abonnement Unibet Coolblue
pi_86488305
*O* *O* *O* London baby! *O* *O* *O*



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Reizen naar London:
KLM
British Airways
BMI
Transavia
RyanAir
EasyJet
VLM
Aer Lingus
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Reizen in London:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.

2) De tweede opties is een Travel Card voor 1, 3 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dagen is altijd duurder dan de Oyster card, aangezien de Oyster kaart zelf een maximum heeft per dag (daarna reis je dus gratis) en dat maximum ligt onder de prijs van een Travel Card voor 1 dag. De Travel Card voor 3 dagen is slecht een paar cent goedkoper als je er vol gebruik van maakt, maar indien je een van de dagen maar 4-6 keer met de metro gaat, is de Oyster wederom goedkoper. Voor mensen die 4-7 dagen blijven wordt een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk.

Overzicht kosten 1-daagse Travel Card (vergeleken met Oyster)


Overzicht kosten 1&3-daagse Travel Card (zelf even vergelijken met 3 x Daily Cap op Oyster)


Overzicht kosten 7-daagse / maand Travel Card


3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

Overzicht van prijzen enkele reis met de metro:


Overzicht van prijzen enkele reis met de bus:


Overzicht van zone systeem


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).

Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
Tube map (pfd)
Oystercard

Things to do in London:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen \'Official Half-Price Ticket Booth\')

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

Overig:
BBC Weather

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man

London #20 | Ready for a Christmas Shopping Spree?
London #21
London #22
London #23
London #24 Waar we tegen de wil van onze ouders gaan!
Londen #25
Londen #26
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86488339
Om maar te starten met de sluitpost van vorig topic....

quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:17 schreef GuRBuH het volgende:
Kan iemand mij vertellen of (en zo ja waar) het mogelijk is via de Nederlandse site van Stenaline Trein + Ferry vanuit Londen naar Hoek v Holland te boeken? Op de .co.uk versie kan het wel, daar hebben ze echter geen iDeal.
Bel ze gewoon even op. Waarom wil je uberhaupt eigenlijk niet gewoon met de trein via de tunnel?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86490728
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:32 schreef Drive-r het volgende:
Om maar te starten met de sluitpost van vorig topic....
[..]

Bel ze gewoon even op. Waarom wil je uberhaupt eigenlijk niet gewoon met de trein via de tunnel?
Niet echt een reden voor, dat willen we gewoon ;)

Ik had btw deze niet gezien, keek hier en daar stond steeds geen nieuwe dus had er zelf maar een gemaakt.
  donderdag 16 september 2010 @ 12:32:17 #4
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_86494076
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:17 schreef GuRBuH het volgende:
Kan iemand mij vertellen of (en zo ja waar) het mogelijk is via de Nederlandse site van Stenaline Trein + Ferry vanuit Londen naar Hoek v Holland te boeken? Op de .co.uk versie kan het wel, daar hebben ze echter geen iDeal.
Als je belt krijg je een reserveringsnummer, dan kun je het geld "ouderwets" overschrijven. Toen ik nog geen CC had deed ik het ook op die manier. Je krijgt btw geen bevestiging dat het betaald is, om dat te checken zul je dan nogmaals moeten bellen.
pi_86494103
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:55 schreef GuRBuH het volgende:

[..]

Niet echt een reden voor, dat willen we gewoon ;)

Ik had btw deze niet gezien, keek hier en daar stond steeds geen nieuwe dus had er zelf maar een gemaakt.
Om een keer op een ferry te zitten ofzo? Ik vind het niet echt een aanrader, dat is het enige. De trein via de tunnel is ook vrij goedkoop (vaak 50 euro) en scheelt je volgens mij wel wat tijd. Maar goed, een andere ervaring natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 16 september 2010 @ 22:57:14 #6
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_86518589
Onze vriend de paus staat morgen voor de deur. Op Zaterdag doet hij een mis in Westminster Cathedral, en dat is recht tegenover mijn werk. (en ik moet werken!) Gelukkig start ik al om 06.30u dus het zal wel meevallen qua drukte. Wel mag er zo'n beetje niemand ons gebouw in omdat je een perfect snipershot hebt op de kerk...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_86520150
Goed dat je het zegt, ga ik morgen ook maar wat vroeger naar werk. Jij werkt trouwens niet al te ver bij ons vandaan!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86520369
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:57 schreef Public_NME het volgende:
Onze vriend de paus staat morgen voor de deur. Op Zaterdag doet hij een mis in Westminster Cathedral, en dat is recht tegenover mijn werk. (en ik moet werken!) Gelukkig start ik al om 06.30u dus het zal wel meevallen qua drukte. Wel mag er zo'n beetje niemand ons gebouw in omdat je een perfect snipershot hebt op de kerk...
Met zo'n username is het nog een wonder dat je mag werken morgen! ^O^ hehe
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_86523680
6-9 oktober weer een bliksembezoek voor werk. Veels te lang geleden alweer en heb er behoorlijk zin in.
Londen is voor mij alleen leuk als ik er lang niet ben geweest. Heb er ruim een jaar gewoond en toen wilde ik zo vaak mogelijk naar Nederland.
pi_86536738
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Om een keer op een ferry te zitten ofzo? Ik vind het niet echt een aanrader, dat is het enige. De trein via de tunnel is ook vrij goedkoop (vaak 50 euro) en scheelt je volgens mij wel wat tijd. Maar goed, een andere ervaring natuurlijk.
50 euro enkel of retour? Ik kom voor de shuttle namelijk niet lager dan 113 euro retour en 71 euro met de boot, ook retour.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_86537797
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:28 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

50 euro enkel of retour? Ik kom voor de shuttle namelijk niet lager dan 113 euro retour en 71 euro met de boot, ook retour.
Dat was 50 enkel, maar je kunt goedkoper uitkomen. Volgens mij komt mijn familie binnenkort voor 80 euro retour.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86538050
Weet je waar zij dat geboekt hebben? Er zijn zoveel van die websites waar je overtochten (ferry en shuttle) kan boeken dat ik door de bomen het bos niet meer zie qua betrouwbaarheid. Via ferrysavers.com zit ik nu op 113 euro voor de shuttle.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_86538088
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:02 schreef Jaguarized het volgende:
Weet je waar zij dat geboekt hebben? Er zijn zoveel van die websites waar je overtochten (ferry en shuttle) kan boeken dat ik door de bomen het bos niet meer zie qua betrouwbaarheid. Via ferrysavers.com zit ik nu op 113 euro voor de shuttle.
Sorry, ik doelde op de trein via de tunnel. Ik ken niemand die ooit de ferry+trein gedaan heeft.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86539125
Ja daar doelde ik ook op. :P
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_86539288
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:27 schreef Jaguarized het volgende:
Ja daar doelde ik ook op. :P
Gewoon nshispeed.nl.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:33:37 #16
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_86567195
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:32 schreef Drive-r het volgende:
Goed dat je het zegt, ga ik morgen ook maar wat vroeger naar werk. Jij werkt trouwens niet al te ver bij ons vandaan!
Waar werk je dan? Ik werk op 80 Victoria street...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_86570083
TVP (en deze Kerst plannen om een tweetal voetbalwedstrijden te gaan bezoeken in Londen!)
pi_86601337
Ik zal niet te nauwkeurig aangeven waar ik werk, maar denk aan de Lion King?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86626175
In 2012 ga ik naar london. :D
  maandag 20 september 2010 @ 10:48:21 #20
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_86629110
Kent iemand de uitgaanstenten the roadhouse en Belushi's in London Bridge ?

is dat iets?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_86652281
Ik wil rond de Kerst met wat vrienden een voetbal-midweek naar Londen en daar Fulham - West Ham (25/12) en Tottenham-Newcastle dan wel West Ham - Everton(28/12) bezoeken. Kan iemand me vertellen hoe we het best aan kaarten hiervoor kunnen komen? En vanaf wanneer de verkoop begint?

Daarnaast zijn we ook nog op zoek naar een goede verblijfplaats. Is de omgeving Kensington goed te doen?
pi_86652601
30 december - 2 januari in Londen met 2 vrienden. Waarom? Een vriend van ons gaat 4 maanden studeren in Southampton. We bezoeken hem op 27, 28 en 29 december om daarna door te gaan naar Londen en daar het nieuwe jaar in te gaan! In welke wijken zitten de meeste uitgaansgelegenheden en welke wijk(en) zijn aanraders ivm het boeken van hotel?
pi_86653683
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:02 schreef RicoSteinmann het volgende:
Ik wil rond de Kerst met wat vrienden een voetbal-midweek naar Londen en daar Fulham - West Ham (25/12) en Tottenham-Newcastle dan wel West Ham - Everton(28/12) bezoeken. Kan iemand me vertellen hoe we het best aan kaarten hiervoor kunnen komen? En vanaf wanneer de verkoop begint?

Daarnaast zijn we ook nog op zoek naar een goede verblijfplaats. Is de omgeving Kensington goed te doen?
Wat dacht je ervan eens op de site van Fulham en Westham te kijken 8)7
pi_86658395
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:02 schreef RicoSteinmann het volgende:
Ik wil rond de Kerst met wat vrienden een voetbal-midweek naar Londen en daar Fulham - West Ham (25/12) en Tottenham-Newcastle dan wel West Ham - Everton(28/12) bezoeken. Kan iemand me vertellen hoe we het best aan kaarten hiervoor kunnen komen? En vanaf wanneer de verkoop begint?

Daarnaast zijn we ook nog op zoek naar een goede verblijfplaats. Is de omgeving Kensington goed te doen?
Datum voor verkoop kun je op de verschillende websites vinden. Rond die datum zouden kaarten ook niet zo'n probleem moeten zijn, volgens mij. Gewoon tegen die tijd proberen en anders gaan beunen via 3e personen. Beste kans maak je nog als je nu lid wordt bij een club, zodat je eerder kaarten kunt kopen en dus dankzij die voorrang meer kans maakt. Kost je iets van 25 pond ofzo, gok ik.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86682530
Heeft iemand algemene tips voor een 6 daagse city trip? (6-11 oct)
Ik weet verder helemaal niks van London moet ik zeggen, dus alles, naast de openingspost, is welkom :)
pi_86683512
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:02 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Datum voor verkoop kun je op de verschillende websites vinden. Rond die datum zouden kaarten ook niet zo'n probleem moeten zijn, volgens mij. Gewoon tegen die tijd proberen en anders gaan beunen via 3e personen. Beste kans maak je nog als je nu lid wordt bij een club, zodat je eerder kaarten kunt kopen en dus dankzij die voorrang meer kans maakt. Kost je iets van 25 pond ofzo, gok ik.
Thanks, en is omgeving Kensington geschikt voor een hotel te zoeken?
pi_86684499
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:52 schreef RicoSteinmann het volgende:

[..]

Thanks, en is omgeving Kensington geschikt voor een hotel te zoeken?
Ja, rond Gloucester Rd heb je aardig wat hotels in verschillende klasses.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86708175
Ik ben van plan om met de NS Hispeed naar Londen te gaan. We kopen een kaart voor 15 dagen, omdat we daarna nog doorreizen. Met welke treinen kun je wel en niet van en naar Londen reizen als je een normale kaart hebt? :)
:)
  woensdag 22 september 2010 @ 13:20:08 #29
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_86708368
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:48 schreef motherflocker het volgende:
Kent iemand de uitgaanstenten the roadhouse en Belushi's in London Bridge ?

is dat iets?
Niemand? :o
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
  woensdag 22 september 2010 @ 13:27:51 #30
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86708588
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:23 schreef firewirecable het volgende:
Heeft iemand algemene tips voor een 6 daagse city trip? (6-11 oct)
Ik weet verder helemaal niks van London moet ik zeggen, dus alles, naast de openingspost, is welkom :)
Wil je gewoon de bekende attracties zien?

Tip: Kijk bij het oversteken beide kanten op. "Dutch pedestrians are worth double points" heb ik me lang geleden laten vertellen. :P
reset
pi_86708642
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Wil je gewoon de bekende attracties zien?

Tip: Kijk bij het oversteken beide kanten op. "Dutch pedestrians are worth double points" heb ik me lang geleden laten vertellen. :P
Haha, de eerste keer dat ik er kwam:
*kijkt naar links* ooh komt niks aan *loopt* *kijkt naar rechts* oh shi... :P
pi_86718686
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Wil je gewoon de bekende attracties zien?

Tip: Kijk bij het oversteken beide kanten op. "Dutch pedestrians are worth double points" heb ik me lang geleden laten vertellen. :P
Zoals ik al zei: ik weet helemaal niks van london op de Gherkin tower en de Big Ben na.

Wat is leuk om te zien? (en niet té duur)
  woensdag 22 september 2010 @ 18:04:38 #33
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86719407
De Gherkin ben ik laatst nog voor een meeting geweest. Erg mooi gebouw, maar als toerist kom je er niet in.

Wil je wel of geen bekende attracties zien? Als je een intresse hebt zou dat helpen. Architectuur, geschiedenis, muziek, musea, voetbal, theater, voedsel, etc.. Anders zou ik zeggen loop gewoon eens rond in het centrum en laat het allemaal over je heenkomen.
reset
  woensdag 22 september 2010 @ 21:01:25 #34
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_86726774
Iemand dan een tip over een goed , maar betaalbaar restaurant?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_86735103
Kom op, da's ongeveer alsof je iemand vraagt of hij nog een goed, maar betaalbaar restaurant in de complete Randstad kent. We geven graag tips, maar geef ons iets specifiekers. Een lokatie helpt al (welke wijk logeer je of wil je zien?), een keuken, een budget, etc... Een van die zaken scheelt al, nu zou ik La Taqueria in Notting Hill aanraden, maar da's de eerste die in me op komt. Ik kan veel betere dingen verzinnen voor je als je info geeft. ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86737971
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:01 schreef motherflocker het volgende:
Iemand dan een tip over een goed , maar betaalbaar restaurant?
Het zou echt helpen als je iets specifieker bent... er zijn tenminste 6,000 restaurants in Londen.

Kijk op http://www.squaremeal.co.uk/
Kies een cuisine, een plaats, en sorteer op prijs.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:06:02 #37
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_86740545
Oke in de buurt van Covent Garden, beetje betaalbaar 15-20 pond maar wel binnen te houden.
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_86741487
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:06 schreef motherflocker het volgende:
Oke in de buurt van Covent Garden, beetje betaalbaar 15-20 pond maar wel binnen te houden.
Sophie's Steakhouse is top voor steaks en burgers en redelijk betaalbaar. Anders sushi bij Kulu Kulu, erg goeie sushi, maar niet de meest glamorous lokatie. Of gewoon fish en chips bij Rock & Sole Plaice, wederom wat grubby, maar bekend om goeie vis.

