abonnement Unibet Coolblue
pi_86416450


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 |



Salaristabel:



Uitbetalingen:





Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering



Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Bartjes Bart, werkzaam in Arnhem Hazenkamp
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen




De OP is hier te vinden.
pi_86416487
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
TNT heeft bezorgproblemen in de Randstad

Eindelijk geeft TNT toe dat er post blijft staan. Alleen een beetje jammer dat TNT het afdoet als "uitzonderingen" en bovendien de schuld legt bij de postbodes, ons dus. Wij zouden post teruggooien in de oranje brievenbus. Nu gooi ik (en velen met mij) heus wel eens wat terug in de oranje bus, maar dan gaat het bijv. om verkeerd gesorteerde en/of onbestelbare post. Maar ik betwijfel ernstig of er mensen zijn die complete bestellingen in de oranje bus teruggooien. Daar komen ze meteen achter, dus dan hang je gelijk.

Mijn ervaring is dat wijken vooral blijven staan doordat er niemand meer beschikbaar is om het te bezorgen, of omdat de teamcoach en/of planner niet goed heeft opgelet. Dan heeft 'ie niet gezien dat er iemand vrij had, bijv. Kortom door personeelgebrek of door chaos.

Maar nee, volgens de persvoorlichter der TNT is het dus allemaal onze schuld.

En wat is volgens de TNT een "uitzondering"? Het is hier juist een uitzondering als er een week verstrijkt zonder dat er post blijft staan! Vandaag waren er een aantal wijken waarvoor er geen hsm-post was. Een deel dook op in een ander dvg, een ander deel is nog niet terecht. Dat krijg je er nu van als je de ervaren mensen wegtreitert en vervangt door onervaren uitzendkrachten. :(
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:43 schreef TokenW het volgende:

[..]

2 weken terug bleven op mijn vbg ongeveer 30 wijken staan op 179 wijken in totaal, nou was dit wel extreem veel, maar wijken die blijven staan zijn geen uitzondering. Vandaag nog 3 wijken van zaterdag weggebracht zelfs. Vorige week bleef voor het eerst sinds lange tijd geen wijk staan, dat was de uitzondering.
pi_86416523
Vanmiddag voor 't eerst "route 5" rijden hier in Kampen.

De dorpen om Kampen heen. 8 stops en 50 km rijden! heerlijk! :)

http://maps.google.nl/map(...)84,0.119133&t=h&z=13

Ik download maar even TomTom voor mijn iPhone voor noodgevallen haha.
pi_86425764
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:15 schreef rub3n het volgende:
Vanmiddag voor 't eerst "route 5" rijden hier in Kampen.

De dorpen om Kampen heen. 8 stops en 50 km rijden! heerlijk! :)

http://maps.google.nl/map(...)84,0.119133&t=h&z=13

Ik download maar even TomTom voor mijn iPhone voor noodgevallen haha.
Daar ben je zeker zo mee klaar dan? :P

(als ik lees hoe sommigen hier rijden O-) )
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:41:58 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86427062
GVD bezorg die post nou eens goed, ik lees allemaal negatieve dingen over jullie in het nieuws!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86431954
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:15 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Daar ben je zeker zo mee klaar dan? :P

(als ik lees hoe sommigen hier rijden O-) )
16:45 reed ik weg en 18:05 was ik weer op kantoor.
Maar ik kende de weg niet (goed) en het was schijtweer. Dus kon niet heel lekker doorrijden!

@Maarvis; Het niveau van postbezorgers (nu generaliseer ik) is tamelijk bedroevend ja. Maar postbodes voelen zich een stuk verantwoordelijker over hun post.
pi_86436845
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:41 schreef Maanvis het volgende:
GVD bezorg die post nou eens goed, ik lees allemaal negatieve dingen over jullie in het nieuws!
Als je deze reeks een beetje gevolgd had (en misschien wel eens een blik had geworden op Red De Postbode), dan had je wellicht begrepen dat de postbodes alles in het werk stellen om de post goed te bezorgen, maar dat dit door reorganisaties en mismanagement vaak gewoon niet lukt. De directie doet er alles aan om de traditionele bestellers met vakkennis de deur uit te trappen, en werft ondertussen op grote schaal goedkope krachten, die vaak na korte tijd er alweer mee uitscheiden. Wat wil je: hard werken voor het minimumloon, en dan maar hopen dat ze evt. overuren uitbetalen. Dus een hoog verloop. Laat de directie eens de hand in eigen boezem steken: uiteindelijk zijn zij direct of indirect schuldig aan het ontstaan van deze chaos.

