abonnement Unibet Coolblue
pi_86010846
Er is al een Kinderkamerfototopic, maar we hebben nog geen plek waar we in bredere zin inspiratie op kunnen doen voor het inrichten van de kinderkamer. (8>

Deel 1: Inspiratie voor de kinderkamer

Als je een plaatje van iets leuks laat zien, geef dan ook even de link naar de pagina!

Accessoires
Accessoires (georgesetrosalie.com)
Kaartenrek vlinder (deens.nl)
Zelfgemaakte krijtboom (101woonideeen.nl)
Zelfgemaakte mobiel (101woonideeen.nl)

Bedden
Boomhut (homedit.com)
Pompoenen koets (kinderbedden.info)
Sebra Kili (kidslovedesign.com)
Zelfgemaakte bedstee (woodworking.nl)

Behang, plakplastic en muurstickers
Behang (behangland.com, isak.co.uk, onszelf.com)
Behangbeesten (inke.nl, kleurmijninterieur.nl)
Interieurstickers (kleurmijninterieur.nl)
Plakplastic (deplacplasticsite.nl)

Lampen
Hanglampen (altijdleuk.nl, de.dawanda.com, engeltjesendraken.nl)
Hanglamp met safaridieren (kleinezebra.com)
Hanglamp met uil (saartjeprum.nl)

Textiel
Kussen met uil (ferm-living.com, saartjeprum.nl)

Meubels, overige
Amsterdamse kast (kastvaneenhuis.nl)
Mini-commode (ariadeathome.nl)
Roomdivider (Ikea)
Schapjes onder een schuin dak (vtwonen.nl)
Woonwinkel (basiclabel.nl)

Voorbeeldkamers
Babykamers (babybytes.nl, kidsfactory.nl)
Kamer van Molly (lineundliv.de)
Fok! kinderkamerfototopic (deel 30)
Weblog (ohdeedoh.com)

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 03-09-2010 08:12:26 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86010855
Laatste postings:

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:07 schreef Sandous het volgende:
Veels te lang stil geweest hier...

Dat keuketje :o
[ afbeelding ]


Leuk idee en zo gepiept!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 06:06 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
As dinsdag komt het nieuwe halve hoogslaper stapelbed van mijn dames. Zo langzamerhand heb ik alle spullen verzameld om hun nieuwe kamee in te richten!

Maandag alles leeghalen,schoonmaken, schilderijen ophangen etc etc. Dinsdag wordt het bed gebracht. Ben reuze benieuwd wat ze ervan gaan vinden.

Ik zal volgende week foto,s plaatsen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86014431
Ik kwam net deze tegen, vind ze erg leuk!
pi_86025284
Ik kwam toevallig dit kapstokje tegen O+

pi_86031563
Ohhhhh wat een vreselijk leuke sites allemaal!!! O+

Lekker op de zaken vooruitlopen, maar dit is een ordinaire tvp O+ in het kader van jeweetmaarnooit oO<
pi_86033594
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef Stiemie het volgende:
Ik kwam toevallig dit kapstokje tegen O+

[ afbeelding ]
:o O+ wat leuk!
ik vind de kleur niet zo heel maar die figuurtjes zijn echt superleuk zeg <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:36:35 #7
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_86035468
Das toevallig.

Zo,n kapstokje heb ik gekocht, maar dan met dansende prinsesjes ipv vogels.
pi_86037011
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef huuphuup het volgende:

[..]

:o O+ wat leuk!
ik vind de kleur niet zo heel maar die figuurtjes zijn echt superleuk zeg <3
Ja door de kleur heb ik 'm uiteindelijk ook niet gekocht :D
pi_86037312
Ik moet trouwens even zuinig aan doen, dus ik heb nog niks aan de kinderkamer gedaan. Ik ben marktplaats in de gaten aan het houden voor een lamp en wat afgedankt behang.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86070592
Ja hoi, ik kwam wat random plaatjes tegen, wie weet haalt iemand er een goed idee uit :D

Het zijn van die heerlijke over-the-top Amerikaanse kinderkamers, ik heb dus geen flauw idee wat waar vandaan komt maar t is wel leuk kijkvoer.


O+


dat autootje!


als iemand die kleur van dat kastje weet en van die hoedendozen dan hou ik me aanbevolen O+


geniaal voor kleine piraatjes :D


O+ O+


dit vind ik echt een heel goed voorbeeld van hoe zo'n kleur ook heel goed kan voor een kinderkamer




dat bed :D



zo, toen was k weer even klaar met pagina's doorklikken :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Milf zaterdag 4 september 2010 @ 21:02:58 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86070683
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:59 schreef huuphuup het volgende:
Ja hoi, ik kwam wat random plaatjes tegen, wie weet haalt iemand er een goed idee uit :D

Het zijn van die heerlijke over-the-top Amerikaanse kinderkamers, ik heb dus geen flauw idee wat waar vandaan komt maar t is wel leuk kijkvoer.


O+
Wat een lief kamertje zeg!

quote:

O+ O+


Dat keukentje met de koelkast en vriezer in 1! :D Dat zou mijn jongedame helemaal geweldig vinden. Haar nu keuken is te klein geloof ik :P
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_86070685
Wow, wat gaaf, Huup! Ik vind het ook heel leuk dat ze voor deze voorbeeldinrichtingen kleine kamers hebben gebruikt, want dat is toch de realiteit waar de meeste ouders voor staan. In catalogi van kindermeubels zie je meestal reusachtige ruimtes.

Ik vind dat onderste ledikantje ook zo leuk. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Milf zaterdag 4 september 2010 @ 21:05:42 #13
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86070766
Dat autootje ( brum dacht ik ) is trouwens niet eens zo heel duur. Ik heb hem laatst zien staan voor 60 euro. En het is geen plastic meuk.

edit: Het is geen brum auto, maar er zijn verschillende wagentjes van dat design. Erg leuk
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_86070794
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:02 schreef nikky het volgende:

[..]

Wat een lief kamertje zeg!
[..]

Dat keukentje met de koelkast en vriezer in 1! :D Dat zou mijn jongedame helemaal geweldig vinden. Haar nu keuken is te klein geloof ik :P
Geniaal hè dat keukentje? :D O+
volgens mij is dat onder de gootsteen ook een vaatwasser, echt hallelujah _O_ _O-
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Milf zaterdag 4 september 2010 @ 21:08:25 #15
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86070839
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:06 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Geniaal hè dat keukentje? :D O+
volgens mij is dat onder de gootsteen ook een vaatwasser, echt hallelujah _O_ _O-
Hahahanu je het zegt! Aan het handvat te zien is het idd een vaatwasser _O-.

Ikwillum :9~
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_86070954
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Wow, wat gaaf, Huup! Ik vind het ook heel leuk dat ze voor deze voorbeeldinrichtingen kleine kamers hebben gebruikt, want dat is toch de realiteit waar de meeste ouders voor staan. In catalogi van kindermeubels zie je meestal reusachtige ruimtes.

Ik vind dat onderste ledikantje ook zo leuk. O+
Bij dat onderste ledikantje moest ik aan wickie denken haha :D

En ja die ruimtes pfoe, met zo'n gigakamer kan ik ook alle kanten op... het zijn vaak júist de kleine kamers die een uitdaging zijn om geweldig in te richten, speels en kinderlijk te houden maar toch ook de rust erin te houden zeg maar als je snapt wat ik bedoel. Dat het niet zo volgestouwd lijkt met accessoires.

Wat ik wel grappig vind aan Amerikaanse kamers is dat ze vaak bedden schuin hebben staan, dat zou echt niet zo snel bij mij opkomen, maar waarom niet.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86071119
Ik ben overduidelijk moeder van een jongen. Gewoon een bed een kast en een aantal voetbalposters..

Hij is ook nooit op zijn kamer.. ja, als hij slaapt. Hij is altijd buiten en als vriendjes hier zijn zitten ze op de Wii die beneden staat.
pi_86071219
Och, t is maar net waar je je mee bezighoudt ook :D
Als ik een zoon had zou ik me net zo goed vermaken met het aankleden en spullen zoeken voor de kinderkamer enzo eerlijk gezegd. Dat hij er vervolgens niet naar kijkt daar doe je dan weer weinig aan :P maar dat kan met een meisje natuurlijk net zo goed.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86071323
Dat piratenbed, wauw!

