Een shirt met een QR-code. Het bestaat echt. Sparta Rotterdam gaat dinsdagavond (morgen) met een dergelijk tenue de strijd aan met GVVV in het toernooi om de KNVB-Beker.
Het idee is afkomstig van Euro Products, hoofdsponsor van de Rotterdamse club uit de Jupiler League. Directeur Gerrit Malipaard: "Wij zijn altijd in voor aparte dingen. Het aanbrengen van een QR-code op het wedstrijdshirt, die vervolgens verwijst naar onze website, past daar ook bij. Volgens mij is het zelfs een wereldprimeur dat een voetbalclub met een QR-code als hoofdsponsor speelt. Dat maakt het extra mooi voor Euro Products en Sparta."
Charles van der Steene, manager commerciële zaken over de primeur: "Sparta is altijd innovatief geweest. Dat begon al met het als eerste voetbalclub entree heffen bij wedstrijden en het organiseren van de eerste interland van het Nederlands Elftal. Dit is wederom een fraaie primeur voor Sparta."
De letters QR zijn een afkorting van Quick Response. De code is ontwikkeld om snel decodeerbaar te zijn. Deze codes komen steeds vaker voor, op tickets, posters en sinds vorige week ook op het programmablad van Sparta. Met het scannen van de code op het programmablad kan je bijvoorbeeld op je smartphone de opstellingen voor de wedstrijd bekijken.
Deze speciale, door de spelers van Sparta gedragen, wedstrijdshirts zijn vanaf woensdag 21 december te koop in de Sparta Fanshop. De shirts kosten 40 euro per stuk en de totale opbrengst komt ten goede aan de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje