abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 september 2010 @ 07:57:41 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86052925


Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!



Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39


Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.


Overzicht van Lyssa:


Rebag van Yarichu


tas van Muck


paddestoel van Trui


swapoverzicht van m@x


swapoverzicht van stefaniev


haakmapje van twisteddarling


swapoverzicht van -sabine-


deken van arual


swaplijstje



@arual, als je m natmaakt en opgespannen laat drogen dan trekt dat scheve bij


Ik zoek de olifanthint...

[ Bericht 53% gewijzigd door Ynske op 04-09-2010 15:14:23 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 4 september 2010 @ 08:20:33 #2
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86053047
Ik heb met veel plezier het vorige topic nagelezen. Wat een mooie en leuke dingen hebben jullie gemaakt voor het swapproject! :o O+

De deken van _arual_ vind ik mooi! O+
En wat het "scheve" betreft:
- Waarschijnlijk valt het anderen minderen op dan de maakster zelf, je bent zelf altijd kritischer.
- Je hebt kans dat het minder opvalt zodra-ie op de definitieve bestemming ligt.
- Hé, het is handwerk. Dat hoeft niet perfect te zijn. Perfect is saai!

Ik ben nog steeds niet begonnen aan mijn volgende project. Gisteren naar diverse boekenwinkels geweest voor een leuk patronen-boek, maar niets gevonden. Naar een wolwinkel geweest, die hadden ook niks. :{ :N

Dat ravelry.com, zetten jullie daar je projecten mét patronen op?
... ♥ ik mis je ♥
pi_86053216
Meestal zet ik erbij waar het patroon gevonden is en dat doen veel mensen, dus als je op patronen gaat zoeken kan je veel tags geven en dan is er meestal wel iets te vinden, want er staan veel patronen op of linkjes naar patronen.
pi_86053325
Thanx voor tips en geruststelling, ook nog in het staartje van het vorige topic. Ik durf het niet goed af te werken met lint. Ik kan niet naaien. En zulke reddingspogingen maken het bij mij vaak alleen maar erger. Dat natmaken en opspannen klinkt alsof er minder mis kan gaan.

En je ziet het in feite ook alleen maar als dat ding keurig netjes over de grond heen gedrapeerd is, niet als je jezelf als een mummie erin rolt.
pi_86054464
Arual, ik vind je deken juist prachtig, en wat Phluphy zegt, het is handwerk, dus perfect is (vrijwel) onmogelijk en juist ook saai!
Stel je gewoon iemand voor die lekker met dat dekentje met een kop thee op de bank zit op een druilerige zondagmiddag? Heerlijk toch!

Verder ben ik nu officieel ontmaskerd, Stefanie, jij was mijn swappartner! Ben blij dat je er blij mee bent, had er graag nog wat meer tijd in gestoken, dat was me helaas niet gegeven. Hoop dat de slippers goed passen!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_86054471
Ik vind juist vaak de patronen van mijn projecten op ravelry. En dan maak ik naar aanleiding van het bestaande patroon een pagina met mijn eigen project met dat patroon. Zo kan je ook kijken hoe hetzelfde patroon bij anderen gelukt is.
  zaterdag 4 september 2010 @ 12:11:06 #7
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86056242
Arual ik vind hem mooi je deken en het helemaal niet opvallen dat 'ie scheef is!!


Ow en die ei-poppetjes, ik was ze vergeten maar ze zijn echt schattig! :D Misschien dat ik daar iets van een speldenkussentje ofzo van ga maken, of als sleutelhanger ^^
pi_86056971
Ilske het is gewoon fantastisch! Volgende zomer ga ik gewoon unieke slippers hebben! En hier een mooie foto van het bubble leg monster! Straks een plaats in de auto geven :-)

pi_86059474
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:34 schreef StefanieV het volgende:
Ilske het is gewoon fantastisch! Volgende zomer ga ik gewoon unieke slippers hebben! En hier een mooie foto van het bubble leg monster! Straks een plaats in de auto geven :-)