Verder veel toeristische shit die ik liever zou mijden. Je kunt altijd op ontdekkings-reis gaan in China Town (maar vermijd dan de standaard menu's) of Soho in lopen. Op Old Compton Street heb je voor weinig lekkere Thai bij Tuk Tuk Noodle Bar. Nou ja, zo kun je eindeloos door gaan. Londen heeft, in my humble opinion, veel meer goeie tenten voor weinig dan Nederland.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 23 september 2010 @ 11:25:59 #39
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_86742827
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sophie's Steakhouse is top voor steaks en burgers en redelijk betaalbaar. Anders sushi bij Kulu Kulu, erg goeie sushi, maar niet de meest glamorous lokatie. Of gewoon fish en chips bij Rock & Sole Plaice, wederom wat grubby, maar bekend om goeie vis.

Verder veel toeristische shit die ik liever zou mijden. Je kunt altijd op ontdekkings-reis gaan in China Town (maar vermijd dan de standaard menu's) of Soho in lopen. Op Old Compton Street heb je voor weinig lekkere Thai bij Tuk Tuk Noodle Bar. Nou ja, zo kun je eindeloos door gaan. Londen heeft, in my humble opinion, veel meer goeie tenten voor weinig dan Nederland.
Thanks! Vorige keer namelijk ernstig ziek geworden van een engels ontbijt in een toeristen tent , dus dat ga ik sowieso niet meer doen :)
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
  donderdag 23 september 2010 @ 11:27:15 #40
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_86742865
@ Drive-r ; Ik ben al een weekje ofzo hotels aan het bekijken welke ik (vooral) via googlen vindt. Een trip voor 4 dagen is gepland, 28-nov tot 01-dec aanstaande. Vlucht is geboekt :Y ( 58 euro 2 pers retour), maar wat betreft dat hotel....

dat wil dus nog niet echt helemaal lukken. Ik kan maar niet echt iets vinden wat betaalbaar is, een beetje redelijke locatie heeft, en geen commentaren in reviews/reizigersbeoordelingen an: "Dit nooit meer!!" etc - schrikt namelijk toch wel een beetje af. Je schreef hierboven dat je "vlakbij" de lion king werkt, heb je daar nog lokaal een goeie tip?

cheers, pal ! :)
Ex nihilo nihil fit
pi_86742970
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:27 schreef Amun-Ra het volgende:
@ Drive-r ; Ik ben al een weekje ofzo hotels aan het bekijken welke ik (vooral) via googlen vindt. Een trip voor 4 dagen is gepland, 28-nov tot 01-dec aanstaande. Vlucht is geboekt :Y ( 58 euro 2 pers retour), maar wat betreft dat hotel....

dat wil dus nog niet echt helemaal lukken. Ik kan maar niet echt iets vinden wat betaalbaar is, een beetje redelijke locatie heeft, en geen commentaren in reviews/reizigersbeoordelingen an: "Dit nooit meer!!" etc - schrikt namelijk toch wel een beetje af. Je schreef hierboven dat je "vlakbij" de lion king werkt, heb je daar nog lokaal een goeie tip?

cheers, pal ! :)
Rond Covent Garden zit je sowieso teveel in het centrum, dan is het altijd wel duur. Welke vliegveld vlieg je op bijvoorbeeld, kunnen we daar rekening mee houden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 23 september 2010 @ 11:57:13 #42
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_86743859
We hebben Ryanair geboekt, stansted airport dus.
de express train vanuit stansted naar londen komt aan op liverpool st.
ergens daar in de buurt kán, maar meer richting hyde park zou idealer zijn :Y
Ex nihilo nihil fit
pi_86744274
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:57 schreef Amun-Ra het volgende:
We hebben Ryanair geboekt, stansted airport dus.
de express train vanuit stansted naar londen komt aan op liverpool st.
ergens daar in de buurt kán, maar meer richting hyde park zou idealer zijn :Y
Richting Hyde Park kun je het beste zoeken in de buurt van Paddington of anders Earls Court/Gloucester Rd.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 23 september 2010 @ 15:58:10 #44
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_86752560
wat ik veelal zie is het Royal National - ben je ermee bekend wellicht?
Ex nihilo nihil fit
pi_86754112
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:58 schreef Amun-Ra het volgende:
wat ik veelal zie is het Royal National - ben je ermee bekend wellicht?
Nee, ik ken sowieso verdacht weinig hotels. Geen idee wat de prijzen zijn of hoe het hotel is, maar de lokatie is wel ok. Met een kwartiertje lopen zit je in de West End, da's dichtbij genoeg. De buurt zelf is niet bijzonder, maar ook zeker niet vervelend ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:00:51 #46
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_86781678
ok, relaxed - bedankt voor je tips zover

ik ga zaterdag maar eens op mn gemak boeken denk ik :)

London here we come, baby ! :7
Ex nihilo nihil fit
pi_86793084
Hallo, ik kom hier ook maar even posten :P Ik ga van 3 dec tot 6 dec naar Londen toe met mn vriendin *O* Gisteren besloten en meteen vrij gevraagd voor dat weekend, meteen gekeken naar de prijzen van een retourvliegticket. Verder nog niks bekeken, eens zien wat de OP me oplevert :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_86795936
Vandaag definitieve toelating gehad van Metropolitan University. Nu echt aftellen tot januari. *O*
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 26 september 2010 @ 12:43:18 #49
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86856421
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:16 schreef Jabberwocky het volgende:
Vandaag definitieve toelating gehad van Metropolitan University. Nu echt aftellen tot januari. *O*
Welke campus? Ik zat in Moorgate jaren geleden.
reset
pi_86856886
North. :)

Vooral Stapleton House.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_86947220
N15 4NU, vlakbij Seven Sisters Tube station. Is dat een beetje ok wonen daar? Heb daar een kamer op het oog. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_86947520
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:09 schreef Jabberwocky het volgende:
N15 4NU, vlakbij Seven Sisters Tube station. Is dat een beetje ok wonen daar? Heb daar een kamer op het oog. :)
Ik ken de buurt niet echt, maar zou er zelf niet direct zin in hebben. Wat is budget ongeveer? Een iets betere buurt kan geen kwaad volgens mij, en zou ook niet de kop moeten kosten. Ik ga wel eens naar White Hart Lane (kleine stukje verder naar boven), en vind het een wat trieste boel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:18:58 #53
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86947598
Seven Sisters? Ik hoop dat je Spaans spreekt. ;)
reset
pi_86953092
Net terug van een weekendje Londen, heerlijk om daar weer te zijn ^O^ Wel wat regen hier en daar, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik moet wel zeggen dat ik de stad in de zomer nog mooier vond, maar het gebrek aan non-stop toeristen om je heen was wel een verademing.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:58:51 #55
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86953629
Alles is mooier in de zon. ;)
reset
pi_86954704
Ik hoop in september 2011 weer voor een half jaar naar London te gaan. Ik heb van de week gereageerd op een stageplek in London bij een groot IT bedrijf. Wish me luck!

Mocht je nog een IT bedrijf in London weten die interns zoekt, laat het me weten. Ik weet niet of ik überhaupt een kans maak bij dat bedrijf...
pi_86964605
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ken de buurt niet echt, maar zou er zelf niet direct zin in hebben. Wat is budget ongeveer? Een iets betere buurt kan geen kwaad volgens mij, en zou ook niet de kop moeten kosten. Ik ga wel eens naar White Hart Lane (kleine stukje verder naar boven), en vind het een wat trieste boel.
Het budget is zo min mogelijk, maar ik zoek toch even verder dan. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 30 september 2010 @ 14:12:08 #58
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_87020249
Royal National Hotel, op Bedford Way geboekt.
Verschillende meningen in de reviews op diverse websites, maar 1 ervan viel me op, van vrij recent, kwam ongeveer hier op neer (ff blusshit eruit geknipt etc):

"Goed hotel om te slapen, douchen, toilet te gebruiken, want meer doe je er niet. S'ochtends Londen in, s'avonds naar je hotel, en als een blok in slaap vallen. Netjes, redelijk rustige locatie voor zo'n drukke stad, en dichtbij metro en buslijnen. Wat wil je nog meer als citytripper"

Leek me toch wel wat.
Binnen 5 min op Russell Square de tube naar Picadilly (paar minuutjes)en hoppa! Stad in :)

Deze jongen heeft er zin in! c_/

PS / vraagje: Welk theather is het mooist om een voorstelling te gaan kijken?
@ Drive-r ; Jij noemde eerder al werklocatie "denk aan Lion King" - kun jij goedko(o)p(er) tickets bemachtigen dan ikzelf via reguliere kanalen? (Blijf toch een w/ -er he ! )

[ Bericht 48% gewijzigd door Amun-Ra op 30-09-2010 14:17:42 ]
Ex nihilo nihil fit
  donderdag 30 september 2010 @ 14:22:32 #59
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_87020594
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:12 schreef Amun-Ra het volgende:
Royal National Hotel, op Bedford Way geboekt.
Voor hoelang en quanta costa?

Ik had ook een mooi hotel, rustige buurt maar na 23:30 niet meer per trein te bereiken en bus deed er een uur over. Dus volgende keer wat dichterbij zoeken.
  donderdag 30 september 2010 @ 15:36:19 #60
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_87023338
3 dagen, ofwel 4 nachten, totaal 350 euro incl. toeslagen als ik me niet vergis (partner heeft t geboekt en betaald :Y )
Ex nihilo nihil fit
  donderdag 30 september 2010 @ 16:24:28 #61
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_87025574
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:36 schreef Amun-Ra het volgende:
3 dagen, ofwel 4 nachten, totaal 350 euro incl. toeslagen als ik me niet vergis (partner heeft t geboekt en betaald :Y )
175*2=350? of 350 PP?
pi_87029424
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:12 schreef Amun-Ra het volgende:

PS / vraagje: Welk theather is het mooist om een voorstelling te gaan kijken?
@ Drive-r ; Jij noemde eerder al werklocatie "denk aan Lion King" - kun jij goedko(o)p(er) tickets bemachtigen dan ikzelf via reguliere kanalen? (Blijf toch een w/ -er he ! )
Sorry, ik gaf enkel aan waar ik in de buurt werk. Ik heb verder niks te maken met het theater, dus kan je moeilijk ergens aan helpen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87047808
Eerste post ever onder travel, maar ik denk eraan om in de kerstvakantie (say 20 december tot 22 dec.) met zus naar Londen te hoppen. Beetje shoppen/rondkijken in Londen en weer terug.

Nu nog iets leuks/betaalbaars tegenkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-10-2010 01:32:22 ]
pi_87047833
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:12 schreef Amun-Ra het volgende:
Royal National Hotel, op Bedford Way geboekt.
Verschillende meningen in de reviews op diverse websites, maar 1 ervan viel me op, van vrij recent, kwam ongeveer hier op neer (ff blusshit eruit geknipt etc):

"Goed hotel om te slapen, douchen, toilet te gebruiken, want meer doe je er niet. S'ochtends Londen in, s'avonds naar je hotel, en als een blok in slaap vallen. Netjes, redelijk rustige locatie voor zo'n drukke stad, en dichtbij metro en buslijnen. Wat wil je nog meer als citytripper"

Leek me toch wel wat.
Binnen 5 min op Russell Square de tube naar Picadilly (paar minuutjes)en hoppa! Stad in :)

Ja en dan wel lopend terug :{ Wat overigens ook wel leuk is! Iedereen is of in het uitgaansgebied of thuis. Daar tussenin is het helemaal uitgestorven om 2 uur snachts.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:35:59 #65
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_87051204
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:24 schreef RD4 het volgende:

[..]

175*2=350? of 350 PP? :Y
Ex nihilo nihil fit
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:36:41 #66
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_87051230
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sorry, ik gaf enkel aan waar ik in de buurt werk. Ik heb verder niks te maken met het theater, dus kan je moeilijk ergens aan helpen.
Alright.....niet geschoten is altijd mis he :P
Ex nihilo nihil fit
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:40:05 #67
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_87051316
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:02 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Ja en dan wel lopend terug :{ Wat overigens ook wel leuk is! Iedereen is of in het uitgaansgebied of thuis. Daar tussenin is het helemaal uitgestorven om 2 uur snachts.
Hoe bedoel je: "ja en dan wel lopend terug :{ " ?

Ons plan is s'ochtends de sub pakken, naar centum + de stad in, hele dag rondsjouwen & leuke dingen doen/zien :7 , en s'avonds met de sub gewoon terug richting russell square, weer 5 min lopen, hotel in en slapen... Lijkt mij ideaal :s)
Ex nihilo nihil fit
pi_87053438
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:40 schreef Amun-Ra het volgende:

[..]

Hoe bedoel je: "ja en dan wel lopend terug :{ " ?

Ons plan is s'ochtends de sub pakken, naar centum + de stad in, hele dag rondsjouwen & leuke dingen doen/zien :7 , en s'avonds met de sub gewoon terug richting russell square, weer 5 min lopen, hotel in en slapen... Lijkt mij ideaal :s)
Hij bedoelt terug van het uitgaan, als de tube niet meer rijdt. Maar dat boeit niet, want dat is vrij aardig te lopen volgens mij en anders neem je een taxi. Russell Square is niet zo ver, kost je een tientje.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:15:57 #69
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_87060646
Ah, I see. Maar gelukkig zijn mijn partner en ik niet van die echte stappers, maar het is goed om te weten dat dat nou ook weer niet zo prijzig is :Y

FF nog een vraagje over die OysterCard, - is die op Stansted Airport te koop dat je weet?
Ex nihilo nihil fit
pi_87060745
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:15 schreef Amun-Ra het volgende:
Ah, I see. Maar gelukkig zijn mijn partner en ik niet van die echte stappers, maar het is goed om te weten dat dat nou ook weer niet zo prijzig is :Y

FF nog een vraagje over die OysterCard, - is die op Stansted Airport te koop dat je weet?
Niet dat ik weet, maar je kunt hem bij elk tube station kopen, dus dat komt wel in orde. Geen reden om hem op het vliegveld al te moeten kopen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:59:31 #71
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_87062458
@ Drive-r; je bent erg behulpzaam, bedankt voor je reacties tot dusver ! :Y :s)
Ex nihilo nihil fit
pi_87062555
Barclays mag trouwens de OysterCard ook wel sponsoren.. die IKEA kaartenhouders zijn graflelijk..
pi_87062883
Je kunt je Oyster ook gewoon in je portemonnee steken natuurlijk...

