abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:44:39 #276
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87208734
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

...krijg je wel veel aandacht als je het op youtube zet.
Uberhaupt zoiets op Youtube zetten is al te triest voor woorden. Dan heb ik het nog niet eens over het doden van die visjes :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_87222856
Help.

Ik had twee honingdwerggoerami's.
Eentje daarvan heeft een paar maanden terug van ouderdom het loodje gelegd.

De tweede is alweer bijna drie jaar. Hij is al lange tijd heel vaal maar sinds anderhalf uur gedraagt hij zich als een vliegtuigje dat steeds buitelend neerstort om op zijn rug op de bodem te liggen. Maar dan krijgt hij weer een opleving en zwemt naar de oppervlakte en dan lijkt het weer goed te gaan.

Moet ik het visje maar laten gaan of kan ik hem beter met een baksteen doodslaan? (Het laatste lijkt me niet erg prettig om te doen trouwens maar lijden is ook zo wat.)
pi_87223601
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:35 schreef Stali het volgende:
Help.

Ik had twee honingdwerggoerami's.
Eentje daarvan heeft een paar maanden terug van ouderdom het loodje gelegd.

De tweede is alweer bijna drie jaar. Hij is al lange tijd heel vaal maar sinds anderhalf uur gedraagt hij zich als een vliegtuigje dat steeds buitelend neerstort om op zijn rug op de bodem te liggen. Maar dan krijgt hij weer een opleving en zwemt naar de oppervlakte en dan lijkt het weer goed te gaan.

Moet ik het visje maar laten gaan of kan ik hem beter met een baksteen doodslaan? (Het laatste lijkt me niet erg prettig om te doen trouwens maar lijden is ook zo wat.)
Ik vind het altijd moeilijk om advies te geven over zoiets, maar het klinkt niet echt goed, Stali :'(
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:52:56 #279
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_87223763
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:35 schreef Stali het volgende:
Help.

Ik had twee honingdwerggoerami's.
Eentje daarvan heeft een paar maanden terug van ouderdom het loodje gelegd.

De tweede is alweer bijna drie jaar. Hij is al lange tijd heel vaal maar sinds anderhalf uur gedraagt hij zich als een vliegtuigje dat steeds buitelend neerstort om op zijn rug op de bodem te liggen. Maar dan krijgt hij weer een opleving en zwemt naar de oppervlakte en dan lijkt het weer goed te gaan.

Moet ik het visje maar laten gaan of kan ik hem beter met een baksteen doodslaan? (Het laatste lijkt me niet erg prettig om te doen trouwens maar lijden is ook zo wat.)
Ik denk dat die morgenochtend wel dood op de bodem ligt, zo oud worden die visjes helaas niet
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:55:41 #280
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87223915
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:49 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik vind het altijd moeilijk om advies te geven over zoiets, maar het klinkt niet echt goed, Stali :'(
Dit... Ik kan daar ook nooit advies over geven, dan gedragen ze zich abnormaal, maar het kan ook gewoon even een bevlieging zijn of zo...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_87224237
Bedankt Faith en Prowl,

Vrees ook dat het wel af is. Hij zwom al wel een poos bovenin maar ook tegen de filterafzuiging aan.
Het is een oud labyrinthvisje dus heb het filter voor hem uitgezet maar hij ging terwijl ik dit tik alweer naar de bodem om onder het filter te liggen.

Zet de lamp zo ook maar uit dan. Zonde voor hem.

Edit: en hij zwemt weer omhoog. :'). Laat het filter maar een nachtje uit.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:11:22 #282
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87224582
Ik heb een keer gehad met een Neon Tetra dat die de hele tijd zich op zijn rug naar beneden liet vallen en dan weer omdraaide om zo weer verder te zwemmen. De hele tijd achter elkaar.
Ik had verwacht dat het wel snel afgelopen zou zijn, maar hij doet het nog steeds en het is inmiddels al iets van een half jaar geleden :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_87224674
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:11 schreef Komakie het volgende:
Ik heb een keer gehad met een Neon Tetra dat die de hele tijd zich op zijn rug naar beneden liet vallen en dan weer omdraaide om zo weer verder te zwemmen. De hele tijd achter elkaar.
Ik had verwacht dat het wel snel afgelopen zou zijn, maar hij doet het nog steeds en het is inmiddels al iets van een half jaar geleden :D
Ik heb het gehad met een zebradanio. Die ging er ook gewoon slechter uitzien... Minder kleur, dunner... Die heb ik toen met pijn in m'n hart maar in een kruidnagelolie-badje gedaan... Het ging slechter en slechter.

