abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 september 2010 @ 10:29:47 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_86336031
tvp
pi_86336181
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mijn man is ook lasser (pantserstaal), is 31 en verdient het dubbele. Hij heeft nog het vroegere ITO onderwijs gehad ..
Je kunt met laswerk goed geld verdienen, maar dan moet je jezelf ook weten te verkopen.
Die vlieger gaat voor vrijwel elke job op natuurlijk. Brutalen hebben de halve wereld. :)
  zondag 12 september 2010 @ 11:27:21 #53
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_86337120
quote:
Op zondag 12 september 2010 00:02 schreef Renesite het volgende:
Maar je werkt wel 40 uur.
Nee, ik werk 32 uur per week.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_86337968
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mijn man is ook lasser (pantserstaal), is 31 en verdient het dubbele. Hij heeft nog het vroegere ITO onderwijs gehad ..
Je kunt met laswerk goed geld verdienen, maar dan moet je jezelf ook weten te verkopen.
Ja daar heb je gelijk in. Veel mensen onderschatten het werk als lasser egt. Ik heb 1 jaar als certificaat lasser gewerkt maar wegen onstandigheden ben ik daar uitgestapt. Zit nu in de scheepsbouw maar dat verdient aanzienlijk minder dan een ervaring offshore/certificaat lasser.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_86339163
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zeg het gewoon. Ik ben vrij direct en als ik iets op m´n lever heb dan zeg ik het. Weet zeker dat veel mensen met ´n papiertje en mooi salaris hetzelfde denken. ;)
Maar die zeggen het niet omdat zo'n papiertje halen niet voor iedereen even haalbaar is. Het is een stuk minder ongepast om zoiets te zeggen tegen een dropout die te lui was om een diploma te halen dan tegen iemand die gewoon hard werkt voor wat ie doet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Boks-Chick zondag 12 september 2010 @ 12:48:06 #56
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86339327
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zeg het gewoon. Ik ben vrij direct en als ik iets op m´n lever heb dan zeg ik het. Weet zeker dat veel mensen met ´n papiertje en mooi salaris hetzelfde denken. ;)
je vergeet even dat sommige mensen minstens zo hard, of misschien zelfs wel harder, hebben moeten werken om bijv. 'maar' hun MBO diploma. En nu dus een baan hebben die wellicht minder verdient dan jouw HBO. Zij kunnen (of willen mss zelfs) niet meer. Je geeft wel wat te makkelijk af op een ander met de nodige vooroordelen zonder te weten hoe of wat van de ander. Dat is vooral waarom men hier zo op je reageert ;).
lolwut
pi_86339333
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar die zeggen het niet omdat zo'n papiertje halen niet voor iedereen even haalbaar is. Het is een stuk minder ongepast om zoiets te zeggen tegen een dropout die te lui was om een diploma te halen dan tegen iemand die gewoon hard werkt voor wat ie doet.
Ik vind er niets ongepasts aan om het te zeggen. Net zoals mensen best tegen mij zeggen dat ze blij zijn dat ze net even harder hebben gestudeerd en gewerkt of blij zijn dat ze 'n bruine arm hebben gehaald.
pi_86339463
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:48 schreef BrandX het volgende:

[..]

je vergeet even dat sommige mensen minstens zo hard, of misschien zelfs wel harder, hebben moeten werken om bijv. 'maar' hun MBO diploma. En nu dus een baan hebben die wellicht minder verdient dan jouw HBO. Zij kunnen (of willen mss zelfs) niet meer. Je geeft wel wat te makkelijk af op een ander met de nodige vooroordelen zonder te weten hoe of wat van de ander. Dat is vooral waarom men hier zo op je reageert ;).
Voor mij was het MBO het hoogst haalbare. Niet omdat ik dom ben ofzo. Maar gewoon omdat ik er geen zin meer in had om nog een x zoveel jaar telopen kutten op school c.q. de kantjes ervanaf lopen omdat ik er toch geen zin in heb. Vanaf de basisschool citotoets kon ik havo gaan doen maar dat wou ik niet. Ik ben daarom een techinische opleiding gaan doen(vondt me leraar niet leuk maar fok hem) en ben blij dat ik dat gedaan heb.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  Boks-Chick zondag 12 september 2010 @ 13:00:16 #59
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86339746
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:52 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Voor mij was het MBO het hoogst haalbare. Niet omdat ik dom ben ofzo. Maar gewoon omdat ik er geen zin meer in had om nog een x zoveel jaar telopen kutten op school c.q. de kantjes ervanaf lopen omdat ik er toch geen zin in heb. Vanaf de basisschool citotoets kon ik havo gaan doen maar dat wou ik niet. Ik ben daarom een techinische opleiding gaan doen(vondt me leraar niet leuk maar fok hem) en ben blij dat ik dat gedaan heb.
Niets mis mee, het gaat er om dat je datgene doet, waar je plezier uit haalt. Het is doorgaans toch hetgeen waar je de rest van je leven je brood mee moet verdienen ^O^.

Als ik geen dubbele hernia had gekregen had ik ook nog gewoon op stal gewerkt en paardrijinstructeur geweest tegen hooguit een paar 100 euro meer boven het minimum loon. Èn 60-80 uur werken, en nagenoeg geen pauzes, en het minimum verplichte aantal vakantiedagen wat je meestal simpelweg niet meer dan de helft op kàn nemen (en zeker niet mee kan nemen naar een volgend jaar) en je gaat er nog mee akkoord ook, want de beesten moeten vreten. Zo hard en ouderwets als het klinkt is het 9 van de 10 keer in die wereld. Niet akkoord? Jammer, daar is het gat van de deur, voor jou 10 anderen. Maar ik had het met plezier nog steeds gedaan.
lolwut
  Boks-Chick zondag 12 september 2010 @ 13:03:48 #60
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86339872
Ik zal mijn rijtje ook maar eens posten:

01: Bedrijfstak: Waterdistributie
02: Functie: Manager Realisatie Aansluitleidingen
03: Opleiding: HBO (sinds 2 jaar)
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 41 + 6 facultatief (kan je ook sparen voor sabbatical of eerder pensioen)
07: 13e maand: Nee, wel eindejaarsuitkering (ong. 25% van netto maandloon) en RAB van 2% van je jaarsalaris
08: Bruto maand salaris: 3759
09: Netto maand salaris: 2510 incl. 140 woonwerk
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: enigzins relevant: 3 jaar
12: Goodies: laptop, tomtom, fototoestel, blackberry, poolauto's ter vrije beschikking (wel werkgerelateerd gebruik), redelijk vrije werktijden, en heel veel andere zaken zoals:
bedrijfskledingbudget
opleidingen 100% vergoed,
diverse andere vrij te besteden budgetten,
fitnessplan,
fietsplan
en enz aan erg prettige arbeids- en CAO-voorwaarden

Tevreden:
mwah. voor mijn job nu en het daarbij behorende verhaal hierboven is het prima. Het is echter niet mijn favo job. Ik wil eigenlijk mijn functie heel anders gaan invullen. Mijn baas en ik zijn het er over eens dat we dat moeten doen. We gaan daar dan ook naar toe uitbouwen. Over 5 jaar wil ik netto minimaal 1,5 verdienen van wat ik nu heb. in een verandermanagement/adviesfunctie.
lolwut
pi_86339929
Hoe ga je dat doen dan binnen dezelfde functie? 1,5 keer je huidige netto salaris is een behoorlijke stijging namelijk.
  Boks-Chick zondag 12 september 2010 @ 13:09:23 #62
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86340041
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:05 schreef Halcon het volgende:
Hoe ga je dat doen dan binnen dezelfde functie? 1,5 keer je huidige netto salaris is een behoorlijke stijging namelijk.
Klopt. Maar het gaat gebeuren. Ik zit over 5 jaar dan ook niet meer in deze functie. De afdeling staat dan, het team is dan op orde en dan heeft 2-3 jaar eerder al iemand het stokje van mij over genomen. Hoe mijn functie gaat heten is de vraag, want wat ik wil doen bestaat binnen dit bedrijf geen functie voor.

Binnen de tak van sport binnen het bedrijf zal ik dan de rechterhand zijn van het hoofd. Ik zal me dan vooral bezig houden met visie, beleid en strategie en de daaruit voortvloeiende jaarplannen en verandertrajecten. Het bedrijf moet dynamisch gaan worden, veel minder bureaucratisch en sneller schakelen op de buitenwereld. Wij zijn dè industriele servicetak van het bedrijf en klanten (zowel consumenten als ondernemers), maar we zijn het nog niet, als je snapt wat ik bedoel ;).
lolwut
pi_86340045
Ik ook maar eens dan als regelmatige poster:

01: Bedrijfstak: Chuck Norris
02: Functie: Nachtbewaker camping
03: Opleiding: WO, tweedejaars
04: Leeftijd: 20
05: Aantal uren per week: 35
06: Aantal vakantiedagen: Alle dagen; vakantiebaantje. B-)
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: ¤1200.
09: Netto maand salaris: Moet het nog ontvangen, maar bruto/netto zal elkaar weinig maken.
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Geen
12: Goodies: Je krijgt betaald om irritante mensen aan te pakken. Gratis kost- en inwoning. Veel relaxte collega's. 's Nachts veel kroketten kunnen scoren bij de horeca. Eersteklas tickets voor de nachtelijke sterrenhemels incl. vallende sterren.
13: Tevreden: Ondanks het matige salaris en het feit dat je voor de nachtelijke uren geen >100% krijgt uitbetaald had ik het erg naar mijn zin. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaas- op 12-09-2010 13:14:46 ]
pi_86340199
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:09 schreef BrandX het volgende:

[..]

Klopt. Maar het gaat gebeuren. Ik zit over 5 jaar dan ook niet meer in deze functie. De afdeling staat dan, het team is dan op orde en dan heeft 2-3 jaar eerder al iemand het stokje van mij over genomen. Hoe mijn functie gaat heten is de vraag, want wat ik wil doen bestaat binnen dit bedrijf geen functie voor.

Binnen de tak van sport binnen het bedrijf zal ik dan de rechterhand zijn van het hoofd. Ik zal me dan vooral bezig houden met visie, beleid en strategie en de daaruit voortvloeiende jaarplannen en verandertrajecten. Het bedrijf moet dynamisch gaan worden, veel minder bureaucratisch en sneller schakelen op de buitenwereld. Wij zijn dè industriele servicetak van het bedrijf en klanten (zowel consumenten als ondernemers), maar we zijn het nog niet, als je snapt wat ik bedoel ;).
Klinkt interessant in elk geval. Soort van programmamanager word je dan eigenlijk. Tenminste, zo ongeveer noemen ze dat hier. :)
  Boks-Chick zondag 12 september 2010 @ 13:18:44 #65
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86340321
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klinkt interessant in elk geval. Soort van programmamanager word je dan eigenlijk. Tenminste, zo ongeveer noemen ze dat hier. :)
Thanks :).
Programmamanager is wat te beperkt vrees ik. Als ik kijk naar de pm's die ik ken althans.
Mijn functie zal meer zelfstandig zijn, meer gewoon kunnen doen ipv eerst toestemming/budget vragen.
lolwut
pi_86340404
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:00 schreef BrandX het volgende:

[..]

Niets mis mee, het gaat er om dat je datgene doet, waar je plezier uit haalt. Het is doorgaans toch hetgeen waar je de rest van je leven je brood mee moet verdienen ^O^.

Als ik geen dubbele hernia had gekregen had ik ook nog gewoon op stal gewerkt en paardrijinstructeur geweest tegen hooguit een paar 100 euro meer boven het minimum loon. Èn 60-80 uur werken, en nagenoeg geen pauzes, en het minimum verplichte aantal vakantiedagen wat je meestal simpelweg niet meer dan de helft op kàn nemen (en zeker niet mee kan nemen naar een volgend jaar) en je gaat er nog mee akkoord ook, want de beesten moeten vreten. Zo hard en ouderwets als het klinkt is het 9 van de 10 keer in die wereld. Niet akkoord? Jammer, daar is het gat van de deur, voor jou 10 anderen. Maar ik had het met plezier nog steeds gedaan.
Dat zeg ik ook niet ;). Maar ik ben blij met wat ik heb. En verder vul ik me werkervaring aan met cursussen. beter dan jaar en dag op school zitten, voor mij dan.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_86340468
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:18 schreef BrandX het volgende:

[..]

Thanks :).
Programmamanager is wat te beperkt vrees ik. Als ik kijk naar de pm's die ik ken althans.
Mijn functie zal meer zelfstandig zijn, meer gewoon kunnen doen ipv eerst toestemming/budget vragen.
Programmamanager is hier absoluut niet beperkt. Vrij uitgebreide functie, staat goed aangeschreven, selectief bij de werving en qua salaris prima in orde.
  Boks-Chick zondag 12 september 2010 @ 13:24:51 #68
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86340525
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Programmamanager is hier absoluut niet beperkt. Vrij uitgebreide functie, staat goed aangeschreven, selectief bij de werving en qua salaris prima in orde.
met dit verschil dat een programmamanager opdracht en kaders krijgt, en ik zelf bepaal ;).
lolwut
pi_86340561
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:24 schreef BrandX het volgende:

[..]

met dit verschil dat een programmamanager opdracht en kaders krijgt, en ik zelf bepaal ;).
PM kan wel adviseren en dan kan er altijd naar gekeken worden. Een carte blanche krijg je vrijwel nergens.
  Boks-Chick zondag 12 september 2010 @ 13:29:11 #70
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_86340652
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