@Amun-Ra: Geen dank!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87063045
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:01 schreef ThePianoMan het volgende:
Barclays mag trouwens de OysterCard ook wel sponsoren.. die IKEA kaartenhouders zijn graflelijk..
Die heb ik gelijk weggegooid :')
Tap tap tap
pi_87083692
Vuile graftakken zooi. Zoals het nu lijkt ligt de tube er uit maandag vanwege staking :r :r

Dat wordt dus de taxi :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87083783
O, dat gaan m'n ouders mooi vinden, die moeten dan naar Stansted :') . Zal ze even waarschuwen.
Tap tap tap
pi_87084112
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Vuile graftakken zooi. Zoals het nu lijkt ligt de tube er uit maandag vanwege staking :r :r

Dat wordt dus de taxi :')
wil je wel brengen op de motor hoor ;)
pi_87090251
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Vuile graftakken zooi. Zoals het nu lijkt ligt de tube er uit maandag vanwege staking :r :r

Dat wordt dus de taxi :')
Koop een fiets - beste beslissing die ik heb gemaakt in Londen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:36:01 #79
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_87090325
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:31 schreef CherryLips het volgende:
O, dat gaan m'n ouders mooi vinden, die moeten dan naar Stansted :') . Zal ze even waarschuwen.
Naar Stansted zou ik sowieso met de bus of trein heen gaan, gaat geen metro heen zo ver ik weet....
pi_87091582
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:39 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

wil je wel brengen op de motor hoor ;)
Dat gaat wat lastig. Ik heb toch nog een beste sporttas bij me omdat ik namelijk maandag aankom in London op St.Pancras om 13.26 en dan moet ik eerst naar W11 toe. Maar ophalen is altijd beter natuurlijk :P

Ik was de afgelopen tijd wat op en af in Londen, nu begint uni alleen weer dus is het 10 weekjes vast in Londen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87093805
Mooi kut inderdaad, ik kom zondag avond aan op Heathrow... Normaal neem ik de metro, moet maar een auto boeken nu. Express plus taxi heeft ook weinig zin.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87093854
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:36 schreef RD4 het volgende:

[..]

Naar Stansted zou ik sowieso met de bus of trein heen gaan, gaat geen metro heen zo ver ik weet....
Ze gaan volgens mij met de trein, maar dan moeten ze eerst met de metro naar het juiste station. Maar dan kunnen ze nu alvast even uitvogelen welke bus ze moeten hebben.
Tap tap tap
pi_87096448
Zoals gezegd, ik wil met de kerst nog 'ns met zus een keer naar Londen. Dus iemand ervaring
met dit?

Eigenlijk wel gewoon wat we zoeken; dag in Londen rondkijken/shoppen en dan weer terug.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:32:22 #84
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_87097831
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:28 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Koop een fiets - beste beslissing die ik heb gemaakt in Londen.
Nah, het viel me erg tegen eigenlijk. Ik zat dan ook op een goede racefiets en ging veel sneller dan het gewone verkeer, ik denk dat ik het toch bij de tube en overland laat voorlopig...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_87098852
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:52 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals gezegd, ik wil met de kerst nog 'ns met zus een keer naar Londen. Dus iemand ervaring
met dit?

Eigenlijk wel gewoon wat we zoeken; dag in Londen rondkijken/shoppen en dan weer terug.
Ik ben wel eens met de boot geweest dat is best relaxed. De prijs voor die '3' dagen is dan ook niet eens zo heel gek. Maarja, je zit eigenlijk maar vanaf 10.00 tot 19.00 in het centrum van Londen om wat te shoppen. En als je er nog nooit eerder bent geweest is dat eigenlijk veels te kort. Of je moet van te voren weten wat je wilt doen en welke straten je door wilt.

De prijs vind ik opzich wel redelijk! :Y
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87099003
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben wel eens met de boot geweest dat is best relaxed. De prijs voor die '3' dagen is dan ook niet eens zo heel gek. Maarja, je zit eigenlijk maar vanaf 10.00 tot 19.00 in het centrum van Londen om wat te shoppen. En als je er nog nooit eerder bent geweest is dat eigenlijk veels te kort. Of je moet van te voren weten wat je wilt doen en welke straten je door wilt.

De prijs vind ik opzich wel redelijk! :Y
Tja, ik ben wel met de 'werkweek' van het VWO even in Londen geweest. Dus niet geheel de eerste keer.
Maar als ik gewoon wat dingen (The Tower (Bridge), Big Ben, Harrods, winkelstraten etc. (I know, heerlijk cliché)) verzin wat we willen/gaan doen en ietwat plannen. Moet toch wel wat te doen zijn.

En die prijs, lijkt mij ook wel ok. Kon van m'n werk een keer gratis met boot naar Engeland, iets soortgelijks.
Met de trein is bijvoorbeeld als ¤100 retour.
pi_87099574
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, ik ben wel met de 'werkweek' van het VWO even in Londen geweest. Dus niet geheel de eerste keer.
Maar als ik gewoon wat dingen (The Tower (Bridge), Big Ben, Harrods, winkelstraten etc. (I know, heerlijk cliché)) verzin wat we willen/gaan doen en ietwat plannen. Moet toch wel wat te doen zijn.

En die prijs, lijkt mij ook wel ok. Kon van m'n werk een keer gratis met boot naar Engeland, iets soortgelijks.
Met de trein is bijvoorbeeld als ¤100 retour.
Om eerlijk te zijn is van 9 tot 20.00 eigenlijk net te kort voor al die dingen zoals de Tower Bridge, Big Ben, Harrods etc. Uiteraard kun je alles wel in 1 dag gooien, maar dat wordt echt kort dag! En shoppen duurt over het algemeen wel even :P Je kunt dus eventueel wat typische Londense dingen weglaten en meer shoppen of net andersom.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87099997
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn is van 9 tot 20.00 eigenlijk net te kort voor al die dingen zoals de Tower Bridge, Big Ben, Harrods etc. Uiteraard kun je alles wel in 1 dag gooien, maar dat wordt echt kort dag! En shoppen duurt over het algemeen wel even :P Je kunt dus eventueel wat typische Londense dingen weglaten en meer shoppen of net andersom.
Tja, zo'n aanbieding is vast ook niet uit te breiden met bijvoorbeeld nog een dagje. Tevens liggen Tower Bridge, Big Ben allemaal redelijk dichtbij elkaar. Moet alleen wel ff via de buis, maar is te doen. (oh, wat heb ik herinneringen aan de buis). Dus dat moet ik ook even nazoeken. En wat zus allemaal wil doen.
pi_87100636
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:27 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, zo'n aanbieding is vast ook niet uit te breiden met bijvoorbeeld nog een dagje. Tevens liggen Tower Bridge, Big Ben allemaal redelijk dichtbij elkaar. Moet alleen wel ff via de buis, maar is te doen. (oh, wat heb ik herinneringen aan de buis). Dus dat moet ik ook even nazoeken. En wat zus allemaal wil doen.
De buis? :P :? Towerbridge en Big Ben etc. liggen inderdaad dicht bij elkaar maar je had het ook over Harrods. En Harrods en de Tower Bridge liggen toch nog best ver van elkaar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87100718
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De buis? :P :? Towerbridge en Big Ben etc. liggen inderdaad dicht bij elkaar maar je had het ook over Harrods. En Harrods en de Tower Bridge liggen toch nog best ver van elkaar.
The Tube :P
Tja, ik moet gewoon nog 'ns goed praten wat ze precies wil en wat er kan. Thanks man!
pi_87116108
Ik wil met mijn vriendin ook naar Londen, 1 / 2 nachten is nog een beetje kijken, maar als ik de vluchttijden zie is 1 nacht best prima te doen als je al rond 11.00 daar ben en die 2e dag 21.00 pas vliegt.
Alleen welk vliegveld kan je het beste pakken?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87116167
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:29 schreef rene90 het volgende:
Ik wil met mijn vriendin ook naar Londen, 1 / 2 nachten is nog een beetje kijken, maar als ik de vluchttijden zie is 1 nacht best prima te doen als je al rond 11.00 daar ben en die 2e dag 21.00 pas vliegt.
Alleen welk vliegveld kan je het beste pakken?
Heathrow is het dichtste bij maar ook het duurst. Voordeel dat je met de metro van Heathrow het centrum in kunt. De andere vliegvelden van Londen liggen allemaal kilometers buiten londen maar zijn over het algemeen goedkoper. Nadeel dat je vaak een expres bus/trein moet nemen naar het 1e metro station/centrum.

Heathrow over algemeen ietwat duurder maar dichterbij.
De rest over het algemeen wat goedkoper maar wat langer onderweg.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87116251
Ik zie alleen dat easyjet en ryanair al niet vliegt op heathrow, easyjet gatwick, luton, stansted. Dus als die keus tussen die luchthavens ligt, wat zou je dan adviseren en ken je toevallig ook hotels wat een goede combinatie zou zijn? Alleen een bed en douche/toilet is voldoende, verder geen poespas of iets is nodig.
We willen daar wel een hotel en als het prima te bereiken is is een reisje in de bus / metro niet zo een punt. Het OV daar is wel prima geregeld?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87117319
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:34 schreef rene90 het volgende:
Ik zie alleen dat easyjet en ryanair al niet vliegt op heathrow, easyjet gatwick, luton, stansted. Dus als die keus tussen die luchthavens ligt, wat zou je dan adviseren en ken je toevallig ook hotels wat een goede combinatie zou zijn? Alleen een bed en douche/toilet is voldoende, verder geen poespas of iets is nodig.
We willen daar wel een hotel en als het prima te bereiken is is een reisje in de bus / metro niet zo een punt. Het OV daar is wel prima geregeld?
Het OV is beter geregeld in Nederland (mits ze niet staken zoals komende zondag/maandag :') )

Wat betreft hotels, hangt het af wat je eisen zijn. Dicht bij het vliegveld of vliegtuigmaatschappij gerelateerd kun je voor een easyjethotel gaan. Sober maar goed en niet te duur. Zelf vind ik prijs/kwaliteit hotels zoals Central Park en Blakemore hotel in Londen erg goed. Alleen vind ik de prijzen behoorlijk hoog op het moment. Vorig jaar betaalde ik grofweg een 40 pond per nacht, dat is nu bijna het dubbele :{
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87119438
Als je vliegt naar een andere vliegveld dan Heathrow is Gatwick de 'next best', dan Stansted en als laatste Luton in mijn mening. Vergeet bij alle vliegvelden een hotel in de buurt, je zit dan veel ter ver weg. Als je Gatwick neemt, kies dan een hotel bij Victoria.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87122300
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het OV is beter geregeld in Nederland (mits ze niet staken zoals komende zondag/maandag :') )

Wat betreft hotels, hangt het af wat je eisen zijn. Dicht bij het vliegveld of vliegtuigmaatschappij gerelateerd kun je voor een easyjethotel gaan. Sober maar goed en niet te duur. Zelf vind ik prijs/kwaliteit hotels zoals Central Park en Blakemore hotel in Londen erg goed. Alleen vind ik de prijzen behoorlijk hoog op het moment. Vorig jaar betaalde ik grofweg een 40 pond per nacht, dat is nu bijna het dubbele :{
Central Park hanteert een basisprijs van 90/nacht, nja dat was nog zo in de tijd dat ik stage liep in 't zusterhotel Queens Park ertegenover ;). Leuk ook, die Nederlandse staff bij CP :+
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 3 oktober 2010 @ 08:45:35 #97
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_87124686
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:07 schreef Drive-r het volgende:
Als je vliegt naar een andere vliegveld dan Heathrow is Gatwick de 'next best',
Mwah City staat bij mij hoger als Heathrow hoor ;)

Gaan jullie wel eens naar die NL borrels in London?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_87125286
Weet iemand of de winkels op 2 januari 2011 (een zondag) open zijn in Londen?
pi_87126475
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 08:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mwah City staat bij mij hoger als Heathrow hoor ;)

Gaan jullie wel eens naar die NL borrels in London?
Natuurlijk, maar we hadden het over de vliegvelden waar de discounters op vliegen. En nee, ik ga nooit naar de NL borrels.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:46:54 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87128783
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 08:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mwah City staat bij mij hoger als Heathrow hoor ;)

Gaan jullie wel eens naar die NL borrels in London?
City is veruit de beste, maar bestemmingen zijn beperkt en veel mensen denken dat het heel duur is. Soms is City zelfs goedkoper.

In de afgelopen 10 jaar een paar keer naar borrels geweest. Ach het was wel ok, maar niet iets waar ik om sta te trappelen. Meestal nodigt een andere NLer die ik hier ken me uit. Bij de eerste borrel waar ik heenging waren er vooral bankiers en ik maak het beste er wel van, maar het is niet echt mijn kopje thee. (nfi drive-r)

Dat was trouwens wel de eerste keer dat ik ooit hoorde dat ik een Haags accent zou hebben... en dat voor een Achterhoeker haha! :P
reset
pi_87131514
Die Nederlandse borrels zijn ook echt niet mijn ding, het zijn ook over het algemeen niet de leukste lui die er op af komen. Het geeft mijns inziens een slecht beeld van Nederlandse bankiers, maar misschien ben ik nog wat naief...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:41:38 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87180390
Waarschuwingen voor terrorisme of een tube strike, als ik eerlijk ben is een tube strike eerder een reden niet naar london te gaan als de terrorismedreiging
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87180535
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarschuwingen voor terrorisme of een tube strike, als ik eerlijk ben is een tube strike eerder een reden niet naar london te gaan als de terrorismedreiging
Terrorismedreiging zal me wat, na de bommen in 2005 stapte iedereen ook gewoon weer de metro. Je doet er toch niks tegen en op de fiets stappen is altijd nog gevaarlijker in deze stad...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:11:59 #104
67174 Dos37
Come on Twente
pi_87181740
Vorige week voor het eerst geweest met een uitwedstrijd van Twente. Mooie stad hoor maar wel heel erg druk op sommige plekken maar dat is inherent aan een grote stad natuurlijk. Verder viel het me wel op dat het om 0:30 echt uitgestorven was op straat.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_87182167
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:11 schreef Dos37 het volgende:
Vorige week voor het eerst geweest met een uitwedstrijd van Twente. Mooie stad hoor maar wel heel erg druk op sommige plekken maar dat is inherent aan een grote stad natuurlijk. Verder viel het me wel op dat het om 0:30 echt uitgestorven was op straat.
Waar was je dan? In het centrum is het nooit uitgestorven :D
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:22:44 #106
67174 Dos37
Come on Twente
pi_87182282
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waar was je dan? In het centrum is het nooit uitgestorven :D
Bij Covent garden we liepen naar een club Road house ofzoiets.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_87211734
Over 6-7 weken weer naar Londen. Vorig jaar exact 26 uur in de stad geweest, nu een weekend uitgetrokken om eens rond te wandelen :)
All management is Strategic Management.
pi_87218790
Ok, die vraag zal vast al een x gesteld zijn maar ik ga geen 25 topics doorbladeren:

Ik zoek een goedkoper hotel, voor 1 nacht, het liefst in de buurt van de O2 arena
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_87218899
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:22 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Bij Covent garden we liepen naar een club Road house ofzoiets.
Vaag, ik heb jaren in CG gewoond en kan me niet herinneren dat het daar ooit rustig was. Maar goed, misschien ben je iets compleet anders gewend.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87441913
Iemand die al eens met Hispeed naar London is geweest ?
Ik moet vanaf Rotterdam en wil ergens in het centrum terecht komen.

