abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 september 2010 @ 15:23:42 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86243666
http://www.kajleers.nl/in(...)verdel-dsb-strateeg/

Kirsten Verdel, op FOK! werkzaam onder de naam Darktower ( Fotoboek van darktower ) en bekend als campagne-adviseur voor onder andere de PvdA en haar boek over haar tijd bij de campagne van Barack Obama, was ook een tijdje strateeg en online media-adviseur voor Dirk Scheringa, in de tijd dat DSB Bank hard richting de afgrond gleed. Lang hield ze dit stil, maar nu verschijnt een boek van haar hand waarin ze zegt onthullingen te zullen doen die nauw verband houden met de ondergang van DSB. Ze zat dichtbij het vuur, dus ze zal veel te vertellen hebben. “Haar bijnaam was de ‘Greet Hofmans van Wognum’.”

De eerste keer dat Dirk Scheringa kennis neemt van het bestaan van Kirsten Verdel is als hij haar ziet in een televisieprogramma. Daar vertelt ze over het boek dat ze schreef over haar tijd als medewerker bij de succesvolle verkiezingscampagne van Barack Obama. Scheringa is onder de indruk van het verhaal dat Verdel vertelt, vooral over hoe internet van groot belang was bij het creëren en onderhouden van het imago van Obama, en het mobiliseren van mensen die hem steunden en hem zo het presidentschap bezorgden.

Scheringa denkt er verder niet over na – totdat DSB Bank in grote problemen komt. Scheringa is fervent sportliefhebber en kent Jan de Jong, tegenwoordig directeur bij de NOS maar in een eerder leven betrokken bij NOS Studio Sport. Verdel, fervent wielrenner, kent De Jong ook en via hem komt Scheringa in contact met Verdel. Zij leerde De Jong naar eigen zeggen kennen in Barcelona toen zij daar in de buurt was vanwege de Tour de France.

Verdel werkt dan voor het PR-bureau Dröge & Van Drimmelen, waar zij nu nog steeds in dienst is als senior adviseur.

Internet
In eerste instantie benadert Scheringa Verdel voor advies over het gebruik van internet en sociale media. In die periode – de nazomer van 2009 – duiken er steeds meer verhalen op over de manier waarop DSB Bank zijn geld verdient. Ex-medewerkers doen in de media uitgebreid uit de doeken hoe er binnen de bank over klanten gedacht wordt, en hoe er hoge koopsompolissen met hoge provisies zijn aangesmeerd.

De wereld zit net in de naweeën van de kredietcrisis en dus borrelen er, met de verhalen over het verdienmodel van DSB, vrijwel direct ook vragen op over de financiën van DBS Bank. Is de bank wel solide? Kan de bank de verplichtingen nakomen, indien nodig? Naar later blijkt had ook De Nederlandsche Bank daar grote vraagtekens bij.

DSB Bank en Dirk Scheringa persoonlijk komen onder een barrage van negatieve mediaverhalen te liggen. Scheringa zoekt een manier om het tij te keren. Verdel gooit zich op zijn verzoek vol in de strijd.

“Waar met name Verdel dingen over zei en wel iets vanaf wist, was internet,” zegt Klaas Wilting, voormalig woordvoerder van DSB Bank. “Daarover gaf ze adviezen. ‘Je moet het internet constant scannen op nieuws over DSB’, zei ze. Internet speelt een uitermate belangrijke rol. En dat is ook zo.”

Verdel gaat hard aan het werk. Ze begint positieve berichten over DSB Bank te twitteren. Op fora als Fok!, waar ze onder de naam ‘DarkTower’ dan al een tijd een sport maakt van het aanprijzen van hoge spaarrentes bij exotische banken, promoot ze DSB-producten. In één bericht adviseert ze Fok!-bezoekers een spaarrekening te openen bij DSB Bank, met als motivatie: “Is toch gedekt door garantiestelsel. Simpel.”



Dat schrijft ze op 7 oktober 2009, zes dagen na de oproep tot een ‘bank run’ van Pieter Lakeman en één dag voordat Dirk Scheringa en Jelle Hendrickx van de Stichting Steunfonds Hypotheekproblemen een akkoord aankondigen over een schadeprocedure voor DSB-gedupeerden.

Op twitter reageert ze uitgelaten op kleine overwinningen die Scheringa boekt. Zoals op de ochtend van 12 oktober, als het Financieele Dagblad en de Volkskrant hun beruchte artikelen publiceren over een door de rechter afgewezen aanvraag tot onder curatele stelling van DSB. Verdel kondigt enthousiast aan dat er een aanval zal komen op DNB-president Nout Wellink en toenmalig minister van Financiën Wouter Bos. “Full frontal attack op Bos en Wellink, die onjuiste info lekten naar pers vannacht. DSB-top nu onderweg naar rechtbank A’dam.”

Op 15 oktober, vier dagen vóór het definitieve faillissement van DSB, krijgt Scheringa van een rechtbank nog even respijt om een geldschieter te vinden. “Ik ben echt helemaal flabbergasted over de uitspraak van de rechter. Wat een waanzinnige overwinning voor DSB. Nu hopen dat Bos komt praten!”, twittert Verdel.



Strategie
Verdel krijgt al snel na haar entrée een veel prominentere rol binnen DSB Bank. Ze groeit uit tot strateeg die dicht bij Scheringa staat. Hij vraagt haar regelmatig om advies. “Ze was niet bij Scheringa weg te slaan in die laatste maanden”, aldus een freelance woordvoerder die in een andere hoedanigheid betrokken was bij de gebeurtenissen rond DSB Bank, maar die anoniem wenst te blijven. Ook Wilting bevestigt dat Verdel en Scheringa goed door één deur konden en dat hij haar waarschijnlijk om raad vroeg: “Het kan best zijn dat ze zich met de strategie bemoeid heeft.”

Maar het gaat verder dan dat. Verdel gaat helemaal op in de casus DSB Bank. “Op een gegeven moment zou er een uitspraak komen van een Amsterdamse rechtbank. Scheringa hield in een ruimte in het DSB Bank-gebouw in Wognum een toespraak tot het personeel, waarna hij zou afreizen naar Amsterdam om de uitspraak te horen. Verdel stond naast hem en riep uit volle borst: ‘We gaan allemaal mee!’”, vertelt een bron.

Ontkenning
Gevraagd naar een reactie, ontkent Verdel alles. Ze stond niet naast Scheringa in een ruimte, beweert ze. Ze juichte niet mee met het personeel en ze ging al helemaal niet mee naar een rechtbank in Amsterdam. Dat terwijl televisiebeelden van onder ander het NOS Journaal, RTL Nieuws en RTV Noord-Holland duidelijk laten zien dat ze schouder aan schouder met de complete raad van bestuur van DSB Bank een rechtbank in loopt.



Volgens haar was zij niet bij DSB Bank betrokken als strateeg, en ook niet als adviseur voor online media. “Er waren nieuwe producten gekomen bij DSB Bank. Dit omdat de bank van het koopsompolissen-verdienmodel was afgestapt. Ik zou ingehuurd worden om langs te gaan bij DSB Bank-filialen om daar die nieuwe producten te gaan evalueren. Maar dat is er nooit van gekomen.”

Ze stond Scheringa ook niet met raad en daad bij op andere vlakken, verklaart ze. “Hij heeft mij persoonlijk gevraagd hem te helpen met het imago van de bank. Maar dat wilde ik niet want ik vond dat ik daar te weinig vanaf wist. Daarnaast was ik juist heel kritisch op Scheringa.”