En dat keukentje O+
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:31:33 #20
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86071559
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:17 schreef Kattenkop het volgende:
Ik ben overduidelijk moeder van een jongen. Gewoon een bed een kast en een aantal voetbalposters..

Hij is ook nooit op zijn kamer.. ja, als hij slaapt. Hij is altijd buiten en als vriendjes hier zijn zitten ze op de Wii die beneden staat.
Als ik een jongetje had dan was de kamer ook leuk geweest.
Met allerlei accessoires.

Is denk ik meer kwestie van smaak, hobby en wat je belangrijk vind.
Ik vind een leuk & gezellig kamertje erg belangrijk, ook al zit ze er nu niet zo heel veel.
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:33:16 #21
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86071601
Ik vind die Eames rocker zo mooi in 't beeb kamertje!
Diewilikook!! O+
pi_86071783
Dat autootje is idd rond de 70 euro, maar dat keukentje zag ik eens staan voor een euro of 400... :o
pi_86071840
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind die Eames rocker zo mooi in 't beeb kamertje!
Diewilikook!! O+
Issie van Eames? Ik had niet eens gezien dat het een schommelstoel is! Ik houd van die retrolook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86071863
Waar kun je dat autootje dan kopen? Misschien kan ik het op het verlanglijstje zetten voor Ivans verjaardag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:48:21 #25
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86072022
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Issie van Eames? Ik had niet eens gezien dat het een schommelstoel is! Ik houd van die retrolook.
Kan natuurlijk een neppert zijn.

Maar ik ken 'm alleen van Eames zelf, een variant op de eiffel.
pi_86072191


Gaaf ding! Het lijkt hem echt te zijn. Zou ik hem voor mijn verjaardag kunnen vragen? O-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86072233
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:21 schreef huuphuup het volgende:
Och, t is maar net waar je je mee bezighoudt ook :D
Als ik een zoon had zou ik me net zo goed vermaken met het aankleden en spullen zoeken voor de kinderkamer enzo eerlijk gezegd. Dat hij er vervolgens niet naar kijkt daar doe je dan weer weinig aan :P maar dat kan met een meisje natuurlijk net zo goed.
Ik weet ook nog wel van mezelf dat ik een 'echte kamer' wilde.. met een koffiezetapparaat en een doos met koekjes. Maar echte jongens zijn zo anders.. die hebben totaal niets met kamers en huisjes.. zoals vrouwen dat hebben met alles gezellig maken enzo :)

Jongens zijn meer van het veroveren van de plaats (De Hut) en meisjes meer van het inrichten en zorgen dat iedereen het leuk heeft.
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:58:00 #28
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86072355
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:53 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]

Gaaf ding! Het lijkt hem echt te zijn. Zou ik hem voor mijn verjaardag kunnen vragen? O-)
Ja hij's leuk hé, ik wilde 'm eerst in de woonkamer, maar nu toch niet.
Beeb kamer is goed alternatief :P
pi_86072383
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:54 schreef Kattenkop het volgende:

Jongens zijn meer van het veroveren van de plaats (De Hut) en meisjes meer van het inrichten en zorgen dat iedereen het leuk heeft.
Nou, ik denk dat een jongen zo'n piratenkamer bijvoorbeeld heel tof zou vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86072391
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja hij's leuk hé, ik wilde 'm eerst in de woonkamer, maar nu toch niet.
Beeb kamer is goed alternatief :P
Zo te zien valt de prijs best mee. Ik zie hem ergens voor 150 euro, maar ik weet niet of dat een rip-off is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:59:53 #31
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86072412
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat een jongen zo'n piratenkamer bijvoorbeeld heel tof zou vinden.
Of 't boomhut bed.
  Milf zaterdag 4 september 2010 @ 22:01:35 #32
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86072477
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Waar kun je dat autootje dan kopen? Misschien kan ik het op het verlanglijstje zetten voor Ivans verjaardag.
http://www.kadoshop.nu/sh(...)zH7qMCFY0sDgodmErD4Q

Hier staat ook leuk een veel leuk spul

http://www.mypedalcar.nl/(...)d=1&page=shop.browse

http://www.trapauto.com/ WAUW O+

Succes met zoeken naar de leukste :D Er zijn er zoveel leuk!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_86072525
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:54 schreef Kattenkop het volgende:

[..]

