abonnement Unibet Coolblue
pi_86372609
Dit topic gaat over genderdysforie: een discrepantie tussen je fysieke geslacht en je belevingsgeslacht (gender). De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich echt niet thuisvoelen in het lichaam dat ze bij hun geboorte kregen en daar vaak (niet altijd) iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Maar er zijn ook mildere vormen die zich anders uiten. Voor meer informatie kun je terecht op bijvoorbeeld wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genderdysforie

Hier kletsen we verder over de dingen die ons bezighouden.

Geinterreseerd? Dit zijn de voorgaande delen:
Niet kunnen zijn wie je werkelijk bent
Genderdysforie - deel 2
Genderdysforie - deel 3
Genderdysforie - deel 4
Genderdysforie - deel 5
Genderdysforie - deel 6
Genderdysforie - deel 7
Genderdysforie - deel 8
Genderdysforie - deel 9
Genderdysforie - deel 10
Genderdysforie - deel 11
Genderdysforie - deel 12
Genderdysforie - deel 13
Genderdysforie - deel 14
Genderdysforie - deel 15
Genderdysforie - deel 16
Genderdysforie - deel 17
Genderdysforie - deel 18
Genderdysforie - deel 19
Genderdysforie - deel 20

De vorige was alweer dicht. TVP's zijn niet meer nodig: rechtsonder op het "volg topic" knopje klikken heeft hetzelfde effect.
pi_86373019
Laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:46 schreef Onderweg het volgende:
Ik heb nog nooit zelf gebeld. In januari 2010 aangemeld en in juli 2010 de intake gehad. Als ik hierna de schatting van de psychologe mag volgen, ben ik begin 2011 aan de beurt voor de diagn. fase.

Maar mogelijk heb ik nèt geluk gehad met de uitbreiding van het team recent. Is goed mogelijk. Mijn doel is om als ik de real life fase in ga, ik 'iemand' heb om dat goed te documenteren (cfm de SOC). In dit geval zal 1e kw 2011 mooi uitkomen denk ik.
Ik heb volgens mij ook niet heel veel gebeld met ze om te pushen. Geloof één keertje om eens te vragen hoe het zat. Maar verder gewoon afgewacht tot er eens een telefoontje kwam vanuit het VU voor een afspraak. Ongeveer een jaar geleden heb ik mijzelf aangemeld en afgelopen mei het intakegesprek doorstaan. Voor de uitslag daarvan heb ik wel zelf moeten bellen. "We bellen je in de week van de 11e." Niks gehoord en dus zelf maar gebeld. "Oh, nee zo hoort het natuurlijk niet. Of je door bent? euh...... wacht ik geef Jos even." :')

Enfin: de boodschap was toen dat ik eind 2010 of begin 2101 aan de diagnose gesprekken on beginnen. Zal binnenkort wel even contact opnemen dat het van mij best ná de jaarwisseling mag. Ik zit nu met een verhuizing en de drukste tijd van het jaar op het werk komt er ook weer aan. Zowiezo zal ik de adreswijziging door moeten geven bedenk ik nu.
  maandag 13 september 2010 @ 17:49:06 #3
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_86388883
Technisch gezien had ik al over een half jaar op tafel kunnen liggen .... Helaas werkte ik zelf niet zo mee omdat ik twijfelde.

Anyway, er achteraan jagen heeft mij ook nooit geholpen. Ik werd destijds "keurig" 2 maanden later geholpen ... 2 maanden meer dus dan de x maanden wachttijd die er voor stonden. Toen had ik al in de gaten dat de wachttijden ontzettend zou gaan oplopen.
Was er eerst een tijdje tekort aan chirurgen, is dat nu opgelost gaan er een aantal psychologen weg ...
Tsja, kunnen ze ook niks aan doen, hoogstens iets meer over communiceren.

Laatst heb ik trouwens een gesprekje gehad met Buncamp. Hele leuke man, kleintje, maar ik had echt wel het vertrouwen in hem gekregen, ook ivm mijn darmproblemen, wat de risico's daar van kunnen zijn e.d. (Spastische darm, onder voorbehoud dat het misschie, misschien, toch wel geen Crohn is.) Het voelde in ieder geval wel heel goed. Ik ben iets minder bang geworden.
Het schijnt overigens dat hij opgeleid is in Gent.

En brrr, binnenkort wordt een vriendin van me geopereerd, ik ben nog banger dan zij.

En oh, btw, ik zit beetje overspannen thuis. Ik moest in mijn eigen tijd maar naar het ziekenhuis gaan (maw, vrij nemen.) Of een ziekenhuis dichterbij zoeken. Daar kwam bij dat van mijn werken-leren traject binnen mijn contract in de praktijk niks van terecht kwam (Zelfde verhaal, neem maar een dag vrij als je wil leren voor je certificaat .....)

Met alle stress van afgelopen tijden is het me een beetje teveel geworden.
Yeay zorgverzekeraars die nog steeds niet meewerken, ik krijg ongeveer 525 euro voor het komende jaar om te laseren, hoezo 10 behandelingen?

Maar verder gaat het allemaal wel goed met me :)
  maandag 13 september 2010 @ 18:36:49 #4
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_86390230
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:16 schreef Fixers het volgende:
"We bellen je in de week van de 11e." Niks gehoord en dus zelf maar gebeld. "Oh, nee zo hoort het natuurlijk niet. Of je door bent? euh...... wacht ik geef Jos even." :')
Bij mij ging het al precies zo. Ze waren het vergeten vanwege de drukte :)

quote:
Enfin: de boodschap was toen dat ik eind 2010 of begin 2101 aan de diagnose gesprekken on beginnen.
Ok, ik wist dat het erg was met die wachtlijsten, maar ik hoop voor jou dat het toch echt eind 2010 wordt hoor. Want begin 2101 vind ik iets al te gortig :P
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 13 september 2010 @ 18:42:13 #5
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_86390430
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:49 schreef NoktetMort het volgende:
Yeay zorgverzekeraars die nog steeds niet meewerken, ik krijg ongeveer 525 euro voor het komende jaar om te laseren, hoezo 10 behandelingen?
Volgens mij geeft de uitspraak van het College voor Zorgverzekeraars je zelfs recht op meer dan 10 behandelingen als dat noodzakelijk zou zijn, dus ik zou er wel achter aan blijven zitten.

quote:
Toestemmingsbeleid zorgverzekeraars
Over het algemeen is het zo dat zorgverzekeraars in de polis hebben bepaald dat er voor
behandelingen van plastisch-chirurgische aard (waaronder de epilatie van gezichts- en
halsbeharing) voorafgaande toestemming van de zorgverzekeraar is vereist. Zorgver-
zekeraars kunnen hun toestemmingsbeleid zo inrichten dat voor 10 behandelingen
(epilatie van gezichts- en halsbeharing) in beginsel standaard toestemming wordt
verleend en als er naar het oordeel van de behandelaar meer dan 10 sessies nodig zijn
de zorgverzekeraar de vervolgsessies (boven de 10) afzonderlijk op noodzakelijkheid
beoordeeld. Deze beoordeling vindt dan plaats aan de hand van door de behandelaar te
verschaffen informatie, waarmee wordt onderbouwd dat meer dan 10 sessie nodig zijn
voor het bereiken van een acceptabel resultaat.

Eventueel kan je een klacht indienen bij de SKGZ. In het algemeen houden zij zich aan uitspraken van het CVZ, dus met bovenstaande uitspraak in de hand en een verklaring van je behandelaar zou je een heel eind moeten kunnen komen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_86412749
Oeps, wij zijn alweer hier. Doen wij geen linkje in het oude draadje naar het nieuwe draadje? *O*

Ja, de diagnose is voor het vergoeden van het gepluk aan je lichaam idd wel handig :X
pi_86429182
Moeten we even aan een blauwe vragen. Ik kan niet meer posten in het oude draadje, en ik denk dat jij ook niet meer de laatste post kan editten.

Ik moet maar eens info gaan vragen bij mijn verzekeraar. Ik betaal d'r genoeg voor aan aanvullende premies. Hopelijk kan ik t.z.t. ook de dutasteride als medisch noodzakelijk laten voorschrijven. Scheelt weer 50 euro per maand.
pi_86436185
Duta zal niet, fina kan wel.
pi_86444171
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:49 schreef NoktetMort het volgende:
Technisch gezien had ik al over een half jaar op tafel kunnen liggen .... Helaas werkte ik zelf niet zo mee omdat ik twijfelde.

Anyway, er achteraan jagen heeft mij ook nooit geholpen. Ik werd destijds "keurig" 2 maanden later geholpen ... 2 maanden meer dus dan de x maanden wachttijd die er voor stonden. Toen had ik al in de gaten dat de wachttijden ontzettend zou gaan oplopen.
Was er eerst een tijdje tekort aan chirurgen, is dat nu opgelost gaan er een aantal psychologen weg ...
Tsja, kunnen ze ook niks aan doen, hoogstens iets meer over communiceren.

Laatst heb ik trouwens een gesprekje gehad met Buncamp. Hele leuke man, kleintje, maar ik had echt wel het vertrouwen in hem gekregen, ook ivm mijn darmproblemen, wat de risico's daar van kunnen zijn e.d. (Spastische darm, onder voorbehoud dat het misschie, misschien, toch wel geen Crohn is.) Het voelde in ieder geval wel heel goed. Ik ben iets minder bang geworden.
Het schijnt overigens dat hij opgeleid is in Gent.

En brrr, binnenkort wordt een vriendin van me geopereerd, ik ben nog banger dan zij.

En oh, btw, ik zit beetje overspannen thuis. Ik moest in mijn eigen tijd maar naar het ziekenhuis gaan (maw, vrij nemen.) Of een ziekenhuis dichterbij zoeken. Daar kwam bij dat van mijn werken-leren traject binnen mijn contract in de praktijk niks van terecht kwam (Zelfde verhaal, neem maar een dag vrij als je wil leren voor je certificaat .....)

Met alle stress van afgelopen tijden is het me een beetje teveel geworden.
Yeay zorgverzekeraars die nog steeds niet meewerken, ik krijg ongeveer 525 euro voor het komende jaar om te laseren, hoezo 10 behandelingen?

Maar verder gaat het allemaal wel goed met me :)
Mijn gevoel zegt juist dat als ik geen "wake-up" calls gedaan had naar het Genderteam, dat mijn RLT nog eens een half jaar tot jaar vertraagd zou zijn geweest. Nu heb ik persoonlijk toch wel gekozen om via het alternatieve circuit geopereerd te worden, maar ik was het wachten zat en wilde er zelf controle over hebben, daarom dus ook dat ik met die songtekst kwam ;)
  woensdag 15 september 2010 @ 02:30:17 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86449351
Ja hoi, ik was jullie kwijt.


Ik had een interessante discussie op youtube met een vriend die zichzelf als mtm beschouwt. Omdat hij altijd al man was vanbinnen en nu meer man wordt, en nooit vrouw is geweest.

Wat vinden jullie daarvan? Zouden jullie je ftf noemen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86452359
Mijn advies is dat hij wat minder rood vlees eet O-)

Wat heeft het voor zin jezelf m2m te noemen. Als ik man zou zijn en ik zou mij man voelen, zou ik mijzelf gewoon man noemen. o|O

Die etiketjes zijn alleen nuttig om anderen duidelijk te maken dat je een bepaald proces doorloopt of doorlopen hebt. Als hij het leuk vindt moet hij het zeker doen. Ik zou in zijn situatie er niet aan denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Onderweg op 15-09-2010 11:15:05 (typo) ]
  woensdag 15 september 2010 @ 17:22:07 #12
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_86467102
tvp'tje :s)
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_86467969
quote:
Op maandag 13 september 2010 08:56 schreef Fixers het volgende:
TVP's zijn niet meer nodig: rechtsonder op het "volg topic" knopje klikken heeft hetzelfde effect.
_O_
pi_86477810
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:48 schreef Onderweg het volgende:

[..]

_O_
moet je alleen dat knopje wel zien te vinden.
Ah heb het al.

tjonge vandaag was ik bij de GGZ wat een gesprek weer...niet te filmen hoeveel onderwerpen er aan bod komen.
oa de gang van zaken in het vu...en hoe het gesprek daar met mijn vader was.
( iets waar we het 3 weken geleden ongeveer ook al over hadden maar goed)

Na gesprek daar bij de GGZ weet ik in ieder geval 1 ding meer,ik had een ADHD vragenlijst ingevuld en kreeg vandaag de uitslag.
Geen ADHD maar wel veel raakvlakken en dan met name wat betreft chaos in het hoofd, dingen niet afmaken en een bar slechte concentratie hebben.
Nu mag ik erover nadenken of ik Ritalin wil nemen ja of de nee.
Bij de eerstvolgende afspraak met psychiater moet ik dat laten weten.
  woensdag 15 september 2010 @ 22:41:43 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86480366
Lijkt me best klote als je er naast GID nog wat bij hebt. Komt geloof ik best vaak voor toch? Borderline, ADHD, depressies?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86498344
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:41 schreef wonderer het volgende:
Lijkt me best klote als je er naast GID nog wat bij hebt. Komt geloof ik best vaak voor toch? Borderline, ADHD, depressies?
Het komt best veel voor ja...o fhet moet toevallig zo zijn dat ik alleen transmannen ken met nog een andere diagnose, dat weet ik niet.

Zelf heb ik helemaal geluk wat diagnoses betreft NOT.
Dat maakt de diagnostische fase ook zo lekker lang.

Trouwens wordt je van GID sowieso niet depressief als je er niks aan doet?

Sinds ik mijn GID heb aangepakt ben ik tenminste niet meer het hele jaar depressief :)
pi_86503041
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:38 schreef Dropkogel het volgende:
Trouwens wordt je van GID sowieso niet depressief als je er niks aan doet?

Sinds ik mijn GID heb aangepakt ben ik tenminste niet meer het hele jaar depressief :)
Ikzelf heb gelukkig nooit een andere diagnose erbij gehad, maar ik kan me dit heel goed voorstellen ja, ik denk dat als ik nog langer had gewacht, ik zeker daarvoor behandeld zou moeten worden :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 16 september 2010 @ 17:28:19 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86504899
Ik denk ook dat ik behoorlijk ongelukkig zou zijn geworden als ik mijn actieplan nog (veel) langer had moeten uitstellen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 16 september 2010 @ 18:31:50 #19
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_86506686
Same here

Maar ik zou best wel een ADD-klantje kunnen zijn.
Destijds zag een docent zoveel raakvlakken tussen mij en een van zijn kinderen.

Vandaar dat ik nog steeds een keer ritalin wil proberen, als het dan werkt ... dan heeft het dan pas zin om voor een diagnose te gaan lijkt mij. Want verder ben ik wel bewust van mijn warhoofdje en hoe ik dat enigszins aan moet pakken :P

[ Bericht 38% gewijzigd door NoktetMort op 16-09-2010 18:39:00 ]
  donderdag 16 september 2010 @ 18:36:44 #20
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86506812
Ik heb waarschijnlijk ook een stoornis in het autistische spectrum maar ik heb er geen last van dus ik laat me niet diagnosticeren. Heb het er wel met mijn therapeut over gehad, maar die zei ook, als het je niet hindert, wat boeit het dan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 16 september 2010 @ 18:38:50 #21
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_86506877
Precies :)
pi_86820662
Ik ben nog niet verdere gekomen dan de commentaren bij wat plaatjes. Maar je kon me opvegen van het lachen:

http://hystericalmarissa.(...)der-and-toilets.html
  zaterdag 25 september 2010 @ 18:40:41 #23
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86836264
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:22 schreef Fixers het volgende:
Ik ben nog niet verdere gekomen dan de commentaren bij wat plaatjes. Maar je kon me opvegen van het lachen:

http://hystericalmarissa.(...)der-and-toilets.html
Ik vond ze veel te ver gezocht.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86841930
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vond ze veel te ver gezocht.
Te ver gezocht zeker...gelukkig zitten er ook leuke tussen.
pi_86860462
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vond ze veel te ver gezocht.
Hmz ik geef toe als je het helemaal leest is het opeens een stuk minder grappig. Ik had er vlug doorheen gegaan en zonder context zijn de opmerkingen veel leuker.
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:46:29 #26
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_86953024
Kickje omhoog; was trouwens niet Beuncamp, maar Buncamper XD
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:24:53 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86955046
Bah, kwam erachter dat er ook T in pilvorm is die NIET je lever naar de klote helpt. Maar die is niet legaal in de VS :P

En ik kom er net achter dat het een Nederlands bedrijf is wat die dingen maakt :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 september 2010 @ 10:55:50 #28
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_86972752
Datzelfde heb je ook met androcur, het is gewoon niet beschikbaar in de VS maar wel een heel goed middel om testosteron bij de "basis" aan te pakken.

*zoekt een baan*

Ik ben er achter gekomen dat ik me toch niet red in de reguliere arbeidsmarkt -__-
Afgezien van het hele transgendergedoe heb ik toch wat andere lichamelijke probleempjes die ik gewoonweg niet kan overbruggen.
M'n werkgever heeft er wel begrip voor, maar vanuit zakelijke optiek is het niet mogelijk me nog langer aan te houden.... *sigh*
Waarschijnlijk gaat er zelfs een gedwongen ontslag van komen.
pi_86976100
@NoktetMort

Hmm, Androcur is (ook) niet zo'n lekker middeltje hoor. Zal het niet erg vinden als het niet meer zou hoeven.

Da's balen van je werk. Mag ik vragen in welke branche je werkt?

@wonderer

Heb je het nu over het verschil tussen twee pilvormen of tussen injectie en pil?

[ Bericht 10% gewijzigd door Onderweg op 29-09-2010 12:38:00 (typo) ]
  woensdag 29 september 2010 @ 19:00:00 #30
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86990969
"vroegah" waren er ook orale testosteronvormen, maar die werkten niet goed, werd afgebroken door de lever die daar aan kapot ging. Nu is er dus een versie die pas in de dunne darm wordt opgenomen, waardoor het geen aanslag is op je lever en je ook lagere doses kan nemen. Maar het is dus niet verkrijgbaar in de VS (net als sustanon dat niet is, een injectable die er langer over doet om de stof af te geven aan het bloed).

Die pil zou wel handig zijn, maar goed, dat gaat dus niet door.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86992024
Maar die slechte pil was er dus 'vroegah'. De goede pil en de injectie zijn er niet. Wat is er dan wel?
  woensdag 29 september 2010 @ 19:27:10 #32
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86992239
Ander soort injectie, ander merk. En verder is er nog smeergel. Niet erg veel alternatieven en allemaal veel irritanter dan die pil van jullie ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87010009
Hmm, een injectie (oestrogeendepot) één keer in de drie maanden lijkt mij wel wat, maar gel is idd irritant en minder betrouwbaar. Bovendien moet je dan geen meisjes in de buurt hebben als ik het goed heb, want testo is vrij gemakkelijk via de huid overdraagbaar ....
  donderdag 30 september 2010 @ 17:28:20 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87028558
Yep, klopt. En ik injecteer een keer per week. Nebido, het drie-maandendepot, is hier niet verkrijgbaar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87042816
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef NoktetMort het volgende:
Datzelfde heb je ook met androcur, het is gewoon niet beschikbaar in de VS maar wel een heel goed middel om testosteron bij de "basis" aan te pakken.

*zoekt een baan*

Ik ben er achter gekomen dat ik me toch niet red in de reguliere arbeidsmarkt -__-
Afgezien van het hele transgendergedoe heb ik toch wat andere lichamelijke probleempjes die ik gewoonweg niet kan overbruggen.
M'n werkgever heeft er wel begrip voor, maar vanuit zakelijke optiek is het niet mogelijk me nog langer aan te houden.... *sigh*
Waarschijnlijk gaat er zelfs een gedwongen ontslag van komen.
Wat voor baan zoek je precies en wat voor problemen loop je tegenaan?
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:24:12 #36
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_87129980
Ik zoek een functie op gebied van systeembeheer / werkplekbeheer / 2e lijns support (1e lijns IT-crowd taferelen ben ik beetje zat :P )

Maargoed, het komt er op neer dat ik dus chronische darmproblemen heb (spastische darm, onder voorbehoud dat ze niet iets anders vinden :') )
Het heeft als gevolg dat ik gemiddeld 1 dag per week ziek ben (Of dat nu in eigen tijd is, of in de baas z'n tijd.) En eens in de zoveel maanden ben ik 1 of 2 weken goed ziek. (Afvallen, koorts, aankomen, afvallen, aankomen, koorts, etc. , elke 3 dagen om en om.) Maargoed, voor een reguliere werkgever is dat gewoon teveel.
Ooit was het wel zo dat men mij bij het aannemen aanbood om thuis te kunnen werken, maar da's tevens ook een van de dingen waar ze zich niet aan gehouden hebben. In feite dacht ik in de IT wel goed te zitten wat dat betreft, toch thuis kunnen werken op die goeie momenten van de dag als je ziek bent.

Enfin, na m'n 2 weken ziek zijn, darmproblemen was ik ook het werk goed zat, teveel issues tussen mij en de leidinggevenden. En allerlei andere issues privé en zat ik feitelijk overspannen thuis.
Binnen een korte tijd van 5 weken kreeg ik de ene week te horen dat mijn hondje niet lang meer te leven had, een week later kreeg ik weer een afwijzing van de zorgverzekeraar, weer een week later kreeg ik te horen dat m'n moeder geopereerd werd..... etc. etc. En het laatste slechte nieuws was zaterdag een week geleden. Toen kreeg ik te horen dat mijn tante / surrogaatmoeder kwaadaardig kanker heeft......

3 weken kreeg ik ook nog eens een auto-ongeluk en nu is er dus nog een whiplash bovenop gekomen. :X

Werkgever heeft ook geen zin meer in me, er waren ook teveel negatieve dingen gebeurd tussen mij en leidinggevende(n ). Een van de onderdelen waar ze zich niet aan hielden was het werken en leren-gedeelte van mijn contract. Ik vroeg of ik tijd mocht hebben voor het halen van mijn certificaten aangezien het toch vrij stil was op het werk ivm de vakantie-periode. Daar werd toen op geantwoord dat ik die niet nodig heb voor werkgever aangezien ik toch over 5 maanden weg ben en maar een goedkope kracht ben. (Werken- en lerencontracten komen uit een subsidiepotje van de werkgever en dan wordt je "uitgeleend" aan een afdeling, die afdeling betaalt dus niks.) En als ik het er niet mee eens was kon ik oprotten.
Het probleem is ook verder dat ik 5 managers heb, waar ik allen verantwoording aan moet afleggen. En als je met de één afspraken maakt dan veegt de ander die van tafel.
Het werk zelf is inhoudelijk wel ok, alhoewel er wel wat meer uitdaging in mag komen. Maar dat durven ze dan weer niet, want je bent maar een goedkope kracht, met weinig opleiding, kennis, ervaring, je mist een certificaat en daar investeren we niet in, want je bent over 5 maanden weer weg en bla, bla, bla. Wat gewoon ook frustrerend is, want ik kwam daar om het te leren.

Achteraf gezien zochten ze alleen een gratis secretaresse. Jammer genoeg voor hen werd na 1 maand de manager al ziek die me dat moest vertellen. En kreeg ik een andere manager die het contract goed begreep en interpreteerde. En zo kwam ik toen wel aan systeembeheer-taken :)
Wat weer tot boosheid leidde bij een ander leidinggevende, want ik was toch maar een "secretaresse-achtige". Welke weer ging vertellen aan de vervangend manager (degene die het contract begreep.) dat ik mijn werk niet deed........ Wat onzin is, want wéér een ander manager zei dat er niks aan de hand was .... *sigh* :'(

Mijn volgende baan zal hopelijk zijn bij een midden - klein bedrijf, kortere lijntjes en waar alle mondelinge afspraken en bevestigingen ook daadwerkelijk gelden.
Maargoed, eerst maar eens kijken wat ze gaan doen. Het kan ontslag worden (op staande voet.) I hope they try.
Of het kan zijn dat we nu eens echt goede afspraken gaan maken over de werkzaamheden.

Maar ik blijf nu fijn een tijdje thuiszitten en al die crap die over me heen is gekomen de afgelopen anderhalve maand verwerken. Want ik ben het ook gewoon zat.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoktetMort op 03-10-2010 14:15:46 ]
pi_87316347
Hmm, en toen werd het stil :P

Een heel verhaal met een heleboel ellende :'( . Ik wens je iig veel sterkte toe en hoop dat je een mogelijkheid van juridische bijstand hebt. Lijkt mij geen overbodige luxe.

Het veranderingsproces is al met haken en ogen als je een rustige werkplek hebt, laat staan met zo'n slangenkuil. Daarom haat ik corporate omgevingen :r

Sterkte!
pi_87465165
Heftig verhaal Nok!! jeetje!

Een maand rust verdien je wel. :)

Ik ken de branche waarin je werkt wel een beetje (uit eigen ervaring). Zelf vond ik het een verschrikkelijke omgeving om in te werken. Dan toch liever de horeca voor mij. Ook niet mijn keuze maar in iedergeval iets waar ik op zijn minst plezier in beleefde. Inmiddels zelfstandige.. en ook dat valt niet altijd mee lol... In ieder geval heb ik nu wel meer controle :D

Veel sterkte.. met je baan en met je whiplash...


Ontopic.. Ik ben blij dat dit topic gewoon verder gaat. Ik had per ongeluk deel 20 geplaatst omdat er geen verwijzing meer was naar deel 20,21.. Duidelijk een moment van niet goed kijken lol..

Ik ben overigens pas bij Deel 2... Waar ik nu in verder lezen ga..
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:53:01 #39
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87466092
Morgen zes maanden aan de hormonen... :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87466464
En wonderer, merk je er al iets van?

Bij mij staat het een beetje stil. Had een tip gekregen voor een lokale psych die extra begeleiding zou kunnen geven. Maar nog niet gebeld. Veel te druk met een verhuizing en ook nog wat gedoe in de familie met ziekenhuizen zo.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:11:02 #41
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87466840
Ja man! Ik heb nu een basstem (of in ieder geval een lage tenor), ik ben met kleren aan 100% passabel en ik word een harige beer, maar dat merk je nog niet omdat het blond is.

Na mijn eerste shot:


Paar dagen terug:
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:23:13 #42
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_87467340
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef wonderer het volgende:
Ja man! Ik heb nu een basstem (of in ieder geval een lage tenor), ik ben met kleren aan 100% passabel en ik word een harige beer, maar dat merk je nog niet omdat het blond is.

Na mijn eerste shot:
[ afbeelding ]

Paar dagen terug:
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! :D

Hoi trouwens! :')

* Bakfiets.kruipt weer terug naar Lesbeau
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:25:02 #43
206345 Magenta
Full of colour
pi_87470112
Vond je stem op Youtube ook indrukwekkend wonderer (ja, ik lurk in Lesbeau :@)

Zelf inmiddels de 'finish' in zicht, nog een maand of zes/zeven/hopelijk-geen-acht wachten over..
~Fin
pi_87471706
Wow, wonderer, toen ik je voor het eerst zag/ontmoette op Utrecht centraal, vond ik het lastig om je aan te spreken... ik heb mij toen ook een paar keer versproken volgens mij.. *Wat overigens ook wel eens wederzijds het geval kon zijn? :)*

Maar stel dat ik je nu weer zou zien/tegenkomen, 100% zeker dat ik dan geen twijfel meer zal hebben.

In het begin van mijn RLT, kwam ik ook een jongen tegen met een zelfde levensloop (hoe zeg ik dat goed?), maar dan het traject al achter zich... Wow wat was dat een lekker ding !

Veel succes en plezier met je potentiele "lekker(e) ding" status :D ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:02:20 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87471844
Nah :D

Maar bedankt ;)

Magenta, ik vind het kut dat je (jullie) zo lang moeten wachten ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:36:28 #46
206345 Magenta
Full of colour
pi_87477037
Als het daadwerkelijk die zes/zeven maanden wordt heeft mijn totale traject (van intake tot operatie) een kleine drie jaar geduurd, toch nog wel redelijk. Ik hoop dat het voor de anderen hier ook een beetje gaat lopen!
~Fin
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:46:29 #47
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87477520
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:36 schreef Magenta het volgende:
Als het daadwerkelijk die zes/zeven maanden wordt heeft mijn totale traject (van intake tot operatie) een kleine drie jaar geduurd, toch nog wel redelijk. Ik hoop dat het voor de anderen hier ook een beetje gaat lopen!
Ik ben nu 14 maanden bezig... Operatie weet ik nog niet, maar in april op z'n laatst, denk ik... Ik wil niet nog zo'n zomer :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:51:03 #48
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_87477732
Yeay, heb er een goeie deal uit weten te slepen ... nu op m'n gemak van die rugpijn, hoofdpijn, nekpijn aka "je kunt me wel wat meer vertellen, maar het heet whiplash" af komen :)
Daarna maar eens die studie afronden. En ohja .... beginnen met laseren downstairs >_<
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:02:59 #49
206345 Magenta
Full of colour
pi_87478300
En jij een spoedig herstel NoktetMort! (dat was ik nog vergeten) :*
~Fin
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:23:48 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87479191
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:51 schreef NoktetMort het volgende:
Yeay, heb er een goeie deal uit weten te slepen ... nu op m'n gemak van die rugpijn, hoofdpijn, nekpijn aka "je kunt me wel wat meer vertellen, maar het heet whiplash" af komen :)
Daarna maar eens die studie afronden. En ohja .... beginnen met laseren downstairs >_<
Whiplash lijkt me echt kut. Hopelijk komt het allemaal goed enzo.

Succes met laseren.. ouch :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:05:01 #51
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_87487317
Thx, will do :D
pi_87487441
Mijn collega was vroeger ook een jongen, en een typisch gevalletje van perfect gelukt :) je merkt aan niets dat ze ooit een jongen was dus ik stond ook echt met mijn bek vol tanden toen ik het van r hoorde :D tís een mooie meid (ze komt vrouwelijker over dan ik :D ) en ze is ook nog jong, begin 20 geloof ik. ik vind het zo ontzettend stoer van haar (2jaar geleden operatie ondergaan ook) en ze gaf zelf aan dat ze het ook echt van kleins af aan wist. Ik heb echt veel bewondering vor haar, mede doordat ze er zo open over is.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:36:36 #53
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_87703205
Stilletjes zo de laatste tijd, terwijl Wonderer heel veel vooruitgang maakt (Valt te lezen in het lesbeau-topic. :P )

Brrr, over 1 maand gaat men laseren, daar downstairs o.0
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:55:20 #54
206345 Magenta
Full of colour
pi_87707063
Augustus daarmee begonnen, morgen weer (toevalligerwijs). Qua pijn viel het me 100% mee, het is meer het feit dat je daar niet al te elegant ligt met je benen wijd. Gelukkig een hele prettige huidtherapeute getroffen :)
~Fin
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:08:52 #55
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_87707530
Ow? wie?

Want ik had de grootste moeite iemand te vinden .....
Maja, ik woon dan ook in het bekrompen zuiden >_<

Ik zit namelijk een beetje in dubio, er werd namelijk bij het MMC in Eindhoven te luchtig gedaan over laseren, werd niks verteld over Emla creme. En eigenlijk had ik het gevoel dat er te weinig kennis voorhanden is.

Ook ben ik een beetje bang dat er, omdat er zo luchtig en niet serieus over gedaan werd, dat ik zelf dan ook niet serieus genomen wordt. Het is echt klote en moeilijk om hier in het zuiden iemand te vinden in ieder geval.

Zorgverzekeraars zijn ook nog steeds klote btw.....
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:21:40 #56
206345 Magenta
Full of colour
pi_87708017
Ik stuur je even een PM :)
~Fin
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:49:44 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87719078
Ik maak helemaal geen vooruitgang... ik heb alleen mijn naam veranderd op facebook :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:30:50 #58
206345 Magenta
Full of colour
pi_87723087
quote:
Ik maak helemaal geen vooruitgang... ik heb alleen mijn naam veranderd op facebook
..zei hij met een diepe stem :P
~Fin
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:42:11 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87723487
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:30 schreef Magenta het volgende:

[..]



..zei hij met een diepe stem :P
Oh, dat :') Maar dat is hier niet te horen.

Overigens is mijn beste maatje ook trans. We hebben het er nooit echt over gehad, maar ik vind het wel tof :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:19:38 #60
206345 Magenta
Full of colour
pi_87727461
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh, dat :') Maar dat is hier niet te horen.
Mag je best trots op zijn hoor :Y
~Fin
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:56:28 #61
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_87728970
Jama, jama, je hebt ondertussen een baard :o
pi_87729494
Ik ben nog met verhuizen bezig. Schieten andere dingen een beetje bij in.... Maar nog een maand dan is het ergste gedaan. Trouwens niet vergeten mijn adreswijziging door te geven aan het VU.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:28:23 #63
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87730387
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:56 schreef NoktetMort het volgende:
Jama, jama, je hebt ondertussen een baard :o
Welnee :D Het pluis van een veertienjarige. Dat wordt de komende drie jaar nog geen baard hoor.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87730419
Dit topic lezende weet ik niet meer wie nou een man is en wie een vrouw.. of andersom.. ofzoiets..
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:29:55 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87730473
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:28 schreef CrazyAces het volgende:
Dit topic lezende weet ik niet meer wie nou een man is en wie een vrouw.. of andersom.. ofzoiets..
Heb je niet de nieuwe layout? Daar staan poppetjes naast de naam, heel makkelijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87730552
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

Heb je niet de nieuwe layout? Daar staan poppetjes naast de naam, heel makkelijk.
Ja, heel handig ja.. :?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:47:32 #67
206345 Magenta
Full of colour
pi_87731336
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:28 schreef CrazyAces het volgende:
Dit topic lezende weet ik niet meer wie nou een man is en wie een vrouw.. of andersom.. ofzoiets..
Over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) kun je er inderdaad van uitgaan dat posters met een vrouwelijk poppetje naast hun naam graag aangesproken worden als vrouw en users met een mannelijk poppetje als man.

[ Bericht 9% gewijzigd door Magenta op 19-10-2010 21:53:16 ]
~Fin
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:56:22 #68
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_87743214
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:28 schreef wonderer het volgende:

[..]

Welnee :D Het pluis van een veertienjarige. Dat wordt de komende drie jaar nog geen baard hoor.
Ik zou je de mijne zo geven, want als het aan VGZ ligt blijf ik de mijne nog wel even houden 8 -)
pi_87743721
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:28 schreef CrazyAces het volgende:
Dit topic lezende weet ik niet meer wie nou een man is en wie een vrouw.. of andersom.. ofzoiets..
Was dat niet juist de bedoeling hier? :P

Van die icoontjes... je kan alleen maar kiezen tusen man en vrouw.... slecht hoor. Danny, doe daar eens wat aan. o|O

Oh en Wonderer, als je dat van Noktemort niet genoeg vind. :+ Waarom is er niet een pilletje dat alle energie die het lichaam in haargroei steekt concentreert op je scalp. Dan zat ik iedere iedere maand bij de kapper omdat het te lang wordt.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:42:19 #70
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87760678
Ja, konden we maar ruilen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87765510
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:42 schreef wonderer het volgende:
Ja, konden we maar ruilen...
Dan wil ik alleen van stem ruilen met je :) want die is echt vet.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:49:32 #72
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87765765
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:44 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dan wil ik alleen van stem ruilen met je :) want die is echt vet.
Wheheh, thanks. Maar die wil ik liever zelf houden :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87915687
Hallo iedereen. Ik weet niet of ik hier goed zit. Ik google-de op genderdysforie en kwam hier. Ik ben (nu nog) een meisje van 16 jaar en ik woon deels bij mijn moeder, deels bij mijn vader. Bij mijn vader ben ik al vier jaar een jongen, tenminste, ik draag er jongenskleding en op school kennen ze me niet anders.
Bij mijn moeder op en top een meisje. Ik heb me daar nooit prettig bij gevoeld. Het is een idee van mijn moeder, jongenskleding komt er niet in. Ik weet ongeveer vanaf mijn 9e duidelijk dat ik een jongen wil zijn. En nu pas begint mijn moeder te begrijpen dat ik me niet prettig voel als meisje. Ondanks dat mag er nog niets gebeuren behalve jongenskleding dragen en in therapie. Hier ben ik zelf al heel blij mee. Ik mag met lotgenoten gaan praten en als ik in therapie ben geweest samen met mijn moeder is de kans dat ik als het ware mezelf mag gaan zijn. Ik weet niet of hier mensen van rond mijn leeftijd zitten maar ik zou graag meer weten over mensen die een soortgelijk probleem hebben (gehad). Verder wil ik eigenlijk een oproep plaatsen, en ik weet niet of dat hier mag. Ik heb nu ik kan dragen wat ik wil een heleboel meisjes kleding over, en ben op zoek naar jongenskleding. Is er hier iemand die wil ruilen? Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen of hun ervaringen willen delen.
pi_87917117
Echt problemen heb ik tot nog toe niet gehad in de familie. Mijn vader heeft het er wat moeilijk mee, maar hij maakt zich meer gewoon zorgen. Helaas nog geen tijd tijd gehad voor een goed gesprek door mijn verhuizing en ziekbedden van twee familieleden (inmiddels één sterfgeval en een tweede is aanstaand).