Gijs Dröge, mede-oprichter van Dröge & Van Drimmelen en tegenwoordig eigenaar van PR-bureau Public Green, is enigszins verbaasd over de ontkenning van Verdel. Gevraagd of zij Scheringa op strategisch niveau adviseerde, antwoordt hij: “Absoluut.”

Waarom Verdel zo mistig deed over haar werkzaamheden voor DSB Bank, is onduidelijk. Ook nu vermeldt haar CV op de website van Dröge & Van Drimmelen niet dat ze voor DSB gewerkt heeft. De site zelf noemt DSB Bank trouwens ook niet als klant.

Misschien wilde ze de zaak stil houden in de aanloop naar de presentatie van haar boek, dat onthullingen belooft omtrent de ondergang van DSB Bank. Of misschien wilde ze niet dat uitkwam dat zij betrokken was bij DSB Bank en de PR-campagne die vanuit de top van het bedrijf gevoerd werd.

Want haar aanwezigheid werd niet door iedereen gewaardeerd. “Gekscherend was haar bijnaam de ‘Greet Hofmans van Wognum’”, aldus een anonieme bron, vanwege haar nauwe band met Scheringa. Want op de PR-strategie van DSB Bank valt wel het één en ander af te dingen, stelt de freelance woordvoerder met 20 jaar ervaring. Klaas Wilting gaat daar een eind in mee. “Ik riep al jaren dat er een directeur communicatie moest komen. Voor het bedrijf was het denk ik goed dat er iemand van buiten kwam om mee te discussiëren over het mediabeleid”, voegt Wilting als een positieve noot toe over de komst van Verdel.

Hendrickx
Volgens Wilting faalde het mediabeleid waar het ging om het succesvol oproepen van gedupeerden van koopsompolissen met hoge provisies om zich te melden bij DSB Bank, al is niet duidelijk of Verdel zich ook met dat deel van het mediabeleid bemoeide. De bank had zelf een hulpprocedure in het leven geroepen voor gedupeerden na de lawine aan negatieve media-aandacht.

In plaats daarvan dook – naast Verdel – in de nadagen van DSB Bank een ander persoon op: Jelle Hendrickx, de voorman van de Stichting Steunfonds Hypotheekproblemen. Die “likte zich in bij Scheringa, tot woede van Wilting”, meldt een bron.

Wilting bevestigt dat hij Hendrickx in het geheel niet vertrouwde. De voormalige diender is zijn politieneus nooit helemaal kwijt geraakt, en de geur die Hendrickx afscheidde beviel Wilting helemaal niet. Zodanig zelfs dat Wilting in het geheim een onderzoek startte naar de achtergrond van Jelle Hendrickx. Wat hij vond, bevestigde zijn vermoedens.

“Ik ga niet zeggen waar ik allemaal achter ben gekomen. Laat ik volstaan met de opmerking dat het voor mij voldoende was om niet met die meneer aan één tafel te willen zitten.”

Wilting werkte al jaren voor Dirk Scheringa, die beroemd dan wel berucht is om zijn eigen willetje. Wilting confronteerde Scheringa met de resultaten van zijn onderzoek naar Hendrickx en drong er bij zijn baas op aan dat hij de samenwerking met Hendrickx stopte. Maar Scheringa weigerde dat. Niet lang daarna kreeg Hendrickx, op gezag van Scheringa, zelfs een eigen ruimte in één van de DSB-gebouwen in Wognum. Op 8 oktober kondigden Scheringa en Hendrickx aan dat ze een akkoord hadden bereikt over de afwikkeling van de schade bij DSB-gedupeerden. Uiteindelijk onthield De Nederlandsche Bank haar goedkeuring, waardoor de deal nooit van de grond kwam.

De deal met Hendrickx viel slecht bij Wilting en DSB’ers die hij op de hoogte had gesteld van zijn onderzoek. Maar Scheringa’s wil was wet, en de baas was inmiddels wanhopig. “Ik snapte het wel”, zegt Wilting nu. “Hij pakte iedere strohalm aan.”

“Mensen hadden naar ons moeten komen, of naar het Kifid (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening – red.) moeten gaan. Nu zijn een heleboel mensen hun geld kwijt.” Achteraf bleek het één en ander niet te kloppen bij de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken zelf. Hendrickx is daar inmiddels vertrokken.

Kirsten Verdel heeft maanden lang verkeerd in de top van DSB Bank. Ze heeft daar dingen gehoord en gezien die vast interessante stof voor een boek zullen opleveren. De vraag die dit artikel poogt op te roepen, is: welke Kirsten Verdel heeft het boek geschreven? De Verdel die – naar eigen zeggen – vanaf dag één al kritisch was op Dirk Scheringa en zijn methodes, of de Verdel die – naar eigen zeggen – alleen maar producten zou gaan evalueren en Scheringa enthousiast adviseerde?

Naschrift Ik krijg veel reacties van mensen die zich ietwat verkneukelen omdat Kirsten Verdel in dit stuk wordt ‘aangepakt’. Welnu, aanpakken, beschadigen, voor lul zetten, geloofwaardigheid aantasten - dat is allemaal uitdrukkelijk niet de bedoeling van dit stuk. Het is eigenlijk per ongeluk tot stand gekomen. Nog werkend voor nieuwssite Z24, kreeg ik uit diverse hoeken in de PR-sector signalen dat Verdel op een hoog niveau adviezen had gegeven aan Dirk Scheringa. Ze zat dichtbij het vuur in een cruciale periode, ik was bezig met DSB-verhalen, en daarom besloot ik Verdel te benaderen als bron.

Maar tot mijn verbazing ontkende zij in alle toonaarden dat ze dingen had gedaan voor Scheringa, ondanks alle bevestigingen die ik had, ook on the record, en ondanks alle bewijzen, zoals haar twitterberichten. Dat vond ik uiterst vreemd. Ze werkte immers voor een PR-bureau, dus het zou volstrekt normaal zijn geweest als ze het bestuur van DSB had geadviseerd.

Die vreemde ontkenningen waren voor mij reden om Verdel niet tot bron, maar tot onderwerp te verklaren: een stuk over een belangrijke adviseur van Scheringa, maar die ontkende dat ze dat was, sterker nog: een adviseur die niet alleen ontkent, maar ook nog zegt dat ze uiterst kritisch was op Scheringa. Zoals zo vaak werden niet de feiten zelf, maar de ‘cover-up’ het verhaal.

Verdel drong er bij mij op aan dat ik niet over haar en DSB zou publiceren. Ze wilde niet dat het bekend werd, ondanks het feit dat in het PR-wereldje al heel lang rond zong dat ze op hoog niveau voor DSB had gewerkt. In telefoongesprekken beloofde ze mij “belangrijke onthullingen” toe te spelen als ik zou wachten met publicatie, “in ieder geval tot na het rapport van de commissie-Scheltema”. Dan zouden we weer contact hebben. Waarom ze wilde wachten, wilde ze niet zeggen.

In verband met (ook persoonlijke) drukte van mijn kant en daarna het einde van mijn dienstverband bij Z24 vanwege een reorganisatie, is er niets meer van gekomen. Van Verdel’s kant bleef het ook stil, en nu weet iedereen waarom: ze was bezig met een boek. Het zal nu wel snel duidelijk worden in welke hoedanigheid zij werkte voor DSB. De feiten, uitspraken en bevestigingen in dit stuk spreken in ieder geval voor zich, evenals de ontkenning van dit alles van Verdel, die (zoals het hoort) eveneens verwerkt is.


[ Bericht 0% gewijzigd door Stefan op 09-09-2010 15:37:36 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 9 september 2010 @ 15:26:23 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_86243770
aha, deepthroat
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 9 september 2010 @ 15:28:58 #3
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86243847
Deze is idd wel bizar



Een week nadat Lakeman voor een bankrun zorgde. Ik durf te wedden dan haar geld niet in dsb zat
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 9 september 2010 @ 15:37:10 #4
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_86244160
Een goed topic van Stefan, dat zie je ook niet vaak ^O^
  donderdag 9 september 2010 @ 15:38:11 #5
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86244201
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:37 schreef errrbek het volgende:
Een goed topic van Stefan, dat zie je ook niet vaak ^O^
Ik heb het artikel niet geschreven he, ik post het alleen hier. :)
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 9 september 2010 @ 15:52:35 #6
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86244700
Poeh wat een verhaal. Wat een tegenstrijdigheden ook vanuit Verdel :N
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 9 september 2010 @ 16:02:24 #7
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86245049
Hoe kun je beweren kritisch te zijn op Scheringa als je na de bankrun nog reclame maakt voor DSB.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 9 september 2010 @ 16:13:05 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86245398
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:38 schreef Stefan het volgende:

[..]



Ik heb het artikel niet geschreven he, ik post het alleen hier. :)
jammer, je had het anders voor veel geld aan FOX news kunnen verkopen :D.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86247239
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:28 schreef Stefan het volgende:
Deze is idd wel bizar

[ afbeelding ]

Een week nadat Lakeman voor een bankrun zorgde. Ik durf te wedden dan haar geld niet in dsb zat
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:36 schreef darktower het volgende:
Dat doet hij al: 4,25% voor 5-jaars deposito, hoogste rente nu. Heb gister rekening geopend bij DSB en ga onder die voorwaarden nu geld vastzetten. Is toch gedekt door garantiestelsel. Simpel.
Deze post dus :D :P
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  donderdag 9 september 2010 @ 17:05:14 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86247466
Ze post wel vaker banktips, het is totaal geen scoop, sorry guys. DSB bood toen een hoge rente, logisch vanwege het hogere risico.

Ben benieuwd naar het boek, haar vorige was ontzettend goed :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 9 september 2010 @ 17:06:08 #11
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86247502
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:05 schreef eleusis het volgende:
DSB bood toen een hoge rente,
DSB was toen al bijna leeggetrokken.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 9 september 2010 @ 17:09:39 #12
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86247626
Interview vandaag bron wereldomroep: http://www.rnw.nl/nederla(...)s-en-wetens-omgeduwd

'Dit had niet gehoeven. Mijn uiteindelijke conclusie is dat door gekluns en chaos, slecht beleid van de Nederlandse Bank en de AFM, en het gedrag van curatoren en ministerie van Financiën de DSB-bank gewoon omver is geduwd. Dat hele proces, daar heb ik bovenop gezeten.'

Dat zegt politiek strateeg Kirsten Verdel, in haar boek 'Project Homerus, het miljardenspel met DSB' over de val van de DSB-bank, dat vandaag is uitgekomen. Verdel is lid van de PvdA en werd vooral bekend omdat ze meewerkte aan het campagneteam voor de Amerikaanse president Obama. Ze kon naar eigen zeggen bij DSB van binnenuit, als een soort 'fly on the wall', de gang van zaken bestuderen en beschrijven.

Café
Augustus vorig jaar kreeg ze een email van Dirk Scheringa,die ze niet kende ,met de vraag of hij een keer met haar kon praten. In een cafe in Haarlem vroeg Scheringa haar of ze bij DSB wilde komen werken om het imago van de bank te verbeteren.

'Ik heb toen heel hard gezegd: geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat te gaan doen. Ik vertrouw jou en die bank voor geen meter. Maar uiteindelijk klikte het toch op de een of andere manier. Hij was heel openhartig over DSB. Dat maakte me nieuwsgierig.'

Verdel gaf aan dat ze niet voor de bank wilde werken, maar wel wilde praten met klanten en medewerkers. 'Als ik dan zaken hoor die niet kloppen, dan meldt ik dat aan je. Die moet je dan verbeteren. Doe je dat niet, ben ik meteen weg en hang ik het ook nog eens aan de grote klok.'

Lakeman
Nog voordat ze aan de slag kon gaan, deden anonieme DSB-medewerkers in het televisieprogramma NOVA een boekje open over het reilen en zeilen bij de bank. Vervolgens riep financieel expert Pieter Lakeman spaarders op hun geld van de bank te halen. Dat werd het startschot voor een steeds intensiever kontakt.

In de weken die volgden werd alles voor Verdel sneller, meeslepender en chaotischer. Voor ze het wist zat ze in Wognum in het hoofdkantoor in een poging om te zien of ze kon helpen. Ze woonde vergaderingen van de Raad van Bestuur en rechtszittingen bij.

In december 2008, zo zegt Verdel, hebben de Nederlandse Bank en de Autoriteit Financiele Markten een onderling pact gesloten met als doel Dirk Scheringa weg te werken als directeur/groot-aandeelhouder. 'Ze hebben echt alles gedaan, behalve met Scheringa zelf het gesprek aangaan', volgens Verdel.

Geheimhoudingsplicht
In maart 2009 meldde de Autoriteit Financiele Markten aan de Telegraaf dat er een onderzoek liep naar DSB, waarschijnlijk om Scheringa onder druk te zetten een stapje achteruit te doen. Normaal gesproken valt dat onder de geheimhoudingsplicht van de Wet Financieel Toezicht.

'Wat gebeurde er: journalisten dachten ha, we hebben eindelijk beet, er gaan al jaren geruchten over slechte producten bij banken en andere financiele instellingen, maar nu hebben we een naam.' Dat was het startsein voor veel meer negatieve publiciteit over de bank.

Curator
DSB probeerde ondertussen hard het vege lijf te redden, had overnamekandidaten aan de lijn , maar die gesprekken werden volgens Verdel tegengewerkt door de bewindvoerders die zich in feite al als curatoren in een faillissement opstelden.

Het minister van Financiën hield zich afzijdig, Wouter Bos was onbereikbaar. De Nederlandse Bank en curatoren werkten tegen, meent Verdel. Onderschrijft zij nu de conclusie van Dirk Scheringa dat hij bewust kapot is gemaakt?

'Absoluut. Ik heb waanzinnig veel informatie gelezen en pas als je dat doet, zie je de lijn erin. Dan zie je dat dit niet klopt en dat het niet had hoeven gebeuren. 4000 klanten zijn gedupeerd. Dit verhaal moet verteld worden, vandaar dit boek.'

Karretje
De inhoud is mede gebaseerd op een serie exclusieve interviews met Dirk Scheringa. Volgens de Volkskrant is het boek Scheringa's versie van het DSB-debacle. Heeft Verdel niet het gevoel dat ze voor zijn karretje is gespannen?

'Absoluut niet. Ik heb geen opdracht gekregen, het is mijn eigen beslissing geweest. Ik heb de tekst aan hem voorgelegd, maar hij had er geen opmerkingen over. Het beeld dat veel mensen van hem hebben is zo negatief. Dat gold voor mij ook. Maar als je er diep induikt, kom je erachter dat het ECHT anders zit dan je had gedacht.'