PM kan wel adviseren en dan kan er altijd naar gekeken worden. Een carte blanche krijg je vrijwel nergens.
et voila het verschil :).
lolwut
pi_86340844
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zeg het gewoon. Ik ben vrij direct en als ik iets op m´n lever heb dan zeg ik het. Weet zeker dat veel mensen met ´n papiertje en mooi salaris hetzelfde denken. ;)
In dat geval Halco vind je het vast niet erg wannneer ik zeg dat ik blij ben dat ik twee afgeronde universitaire studies heb en niet via een hbo opleiding en ongetwijfeld een soort 'schakelprogramma' een waardeloze master moet halen. Ongetwijfeld heeft de master in jouw segment waarde, maar net als jij het werk van de ander niets vindt, vind ik die 1/2-jarige masters voor mensen die vanaf het hbo komen onzin en niet WO-diploma waardig. Zo wordt er in het algemeen op universiteiten over gedacht, alleen het is cash dus daarom worden ze volop aangeboden.

Kan je wat zeggen over de aard van je werk, is het zoiets: http://www.nationalevacat(...)senior-risk-officer/ ?
pi_86341126
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:35 schreef De_Sade het volgende:

[..]

In dat geval Halco vind je het vast niet erg wannneer ik zeg dat ik blij ben dat ik twee afgeronde universitaire studies heb en niet via een hbo opleiding en ongetwijfeld een soort 'schakelprogramma' een waardeloze master moet halen. Ongetwijfeld heeft de master in jouw segment waarde, maar net als jij het werk van de ander niets vindt, vind ik die 1/2-jarige masters voor mensen die vanaf het hbo komen onzin en niet WO-diploma waardig. Zo wordt er in het algemeen op universiteiten over gedacht, alleen het is cash dus daarom worden ze volop aangeboden.

Kan je wat zeggen over de aard van je werk, is het zoiets: http://www.nationalevacat(...)senior-risk-officer/ ?
Dat mag je vinden. Geen probleem hoor. Master heeft inderdaad zijn waarde. Natuurlijk heb ik liever ´n universitaire studie i.p.v. Master van 2 jaar, mee naast ´n fulltime baan vind ik het zo wel prima. Ook deze waardeloze master gaat zich meer dan uitbetalen.

Ietwat vergelijkbaar inderdaad, verschil is echter dat ik moet aansturen, rapporteren en me ook met de FRR bezig moet houden en dus niet alleen met operationele risico´s. Dit lijkt me ook over gebaande paden wandelen, terwijl ik veel dingen zelf heb moeten inrichten. Maar goed, dat verschilt van bedrijf tot bedrijf.
pi_86341346
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Geen probleem hoor. Master heeft inderdaad zijn waarde. Natuurlijk heb ik liever ´n universitaire studie i.p.v. Master van 2 jaar, mee naast ´n fulltime baan vind ik het zo wel prima. Ook deze waardeloze master gaat zich meer dan uitbetalen.

Ietwat vergelijkbaar inderdaad, verschil is echter dat ik moet aansturen, rapporteren en me ook met de FRR bezig moet houden en dus niet alleen met operationele risico´s. Dit lijkt me ook over gebaande paden wandelen, terwijl ik veel dingen zelf heb moeten inrichten. Maar goed, dat verschilt van bedrijf tot bedrijf.
Sportief, eigenlijk wilde ik alleen 'testen' of je zelf een ongeveer vergelijkbare opmerking niet erg vond, en dat blijkt. Kortom mooi consistent.

Eigenlijk sta ik ook niet achter mijn eerdere punt, ook 'volwaardige' WO-opleidingen kunnen net zo goed waardeloos zijn, dat ligt er maar aan hoe je waardeloos definieert natuurlijk. Jouw bijna-master verdient in ieder geval meer dan mij twee universitaire studies en ik moet net zo goed in het weekend etc. werken, maar krijg niet iedere 'minuut' uitbetaald.

Het hele financiële wereldje is voor mij wat ongrijpbaar, ik betrap mij er vaak op dat ik het een hoog onzin-gehalte vind hebben, maar weet niet of dat zo is, kan je daar iets over zeggen? Als 'leek' schaar ik veel van die financiële figuren al snel in een soort makelaarscategorie waar men met een zogenaamd vlotte tong onzin verkoopt en in opvallende auto's rijdt. Beetje net als de marketing wereld,een soort opgeblazen bedoeling (hoewel ik hetzelfde vind van de sociale wetenschap waar ik zelf actief ben). Als de woorden out-sourcen, linking pin etc. te vaak vallen vind ik al verdacht. Kan je iets zeggen over de werkelijke vaardigheden/kennis?
pi_86341532
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:53 schreef De_Sade het volgende:

[..]