Jouw vader steunt je zo te lezen in je keuze. Maar wat voor idee heeft je moeder over therapie? Ik ga ervan uit (wellicht met een beetje naïef vertrouwen in geestelijke gezondheidszorg) dat iedere psycholoog zal zeggen dat je voor je eigen geluk en een transitie moet kiezen. Dat je moeder ermee moet leren leven.

Verder welkom in het topic hier. Ervaringen delen doen we allemaal, er zitten hier zowel v>m als m>v (en wat er een beetje tussenin hangt) genderdysforen. Leeftijden variëren volgens mij, ik ben 27 helaas al. Ik zou graag eerder, op jou leeftijd al tot mijn besef zijn gekomen.
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:34:55 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87917523
Ik heb mijn moeder net al mijn nieuwe haar laten zien :')

thejunhosaur, balen dat je dit nu post, want afgelopen zaterdag was er in Amsterdam een kledingruilbeurs voor jongens/mannen van de mannengroep van transvisie...

Maar misschien vind je hier nog een jong meisje in de dop die graag wat van jouw oude kleren overneemt en wat jongenskleren daarvoor terugheeft.

Welkom in ieder geval en balen dat je moeder het niet lijkt te accepteren. Ben je enig kind? Misschien is je moeder bang "haar kleine meisje" kwijt te raken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87931053
Mijn moeder wil graag samen therapie omdat ze denkt dat dit een fase is. Ik heb het hier al eerder over gehad, toen ik ongeveer 12 was. Maar ze bleef zeggen, als je echt een jongen wil zijn dan had je daar al veel eerder mee gekomen. Therapie kan mij volgens haar van gedachte veranderen, maar ik denk dat het misschien eerder helpt dat mijn moeder me gaat accepteren als jongen.

Ik ben geen enig kind maar wel het enige meisje in mijn generatie (in de familie), heb dus geen nichtjes of zusjes. Wel twee broertjes en neefjes. Misschien dat iedereen daarom zo'n moeite heeft. Mijn moeders kant van de familie is er helemaal op tegen.

Wat jammer van die kledingruilbeurs. Ik heb namelijk als 16 jarige niet genoeg geld om meteen een hele nieuwe kleding kast vol te kopen. Maar ik hoor wel of er iemand is die interesse heeft.
pi_87932243
Ik kan je moeder uit eigen ervaring ongelijk geven. Ik ben tot mijn besef gekomen toen ik al ver voorbij de twintig was. Terugkijkend zijn er wel wat dingen uit mijn jeugd die ineens logisch zijn. Ook wat mensen uit mijn omgeving met een "dat verbaast me niets" opmerking. Mooiste van alles: mijn moeder geloofde in eerste instantie de "Het is een jongen!" van de verloskundige niet. Er zijn verhalen te over van transsexuelen die al als man kinderen hebben gekregen. Zelfs al grootvader zijn geworden voor ze de transitie naar vrouw beginnen.

Het is echt niet een gegeven dat je zoiets al weet als je 5 jaar ofzo bent. Trouwens met je 9e jaar er zelf van overtuigd zijn. Dat is vroeg zat naar mijn idee. Dat is nog voor de puberteit inzet en daarmee de gebruikelijke twijfels en onzekerheden over je eigen lichaam. Ik hoop heel erg voor je dat je moeder in gaat zien dat het niet zomaar een fase is en dat het wel overgaat. Gelukkig heb je wel steun van je vader en je vrienden.
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:40:30 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87934447
Het hele leven is een fase. Maar misschien helpt therapie best wel, niet jou, maar je moeder. Dus op zich is dat niet zo'n gek idee. Het is sowieso fijn om zelf ook te leren hoe je bepaalde gevoelens goed en duidelijk onder woorden brengt, en dat leer je toch het best door er met mensen over te praten die je daarbij kunnen helpen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:24:20 #79
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_87935910
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:54 schreef Thejunhosaur het volgende:
Mijn moeder wil graag samen therapie omdat ze denkt dat dit een fase is. Ik heb het hier al eerder over gehad, toen ik ongeveer 12 was. Maar ze bleef zeggen, als je echt een jongen wil zijn dan had je daar al veel eerder mee gekomen.
Ik ben er pas op mijn 35e mee naar buiten gekomen (en het speelt toch al vanaf mijn 8e), en sommigen wachten nog veel langer. Dat argument gaat dus echt niet op :)

quote:
Therapie kan mij volgens haar van gedachte veranderen, maar ik denk dat het misschien eerder helpt dat mijn moeder me gaat accepteren als jongen.
Heeft die therapeut wel enige ervaring met genderdysforie? Want ook in Nederland schijnen er helaas nog rond te lopen die denken dat het met therapie wel te verhelpen valt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_87948160
Genderdysforie te verhelpen....dan zit je bij de verkeerde therapeut IMHO.


Update vandaag naar het VU voor een 4de gesprek.
Het gesprek ging oa over hoe ik het vond er met mijn vader te zitten in het 3de gesprek.
Ik heb wat dingen recht kunnen zetten en haar verteld hoe ik tegen dat gesprek aankeek.

Vandaag ging het gesprek over de relatie tussen transseksualiteit je seksuele geaardheid en hoe ik seks en liefdesrelaties in het algemeen ervoer.
best wel nuttig.

naar de kinderpsychiater mbt autisme werd ineens een ander verhaal als mijn psychologe er samen met mijn spv er van de GGZ er niet uitkomt wat de aard is van mijn hallucinaties ( of deze gender gerelateerd zijn ja of de nee) dan hoef ik pas met de kinderpsychiater te praten.
Zoals het er nu uitziet volgens haar hoeft dat gesprek absoluut niet en heb ik dus 1 gesprek eerder te horen of ik wel of geen groen licht krijg.

oeps dit stukje is alweer langer als bedoeld.
Sorry.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:14:49 #81
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_87972815
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:54 schreef Thejunhosaur het volgende:
Ik heb het hier al eerder over gehad, toen ik ongeveer 12 was. Maar ze bleef zeggen, als je echt een jongen wil zijn dan had je daar al veel eerder mee gekomen.

Dat zei mijn moeder ook, maar helaas vergat ze dat ze getrouwd is met een ontzettend conservatieve man met, laat ik gerust zeggen, losse handjes.
Van mij uit was het een stukje onbewuste zelfbescherming om er zo lang niks over te zeggen

quote:
Mijn moeder wil graag samen therapie omdat ze denkt dat dit een fase is.
...
Therapie kan mij volgens haar van gedachte veranderen, maar ik denk dat het misschien eerder helpt dat mijn moeder me gaat accepteren als jongen.
Zoek een goed psycholoog; helaas kun je over het algemeen niet terecht bij de GGZe, deze hebben namelijk bijna geen ervaring met genderdysforie.

Ik weet ook niet precies in welk deel van het land je woont, maar je kunt in principe het beste hetVU (Genderteam) bellen met de vraag of ze een goed psycholoog kennen.

En tsja, wat betreft genderdysforie genezen, daar hebben we voor het laatst van gehoord ergens in 2006 ( Joost à Campo ) blij toe :W Laat die man maar lekker drugsverslaafden helpen in het zuiden van het land.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:14:25 #82
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87974942
Genderdysforie is toch gewoon te genezen? Hormoontherapie en operaties :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87981022
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:14 schreef wonderer het volgende:
Genderdysforie is toch gewoon te genezen? Hormoontherapie en operaties :Y
Als je het zo bekijkt heb je gelijk ;)
pi_87993913
Ik beschouw genderdysforie ook als een lichamelijke aangeboren afwijken. Net iets als een kind dat geboren wordt met een zesde vinger aan de hand. Vervelend enzo, maar puur lichamelijk.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:38:38 #85
92409 Twinky
Little star.
pi_87999114
Bij private practice een transseksueel. Was een beetje vreemd maar ergens heel goed. Ze kwam binnen met de mededeling dat ze een operatie wilde. Onbegrip, en ze legde het goed uit.
Maar toen ze bij de psycholoog was twijfelde hij en kwam eruit dat hij vond dat ze nog niet genoeg in het reine was met zichzelf, en hij zei dat een operatie echt niet alles zou veranderen en beter zou maken, terwijl zij wel dat idee had. De dame helemaal teleurgesteld en deed een zelfmoordpoging. Maar uiteindelijk kreeg de psycholoog toch gelijk, hoe belangrijk het is om je eerst goed te voelen in je lichaam zoals het is, want alleen de penis erafhakken (zo noemde zij het, en dat had ze ook gedaan met de zelfmoordpoging) was niet alles wat je een persoon maakt :)

ik vond het tof.

en wonderer *;
pi_88000791
Ik kan voorlopig nog nergens terecht. Gigantische wachtlijsten. Niet gedacht dat dat zo
lang moest duren. Natuurlijk ook niet dat ik meteen terecht zou kunnen. Ik bedoelde dat mijn moeder
dacht dat een therapeut me van gedachte zou kunnen veranderen. Niet de therapeut.
Gelukkig is het nu een beetje een fijn idee te weten dat er meer mensen zijn die er op latere leeftijd
achter komen. Hoewel het thuis nog een beetje een worsteling is met jongenskleding dragen, wat kan wel en wat kan niet. Ik kwam met een blouse/overhemd thuis. Die moest meteen terug. Gelukkig ben ik volgende week bij mijn vader.
Een beetje een aan elkaar geplakt verhaal dit. Maar ben een beetje moe.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:48:18 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88008894
Twinky :W

Junho, rottig zeg. Balen dat je nog zo jong bent dat je moet doen wat je ouders zeggen. Wat ik zou doen, is zo veel mogelijk literatuur (boeken, websites) zoeken over dit onderwerp en je moeder eens duidelijk met voorbeelden uitleggen wat er precies aan de hand is. Misschien dat dat helpt!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_88078843
Bedankt! Iemand misschien tips/ideeen waar ik informatie kan vinden?
Misschien ga ik morgen de bibliotheek eens uitproberen. Ben ik eigenlijk te lang niet meer geweest.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:52:02 #89
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88079888
www.transman.nl kun je veel vinden om mee te beginnen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 november 2010 @ 21:26:57 #90
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88342522
Vanaf morgen staat er in de Viva een wekelijkse column van een trans vrouw die over haar transformatie schrijft. Misschien dat zo'n column eindelijk eens wat meer ruimte voor diepgang biedt over 't onderwerp.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 4 november 2010 @ 21:30:27 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88342716
Da's wel bijzonder. Hopelijk wordt het geen sensatiezoekend stukje (aangevuld door de redactie of zo)... Is er iemand in staat die columns wekelijks te scannen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 november 2010 @ 21:45:55 #92
206345 Magenta
Full of colour
pi_88343491
Over het algemeen koop ik de VIVA bijna elke week, dus dat moet wel lukken.
~Fin
  donderdag 4 november 2010 @ 22:01:25 #93
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88344372
Oh ja! Mijn voordeelkaart van de NS zegt nu Dhr wonderer 8-) Ze gingen zich helemaal verontschuldigen dat er mevr. stond :') "Zeker een fout gemaakt". _O-
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 november 2010 @ 22:07:25 #94
206345 Magenta
Full of colour
pi_88344669
Hmm, dat wil ik ook nog eens gewijzigd hebben. Hoewel die vreemde gezichten bij het laten zien van je kaart (met een foto van een jaar of twee oud) ook wel wat waard zijn natuurlijk :P..
~Fin
  donderdag 4 november 2010 @ 22:09:29 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88344784
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:07 schreef Magenta het volgende:
Hmm, dat wil ik ook nog eens gewijzigd hebben. Hoewel die vreemde gezichten bij het laten zien van je kaart (met een foto van een jaar of twee oud) ook wel wat waard zijn natuurlijk :P..
Ik heb al jaaaaren dat ze twee keer moeten kijken, en nu met die chip hoeven ze dat ding minder vaak te zien, of in ieder geval op een andere manier, valt het wel mee. Maar ik dacht gewoon, ik doe het :') Maar wel goede service :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 november 2010 @ 22:48:13 #96
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88346704
quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:30 schreef wonderer het volgende:
Da's wel bijzonder. Hopelijk wordt het geen sensatiezoekend stukje (aangevuld door de redactie of zo)... Is er iemand in staat die columns wekelijks te scannen?
Ik ben (voorlopig nog) lid van de Viva, dus dat zou moeten lukken :)

quote:
Op donderdag 4 november 2010 22:07 schreef Magenta het volgende:
Hmm, dat wil ik ook nog eens gewijzigd hebben. Hoewel die vreemde gezichten bij het laten zien van je kaart (met een foto van een jaar of twee oud) ook wel wat waard zijn natuurlijk :P..
Haha, ja, had een paar weken geleden nog zo'n situatie, ik had zoals tot nu toe altijd goed ging al achteloos mijn kaart (met M en oude mannenfoto) laten zien toen de conducteur opeens zei "wacht eens even, mag ik die foto nog eens zien?". Hij bleef maar naar die foto staren en weer naar mijn gezicht maar kon er echt helemaal niets van maken. "Ik zie het echt niet", bleef hij maar mompelen. Uiteindelijk heb ik 'm dus maar moeten uitleggen dat ik trans ben en sinds een jaartje als vrouw door het leven ga (terwijl een volle coupe mee zat te luisteren en ik daardoor opeens vol in de spotlight stond, leuk is dat }:| ).

Ik heb 't even uitgezocht, en je kan in principe gewoon een nieuwe foto uploaden op de NS website, en dan krijg je bij de volgende verlenging gewoon een nieuwe pas toegestuurd. Alleen die van mij is net verlengd, dus ik ben alweer te laat. En bovendien moet er nog een V-tje op. Ik denk dat ik maar eens langs een loket ga wandelen binnenkort :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 4 november 2010 @ 22:52:59 #97
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88346926
Oh, ik heb gewoon de foto die ik al jaren gebruik. Weinig mis mee. Ik lijk er nog best op ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 november 2010 @ 22:54:04 #98
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88346981
quote:
Op donderdag 4 november 2010 22:52 schreef wonderer het volgende:
Oh, ik heb gewoon de foto die ik al jaren gebruik. Weinig mis mee. Ik lijk er nog best op ;)
Het is maar goed dat er nog geen spraakherkenning op die chips zit ;)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 4 november 2010 @ 22:55:43 #99
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88347050
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:54 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Het is maar goed dat er nog geen spraakherkenning op die chips zit ;)
:D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_88347123
Ik kwam dit onlangs tegen: myprincessboy.com Een boek geschreven door de moeder van een jongetje dat graag princessenjurken draagt en meer meisjes achtige dingen doet. Ik heb zelf alleen nog het tv-interview gezien wat daar op de site staat.
pi_88350301
Zijn jullie nooit bang dat je na de operatie eigenlijk helemaal niet tevreden bent? Dat je je misschien nog slechter voelt dan toen je je geboortegeslacht nog had?
  vrijdag 5 november 2010 @ 00:38:17 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88350466
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 00:29 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Zijn jullie nooit bang dat je na de operatie eigenlijk helemaal niet tevreden bent? Dat je je misschien nog slechter voelt dan toen je je geboortegeslacht nog had?
Ik ben wel bang dat het mis gaat en het lelijk wordt. Maar dat weet je toch niet van te voren, als het nu goed voelt... als je aan "wat als" blijft denken, word je nooit gelukkig, volgens mij.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 5 november 2010 @ 10:43:03 #103
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88356072
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 00:29 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Zijn jullie nooit bang dat je na de operatie eigenlijk helemaal niet tevreden bent? Dat je je misschien nog slechter voelt dan toen je je geboortegeslacht nog had?
Voor mij was dat één van de redenen om al zonder hormonen en operaties als vrouw te gaan leven, want door kleine stappen te nemen kan je jezelf continu blijven afvragen of het nog steeds goed voelt en of je nog een stapje verder wilt gaan. Ik ben nu al gelukkiger dan ik ooit was toen ik nog als man leefde, dus volgens mij is de kans dat ik straks terugverlang naar mijn geboortegeslacht niet erg groot. Alleen als er iets mis gaat en/of er complicaties optreden krijg ik misschien spijt, maar ik vind dat er zoveel mee te winnen valt dat ik dat risico wel durf te nemen.

Je ziet ook wel eens dat transseksuelen zich alleen maar op het einddoel richten en zich niet realiseren dat de weg er naar toe minstens zo belangrijk is en (en vooral de groei als persoon die je dan doormaakt). Over dat soort mensen maak ik me wel eens een beetje zorgen, ik denk dat de kans dat je dan achteraf spijt krijgt (omdat je er b.v. te laat achter komt dat je ideale doel onbereikbaar is of dat het niet is wat je er van verwacht had) veel groter is.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:26:21 #104
206345 Magenta
Full of colour
pi_88364180
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 00:29 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Zijn jullie nooit bang dat je na de operatie eigenlijk helemaal niet tevreden bent? Dat je je misschien nog slechter voelt dan toen je je geboortegeslacht nog had?
Eigenlijk niet nee. En de ervaringen sinds de start van mijn traject zijn alleen maar een bevestiging dat dit de juiste keus was (die helaas nog wel wat eerder plaats had mogen vinden, maar goed so be it)
~Fin
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:19:29 #105
206345 Magenta
Full of colour
pi_88374764
Vandaag de VIVA gekocht. Hoewel ik de 'ik speelde met poppen en wilde jurken dragen' verhalen nu wel een beetje ken (jaja, ook wel een beetje van mezelf), wel een aardig stuk.
~Fin
pi_88378029
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 19:19 schreef Magenta het volgende:
Vandaag de VIVA gekocht. Hoewel ik de 'ik speelde met poppen en wilde jurken dragen' verhalen nu wel een beetje ken (jaja, ook wel een beetje van mezelf), wel een aardig stuk.
Nou, ik vond er nogal wat storende fouten in zitten hoor. Maar het was nog maar een interview en de journalist had duidelijk het huiswerk niet goed gedaan, ik wacht de echte columns nog wel even af :)
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:41:08 #107
206345 Magenta
Full of colour
pi_88381047
Ja goed, de term ''ombouwen'' viel weer eens, maar daar komen we toch niet meer vanaf. Beetje vlug doorgelezen, wat kwam je nog meer tegen?
~Fin
pi_88382078
Ach, het woord ombouwen kijk ik niet meer van op en het is eigenlijk wel prettig 'duidelijk'. Iedereen weet gelijk wat je bedoelt .