[ Bericht 2% gewijzigd door Stefan op 09-09-2010 17:22:16 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_86247733
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:05 schreef eleusis het volgende:
Ze post wel vaker banktips, het is totaal geen scoop, sorry guys. DSB bood toen een hoge rente, logisch vanwege het hogere risico.
Dit postte ze een week eerder:

quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:03 schreef darktower het volgende:
Ik had de 30e nog net een 5-jaars deposito van 4,75% bij ATB.
Das toch wel gek? :P
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  donderdag 9 september 2010 @ 17:17:21 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86247922
Bronvermeldingen Stefan :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 9 september 2010 @ 17:18:29 #15
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86247965
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:17 schreef Maraca het volgende:
Bronvermeldingen Stefan :D
Het linkje bovenaan de OP ontgaat je? :?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 9 september 2010 @ 17:20:21 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86248024
Hier is haar optreden op Radio1 van vanmiddag terug te luisteren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 9 september 2010 @ 17:20:29 #17
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86248034
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:18 schreef Stefan het volgende:

[..]



Het linkje bovenaan de OP ontgaat je? :?
Bij je post om 17:09 zie ik niks staan, of mijn telefoon laat het niet zien :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 9 september 2010 @ 17:21:04 #18
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86248048
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:20 schreef Maraca het volgende:

[..]

Bij je post om 17:09 zie ik niks staan, of mijn telefoon laat het niet zien :P
Ow sorry, die
Moment :)
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 9 september 2010 @ 17:23:23 #19
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86248112
quote:
Karretje
De inhoud is mede gebaseerd op een serie exclusieve interviews met Dirk Scheringa. Volgens de Volkskrant is het boek Scheringa's versie van het DSB-debacle. Heeft Verdel niet het gevoel dat ze voor zijn karretje is gespannen?

'Absoluut niet. Ik heb geen opdracht gekregen, het is mijn eigen beslissing geweest. Ik heb de tekst aan hem voorgelegd, maar hij had er geen opmerkingen over. Het beeld dat veel mensen van hem hebben is zo negatief. Dat gold voor mij ook. Maar als je er diep induikt, kom je erachter dat het ECHT anders zit dan je had gedacht.'
Scheringa wilde alleen maar jaknikkers om zich heen dus lijkt me vreemd dat Verdel een kritisch boek schreef zogenaamd waar Scheringa GEEN commentaar op had.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_86248300
'beeld dat veel mensen van hem hebben is zo negatief'

Inderdaad schijnt die man een magische persoonlijke uitstraling te hebben waar al velen voor gevallen zijn ...

Maar die woekerpolissen dan? En die woekerhypotheken? En de verkoop trucs? En Frank de Grave (die wel voldoende weet van financien) die gillend wegliep naar de DNB toen die aardige Scheringa geen bevredigend antwoord gaf?

Dat iedereen in het 'old boys netwerk' van het buitenbeentje afwilde? Ja dat zal wel, maar niet zozeer omdat het een buitenbeentje was, maar omdat hij en zijn bank al jaren niet deugden. DNB en anderen wisten dat. Maar niemand durfde de kat de bel aan te binden. Om niet de schuld te krijgen van de instorting.

Die bank is met het 'lekken' inderdaad omgevallen, maar dat had al jaren eerder moeten gebeuren!

Dat van die bankgarantie klopt natuurlijk. Maar die is van de overheid, en geen verdienste van DSB
  donderdag 9 september 2010 @ 17:30:02 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86248338
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:20 schreef Dagonet het volgende:
Hier is haar optreden op Radio1 van vanmiddag terug te luisteren.
Trouwens, vanaf een minuut of zeven dat ze zegt alle kennis heel snel zich eigen gemaakt te moeten hebben. Dat is niet echt de indruk die ze wekt als je haar posthistorie doorkijkt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 9 september 2010 @ 17:38:12 #22
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86248600
Ik vind het een heel vreemd verhaal :N
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 9 september 2010 @ 18:58:26 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_86251199
Maar wel interessant :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_86251417
Ze zit vanavond ook bij P&W.

Overigens kondigde ze eerder deze week het boek aan op FOK.
pi_86251455
tvp
Vroeger deed ze ook de Osdorp Posse website :P
  donderdag 9 september 2010 @ 19:11:30 #26
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86251586
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:06 schreef Thomas B. het volgende:
tvp
Vroeger deed ze ook de Osdorp Posse website :P
Was ze daar niet weggetrapt omdat ze de emailbase van de Osdorp Posse misbruikte voor PvdA propaganda?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 9 september 2010 @ 19:13:36 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86251649
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:11 schreef Stefan het volgende:

[..]



Was ze daar niet weggetrapt omdat ze de emailbase van de Osdorp Posse misbruikte voor PvdA propaganda?
Volgens GeenStijl wel.
http://www.geenstijl.nl/m(...)s_links_bolwerk.html

Haar postgeschiedenis op FOK! is ook raar. Telkens allemaal mensen vragen om overal mee naar toe te gaan. Heeft ze zelf geen eigen sociaal leven?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86252438
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:11 schreef Stefan het volgende:

[..]



Was ze daar niet weggetrapt omdat ze de emailbase van de Osdorp Posse misbruikte voor PvdA propaganda?
Dat wist ik niet :D Maar ik herinner me idd wel mailtjes over de PvdA.

Overigens nu bij De wereld draait door een item over het boek.
pi_86252643
Interessant topic, Stefan. Moet nog even alles lezen maar nu boekitem in DWDD.
  donderdag 9 september 2010 @ 20:36:16 #30
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86254830
Net DWDD gezien
Het is dus GEEN objectief boek van Kirsten Verdel maar ze was ghostwriter voor Dirk zelf. Je leest gewoon Dirks visie en niet die van Kirsten. Jammer dat ze dat dus gewoon niet eerlijk zegt.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_86256297
Ik snap wat je bedoelt. Maar wanneer dit boek door een ghostwriter zou zijn geschreven, zou de naam van Scheringa op het boek staan.
  donderdag 9 september 2010 @ 21:16:58 #32
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86256566
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:36 schreef Stefan het volgende:
Net DWDD gezien
Het is dus GEEN objectief boek van Kirsten Verdel maar ze was ghostwriter voor Dirk zelf. Je leest gewoon Dirks visie en niet die van Kirsten. Jammer dat ze dat dus gewoon niet eerlijk zegt.
Ik vind het daardoor alleen maar interessanter :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_86258651
Vanavond zit ze toch ook bij P&W?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_86261488
Ja ze zit er
pi_86261590
Hmmmm zij moest dus het imago van DSB opkrikken.
  donderdag 9 september 2010 @ 23:36:03 #36
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86262579
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:11 schreef Toad het volgende:
Ik snap wat je bedoelt. Maar wanneer dit boek door een ghostwriter zou zijn geschreven, zou de naam van Scheringa op het boek staan.
Verdel doet alsof het een objectief boek is zonder medewerking van Dirk maar het is gewoon Dirks boek natuurlijk.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_86262730
quote:
Op donderdag 9 september 2010 23:36 schreef Stefan het volgende:

[..]



Verdel doet alsof het een objectief boek is zonder medewerking van Dirk maar het is gewoon Dirks boek natuurlijk.
Nee ze zegt juist dat het een subjectief ooggetuigenverslag is, gebaseerd op o.a. brieven tussen DNB, AFM en DSB.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_86264588
quote:
Op donderdag 9 september 2010 23:40 schreef -jos- het volgende:

[..]

Nee ze zegt juist dat het een subjectief ooggetuigenverslag is, gebaseerd op o.a. brieven tussen DNB, AFM en DSB.
Dat klinkt heel eerlijk maar Ik kan dit niet meer argeloos kijken door dit topic.
  † In Memoriam † vrijdag 10 september 2010 @ 00:37:43 #39
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_86264628
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:52 schreef Maraca het volgende:
Poeh wat een verhaal. Wat een tegenstrijdigheden ook vanuit Verdel :N
Heeft ze wel vaker last van, ook in het verleden :D


Osdorp Posse woedend op Kirsten Verdel

Ze heeft geen enkele moeite met het verdraaien van dingen ;)
pi_86265032
Het kan haast niet anders dan dat ze verliefd is geworden op de beste man.
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:55:44 #41
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86265120
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 00:51 schreef Cracka-ass het volgende:
Het kan haast niet anders dan dat ze verliefd is geworden op de beste man.
Haha, hoe kom je zo ineens tot die conclusie? :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_86265405
Kinky.
I´m back.
pi_86265467
Omdat ze van extreem kritisch naar extreem positief is gegaan binnen 4 weken, dat heet naar mijn mening een roze bril.

