abonnement Unibet Coolblue
pi_86339070
Hallo!

Ik begin binnenkort met een nieuwe baan waarvoor ik elke dag een pak aan moet. Hoeveel pakken heb ik nodig om een beetje representatief op m'n werk te verschijnen? Dragen jullie elke dag hetzelfde pak of wisselen jullie ze af? Na hoeveel dagen brengen jullie een pak (gemiddeld) naar de stomerij? Gaat de pantalon eerder naar de stomerij dan de colbert? Elke dag een schoon overhemd? Gaan stropdassen ooit ook naar de stomerij?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen :)

Alvast bedankt!
pi_86339784
Ik heb er 5 of 6, maar ben met 1 begonnen. Gewoon varieren met shirts en dassen.

Het stomen van een pak is volgens mij niet zo vaak nodig, maar daar weet ik het fijne ook niet van :{. Als ik het pak naar de stomerij breng, breng ik het volledige pak weg. Stropdassen hoeven voor zover ik weet niet gestoomd te worden. Tenzij je met je koffie hebt gebrast ;).

Maar goed het was voor mij niet noodzakelijk om dagelijks in pak te komen.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  zondag 12 september 2010 @ 13:02:12 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86339822
Ik denk dat je er minimaal 3 wil hebben.

Één in gebruik, één in de was, en dan een backup (rotzooi eroverheen, door regen gelopen etc.)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86342808
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:01 schreef Disavowed het volgende:
Met 1 pak? Maar hoelang draag je hem dan voordat hij naar de stomerij gaat? Ik ben gewend elke 2 dagen een schone broek aan te doen. Een pak elke 2 dagen naar de stomerij brengen lijkt me een duur geintje. Ik heb geen idee wat normaal/gebruikelijk is wat pakken betreft.
pi_86343294
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:33 schreef Doremifasolatido het volgende:

[..]

Met 1 pak? Maar hoelang draag je hem dan voordat hij naar de stomerij gaat? Ik ben gewend elke 2 dagen een schone broek aan te doen. Een pak elke 2 dagen naar de stomerij brengen lijkt me een duur geintje. Ik heb geen idee wat normaal/gebruikelijk is wat pakken betreft.
Zoals ik al zei: ik was niet verplicht om dagelijks in pak te verschijnen en droeg het maar 1 of 2 dagen in de week. Ik heb verder ook geen idee wat de norm is voor het stomen van pakken. Ik ben met een pak begonnen, omdat het voor mij nogal prijzig was om meteen een aantal pakken in te kopen. Een beetje pak met wat basisaccessoires kost al zo'n 400-500 euro, voor een starter is dat een hoop geld.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_86344121
Ik moet voor m'n werk ook dagelijks een pak aan. Heb er op dit moment drie die ik dan afwissel met verschillende overhemden. Als ik een pak heb aangehad hang ik het 's avonds even uit te luchten en als er een paar kreukels in zitten hang in het in de badkamer na ik heb gedoucht, werkt perfect! *O*
En tja wanneer naar de stomerij ligt er beetje aan als je ze lucht en af en toe in de douche hangt kun je wel poosje vooruit :Y
  zondag 12 september 2010 @ 16:04:12 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_86345954
Elke dag hetzelfde pak kan best wat mij betreft.

Ik weet niet wat je budget is natuurlijk, maar je kan beter één goed (en niet al te modegevoelig) pak kopen, dan drie goedkopere.
  zondag 12 september 2010 @ 18:45:32 #8
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_86351369
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:02 schreef eleusis het volgende:
Ik denk dat je er minimaal 3 wil hebben.