Ik weet ook nog wel van mezelf dat ik een 'echte kamer' wilde.. met een koffiezetapparaat en een doos met koekjes. Maar echte jongens zijn zo anders.. die hebben totaal niets met kamers en huisjes.. zoals vrouwen dat hebben met alles gezellig maken enzo :)

Jongens zijn meer van het veroveren van de plaats (De Hut) en meisjes meer van het inrichten en zorgen dat iedereen het leuk heeft.
huh? ik volg je niet zo geloof ik...
daar gaat het verder toch niet om, of de jongen in kwestie er iets mee heeft, met tutten en kamers inrichten?

Ik als moeder zou gewoon net zo goed een toffe kamer voor mijn zoon willen maken, als dat ik dat voor mn dochter wil. En in dat geval zou er een stoer bed in komen denk ik, zo'n boomhutbed vind ik gaaf, en stoere materialen kiezen voor de meubels, qua kleur en aankleding kan er ook wel eea.

Voor een kind maakt het in feite weinig uit of hij nou in een kamertje slaapt dat tot in de puntjes aangekleed is of in een kamertje met witte triplex leen bakker meubels, maar ik zelf als moeder wil gewoon een tof plekje creeren voor mn kind. Net zo goed als dat ik van mn eigen slaapkamer een mooi plekje wil maken, ondanks dat ik daar maar 8 uur per dag ben, waarvan 7,5 uur met mn ogen dicht :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:03:53 #34
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86072553
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo te zien valt de prijs best mee. Ik zie hem ergens voor 150 euro, maar ik weet niet of dat een rip-off is.
... of iemand wilt er gewoon vanaf :P
Bij de Woonstore zijn ze duurder.
Je moet even na gaan of ze door Vitra gemaakt zijn.
pi_86072629
Huup, heb je al eens op www.flexa.nl gekeken voor kleurinspiratie? Ik vind de collectie Au Naturel wel mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86072701
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:01 schreef nikky het volgende:

[..]

http://www.kadoshop.nu/sh(...)zH7qMCFY0sDgodmErD4Q

Hier staat ook leuk een veel leuk spul

http://www.mypedalcar.nl/(...)d=1&page=shop.browse

http://www.trapauto.com/ WAUW O+

Succes met zoeken naar de leukste :D Er zijn er zoveel leuk!
Wow!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86072747
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, heb je al eens op www.flexa.nl gekeken voor kleurinspiratie? Ik vind de collectie Au Naturel wel mooi.
oh das een goeie!
bij ons in de klusshop hebben ze zo'n hele muur met kleurtjes, maar ik ben wat kleurendoof :') (echt.) dus ik zie het verschil tussen verschillende kleuren niet die naast elkaar liggen. Met als gevolg dat een kleur op een meubel er altijd heel anders uitziet dan ik van het kaartje in mn hoofd had zeg maar. Een tintje van een kaartje kiezen is stom :6
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:11:10 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86072787
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:02 schreef huuphuup het volgende:

[..]

huh? ik volg je niet zo geloof ik...
daar gaat het verder toch niet om, of de jongen in kwestie er iets mee heeft, met tutten en kamers inrichten?

Ik als moeder zou gewoon net zo goed een toffe kamer voor mijn zoon willen maken, als dat ik dat voor mn dochter wil. En in dat geval zou er een stoer bed in komen denk ik, zo'n boomhutbed vind ik gaaf, en stoere materialen kiezen voor de meubels, qua kleur en aankleding kan er ook wel eea.