Vliegen vanaf Rotterdam-Heathrow kost voor 2 personen 400 euro.
Vanaf Eindhoven naar Stansted kost voor 2 personen 75 euro.
NS kost totaal 200 euro.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_87444349
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 23:36 schreef junkiexp het volgende:
Iemand die al eens met Hispeed naar London is geweest ?
Ik moet vanaf Rotterdam en wil ergens in het centrum terecht komen.

Vliegen vanaf Rotterdam-Heathrow kost voor 2 personen 400 euro.
Vanaf Eindhoven naar Stansted kost voor 2 personen 75 euro.
NS kost totaal 200 euro.
Ik ga zo'n 20 keer met de engelse variant van Hispeed naar Nederland vanaf londen. Ik dacht dat ik voor een retourtje Londen - Elk station in NL zo'n 80 euries kwijt ben. Alleen zijn die tickets alleen te boeken via Londen. Via de NS naar Brussel en dan naar Londen ben je veel meer geld kwijt jammer genoeg.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87479006
Retourtje midden december is 99 euro. Ik ga liever met de trein dan met het vliegtuig omdat ik niet weet hoeveel ik daar ga kopen. 8-)

Ik zal even m'n Oystercard zoeken. Die zal toch nog wel te gebruiken zijn na 3 jaar?

Is er iemand bij Ripley´s Believe it or Not geweest op Piccadilly circus?

[ Bericht 28% gewijzigd door KingLysandus op 12-10-2010 23:25:30 ]
----
pi_87481492
He bah, boek ik eens een uitgaansweekendje wordt de gig van Beardyman verplaatst en Joris Voorn in Ministry of Sound uitverkocht. Nouja genoeg andere dingen nog ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_87481577
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:19 schreef KingLysandus het volgende:
Retourtje midden december is 99 euro. Ik ga liever met de trein dan met het vliegtuig omdat ik niet weet hoeveel ik daar ga kopen. 8-)

Ik zal even m'n Oystercard zoeken. Die zal toch nog wel te gebruiken zijn na 3 jaar?

Is er iemand bij Ripley´s Believe it or Not geweest op Piccadilly circus?
Yess. Dat blauwe dingetje is nog steeds te gebruiken :9 En ben zelf niet bij Ripley etc. geweest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87482034
Iemand ervaring met oud en nieuw in Londen? De vraag is met name of je beter ergens naar binnen kunt gaan of dat er op straat ook genoeg te doen is.. :)

Verdere tips natuurlijk ook welkom.
pi_87482194
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:29 schreef booo het volgende:
Iemand ervaring met oud en nieuw in Londen? De vraag is met name of je beter ergens naar binnen kunt gaan of dat er op straat ook genoeg te doen is.. :)

Verdere tips natuurlijk ook welkom.
Oud en nieuw is niet heel geweldig in Londen. Voor beetje fatsoenlijke tent heb je tickets nodig en voor een beetje mooi vuurwerk uitzicht moet je al vroeg bij de bekende plekken zijn. Voor slechts een korte periode waarin de knallen zijn. Ik raad het dus af. Tzou me verbazen als de mede Londenaars daar echt anders over zouden denken :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87486081
Heeft iemand tips voor een hostel in londen, een beetje centraal gelegen en waar je wel de mogelijkheid hebt om met twee personen op 1 kamer te kunnen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87486260
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:07 schreef rene90 het volgende:
Heeft iemand tips voor een hostel in londen, een beetje centraal gelegen en waar je wel de mogelijkheid hebt om met twee personen op 1 kamer te kunnen?
Check de YHA in Earlscourt, die hebben meerdere 2-persoons kamers. Zitten ook prima, dichtbij bij Earls Court tube en in een mooie buurt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87486295
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tzou me verbazen als de mede Londenaars daar echt anders over zouden denken :P
Mij ook. Ik hoop niemand teleur te stellen, maar ik ken niemand hier in Londen die ooit blijft voor oud en nieuw, iedereen raad het af.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87486688
Is er een soort 9292ov site voor Londen eigenlijk?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87486756
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yess. Dat blauwe dingetje is nog steeds te gebruiken :9 En ben zelf niet bij Ripley etc. geweest.
Een paar posts terug had je het over goedkopere treinkaartjes vanuit Londen dan dat je bij NS boekt.
Kun je die gewoon online bestellen? Of alleen 'in' Londen?
----
pi_87486774
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:36 schreef rene90 het volgende:
Is er een soort 9292ov site voor Londen eigenlijk?
Hoe bedoel je? Voor in Londen? Die heb je niet nodig. Metro daar is top. ^O^
----
pi_87486966
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:36 schreef rene90 het volgende:
Is er een soort 9292ov site voor Londen eigenlijk?
Yup, check Traffic for London
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87486980
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:38 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Een paar posts terug had je het over goedkopere treinkaartjes vanuit Londen dan dat je bij NS boekt.
Kun je die gewoon online bestellen? Of alleen 'in' Londen?
Alleen "in" Londen volgens mij. Maar de NS Hispeed doet ze ook voor 100 euro.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87487502
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Alleen "in" Londen volgens mij. Maar de NS Hispeed doet ze ook voor 100 euro.
Ben aan het kijken hoe laat de de laatste IC uit Brussel naar Amsterdam gaat.
Als ik de laatste Eurostar neem heb ik maar 15 minuten om over te stappen op de IC naar Amsterdam.
Ik denk dat er een half uur later nog een gaat om 21:00 uur. Ik ben al te laat met boeken. De goedkoopste kaartjes zijn nu 109 euro ipv 99.
----
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:24:33 #126
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_87487752
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mij ook. Ik hoop niemand teleur te stellen, maar ik ken niemand hier in Londen die ooit blijft voor oud en nieuw, iedereen raad het af.
Waar gaat iedereen dan naartoe? Een andere grote stad in UK/Europa of gewoon familie? :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_87489827
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:24 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Waar gaat iedereen dan naartoe? Een andere grote stad in UK/Europa of gewoon familie? :)
Centrum Londen bestaat natuurlijk voor een groot deel uit buitenlanders en die gaan vaak naar "huis", dus het buitenland. Engelsen zelf vieren Kerst en O&N vaak buiten de stad of gewoon thuis natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87490047
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Yup, check Traffic for London
Ik heb even een uitdraai gemaakt hoe ik bij het hostel kan komen, dan staat er bijvoorbeeld met de trein en daarna met de metro. Maar op deze manier:
Take the District Line towards Richmond Underground Station
or District Line towards Wimbledon Underground Station
or District Line towards Ealing Broadway Underground Station

Hebben de metro's geen nummers of iets? Niet dat ik me straks kapot loop te zoeken daar. En ik moet eerst met de gatwick express naar victoria toe. Dat is wel ontiegelijk duur al zeg :') 16,90 enkeltje en we hebben dan 2 retourtjes nodig, ben je al een 60 pond of iets kwijt voor alleen dat, en dan nog met de metro. Iemand enig idee hoeveel het kost om met die oyster kaart van victoria naar earl's court te komen, en later weer van earls naar het centrum?
Het lijkt me alsof het een flink bedrag gaat kosten dat allemaal bij elkaar alleen al voor het vervoer :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87490308
De metrolijnen hebben kleuren. Als je zo'n kaartje hebt wijst het zich vanzelf, net als in elke grote stad.
http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/standard-tube-map.pdf

Van Victoria naar Earl's Court is binnen zone 1, dus dat kost 1,80. Maar dat kun je zelf toch ook wel vinden met 3 sec googlen :').
http://www.tfl.gov.uk/tickets/14416.aspx
pi_87490412
De district line (groene lijn) rijdt vanaf Victoria met als tussenstop onder andere Earl's Court naar Ealing Broadway, Wimbledon en Richmond. Het maakt dus niet uit welke je hebt vanaf Victoria. De eindbestemming staat voorop de trein vermeld, het perron voor de District Line op Victoria is hetzelfde voor alle eindbestemmingen. Dat kan dus niet missen.

Met de Oyster vanaf Earl's Court naar Victoria moet denk ik een pond of 1.50 zijn enkele reis.

De trein vanaf Gatwick naar het cenrtrum is duur ja. 16.90 is de Gatwick Express neem ik aan?
Je kunt ook Southern Trains nemen naar London Victoria met 2 tussenstops (East Croydon en Clapham Junction) voor 11.90 (geloof ik). Doe je er wel iets langer over.

Veel goedkoper kun je het niet maken.
pi_87490431
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:43 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb even een uitdraai gemaakt hoe ik bij het hostel kan komen, dan staat er bijvoorbeeld met de trein en daarna met de metro. Maar op deze manier:
Take the District Line towards Richmond Underground Station
or District Line towards Wimbledon Underground Station
or District Line towards Ealing Broadway Underground Station

Hebben de metro's geen nummers of iets? Niet dat ik me straks kapot loop te zoeken daar. En ik moet eerst met de gatwick express naar victoria toe. Dat is wel ontiegelijk duur al zeg :') 16,90 enkeltje en we hebben dan 2 retourtjes nodig, ben je al een 60 pond of iets kwijt voor alleen dat, en dan nog met de metro. Iemand enig idee hoeveel het kost om met die oyster kaart van victoria naar earl's court te komen, en later weer van earls naar het centrum?
Het lijkt me alsof het een flink bedrag gaat kosten dat allemaal bij elkaar alleen al voor het vervoer :')
Metro's hebben namen en kleuren. De District Line is groen en overal super simpel te vinden, het is eigenlijk veel makkelijker dan nummers. En je kunt dus gewoon alle District Lines richting het westen nemen, de verschillende bestemmingen vertellen je alleen waar ze eindigen, maar dat is voor jou niet relevant.

Een goedkopere optie voor het vervoer vanaf Gatwick is een gewone trein, die doet er maar 5-10 minuten extra over een kost iets van £11.80 voor een enkeltje. Nog goedkoper is een bus (Easybus ofzo). Met een beetje mazzel kost dat je £10.00 voor een retourtje pp. Duurt wel iets langer (60-90 minuten), maar heeft als voordeel dat hij stopt bij West Brompton tube en van daar kun je wel lopen (5-10 minuten) naar dat hostel in Earls Court.

Een enkeltje op een Oyster kaart naar Earls Court kost je afhankelijk van het tijdstip £1.80 (dal) of £2.30 (piek). Je kunt tijdens de piek ook uitstappen bij Gloucester Road op dezelfde lijn. Is een halte eerder en bespaart je £0.50 omdat het nog zone 1 is, als dat de moeite waard is. De maximale reiskosten op de Oyster is £7.20, dus na 3-4 enkeltjes schakelt wordt hij "gecapped" op dit bedrag en reis je dus eigenlijk gratis verder die dag.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87490451
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:52 schreef Helly het volgende:
Van Victoria naar Earl's Court is binnen zone 1, dus dat kost 1,80. Maar dat kun je zelf toch ook wel vinden met 3 sec googlen :').
http://www.tfl.gov.uk/tickets/14416.aspx
Earls Court is zone 2.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87490628
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Earls Court is zone 2.
Op de grens. Betaal je dan al het zone 2 tarief? Lijkt me niet, dan was het wel anders aangegeven op dat kaartje.
pi_87490841
Bedankt voor alle informatie, ga eens kijken naar die easybus, iets langer is niet erg. Zie je gelijk al wat van londen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87490939
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:01 schreef Helly het volgende:

[..]

Op de grens. Betaal je dan al het zone 2 tarief? Lijkt me niet, dan was het wel anders aangegeven op dat kaartje.
Grappig, goed punt. Inderdaad zone 1 tarief als je vanaf Victoria komt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87490960
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:09 schreef rene90 het volgende:
Bedankt voor alle informatie, ga eens kijken naar die easybus, iets langer is niet erg. Zie je gelijk al wat van londen.
In dat geval bespaar je toch alweer £40 of meer, misschien toch de moeite waard. Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar op budget is het handig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87582561
Ja ik vind het inderdaad wel de moeite, alleen na een tweede maal goed kijken ga ik deze december niet naar Londen. De tickets vallen toch een stuk duurder uit rond de periode dat we kunnen. Dat zal dus in februari worden of iets in die richting :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87588647
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:43 schreef rene90 het volgende:
Ja ik vind het inderdaad wel de moeite, alleen na een tweede maal goed kijken ga ik deze december niet naar Londen. De tickets vallen toch een stuk duurder uit rond de periode dat we kunnen. Dat zal dus in februari worden of iets in die richting :)
Ik ben 120 kwijt voor een retourtje met de trein. We waren net letterlijk 1 minuut te laat met boeken. Anders had het 10 euro gescheeld.

Ik ga 17 tot 20 december. *O*

Dit jaar wil ik naar Highgate Cemetery. ^O^

----
pi_87596344
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:58 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Ik ben 120 kwijt voor een retourtje met de trein. We waren net letterlijk 1 minuut te laat met boeken. Anders had het 10 euro gescheeld.

Ik ga 17 tot 20 december. *O*

Dit jaar wil ik naar Highgate Cemetery. ^O^

[ afbeelding ]
Per persoon 120 euro? En via welke site/maatschappij dan?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87596452
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 02:14 schreef rene90 het volgende:

[..]