[ afbeelding ]
Wat een gave kleurtjes! En het leuke bij het monster vind ik dat hij altijd bij iedereen er weer wat anders uit ziet en hij blijft altijd schattig O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 september 2010 @ 15:15:12 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86061525
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 08:20 schreef phluphy het volgende:
Ik heb met veel plezier het vorige topic nagelezen. Wat een mooie en leuke dingen hebben jullie gemaakt voor het swapproject! :o O+

De deken van _arual_ vind ik mooi! O+
En wat het "scheve" betreft:
- Waarschijnlijk valt het anderen minderen op dan de maakster zelf, je bent zelf altijd kritischer.
- Je hebt kans dat het minder opvalt zodra-ie op de definitieve bestemming ligt.
- Hé, het is handwerk. Dat hoeft niet perfect te zijn. Perfect is saai!

Ik ben nog steeds niet begonnen aan mijn volgende project. Gisteren naar diverse boekenwinkels geweest voor een leuk patronen-boek, maar niets gevonden. Naar een wolwinkel geweest, die hadden ook niks. :{ :N

Dat ravelry.com, zetten jullie daar je projecten mét patronen op?
ik heb een aantal patronen van raverlry, lyonbrand, maar ook uit duitse haakboekjes, en zelf in elkaar geflanste
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_86062474
Van mij mogen alle swapsels wel in de op hoor. Hebben we een leuk overzicht *O*
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:06:56 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86062840
vind ik ook marjo! :)

en zijn er nog meer dingen bekend geworden? wie had die voor sabine gemaakt bijvoorbeeld? wie heeft er nou nog niks gehad en van wie? ;)

tot dusver heb ik:
in de haak.
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:07:36 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86062856
het monstertje is inderdaad superleuk gelukt! O+
in de haak.
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:21:12 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86063189
ik ben opnieuw zo'n bal aan 't maken (op verzoek dit keer). ik haak de bloemen nu wat strakker, met een wat dunnere naald. ook ga ik ze dit keer wel 'blocken' oftewel persen voor ik ze aan elkaar zet. hopelijk wordt ie dan wat netter.

w.i.p. fotootje:
in de haak.
pi_86063257
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:07 schreef trui het volgende:
het monstertje is inderdaad superleuk gelukt! O+
dank! *blush*
ik heb mijn pakketje nog niet,maar wel een berichtje van mijn secret swapper dat het vanwege technische problemen was en het deze week nog op de bus gaat. Goede test voor mijn geduld,ik wacht vol spanning af!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_86063297
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef trui het volgende:
ik ben opnieuw zo'n bal aan 't maken (op verzoek dit keer). ik haak de bloemen nu wat strakker, met een wat dunnere naald. ook ga ik ze dit keer wel 'blocken' oftewel persen voor ik ze aan elkaar zet. hopelijk wordt ie dan wat netter.

w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
wow Trui,supergaaf! (heb je eerste bal al in m'n faves staan!)
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:36:24 #17
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86063522
Handig, dat Ravelry! :o

Ik durf eigenlijk nog niet veel verder te gaan dan mijn granny's, ik wil eerst wat meer routine krijgen.
Maar ik wil zó graag een poncho maken...

Et voila, vind ik dit plaatje:



Dat had ik ook zelf kunnen bedenken! ;) 8)7 :P

Nu een plan maken. *O*
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:37:46 #18
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86063556
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:21 schreef trui het volgende:
ik ben opnieuw zo'n bal aan 't maken (op verzoek dit keer). ik haak de bloemen nu wat strakker, met een wat dunnere naald. ook ga ik ze dit keer wel 'blocken' oftewel persen voor ik ze aan elkaar zet. hopelijk wordt ie dan wat netter.

w.i.p. fotootje:
[ afbeelding ]
wip-foto :D

Wat wordt-ie leuk, trui! :Y
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:44:02 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86063711
tnx! :) en zo'n poncho is inderdaad een leuk idee!