Bij nader inzien, even wat leeswerk gedaan, is het een carrièrejaagster. Ze is zo positief om er nu (met het boek) en later (met haar contacten) knaken aan te verdienen/macht te vergaren.

Niks onethisch is haar vreemd mocht het haar uitkomen gezien haar geschiedenis. Wat dat betreft heeft ze meer gelijkenissen met Dirk Scheringa dan ze zelf zal (h)erkennen denk ik. :o
pi_86266387
Ze probeerde op Fok! dus nog wat spaardertjes te ronselen na de oproep tot bankrun van Lakeman toen de bank in wezen al aan de afgrond stond/failliet was?
En dan onder het motto dat die Fok!spaardertjes dan toch wel onder het garantiestelsel vielen?
Very kinky.
I´m back.
pi_86268851
quote:
Kirsten Verdel heeft maanden lang verkeerd in de top van DSB Bank. Ze heeft daar dingen gehoord en gezien die vast interessante stof voor een boek zullen opleveren. De vraag die dit artikel poogt op te roepen, is: welke Kirsten Verdel heeft het boek geschreven?
Verdel heeft toch al aangegeven bij de presentatie van het boek totaal niet objectief te willen zijn met dit boek - omdat zij persoonlijk betrokken was. Ik zie het probleem niet zo.

Overigens vind ik het een totaal overschat persoon, je gaat me toch niet vertellen dat je met wat Twitter- en Fok-berichtjes een totaal beschadigd imago kan redden? :')
pi_86271877
Erg apart, als je de aankondiging van dat boek leest en het hele idee erachter, dan verwacht je een kritische blik en wellicht onthullende verhalen, maar als ik het goed begrijp staat er niets van dat alles in dat boek :?

Maar als dat zo is ontgaat me het nut van het boek volledig, dan is het meer een leuke rehabilitatie-poging van Dirk Scheringa zonder opzienbarende of nieuwswaardige feitjes die het interessant maken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86272033
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Erg apart, als je de aankondiging van dat boek leest en het hele idee erachter, dan verwacht je een kritische blik en wellicht onthullende verhalen, maar als ik het goed begrijp staat er niets van dat alles in dat boek :?
Vanaf het begin was het anders duidelijk dat Dirk Scheringa het verhaal van Dirk Scheringa verteld.
pi_86274467
quote:
DSB was al maandenlang niet meer te redden. Heerlijk, zo'n 'krities' figuur.

En nog even adviseren je centen bij DSB te stallen terwijl de miljoenen wegsjezen. Ja, het was inderdaad (tot een bepaald bedrag...) gedekt, maar het leverde wel veel gedoe/tijd op om die centen terug te krijgen. Een bijna crimineel advies.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86283899
Wat heeft Kirsten Verdel eigenlijk gepresteerd tot nu toe? Ik ken haar alleen maar omdat ze veelvuldig in het nieuws was omdat ze mee liep bij het campagneteam van Barack Obama...
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:14:42 #51
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86284101
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:09 schreef Snapcount2 het volgende:
Wat heeft Kirsten Verdel eigenlijk gepresteerd tot nu toe? Ik ken haar alleen maar omdat ze veelvuldig in het nieuws was omdat ze mee liep bij het campagneteam van Barack Obama...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kirsten_Verdel
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:16:21 #52
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86284170
quote:
Subjectief stukje.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:18:15 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86284251
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:16 schreef Stefan het volgende:

[..]




Subjectief stukje.
Want?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:18:40 #54
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86284261
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:16 schreef Stefan het volgende:

[..]




Subjectief stukje.
Wikipedia is subjectief ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:23:58 #55
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86284453
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Want?
omdat er niet bijstaat dat de financiele en journalistieke wereld het er over eens is dat het een eenzijdig boek is waarin gewoon puur de visie van Dirk staat beschreven.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:34:59 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86284863
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:23 schreef Stefan het volgende:

[..]



omdat er niet bijstaat dat de financiele en journalistieke wereld het er over eens is dat het een eenzijdig boek is waarin gewoon puur de visie van Dirk staat beschreven.
Dat is dan weer jouw subjectieve mening.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:00:37 #57
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86285815
Lieve Fok!-kijkbuiskinderen,

Van harte gefeliciteerd met het feit dat een van de Fok!-leden adviseur/strateeg was van DSB. Het is een wereldwonder!

Tevens wil ik jullie alleen feliciteren met het heugdelijk feit dat de immers briljante user Inlognaam in dit topic heeft gepost. Dit is ook vermeldenswaardig, immers is Inlognaam ook een Nederlands staatsburger en prima adviseur/strateeg. Beter nog zou het zijn Inlognaam zijn eigen Inlognaam-topic te geven want het is werkelijk uniek te noemen dat Inlognaam in een dergelijk fantastisch topic een reactie geeft! Alvast driewerf hulde hiervoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hoi !
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:11:37 #58
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86286180
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:00 schreef Inlognaam het volgende:
Lieve Fok!-kijkbuiskinderen,

Van harte gefeliciteerd met het feit dat een van de Fok!-leden adviseur/strateeg was van DSB. Het is een wereldwonder!

Tevens wil ik jullie alleen feliciteren met het heugdelijk feit dat de immers briljante user Inlognaam in dit topic heeft gepost. Dit is ook vermeldenswaardig, immers is Inlognaam ook een Nederlands staatsburger en prima adviseur/strateeg. Beter nog zou het zijn Inlognaam zijn eigen Inlognaam-topic te geven want het is werkelijk uniek te noemen dat Inlognaam in een dergelijk fantastisch topic een reactie geeft! Alvast driewerf hulde hiervoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoera, het is Inlognaam. We zijn gered *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:22:51 #59
3542 Gia
User under construction
pi_86286482
Heb haar gisteren bij P & W gezien en het kwam op mij over alsof ze een beetje boos was dat zij niet degene was die de vuile was als eerste buiten kon hangen, en daarom nu achteraf maar dit boek schrijft.
pi_86286611
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:22 schreef Gia het volgende:
Heb haar gisteren bij P & W gezien en het kwam op mij over alsof ze een beetje boos was dat zij niet degene was die de vuile was als eerste buiten kon hangen, en daarom nu achteraf maar dit boek schrijft.
Ik denk dat ze dit vooral als een kans ziet om zichzelf te profileren en dat wat er al dan niet bij de DSB gebeurd is haar aan haar aars zal oxideren...
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:32:40 #61
3542 Gia
User under construction
pi_86286723
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:28 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dit vooral als een kans ziet om zichzelf te profileren en dat wat er al dan niet bij de DSB gebeurd is haar aan haar aars zal oxideren...
Zo kun je het ook omschrijven. Anyway, aandachtsgeil dus.
pi_86286770
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo kun je het ook omschrijven. Anyway, aandachtsgeil dus.
Ik probeerde het iets subtieler te formuleren, maar inderdaad: aandachtsgeil. :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:44:17 #63
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86287100
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:28 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dit vooral als een kans ziet om zichzelf te profileren en dat wat er al dan niet bij de DSB gebeurd is haar aan haar aars zal oxideren...
Nee, want het boek heeft de zegen van Dirk. Zowel bij DWDD als op RTLZ zeggen ze dat dit gewoon Dirks verhaal en boek is maar dan opgetekend door Verdel in de hoop dat iedereen denkt dat het onafhankelijke journalistiek is.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_86287191
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:44 schreef Stefan het volgende:

[..]



Nee, want het boek heeft de zegen van Dirk. Zowel bij DWDD als op RTLZ zeggen ze dat dit gewoon Dirks verhaal en boek is maar dan opgetekend door Verdel in de hoop dat iedereen denkt dat het onafhankelijke journalistiek is.
Dat wil nog niet zeggen dat het Verdel echt iets kan schelen en het is dan nog steeds mogelijk dat ze dit gebruikt om zichzelf te profileren als de grote Nederlandse spindoctor.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_86287288
Dit is ook gewnon een boek van Dirk als je echt wil weten wat er allemaal gebeurt is die dagen dan moet er een parlementaire enquête houden waarin je de hoofdrolspelers kan ondervragen.
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:52:33 #66
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86287381
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:46 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat wil nog niet zeggen dat het Verdel echt iets kan schelen en het is dan nog steeds mogelijk dat ze dit gebruikt om zichzelf te profileren als de grote Nederlandse spindoctor.
Ja, dat zeker. Ik las ergens dat ze verontwaardigd was dat de PvdA haar niet had gebeld onlangs tijdens belanrijke zaken.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_86287443
Volgens mij is zo'n parlementaire enquête helemaal niet nodig. DNB is al lang bezig met verbeteringen door te voeren op basis van het rapport van de commissie Scheltema. En volgens mij gaf het rapport een zeer genuanceerd en helder beeld over deze zaak.
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:55:12 #68
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86287482
Overigens heb ik haar 1x ontmoet en ik vond haar wel aardig. Was voor opname FOK!tv dat nooit is uitgezonden omdat deel van de tape achteraf corrupt was en ik geen fatsoenlijk verhaal meer kon monteren. Maar mensen willens en wetens een bank adviseren waarvan ze weet dat ie bijna omvalt is echt zo not done. Dat rijmt niet met het sociale bewogen karakter waar ze graag mee naar buiten komt. Verdel is dus uiteindelijk vooral met zichzelf bezig
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_86287710
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:55 schreef Stefan het volgende:
Overigens heb ik haar 1x ontmoet en ik vond haar wel aardig. Was voor opname FOK!tv dat nooit is uitgezonden omdat deel van de tape achteraf corrupt was en ik geen fatsoenlijk verhaal meer kon monteren. Maar mensen willens en wetens een bank adviseren waarvan ze weet dat ie bijna omvalt is echt zo not done. Dat rijmt niet met het sociale bewogen karakter waar ze graag mee naar buiten komt. Verdel is dus uiteindelijk vooral met zichzelf bezig
Precies, en dan is dat verhaal met betrekking tot de mailinglist van de Osdorp Posse ook wel typisch.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:14:54 #70
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86290468
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:11 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hoera, het is Inlognaam. We zijn gered *O*
*O* *O* *O* *O* *O*

Hulde aan Maraca! Hulde, hulde, hulde!
Ook hoi !
  vrijdag 10 september 2010 @ 21:42:24 #71
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_86294721
Straks komt ze nog met een boek over de val van Obama.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  vrijdag 10 september 2010 @ 23:20:47 #72
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86299046
Maar moet er nu trots geworden op Fok! dat een strateef/adviseur van DSB heeft gestrikt als user?
Want eigenlijk wordt daar de nadruk op gelegd lijkt het wel, dat zo iemand op Fok! zit.
Ook hoi !
pi_86305236
quote:
Die pagina heeft zij vast zelf geschreven.
pi_86306343
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 03:59 schreef WammesWaggel het volgende:

Die pagina heeft zij vast zelf geschreven.
En wie vindt dat de pagina moet worden aangepast die kan dat gewoon doen (hint).
pi_86306393
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:38 schreef Stefan het volgende:

[..]



Ik heb het artikel niet geschreven he, ik post het alleen hier. :)
Jij bent toch die indo van die video's of is dat weer een ander?
iig leuk stuk maar zij is al zooooooo bekend binnen de PvdA waar ze indertijd vanwege haar werkzaamheden in de VS voor de democratische partij is binnengehaald voor de gemeenteraadsverkiezingen van de PvdA een jaar of 6 geleden.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86307985
Ik vond haar altijd een irritant wijf, ik wist eerst niet precies waarom maar nou weet ik het: ze doet zich voor als één of andere domme doos maar intussen weet ze wel altijd alle aandacht naar zich toe te trekken en volgens mij gaat ze er financieël ook niet echt op achteruit met al haar acties.
Hallon!
  zaterdag 11 september 2010 @ 11:55:13 #77
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86309858
Johan Derksen: Verdel eng wijf

quote:
Ik had liever dat ze langs al die nieuwbouwhuizen in Almere gegaan was, waar de mensen nu nog krom liggen om al die DSB-onzin af te betalen, maar geen woord daarover", aldus de voetbalanalist.
Derksen :7.
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:14:07 #79
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86310824
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 11:22 schreef BlueMage het volgende:
Ik vond haar altijd een irritant wijf, ik wist eerst niet precies waarom maar nou weet ik het: ze doet zich voor als één of andere domme doos maar intussen weet ze wel altijd alle aandacht naar zich toe te trekken en volgens mij gaat ze er financieël ook niet echt op achteruit met al haar acties.
Ik vind haar heel gehaaid. Volgens mij gaat ze over lijken om haar doel te bereiken.

Ik vind haar CV trouwens redelijk twijfelachtig. Als je haar wikipagina leest (duidelijk door haarzelf geschreven) is ze:
in 1978 geboren
school afgemaakt en bestuurskunde gaan studeren (of bedrijfskunde? Ze studeerde het één en ze is het ander).
Na haar studie is ze bij XS4ALL begonnen waar ze naar eigen zeggen 7 jaar werkte.
in 2005 begon ze bij ministerie BZK. 2005 - 7 is 1998.
Dus ze was klaar met al haar opleidingen op haar 20e? Really?
Ze kreeg een canadese studiebeurs die ze gebruikte om als vrijwilligster bij Obama aan de slag te gaan?

Ik ga nog even aan de wikipagina toevoegen dat ze door de Osdorp Posse eruit getrapt is wegens misbruik van de mailinglijst. Is toch wel een interessant detail. :+.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:19:32 #80
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_86310981
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik vind haar heel gehaaid. Volgens mij gaat ze over lijken om haar doel te bereiken.

Ik vind haar CV trouwens redelijk twijfelachtig. Als je haar wikipagina leest (duidelijk door haarzelf geschreven) is ze:
in 1978 geboren
school afgemaakt en bestuurskunde gaan studeren (of bedrijfskunde? Ze studeerde het één en ze is het ander).
Na haar studie is ze bij XS4ALL begonnen waar ze naar eigen zeggen 7 jaar werkte.
in 2005 begon ze bij ministerie BZK. 2005 - 7 is 1998.
Dus ze was klaar met al haar opleidingen op haar 20e? Really?
Zit gewoon overlap in. Werken tijdens je studie, twee banen tegelijkertijd etc. Dat xs4all zal ook wel gewoon een verkapte helpdesk-baan zijn geweest.

http://nl.linkedin.com/pub/kirsten-verdel/4/a25/125
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:21:21 #81
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86311038
Klopt, maar zo doet ze het niet voorkomen.
Net als haar elf jaar pr-manager van Osdorp Posse. :').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:22:52 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86311084
Volgens haar is XS4ALL een Political Organization industry? _O-.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:28:57 #83
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86311258
Reaguurder op GS

Ik vind het wel stinken, 13 september had ze haar eerste ontmoeting waar ze naar eigen zeggen met tegenzin naartoe ging omdat ze hem niet vertrouwde, na afgesproken te hebben dat ze alleen de producten van de DSB zou gaan controleren post ze op 7 oktober al op Fok dat ze haar geld op de DSB vast gaat zetten? Dus in 3 weken tijd van anti naar fel pro, daaaaaag.