Per persoon 120 euro? En via welke site/maatschappij dan?
Ik denk nhispeed?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87597619
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 02:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk nhispeed?
Zoveel andere treinen rijden er niet naar Londen... :)

Highgate Cemetery is zeker de moeite waard! Leuk om te zien dat ook toeristen hierin geinteresseerd zijn. Combineer het met een wandeling door Highgate Woods/Queens Wood, Ga daarna misschien richting Hampstead voor heel veel leuke winkels en restaurantjes, en beklim de Parliament Hill. Lijk mij een perfect dagje niet-al-te-toeristisch-Noord-Londen.
pi_87598078
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 02:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk nhispeed?
Yep, en Eurostar. :P Als ik een week eerder had geboekt was het 99 euro. :'(
----
pi_87610088
Ligt het aan mij of is er de afgelopen dagen consequent meer politie op straat, metrostations etc.? Dat idee krijg ik er wel van :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:47:52 #144
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87610432
Terroristische dreiging hùh. :P
pi_87610594
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Ligt het aan mij of is er de afgelopen dagen consequent meer politie op straat, metrostations etc.? Dat idee krijg ik er wel van :P
Bobbies. *O*
----
  maandag 18 oktober 2010 @ 09:30:09 #146
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_87662050
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Ligt het aan mij of is er de afgelopen dagen consequent meer politie op straat, metrostations etc.? Dat idee krijg ik er wel van :P
Ik ga elke dag door Victoria en heb niet het idee dat er meer politie aanwezig is eigenlijk...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_87662158
Hier ook weinig van gemerkt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87663964
Op de stations in Notting Hill Gate en Bank tijdens rush hour toch wel (vaker) 2 of meer van onze vrienden gezien direct na de poortjes.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87664845
Het wordt bijna dagelijks nieuws dat er 'binnenkort' een aanslag in London komt.

Ach... er zal toch niet 1 iemand zijn die daardoor opeens bang wordt en niet meer met het ov gaat..
pi_87666422
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:16 schreef zeebeschuit het volgende:
Het wordt bijna dagelijks nieuws dat er 'binnenkort' een aanslag in London komt.

Ach... er zal toch niet 1 iemand zijn die daardoor opeens bang wordt en niet meer met het ov gaat..
Nou, volgens mij gingen er na de metro bommen in liv.pool street toch echt wel een stuk minder mensen met de metro! :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87670953
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou, volgens mij gingen er na de metro bommen in liv.pool street toch echt wel een stuk minder mensen met de metro! :P
Volgens mij wat het vrij snel weer business as usual? In de eerste weken erna lagen ook veel lijnen plat, dus was het wat rustiger.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87679494
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij wat het vrij snel weer business as usual? In de eerste weken erna lagen ook veel lijnen plat, dus was het wat rustiger.
Je hebt ook wel gelijk. Maar tijdens die dagen hoor je natuurlijk vooral de mensen die niet meer met de tube willen reizen in het nieuws, de kranten etc. :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87680057
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt ook wel gelijk. Maar tijdens die dagen hoor je natuurlijk vooral de mensen die niet meer met de tube willen reizen in het nieuws, de kranten etc. :P
Ik vond het toen wel meevallen hier eigenlijk, ik verbaasde me (zeker als ik online Nederlands nieuws las) over hoe makkelijk iedereen weer door ging.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:37:52 #154
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_87682005
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik vond het toen wel meevallen hier eigenlijk, ik verbaasde me (zeker als ik online Nederlands nieuws las) over hoe makkelijk iedereen weer door ging.
Ik vond het ook wel meevallen eigenlijk, dezelfde avond ging ik ook al weer met het ov... Alleen keken mensen wat beter naar mensen die instapten.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_87696008
Weet iemand nog een leuk hotel in/ bij het centrum voor iets van 40/ 50 euro per nacht?

Heb nu Chelsea Guest House op het oog,

http://www.booking.com/ho(...)4f191a51ca745b2728fb;

[ Bericht 33% gewijzigd door KingLysandus op 18-10-2010 23:20:07 ]
----
pi_87708712
Dat is toch niet echt in het centrum?

Ik heb afgelopen weekend hier gezeten, dat was prima.
http://www.booking.com/hotel/gb/montanaexcel.en.html
pi_87709401
Weet iemand vanaf welk vliegveld (Stansted, Luton of Gatwick) je het sneltste/goedkoopste in het centrum komt? De prijzen van de tickets maken namelijk amper verschil.
pi_87716098
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:42 schreef Helly het volgende:
Dat is toch niet echt in het centrum?

Ik heb afgelopen weekend hier gezeten, dat was prima.
http://www.booking.com/hotel/gb/montanaexcel.en.html
Heb al iets geboekt.

Nu nog alleen uitvinden hoe het zit met het meenemen van minderjarigen (neef en z'n vriendin, 16 en 17 jaar) naar GB.

M'n vriendin vond dit:

quote:
Voor de kinderen
- Het is per wet verplicht dat minderjarigen, om het even de leeftijd, in het bezit zijn van geldige persoonlijke identiteitspapieren.Ze mogen niet meer vermeld worden op het paspoort van de ouders. Een document dat bewijst dat de begeleider wel de ouder is (bijvoorbeeld, huwelijksboekje of geboorteakte) kan door de autoriteiten worden geëist.
Voor meer inlichtingen, zie onze site http://vosdroits.service-public.fr/F1922.xhtml.

- Voor minderjarigen, om het even de leeftijd, reisend zonder de ouders dienen in het bezit te zijn van een autorisatie voor het verlaten van het land.
Kinderen minder dan 16 jaar zijn verplicht vergezeld te zijn van een meerderjarige. Kinderen van 16 tot 17 jaar mogen reizen zonder begeleiding indien in het bezit van een autorisatie van de ouders om het land te verlaten. (document af te halen bij uw gemeente).
Ik neem aan dat ze even langs de gemeente moeten.
----
pi_87716265
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:36 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Heb al iets geboekt.

Nu nog alleen uitvinden hoe het zit met het meenemen van minderjarigen (neef en z'n vriendin, 16 en 17 jaar) naar GB.

M'n vriendin vond dit:
[..]

Ik neem aan dat ze even langs de gemeente moeten.
Even langs de gemeente kan, maar een beetje normale brief met handtekening van de ouders + kopie van hen paspoort werkt ook. Mijn moeder neemt wel eens een nichtje mee en dat werkt prima op die manier.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87716345
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:01 schreef lienelien het volgende:
Weet iemand vanaf welk vliegveld (Stansted, Luton of Gatwick) je het sneltste/goedkoopste in het centrum komt? De prijzen van de tickets maken namelijk amper verschil.
Het snelst is de Gatwick Express, maar dat scheelt niet veel met de Stansted Express. Prijzen verschillen ook, maar het hangt af van waar je mee wil reizen (Express, normale trein, bus). Over het algemeen is Gatwick het meest praktisch, snelst en in ieder geval niet duurder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87717415
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Even langs de gemeente kan, maar een beetje normale brief met handtekening van de ouders + kopie van hen paspoort werkt ook. Mijn moeder neemt wel eens een nichtje mee en dat werkt prima op die manier.
Ook naar GB? Ik heb het idee dat ze daar iets strenger zijn.
----
pi_87717699
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:08 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Ook naar GB? Ik heb het idee dat ze daar iets strenger zijn.
Ja, ik woon in GB. Meestal vragen ze niks, maar 1 keer moest mijn moeder het laten zien.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87720320
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:01 schreef lienelien het volgende:
Weet iemand vanaf welk vliegveld (Stansted, Luton of Gatwick) je het sneltste/goedkoopste in het centrum komt? De prijzen van de tickets maken namelijk amper verschil.
Hangt er maar van af waar in het 'centrum' je wil zijn. Voor Bloomsbury is bvb. Luton het snelst - voor de City waarschijnlijk Stansted, voor het west end zal het Gatwick zijn.
pi_87756028
Wat is nou de beste wijk om je hotel te hebben als je echt midden in het centrum wil zitten?
pi_87756250
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:47:05 schreef Bryan181 het volgende:
Wat is nou de beste wijk om je hotel te hebben als je echt midden in het centrum wil zitten?
Het is een vrij grote stad, definitie van centrum is maar net wat je ervan maakt. Je moet kiezen in welke wijken je wilt zitten, dan kies je de rest. Je kunt in hartje Londen gaan zitten (West End), maar dan zit je nog ver bij veel zaken vandaan, is het duur en druk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87757171
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is een vrij grote stad, definitie van centrum is maar net wat je ervan maakt. Je moet kiezen in welke wijken je wilt zitten, dan kies je de rest. Je kunt in hartje Londen gaan zitten (West End), maar dan zit je nog ver bij veel zaken vandaan, is het duur en druk.
oke dat dacht ik al inderdaad. Ja we weten eigenlijk nog niet precies wat we allemaal gaan doen in Londen, maar ik zit het liefst in een echt levendige omgeving. Is een hotel vlakbij oxford street wat?
pi_87762967
Zijn er rond eind november nog genoeg hotels tegen een schappelijke prijs te boeken voor de kerstperiode? Zit nl. te wachten tot de general ticketsale bij Fulham/Spurs van start gaat, en dat duurt dus nog tot eind november..
pi_87763671
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:15 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

oke dat dacht ik al inderdaad. Ja we weten eigenlijk nog niet precies wat we allemaal gaan doen in Londen, maar ik zit het liefst in een echt levendige omgeving. Is een hotel vlakbij oxford street wat?
Mwah, zou jij in A'dam in de Kalverstraat willen logeren? Je kunt er wel genoeg in de buurt vinden, maar probeer dan Soho ofzo. Erg levendig, maar geen commerciele winkelstraat. Het ligt ook aan je budget natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87766513
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:03 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mwah, zou jij in A'dam in de Kalverstraat willen logeren? Je kunt er wel genoeg in de buurt vinden, maar probeer dan Soho ofzo. Erg levendig, maar geen commerciele winkelstraat. Het ligt ook aan je budget natuurlijk.
haha ik zei ook vlakbij he :p maar in soho kijken dan. Is kensington wat?
pi_87766763
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:02 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

haha ik zei ook vlakbij he :p maar in soho kijken dan. Is kensington wat?
Hangt ervan af. South Ken is prima, maar dan zit je ook weer niet "in het centrum", volgens mij. Ik zou zelf voor iets in de buurt van Gloucester Rd kiezen (waar ik woon). Da's ook South Ken, rustig, maar met wat kroegjes en levendigheid.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87769733
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hangt ervan af. South Ken is prima, maar dan zit je ook weer niet "in het centrum", volgens mij. Ik zou zelf voor iets in de buurt van Gloucester Rd kiezen (waar ik woon). Da's ook South Ken, rustig, maar met wat kroegjes en levendigheid.
oke daar maar is ff zoeken dan;) tnx voor de info;) weet jij btw in welke wijk hollister en a &f zitten?
pi_87769870
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:02 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

oke daar maar is ff zoeken dan;) tnx voor de info;) weet jij btw in welke wijk hollister en a &f zitten?
Hollister weet ik niet, hoewel er wel eentje in de Westfield zit, een groot shopping center in West Londen, buiten het centrum. A&F zitten in Mayfair. Maar goed, je bent vanaf Gloucester Rd overal in een half uurtje, meestal minder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87769958
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hollister weet ik niet, hoewel er wel eentje in de Westfield zit, een groot shopping center in West Londen, buiten het centrum. A&F zitten in Mayfair. Maar goed, je bent vanaf Gloucester Rd overal in een half uurtje, meestal minder.
Oke dat is wel een aardige plek dus
pi_87770151
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:07 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Oke dat is wel een aardige plek dus
Yup. Of iets richting Bayswater of Marylebone.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87770891
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Yup. Of iets richting Bayswater of Marylebone.
Bizar duur die hotel op Gloucester ofzo:p
pi_87771037
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:25 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Bizar duur die hotel op Gloucester ofzo:p
Ik weet niet welk hotel je bedoelt, er zijn erg veel hotels, dus lijkt me sterk dat ze allemaal niet te betalen zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87771084
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik weet niet welk hotel je bedoelt, er zijn erg veel hotels, dus lijkt me sterk dat ze allemaal niet te betalen zijn.
Op booking.com zijn alle hotels in South Kensington boven de 300 euro voor 2 nachten
pi_87771296
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:28 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Op booking.com zijn alle hotels in South Kensington boven de 300 euro voor 2 nachten
Dat geloof ik graag, maar dat ben je in Londen sowieso snel kwijt voor 2 nachten. Goedkoper wordt het met hostels enzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87771332
Ik heb ook wel wat hotels gevonden voor eurotje of 140. Ik moet alleen ff kijken hoe het met die locaties zit. Dus ik ga nog ff zoeken thanks voor je info:)
pi_87776531
Ik heb een appartement geboekt bij Paddington station. Op Gloucester Terrace. 3 Nachten, 111 Pond per persoon. Tot nu heb ik elke keer bij Hyde Park in de buurt gezeten. ^O^ Top plek.

En ik kom ook steeds bij Whiteleys. :Y)
----
pi_87776762
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:15 schreef KingLysandus het volgende:
Ik heb een appartement geboekt bij Paddington station. Op Gloucester Terrace. 3 Nachten, 111 Pond per persoon. Tot nu heb ik elke keer bij Hyde Park in de buurt gezeten. ^O^ Top plek.


En ik kom ook steeds bij Whiteleys. :Y)
Nice, woon zelf ook in de buurt van Hyde Park. Toffe buurt! ^O^ Alles een paar km rondom hyde park is top! Fijn s'ochtends hardlopen door het park.

En ik ben in mijn eerste 2 jaren vaak in Whiteleys geweest. Altijd geshopt bij de M&S bij de ingang, vaak met vrienden gegeten bij de pizzeria boven, die is echt lekker :9 en daarna filmpje meepakken bij Odeon.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87776940
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nice, woon zelf ook in de buurt van Hyde Park. Toffe buurt! ^O^ Alles een paar km rondom hyde park is top! Fijn s'ochtends hardlopen door het park.

En ik ben in mijn eerste 2 jaren vaak in Whiteleys geweest. Altijd geshopt bij de M&S bij de ingang, vaak met vrienden gegeten bij de pizzeria boven, die is echt lekker :9 en daarna filmpje meepakken bij Odeon.
Daar heb ik ook pizza gegeten. En die grote kerstboom in het midden rond kerst.
Heb er nu al zin in. *O* Ben jaloers op jullie dat jullie daar wonen. -O-
----
pi_87777197
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:25 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Daar heb ik ook pizza gegeten. En die grote kerstboom in het midden rond kerst.
Heb er nu al zin in. *O* Ben jaloers op jullie dat jullie daar wonen. -O-
Ja, die oplopende trappen ook in het midden. Damn dat zou ik ook wel in mn toekomstige huis willen hebben :P

En je bent welkom om hier te wonen hoor ;) Plek zat.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87777309
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja, die oplopende trappen ook in het midden. Damn dat zou ik ook wel in mn toekomstige huis willen hebben :P

En je bent welkom om hier te wonen hoor ;) Plek zat.
Vast heel duur om er te wonen.
----
pi_87816776
en terug van Londen :D:D
1e x dat ik er was. Aangekomen om 07.45 in de morgen. Wat vrienden opgezocht en rond 13.00 was het hele ploegje compleet. Rond 21.00 (denk ik) ging bij mij het lichtje van de herinnering uit en kan ik me niks meer herinneren. Ik weet dat we begonnen in een barretje in Camden en dat het daarna een redelijk zwart gat in mijn geheugen is. Ben nog altijd verbaasd dat ik totaal van de kaart in 1x de route naar mijn hostel, in King's Cross, gevonden heb. Dag erna in de avond weer naar huis dus feitelijk heb ik weinig van Londen gezien, maar het was het waard.