Niet m'n favo bezigheid, maar ga het beestje ook niet laten lijden (verdrinken :'( )
pi_87225127
Ga hem dan toch maar niet vanavond het hoekje om helpen.

Heb het filter in ieder geval uit, hij zeikt maar voor die afvoerstroom die er niet meer is maar is wel weer levendig. Eten wil hij niet.

Bedankt iig. ;).
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:24:40 #285
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87228394
nog maar een filmpje
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:03:08 #286
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87230119
Wel cool aan die Zebra cichliden is dat ze je uitgebreid gaan staan aan staren als je voor het glas staat :D
Ze doen hun ding, maar als je echt dicht bij het glas komt gaan ze ook richting het glas en staan ze echt naar je te kijken. Echt mooi om te zien :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_87230147
Stali, dat wat Prowl al zegt...
Bij mij deed een maanvis ook zo, maar die lag binnen 2 uur ineens op z'n zij :(
Sneu, maar waar.. Mijn diamantgourami's ook. Van de 3 heeft het er eentje wat langer overleefd, en die zit er nog. Ik durf er geen andere bij te zetten :')


Hier trouwens wat grappigs
Net lag er een grote algeneter op de zwaardplant, en een blad er onder lag een cory op de plant :')
Ze waren aan het uitrusten ofzo hahaha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87231062
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Stali, dat wat Prowl al zegt...
Bij mij deed een maanvis ook zo, maar die lag binnen 2 uur ineens op z'n zij :(
Sneu, maar waar.. Mijn diamantgourami's ook. Van de 3 heeft het er eentje wat langer overleefd, en die zit er nog. Ik durf er geen andere bij te zetten :')
Waarschijnlijk moet ik me ook niet zo druk over maken. Hij is oud en wrs. op.
Het is in ieder geval niet zoiets als bijv. met de garnalen. Hij zit nog steeds bovenin bij het filter.

Zou er als ik jou was ook geen nieuwe goerami's bijzetten of je moet er echt mee verder willen.
Die van mij heeft een flinke poos zonder partner gezeten in een gezelschapsbak. Dat gaat prima.

quote:
Hier trouwens wat grappigs
Net lag er een grote algeneter op de zwaardplant, en een blad er onder lag een cory op de plant :')
Ze waren aan het uitrusten ofzo hahaha
Leuk! Foto maken, is het niet voor deze reeks dan voor jezelf.
pi_87231617
Eeeey gozers,

Ik twijfel over het aanschaffen van zoetwater vs zoutwater vissen. Ik ga nu met deze hobby beginnen. Grootste zorgen : Kosten. Aquarium grootte: 125 litertje.

Hoe erg gaan de energiekosten zijn? En de startkosten (zoetwater schat ik zelf op: 300 euro).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_87232313
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier trouwens wat grappigs
Net lag er een grote algeneter op de zwaardplant, en een blad er onder lag een cory op de plant :')
Ze waren aan het uitrusten ofzo hahaha
:D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_87233694
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:41 schreef Burakius het volgende:
Eeeey gozers,

Ik twijfel over het aanschaffen van zoetwater vs zoutwater vissen. Ik ga nu met deze hobby beginnen. Grootste zorgen : Kosten. Aquarium grootte: 125 litertje.

Hoe erg gaan de energiekosten zijn? En de startkosten (zoetwater schat ik zelf op: 300 euro).
Zoutwater is wel wat duurder dan zoet ja. Techniek is prijziger, en je hebt gewoon meer spullen nodig. Denk aan eiwit-afschuimer, stromingspompen, een sump en flinke verlichting. Ook zul je moeten verversen met Osmose water, waar je dus ook weer aan zal moeten komen. Ook zijn vissen en lagere dieren best prijzig, waar je voor zoetwater voor een 10'tje al een zak vol visjes hebt, koop je voor E25,- maar weinig 'leuks' voor een zoutwater bak.