Maar er staan wel wat foutjes in de feiten, zoals in hrt beschrijving (en nog wat ander spul, maar als je het goed leest kom je die wel tegen :p )
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:05:23 #109
206345 Magenta
Full of colour
pi_88382260
Oh dat van dat 'levenslang slikken van anti-hormonen' was me wel opgevallen idd, nou je het zegt.
~Fin
pi_88382271
Hoe kan ik in deze nieuwe skin berichten editten? Of mis ik een knop in FF?
pi_88382346
En het VU is niet 'het enige gespecialiseerd ziekenhuis". En hormonen hebben geen invloed op de baardgroei. Nou ja, eigenlijk de dingen die je als newbe trans snel leert.
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:10:44 #112
206345 Magenta
Full of colour
pi_88382506
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:05 schreef Onderweg het volgende:
Hoe kan ik in deze nieuwe skin berichten editten? Of mis ik een knop in FF?
Rechtsbovenin je post hoveren.
~Fin
pi_88382646
Ik zie niets verschijnen.Gewoon in het 'witte gedeelte'?
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:15:52 #114
206345 Magenta
Full of colour
pi_88382724
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:07 schreef Onderweg het volgende:
En het VU is niet 'het enige gespecialiseerd ziekenhuis". En hormonen hebben geen invloed op de baardgroei. Nou ja, eigenlijk de dingen die je als newbe trans snel leert.
Dat heb ik inderdaad allemaal gelezen, maar omdat ik daar verder niet bij heb nagedacht concludeer ik dat de 'jaja, dat kennen we nu wel' gedachte het bij mij op moment wint van de echte interesse. Het blijft natuurlijk ook steeds hetzelfde riedeltje in een net iets ander jasje..
~Fin
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:16:27 #115
206345 Magenta
Full of colour
pi_88382747
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:13 schreef Onderweg het volgende:
Ik zie niets verschijnen.Gewoon in het 'witte gedeelte'?
Ja, recht onder je post nummer (#113 b.v.)
~Fin
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:19:06 #116
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88382873
Ik was met mijn maatje op stap in Utrecht en we gingen ook even langs zijn oude school waar hij even en passant tussen een paar oud-medeklasgenoten uit de kast kwam. Het was bijna hetzelfde als bij mij :') Niemand keek raar op.

Overigens heeft ie volgende week een afspraak, als je belt en zegt dat je binnenkort naar het buitenland vertrekt, schijn je eerder terecht te kunnen :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_88386476
Ik ben maar even teruggegaan naar de bagger layout, want op FF 3.6.11 werkt de nieuwe layout voor geen meter (op IE 8 overigens wel).
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:43:43 #118
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88414742
Was vandaag bij een speciale bijeenkomst van de mannengroep, erg tof. Themabijeenkomst over seks. Erg vermaakt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 8 november 2010 @ 22:27:57 #119
206345 Magenta
Full of colour
pi_88494691
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:43 schreef wonderer het volgende:
Was vandaag bij een speciale bijeenkomst van de mannengroep, erg tof. Themabijeenkomst over seks. Erg vermaakt.
^O^ mis je dat soort dingen in de US?
~Fin
  maandag 8 november 2010 @ 22:48:08 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88495930
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:27 schreef Magenta het volgende:

[..]



^O^ mis je dat soort dingen in de US?
Ja... In ieder geval met leuke mensen. Ik heb wel een groepje dat af en toe wat organiseert, maar het enige dat ik met die jongens/mannen gemeen heb, is onze status. Ik heb zaterdag een heerlijk gesprek gehad dat best diep en filosofisch werd op punten, en dat mis ik wel, thuis.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 11 november 2010 @ 18:52:41 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88604360
Ik was vandaag met mijn maatje in het VU (ben ik daar ook eens geweest :D Jos Megens gezien). Wel tof, maar hij baalt echt dat het zooo lang duurt (net als iedereen dus). Wel bijzonder dat ik erbij mocht zijn (ook bij het gesprek).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 11 november 2010 @ 20:08:16 #122
206345 Magenta
Full of colour
pi_88608204
V->M dus neem ik aan? Had jij die VIVA scan al gehad, anders doe ik dat zo even.
~Fin
  donderdag 11 november 2010 @ 20:09:48 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88608280
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:08 schreef Magenta het volgende:
V->M dus neem ik aan? Had jij die VIVA scan al gehad, anders doe ik dat zo even.
Yep.

En nee, nog niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 11 november 2010 @ 20:32:09 #124
206345 Magenta
Full of colour
pi_88609454
~Fin
  donderdag 11 november 2010 @ 20:50:53 #125
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88610419
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:32 schreef Magenta het volgende:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Tof, dank je wel. Ben wel benieuwd naar de columns.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 11 november 2010 @ 21:11:52 #126
206345 Magenta
Full of colour
pi_88611453
Geen probleem. Joanne; you're up next ;)
~Fin
  donderdag 11 november 2010 @ 23:21:23 #127
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88617384
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:11 schreef Magenta het volgende:
Geen probleem. Joanne; you're up next ;)
Is goed :)

Hier is er ondertussen ook nog eentje uit de Vriendin van deze week:

* pagina 1
* pagina 2
* pagina 3
* pagina 4

[ Bericht 16% gewijzigd door Joanne35 op 12-11-2010 18:25:10 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 11 november 2010 @ 23:29:39 #128
206345 Magenta
Full of colour
pi_88617684
Het blijft een hot topic zeg..
~Fin
  donderdag 11 november 2010 @ 23:35:49 #129
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88617887
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:29 schreef Magenta het volgende:
Het blijft een hot topic zeg..
Dat wel, maar een echt originele invalshoek weten die journalisten niet te verzinnen hoor, inmiddels ken ik die verhalen wel. Ik hoop dat die column wat meer diepte gaat bieden :)

The Guardian publiceert overigens ook al een tijdje een wel aardige column.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 11 november 2010 @ 23:37:15 #130
206345 Magenta
Full of colour
pi_88617930
Poeh..daar mag ik nog wel een paar dagen voor uittrekken..
~Fin
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:11:10 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88619221
Apart dat eerst zijn ongesteldheid wegbleef en toen pas zijn stem ging zakken...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_88626192
The Guardian publiceert overigens ook al een tijdje een wel aardige column.

De colum van 3-11 is wel leuk om te lezen. De rest bewaar ik even voor winterse avonden ....
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:16:39 #133
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88642439
En hier is de 1e column.

[ Bericht 39% gewijzigd door Joanne35 op 12-11-2010 18:25:34 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_88643993
Oeh tof... dat moet ik maar gaan lezen zodra ik weer wat tijd heb. Verhuizen is vermoeiend zeg. Kom je wel leuke dingen tegen: een oude riem met de tekst: "I was so poor growing up, if I wasn't a boy I would have nothing to play with." Krijgt ineens een heel andere betekenis. :P
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:13:58 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88683424
Nice, die column. Ben benieuwd wat voor reacties ze erop krijgt.

@Fixers, dus eigenlijk is het tijd om het speelgoed uit je jeugd weg te gooien nu? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 november 2010 @ 17:24:49 #136
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88705175
Niet echt een verrassing:

Behandeling geslachtsverandering bij jongeren succesvol

quote:
AMSTERDAM - Jongeren die van geslacht willen veranderen, hebben veel baat bij de medische behandeling in het VUmc in Amsterdam. Dat blijkt uit promotieonderzoek van kinderpsychiater Annelou de Vries. Vanwege de behandeling werd het VUmc tien jaar lang internationaal verguisd.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 14 november 2010 @ 19:35:38 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88708994
Ja, dat zag ik ook, maar het artikel op wetenschap 2/3 kon ik niet vinden? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 november 2010 @ 22:27:58 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88719395
Ik word er zo moe van dat cisgenders transen spelen op TV... Er zijn toch ook wel transen die acteren?? Of zet er een man neer in een jurk... (bij wijze van spreken).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 november 2010 @ 20:05:24 #139
206345 Magenta
Full of colour
pi_88751797
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:24 schreef Joanne35 het volgende:
Niet echt een verrassing:

Behandeling geslachtsverandering bij jongeren succesvol
[..]

Was vanavond in DWDD. Herhaling 00:05
~Fin
  maandag 15 november 2010 @ 20:08:39 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88751966
Of uitzending gemist. Even kijken straks.

Weer uit de kast gekomen tegen een vriendin van mijn moeder die we tegenkwamen bij het boodschappen doen. Weer iemand die niet verrast was en mijn welzijn het belangrijkst vond (of in ieder geval deed alsof... ;)).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 november 2010 @ 21:52:45 #141
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_88757935
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:08 schreef wonderer het volgende:
Of uitzending gemist. Even kijken straks.

Weer uit de kast gekomen tegen een vriendin van mijn moeder die we tegenkwamen bij het boodschappen doen. Weer iemand die niet verrast was en mijn welzijn het belangrijkst vond (of in ieder geval deed alsof... ;)).
Lijkt me prettig als mensen niet verrast zijn. :)

Had ik 'het' niet geweten, dan zou ik volgens mij niet het flauwste vermoeden hebben gehad als ik je was tegengekomen. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 15 november 2010 @ 21:53:48 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88758002
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]



Lijkt me prettig als mensen niet verrast zijn. :)

Had ik 'het' niet geweten, dan zou ik volgens mij niet het flauwste vermoeden hebben gehad als ik je was tegengekomen. :)
Thanks :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 november 2010 @ 21:55:57 #143
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_88758134
En je stem helpt idd wel trouwens, je hebt echt een goeie mannenstem. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 15 november 2010 @ 21:57:53 #144
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88758257
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:55 schreef Isegrim het volgende:
En je stem helpt idd wel trouwens, je hebt echt een goeie mannenstem. :Y
Die vriendin van mijn moeder zei dat ik een dikke kop had (niet in zoveel woorden :')), pas toen ik zei dat het van de hormonen kwam, reageerde ze op mijn stem. Vraag me af of mensen horen wat ze willen horen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 november 2010 @ 22:10:51 #145
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_88759115
Waarom krijg je een 'dikke kop' van die hormonen?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 15 november 2010 @ 22:16:40 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88759458
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:10 schreef Isegrim het volgende:
Waarom krijg je een 'dikke kop' van die hormonen?
Sowieso verandert de vetverdeling, maar ik ben ook gewoon flink aangekomen de laatste tijd. Plus mijn korte haar. Het is niet echt een excuus, meer een ingangetje om het te vertellen ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 november 2010 @ 22:19:20 #147
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_88759606
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Sowieso verandert de vetverdeling, maar ik ben ook gewoon flink aangekomen de laatste tijd. Plus mijn korte haar. Het is niet echt een excuus, meer een ingangetje om het te vertellen ;)
Heb je je haar eraf gedaan voor een mannelijkere look? Ik vond het lange haar wel mooier, maar ik hou ook wel van mannen met lang haar.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 15 november 2010 @ 22:34:23 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88760515
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]



Heb je je haar eraf gedaan voor een mannelijkere look? Ik vond het lange haar wel mooier, maar ik hou ook wel van mannen met lang haar.
Nee, kort haar is gewoon makkelijker ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:16:18 #149
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88799839
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:35 schreef wonderer het volgende:
Ja, dat zag ik ook, maar het artikel op wetenschap 2/3 kon ik niet vinden? :?
Je bedoel in de papieren Volkskrant zelf? Stond er wel in, ik kwam 'm toevallig vanmiddag tegen. Weet alleen niet of het de Wetenschap bijlage was, maar het was wel pagina 2/3 van een bijlage :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 17 november 2010 @ 01:23:30 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88807178
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:16 schreef Joanne35 het volgende:

[..]



Je bedoel in de papieren Volkskrant zelf? Stond er wel in, ik kwam 'm toevallig vanmiddag tegen. Weet alleen niet of het de Wetenschap bijlage was, maar het was wel pagina 2/3 van een bijlage :)
Het was bij iemand anders, ik denk dat de bijlage verdwenen was of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_88855497
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:10 schreef Isegrim het volgende:
Waarom krijg je een 'dikke kop' van die hormonen?
Ik neem aan dat u vrouw-naar-man transseksuelen bedoeld? Man-naar-vrouw transseksuelen veranderen qua gezichtsvorm niet, dit omdat de kaaklijn tijdens de pubertijd al gevormd is en is helaas niet terug te draaien (zonder operaties). Vrouw-naar-man transseksuelen veranderen qua gezicht wel, dit komt omdat de testosteron ervoor zorgen dat het lichaam zich aanpast en als het ware opnieuw in de pubertijd komt. Het effect van testosteron bij vrouw-naar-man transseksuelen is (ongeveer) als volgt.

- Sterkere spieren
- Lagere stem (baard in de keel)
- (Sterkere) haargroei op de benen
- Onvruchtbaarheid bij langdurig gebruik
- Haargroei op buik, borst en eventueel rug
- Haargroei op het gezicht (snor- en baardgroei)
- Verandering emoties (doorgaans gelijkmatiger)
- Hoekigere lichaamsvormen door andere vetverdeling
- Mannelijke inhammen (van het haar) of zelfs kaalheid
- Verandering van stemming en seksuele gevoelens (verhoogd libido)
- Eventueel groei van de handen en vingers en van de voeten (1 tot 1,5 schoenmaat)
- Vergrote clitoris (maar nooit even groot als een echte penis) en vergrote schaamlippen
  donderdag 18 november 2010 @ 13:23:51 #152
206345 Magenta
Full of colour
pi_88859632
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:06 schreef Xenzo het volgende:
Ik neem aan dat u vrouw-naar-man transseksuelen bedoeld? Man-naar-vrouw transseksuelen veranderen qua gezichtsvorm niet, dit omdat de kaaklijn tijdens de pubertijd al gevormd is en is helaas niet terug te draaien (zonder operaties).
Als je een gigantische kaaklijn hebt zal die niet verdwijnen, nee. Maar de hormonen hebben wel degelijk een flink effect, de vetverdeling (waar wonderer het al over had) wordt anders.
~Fin
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:07:41 #153
107792 Hexley
the Platypus
pi_88901139
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:06 schreef Xenzo het volgende:

[..]

- Eventueel groei van de handen en vingers en van de voeten (1 tot 1,5 schoenmaat)
Die schoenmaat zal wel vaak voor komen en is waarschijnlijk ook wel te verklaren. ;)

Heb ff terug lopen bladeren en Wonderer FtF is al in gebruik hoor, Female to Femme. :)
En Onderweg nog probls met de layout? Heb je mss zo'n Ad-bocker?
Uitzetten of forum.fok.nl op de whitelist zetten, in Safari werkt het en flash-bocker kan aanblijven. ;) :)

Maar voor de artikeltjes liefhebbers: Metro - pagina 2

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexley op 19-11-2010 14:11:45 (Linkje,... :)) ]
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:59:27 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88905933
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:07 schreef Hexley het volgende:

[..]

Maar voor de artikeltjes liefhebbers: Metro - pagina 2
Dat komt uit de Spits, hoor :D
Schrijnend verhaal wel. Ik hoor ook regelmatig van mensen die dan vaak wel een MtF kennen en dan zeggen "die is echt goed gelukt". Alsof dat het enige criterium is om een trans te mogen zijn... als de buitenwereld het maar niet aan je kan zien. Alsof een zware stem of brede heupen iets is dat je zelf kunt bepalen en als je dat niet goed wegkrijgt, ben je dus geen "echte" of zo ...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:17:07 #155
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_88906551
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat komt uit de Spits, hoor :D
Schrijnend verhaal wel. Ik hoor ook regelmatig van mensen die dan vaak wel een MtF kennen en dan zeggen "die is echt goed gelukt". Alsof dat het enige criterium is om een trans te mogen zijn... als de buitenwereld het maar niet aan je kan zien. Alsof een zware stem of brede heupen iets is dat je zelf kunt bepalen en als je dat niet goed wegkrijgt, ben je dus geen "echte" of zo ...
Ik zeg dat ook wel eens. :@ Maar is zeker niet bedoeld zoals jij het nu uitlegt!

Ik heb drie vrienden / kennissen die trans zijn (klopt statistisch niet helemaal volgens mij :D ) en ik kan me erg druk en ook echt kwaad maken om de nare manier waarop *sommige* mensen reageren op iemand die trans is. Kan me heel goed voorstellen dat je daar helemaal schijtziek van wordt op een gegeven moment... -O-
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:01:21 #156
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88910619
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:06:49 #157
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_88910793
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:17 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb drie vrienden / kennissen die trans zijn (klopt statistisch niet helemaal volgens mij :D )
Het kan erger hoor, een vriend van me is na mijn coming out eens aan het turven geslagen, en ik was nummer 5 in zijn kennissenkring :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:07:14 #158
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_88910810
@wonderer:

Heb jij ook gemerkt dat je humeur gelijkmatiger werd door de hormonen?

Dat lijkt mij echt fijn. :') Ik word soms zó strontziek van de invloed die mijn hormonale cyclus heeft op mijn welbevinden. ;(
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:10:38 #159
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_88910920
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:06 schreef Joanne35 het volgende:

[..]