Sportief, eigenlijk wilde ik alleen 'testen' of je zelf een ongeveer vergelijkbare opmerking niet erg vond, en dat blijkt. Kortom mooi consistent.

Eigenlijk sta ik ook niet achter mijn eerdere punt, ook 'volwaardige' WO-opleidingen kunnen net zo goed waardeloos zijn, dat ligt er maar aan hoe je waardeloos definieert natuurlijk. Jouw bijna-master verdient in ieder geval meer dan mij twee universitaire studies en ik moet net zo goed in het weekend etc. werken, maar krijg niet iedere 'minuut' uitbetaald.

Het hele financiële wereldje is voor mij wat ongrijpbaar, ik betrap mij er vaak op dat ik het een hoog onzin-gehalte vind hebben, maar weet niet of dat zo is, kan je daar iets over zeggen? Als 'leek' schaar ik veel van die financiële figuren al snel in een soort makelaarscategorie waar men met een zogenaamd vlotte tong onzin verkoopt en in opvallende auto's rijdt. Beetje net als de marketing wereld,een soort opgeblazen bedoeling (hoewel ik hetzelfde vind van de sociale wetenschap waar ik zelf actief ben). Als de woorden out-sourcen, linking pin etc. te vaak vallen vind ik al verdacht. Kan je iets zeggen over de werkelijke vaardigheden/kennis?
Kan er wel tegen. Weet dat er mensen zijn die het minder goed voor elkaar hebben dan mij, maar dat er ook genoeg bij zijn die het beter voor elkaar hebben en daar zitten 'n hoop mensen bij die gewoon wat meer discipline hebben gehad en wel 'n universitaire opleiding hebben gedaan destijds.

Het ligt er een beetje aan op welk segment je opleiding aansluit. In de ene sector wordt er stukken beter betaald dan in een andere sector. Een economisch HBO-papiertje heb je meer aan dan 'n universitaire studie Nederlands o.i.d. Daarnaast verschilt het van opleiding tot opleiding. Ik zie 'n opleiding als 'n basis, een soort van minimum set met skills. Het begint toch pas echt als je gaat werken. Dan moet je wat theorie toepassen en leer je pas echt dingen. Hoe snel je het dan oppikt is doorslaggevend. Zonder basis kom je er niet, maar met alleen wat theorie die je verder niet toe kunt passen ook niet.

Ik denk dat je het teveel op een hoop gooit. De accountmanagers, verkopertjes e.d. zijn inderdaad vergelijkbaar met gladde en inhoudsloze makelaars. Buiten de commerciele afdelingen zitten er echter heel wat hele "saaie" (normale) mensen bij financiele instellingen. Natuurlijk hoor je veel geblaat doorspekt met de standaardtermen die je noemt zonder dat de spreker het zelf begrijpt. Maar da's overal wel het geval denk ik...
pi_86341755
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat je het teveel op een hoop gooit. De accountmanagers, verkopertjes e.d. zijn inderdaad vergelijkbaar met gladde en inhoudsloze makelaars. Buiten de commerciele afdelingen zitten er echter heel wat hele "saaie" (normale) mensen bij financiele instellingen. Natuurlijk hoor je veel geblaat doorspekt met de standaardtermen die je noemt zonder dat de spreker het zelf begrijpt. Maar da's overal wel het geval denk ik...
Maar als je een inschatting zou moeten geven van jouw werk, hoeveel procent is gevuld met laten we zeggen 'geblaat' en hoeveel met wezenlijk werk waar daadwerkelijk ontwikkelde skills/vaardigheden voor nodig zijn? (hoewel het geblaat op zich ook als skill geduid kan worden, maar dat even buiten beschouwing laten).

In mijn geval zou ik stellen dat al het contractonderzoek geblaat is, maar dat is ong. 10% van mijn werk, het lesgeven is ongeveer 30%, daar vind ik 10% geblaat van en 20% wezenlijke materie, de overige 60% is onderzoek waar ik wel in 'geloof' en 'wezenlijk' vind. Kortom, 20% onzin. Eigenlijk 30%, 10% moet er nog vanaf voor allerlei congressen waar mensen stokpaardjes berijden en zichzelf interessant vinden.

Hoe zou jij dat bij jouw werk inschatten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')