Zoetwateraquarium van 125 liter hoeft je zeker geen 300 euro te kosten. Marktplaats staat vol met 2e hands bakken in prima staat die je voor een prikkie kan ophalen. Plantjes zijn online voor goede prijzen te koop, en op diverse fora kun je genoeg gratis krijgen.

Een zoutwater bak heeft ook een 'strengere' discipline nodig. Waar je een zoetwater gewoon weleens een maandje door kan laten pruttelen, wordt je daar bij een zoutwater flink voor gestraft. Wel iets om over na te denken.
pi_87234299
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:57 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Zoutwater is wel wat duurder dan zoet ja. Techniek is prijziger, en je hebt gewoon meer spullen nodig. Denk aan eiwit-afschuimer, stromingspompen, een sump en flinke verlichting. Ook zul je moeten verversen met Osmose water, waar je dus ook weer aan zal moeten komen. Ook zijn vissen en lagere dieren best prijzig, waar je voor zoetwater voor een 10'tje al een zak vol visjes hebt, koop je voor E25,- maar weinig 'leuks' voor een zoutwater bak.

Zoetwateraquarium van 125 liter hoeft je zeker geen 300 euro te kosten. Marktplaats staat vol met 2e hands bakken in prima staat die je voor een prikkie kan ophalen. Plantjes zijn online voor goede prijzen te koop, en op diverse fora kun je genoeg gratis krijgen.

Een zoutwater bak heeft ook een 'strengere' discipline nodig. Waar je een zoetwater gewoon weleens een maandje door kan laten pruttelen, wordt je daar bij een zoutwater flink voor gestraft. Wel iets om over na te denken.
Tenzij Burakius bij de zee woont. Dat maakt het wel even wat makkelijker. :').

Overigens vraag ik me net als hij ook wel af hoeveel een aquarium per jaar kost. Zelf heb ik echt geen flauw idee. De zoetwaterboel loopt en volgens mij kost het nauwelijks iets.Lampuren heb ik maling aan en zet het enkel aan als ik thuis ben en verder hebben ze flink daglicht. Filter loopt natuurlijk wel altijd. (Behalve nu.)

Kost niet zoveel denk ik. 500 euro per jaar?
pi_87235425
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:26 schreef Stali het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet ik me ook niet zo druk over maken. Hij is oud en wrs. op.
Het is in ieder geval niet zoiets als bijv. met de garnalen. Hij zit nog steeds bovenin bij het filter.

Zou er als ik jou was ook geen nieuwe goerami's bijzetten of je moet er echt mee verder willen.
Die van mij heeft een flinke poos zonder partner gezeten in een gezelschapsbak. Dat gaat prima.
[..]

Leuk! Foto maken, is het niet voor deze reeks dan voor jezelf.
Nah, die komen niet meer terug ;)
Foto had ik gemaakt, maar beetje brakke kwaliteit (daarom wil ik dus een dikke camera haha)

Oeh even over de kosten van mijn 600liter bak, als ik een beetje kijk wat ik kwijt ben;

- Voer; 7,50 per maand (das omdat ik regelmatig afwissel tussen vlokvoer en diepvries)
- Water; 46 cent :') (+- 200 liter eens per 3 weken, maar soms ook een maand)
- Plantenvoeding; 10 euro per maand? (Koop altijd grote verpakkingen waar ik maanden mee kan doen)
- Co2; 20 euro per 3 maanden om bij te vullen
- Co2; co2 meter 100 euro (1x per jaar)
- Stroom; geen idee.. Dat hou ik niet echt bij. Enkele kilowatts per dag iig, maar exact durf ik het op het moment niet te zeggen.

Dus opzich valt het allemaal mee, en kun je de kosten redelijk spreiden..
Aanschaf van alles is het allerduurst natuurlijk :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 08:39:39 #294
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87235836
een kilowatt is 23 cent oid toch?

met 2 kW kom je dus al op 15 euro per maand, 180 euro per jaar. Valt ķp zich nog wel mee
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_87236223
Mijn bak gebruikt sowieso 10uur per dag 200watt, daarbuiten 98watt, en pieken van 398 als de verwarming aanspringt. Dus per definitie zonder de pieken meegerekend al 3,3kw per dag.