Die fietsen die je overal zie he...kan je die gratis huren als je steeds maar 10 minuten fietst?

1 tip voor iedereen hier: GA NOOIT, maar dan ook NOOOIT, met een bus naar Londen. Een 11 uur durende hel!
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_87818817
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:08 schreef kalinhos het volgende:
1 tip voor iedereen hier: GA NOOIT, maar dan ook NOOOIT, met een bus naar Londen. Een 11 uur durende hel!
Dat mag wel in de OP ja ;)
pi_87820562
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:08 schreef kalinhos het volgende:
en terug van Londen :D:D
1e x dat ik er was. Aangekomen om 07.45 in de morgen. Wat vrienden opgezocht en rond 13.00 was het hele ploegje compleet. Rond 21.00 (denk ik) ging bij mij het lichtje van de herinnering uit en kan ik me niks meer herinneren. Ik weet dat we begonnen in een barretje in Camden en dat het daarna een redelijk zwart gat in mijn geheugen is. Ben nog altijd verbaasd dat ik totaal van de kaart in 1x de route naar mijn hostel, in King's Cross, gevonden heb. Dag erna in de avond weer naar huis dus feitelijk heb ik weinig van Londen gezien, maar het was het waard.

Die fietsen die je overal zie he...kan je die gratis huren als je steeds maar 10 minuten fietst?

1 tip voor iedereen hier: GA NOOIT, maar dan ook NOOOIT, met een bus naar Londen. Een 11 uur durende hel!
Voor die fietsen betaal je een fee per dag/week/maand/jaar, die je recht geeft op gebruik (volgens mij £45 per jaar) en dan vervolgens is het eerste half uur elke keer gratis, geloof ik. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, heb mijn eigen lekkere fietsje.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87822135
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:15 schreef KingLysandus het volgende:
Ik heb een appartement geboekt bij Paddington station. Op Gloucester Terrace. 3 Nachten, 111 Pond per persoon. Tot nu heb ik elke keer bij Hyde Park in de buurt gezeten. ^O^ Top plek.

En ik kom ook steeds bij Whiteleys. :Y)
Ik heb toen een straat verder gezeten, op Devonshire Terrace.

Gave buurt inderdaad! Lekker centraal en de tube is 5 min lopen :)
pi_87861273
Weten de lokale Fok!kers nog een markt die het waard is om te bezoeken? :)

Portobello Road, Brick Lane of Petticoat Lane?? Of een ander?

----
pi_87861994
Ligt eraan waar je naar op zoek bent, maar mijn favoriet is al jaren de Borough Market. De beste markt voor voedsel, maar ook voor een beetje slenteren en stalletjes kijken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:15:31 #191
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87862722
Wat Drive-r zegt en:

Greenwich Market, Blackheath Farmers' Market en natuurlijk alle 'normale' markten.

reset
pi_87864113
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 11:05 schreef KingLysandus het volgende:
Weten de lokale Fok!kers nog een markt die het waard is om te bezoeken? :)

Portobello Road, Brick Lane of Petticoat Lane?? Of een ander?

[ afbeelding ]
Portobello road iig. niet. Sowieso is Notting Hill in het weekend niks. Het is daar in het weekend gewoon drukker dan tijdens de spits door de week in metro :')

Mocht je er toch heen gaan dan kan ik je adviseren wat te eten bij Manzara. Klein pitoresk turks restaurant waar ik vaak pizza's vandaan haal. 4.45 pond per pizza, en ze worden voor je neus klaar gemaakt en erg snel klaar. Als je 2 pizza's haalt krijg je de 3e gratis.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:31:22 #193
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87864514
Hier een flinke lijst met markten hoewel deze niet volledig is: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_markets_in_London
reset
pi_87871926
Portobello Road en Notting Hill in het algemeen is IMO een beetje gehyped.

Borough Market is erg leuk daarentegen.
pi_87872158
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:47 schreef DUK het volgende:
Portobello Road en Notting Hill in het algemeen is IMO een beetje gehyped.

Borough Market is erg leuk daarentegen.
Notting Hill is niet gehyped, best leuke buurt 8-) . Portobello is in die zin wel gehyped. Drama is dat :{

Uiteraard ben ik bevooroordeeld omdat ik meer dan 2 jaar in NH heb gezeten :7
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87872489
Ik heb eindelijk geboekt, het is dit hotel geworden:

http://www.booking.com/ho(...)a.nl.html?aid=311093;label=hotel-102970-gb-KnxCmnLZWxFTe9DW9RErigS3728026254;ws=&gclid=CIOQv_qu6aQCFUY-3god3BJf2Q

Bij weekendjeweg veel goedkoper kunnen vinden nog. Lijkt mij een perfecte locatie?
pi_87880698
Weten jullie nog meer te doen? Big Ben en zo heb ik al vaak genoeg gezien.

Iets dat minder toeristisch is maar wel leuk.
----
pi_87881146
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 22:59 schreef KingLysandus het volgende:
Weten jullie nog meer te doen? Big Ben en zo heb ik al vaak genoeg gezien.

Iets dat minder toeristisch is maar wel leuk.
Imperial war musuem in Lambeth? BFI IMAX filmpje pakken? Die grote ronde ton.
Frikandel eten bij de Hems? Urban golf in Londen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87881604
Frikandel in London? :D

Ik zie dat jullie ook in het kaaskoppen forum komen.

Is Windsor Castle leuk? Stonehenge lijkt me niets.
----
pi_87881847
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:33 schreef KingLysandus het volgende:
Frikandel in London? :D

Ik zie dat jullie ook in het kaaskoppen forum komen.

Is Windsor Castle leuk? Stonehenge lijkt me niets.
Mja, je hebt in Londen een overrated NL bar. Volgens mij kon je daar frikandellen eten. Genaamd de hems. Ik vond Windsor castle persoonlijk niets, misschien sommige hier wel?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:06:04 #201
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87884315
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 22:59 schreef KingLysandus het volgende:
Weten jullie nog meer te doen? Big Ben en zo heb ik al vaak genoeg gezien.

Iets dat minder toeristisch is maar wel leuk.
Neem de snelle forensenboot van de London Eye naar Woolwich en kom langs Embankment, The City, The Tower, Canary Wharf, Greenwich, The O2, Thames Barrier, Firepower Museum in Woolwich en nog veel meer. £12 voor een dag op de rivier.





http://www.thamesclippers(...)eseeing-leisure.html

http://www.firepower.org.uk/index.asp
reset
pi_87904339
Is er een betrouwbare site waar je tickets voor musicals kan boeken in Londen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_87905012
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:47 schreef DUK het volgende:
Portobello Road en Notting Hill in het algemeen is IMO een beetje gehyped.

Borough Market is erg leuk daarentegen.
Notting Hill is wel redelijk gehyped voor toeristen, maar die zien eigenlijk enkel Portobello Road. De rest van NH is IMHO leuker en goed te doen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87905373
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:46 schreef rene90 het volgende:
Is er een betrouwbare site waar je tickets voor musicals kan boeken in Londen?
www.ticketmaster.co.uk gewoon (wel geen discount en ze staan er niet allemaal op). Je hebt ook nog seetickets e.d.
pi_87934429
Hampton Court Palace lijkt me ook wel iets. Eén van jullie al eens geweest?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hampton_Court_Palace
----
pi_87935194
Wat moet ik beslist doen in mijn 2 dagen London? Is zo'n hop on hop off aan te raden?
pi_87944449
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:03 schreef Bryan181 het volgende:
Wat moet ik beslist doen in mijn 2 dagen London? Is zo'n hop on hop off aan te raden?
Palace of Westminster (aka Big Ben, Houses of Parliament, Westminster Palace :P ),
Tower of London, Harrods. British Museum.
----
pi_87960745
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:46 schreef rene90 het volgende:
Is er een betrouwbare site waar je tickets voor musicals kan boeken in Londen?
Lastminute.com is altijd betrouwbar en vrij goedkoop.
pi_88025808
ben van plan om 15-18 november londen een beetje te gaan verkennen alleen, iemand nog een leuk hostel wat aan te raden is ?
pi_88025933
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:58 schreef Biertjuhhhh het volgende:
ben van plan om 15-18 november londen een beetje te gaan verkennen alleen, iemand nog een leuk hostel wat aan te raden is ?
St Cristophers inn.

Of check http://www.hostelworld.com voor de reviews.
pi_88055368
Dit weekend in Londen voor de International Series van de NFL. :) Dus een wedstrijd american football bezoeken in Wembley. Gelijk maar 2 dagen erbij geplakt, dus ben weer benieuwd! Vorige keer is alweer ruim 10 jaar geleden.
pi_88064310
Wat vinden de mede londenaars hier eigenlijk van One New Change? Dat joekel van een ding bij de St.Paul? Ga er dit weekend maar eens heen ben benieuwd hoe groot het is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:04:19 #214
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_88065352
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden de mede londenaars hier eigenlijk van One New Change? Dat joekel van een ding bij de St.Paul? Ga er dit weekend maar eens heen ben benieuwd hoe groot het is.
Vergeef me, maar wat is One New Change?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:06:23 #215
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88065428
Kwam er laatst langs, maar stond er niet bij stil. Genoeg (nieuwe) winkelcentra hier.

Starbucks, Vodafone, Costa, TopShop, Starbucks, Next, Costa, T-Mobile, Starbucks, Costa, ... die eenheidsworsten van highstreet winkelcentra kunnen me niet echt interesseren.

Interessanter is dat 'the Shard' bij London Bridge rap groeit.
reset
pi_88065492
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:04 schreef RD4 het volgende:

[..]

Vergeef me, maar wat is One New Change?
Het is het grootste nieuwe winkel centrum in Londen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:14:57 #217
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88065725
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is het grootste nieuwe winkel centrum in Londen?
De grootste nieuwe van de afgelopen paar maanden misschien. Het is een kleintje vergeleken met de grootste die ook vrij nieuw is.
reset
pi_88065771
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is het grootste nieuwe winkel centrum in Londen?
Groter dan de Westfield? Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:25:13 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88066132
Bluewater is de grootste met de meeste winkels (350) en grootste vloeroppervlak 155000 m2.

Daar is deze met 60 winkels niets bij..
reset
pi_88067100
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef Individual het volgende:
Bluewater is de grootste met de meeste winkels (350) en grootste vloeroppervlak 155000 m2.

Daar is deze met 60 winkels niets bij..
Ik heb de vertaling verkeerd begrepen :') :|W . Men repte over grootste mall in de City. De 'financiele' city uiteraard :|W
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88073014
Ik heb ook helemaal niks met winkelcentra. Voor winkelen vind ik Covent Garden eigenlijk nog het prettigst. Je hebt heel wat winkels inclusief de grote ketens in een vrij klein gebied dat een stuk minder druk is dan Oxford/Regent Street. Voor eten zijn er een heleboel farmers markets en natuurlijk gewone supermarkten.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:26:42 #222
323264 GamersUnited_
The ultimate gamer.
pi_88076448
Ik hou meer van de lekkere vakanties.. all-inclusive, hotel aan de zee, met zwembad, lekker hoor.
Maar, dit is niet echt iets voor kinderen zoals ik denk ik. :)
The hell you thinkin' chu' doin' here? This is mine, not yours! And by the way, you wasted 5 seconds of you'r live.
pi_88077553
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 19:26 schreef GamersUnited_ het volgende:
Ik hou meer van de lekkere vakanties.. all-inclusive, hotel aan de zee, met zwembad, lekker hoor.
Maar, dit is niet echt iets voor kinderen zoals ik denk ik. :)
En waarom registreer je je om daarna alleen zo'n nutteloze post te posten? :{
----
pi_88079564
Oh fijn, m'n gratis bedje +2 kan niet doorgaan door verbouwingen in het hotel |:( overpriced hotelkamers verder :{w.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88081220
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 20:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Oh fijn, m'n gratis bedje +2 kan niet doorgaan door verbouwingen in het hotel |:( overpriced hotelkamers verder :{w.
Welk hotel?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88083067
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Welk hotel?
Queens Park Hotel, in Bayswater. Heb daar gewerkt maar het is er nou te druk om een kamer voor weinig te boeken, aldus de manager. :{w
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88083119
Weet iemand of er wat goede concerten/activiteiten zijn op 2-5 december?
pi_88083700
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:49 schreef Lindstrøm. het volgende:
Weet iemand of er wat goede concerten/activiteiten zijn op 2-5 december?
http://www.timeout.com/lo(...)-12-02T00%3A00%3A00Z
http://www.timeout.com/lo(...)-12-03T00%3A00%3A00Z
http://www.timeout.com/lo(...)-12-04T00%3A00%3A00Z

Arcade Fire lijkt me wel leuk?
pi_88083907
quote:
Wil eigenlijk naar Pendulum.. dat moet echt geweldig zijn met zoveel mensen :D Alleen ik denk dat ik nogal wat Sterlings kan neerleggen voor dat concert. ;(

edit: Oh nee dat valt reuze mee.
pi_88086314
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef Individual het volgende:
Bluewater is de grootste met de meeste winkels (350) en grootste vloeroppervlak 155000 m2.

Daar is deze met 60 winkels niets bij..
Is Bluewater een beetje makkelijk te bereiken? Ik las dat met de auto stukken makkelijker is.
----
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:44:03 #231
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88088433
De paar keer dat ik er was was ik idd met de auto. Lang geleden ook.

Niet makkelijk, maar: http://www.bluewater.co.uk/content/public

In Bluewater hebben ze 'rules of conduct'; geen hoodies.

Westfield is per tube bereikbaar en bijna net zo groot.
reset
pi_88088756
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:44 schreef Individual het volgende:
De paar keer dat ik er was was ik idd met de auto. Lang geleden ook.

Niet makkelijk, maar: http://www.bluewater.co.uk/content/public

In Bluewater hebben ze 'rules of conduct'; geen hoodies.