En laten we wel wezen: Het is toch van de zotte dat TNT 11.000 mensen wil ontslaan omdat er zogenaamd geen werk voor ze is, en dat er tegelijkertijd regelmatig post blijft staan wegens bezettingsproblemen!?? 8)7
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_86436875
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:41 schreef Maanvis het volgende:
GVD bezorg die post nou eens goed, ik lees allemaal negatieve dingen over jullie in het nieuws!
:D
Noot noot.
pi_86442346
Hé hé! Eindelijk, ik was al aan het zoeken naar dit topic.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_86443951
tvp
Out for my own, to live my own way...
pi_86447324
Ik maak me ook niet druk meer als hier een wijk blijft staan hoor. Als dat twee jaar geleden dreigde te gebeuren (op een zaterdag) was ik vaak nog wel een van de gekken die dat om 16.00 's middags wel even op wilde lossen. Maar met de huidige gang van zaken voel ik me echt niet geroepen om dat soort dingen op te gaan lossen. Contracten niet verlengen e.d., terwijl je weet dat het werk niet minder wordt en dan verlangen dat degenen die daar het minst verantwoordelijk voor zijn het wel even gaan oplossen...gaat er bij mij niet meer in :s) Plus dat TNT je soms laat denken dat je heel blij mag zijn met je bijbaantje, terwijl ik juist denk dat TNT blij mag zijn dat ze mij hebben :P
pi_86454067
Staken! o|O :')
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_86462747
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:11 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ik maak me ook niet druk meer als hier een wijk blijft staan hoor. Als dat twee jaar geleden dreigde te gebeuren (op een zaterdag) was ik vaak nog wel een van de gekken die dat om 16.00 's middags wel even op wilde lossen. Maar met de huidige gang van zaken voel ik me echt niet geroepen om dat soort dingen op te gaan lossen. Contracten niet verlengen e.d., terwijl je weet dat het werk niet minder wordt en dan verlangen dat degenen die daar het minst verantwoordelijk voor zijn het wel even gaan oplossen...gaat er bij mij niet meer in :s) Plus dat TNT je soms laat denken dat je heel blij mag zijn met je bijbaantje, terwijl ik juist denk dat TNT blij mag zijn dat ze mij hebben :P
Dat is heel typisch ja, TNT lijkt te doen alsof het een enorm voorrecht is om voor het bedrijf te werken en als je je extra inzet wordt dat beschouwd als 'normaal'. Vraag je er eens iets voor terug of ben je een keer niet beschikbaar om de zoveelste puinhoop op te ruimen dan ben je ineens 'moeilijk' of een 'zeikerd'...

Hoe zit het bij de rest van de TNT eigenlijk met de overspannen teamcoaches? Hier is er vrijwel elk jaar wel `of 2 die het niet meer trekken, momenteel weer een. Dan hebben we het over een vestiging met ik geloof 5 of 6 TC's in totaal. Dat is procentueel dus echt absurd :')
  woensdag 15 september 2010 @ 15:47:51 #14
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_86463557
TNT

geef uw mening denk ik ;)
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_86463829
Ik ben echt blij met mijn baantje bij de TNT. Heerlijk werk, goed salaris, goede collega's. Als jij je werkt doet, doen hun (de TC's) dat ook.
pi_86464150
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:47 schreef mymoodfentje het volgende:
TNT

geef uw mening denk ik ;)
Ach, It wasn't me.
Sowieso bezorgen wij vaak brievenbuspakjes die al naar de -piep- zijn voordat ze op kantoor komen. In de grote sorteercentra zijn ze niet zo moeilijk geloof ik.
  woensdag 15 september 2010 @ 16:02:59 #17
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_86464156
Waarom worden pakketjes naar het buitenland met aantekening niet getraceerd?
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 15 september 2010 @ 16:10:51 #18
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86464498
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:54 schreef rub3n het volgende:
Ik ben echt blij met mijn baantje bij de TNT. Heerlijk werk, goed salaris, goede collega's. Als jij je werkt doet, doen hun (de TC's) dat ook.
Helaas is dat niet overal de trend. :r
Ik vind het ook nog steeds prima om te doen, niet om de collega's, het fijne bedrijf of wat dan ook, maar puur de beweging die ik zo nog heb en dat ik het zelf aardig kan invullen qua tijd.
Verdienen doet het niet veel, hoeft voor mij ook niet aangezien m'n vaste inkomsten elders vandaan komen en zolang ik nog geniet van het buiten zijn, het contact met de wijk en het lopen blijf ik het gewoon doen en anders ben ik zo weg als ik me er niet meer lekker bij voel.