23 cent per kilowatt is een goed gemiddelde inderdaad.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:15:20 #296
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_87236423
Leuk he, webdev zijn. Bij elk project leer je wel weer onzinnige informatie waar je weinig aan hebt.

Wil je wat weten over vetten? Of over kinderkleding? Of over de schildersbranche?

;)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:26:19 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87236619
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 01:48 schreef Stali het volgende:

[..]



Tenzij Burakius bij de zee woont. Dat maakt het wel even wat makkelijker. :').
Ik zie hem al elke keer met een emmertje naar de zee lopen :')

Maar ruikt een zoutwaterbak ook niet wat meer dan zoetwater?

Volgens mij is een zoutwaterbak ook alleen maar mooi als hij echt redelijk groot is. Dan kan het wel een hele mooie bak worden.
Je hebt een grote dierenwinkel in Nieuwegein en die hebben ook een zoutwaterbak staan (2 zelfs geloof ik) en die ziet er echt wel mooi uit. Veel mooie vissen die je normaal gesproken eigenlijk alleen maar in Sealife ziet. :)
Die winkel is sowieso een keer het bekijken waard denk ik. Het is een grote winkel waar ze meer hebben dan alleen de standaard konijnen en cavia's. In ieder geval een aardig grote vissenafdeling met mensen die er ook wel redelijk verstand van hebben (voor zover ik dat kan beoordelen)

Weet iemand trouwens nog een goede winkel in omgeving Lelystad/Dronten/Zwolle? Ik woon in Dronten dus zou graag een beetje een grote winkel hebben in de buurt. De dierenzaak in het dorp heeft maar een heel beperkt aanbod. Ze hebben me trouwens wel erg goed geholpen met mijn bacterieën probleem van vorige week.

Iemand nog ideeën voor de nieuwe inrichting van mijn bak met zebra's? Op dit moment een donkere achtergrond met heel licht zand/grind. Wel wat stenen erin, maar niet zo heel veel en wat afgekauwde planten. Nog een hele lelijke nepplant ook trouwens....
De Zebra's moeten het doen zonder echte planten (misschien nepplanten een optie voor de kleur?) en moeten genoeg ruimte hebben om zich te kunnen verschuilen achter/onder hout en steen.
Het is moeilijk om kleur te krijgen in een aquarium met veel steen en zwart wit dus ik wilde nepplanten proberen. Die laten ze wel staan neem ik aan. Ik weet alleen niet of de vissen er gelukkig van worden...?

Hoe kan ik trouwens goed zien of er een voedingsbodem in mijn bak zit? Die man waar ik hem van gekocht heb had het daar over, maar niet op door gevraagd (beetje dom van me ik weet het)
Ik haal toch alle planten eruit dus ik heb het niet meer nodig, maar kan ik het er dan het beste uit halen, of kan ik hem ook eventueel laten liggen?
En als ik hem eruit moet halen, is het dan gewoon alles eruit en opnieuw beginnen met nieuw grind of het grind uitwassen ofzo?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:51:23 #298
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_87238654
Sinds vorige week mijn eerste vissen in mijn bak gedaan. 5 zwarte fantoomzalmpjes.

Ik voer ze met zeer fijn granulaatvoer, en tot nu toe hebben ze het prima naar hun zin heb ik het idee!
Ik zit erover te denken om volgende week 2 a 3 algeneters te halen, of een schooltje neon tetra's.

  Official ESF Kreviewer woensdag 6 oktober 2010 @ 10:57:00 #299
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_87238838
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:26 schreef Komakie het volgende:
Volgens mij is een zoutwaterbak ook alleen maar mooi als hij echt redelijk groot is. Dan kan het wel een hele mooie bak worden.
Ik heb op de beurs in duitsland prachtige nanobakjes gezien van 25/40 liter met zout water.

Kijk maar:
http://www.fluvalblog.com(...)rans-nano-reef-edge/
http://www.manhattanreefs(...)reefing-journey.html
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:03:23 #300
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87239016
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb op de beurs in duitsland prachtige nanobakjes gezien van 25/40 liter met zout water.

Kijk maar:
http://www.fluvalblog.com(...)rans-nano-reef-edge/
http://www.manhattanreefs(...)reefing-journey.html
Inderdaad! Op de beurs stonden nano-bakken die minstens net zo mooi, zo niet mooier, waren als de grote bakken :D
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')