m'n andere w.i.p. moet nu even wachten:


ik heb ze inmiddels geperst en dat is me toch een verschil!! ze zijn ook meteen een stuk groter, dus ik vraag me af of 't al met al straks nog wel op de kussenhoes past die ik daarvoor in gedachten had. :o

[ Bericht 31% gewijzigd door trui op 05-09-2010 01:23:04 ]
in de haak.
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:44:05 #20
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86063715
waar haken jullie trouwens speelgoed van? zoals de bal van Trui bijvoorbeeld?
Moet natuurlijk wel flink stevig zijn,, en over de grond gesleept kunnen worden...
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:47:28 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86063805
ik gebruik nu een mengsel van katoen en acryl (balans). maar je zou ook best 100% acryl kunnen nemen voor zoiets.

voor de bal voor vicky heb ik diverse garens door elkaar gebruikt. ik heb wel garens gekozen die enigszins bij elkaar in de buurt kwamen qua dikte, maar toch heeft dat het ook wel iets rommeliger gemaakt. ik hoop dat de kleuren daarbij ook een beetje stand houden inderdaad. we zullen zien. :+
in de haak.
pi_86065038
Heb pijn in me handen van het schuren in ons nieuwe huis even geen gehaak...jammer jammer jammer maar ik vind alle swaps erg leuk !!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 september 2010 @ 17:43:13 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86065200
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:52 schreef -Marjo- het volgende:
Van mij mogen alle swapsels wel in de op hoor. Hebben we een leuk overzicht *O*
is idd leuk, maar dan kan ik oa t topic niet meer laden -O- iets met mobiel internet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_86066764
Pff, ik vertelde toch al eens eerder over dit boek, en de fouten die ik in het eerste patroon dat ik wilde maken tegen kwam? Ben nu met een ander patroon begonnen, en wat denk je? Wéér fouten..
Vind dit echt zo slecht! Ik betaal toch niet voor een boek om zelf alle patronen na te gaan moeten lopen op fouten? :{

Een voorbeeld:

Je begint met een ring met 6 vasten,
Round 1: 2 dc into each st to the end of round (12sts) (tot zover klopt het nog)
Round 2: *1 dc into next st, 2 dc into foll. st; rep from * to end of round (15sts)

Zo'n fout in een boek kan toch gewoon niet?
Ben nu ook erg benieuwd hoe mijn konijntje eruit komt te zien. Ik vond via google een review van iemand die zich ook ergerde aan de fouten, en daarnaast ook aan hoe erg haar gehaakte knuffels niet op de foto's in het boek leken..
Heb niet erg veel zin om met dit patroon verder te haken, maar wil het aan de andere kant toch wel proberen.. De knuffels in het boek zijn zo schattig!
En op ravelry zien de konijntjes van een paar anderen er toch aardig goed gelukt uit..

Zo, genoeg gezeurd! :@
*O* voor alle nieuw binnengekomen swap pakketjes! Erg leuk en mooi allemaal! *O* En ook voor alle nieuwe, niet-swap gerelateerde projecten! Toch leuk dat we nu weer kunnen (laten) zien waar iedereen mee bezig is!

Oh Sabine, ben blij dat je dat zei, dat ik rustig aan moet doen met pannenlap nr. 2 :@ Ik heb het eigenlijk even gehad met GSjes, amigurumi's gaan me toch beter af :P (al vraag ik me af hoelang dat zo blijft nu ik met zo'n vervelend patroon bezig ben :P ).
En dat gelukspoppetje, ben blij dat je die ook leuk vind! O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 september 2010 @ 18:48:02 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86067054
@Yachiru ik zou een klacht erover meelen naar de uitgever, tis idd niet tof als er vanalles niet klopt...


zo moeten mn orchideeen uiteindelijk worden...

moet alleen wat aan t patroon aanpassen. aangezien de bovenste (de tweede laag blaadjes) volgens mij niet breed genoeg worden.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')