levert met mannetje-mannetje op de uiteindes. Weet hier iemand iets over of heeft er iemand nog een compleet ander idee?

Alvast bedankt,

Bart

ps. Laat mij weer champions league kijken :'(
  Moderator / Miss SHO zaterdag 18 september 2010 @ 09:51:38 #2
22592 crew  Ole
pi_86563979
Waar woon je? kan ook aan de kabelmaatschappij liggen.
Anders is een versterker misschien een idee?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_86563981
Heb je hem niet op de radio aangesloten :')
pi_86563991
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:43 schreef Sebartiaan het volgende:
Hallo mensen,

Ik heb al een beetje rondgekeken naar wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Ik woon in een herenhuis op de bovenste verdieping en ik deel het TV-signaal met 4 anderen. Volgens mij komt het signaal binnen op de eerste verdieping en is hier ook de splitter geplaatst. Volgens een paar sites zou het zwakke signaal op de publieke zenders veklaard kunnen worden doordat ik ver van de splitter afzit. Toch had de vorige bewoonster geen last van een slecht signaal.

Nu zal jullie advies waarschijnlijk zijn dat ik een goede kwaliteit COAX kabel moet kopen, maar dit ligt niet zo makkelijk.. Ik heb vorige week een nieuwe (een zo kort mogelijke) gekocht bij de gamma toen ik erachter kwam dat het kastje waar ik in mijn kamer het signaal uit moet halen een vrouwtjesaansluiting is :? Ik had dus een kabel nodig met twee mannetjes aan de uiteindes. Heb de kabel dus doorgeknipt (ja, op de juiste manier) en hier een mannetje op gezet, met als gevolg het slechte signaal..

Ik denk nu dus dat het signaal mede door de afstand van de splitter af en doordat ik de kabel door heb moeten knippen om er een mannetje op te zetten is verslechterd. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een winkel die COAX-kabeltjes levert met mannetje-mannetje op de uiteindes. Weet hier iemand iets over of heeft er iemand nog een compleet ander idee?

Alvast bedankt,

Bart

ps. Laat mij weer champions league kijken :'(
Ik heb onlangs ook lopen priegelen met tvkabel met meerdere uiteindes en kutgammagoedkopetvstekkertjes, mannetje of vrouwtje maakt niets uit, je moet het gewoon goed aansluiten en dan is er niks aan de hand. Wordt het beeld slechter of beter als je de kabel vlakbij de stekker beweegt? Dan is er een kernbreuk, opnieuw knippen en strippen en aansluiten. Blijft het beeld continu even slecht, ff goed checken of de aarde de kern echt niet raakt, echt goed proberen te scheiden.
pi_86563998
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:51 schreef elby1988 het volgende:
Scherp.. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2010 09:52:59 ]
pi_86564025
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:51 schreef Ole het volgende:
Waar woon je? kan ook aan de kabelmaatschappij liggen.
Anders is een versterker misschien een idee?
Maastricht centrum. Heb het ook al gehad over een versterker ja, wil dit wel proberen mocht het niet lukken met een andere kabel.

Bedankt!
pi_86564062
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik heb onlangs ook lopen priegelen met tvkabel met meerdere uiteindes en kutgammagoedkopetvstekkertjes, mannetje of vrouwtje maakt niets uit, je moet het gewoon goed aansluiten en dan is er niks aan de hand. Wordt het beeld slechter of beter als je de kabel vlakbij de stekker beweegt? Dan is er een kernbreuk, opnieuw knippen en strippen en aansluiten. Blijft het beeld continu even slecht, ff goed checken of de aarde de kern echt niet raakt, echt goed proberen te scheiden.
Het signaal wordt inderdaad slechter als ik met de kabel beweeg. Het uiteinde van de kabel zit echter wel héél los in het kastje dat in mijn kamer staat. Zal hem nog eens proberen te strippen dan. Bedankt voor de reply
pi_86564195
Versterkers heb je meestal niet nodig en veroorzaken vaak meer ruis dan dat ze oplossen.