Westfield is per tube bereikbaar en bijna net zo groot.
Heb net even de rules of conduct gelezen. Vind dat best ver gaan, niet vloeken, no baseball caps, no hoodies. Pfft :{
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88169064
17 december tot en met 19 december: weekend London gepland voor twee personen.

Is Londen dan al in kerstsfeer >:O ?

Wat raden jullie persoonlijk aan om te bezoeken?

De 3-days-anytime-travel-card: Gewoon op een metrostation kopen of online?

Lady Gaga concert is er dan: 200,00 voor een kaartje; laat dan maar zitten :O
  zondag 31 oktober 2010 @ 12:31:00 #234
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88169370
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb net even de rules of conduct gelezen. Vind dat best ver gaan, niet vloeken, no baseball caps, no hoodies. Pfft :{
Het is flink in het nieuws geweest, maar gezien de Kentish chavs die er omheen wonen geen overbodige luxe. Het is een familie winkelcentrum, geen hangplaats voor chavs die door verveling mensen gaan lastigvallen. Ik neem aan dat als je netjes met de familie aan het winkelen bent een baseball cap geen probleem is. Het is een mechanisme om chavs en pikeys te kunnen verwijderen.
reset
  zondag 31 oktober 2010 @ 12:36:31 #235
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88169544
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 12:20 schreef Arboxx het volgende:
17 december tot en met 19 december: weekend London gepland voor twee personen.

Is Londen dan al in kerstsfeer >:O ?

Wat raden jullie persoonlijk aan om te bezoeken?

De 3-days-anytime-travel-card: Gewoon op een metrostation kopen of online?

Lady Gaga concert is er dan: 200,00 voor een kaartje; laat dan maar zitten :O
Lees het topic even door. ;)
reset
pi_88170806
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 12:20 schreef Arboxx het volgende:
17 december tot en met 19 december: weekend London gepland voor twee personen.

Is Londen dan al in kerstsfeer >:O ?

Wat raden jullie persoonlijk aan om te bezoeken?

De 3-days-anytime-travel-card: Gewoon op een metrostation kopen of online?

Lady Gaga concert is er dan: 200,00 voor een kaartje; laat dan maar zitten :O
Check de OP: Neem een Oyster Card. Verder is Londen dan op de piek van de kerstsfeer, daarna loopt de stad langzaam leeg.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88211748
Dank voor de informatie.

Wat raden jullie aan m.b.t. het boeken van hotels: internet of via Globe/D-reizen/etc.?

Nog goede hotel-tips met gunstige toeristische ligging en normale kwaliteit? 40 euro per nacht per persoon is het budget ongeveer. bvd
pi_88212298
Voor zo'n budget kun je beter zoeken naar een hostel, hotels in die categorie zijn echt knap waardeloos...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88212313
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:46 schreef Arboxx het volgende:
Dank voor de informatie.

Wat raden jullie aan m.b.t. het boeken van hotels: internet of via Globe/D-reizen/etc.?

Nog goede hotel-tips met gunstige toeristische ligging en normale kwaliteit? 40 euro per nacht per persoon is het budget ongeveer. bvd
Voor 80¤ heb je aan hotels niet veel beschikbaar volgens mij. Hostels en dergelijke zijn beter te zoeken voor die prijs. Boeken via internet bevalt mij prima, booking.com en aanverwanten werken bij mij prima iig.
All management is Strategic Management.
pi_88225238
Gaat er iemand van jullie Nieuwjaar vieren in London? Wij gaan met een groepje maar willen niet al om 1 uur thuis zijn. Wat zijn leuke feesten waar je niet al te veel geld aan kwijt bent?

Of wat is Engelse traditie?
pi_88225926
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:06 schreef Markeerstift het volgende:
Of wat is Engelse traditie?
Binnenzitten met BBC1 aan danwel naar de London Eye gaan voor het (enige) vuurwerk in de stad.

En de jeugd toeristen gaan clubben (tegen hoge prijzen).

Ik raad het je niet aan... Je zal op 2 januari zeggen dat het 'toch wel wat tegenviel'.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeebeschuit op 01-11-2010 21:24:58 ]
pi_88225998
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:06 schreef Markeerstift het volgende:
Gaat er iemand van jullie Nieuwjaar vieren in London? Wij gaan met een groepje maar willen niet al om 1 uur thuis zijn. Wat zijn leuke feesten waar je niet al te veel geld aan kwijt bent?

Of wat is Engelse traditie?
Wat ik heb gelezen is de Engelse traditie om snel weg te zijn uit London met nieuwjaar.... nieuwjaar schijnt klote te zijn om in London te vieren (aldus ervaringsdeskundigen hier). Verder is het vooral ver van te voren kaartjes voor clubs regelen....
All management is Strategic Management.
pi_88227092
Hmm.. Oké, ik had toch wel wat verwacht van London haha!
Maar goed, in NL valt het bij mij ook altijd wat tegen want meer dan een avondje uit+aftellen en vuurwerk is het meestal toch niet :)
pi_88227826
Oke, m'n London-reisje met zus vordert gestaag.
Ik heb ooit iets gezien met de boot 's avonds heen, 's morgens aankomen in London om 9 uur om vervolgens rond een uur of 8 uit Londen te vertrekken. Dus bijvoorbeeld maandagavond in Nederland vertrekken en woensdagmorgen terugkomen.
Dit dus.

Maar misschien is een dag ook wel een beetje weinig. En bovenstaande is naar alle waarschijnlijkheid niet verlengbaar met een dag (dus zelf nog een nacht in een hotel. Die combinatie zou dus eigenlijk fijn zijn als een dag niet genoeg was. Niet dat we álles willen zien maar goed...
pi_88229741
Kolere! Ze willen de tube vanaf dinsdag nacht weer 24 uur dicht gooien. :r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88229781
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:46 schreef Arboxx het volgende:
Dank voor de informatie.

Wat raden jullie aan m.b.t. het boeken van hotels: internet of via Globe/D-reizen/etc.?

Nog goede hotel-tips met gunstige toeristische ligging en normale kwaliteit? 40 euro per nacht per persoon is het budget ongeveer. bvd
Ik heb een leuk appartement geboekt voor die prijs. Op een mooie plek.
----
pi_88229867
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:06 schreef Markeerstift het volgende:
Gaat er iemand van jullie Nieuwjaar vieren in London? Wij gaan met een groepje maar willen niet al om 1 uur thuis zijn. Wat zijn leuke feesten waar je niet al te veel geld aan kwijt bent?

Of wat is Engelse traditie?
Ach er is genoeg te doen. Londen loopt ook niet echt leeg natuurlijk - maar de mensen die je hier spreekt zijn expats en gaan waarschijnlijk ook vooral met andere expats om, en hebben hier geen familie? De meeste Londenaren gaan denk ik het liefst gewoon naar een lokale pub met vrienden - dat is bij mij en de meesten die ik ken wel het geval. Of een feestje bij je thuis oraniseren.

Er zijn er maar weinig die echt graag gaan clubben en naar het London Eye gaan kijken - het is ontzettend druk, je moet vooraf boeken, de prijzen zijn erg hoog en uiteindelijk is het gewoon een minder leuke en veel duurdere versie van een normale nacht uit.
  maandag 1 november 2010 @ 22:34:12 #248
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88230439
Nog geen enkele keer sinds ik hier woon in Londen gebleven voor Nieuwjaar. De verhalen van de mensen die blijven zijn niet heel anders dan anders. Wat meer huisfeestjes misschien.

Het zal best gezellig zijn in de pubs (met late licence), maar verwacht niet veel speciaals. Het is wel altijd verrekte koud rond die tijd..
reset
pi_88230646
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 22:34 schreef Individual het volgende:
Nog geen enkele keer sinds ik hier woon in Londen gebleven voor Nieuwjaar. De verhalen van de mensen die blijven zijn niet heel anders dan anders. Wat meer huisfeestjes misschien.

Het zal best gezellig zijn in de pubs (met late licence), maar verwacht niet veel speciaals. Het is wel altijd verrekte koud rond die tijd..
De pubs waar je in wil komen met een kaartje hebben echt zo'n gemaakte sfeer. Je verwacht een boel maar het stelt allemaal niet veel voor. Dan wil je een andere tent in, dan kan dat weer niet want je hebt niet de tickets daar voor.

Wat veel erger is is dat de tube woensdag verhinderd is en ik alternatief vervoer moet zoeken :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88236445
quote:
Op maandag 1 november 2010 16:01 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Voor 80¤ heb je aan hotels niet veel beschikbaar volgens mij. Hostels en dergelijke zijn beter te zoeken voor die prijs. Boeken via internet bevalt mij prima, booking.com en aanverwanten werken bij mij prima iig.
Uit wat reisblaadjes van Holland International (of iets in die trend), zie je prijzen beginnend van 20.00 per nacht tot x,- per nacht. Het hoeft maar om te ontbijten en te slapen zijn. Zijn er hostels met tweepersoonskamers?
pi_88237052
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 06:51 schreef Arboxx het volgende:

[..]

Uit wat reisblaadjes van Holland International (of iets in die trend), zie je prijzen beginnend van 20.00 per nacht tot x,- per nacht. Het hoeft maar om te ontbijten en te slapen zijn. Zijn er hostels met tweepersoonskamers?
Geen idee wat voor hotels dat zijn, maar ik kan je garanderen dat je daar waarschijnlijk niet blij van wordt. Je hebt wel hostels met tweepersoons-kamers, check bijvoorbeeld de YHC Earls Court.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88237174
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 22:23 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Ach er is genoeg te doen. Londen loopt ook niet echt leeg natuurlijk - maar de mensen die je hier spreekt zijn expats en gaan waarschijnlijk ook vooral met andere expats om, en hebben hier geen familie? De meeste Londenaren gaan denk ik het liefst gewoon naar een lokale pub met vrienden - dat is bij mij en de meesten die ik ken wel het geval. Of een feestje bij je thuis oraniseren.

Er zijn er maar weinig die echt graag gaan clubben en naar het London Eye gaan kijken - het is ontzettend druk, je moet vooraf boeken, de prijzen zijn erg hoog en uiteindelijk is het gewoon een minder leuke en veel duurdere versie van een normale nacht uit.
Er is genoeg te doen voor locals, maar zoals je het boven beschrijft, is het duidelijk geen enorm feest voor toeristen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:05:03 #253
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88246485
Iemand advies voor een prima en betaalbaar ho(s)tel op loopafstand van London Victoria of Liverpool Street? Een kwartiertje lopen is geen punt, maar ik moet om 04.00 's morgens een bus hebben op een van beide stations richting vliegveld dus liever niet te ver weg. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_88247323
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 08:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Er is genoeg te doen voor locals, maar zoals je het boven beschrijft, is het duidelijk geen enorm feest voor toeristen...
Ik heb me twee jaar geleden wel vermaakt hoor, ben tussen de mensenmassa bij de Big Ben gaan staan met onze eigen champagne en een kaartspel :') Het was wel gruwelijk koud. De clubs daarna zijn idd vaak besproken en soms best duur, en het openbaar vervoer is een drama, dus neem een ho(s)tel op loopafstand. En er is overal sale :9 .
Tap tap tap
pi_88247440
Ik heb met een vriendin tickets geboekt naar Londen voor de 31e :`) Maar we weten dus helemaal niet wat er te doen is.
Naja weer eens wat anders .
pi_88252948
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]



Ik heb me twee jaar geleden wel vermaakt hoor, ben tussen de mensenmassa bij de Big Ben gaan staan met onze eigen champagne en een kaartspel :') Het was wel gruwelijk koud. De clubs daarna zijn idd vaak besproken en soms best duur, en het openbaar vervoer is een drama, dus neem een ho(s)tel op loopafstand. En er is overal sale :9 .
Maar zou je het mensen aan raden? Nou goed, het maakt allemaal niet uit. Ik zou lekker een goeie club regelen en daar de avond door feesten. Niet iedereen z'n smaak, maar de vooroordelen daar gelaten, zijn er genoeg clubs waar het lekker los gaat en je kunt tenminste lang door.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:47:08 #257
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88253192
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:05 schreef Jabberwocky het volgende:
Iemand advies voor een prima en betaalbaar ho(s)tel op loopafstand van London Victoria of Liverpool Street? Een kwartiertje lopen is geen punt, maar ik moet om 04.00 's morgens een bus hebben op een van beide stations richting vliegveld dus liever niet te ver weg. :P
Vergeet bovenstaande vraag maar, heb al geboekt.

Over oud en nieuw: 2011 is het eerste (en mogelijk enige) jaar dat ik met oud en nieuw in Londen woon. Mijn hele vriendenkring wil al langskomen, dus ik ben benieuwd. Aan de andere kant, afgelopen wisseling waren we in Parijs en dat was zo waardeloos, dat het vast wel beter moet worden en slechter kan alvast niet. :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_88282116
Is die tube strike morgen wellicht afgelopen? Ik moet naar Queensway en normaal gesproken pak ik gewoon de Terravision vanaf Stansted naar Liverpool Street, maar anders kan ik beter naar Victoria en dan de bus pakken.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88283944
quote:
1.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Maar zou je het mensen aan raden? Nou goed, het maakt allemaal niet uit. Ik zou lekker een goeie club regelen en daar de avond door feesten. Niet iedereen z'n smaak, maar de vooroordelen daar gelaten, zijn er genoeg clubs waar het lekker los gaat en je kunt tenminste lang door.
Het ligt eraan wat je er eigenlijk wilt doen. Ik vond het prima om uit eten te gaan, vuurwerk te kijken, rondslenteren en dronken Britten te zien en vervolgens enorm te gaan shoppen en een beetje cultureel te doen de dagen erna. Als je wilt gaan feesten ergens dan moet je op tijd rondkijken en kaartjes kopen. Ik vond het best leuk, maar ik kwam dus niet voor het feesten ;) .
Tap tap tap
pi_88284398
Ik ga komend weekend naar londen maar nu kom ik er net achter dat de stopcontacten verschillen. hoe kan ik nu het best mijn camera opladen?

(kwam er ook achter dat er 5nov vuurwerk is :D )
pi_88284433
quote:
1.gif Op woensdag 3 november 2010 13:24 schreef Vijf_voor het volgende:
Ik ga komend weekend naar londen maar nu kom ik er net achter dat de stopcontacten verschillen. hoe kan ik nu het best mijn camera opladen?

