abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_86326341


Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
pi_86326573
Misschien maar beter niet zeggen welke film ik vandaag heb gezien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet helemaal gezien, maar toch best wel leuk :D

[ Bericht 32% gewijzigd door babipangang op 11-09-2010 22:27:55 ]
pi_86326740


Briljante film over een jongen die het helemaal gehad heeft met zijn materialistische leefwereld en de wijde wereld in trekt. Jammer van de anticlimax op het eind maarja het is een waargebeurd verhaal.

IMDb: 8.2
Mijn cijfer: 9

Staat zeker in m'n top5.
pi_86326942
Commando


Toch wel (bijna) een cultfilm, de oneliners, de introductie van de hoofdrolspeler en zijn dochter, de cheesy jaren '80 muziek, het overdreven geweld, heerlijk gewoon!
7.5/10
pi_86326965
Dr. Strangelove



Film met een origineel verhaal. Door een aantal rare omstandigheden zijn er een aantal kernbommen op weg vanuit Amerika om Rusland te bombarderen. Ze willen dit ongedaan maken, maar dit lukt niet zomaar.

Het heeft z'n grappige momenten. De special effects zijn matig, maar dat moet je zien in het perspectief dat de film uit de jaren 60 is.
IMDB: 8,6
Mijn cijfer: 8
pi_86327352
Into the Wild, echt vet!

Ik geef m ook zeker wel een 8,5!
pi_86329614
ae fond kiss... (2004)



Verenigd Koninkrijk / België / Duitsland / Italië
Drama
104 minuten

geregisseerd door Ken Loach
met Eva Birthistle, Atta Yaqub en Ahmad Riaz

Casim, een Pakistaanse jongen van de tweede generatie, woont in Glasgow. Hij werkt als dj in Glasgows ‘coolste’ clubs, maar hij droomt ervan ooit zijn eigen club te hebben. Zijn ouders Tariq en Sadia zijn toegewijde moslims en plannen een huwelijk voor hem met zijn mooie nicht Jasmine, die binnenkort naar Engeland komt. De plannen worden echter behoorlijk in de war gegooid als Casim Roisin ontmoet; een blank, katholiek meisje.

ik vond het een hele aparte mooie film, die inderdaad de cultuurverschillen mooi laat zien. IK heb me ontzettend vermaakt met deze film. En geef em daarom een 7.5
pi_86330378
Slackers

Saturday Night filmpje, zo maar ff stad in, wat een loze film, 5,5 omdat ie voldoende was om ons te vermaken!
pi_86330696

8
pi_86332125
quote:
Op zondag 12 september 2010 00:32 schreef luffyd het volgende:
[ afbeelding ]
8
Goede review, geen woord teveel.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_86332217
Ik had nog nooit deel 3 gezien van LOTR, ik dacht laatst, eerst ff weer 1 en 2 kijken en dan 3. Alleen duurden 1 en 2 zo lang, dat ik geen zin meer heb in 3 :')

Nu heb ik dus 2x 1 en 2 gezien en deel 3 nog nooit!
pi_86335736
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:33 schreef DJKoster het volgende:
Commando
[ afbeelding ]

Toch wel (bijna) een cultfilm, de oneliners, de introductie van de hoofdrolspeler en zijn dochter, de cheesy jaren '80 muziek, het overdreven geweld, heerlijk gewoon!
7.5/10


Dit is echt de beste actiefilm van de jaren 80 _O_ Zoals een echte actiefilm hoort te zijn. Het overdreven happy begin waarna ze bruut worden gestoord. Swarzenegger die onnodige zware dingen loopt te tillen. Explosies, de foute humor. De roeiboot scene.
Een pareltje c_/
#winning
  zondag 12 september 2010 @ 12:43:01 #13
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_86339154
Gisteren gekeken:
Millennium 3 - Luftslottet Som Sprängdes (The Girl Who Kicked the Hornet's Nest/Gerechtigheid)
Het laatste deel in Stieg Larsson`s Millennium trilogie is een goede afsluiter van de reeks. Eén die gelukkig beter is dan het tweede deel maar het nog steeds niet haalt bij het eerste.
Waar de film vooral "faalt" is op het feit dat het soms wel erg lastig te volgen is op het gebied van personages. Er worden zoveel namen op je afgevuurd dat je af en toe de draad dreigt kwijt te raken.
Gelukkig steekt het verhaal zelf wel goed in elkaar en weet de film tot het einde te boeien.
Jammer dat de twee sequels niet het niveau van het eerste deel halen maar kijkbaar is het zeker.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Machete
Robert Rodriguez gaat vrolijk verder waar hij aan het einde van Planet Terror meer ophield: een belachelijk verhaal, geweldige actie in een combinatie met over the top humor en een all star cast waarvan er geen één onder doet voor de ander. Allemaal zijn ze geweldig: De Niro, Jeff Fahey, Jessica Alba, Michelle Rodriguez, natuurlijk Cheech Marin (die in de weinige screen time die hij heeft de show steelt) en uiteraard de held Danny Trejo him self.
Rodriguez probeert er nog wel een actueel tintje aan te geven door de immigranten problematiek in de VS een belangrijk deel in de film te geven, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de actie en humor. En die is dik, zeer dik in orde.
Take note, Mr. Stallone: zo maak je pas echt een goede en humoristische actie film.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_86339928
The Expendables


Wat een fantastische film. Compleet over de top met scenes zie zo zouden kunnen zijn gekopieerd uit de beste jaren 80 B-actie. Dit vraagt om een deel 2!
een dikke 9
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_86339931
The collector



"Ex-oplichter Arkin (Josh Stewart) is wanhopig op zoek naar geld om zijn vrouw af te betalen, zodat ze de stad niet verlaat met hun dochter. Als hij inbreekt in het huis op het platteland van zijn rijke baas, komt hij erachter dat de familie wordt vastgehouden door een gemaskerde moordenaar, die het huis vol boobytraps heeft gezet."