Het is gewoon een kwestie van een keer goede kabels kopen. Ik gebruik al tijden een goede 75 ohm's coax kabel en nog nooit problemen gehad, ook bij mijn ouders waar de afstand tot meerdere tv's meer dan 10 meter bedroeg. Die lullige dunne coax kabeltjes zijn meestal goed genoeg voor een radio, maar als je je tv aansluit wil je gewoon kwalitatief goede kabels hebben. Let ook op de prijs, beetje goede coax kost met gemak 1,5 euro per meter.
pi_86564230
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 10:04 schreef Daeron het volgende:
Versterkers heb je meestal niet nodig en veroorzaken vaak meer ruis dan dat ze oplossen.

Het is gewoon een kwestie van een keer goede kabels kopen. Ik gebruik al tijden een goede 75 ohm's coax kabel en nog nooit problemen gehad, ook bij mijn ouders waar de afstand tot meerdere tv's meer dan 10 meter bedroeg. Die lullige dunne coax kabeltjes zijn meestal goed genoeg voor een radio, maar als je je tv aansluit wil je gewoon kwalitatief goede kabels hebben. Let ook op de prijs, beetje goede coax kost met gemak 1,5 euro per meter.
Heb je misschien winkeltips *O*?
  zaterdag 18 september 2010 @ 10:13:13 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86564345
Zijn die splitters eenvoudige T splitters of versterkers die ook op het stroomnet zitten?
Het is logisch dat als je eenvoudige T splitters inzet je TV signaal zwakker wordt, en een versterker introduceert ook altijd wat ruis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86564353
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 10:07 schreef Sebartiaan het volgende:

[..]

Heb je misschien winkeltips *O*?
Probeer het eens bij een wat betere electronicazaak waar je ze ook daadwerkelijk wat kunnen vertellen over de kabel die je koopt.

En oh ja, koop stekkers met metalen kapjes, die geven nog wat extra afscherming. Scheelt een hoop voor die ene euro extra. :)
pi_86564513
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn die splitters eenvoudige T splitters of versterkers die ook op het stroomnet zitten?
Het is logisch dat als je eenvoudige T splitters inzet je TV signaal zwakker wordt, en een versterker introduceert ook altijd wat ruis.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik weet alleen dat de vorige bewoonster geen last had van een slecht signaal
pi_86564644
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:56 schreef Sebartiaan het volgende:

[..]

Het signaal wordt inderdaad slechter als ik met de kabel beweeg. Het uiteinde van de kabel zit echter wel héél los in het kastje dat in mijn kamer staat. Zal hem nog eens proberen te strippen dan. Bedankt voor de reply
Aangezien het contact slechter of beter wordt als je ermee beweegt is er ofwel breuk ofwel niet goed genoeg vastgezet, kijk dus welke van de 2 het is.
  zaterdag 18 september 2010 @ 10:40:39 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86564887
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 10:21 schreef Sebartiaan het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik weet alleen dat de vorige bewoonster geen last had van een slecht signaal
Wat niets zegt over hoe goed of slecht dat signaal was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86564956
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 10:26 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Aangezien het contact slechter of beter wordt als je ermee beweegt is er ofwel breuk ofwel niet goed genoeg vastgezet, kijk dus welke van de 2 het is.
Het kabeltje zit helemaal niet vast in het wanddoosje :? Wat een kutding ook, anders moet ik de huisbaas maar eens bellen

quote:
Op zaterdag 18 september 2010 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat niets zegt over hoe goed of slecht dat signaal was.
Wat bedoel je daar precies mee? Quote uit haar mail:

quote:
Ik heb nooit last gehad van een slecht signaal. De aansluiting vanuit het wanddoosje is inderdaad raar maar wij hadden toevallig nog zo'n kabel liggen.
  maandag 20 september 2010 @ 15:48:31 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_86638943
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:51 schreef elby1988 het volgende:
Dat maakt niets uit :')

@TS: staan de instellingen van je tv wel goed? Vaak kan je de kanaalinstellingen zelf bijstellen.. Hoe en wat verschilt per tv.
So we just called him Fred
pi_86639443
Dus nadat je een plug had vervangen had je slecht beeld, dan is het toch makkelijk ?

Vervang overal die slechte pluggen en splitters voor F-connectoren met bijpassende splitters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')