(kwam er ook achter dat er 5nov vuurwerk is :D )
Even bij de ANWB een wereldstekker kopen van een paar euro :) .
Tap tap tap
pi_88284757
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is die tube strike morgen wellicht afgelopen? Ik moet naar Queensway en normaal gesproken pak ik gewoon de Terravision vanaf Stansted naar Liverpool Street, maar anders kan ik beter naar Victoria en dan de bus pakken.
Donderdag is alles weer pico bello! :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 3 november 2010 @ 13:47:58 #263
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88285213
quote:
Op woensdag 3 november 2010 13:24 schreef Vijf_voor het volgende:
Ik ga komend weekend naar londen maar nu kom ik er net achter dat de stopcontacten verschillen. hoe kan ik nu het best mijn camera opladen?

(kwam er ook achter dat er 5nov vuurwerk is :D )
De grote vuurwerkshows zijn op 6 november. ;)

Er is een trucje om Europese stekkers in de Britse stopcontacten te krijgen, maar op het vliegveld verkopen ze wel adapters.
reset
pi_88285534
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Donderdag is alles weer pico bello! :D
Mooi! Scheelt, tube > bus.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88287132
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:47 schreef Individual het volgende:

[..]

De grote vuurwerkshows zijn op 6 november. ;)

Er is een trucje om Europese stekkers in de Britse stopcontacten te krijgen, maar op het vliegveld verkopen ze wel adapters.
Truc? Welke? Gewoon goed doorrammen? :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 3 november 2010 @ 14:45:57 #266
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88287553
Eerst natuurlijk het stopcontact uitzetten (95% van de UK stopcontacten hebben een aan/uit schakelaar), dan een plastic pen oid in het bovenste gaatje duwen en tegelijkertijd de EU stekker er induwen. Past net en werkt perfect.
reset
pi_88287575
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Truc? Welke? Gewoon goed doorrammen? :P
Gewoon het derde gat vullen met iets plastics (voor de zekerheid...). Dat gat is er enkel voor de aarding en er zit een palletje achter dat ervoor zorgt dat je niks in enkel de twee gaten kan stoppen. Dus eerst dat palletje in het derde gat induwen en dan je stekker er gewoon in stoppen. Ik heb nergens in huis adapters...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88287666
Op het toilet zit vaak een aansluiting voor scheerapparaten, daar passen NL stekkers ook wel in maar dan duurt het wel langer.
Ik zou gewoon een wereldstekker kopen, ik ben niet zo'n fan van dat gefrot met stopcontacten :P
Tap tap tap
pi_88290626
Ik heb gehoord dat het vrijdag Guy Fawkes Day is, weet iemand of er dan nog iets speciaals te doen is in de stad? Ik las al iets van vuurwerk maar is er daarnaast nog iets leuks te doen?
  woensdag 3 november 2010 @ 16:19:30 #270
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88291009
Meer dan vuurwerkshows (op 6 nov) is het volgens mij niet. Een van de grootste is op 3 minuten lopen van mijn huis.

http://www.londonevents20(...)fireworks-night.html
reset
pi_88294889
Guy Fawkes is een heel groot feest - gaat vooral om de vuurwerkshows natuurlijk maar ook een leuke avond om uit te gaan.
pi_88435160
Als verjaardag kado gaan we 7 Januari een dagje en nachtje Londen pakken. 7 Januari vroeg landen op Luton. ( lekker rustig) en 8 Januari vroeg weer weg vanaf Stansted ( lekker druk).

Ik wil deze dag niet teveel plannen. Missc even naar Camden. En anders gewoon lekker shoppen op Oxford Street. Maar omdat we geen hotel boeken en wel tassen meenemen vraag ik me af of er echte storage lockers zijn zoals we hier in Nederland gewent zijn. Ik heb gegoogled en vond bewaakte service op verschillende treinstations. Maar ik mis gewoon de lockers waar je 5 pond in gooit en die je 24 uur kan gebruiken.

En wat ik wel wil plannen is de SUSHI. Waar kunnen we op een redelijk centrale plek goede lekkere sushi eten?

En uitgaan? 4 dames, goede hakken en goede muziek?

Alvast bedankt

[ Bericht 0% gewijzigd door Esje-lief op 07-11-2010 16:31:34 (afkortingen mogen niet van Indi :P) ]
Be brave. Be kind.
  zondag 7 november 2010 @ 16:14:35 #273
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88436482
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:43 schreef Esje-lief het volgende:

En anders gewoon lekker shoppen op Oxford.

Dat is wel ver reizen voor een dagje Londen. ;)

Ik begrijp wel dat je Oxford Street bedoelt, maar je zal niet de eerste zijn die na een uur in de trein denkt "hmmm Londen heeft grote parken zeg!"

Een collega vroeg ooit op Paddington station om een kaartje naar Liverpool en vond het bijzonder duur. Na 2 uur kwam meneer erachter dat ie niet naar Liverpool Street onderweg was. :D

Afkorten is niet 'hip', wordt niet gebruikt en kan verwarring opleveren. En dingen als LDN, LSQ heb ik eigenlijk alleen op fok gezien.

quote:
Maar omdat we geen hotel boeken en wel tassen meenemen vraag ik me af of er echte storage lockers zijn zoals we hier in Nederland gewent zijn. Ik heb gegoogled en vond bewaakte service op verschillende treinstations. Maar ik mis gewoon de lockers waar je 5 pond in gooit en die je 24 uur kan gebruiken.

Er zijn geen lockers waar je wat muntjes instopt. Al decennia niet. Denk terrorisme.

quote:
En wat ik wel wil plannen is de SUSHI. Waar kunnen we op een redelijk centrale plek goede lekkere sushi eten?

Wat is je budget voor Sushi? Wasabi is een soort van fastfood sushi toko die je overal kan vinden en goedkoop is.

quote:
En uitgaan? 4 dames, goede hakken en goede muziek?

Alvast bedankt
http://www.timeout.com/london/bars/
reset
pi_88437197
Twitter/SMS generatie individual ;)
pi_88437205
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:14 schreef Individual het volgende:Wat is je budget voor Sushi? Wasabi is een soort van fastfood sushi toko die je overal kan vinden en goedkoop is.
Sushi hoeft niet goedkoop maar moet wel lekker zijn. Niet meer dan 200 pond totaal is te overzien.

En speciaal voor jou een edit in mijn post.
Be brave. Be kind.
pi_88437521
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:14 schreef Individual het volgende:

[..]
Een collega vroeg ooit op Paddington station om een kaartje naar Liverpool en vond het bijzonder duur. Na 2 uur kwam meneer erachter dat ie niet naar Liverpool Street onderweg was. :D
Teh fuck! :X
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 november 2010 @ 16:55:49 #277
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88437874
^O^

Ben zelf niet een enorm sushi fan, maar als je een smartphone hebt kan je de Fonefood app van lastminute downloaden. Je kan dan zoeken op soort keuken, aanbiedingen zien, boeken en via je GPS ernaartoe. Mooie, speciale, luxe restaurants voor goede prijzen. (economische crisis = veel aanbiedingen)

http://www.lastminute.com/site/labs/fonefood.html

http://www.lastminute.com(...)uisineId=11&covers=2
reset
pi_88438975
Een simpele, maar goeie sushi tent is Kulu Kulu in South Ken en Covent Garden. Ook goed zijn de Itsu restaurants (afhaal is iets minder). Top is Nobu of Zuma.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 8 november 2010 @ 09:30:28 #279
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_88463501
Komend weekend in London. Iemand nog wat tips voor restaurants in Kensington? Niet per se om uitgebreid te eten.

En plekken om goed te lunchen (tot 50 GBP p.p.)? Dit hoeft niet in Kensington te zijn.
pi_88463562
quote:
5s.gif Op maandag 8 november 2010 09:30 schreef 4br4x4s het volgende:
Komend weekend in London. Iemand nog wat tips voor restaurants in Kensington? Niet per se om uitgebreid te eten.

En plekken om goed te lunchen (tot 50 GBP p.p.)? Dit hoeft niet in Kensington te zijn.
Enige voorkeur voor keuken? Waar zit je precies?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 8 november 2010 @ 10:16:31 #281
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_88464614
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Enige voorkeur voor keuken? Waar zit je precies?
Geen sushi :P

Indiaas lijkt me wel wat, of pub-food (mits redelijke kwaliteit en leuke pub). Maar op zich maakt 't me niet zoveel uit.

We zitten in de buurt van Earl's Court.
pi_88465318
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:16 schreef 4br4x4s het volgende:

[..]



Geen sushi :P

Indiaas lijkt me wel wat, of pub-food (mits redelijke kwaliteit en leuke pub). Maar op zich maakt 't me niet zoveel uit.

We zitten in de buurt van Earl's Court.
Een goeie lokale Indier heet Noor Jahan en zit op Bina Gardens, dat is waarschijnlijk wel te lopen vanaf waar je zit. Ook leuk stukje SKen met wat kroegjes enzo. Pub food vind ik tegenwoordig weer steeds meer tegenvallen. Als ik dan toch ergens heen zou gaan voor een pie ofzo, zou ik naar Sophie's Steakhouse of Fullham Rd gaan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 8 november 2010 @ 10:53:42 #283
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_88465638
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips. En qua lunch (dit hoeft niet in deze buurt te zijn)?
pi_88465983
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:53 schreef 4br4x4s het volgende:

[..]



Bedankt voor de tips. En qua lunch (dit hoeft niet in deze buurt te zijn)?
Londen is nogal groot - waar ga je ongeveer zijn?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 8 november 2010 @ 12:08:44 #285
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_88467877
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Londen is nogal groot - waar ga je ongeveer zijn?
Goeie vraag, maar nog geen echt plan :P

Notting Hill, misschien Camden of Covent Garden.
pi_88468138
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:08 schreef 4br4x4s het volgende:

[..]



Goeie vraag, maar nog geen echt plan :P

Notting Hill, misschien Camden of Covent Garden.
Lekker breed ;)

In Notting Hill kun je La Taqueria proberen, hele leuke Mexicaan (trust me, heel anders dan je Mexicaanse gewend bent, veel lichter). Anders weet ik ook niet echt wat leuk is voor lunch, maar goeie tenten zijn verder The Electric Brasserie, The Cow, The Oak en Walmer Castle.

Camden ken ik niet goed genoeg. Covent Garden ken ik goed, maar heeft veel toeristische rotzooi. Je kunt Sophie's Steakhouse proberen, of Rock and Sole (fish & chips).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88468283
Is iemand weleens naar de London Book Fair geweest? Ik zag dat ze ook lezingen gaven over literair vertalen dus ik zat eraan te denken om er in april naartoe te gaan :)
http://www.londonbookfair.co.uk
Tap tap tap
pi_88468755
Wat is het geen wat het meest lijkt op dampo wat je in Nederland kunt kopen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 november 2010 @ 13:14:16 #289
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_88469979
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Lekker breed ;)

We hebben nog een paar dagen om te bedenken waar we precies heengaan 8-)
Maar bedankt voor de suggesties i.e.g.
  maandag 8 november 2010 @ 13:18:05 #290
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88470125
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is het geen wat het meest lijkt op dampo wat je in Nederland kunt kopen?
Het ziet er hetzelfde uit en je kan het kopen in Camden. Net buiten de tube station staan er mensen die het aanbieden. :P

wat is dampo?
reset
pi_88470330
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:18 schreef Individual het volgende:

[..]



Het ziet er hetzelfde uit en je kan het kopen in Camden. Net buiten de tube station staan er mensen die het aanbieden. :P

wat is dampo?
Hehe, ik ben verkouden en ik gebruik dit spul altijd in Nederland. Zalf wat je over je borst en hals kunt smeren en dat enorm gaat branden.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 november 2010 @ 13:38:04 #292
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88470766
Vicks Vaporub?

Verkrijgbaar in Boots en in de grote nachtclubs. Clubbers zijn ook bang dat ze verkouden worden.
reset
pi_88470894
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:38 schreef Individual het volgende:
Vicks Vaporub?

Verkrijgbaar in Boots en in de grote nachtclubs. Clubbers zijn ook bang dat ze verkouden worden.
Cheers! Ik ga het zo even ophalen, woon op een paar minuten afstand van een boots dus dat zit wel goed. Je hebt bij zaken zoals Boots zoveel andere dingen dan in Nederland dat ik echt zo'n boer ben die alleen spul gebruikt wat hij kent :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 november 2010 @ 13:52:35 #294
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88471190
Haal dan meteen wat Lemsip en je bent er zo vanaf.
reset
pi_88471634
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:52 schreef Individual het volgende:
Haal dan meteen wat Lemsip en je bent er zo vanaf.
Lemsip is de bom! Dat spul moeten ze echt in Nederland gaan verkopen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88471804
Aight, cheers! :D Ik ga dat spul dan nu ook direct maar even ophalen ^O^ Ken het verder niet maar haal direct even een voorraad in huis.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 november 2010 @ 14:13:14 #297
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88471882
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Lemsip is de bom! Dat spul moeten ze echt in Nederland gaan verkopen.
Ik ben sowieso voor meer best practice/product uitwisseling tussen UK en NL.

Zijn die medicijnen hier trouwens niet sterker dan in NL mag?
reset
pi_88471944
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:13 schreef Individual het volgende:

[..]



Ik ben sowieso voor meer best practice/product uitwisseling tussen UK en NL.

Zijn die medicijnen hier trouwens niet sterker dan in NL mag?
Geen idee, maar Lempsip is gewoon de perfect combi. De zware versie van Lemsip is inderdaad wel best zwaar, volgens mij?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 8 november 2010 @ 14:20:18 #299
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_88472151
Even een vraag he, ik zat net het oyster card & travel card gedeelte in de OP nog eens door te lezen, en vraag me nu dus af: als ik met een oyster card de gehele dag door Londen reis, (vooral zone 1 even voor het gemak) dan heb ik nadat ik voor 7.20 pond die dag "gereisd" heb, geen kosten meer? alles wat ik dus nog meer verbruik boven de 7.20 is dus gratis vervoer?
Ex nihilo nihil fit
pi_88472328
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:20 schreef Amun-Ra het volgende:
Even een vraag he, ik zat net het oyster card & travel card gedeelte in de OP nog eens door te lezen, en vraag me nu dus af: als ik met een oyster card de gehele dag door Londen reis, (vooral zone 1 even voor het gemak) dan heb ik nadat ik voor 7.20 pond die dag "gereisd" heb, geen kosten meer? alles wat ik dus nog meer verbruik boven de 7.20 is dus gratis vervoer?
Ja.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88472434
Jezus kost zo'n dagkaart tegenwoordig 7,20?
Ik ben lang niet meer in Londen geweest zie ik :D
Tap tap tap
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 14:48:05 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_88473176
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')