Het kan erger hoor, een vriend van me is na mijn coming out eens aan het turven geslagen, en ik was nummer 5 in zijn kennissenkring :)
Grappig. :) Ach ja, ik heb ook collega's die nul homo's, nul buitenlanders en nul transen in hun vriendenkring hebben. Sommige mensen houden blijkbaar niet van mensen die anders zijn dan zijzelf. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:26:36 #160
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88911388
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:07 schreef Isegrim het volgende:
@wonderer:

Heb jij ook gemerkt dat je humeur gelijkmatiger werd door de hormonen?

Dat lijkt mij echt fijn. :') Ik word soms zó strontziek van de invloed die mijn hormonale cyclus heeft op mijn welbevinden. ;(
Nee, ik had altijd al een gelijkmatig humeur gehad. Mentaal merk ik echt NIKS, alleen dat ik wat ontspannener ben maar dat ligt niet aan de hormonen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:29:03 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88911475
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:01 schreef Joanne35 het volgende:
Column #2 :)
Goed! Laat mensen maar even duidelijk merken dat het niet zo makkelijk is en we dit niet voor de lol doen :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:53:39 #162
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88912279
Eindelijk het stukje van DDWD gekeken... Ik vind het toch best eng om te horen dat Nederland, met alle frustratie die daarbij hoort en ik van alle kanten zie, een voortrekkersrol heeft. Hoe slecht is het dan wel niet op andere plekken? :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:40:29 #163
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_88917089
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 18:26 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, ik had altijd al een gelijkmatig humeur gehad. Mentaal merk ik echt NIKS, alleen dat ik wat ontspannener ben maar dat ligt niet aan de hormonen.
Dus wat dat betreft was je ook al gewoon een vent. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:57:52 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88918103
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dus wat dat betreft was je ook al gewoon een vent. :P
Yep. Was ook wel duidelijk met testen enzo. Mijn brein werkt gewoon als die van een kerel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_88918153
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 15:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat komt uit de Spits, hoor :D
Schrijnend verhaal wel. Ik hoor ook regelmatig van mensen die dan vaak wel een MtF kennen en dan zeggen "die is echt goed gelukt". Alsof dat het enige criterium is om een trans te mogen zijn... als de buitenwereld het maar niet aan je kan zien. Alsof een zware stem of brede heupen iets is dat je zelf kunt bepalen en als je dat niet goed wegkrijgt, ben je dus geen "echte" of zo ...
Och.... ik zag laatst twee van mijn nichtjes uit het trouwen en rouwen deel van de familie na jaren weer eens. Die hebben zulke basstemmen... Daar moet ik met een beetje logopedie makkelik boven kunnen, zonder ook nog wel Een lage stem hebben is dus heel geen specifiek kenmerk.
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:01:45 #166
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88918303
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:58 schreef Fixers het volgende:

[..]

Och.... ik zag laatst twee van mijn nichtjes uit het trouwen en rouwen deel van de familie na jaren weer eens. Die hebben zulke basstemmen... Daar moet ik met een beetje logopedie makkelik boven kunnen, zonder ook nog wel Een lage stem hebben is dus heel geen specifiek kenmerk.
het verschil tussen mannenstem en vrouwenstem zit hem niet alleen in de hoogte. Maar logopedie kan natuurlijk een hoop doen ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89029731
Volgens een transman waar ik laatst mee in gesprek zat ( over de penisoperaties enzo) klonk mijn stem al goed mannelijk.
Blij om dat te horen...alleen wat mij betreft mag het zeker wel lager worden die stem.
pi_89029768
Is er nog iemand naar de transgender gedenkdag geweest zaterdag?
pi_89030485
Ja
pi_89032145
@ Onderweg,

Was het mooi, gezellig of wat vond je ervan?
pi_89036011
Ik zat bij het groepje vrijwilligers dat het dit jaar organiseerde.

Ik vond het hartverwarmend te zien dat vanuit de HLB kant voldoende solidariteit is om de T kant mee te helpen dit te organiseren. Had dat niet verwacht.

Het middagprogramma heb ik zelf niet gezien omdat ik bij de infostand op een andere locatie stond. De recensies over het middagprogramma waren wel goed (net zoals over de andere onderdelen trouwens). Ik denk dat wij bij de infostand pakweg een 20-30 werkelijk geïnteresseerden gezien hebben, die een gesprek met ons aangegaan zijn. Maar op zo'n dag gaan er denk ik wel een paar duizend winkelende mensen voorbij. Een klein aantal dus dat komt praten. Veel schouderophalers of mensen die alleen maar grinniken. Helaas maar dat is de stand van zaken.

De stille tocht is indrukwekkend, vooral ook omdat er mensen stil blijven staan en gaan kijken (wij droegen ook borden met de namen van vermoorde TG's bij ons). De werkelijke herdenking op het Plein was bijna surrealistisch. Het Plein was -op ons na- bijna uitgestorven en wij werden er door de verlichting 'uitgelicht'. De rest was donker. Het oplezen van de namen en het oplaten van de ballonnen was plechtig en mooi. Dat was ook het moment dat er emoties los kwamen.

Gezellig was het voornamelijk bij de voorbereiding. Een groep van gemengde achtergrond (TNN,COC,geen organisatie) met leuke mensen. Dat vond ik -voor mijzelf- toch ook heel waardevol.

Dus, ik denk dat er nog veel meer mensen aanwezig zouden moeten zijn, zeker als je zelf een HLBT bent. Het betreft maar een relatief kleine groep dus elk 'hoofd' telt. Het is mi een kleine inspanning om te laten zien dat dergelijke situaties niet geaccepteerd mogen worden. Maar dat gezegd,ik ben zelf geen activist (heb wel met bewondering gekeken naar de activisten die er wel bijzaten en hun onvermoeibare 'drive') dus ik weet niet of ik mijzelf als individu zo zou durven laten gelden. Stapje voor stapje.
  maandag 22 november 2010 @ 23:25:16 #172
206345 Magenta
Full of colour
pi_89036405
Klinkt heel bijzonder!
~Fin
pi_89067593
quote:
Eindelijk het stukje van DDWD gekeken... Ik vind het toch best eng om te horen dat Nederland, met alle frustratie die daarbij hoort en ik van alle kanten zie, een voortrekkersrol heeft. Hoe slecht is het dan wel niet op andere plekken?
Van horen zeggen een stuk slechter.
Maar nu moet ik wel zeggen dat de desbetreffende persoon een TG is die in India woont.
  woensdag 24 november 2010 @ 19:39:50 #174
107792 Hexley
the Platypus
pi_89107176
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:46 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Van horen zeggen een stuk slechter.
Maar nu moet ik wel zeggen dat de desbetreffende persoon een TG is die in India woont.
Volgens mij bedoelde Wonderer die aflevering met twee kiddo's en een presentator pas dertig seconden voor de uitzending te horen krijgt wat het onderwerp is? Het is maar een gokje hoor,...

Tja, maar goed het is ook wel een beetje een wij van WC eend ....
  woensdag 24 november 2010 @ 20:56:37 #175
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_89111193
Ik denk dat Nederland het prima geregeld heeft op sommige gebieden, maar dat er ook nog zaken zijn waar we duidelijk achter lopen. Dan denk ik b.v. aan dat hele gatekeeper model dat hier nog steeds gehanteerd wordt (ik zou liever een 'informed consent' model zien). In sommige landen wordt transseksualiteit al niet eens meer als een psychische aandoening gezien (in Nederland nog wel), en ook juridisch lopen we hier achter omdat je pas na een SRS wettelijk van geslacht kunt veranderen. Er valt dus nog genoeg te verbeteren.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 24 november 2010 @ 21:25:33 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89113135
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:56 schreef Joanne35 het volgende:
Ik denk dat Nederland het prima geregeld heeft op sommige gebieden, maar dat er ook nog zaken zijn waar we duidelijk achter lopen. Dan denk ik b.v. aan dat hele gatekeeper model dat hier nog steeds gehanteerd wordt (ik zou liever een 'informed consent' model zien). In sommige landen wordt transseksualiteit al niet eens meer als een psychische aandoening gezien (in Nederland nog wel), en ook juridisch lopen we hier achter omdat je pas na een SRS wettelijk van geslacht kunt veranderen. Er valt dus nog genoeg te verbeteren.
Ja. Precies. Hoewel ik denk dat die gatekeeper rol wordt opgelegd door de verzekering.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 24 november 2010 @ 21:25:55 #177
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89113162
Wie iemand trouwens hoe het er in Duitsland gaat? Mijn maatje woont daar nu, die kan wel wat hulp gebruiken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 24 november 2010 @ 23:44:53 #178
107792 Hexley
the Platypus
pi_89121317
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:56 schreef Joanne35 het volgende:
Ik denk dat Nederland het prima geregeld heeft op sommige gebieden, maar dat er ook nog zaken zijn waar we duidelijk achter lopen. Dan denk ik b.v. aan dat hele gatekeeper model dat hier nog steeds gehanteerd wordt (ik zou liever een 'informed consent' model zien). In sommige landen wordt transseksualiteit al niet eens meer als een psychische aandoening gezien (in Nederland nog wel), en ook juridisch lopen we hier achter omdat je pas na een SRS wettelijk van geslacht kunt veranderen. Er valt dus nog genoeg te verbeteren.
Spanje heeft het afgelopen zomer van het lijstje met psychische aandoeningen gehaald.
Maar in de regio's waar er transzorg beschikbaar is zijn de trajecten niet verandert, ze werken allemaal nog met de standards of care als uitgangspunt. Goed men is bezig nu met een eigen "standards of care" waarvan de draft versie voor maart zou moeten verschijnen. Maar het lijkt me sterk dat ze de deur compleet open zetten, zo van ff handtekening klaar. Ze zullen er vast nog wel een psycholoog bij doen, die moet kijken of je ze daar boven allemaal op een rijtje hebt.
pi_89216295
Zo, de ergste verhuisstress is achter de rug en alle harde deadlines zijn gehaald. Ik kan het nu rustiger aan gaan doen en als ik vandaag die doos niet uitpak of die kast niet in elkaar zet, dan kan het morgen nog. Niet dat ik niets te doen heb, er zijn nog 1001 klusjes die gedaan moeten worden. Maar de druk van het 'moeten' is eraf. :) Gister even tijd genomen om eens uitgebreid aan de persoonlijke verzorging te werken. Dat was er een beetje bij ingeschoten, op de dagelijkse nodigheden na.

Via-via heb ik van een psych het nummer gekregen van een lokale vrijgevestigde psych die zal kunnen helpen met begeleiding. En voor komend jaar het voornemen om zelf ook vast een voorschot te nemen om het hele transitie gebeuren. Nou ja eigenlijk dit jaar al, ik kan wel een nieuwe bril gebruiken, verzekeringstechnisch beter als ik die nog in dit jaar laat vallen. :P

Heb overigens het idee dat de dutasteride zijn werk begint te doen, nu na driekwart jaar. Ben benieuwd naar de controlefoto's ergens in februari. Volgens mij ook wel wat bijwerkingen (die ik heel niet erg vind ;)).
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:51:48 #180
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89230173
Waar is dutasteride ook alweer voor? Haaruitval?

En fijn dat de stress achter de rug is, stress is stom.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89230976
Haaruitval, het is een variant op finasteride, maar werkt op twee manieren tegen de testosteronderrivaten die kaalheid veroorzaken. Als bijwerking heeft het eigenlijk dezelfde effecten als testosteronblokkers, maar dan in veel mindere mate.

Ik heb het gevoel dat het wel werkt voor het beoogde doel, en ik wacht af wat de controle foto's gaan laten zien. Zal in februari zo ongeveer zijn. Over het algemeen ben ik meer te vreden over mijn haar nu ik het wat langer heb laten groeien. De bijwerkingen: het kan de wensgedachte zijn maar ik heb toch het gevoel dat er wat aan borst- en heupomvang te merken is. Heb het niet objectief gemeten voor ik met die pillen begon, dus echt vaststellen kan ik het niet. (Of ik ben gewoon veel dikker geworden, maar ik zit al ruim een jaar op hetzelfde gewicht).
  zaterdag 27 november 2010 @ 18:27:55 #182
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89231297
Als het testosteron blokt, zal dat niet heel gek zijn, denk ik...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 november 2010 @ 01:24:36 #183
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89246177
Spannend. Binnenkort dus weer een stapje verder!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 november 2010 @ 15:35:05 #184
206345 Magenta
Full of colour
pi_89300099


'Huis-tuin-en-keuken-transseksueel'.. tja :{
~Fin
  maandag 29 november 2010 @ 17:33:43 #185
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89305492
Niks menselijks is haar vreemd, geloof ik, ook labeltjesplakken niet. Ik blijf me ergeren aan het "daar kun je het nog aan zien", bah.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 november 2010 @ 19:18:36 #186
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89310268
Beetje jammer ja...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_89312764
Tsja, het is wel hoe de maatschappij werkt. En laten we wel wezen, van iemand die voorheen in een rolstoel zat of op krukken moest lopen en nu met behulp van loopbeugels weer zelfstandig kan lopen, bijvoorbeeld Luciel Werner, wordt toch ook altijd nog gedacht of gezegd dat ze ongelukkig loopt. Hoe lief of bewonderenswaardig je hem of haar ook vindt. En ja, dat doet de huis-tuin-en-keuken-transseksueel ook, het is gewoon heel menselijk. Impliciet plakken we allemaal labeltjes. Sommigen spreken dat alleen ook uit, maar we doen het allemaal in meer of mindere mate.
pi_89313355
Of heb ik nu iets doms gezegd?
  maandag 29 november 2010 @ 20:24:27 #189
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89313903
Niet zozeer dom... Iemand zal Lucille bewonderen omdat ze zichzelf verbetert door op die manier weer te leren lopen. Dat je het aan haar nog "kunt zien" betekent juist dat je kunt zien hoe ver ze is gekomen.

Een trans aan wie je het nog kunt zien is alleen maar zielig en mislukt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89314022
Okeej... dat klinkt redelijk. Maar is het dan niet eerder zo dat er iets zou moeten veranderen aan de gedachte die wordt verbonden aan 'transen waaran je het nog kunt zien', dan aan het feit dat mensen opmerken dat je 'het nog kunt zien'?
  maandag 29 november 2010 @ 20:33:29 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89314454
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:26 schreef Ilse2602 het volgende:
Okeej... dat klinkt redelijk. Maar is het dan niet eerder zo dat er iets zou moeten veranderen aan de gedachte die wordt verbonden aan 'transen waaran je het nog kunt zien', dan aan het feit dat mensen opmerken dat je 'het nog kunt zien'?
Natuurlijk, maar dat is toch altijd zo? Maar die opmerkingen worden gemaakt omdat die notie eraan wordt verbonden. Iemand die zijn schouders erover ophaalt, zal het ook niet zeggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89315010
Als ik aan een huis-tuin-keuken transseksueel denk dan denk ik aan iemand die al minstens een kwart eeuw in de voor hem/haar gewenste genderrol leeft.

En hoe komt men aan 3 maanden rle?

Update: vandaag bij het VU geweest 5de gesprek en al langzaam aan mag ik aan de volgende fase denken.

mijn psychologe wil nog 2 gesprekken, 1 over hoe en misschien ook wat ik met gender leefde, de ander over hoe de depressie een rode draad door mijn leven was.

Vooral het laatste daar ben ik zachtjes gezegd niet blij mee.

nog iets anders: kwam ik vandaag na het hele VU verhaal op mijn werk....wordt ik aangesproken dat ik meer als 4 uur te laat was.
Had ik daar antwoord op gegeven snapte de voorman helemaal niet wat ik bij het VU deed....en of ik nu een man of een vrouw was.
Hij snapte niet dat ik nog het lichaam van een vrouw kon hebben.
( gelukkig dat mijn teamleider en mijn voorvrouw het wel snappen )
pi_89315040
Daar heb je wel gelijk in inderdaad. Maar is het niet zo dat wanneer er over die notie wordt geklaagd, dat die notie niet doet veranderen? Zul je niet eerder moeten laten zien dat die notie onwaar is?

Ik heb altijd zo het gevoel dat de verkeerde strijd wordt gestreden... :S
  maandag 29 november 2010 @ 20:45:24 #194
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89315189
Ik weet niet goed hoe, eerlijk gezegd. Anders dan mensen erop aanspreken als ik het hoor/lees.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89315675
Inderdaad... dat is ook een goede manier. Maar om ze dan op de vingers te tikken over 'dat je het nog kunt zien' zal volgens mij niet echt het gewenste effect hebben. Misschien dat het wel zal helpen om ze er dan bij te vertellen dat hij of zij helemaal niet zielig is...

Ik weet wel dat bij mij op het werk (en dat is niet waar ik werk trouwens, ik ben detachee en mijn opdrachtgevers weten van niets) ik inmiddels een hoop respect heb verdient door me vooral gewoon geod in te zetten en niet bang te zijn me te laten zien of te laten gelden. zo heb ik wel eens een presentatie gegeven tegenover al mijn collega's. En dat zijn er toch al snel zon 70. Ik denk dat je op die manier sneller af bent van het 'zielig en mislukt' dan wanneer je alleen maar klaagt dat ze zo denken. Het laten zien dat het niet zo is, is volgens mij veel effectiever...
  maandag 29 november 2010 @ 20:56:16 #196
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89315876
Ik weet niet of het altijd naar bedoeld is hoor. Het kan ook gewoon een constatering zijn zonder bijbedoelingen. En ik neem aan dat de meeste transen zelf heel graag willen dat 'niemand het ziet', toch?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_89316112
:) Voor mij geldt dat inderdaad wel. Daarom heb ik me ook ooit laten opereren aan mijn gezicht en heb ik mijn spraaktherapie bij de logopedist erg serieus genomen.

Neemt nog steeds niet weg dat de meeste van mijn collega's aanvankelijk behoorlijk wat reservering hadden en me ergens maar een beetje aandoenlijk bleken te vinden. Vooral omdat ze ook van voor de transitie kenden. Maar door te laten zien dat ik alles behalve aandoenlijk ben en juist midden in het leven sta en me daar erg goed bij voel, heeft dat aandoenlijke snel plaats gemaakt voor respect dat ik er zo mee omga.

Dus in mijn ervaring is het laten zien dat ik niet zielig ben werkelijk effectiever geweest dan klagen over het feit dat ze zo dachten
  maandag 29 november 2010 @ 21:01:59 #198
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89316244
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:00 schreef Ilse2602 het volgende:
:) Voor mij geldt dat inderdaad wel. Daarom heb ik me ook ooit laten opereren aan mijn gezicht en heb ik mijn spraaktherapie bij de logopedist erg serieus genomen.

Neemt nog steeds niet weg dat de meeste van mijn collega's aanvankelijk behoorlijk wat reservering hadden en me ergens maar een beetje aandoenlijk bleken te vinden. Vooral omdat ze ook van voor de transitie kenden. Maar door te laten zien dat ik alles behalve aandoenlijk ben en juist midden in het leven sta en me daar erg goed bij voel, heeft dat aandoenlijke snel plaats gemaakt voor respect dat ik er zo mee omga.

Dus in mijn ervaring is het laten zien dat ik niet zielig ben werkelijk effectiever geweest dan klagen over het feit dat ze zo dachten
^O^
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_89316685
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

^O^
:) Xx (kan die emoticons niet meer vinden in de nieuwe lay-ouy, dus maar even zo ;))
pi_89317080
Ik moet trouwens bekennen dat ik hier tegenwoordig weinig meer post, af en toe lurk ik nog wel eens en zie ik van jullie allemaal updates. :)

Dus ook even een update van mijn kant.
Over drie weken wordt ik geopereerd door dr. Suporn in Thailand! :) Dan krijg ik eindeljk mijn muts en en borsten! :) Kijk er heel erg naar uit! :D
  maandag 29 november 2010 @ 21:15:59 #201
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89317121
Naast het 'invoeren'-knopje staat één smiley, als je daar op klikt krijg je alle smileys. :)

Succes in Thailand!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_89317335
Ohja, nu zie ik ze. :)
Nou dan alsnog :*

En dank je wel! Het wordt wel even zwaar, maar het komt allemaal goed. Ben in hele goeie handen daar. :)
  maandag 29 november 2010 @ 21:26:26 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89317786
Wow Ilse :D Gaat ie een muts voor je breien? :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 november 2010 @ 21:26:50 #204
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89317815
Ik heb al op de website gezien dat ze hele mooie mutsen breien daar. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_89317961
_O- LOL!

Mja zo'n Peruaanse muts idd... 'Tot over d'r oren!' ;)
pi_89318056
Ilse2602 veel geluk gewenst in Thailand.

Enne neem een spiegel mee zodat je je muts goed kan bekijken :)
pi_89318212
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:30 schreef Dropkogel het volgende:
Ilse2602 veel geluk gewenst in Thailand.

Enne neem een spiegel mee zodat je je muts goed kan bekijken :)
Thnx! :)

Spiegel meenemen hoeft niet, die zit standaard in het nazorgpakket. :) Zelfontdekking staat bij de Suporn Clinic hoog aan de prioriteiten lijst. Je wordt erg gestimuleerd om jezelf daar beneden te leren kennen... en na een maandje... mag je dat stimuleren ook nog eens zelf gaan doen. ;)

Haha, sorry het wordt een beetje schuin, maar het is wel waar! :)
  maandag 29 november 2010 @ 21:34:58 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89318373
Wel heftig hoor. Veel succes vast en ik hoop dat alles goed gaat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89318604
@ Wonderer: Dank je wel! :) Het komt vast goed, ik ben ook bij hem geweest voor mijn gezicht en dat is ook helemaal goed gekomen... En jij heb me daarna ooit gezien dus jij kunt het weten. :)

@ Isegrim: Ja mooi zij ze he? :) En in bijna alle gevallen heb je ook nog zoveel gevoel in je muts dat een orgasme ook geen probleem is. :) Dus het komt allemaal goed. :)
  maandag 29 november 2010 @ 21:41:21 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89318799
Ja, je bent goed gelukt _O-

Vraag me wel af of het voor jou net zo voelt als voor mijn borstoperatie.. Je wil het dolgraag, maar het is toch wel een deel van jezelf dat ... nou ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 november 2010 @ 21:45:07 #211
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89319003
Ik zit even op die site te kijken, maar als er niet bijstond dat het een SRS was, zou ik het verschil niet eens zien.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89319277
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:41 schreef wonderer het volgende:
Ja, je bent goed gelukt _O-
LOl, aan mij kun je 'het her en der' ook nog steeds 'wel zien' hoor... ;) Al is niet iedereen het daar mee eens... maar ikzelf zie het iig wel!

quote:
Vraag me wel af of het voor jou net zo voelt als voor mijn borstoperatie.. Je wil het dolgraag, maar het is toch wel een deel van jezelf dat ... nou ja.
Uhm, ik heb de laatste weken nog een een paar keer goed naar bepaalde lichaamdelen gekeken en gedacht... "Tsja, dat duurt niet lang meer" Eigelijk ben ik erg blij dat het gaat veranderen, ik heb er alleen maar last van, het zit me alleen maar in de weg. Ik zal weinig moeite hebben met het afscheid...

Dus eigenlijk... nee :) Ik zie het ook niet echt als een deel van mezelf... Meer als iets dat er niet hoort maar waar ik helaas heb moeten opgroeien
  maandag 29 november 2010 @ 21:51:41 #213
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89319427
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:38 schreef Ilse2602 het volgende:
@ Isegrim: Ja mooi zij ze he? :) En in bijna alle gevallen heb je ook nog zoveel gevoel in je muts dat een orgasme ook geen probleem is. :) Dus het komt allemaal goed. :)
Dat is wel erg fijn! Hoe zit dat eigenlijk, wordt je eikel dan gebruikt om een klit van te maken? Moet je daarna ook opnieuw leren klaarkomen? Lijkt me gek, alsof je ineens weer 12 bent ofzo. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 29 november 2010 @ 21:52:11 #214
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89319467
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:45 schreef wonderer het volgende:
Ik zit even op die site te kijken, maar als er niet bijstond dat het een SRS was, zou ik het verschil niet eens zien.
Idd, het is niet van 'echt' te onderscheiden.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 29 november 2010 @ 21:54:12 #215
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89319581
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:49 schreef Ilse2602 het volgende:

[..]

LOl, aan mij kun je 'het her en der' ook nog steeds 'wel zien' hoor... ;) Al is niet iedereen het daar mee eens... maar ikzelf zie het iig wel!

[..]

Uhm, ik heb de laatste weken nog een een paar keer goed naar bepaalde lichaamdelen gekeken en gedacht... "Tsja, dat duurt niet lang meer" Eigelijk ben ik erg blij dat het gaat veranderen, ik heb er alleen maar last van, het zit me alleen maar in de weg. Ik zal weinig moeite hebben met het afscheid...

Dus eigenlijk... nee :) Ik zie het ook niet echt als een deel van mezelf... Meer als iets dat er niet hoort maar waar ik helaas heb moeten opgroeien
Ja, jij hebt het natuurlijk je hele leven gehad, dat zal toch wel anders zijn. En het wordt ook nog een nieuw deel van je, in een andere vorm. Bij mij gaat het alleen weg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89320058
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is wel erg fijn! Hoe zit dat eigenlijk, wordt je eikel dan gebruikt om een klit van te maken? Moet je daarna ook opnieuw leren klaarkomen? Lijkt me gek, alsof je ineens weer 12 bent ofzo. :P
:) Ja, van een stukje van de eikel wordt een klit gemaakt. Van de rest daarvan wordt een G-spot gemaakt, iets dat bij de meeste chirurgen niet gebeurd, die gooien de rest doodleuk weg. :? Voor de rest wordt er van de binnenkant van de voorhuid de binnekant van je kleine schaamlippen gemaakt en de rest van alles flapjes die je aan de binnenkant van je muts hebt zitten, zoals de uitsteekseltjes van de klit, maar ook het kapje van de klit. De buitenkant van de voorhuid is voor de buitenkant van de kleine schaamlippen. De rest van de penishuid is voor de binnenkant van de groteschaamlippen en de de buitenkant van de grote schaamlippen wordt gemaakt van scrotumhuid. De binnenkant van de vagina wordt gemaakt van de rest van de scrotum huid die een special behandeling krijgt. :)

Ik zal straks inderdaad opnieuw moeten leren klaarkomen... Klaarkomen zoals dat nu gaat is dan voorgoed verleden tijd. Orgasmes zuller veel langer duren en veel dieper gaan, zoals bij de rest van de vrouwen. :)
pi_89320375
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

[...]Lijkt me gek, alsof je ineens weer 12 bent ofzo. :P
Haha, het is wel een beetje zo ja. Maar dat is me niet vreemd, sinds ik aan de hormonen zit en aan mijn gezicht ben geopereerd en een beetje gesettled ben in mijn nieuwe leven, merk ik dat ik voldoende aandacht krijg van de mannen. En daardoor voel ik me tegenwoordig ontzettend 16. ;)
  maandag 29 november 2010 @ 22:06:27 #218
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89320395
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:01 schreef Ilse2602 het volgende:

[..]

:) Ja, van een stukje van de eikel wordt een klit gemaakt. Van de rest daarvan wordt een g-spot gemaakt, iets dat bij de meeste chirurgen niet gebeurd, die gooien de rest doodleuk weg. :S Voor de rest wordt er van de binnenkant van de voorhuid de binnekant van je kleine schaamlippen gemaakt en de rest van alles flapjes die je aan de binnenkant van je muts hebt zitten, zoals de uitsteekseltjes van de klit, maar ook het kanje van de klit. De buitenkant van de voorhuid is voor de buitenkant van de kleine schaamlippen. De rest van de penishuid is voor de binnenkant van de groteschaamlippen en de de buitenkant van de grote schaamlippen wordt gemaakt van scrotumhuid. De binenkant van de vagina wordt gemaatk van de rest van de scrotum huid die een special behandeling krijgt. :)

Ik zal straks inderdaad opnieuw moeten leren klaarkomen... Klaarkomen zoals dat nu gaat is dan voorgoed verleden tijd. Orgasmes zuller veel langer duren en veel dieper gaan, zoals bij de rest van de vrouwen. :)
Ik heb nooit een mannelijk orgasme gehad dus ik kan niet vergelijken, maar met de mijne is in elk geval niks mis. :D

Dank voor de toelichting. :) Het blijft tof dat 'ze' dat allemaal kunnen. Is de kwaliteit van de SRS-chirurgie in Thailand ook beter dan hier?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 29 november 2010 @ 22:12:20 #219
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89320753
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:01 schreef Ilse2602 het volgende:

[..]
Ik zal straks inderdaad opnieuw moeten leren klaarkomen... Klaarkomen zoals dat nu gaat is dan voorgoed verleden tijd. Orgasmes zuller veel langer duren en veel dieper gaan, zoals bij de rest van de vrouwen. :)
Dat vind ik wel heel bijzonder, dat het puur door de operatie verandert... mijn orgasmes zijn ook veranderd, maar da's door de hormonen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89320863
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:06 schreef Isegrim het volgende:

Ik heb nooit een mannelijk orgasme gehad dus ik kan niet vergelijken, maar met de mijne is in elk geval niks mis. :D
Als je het mij vraagt mis je er niets aan. ;) Maar kan me ergens best voorstellen dat je na dit soort gesprekken er wel nieuwsgierig naar wordt.... :)

quote:
Dank voor de toelichting. :) Het blijft tof dat 'ze' dat allemaal kunnen. Is de kwaliteit van de SRS-chirurgie in Thailand ook beter dan hier?
Uhm , naja ik ga speciaal naar Suporn vanwege zijn techniek. Niet dat de chirurgen hier bij ht VUmc nou zo slecht zijn, maar zij gebruiken een techniek die zijn oorsprong heeft in 1950 en door de jaren heen wel iets verfijnder is gemaakt. Maar het blijft een techniek uit 1950. suporn daarentegen heeft zijn eigen techniek ontwikkeld in 2000, omdat hij vond dat het allemaal toch wel iets 'slimmer' kon. Dus ja, als je het mij vraagt is suporn beter dan welke andere chirug dan ook, maar het is wel mijn mening...
  maandag 29 november 2010 @ 22:15:28 #221
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89321001
Ik ben wel jaloers, FtM SRS is lang zo geavanceerd niet :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 november 2010 @ 22:16:35 #222
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89321094
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:15 schreef wonderer het volgende:
Ik ben wel jaloers, FtM SRS is lang zo geavanceerd niet :{
Nee, dat is wel kut (no pun intended :') ). Maar het lijkt me 'technisch gezien' ook gewoon veel lastiger...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 29 november 2010 @ 22:17:30 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89321169
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, dat is wel kut (no pun intended :') ). Maar het lijkt me 'technisch gezien' ook gewoon veel lastiger...
Yeah. En er zijn ook gewoon veel minder "klanten" voor dus dan steken ze er ook niet zo veel tijd en moeite in om het te verbeteren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89321310
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:12 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel bijzonder, dat het puur door de operatie verandert... mijn orgasmes zijn ook veranderd, maar da's door de hormonen...
Dat is ook best bijzonder, maar heeft ook te maken maken met het feit dat de manier waarop je voorheen opgewonden werd niet meer mogelijk is. Er wordt geen ding onderaan je buik meer stijf en je hebt geen testikels meer die willen zorgen voor ejaculatie. In plaats daarvan zul je op een andere manier opgewonden moeten raken. Voor de gemiddelde mannelijke opwinding neemt het lichaam gewoon heel weinig om tot een orgasme te komen. Straks moet dat anders vorm gaan krijgen, waardoor het orgasme ook anders wordt. Vergelijk het een beetje met tantra-seks. Daarin stelt een man zijn orgasme langer uit waardoor het orgasme verder gaan dan alleen ejaculatie... een beetje zo, snap je?

Trouwens, dit is alleen van horen zeggen en van wat ik lees hoor. :) Het duurt nog even voor ik daar zelf uit ervaring over kan spreken. ;)
pi_89321432
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, dat is wel kut (no pun intended :') ). Maar het lijkt me 'technisch gezien' ook gewoon veel lastiger...
Dat lijkt me ook erg rot. Je zou zo die van mij mogen hebben hoor! Alleen hebben ze het bijna allemaal toch ook nodig om er iets moois en functionerends van te maken... :{
  maandag 29 november 2010 @ 22:21:59 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89321504
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:19 schreef Ilse2602 het volgende:

[..]

Dat is ook best bijzonder, maar heeft ook te maken maken met het feit dat de manier waarop je voorheen opgewonden werd niet meer mogelijk is. Er wordt geen ding onderaan je buik meer stijf en je hebt geen testikels meer die willen zorgen voor ejaculatie. In plaats daarvan zul je op een andere manier opgewonden moeten raken. Voor de gemiddelde mannelijke opwinding neemt het lichaam gewoon heel weinig om tot een orgasme te komen. Straks moet dat anders vorm gaan krijgen, waardoor het orgasme ook anders wordt. Vergelijk het een beetje met tantra-seks. Daarin stelt een man zijn orgasme langer uit waardoor het orgasme verder gaan dan alleen ejaculatie... een beetje zo, snap je?

Trouwens, dit is alleen van horen zeggen en van wat ik lees hoor. :) Het duurt nog even voor ik daar zelf uit ervaring over kan spreken. ;)
Oh ja, natuurlijk. Mannen kunnen het wel, ze nemen alleen de moeite nooit.

Hopelijk wordt het voor jou (weer) fijn straks!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89321772
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh ja, natuurlijk. Mannen kunnen het wel, ze nemen alleen de moeite nooit.

Hopelijk wordt het voor jou (weer) fijn straks!
Dat 'weer' mag je er vanaf laten hoor.

Toegegeven, ik heb ervaring opgedaan op dat vlak, maar het heeft nooit gewerkt. Het heeft altijd fout gevoeld. Bij mijn twee ex-vriendinnen was het altijd weer snel over van mijn kant, de opwinding die ontstond uit een vrijpartij was snel weg als ik 'moest' overgaan tot de daad. En heb het vaak genoeg geprobeerd omdat ik dacht dat het 'een man' van me zou maken. En toen het na al die keren eindelijk een keertje lukte, wist ik meteen dat dit niet was wat ik ervan had verwacht. Ik wist meteen dat het verkeerd was. Het was toen ook snel uit met mijn twee ex-vriendin... :')
  maandag 29 november 2010 @ 22:28:50 #228
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_89321977
Wow, wat een activiteit opeens, even kijken of ik in een post bij kan praten :)

Wat betreft 'transen waar je het aan kunt zien', dat valt bij mij in dezelfde categorie als 'transen die goed gelukt zijn'. Het is een onzinnige opmerking die totaal voorbij gaat aan het feit dat een M2F trans die er nog heel erg mannelijk uitziet maar wel volledig zichzelf durft te zijn 'beter gelukt is' dan een M2F trans die er supervrouwelijk uitziet maar nog continu onzeker over straat loopt omdat ze bang is dat mensen 'het kunnen zien'. Maar veel mensen denken nu eenmaal dat het alleen maar om het uiterlijk gaat en vergeten dat het innerlijk veel belangrijker is.

Wat die G-spot van Suporn betreft, dat is volgens mij een fantastische marketing truc. Voor zover ik begrepen heb is de G-spot bij vrouwen waarschijnlijk het restant van dat lichaamsdeel dat bij mannen uitgroeit tot de prostaat. Post-op transen hebben die prostaat nog, en ik heb van horen zeggen dat ze er ook nog plezier van kunnen hebben. Suporn smeert je dus eigenlijk voor een hoop geld een tweede G-spot aan. Niet dat het veel kwaad kan natuurlijk ;)

En er is denk ik nog een tweede reden waarom chirurgen in Thailand beter zijn, ze voeren vele malen meer SRS-en uit dan de chirurgen hier in Nederland.