Sloober | 11-09-10 | 13:21
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:29:00 #84
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86311259
Die hele linkedin klopt geen hol van.
Twee VWO/Atheneneums in dezelfde 7 jaar?
Hoelang heeft ze nu bij XS4ALL gewerkt?
Tech support
XS4ALL
(Information Technology and Services industry)
1999 — 2007 (8 years )
Technical Support
XS4ALL Internet BV
(Public Company; Political Organization industry)
1999 — 2005 (6 years )

Heeft ze nu werkelijk lezingen gegeven voor de Socialistische Partij van Albanië???
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 11 september 2010 @ 14:12:52 #85
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86312672
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:40 schreef pberends het volgende:
Johan Derksen: Verdel eng wijf
[..]

Derksen :7.
Grappig dat ook hij denkt dat Verdel verliefd was/is op Scheringa
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_86318247
Ik ben het zowaar een keer met Derksen eens, dat zegt veel :') enneh ze doet zich voor als één of ander dom tutje maar idd ondertussen is ze behoorlijk slim volgens mij.
Hallon!
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2010 @ 20:22:44 #87
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_86322272
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik vind haar heel gehaaid. Volgens mij gaat ze over lijken om haar doel te bereiken.

Ik vind haar CV trouwens redelijk twijfelachtig.
Ze kreeg een canadese studiebeurs die ze gebruikte om als vrijwilligster bij Obama aan de slag te gaan?

Ik ga nog even aan de wikipagina toevoegen dat ze door de Osdorp Posse eruit getrapt is wegens misbruik van de mailinglijst. Is toch wel een interessant detail. :+.
Waarbij ze de info voor haar boek voornamelijk telefonisch heeft vergaard volgens insiders.
Ik denk idd dat je even een uurtje moet gaan googlen om wat relevante informatie toe te voegen aan haar wiki-verhaaltje.

Waar met name Verdel dingen over zei en wel iets vanaf wist, was internet,” zegt Klaas Wilting, voormalig woordvoerder van DSB Bank. “Daarover gaf ze adviezen. ‘Je moet het internet constant scannen op nieuws over DSB’, zei ze. Internet speelt een uitermate belangrijke rol. En dat is ook zo.”

Verdel gaat hard aan het werk. Ze begint positieve berichten over DSB Bank te twitteren. Op fora als Fok!, waar ze onder de naam ‘DarkTower’ dan al een tijd een sport maakt van het aanprijzen van hoge spaarrentes bij exotische banken, promoot ze DSB-producten. In één bericht adviseert ze Fok!-bezoekers een spaarrekening te openen bij DSB Bank, met als motivatie: “Is toch gedekt door garantiestelsel. Simpel


Daar moet je dan toch ook iets mee doen :P

[ Bericht 31% gewijzigd door Loedertje op 11-09-2010 20:29:48 ]
pi_86342613
Apart verhaal zeg!
  zondag 12 september 2010 @ 16:28:52 #89
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_86346679
interessant verhaal.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
  zondag 12 september 2010 @ 17:15:14 #90
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86348270
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:22 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waarbij ze de info voor haar boek voornamelijk telefonisch heeft vergaard volgens insiders.
Ik denk idd dat je even een uurtje moet gaan googlen om wat relevante informatie toe te voegen aan haar wiki-verhaaltje.

In één bericht adviseert ze Fok!-bezoekers een spaarrekening te openen bij DSB Bank, met als motivatie: “Is toch gedekt door garantiestelsel. Simpel

Het spijt me zeer, maar hierin lees ik totaal geen advies of ook maar een promotie. Wat ze doet is er hooguit op wijzen dat je mocht je daar je geld neerzetten, dat je je geld niet kwijtraakt omdat het geld valt onder het garantiestelsel. In mijn mening is het nogal bekrompen om dat als advies te zien.

Volgens mij is dit topic een beetje stemmingmakerij in een poging iemand zwart te maken eigenlijk en ik vraag me werkelijk af wat dit topic in WGR doet?
Ook hoi !
pi_86349040
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:15 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Het spijt me zeer, maar hierin lees ik totaal geen advies of ook maar een promotie. Wat ze doet is er hooguit op wijzen dat je mocht je daar je geld neerzetten, dat je je geld niet kwijtraakt omdat het geld valt onder het garantiestelsel. In mijn mening is het nogal bekrompen om dat als advies te zien.

Volgens mij is dit topic een beetje stemmingmakerij in een poging iemand zwart te maken eigenlijk en ik vraag me werkelijk af wat dit topic in WGR doet?
En waarom noemt ze specifiek het garantiestelsel in combinatie met het openen van de DSB-rekening?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  zondag 12 september 2010 @ 17:46:15 #92
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86349327
Omdat dat net als bij andere banken ook bij DSB van toepassing is en met het oog op de huidige economische crisis een belangrijk gegeven is en een flink stuk zekerheid?

Het enkele feit dat ze dat garantiestelsel noemt icm DSB is dus het promoten en adviseren van een rekening openen bij DSB? Volgens mij heeft die meid gewoon een stel hersens die verder denken en logisch redeneren.

Als ik zeg dat ik geld heb weggezet bij ABN Amro en dat ook zij onder het garantiestelsel vallen, promoot ik dus de ABN Amro en adviseer ik dus iedereen om je geld bij Abn amro neer te zetten??? Dat doe ik niet; ik geef alleen aan dat ik heb mijn geld bij ABN Amro heb geplaatst en dat ik dat veilig achter met de achterliggende zekerheid van het garantiestelsel en dat ik dat zeer waarschijnlijk niet gedaan zou hebben als het garantiestelsel niet van toepassing zou zijn.

Zoals ik het lees, wijst ze er alleen maar op dat het geld gegarandeerd is en dat je het nimmer zal verliezen, mocht er toch wat gebeuren en dat dat icm met hoge rente een reden is geweest om het bij DSB vast te zetten. In die zin is het dus gewoon safe. Ze had het daarvoor ook al over andere banken, maar omdat het DSB is (en die bank gevallen is) krijgt het nu het label promoten. Stemmingmakerij in mijn ogen...

[ Bericht 4% gewijzigd door Inlognaam op 12-09-2010 17:52:48 ]
Ook hoi !
pi_86349367
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:37 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

En waarom noemt ze specifiek het garantiestelsel in combinatie met het openen van de DSB-rekening?
Hoge spaarrente en het DGS als dekking van je risico.
pi_86349855
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:46 schreef Inlognaam het volgende:
Omdat dat net als bij andere banken ook bij DSB van toepassing is en met het oog op de huidige economische crisis een belangrijk gegeven is en een flink stuk zekerheid?

Het enkele feit dat ze dat garantiestelsel noemt icm DSB is dus het promoten en adviseren van een rekening openen bij DSB? Volgens mij heeft die meid gewoon een stel hersens die verder denken en logisch redeneren.