Voor een kind maakt het in feite weinig uit of hij nou in een kamertje slaapt dat tot in de puntjes aangekleed is of in een kamertje met witte triplex leen bakker meubels, maar ik zelf als moeder wil gewoon een tof plekje creeren voor mn kind. Net zo goed als dat ik van mn eigen slaapkamer een mooi plekje wil maken, ondanks dat ik daar maar 8 uur per dag ben, waarvan 7,5 uur met mn ogen dicht :P
En ik weet zeker dat een jongetje het ook leuk vind.
Juist als de kamer leuk & gezellig is gaan ze er op een bepaalde leeftijd meer in spelen.
Ook lijkt het mij lekkerder slapen, heel raar misschien maar 't is toch gezelliger?
Dan een kale muur, geen behang of iets & geen leuke spulletjes.

Denk dat de kunst is om je kind er vanaf een bepaalde leeftijd bij te betrekken.
Zodat het echt zijn/haar eigen plekje wordt.
pi_86072913
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh das een goeie!
bij ons in de klusshop hebben ze zo'n hele muur met kleurtjes, maar ik ben wat kleurendoof :') (echt.) dus ik zie het verschil tussen verschillende kleuren niet die naast elkaar liggen. Met als gevolg dat een kleur op een meubel er altijd heel anders uitziet dan ik van het kaartje in mn hoofd had zeg maar. Een tintje van een kaartje kiezen is stom :6
Precies de goede kleur vinden is héél lastig. En juist van een scherm kun je niet echt betrouwbaar een kleur uitzoeken. Maar goed, laat ik eens het een en ander zoeken met de kleur van die kast als inspiratie!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86073083
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

En ik weet zeker dat een jongetje het ook leuk vind.
Juist als de kamer leuk & gezellig is gaan ze er op een bepaalde leeftijd meer in spelen.
Ook lijkt het mij lekkerder slapen, heel raar misschien maar 't is toch gezelliger?
Dan een kale muur, geen behang of iets & geen leuke spulletjes.

Denk dat de kunst is om je kind er vanaf een bepaalde leeftijd bij te betrekken.
Zodat het echt zijn/haar eigen plekje wordt.
Ik heb duidelijk een andere kijk op het leven van mijn kind dan jij/jullie.. Zijn kamer is geen pirateneiland of weet ik wat voor iets.. wel met normaal behang en sterren op het plafond. Maar hij zit er gewoon nooit in.. dus dan zie ik de noodzaak niet om het nog mooier te maken.. hoe graag ik het ook wil.

En ik heb ook de leeftijd erin betrokken en de passie.. maar dan eindigen we gewoon zoals het nu is.. vol met posters van Messi en Ronaldo :?

En owja.. de lampjes/tandenborstel/handdoek/dekbed/en alles wat je verder kunt bedenken in thema voetbal.. 8)7 Dus spulletjes en prulletjes zijn heus wel aanwezig :P
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:22:25 #41
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86073150
Kijk dees dan, ik vind 'm leuk.. olifanten stoel.

pi_86073681
Nou, ik heb m'n best gedaan, Huup. Ambrosia en Bruidssluier zijn geen groentinten, maar ik vond ze wel mooi. Ik kwam ook veel blauw/grijs-tinten tegen, maar ik weet niet hoe jij hierover denkt. Je moet in ieder geval echt de collectie "Pure" van Flexa eens checken. Vooral de River- en Jadekleuren zijn heel aardig.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86073816
:D wauw! O+ mooie kleurtjes <3
ik zag zelf op de site zo snel de kleur 'sprookjesgroen' bij de homemade collectie, die vind ik ook wel wat, een zo'n kleur die eruit springt ofzo. Ik zou zoiets wel in de woonkamer willen als accent.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86073856
Oh, nu ben ik alleen vergeten naar roze te kijken.

Collectie pure: (Tender) Berry, (Fine) Rose
Vt Wonen: Lief, Verlangen
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86074000
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:42 schreef huuphuup het volgende:
:D wauw! O+ mooie kleurtjes <3
ik zag zelf op de site zo snel de kleur 'sprookjesgroen' bij de homemade collectie, die vind ik ook wel wat, een zo'n kleur die eruit springt ofzo. Ik zou zoiets wel in de woonkamer willen als accent.
Tof! Maar wel heel donker. Kan goed uitpakken, kan verkeerd uitpakken. Ik heb van de collectie VT Wonen de kleur Azuurst in het toilet. Dat is een heel toffe kleur, maar ik zou zoiets denk ik toch in de slaapkamer doen. In de slaapkamer mag het donker. Van diezelfde collectie vind ik Celladon trouwens prachtig, maar Flexa heeft sowieso véél mooie kleuren.