Ik heb er idd 3. Hoef je niet elke dag dezelfde aan en kun je meer afwisselen qua overhemden, stropdassen, riemen en schoenen.
Love will tear us apart (Joy Division)
  zondag 12 september 2010 @ 19:00:26 #9
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86351941
Begin met 1 a 2 goede. Geen streepjes, maar donkerblauw of antraciet. Niet geplakt, s120's of hoger. Geen overhemden met 838 knoopjes in de boord. Zwarte schoenen met leren zool en geen vierkante neus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86354432
Beginnen met 2 is goed genoeg inderdaad, daarna weet je beter wat je prettig vindt en kun je er altijd meer aanschaffen. Ik heb altijd 2 'lievelings'-pakken en wat back-ups. Pakken hoeven niet zo vaak naar de stomerij, goed luchten helpt (zoals altijd bij wol) al enorm. Pantalons gaan bij mij vaker naar de stomerij, omdat ik mijn jasje achter mijn pc niet draag bijvoorbeeld. Dassen gaan eigenlijk nooit, tenzij ik ergens een vlek heb.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 12 september 2010 @ 20:09:06 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_86354712
Toen ik nog in pak "moest", kocht ik meestal 2 broeken en 1 jasje (als set).
Broeken slijten sneller/worden sneller vies/heb je sneller een ongelukje mee.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_86355407
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:09 schreef Hyperdude het volgende:
Toen ik nog in pak "moest", kocht ik meestal 2 broeken en 1 jasje (als set).
Broeken slijten sneller/worden sneller vies/heb je sneller een ongelukje mee.
Dat doe ik ook altijd, ik sloop die dingen bij de vleet...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86370884
Beknibbel alsjeblieft niet (te veel) op de stomerij.
Je draagt een pak om representatief voor de dag te komen, en de geur van verschaald zweet + wekenlang opgestapeld huidreuzel helpt niet bij dat doel.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_86389402
quote:
Op maandag 13 september 2010 02:07 schreef Leonoire het volgende:
Beknibbel alsjeblieft niet (te veel) op de stomerij.
Je draagt een pak om representatief voor de dag te komen, en de geur van verschaald zweet + wekenlang opgestapeld huidreuzel helpt niet bij dat doel.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik las op een of andere vage (engelstalige) website dat het normaal is om een pantalon na ongeveer 10 keer dragen naar de stomerij te brengen. Dit lijkt me toch erg lang. Ik kan me niet voorstellen dat het ding dan pas net naar zweet begint te ruiken.

Ps. bedankt voor de reacties tot dusver! :)
pi_86391303
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:08 schreef Doremifasolatido het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Ik las op een of andere vage (engelstalige) website dat het normaal is om een pantalon na ongeveer 10 keer dragen naar de stomerij te brengen. Dit lijkt me toch erg lang. Ik kan me niet voorstellen dat het ding dan pas net naar zweet begint te ruiken.

Ps. bedankt voor de reacties tot dusver! :)
Nee, dat is vrij normaal. Wol is een zgn. zelf-reinigende stof, als je het gewoon goed lucht heb je nergens last van. Het beroemde voorbeeld is Cary Grant, die er altijd voorbeeldig uitzag en strak in pak was, maar nooit zijn pakken naar de stomerij bracht (ook al droeg hij ze vaak meerdere jaren). Mensen kennen dit niet meer en zijn onnodig bang voor luchtjes. Sterker nog, ik heb nog nooit iemand's pak kunnen ruiken. Als iemand al naar zweet ruikt, is het normaal gesproken zijn overhemd.

En ja, ik werk op een heel erg net kantoor, enkel dure maatpakken hier, dus weinig viespeuken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86393049
Wat aanvullende info.

quote:
WOOL IS EASY TO CARE FOR AND SELF-CLEANING
Wool is self cleaning and does not smell. The creatine in the wool naturally breaks down bad smelling bacteria from the skin.

The core of the wool fiber consists of two types of cells that absorb different quantities of moisture. As a result, one type swells more than the other and they move in constant friction. This gives the wool fiber a mechanical, self-cleaning effect.

Moisture on the surface of a textile promotes the growth of bacteria, but the outside of the wool fiber stays relatively dry. The surface of the fiber is water repellent, which prevents bacteria growth and its consequent bad smell.

Wool garments do not need frequent washing, but rather can be aired out in humid weather with good results. The water vapor passing through the garment will remove soil particles and odors.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 13 september 2010 @ 19:57:05 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_86393553
Goede kwaliteit kopen.
Toen ik stage liep bij een bank (tijdens studie Chemie :P ) kreeg ik een lijstje mee van "tailleurs"/zaken waar ik kwaliteit op rekening kon kopen. Maar dat was pré- crisis. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_86402022
Heb toevallig vandaag mn eerste pak gekocht.