Spannend filmpje!
Heb me prima vermaakt met deze film, de film vloog voorbij.
En behoorlijk enge gast trouwens. Lekker creepy!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb me ook de hele tijd afgevraagd wie dat bekende meisje in de film nou was - en toen zag ik afgelopen week The Nanny :P

Weet iemand trouwens
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86339965
Je kan haar ook zien in Californication, full frontal nudity scenes zelfs.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_86340195
Ook gezien laatst:

The Shelter




quote:
Alleenstaande moeder en psychiater Cara Jessup (Julianne Moore) heeft een sceptische houding die tot ontmaskering van een belangrijke theorie leidt. Kort daarna ontmoet ze een criminele patiënt (Jonathan Rhys Meyers) die over vreemde krachten lijkt te beschikken. Nadat haar vader op mysterieuze wijze overlijdt, blijkt dat haar eigen dochter in groot gevaar is.
Mwah, weet niet zo goed wat ik ervan moest vinden.
Het begon super sterk, maar uiteindelijk ging het verhaal nergens naar toe, en had ik na afloop van de film zo'n teleurstellend gevoel van waarom ging het verhaal die kant op, wat was eigenlijk de reden dat alles gebeurde? Heel jammer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 september 2010 @ 13:38:31 #18
286575 Roces18
Chef de party
pi_86340925
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:05 schreef Karstman het volgende:
The Expendables
[ afbeelding ]

Wat een fantastische film. Compleet over de top met scenes zie zo zouden kunnen zijn gekopieerd uit de beste jaren 80 B-actie. Dit vraagt om een deel 2!
een dikke 9
Ik heb hem letterlijk net gekeken en zo heel goed vond ik hem niet. Het is leuk dat er zoveel vette acteurs in spelen maar iedereen moest gewoon zijn eigen ding doen. Jet Li lekker kung-fu shit en Statham voor het racen. Dit was echt over the top A-team shit met als enigste leukste scene toen die gast met die shotgun aan de haal ging. :D

Ik geef hem een 7,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_86343931
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:06 schreef Tim86 het volgende:
Je kan haar ook zien in Californication, full frontal nudity scenes zelfs.
Mia :9
  zondag 12 september 2010 @ 15:03:14 #20
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_86344036


youth in revolt

heerlijk droge film, geweldig !
= there is a light that never goes out =
pi_86344779
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:05 schreef Karstman het volgende:
The Expendables
[ afbeelding ]

Wat een fantastische film. Compleet over de top met scenes zie zo zouden kunnen zijn gekopieerd uit de beste jaren 80 B-actie. Dit vraagt om een deel 2!
een dikke 9
Ben je echt serieus?
pi_86344944
Delicatessen [1991]



quote:
In een post-apocalyptische wereld krijgen de bewoners van de appartementen boven een slagerij af en toe wat vlees toegestopt. Vlees is een schaars goed geworden en er wordt bijzonder zuinig omgesprongen met de voorraad. Een jongeman die nieuw in de stad is, wordt verliefd op de dochter van de slager. Dit zorgt voor conflicten binnen haar familie, omdat de slager de jongeman nodig heeft voor andere doeleinden.
Wat een geweldige film! Aangeraden door een vriend, had er nog nooit van gehoord. De sfeer, de grimmige humor, the absurditeit van het geheel.. alles klopte gewoon. Echt een topper wat mij betreft! Ik raad hem iedereen aan die even wat anders zoekt dan het type Hollywood-film.
pi_86344967
):O
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_86345342
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:23 schreef Svubeqak het volgende:

[..]

Ben je echt serieus?
Ja ik neem zijn beoordeling ook niet al te serieus :')

Net DOOM gezien, waarom weet ik niet, had zin in een avonturen film. Het is een beetje Alien, Predator achtige zooi, 5,5 omdat het leuk is gemaakt.

Zo maar eens op zoek naar een leuke feel-good/romantische comedy ofzo voor de zondagavond. Kan wel wat vrolijkheid gebruiken op deze regenachtige dag! ;)
pi_86345344
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:23 schreef Svubeqak het volgende:

[..]

Ben je echt serieus?
Ja, hij is zo slecht dat ie weer goed is :) Het is een film met een knipoog en niet gemaakt met het doel om Oscarmateriaal te zijn. Ik weet dus wel dat het filmisch geen goede film is maar ik heb er met veel plezier naar gekeken en daar gaat het voor mij om. Het was ook weer ouderwets hardop lachen en commentaar geven in de bioscoop Ik kan me ook voorstellen dan dat die jongens ontzettend veel lol gehad hebben bij het maken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')