En natuurlijk goodluck in Thailand Ilse ^O^

(hoop dat ik niets vergeten ben)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 29 november 2010 @ 22:29:37 #229
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_89322026
Ja hallo, moeten jullie niet doorkleppen natuurlijk, ik zie dat ik alweer achter loop :P
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_89322354
Ilse2602 ook van mij veel geluk gewenst in Thailand
pi_89322578
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:28 schreef Joanne35 het volgende:
Wow, wat een activiteit opeens, even kijken of ik in een post bij kan praten :)

Wat betreft 'transen waar je het aan kunt zien', dat valt bij mij in dezelfde categorie als 'transen die goed gelukt zijn'. Het is een onzinnige opmerking die totaal voorbij gaat aan het feit dat een M2F trans die er nog heel erg mannelijk uitziet maar wel volledig zichzelf durft te zijn 'beter gelukt is' dan een M2F trans die er supervrouwelijk uitziet maar nog continu onzeker over straat loopt omdat ze bang is dat mensen 'het kunnen zien'. Maar veel mensen denken nu eenmaal dat het alleen maar om het uiterlijk gaat en vergeten dat het innerlijk veel belangrijker is.
Natuurlijk is je zelfvertrouwen erg belangrijk in hoe succesvol je transitie is. Sterker nog, dat is het allerbelangrijkste. Neemt niet weg dat je misschien makkelijker dat zelfvertrouwen bereikt als mensen je bijvoorbaat behandelen zoals je je voelt, iets dat in veel gevallen toch wel samenhangt met hoe je eruit ziet. Maar ik snap je punt... daarin heb je gewoon gelijk. :)

quote:
Wat die G-spot van Suporn betreft, dat is volgens mij een fantastische marketing truc. Voor zover ik begrepen heb is de G-spot bij vrouwen waarschijnlijk het restant van dat lichaamsdeel dat bij mannen uitgroeit tot de prostaat. Post-op transen hebben die prostaat nog, en ik heb van horen zeggen dat ze er ook nog plezier van kunnen hebben. Suporn smeert je dus eigenlijk voor een hoop geld een tweede G-spot aan. Niet dat het veel kwaad kan natuurlijk ;)
Dat is toch niet helemaal zo hoor, of eerder helemaal niet. ;) Niet dat je verhaal van de prostaat niet waar is, maar het is onwaar dat het G-sport verhaal van suporn een fabeltje is. Ik ben de vorige keer dat ik bij hem was voor mijn gezicht, op consult bij hem geweest. En toen heeft hij met mij de operatie en de gebruikte techniek doorgenomen. Hij legde duidelijk uit, en liet dat ook zien a.d.v. illustraties en operatiefoto's, dat hij de rest van de eikel en de bijbehorende zenuwen werkelijk gebruikt om je een extra genotsplek te geven. Heb het met eigen ogen kunenn aanschouwen op de operatiefoto's ;)

quote:
En er is denk ik nog een tweede reden waarom chirurgen in Thailand beter zijn, ze voeren vele malen meer SRS-en uit dan de chirurgen hier in Nederland.
Suporn voert volgens mij per jaar zon 200 150 SRS-operaties uit en zon 100 FFS-operaties (waarvan een deel gezamelijk met de SRS-operaties)

quote:
En natuurlijk goodluck in Thailand Ilse ^O^
Dank je! :) En het komt goed hoor, Suporn is zeer kundig, werkt erg nauwkeurig en is erg trots op zijn werk. Ik ben in goeie handen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 29-11-2010 23:14:14 (Klopte volgens mij niet helemaal) ]
pi_89322749
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 22:34 schreef carla_ het volgende:
Ilse2602 ook van mij veel geluk gewenst in Thailand
Dank je wel! Het zijn nog 3 spannende weken! :)
  maandag 29 november 2010 @ 22:41:53 #233
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89322842
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:40 schreef Ilse2602 het volgende:

[..]

Dank je wel! Het zijn nog 3 spannende weken! :)
Leuk kerstcadeau ook :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89322895
Haha, ja de dag na kerst wordt ik ontslagen uit het ziekenhuis. :s) Dit jaar voor mij geen gourmetten, wat jammer nou. ;)
  maandag 29 november 2010 @ 22:44:01 #235
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89322983
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:42 schreef Ilse2602 het volgende:
Haha, ja de dag na kerst wordt ik ontslagen uit het ziekenhuis. :s) Dit jaar voor mij geen gourmetten, wat jammer nou. ;)
Hebben ze geen vlees over voor op de barbecue? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89323034
LOL _O- Misschien is de rosbief dan wel in de aanbieding iid... ;) :o

- lekker schuin weer ;) -
  maandag 29 november 2010 @ 22:46:07 #237
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89323101
quote:
Op maandag 29 november 2010 22:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Yeah. En er zijn ook gewoon veel minder "klanten" voor dus dan steken ze er ook niet zo veel tijd en moeite in om het te verbeteren.
Dat is ook waar natuurlijk. Ik heb me vaak afgevraagd hoe dat komt. Komt het simpelweg veel minder vaak voor of wordt er minder vaak voor een transitie gekozen omdat het geaccepteerder is om je als vrouw mannelijk te gedragen dan vice versa? Is hier onderzoek naar gedaan?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 29 november 2010 @ 22:55:22 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89323743
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:45 schreef Ilse2602 het volgende:
LOL _O- Misschien is de rosbief dan wel in de aanbieding iid... ;) :o

- lekker schuin weer ;) -
Of worst :')
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is ook waar natuurlijk. Ik heb me vaak afgevraagd hoe dat komt. Komt het simpelweg veel minder vaak voor of wordt er minder vaak voor een transitie gekozen omdat het geaccepteerder is om je als vrouw mannelijk te gedragen dan vice versa? Is hier onderzoek naar gedaan?
Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat de oorzaak bij mtf en ftm verschilt. Net zoals homoseksualiteit bij mannen en vrouwen anders is. Daardoor zal het een minder vaak voorkomen als het andere.

En verder zijn er best veel transmannen die "zonder" kunnen leven. Misschien meer dan transvrouwen "met".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89323779
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is ook waar natuurlijk. Ik heb me vaak afgevraagd hoe dat komt. Komt het simpelweg veel minder vaak voor of wordt er minder vaak voor een transitie gekozen omdat het geaccepteerder is om je als vrouw mannelijk te gedragen dan vice versa? Is hier onderzoek naar gedaan?
Voor zover ik weet wordt die conclusie wel getrokken op basis van gedaan onderzoek naar het voorkomen van FtM transseksualiteit. Maar of het ook echt de waarheid is? Ik weet het niet... het gaat om een relatief kleine groep mensen die vaak weinig zin hebben in deelname aan wetenschappelijk onderzoekjes (en waarom snap ik dan weer niet, ik werk graag mee aan onderzoek, zolang het maar anoniem is). Daarnaast blijven natuurlijk alle gevallen van onbehandelde transseksualiteit vaak buiten beschouwing en dan wordt het toch moeilijk onderzoek doen...
pi_89324155
Naja, Wonderer heeft meer verstand van FtM transseksualiteit... ;)

Voor wat betreft MtF transseksuelen die echt niet 'met' kunnen leven.... tsja ik kan het iig niet, heb het geprobeerd en het heeft me keer op keer in depressie gebracht. Dus ik kan het iig niet! Maar ja, dat is natuurlijk nog steeds een eenzijdige verhaal. ;)
  maandag 29 november 2010 @ 23:34:32 #241
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_89325901
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:42 schreef Dropkogel het volgende:
En hoe komt men aan 3 maanden rle?
Oh, ik wist dat ik nog iets vergeten was.

Ik denk dat ze oranje licht bedoelt ("eerst 3 maanden alleen maar androcur"), of misschien dat nog niet eens ("eerst maar eens 3 maanden laten zien dat je als vrouw kunt leven voordat we je hormonen geven") of zo.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 30 november 2010 @ 06:17:34 #242
107792 Hexley
the Platypus
pi_89330520
Die drie maanden, dat is op zich nog niet zo heel vreemd. Maar als je wat er in het interview en de drie columns als geheel bekijkt, is het idd een beetje vreemd. En dan bedoel ik niet de rode dik gedrukte tekst uit de eerste column, goed als je de derde bekijkt is het uhm,.... Met zeventien aangemeld, negentien en dan drie maanden RLE, een diagnose van drie jaar en met tweeëntwintig vijf maanden HRT. Moet zeggen dat me dat eigenlijk veel meer opvalt dan de haar mening.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:16 schreef Fixers het volgende:De bijwerkingen: het kan de wensgedachte zijn maar ik heb toch het gevoel dat er wat aan borst- en heupomvang te merken is. Heb het niet objectief gemeten voor ik met die pillen begon, dus echt vaststellen kan ik het niet. (Of ik ben gewoon veel dikker geworden, maar ik zit al ruim een jaar op hetzelfde gewicht).
Gevoel? Optisch of.... Pork er eens met je vinger in of zo....
pi_89330614
Wow, je bent een middag druk en een avond niet lekker en 't wordt ineens druk hier. Vanavond heb ik wat te lezen onderweg naar huis. :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 06:17 schreef Hexley het volgende:
Gevoel? Optisch of.... Pork er eens met je vinger in of zo....
Optisch: ook, en het is allemaal wat kneedbaarder geworden (wat dinnetje dan ook graag mag doen). Vroegâh was ik een mager scharminkel, had ik daar niet eens een beetje zichtbare spier, laat staan zacht weefsel.
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:58:43 #244
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_89334630
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 06:17 schreef Hexley het volgende:
Die drie maanden, dat is op zich nog niet zo heel vreemd. Maar als je wat er in het interview en de drie columns als geheel bekijkt, is het idd een beetje vreemd. En dan bedoel ik niet de rode dik gedrukte tekst uit de eerste column, goed als je de derde bekijkt is het uhm,.... Met zeventien aangemeld, negentien en dan drie maanden RLE, een diagnose van drie jaar en met tweeëntwintig vijf maanden HRT. Moet zeggen dat me dat eigenlijk veel meer opvalt dan de haar mening.
Ja, uit dat openingsinterview bleek ook dat ze nog erg onzeker is, ze was blijkbaar al met hormonen begonnen maar durft zich nog niet als vrouw aan haar ouders te vertonen? Maar ze heeft al wel al haar mannenkleding de deur uitgedaan? Een vreemd verhaal hoor. Maar als ze echt zo onzeker is kan ik me best voorstellen dat de VU erg voorzichtig is met haar en dat het daarom allemaal zo lang duurt. Het is ook best mogelijk dat we niet alles te horen krijgen of dat het eerste interview voor geen meter klopt (er stonden wel meer fouten in).
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_89336399
Tsja, en daarnaast moeten we natuurlijk niet vergeten dat het behandeltraject voor transseksualiteit alles behalve een one-size-fits-all traject is...
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:09:48 #246
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89339773
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:58 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, uit dat openingsinterview bleek ook dat ze nog erg onzeker is, ze was blijkbaar al met hormonen begonnen maar durft zich nog niet als vrouw aan haar ouders te vertonen? Maar ze heeft al wel al haar mannenkleding de deur uitgedaan? Een vreemd verhaal hoor. Maar als ze echt zo onzeker is kan ik me best voorstellen dat de VU erg voorzichtig is met haar en dat het daarom allemaal zo lang duurt. Het is ook best mogelijk dat we niet alles te horen krijgen of dat het eerste interview voor geen meter klopt (er stonden wel meer fouten in).
Misschien is het wel een fictief persoon. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:36:18 #247
206345 Magenta
Full of colour
pi_89345453
Tjeemp, je laat er geen gras over groeien he Ilse.. :D
Ik had ook kunnen kiezen voor Thailand, maar met familie eromheen (of je ligt daar in je eentje of je verplicht allemaal mensen mee te vliegen) vond ik dat geen fijn idee. Betekent helaas wel dat ik nog vier/vijf maanden langer moet wachten..maar ja, so be it..op al die wachttijd kan dit er ook nog wel bij..min of meer :{ .
~Fin
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:50:22 #248
206345 Magenta
Full of colour
pi_89346016
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/22636 ^O^ (maar eigenlijk niet meer dan logisch)
~Fin
pi_89346361
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:50 schreef Magenta het volgende:
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/22636 ^O^ (maar eigenlijk niet meer dan logisch)
Dit is serieus goed nieuws! :) Ik heb namelijk zelf ook nog een paar diploma's met daarop de verkeerde namen. :) Top!
pi_89346919
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:36 schreef Magenta het volgende:
Tjeemp, je laat er geen gras over groeien he Ilse.. :D [...]
Tsja, wat moet ik daar nu op zeggen? :)

Ik heb jarenlang nagedacht of behandeling van mijn genderdysforie nou eigenlijk was wat ik wilde en heb daarin uiteindelijk een besluit genomen. En sindsdien heb ik daar nog geen seconde spijt van gehad! Dus ik snap gewoon nooit zo goed waarom ik zo lang zou moeten wachten op behandelingen en operaties als ik zo zeker weet dat dit is wat ik wil. :) Daarom regel ik het, daar waar dat kan, allemaal zelf. En iets dat ik zelf regel, tsja daar zet ik meestal wel wat vaart achter ja...

Mensen die me beter kennen noemen dat wel eens 'de aard van het beesie'... ;)
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:29:59 #251
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89354393
Ik heb vannacht gedroomd over mijn operatie. Dat was wel heel bijzonder en mezelf met platte borst in de spiegel zien (of nou ja, spiegel... de manier waarop je jezelf kunt bekijken in een droom) maakte echt het juiste gevoel los. Mijn twijfel is weg, dit wil ik gewoon :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89354913
Dat soort dingen ken ik wel ja. Eigenlijk iedere keer dat ik het met mijn partner heb over het hele transitie gebeuren komt er wel iets ter sprake wat twijfel weg neemt. Zo schetste ze laatst een beeld waarin we samen over het strand wandelden, blootsvoets in luchtige witte zomerjurken met smalle bandjes. (Zulke kleine details zijn echt iets voor haar). Zoiets kan echt bij me blijven hangen dagen lang, en als ik er aan denk vind ik het altijd een geweldig vooruitzicht waar ik dan beetje gelukzalig-emotioneel van wordt.
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:41:07 #253
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89354963
Ik kan niet wachten tot ik van die strakke truien kan gaan dragen (zoals Dexter)...

Overigens hoop ik dat de post vandaag mijn nieuwe voorraad T aflevert, anders heb ik een probleem :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:49:54 #254
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89361566
RE http://bit.ly/eIrWwM <-- iemand?

Overigens geen T bij de post :') *hoop op morgen vestigt*

En iemand dacht dat ik mijn broer was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:12:22 #255
206345 Magenta
Full of colour
pi_89366451
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:40 schreef Fixers het volgende:
Dat soort dingen ken ik wel ja. Eigenlijk iedere keer dat ik het met mijn partner heb over het hele transitie gebeuren komt er wel iets ter sprake wat twijfel weg neemt. Zo schetste ze laatst een beeld waarin we samen over het strand wandelden, blootsvoets in luchtige witte zomerjurken met smalle bandjes. (Zulke kleine details zijn echt iets voor haar). Zoiets kan echt bij me blijven hangen dagen lang, en als ik er aan denk vind ik het altijd een geweldig vooruitzicht waar ik dan beetje gelukzalig-emotioneel van wordt.
Pure O+ :'( O+ idd.
~Fin
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:09:46 #256
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_89524420
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:49 schreef wonderer het volgende:
RE http://bit.ly/eIrWwM <-- iemand?

Overigens geen T bij de post :') *hoop op morgen vestigt*

En iemand dacht dat ik mijn broer was.
Ik zag het een paar dagen terug elders, maar het is me niet duidelijk waarvoor die foto dan moet dienen.....
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:39:15 #257
206345 Magenta
Full of colour
pi_89525294
Inderdaad, maar aan dat soort dingen heb ik uberhaupt geen behoefte. Heb er op sommige dagen al genoeg moeite mee in de spiegel te kijken }:|
~Fin
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:40:56 #258
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89525350
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 18:09 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Ik zag het een paar dagen terug elders, maar het is me niet duidelijk waarvoor die foto dan moet dienen.....
School.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89607402
hm... ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar op dit moment studeer ik Toegepaste Psychologie. Er is ook kort aandacht besteed aan genderdysforie en andere genderafwijkingen. Omdat ik in het lange verleden en kort geleden te maken heb gehad met genderdysforie interesseert mij dit enorm. Ik heb alleen geen idee of het de moeite is om je studierichting ervan te maken. Is er maar één ziekenhuis in Nederland die dit behandelt? Is het een groot team? Op welke vlakken word er onderzocht? (misschien leer ik dit allemaal nog wel, maar ik denk dat het toch een niche is, dus ik reken er niet al teveel op).

[ Bericht 0% gewijzigd door Panthera1984 op 06-12-2010 22:07:23 (typfoutje) ]
And the druids turn to stone...
  maandag 6 december 2010 @ 21:53:46 #260
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89608846
Ze komen handen tekort bij het genderteam! Sowieso is het fijn dat er ook op andere vlakken aandacht aan besteed wordt natuurlijk, maar hoe groter dat team, hoe beter. IMO ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89621730
Ik denk dat het een te klein gebied is om de studie op te focussen. Misschien dat er iets van behandeld wordt bij Klinische Psychologie, maar een eventuele specialisatie zal pas na je studie aan de orde zijn.

Ik denk dat je feiten het beste aan de teams van het VUMc en het UMCG. Laatstgenoemde is zeker niet erg groot. Voor inhoudelijke informatie buiten de 'behandelaren' om, kan je het beste Transvisie benaderen.

Bedenk overigens wel dat de cijfers over het aantal patiënten misschien geen juiste afspiegeling is, gezien het -ongetwijfeld- grote aantal dat nog in de kast zit en daar missschien ook wel blijft.

Misschien is dit ook wel interessant: http://www.transman.nl/nieuws_bericht.php?p=808
pi_89621739
Aan deze zin:

Ik denk dat je feiten het beste aan de teams van het VUMc en het UMCG

moet nog: "kunt vragen" toegevoegd worden (ik kan niet editen).
pi_89622078
Ok, dank je wel voor je inzichten. Ik zit nu pas in het tweede jaar, maar ik kan natuurlijk al wel eens contact opnemen met mijn vragen, en wellicht hebben ze een stageplek. ;)
And the druids turn to stone...
pi_89622363
Succes. In het algemeen is men enthousiast om informatie te verstrekken.

In het pyschologenteam in Amsterdam zit nogal wat verloop. Ik krijg de indruk (maar dat is maar een indruk) dat men een Genderteam voornamelijk als tijdelijke werkkring ziet. Dat geeft misschien wel aan hoe uitdagend het is (of niet) voor een psycholoog.
  donderdag 9 december 2010 @ 19:18:36 #265
206345 Magenta
Full of colour
pi_89731276
Deeltje 4..
~Fin
  donderdag 9 december 2010 @ 19:31:35 #266
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89731916
Da's wel weer een leuk stuk. Dat hormonen ook veel doen aan je vetverdeling weet ook niet iedereen tenslotte en dit vind ik een leuke manier om dat te laten weten.