Donkerblauw pak, zeer licht streepje erin, bij de Suit Supply. Netjes geholpen, ze maken ook nog kleine aanpassingen tegen een lage prijs (7-20euro per aanpassing) zodat ie netjes zit, niet als een H&M of Mexx ding. Pak: ¤258,- (1 aanpassing aan broek á 8 euro)

Schoenen: 50 euro bij de Dolcis. Cognackleur, niets over the top. Duurder dan 80 euro hoeven ze (in het begin) echt niet te zijn. Dure schoenen kan altijd nog.

Overhemd kun je voor ¤25-30 halen bij de WE of The Sting ofzo, 50-70 bij een iets duurdere kledingzaak.

Denk dan nog aan een nette riem, sokken, en eventueel een stropdas (ik begin er niet aan, maar wellicht verplicht voor je werk?).

Uiteindelijk zit je dus rond de ¤350-375, ben je helemaal klaar met 1 set. Meerdere overhemden/dassen heb je misschien nodig, reken zelf maar uit.
pi_86402329
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, dat is vrij normaal. Wol is een zgn. zelf-reinigende stof, als je het gewoon goed lucht heb je nergens last van. Het beroemde voorbeeld is Cary Grant, die er altijd voorbeeldig uitzag en strak in pak was, maar nooit zijn pakken naar de stomerij bracht (ook al droeg hij ze vaak meerdere jaren). Mensen kennen dit niet meer en zijn onnodig bang voor luchtjes. Sterker nog, ik heb nog nooit iemand's pak kunnen ruiken. Als iemand al naar zweet ruikt, is het normaal gesproken zijn overhemd.

En ja, ik werk op een heel erg net kantoor, enkel dure maatpakken hier, dus weinig viespeuken.
Ik heb ook wollen truien die nog nooit gewassen/gestoomd zijn, niks mis mee,
pi_86406797
Hoe zit dat dan met de voering?

Nuja, dan zal wat ik jarenlang in de trein richting Den Haag HS rook wel het resultaat zijn van ander materiaal.

(Vooral in de herfst ><)

Ach, zoals mijn moeder altijd zei "waar het stinkt is het warm"
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_86411469
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:52 schreef Leonoire het volgende:
Hoe zit dat dan met de voering?

Nuja, dan zal wat ik jarenlang in de trein richting Den Haag HS rook wel het resultaat zijn van ander materiaal.

(Vooral in de herfst ><)

Ach, zoals mijn moeder altijd zei "waar het stinkt is het warm"
Of de in Nederland alomgebruikte polyester pakken icm (polyester) easy Iron hemden :')
pi_86482439
Blech :r
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
  donderdag 16 september 2010 @ 02:34:47 #23
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86485961
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 08:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Of de in Nederland alomgebruikte polyester pakken icm (polyester) easy Iron hemden :')
easy iron shirt.....er gaar kippenvel over mijn rug :N
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_86487505
quote:
Op donderdag 16 september 2010 02:34 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

easy iron shirt.....er gaar kippenvel over mijn rug :N
Beetje voorbarig. Ik begrijp dat polyester overhemden wellicht wat ranzig zijn, maar easy iron is een vrij brede marketing term. Zo heb je ook "easy iron" overhemden van 100% katoen. Die kreuken minder door de weef en dikte van het overhemd, maar daar is verder weinig mis mee. Sterker nog, zonder dat label zou je ze zo kopen waarschijnlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86487957
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Beetje voorbarig. Ik begrijp dat polyester overhemden wellicht wat ranzig zijn, maar easy iron is een vrij brede marketing term. Zo heb je ook "easy iron" overhemden van 100% katoen. Die kreuken minder door de weef en dikte van het overhemd, maar daar is verder weinig mis mee. Sterker nog, zonder dat label zou je ze zo kopen waarschijnlijk.
Vanavond eens kijken wat ik gekocht heb dan :') Al ben ik niet van plan 'm dagelijks te dragen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')