Als ik zeg dat ik geld heb weggezet bij ABN Amro en dat ook zij onder het garantiestelsel vallen, promoot ik dus de ABN Amro en adviseer ik dus iedereen om je geld bij Abn amro neer te zetten??? Dat doe ik niet; ik geef alleen aan dat ik heb mijn geld bij ABN Amro heb geplaatst en dat ik dat veilig achter met de achterliggende zekerheid van het garantiestelsel en dat ik dat zeer waarschijnlijk niet gedaan zou hebben als het garantiestelsel niet van toepassing zou zijn.

Zoals ik het lees, wijst ze er alleen maar op dat het geld gegarandeerd is en dat je het nimmer zal verliezen, mocht er toch wat gebeuren en dat dat icm met hoge rente een reden is geweest om het bij DSB vast te zetten. In die zin is het dus gewoon safe. Ze had het daarvoor ook al over andere banken, maar omdat het DSB is (en die bank gevallen is) krijgt het nu het label promoten. Stemmingmakerij in mijn ogen...
En het feit dat ze op dat moment betrokken was bij de bank en nu een boek geschreven heeft over de val van de DSB, waar ze de schuld van de val bij de DNB en de AFM, legt zijn louter toeval?

En ze heeft meer reclame gemaakt over banken, heeft ze daar ook geroepen dat het veilig was vanwege het garantiestelsel of deed ze dat alleen bij de DSB??
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  zondag 12 september 2010 @ 18:05:38 #95
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86349929
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:15 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Het spijt me zeer, maar hierin lees ik totaal geen advies of ook maar een promotie.b
Dan ben je kippig. Een week eerder vertelde Kirsten dat ze ergens haar geld had gestald tegen goede rente, een week later, terwijl ze dus al dagelijks met Dirk samenwerkte, zegt ze ineens dat ze een DSB rekening had geopend en haar geld daar vast ging zetten. Dat was NA de bankrun en tijdens de commotie rond DSB en Scheringa. Ze zegt gewoon: joh, doe net als ik en open een DSB rekening en zet je geld daar vast.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 12 september 2010 @ 18:32:52 #96
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86350880
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:05 schreef Stefan het volgende:

[..]



Dan ben je kippig. Een week eerder vertelde Kirsten dat ze ergens haar geld had gestald tegen goede rente, een week later, terwijl ze dus al dagelijks met Dirk samenwerkte, zegt ze ineens dat ze een DSB rekening had geopend en haar geld daar vast ging zetten. Dat was NA de bankrun en tijdens de commotie rond DSB en Scheringa. Ze zegt gewoon: joh, doe net als ik en open een DSB rekening en zet je geld daar vast.
Nee, dat zegt ze helemaal niet. Dat is wat JIJ wilt lezen kennelijk en dat is een mjns inziens erg voorbarige conclusie. Zij geeft enkel en alleen aan dat ze dus haar geld bij DSB heeft vastgezet, met de achterliggende redenen dat ze 1) een hoge rente kreeg en 2) dat zij dat veilig achtte omdat het garantiestelsel ook van toepassing is bij rekeningen geopend bij DSB.

En weken voordat ze die post schreef, heeft ze ook rentepercentages en rekeningen bij andere banken genoemd (Buitenlandse banken, ook hoge rentes, al dan niet aangesloten bij een garantiestelsel.) Waar zijn die in jouw verhaal? Die promootte ze kennelijk niet? En, waarom dan niet? Ook hier ging het immers om hoge rentes icm garantiestelsel maar omdat ze niet voor die bank werkte is het geen promoten kennelijk maar omdat ze banden had met DSB is het kennelijk opeens niet noemen, maar promoten?

Vreemde gedachtengang, niet?

(Mijn visie is eigenlijk dat ze niet meer zegt dan: 'Hoewel DSB in opspraak is, loop je geen risico je geld te verliezen omdat het bedrag door het garantiestelsel toch gegarandeerd is... En daar ging het uiteindelijk om: hoge rente, geld vastzetten, geen tot weinig risico.)
Ook hoi !
  zondag 12 september 2010 @ 18:54:56 #97
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86351727
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:22 schreef Loedertje het volgende:

[..]


Verdel gaat hard aan het werk. Ze begint positieve berichten over DSB Bank te twitteren. Op fora als Fok!, waar ze onder de naam ‘DarkTower’ dan al een tijd een sport maakt van het aanprijzen van hoge spaarrentes bij exotische banken, promoot ze DSB-producten.
Ik heb niet al haar posts gelezen, maar je hebt het over producten. Meervoud dus... welke?

quote:
In één bericht adviseertvertelt ze Fok!-bezoekers een spaarrekening te hebben geopend openen bij DSB Bank, met als motivatie: “Is toch gedekt door garantiestelsel. Simpel[/b]

Daar moet je dan toch ook iets mee doen :P
Even aangepast. Gutteguttegut...wat een schande van die meid, zeggen dat je een rekening hebt geopend omdat het geld toch gedekt is door het garantiestelsel.
Ook hoi !
  zondag 12 september 2010 @ 18:58:55 #98
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86351885
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:54 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ik heb niet al haar posts gelezen, maar je hebt het over producten. Meervoud dus... welke?
[..]

Even aangepast. Gutteguttegut...wat een schande van die meid, zeggen dat je een rekening hebt geopend omdat het geld toch gedekt is door het garantiestelsel.
Hoi ome Dirk :W
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 12 september 2010 @ 19:11:00 #99
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86352320
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:32 schreef Inlognaam het volgende: ij geeft enkel en alleen aan dat ze dus haar geld bij DSB heeft vastgezet, met de achterliggende redenen dat ze 1) een hoge rente kreeg en 2) dat zij dat veilig achtte omdat het garantiestelsel ook van toepassing is bij rekeningen geopend bij DSB.

En vijf weken eerder had ze het al ergens anders vastgezet tegen een hogere rente.
quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:03 schreef darktower het volgende:
Ik had de 30e nog net een 5-jaars deposito van 4,75% bij ATB.
Lijkt me sterk dat ze dan ineens nog meer spaargeld elders gaat stallen, een bank notabene die wordt leeggetrokken door spaarders. Ze was de rechterhand van Dirk op dat moment dus ze wist dondersgoed dat je spaargeld er niet veilig was. Dus dat DSB advies waarbij ze zegt dat ze zelf ook spaargeld gaat vastzetten in bullshit.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 12 september 2010 @ 19:19:50 #100
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86352658
[quote]Op zondag 12 september 2010 19:11 schreef Stefan het volgende:

[..Dus dat DSB advies waarbij ze zegt dat ze zelf ook spaargeld gaat vastzetten in bullshit.
[/quote]


Ah, kijk, nu zeg je dus dat het hele advies dus bullshit is omdat het helemaal geen advies is maar pure onzin.

Maar, nogmaals, leg mij eens uit waarom jij dit een advies vind? Omdat ze erbij zegt dat het safe is omdat het geld gedekt is door het deposito stelsel?

En dat van de ATB-bank, was dat ook een advies of promotie krijgt die quote van haar een andere naam omdat er die bank niet in opspraak was?

Trouwens, als ze wist dat DSB ging vallen, wat heeft het dan voor zin om dat advies te geven? Dat zou dus geen zak meer uitmaken, die twee of drie klantjes die het via Fok! wellicht zou opleveren als het als advies bedoeld zou zijn zouden geen zak moeten uitmaken. Of denk je dat zij een megabonus zou krijgen voor elke euro die ze in DSB gepompt kreeg?


Ik ben Ome Dirk niet, winkel niet bij de Dirk (of Bas van der Heijden zoals ie hier heet) en heb ook al geen medelijden met Ome Dirk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Inlognaam op 12-09-2010 19:26:08 ]
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')