Overigens werkt het (natuurlijk) ook de andere kant op en wordt mijn pens steeds groter :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 9 december 2010 @ 19:54:47 #267
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89733027
Krijg je een bierbuik? :P Nou ja, je kan d'r alles van zeggen, maar mannelijk is dat wel. :+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 9 december 2010 @ 20:08:57 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89733737
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:54 schreef Isegrim het volgende:
Krijg je een bierbuik? :P Nou ja, je kan d'r alles van zeggen, maar mannelijk is dat wel. :+
Ik drink geen bier ;)

Nee, ik ben een paar kilo aangekomen van de zomer en dat zit nu wel allemaal op mijn buik in plaats van andere plekken. Ben nu wel bezig om het er weer af te krijgen voor de operatie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:58:29 #269
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_89769515
quote:
In het pyschologenteam in Amsterdam zit nogal wat verloop. Ik krijg de indruk (maar dat is maar een indruk) dat men een Genderteam voornamelijk als tijdelijke werkkring ziet. Dat geeft misschien wel aan hoe uitdagend het is (of niet) voor een psycholoog.
Ik heb van horen zeggen dat het ook best zwaar is voor een psycholoog om daar te werken. Ik kan me voorstellen dat er heftige gevallen tussen zitten, patiënten die b.v. alleen maar tegengewerkt worden door hun omgeving of mensen die zwaar suïcidaal zijn. Veel transseksuelen hebben jarenlang hun gevoelens verdrongen wat weer allerlei bijkomende psychische schade kan hebben veroorzaakt. En sommige van die patiënten zien je als een poortwachter en zitten vol frustraties omdat het allemaal zo lang duurt en als psycholoog krijg je die frustraties vervolgens allemaal over je heen. Ik denk dat het zeker geen gemakkelijk baantje is.

Een andere factor die denk ik ook meespeelt is dat je als psycholoog waarschijnlijk meer kunt verdienen als je voor jezelf begint. Mijn eerste psycholoog heeft ook een aantal jaren bij het genderteam gewerkt maar heeft nu haar eigen praktijk.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:04:55 #270
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_89769752
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 08:49 schreef Panthera1984 het volgende:
Ok, dank je wel voor je inzichten. Ik zit nu pas in het tweede jaar, maar ik kan natuurlijk al wel eens contact opnemen met mijn vragen, en wellicht hebben ze een stageplek. ;)
Voor een stageplek zou je eventueel ook contact op kunnen nemen met Tanja van Hengel. Zij begeleidt veel transseksuelen buiten de genderteams om.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_89851819
Ik zoek de bijsluiter van Nebido maar hetgeen ik kan vinden is er 1 uit jan. 2005.
Dat vind ik niet echt betrouwbaar eigenlijk.
  zondag 12 december 2010 @ 23:29:34 #272
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89857063
Kan best zijn dat een bijsluiter sinds 2005 niet is gewijzigd...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 13 december 2010 @ 00:07:00 #273
107792 Hexley
the Platypus
pi_89858873
Op www.cbg-meb.nl kun je de meeste wel vinden, Bijsluiter Nebido. :)
Deze bijsluiter is voor de laatste keer goedgekeurd in september 2010.
pi_89879687
gelezen :)
nu nog bedenken wat ik ervan vind.
pi_89882951
Ik ben dan het tegenoveregestelde van Ilse. Ik heb echt last van uitstel gedrag. Al begin ik dat een beetje af te leren. Zo heb nu contact gelegd met een lokale psych die kan begeleiden. Daar kan ik januari terecht. Dat is wel wat andere koek, met die vrijgevestigden.
  maandag 13 december 2010 @ 18:42:46 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89883526
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:57 schreef Dropkogel het volgende:
gelezen :)
nu nog bedenken wat ik ervan vind.
Wel jammer dat er geen bijwerkingen staan voor gebruik bij vrouwelijke lichamen. Maar goed. Als ik kon kiezen, zou ik wel nebido nemen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89885190
of ik nebido neem hangt wel van een aantal zaken af:

Hoe het middel zich houdt icm epilepsie ( al is mijn diagnose in twijfel te trekken aldus mijn neuroloog) en migraine.
Kom weinig ervaringsverhalen tegen.
Wat ook nog eens geldt is dat ik waarschijnlijk op een zeer ongunstig moment groen ga krijgen ( of niet maar daar ga ik niet vanuit ) dat zou februari of half maart zijn hooguit.
Maar in jan en febr. heb ik sowieso geen geld omdat dan de zorgkosten de pan uit stijgen ( je moet een eigen risico van 170 euro betalen ) en ik heb een zeer minimaal salaris :(
Dus in het geval geen geld wordt het androgel.
Sowieso zou ik alleen maar voor de eerste shot nebido gaan om even snel te gaan in het begin.
Uiteindelijk wil ik wel aan de androgel.

vanavond ga ik eens verder googlen en mijn twijfel bespreken tussen de bedrijven door bij de psychologe.
  maandag 13 december 2010 @ 19:19:23 #278
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89885310
Volgens mij is androgel helemaal niet zoveel slomer dan injecties... Ik zie filmpjes van jongens die aan de gel zitten en die veranderen net zo snel als met spuiten. Uiteindelijk is het t-gehalte in je bloed toch ongeveer even hoog dus ik zou ook niet weten waarom het dan trager is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 december 2010 @ 14:56:05 #279
107792 Hexley
the Platypus
pi_89958922
Had gelijk ff gekeken of het hier in Spanje te koop is, nou het heeft een prijsje van 144,03 incl..
Dus ja, als de verzekering het niet vergoedt is het idd. een beetje duur.

Mss. dat het voor je Google'en helpt, Nebido is ook op de markt onder de naam Reandron,
  woensdag 15 december 2010 @ 18:01:43 #280
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89966601
Ook niet verkrijgbaar in de US ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89968033
En mexico dan? :P

Je zou haast verwachten dat de farmaceuten nieuwe medicijnen er eerst in de VS door de keuring loodsen ivm met commercieel belang. Ik vond het overigens opvallend dat er op de vragenlijsten bij het gender team wordt gevraagd of je hormonen gebruikt en zo ja, of dit onder medisch toezicht is. Zouden er zoveel zijn die clandestien online pillen kopen? Ik zou het echt niet aandurven. Je weet soms niet wat je krijgt en het zijn middelen die nogal heftige effecten kunnen hebben. Dat zou ik niet zonder arts willen doen.

Ik had vanmorgen iets raars toen ik me stond te scheren. Ik kreeg echt een vrouw-met-de-baard gevoel toen ik in de spiegel keek. Terwijl er nog echt niets anders aan mijn gezicht is. Behalve wat langer haar, maar dat valt ook nog wel mee.
  woensdag 15 december 2010 @ 19:02:24 #282
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89968906
MtF kan natuurlijk gewoon de pil kopen toch? En voor FtM zijn er legio mogelijkheden qua testosteron via het bodybuilding circuit.

Maar ik ga reandron toch eens aan mijn endo vragen als ik hem weer zie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89974189
quote:
MtF kan natuurlijk gewoon de pil kopen toch?
Je bedoelt anticonceptie? Dat is niet echt verstandig....
  woensdag 15 december 2010 @ 20:54:38 #284
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89974308
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:52 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Je bedoelt anticonceptie? Dat is niet echt verstandig....
Dat is hormonen nemen zonder medische supervisie sowieso niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 december 2010 @ 21:22:57 #285
107792 Hexley
the Platypus
pi_89975906
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:02 schreef wonderer het volgende:
MtF kan natuurlijk gewoon de pil kopen toch?
Uhm, menopauze pillen? Ditte slikt men hier oa.
Climen, 10/11 met 2mg estradiol valeraat en 10/11 met 2mg estradiol valeraat + 1mg cyproteron acetaat.
Perifem, 10/11 met 2mg estradiol valeraat en 10/11 met 2mg estradiol valeraat + 10mg medroxyprogesteron.
pi_89978351
lol vandaag een vriend van een vriendin van me, o dus over een paar jaar krijg je een vagina :)

Dat is toch wel een compliment eigenlijk dat ik er pre testo al goed uitzie.

Wat de androgel betreft heb ik nog niet veel 4 maanden filpjes gezien gisteren een paar.
Maar die gasten zagen er naar 4 maanden hormoongebruik nog vrouwelijker uit als ik nu.

( hun eerste filmpje kon ik zo snel niet vinden dus niet vergelijken)
pi_89979023
quote:
Dat is hormonen nemen zonder medische supervisie sowieso niet.
Als je het dan toch doet, is het wellicht verstandig de 'officiële' medicatie te volgen, in plaats van te experimenteren met anti-conceptiepillen die niets doen en alleen maar voor complicaties kunnen zorgen. Je kunt je qua effectiviteit en mogelijke complicaties aardig inlezen via internet.

Als je risico neemt kan je daarbinnen toch proberen het risico zoveel mogelijk te beperken. Zoiets als een stuntman die wel een helm opzet.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:26:37 #288
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_89979971
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:42 schreef Fixers het volgende:
Ik vond het overigens opvallend dat er op de vragenlijsten bij het gender team wordt gevraagd of je hormonen gebruikt en zo ja, of dit onder medisch toezicht is. Zouden er zoveel zijn die clandestien online pillen kopen?
Volgens van Trotsenburg op de info-avond was 60% van de aanmelders al zelfstandig begonnen met hormonen. Hoeveel daarvan het via hun huisarts doen werd er helaas niet bij gezegd.

Overigens lijkt 60% me wel een erg hoog aantal, want ik meen ooit ook te hebben begrepen dat 1/3e van de aanmelders al afvalt tijdens de diagnostiek (travestieten, mensen die er overduidelijk nog niet aan toe zijn om in transitie te gaan, etc.) Het zou wel mooi zijn als de VU eens wat meer cijfers hierover presenteerde.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 15 december 2010 @ 22:39:30 #289
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89980663
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:10 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Als je het dan toch doet, is het wellicht verstandig de 'officiële' medicatie te volgen, in plaats van te experimenteren met anti-conceptiepillen die niets doen en alleen maar voor complicaties kunnen zorgen. Je kunt je qua effectiviteit en mogelijke complicaties aardig inlezen via internet.

Als je risico neemt kan je daarbinnen toch proberen het risico zoveel mogelijk te beperken. Zoiets als een stuntman die wel een helm opzet.
Ik heb er verder weinig verstand van, had alleen ooit ergens gelezen dat wanhopige transvrouwen zich vergrepen aan anti-conceptiepillen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 december 2010 @ 22:41:50 #290
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89980789
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:26 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Volgens van Trotsenburg op de info-avond was 60% van de aanmelders al zelfstandig begonnen met hormonen. Hoeveel daarvan het via hun huisarts doen werd er helaas niet bij gezegd.

Overigens lijkt 60% me wel een erg hoog aantal, want ik meen ooit ook te hebben begrepen dat 1/3e van de aanmelders al afvalt tijdens de diagnostiek (travestieten, mensen die er overduidelijk nog niet aan toe zijn om in transitie te gaan, etc.) Het zou wel mooi zijn als de VU eens wat meer cijfers hierover presenteerde.
De huisarts van mijn maatje wilde hem ook best testo voorschrijven. Hij moest alleen wel nog even langs de vu :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89991668
Jezus wat heeft dat geduurd :P

Maar 25 januari is de dag dat ik eerste diagnostisch gesprek mag :')

Ik heb ook meteen gevraagd waarom het in godsnaam allemaal zo veel tijd koste. Ik zou namelijk afgelopen juli beginnen, en ik heb wel telkens er achter aan blijven lopen bellen. Minstens 1x per maand :P

Nou, schijnbaar hebben ze heel lang een te kort aan psychologen gehad waardoor alles uit is gelopen van een half jaar wacht tijd naar een jaar.

Ik heb vorig jaar 4 december intake gehad. En ik heb nu pas de komende maand diagnostisch gesprek.

Er zit dus serieus meer dan een jaar tussen en ik heb heel 2010 eigenlijk alleen maar moeten wachten. 't Is de frustratie vast waard zullen we maar volhouden :')
  donderdag 16 december 2010 @ 11:04:36 #292
206345 Magenta
Full of colour
pi_89991820
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:59 schreef Maisnon het volgende:
Jezus wat heeft dat geduurd :P

Maar 25 januari is de dag dat ik eerste diagnostisch gesprek mag :')

Ik heb ook meteen gevraagd waarom het in godsnaam allemaal zo veel tijd koste. Ik zou namelijk afgelopen juli beginnen, en ik heb wel telkens er achter aan blijven lopen bellen. Minstens 1x per maand :P

Nou, schijnbaar hebben ze heel lang een te kort aan psychologen gehad waardoor alles uit is gelopen van een half jaar wacht tijd naar een jaar.

Ik heb vorig jaar 4 december intake gehad. En ik heb nu pas de komende maand diagnostisch gesprek.

Er zit dus serieus meer dan een jaar tussen en ik heb heel 2010 eigenlijk alleen maar moeten wachten. 't Is de frustratie vast waard zullen we maar volhouden :')
My oh my, dat is echt niet leuk om te horen :N
Gelukkig willen de afspraken daarna wat meer vlotten omdat er maar een bepaalde tijd tussen 'mag' zitten.
~Fin
  donderdag 16 december 2010 @ 11:12:44 #293
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_89992078
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:39 schreef wonderer het volgende:
Ik heb er verder weinig verstand van, had alleen ooit ergens gelezen dat wanhopige transvrouwen zich vergrepen aan anti-conceptiepillen.
Volgens mij is dat iets wat vooral in het pre-Internet tijdperk veel voorkwam. Tegenwoordig is het een stuk eenvoudiger om via het Internet de benodigde kennis op te doen en je kan ook makkelijker de juiste medicijnen bestellen via websites die het niet zo nauw nemen met de regels.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:41 schreef wonderer het volgende:
De huisarts van mijn maatje wilde hem ook best testo voorschrijven. Hij moest alleen wel nog even langs de vu :?
Mijn nieuwe huisarts wou me ook wel hormonen voorschrijven, alleen ze is nog vrij jong en onervaren en wou liever eerst wat meer informatie ontvangen van een meer ervaren collega. Uiteindelijk heeft ze het genderteam hierover gebeld, maar die hebben haar een beetje aan het lijntje gehouden. Ik heb trouwens van andere transen gehoord dat het sommige huisartsen wel gelukt is om de benodigde info van het genderteam te verkrijgen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_89993943
quote:
Ik heb trouwens van andere transen gehoord dat het sommige huisartsen wel gelukt is om de benodigde info van het genderteam te verkrijgen
Dat was iig bij mij het geval.

De huisarts kreeg overigens ook te horen van de endo van het genderteam, dat er voor transmannen niet veel meer risico aan de medicatie zit dan voor genetische vrouwen van dezelfde leeftijd. Dat zal dan denk iik over de fysieke risico's gaan, want mentaal maak je wel het een en ander door.
pi_89994120
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:59 schreef Maisnon het volgende:
Jezus wat heeft dat geduurd :P

Maar 25 januari is de dag dat ik eerste diagnostisch gesprek mag :')

Ik heb ook meteen gevraagd waarom het in godsnaam allemaal zo veel tijd koste. Ik zou namelijk afgelopen juli beginnen, en ik heb wel telkens er achter aan blijven lopen bellen. Minstens 1x per maand :P

Nou, schijnbaar hebben ze heel lang een te kort aan psychologen gehad waardoor alles uit is gelopen van een half jaar wacht tijd naar een jaar.

Ik heb vorig jaar 4 december intake gehad. En ik heb nu pas de komende maand diagnostisch gesprek.

Er zit dus serieus meer dan een jaar tussen en ik heb heel 2010 eigenlijk alleen maar moeten wachten. 't Is de frustratie vast waard zullen we maar volhouden :')
Tering.... Ik ben in juni geweest voor de intake. En kreeg de voorspelling eind 2010 of vroeg in 2011 de start van diagnose. Ik moet met mij zowiezo in gaanschrijven bij een andere huisarts, ik zal het onderwerp aanzwengelen.
pi_89994389
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Tering.... Ik ben in juni geweest voor de intake. En kreeg de voorspelling eind 2010 of vroeg in 2011 de start van diagnose. Ik moet met mij zowiezo in gaanschrijven bij een andere huisarts, ik zal het onderwerp aanzwengelen.
Ik wil je niet te erg aan het doemdenken zetten (want op een gegeven moment wordt je daar met zoiets toch goed in) maar het kan dus inderdaad best uitlopen. Ik zou in ieder geval niet afwachten tot zij iets laten horen (want dat doen ze toch niet :P ) en af en toe een keer checken hoe of wat. Kan meevallen en dat het ineens allemaal weer een beetje opschiet :)
  donderdag 16 december 2010 @ 16:49:04 #297
206345 Magenta
Full of colour
pi_90005714
Without further ado..
~Fin
  donderdag 16 december 2010 @ 17:28:18 #298
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90007407
Ik krijg bijna zin om de mannelijke tegenhanger van die columns te schrijven, hehe.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 16 december 2010 @ 17:36:17 #299
206345 Magenta
Full of colour
pi_90007699
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:28 schreef wonderer het volgende:
Ik krijg bijna zin om de mannelijke tegenhanger van die columns te schrijven, hehe.
Gogogo! :D

(ik laat graag de eer aan iemand anders, wie gooit 'em dicht?)

[ Bericht 6% gewijzigd door Magenta op 16-12-2010 17:56:13 ]
~Fin
  donderdag 16 december 2010 @ 17:40:19 #300
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90007874
Bijna... ;)

Hoewel, als iemand een plek weet waar ik ze kwijt kan...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_90008882
quote:
Op donderdag 9 december 2010 19:18 schreef Magenta het volgende:
Deeltje 4..
[ link | afbeelding ]
25 kilo? Nondeju, dan mag ik wel weer gaan sporten. Anders kom ik makkelijk en ruim over de 100 kilo. :X Ben dan wel 1,93m lang, maar dan nog.

Edit: ik ben mobiel aan het surfen maakt iemand even een nieuwe aan met de OP erin?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')