Een dergelijke werkgever als kantoorbaan en ik had allang vertrokken geweest trouwens, het is dat ik hier kan denken, dikke lul en ik wandel de deur weer uit, anders had ik het er niet uitgehouden. }:|
En ik herken het wel, niet meer dat extra stapje doen voor je werkgever, voorheen konden ze me zelfs na 5 uur nog wel bellen voor een achterstallige wijk, tegenwoordig heb ik de oproep gemist. :{w
Dat komt gewoon puur door het werkklimaat, de houding van teamchefs en collega's naar je toe en dat jij het altijd verkeerd doet en nooit een ander (lees: je teamchef, planner of wat dan ook) en dan denk je ook weleens, krijg wat en los het zelf maar op.

Zo loop ik ook niet meer op de maandag, heb inmiddels aangeven dat ik echt aan m'n uren kom en het dus vertik om op maandag ook te lopen en na wat gemor proberen ze het ook niet meer door me alsnog in te plannen.
Maar het lopen buiten, het contact, het werk an sic en de vrijheid zijn geweldig, al die andere randzaken worden hier in ieder geval met de maand erger.
Nu loopt er ook eentje hier als zaterdagmedewerker, al jaren en die kon dus a.s zaterdag niet en dat leek geen probleem, maar de TC had gelijk weer geouwehoer omdat een zaterdagmedewerker altijd op zaterdag dient te werken en een hoop gelul, nee daar kun je straks nog op rekenen als je op een ander moment beroep op d'r wilt/moet doen.
pi_86465378
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:54 schreef rub3n het volgende:
Ik ben echt blij met mijn baantje bij de TNT. Heerlijk werk, goed salaris, goede collega's. Als jij je werkt doet, doen hun (de TC's) dat ook.
Dat is waarschijnlijk alleen bij jouw vestiging zo. :')
Noot noot.
pi_86479239
Morgen een sollicitatiegesprek voor postbezorger, die man zei dat het voor 11 uur was (dinsdag-vrijdag een wijk voor zo'n 2 uur per dag, en zaterdag een andere wijk voor 3 uur)

Hoe groot is de kans dat je langer moet werken (mocht ik aangenomen worden natuurlijk:p)

Verder nog tips?
pi_86479663
Ik heb met jullie te doen hoor.

Wat een vooruitzicht -O-

Maar laat je niet gek maken je kan maar zoveel doen als je kan.

Vreemd eigenlijk de verzending wordt regelmatig duurder waarom is personeel dan ineens te duur geworden? :?

Zijn de aandeelhouders niet ineens te gierig geworden ? ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_86491030
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:18 schreef thominho22 het volgende:
Morgen een sollicitatiegesprek voor postbezorger, die man zei dat het voor 11 uur was (dinsdag-vrijdag een wijk voor zo'n 2 uur per dag, en zaterdag een andere wijk voor 3 uur)

Hoe groot is de kans dat je langer moet werken (mocht ik aangenomen worden natuurlijk:p)

Verder nog tips?
Reken maar dat je 3 uur doet over je wijk van 2 uur en 4 uur over je wijk van 3 uur, en nee, die uitloop krijg je niet betaald :D
pi_86491131
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:04 schreef Troeta het volgende:

[..]

Reken maar dat je 3 uur doet over je wijk van 2 uur en 4 uur over je wijk van 3 uur, en nee, die uitloop krijg je niet betaald :D
:D
pi_86492391
Ik ben benieuwd naar mijn salaris!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86499607
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:18 schreef thominho22 het volgende:
Morgen een sollicitatiegesprek voor postbezorger, die man zei dat het voor 11 uur was (dinsdag-vrijdag een wijk voor zo'n 2 uur per dag, en zaterdag een andere wijk voor 3 uur)

Hoe groot is de kans dat je langer moet werken (mocht ik aangenomen worden natuurlijk:p)

Verder nog tips?
Groot, al kan het per wijk verschillen, als je veel geluk hebt krijg je een wijk die niet zo 'strak' staat. Wat overigens doorgaans wel hersteld wordt zodra ze er lucht van krijgen :+ .

Zeker in het begin zal je er wel langer over doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')