En Zee is ook zo mooi. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86074196
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tof! Maar wel heel donker. Kan goed uitpakken, kan verkeerd uitpakken. Ik heb van de collectie VT Wonen de kleur Azuurst in het toilet. Dat is een heel toffe kleur, maar ik zou zoiets denk ik toch in de slaapkamer doen. In de slaapkamer mag het donker. Van diezelfde collectie vind ik Celladon trouwens prachtig, maar Flexa heeft sowieso véél mooie kleuren.

En Zee is ook zo mooi. O+
ja die zee vond ik ook mooi inderdaad!

Maar ik zou geen hele muur ermee doen hoor. Ik ben meer van de accentjes dan. Denk aan gordijnen en kussentjes ofzo :P of een baan op de muur of weet ik het.
Ik had vroeger al mn muren vuurrood, van dat Chinese rood. Tegenwoordig ben ik erg gehecht aan mn witte muren :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86074340
Haha. Ik kan heel slecht tegen witte muren. Het kan mij eigenlijk niet kleurrijk genoeg. Meestal krijg ik toestemming om maar één muur te verven. In de slaapkamer heb ik dus 1 muur in de kleur Hemelbed gedaan en de andere muren in zo'n lichte tint dat de meeste mensen niet zien dat het geen wit is (maar ik wel!). In de werkkamer heb ik gesmokkeld: ik ben begonnen met één muur in een olijfgroene tint en heb nog een muur erbij gepakt toen we Ivan gingen verhuizen en er een werkkamer van gingen maken. Het is nu een nog leukere kamer geworden en de retegoedkope grijze Ikeagordijnen passen er ook heel goed bij. Morgen misschien maar eens een foto maken.

Ik zoek de laatste jaren wel wat rustigere kleuren uit. Voorheen was het knaloranje, knalgeel, knalblauw. In dit huis hebben we een vloer met een vrij markante kleur, dus ik moet het ook wel wat rustiger houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 5 september 2010 @ 00:10:37 #48
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_86076691

Deze vind ik zo leuk hè. Is ook zó ongeveer de stijl van de kamer van mijn oudste. Ik vind die amerikaanse bedden altijd zo geweldig, met die 4 verschillende dekbedden/quilts erop.
O+

Ik hou ervan, van kleurtjes en aankleden en inrichten. Voor een jongen zou ik het net zo leuk proberen te maken als voor een meisje denk ik.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zondag 5 september 2010 @ 00:18:07 #49
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_86076948
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:20 schreef Kattenkop het volgende:

[..]

Ik heb duidelijk een andere kijk op het leven van mijn kind dan jij/jullie.. Zijn kamer is geen pirateneiland of weet ik wat voor iets.. wel met normaal behang en sterren op het plafond. Maar hij zit er gewoon nooit in.. dus dan zie ik de noodzaak niet om het nog mooier te maken.. hoe graag ik het ook wil.

En ik heb ook de leeftijd erin betrokken en de passie.. maar dan eindigen we gewoon zoals het nu is.. vol met posters van Messi en Ronaldo :?

En owja.. de lampjes/tandenborstel/handdoek/dekbed/en alles wat je verder kunt bedenken in thema voetbal.. 8)7 Dus spulletjes en prulletjes zijn heus wel aanwezig :P
Is dit geen kwestie van omdraaien? Mijn zoon gaat ook niet graag in kamer met saai behang en een sterrenplafond als sfeertechnisch hoogtepunt zitten. Je kunt een kamertje ook aantrekkelijk maken; whatever that may be. Ik ben ook niet idolaat van spiderman; hij wel. Maar dan máák je daar toch wat van.
Desondanks zit hij gewoon ook graag in dezelfde ruimte als anderen; hij blijft wel een gezelligheidsmonster. ;)

Maar volgens mij heeft dat allemaal niet zoveel te maken met de zwangere dames die hier schrijven; die willen gewoon een leuk en warm nestje maken voor hun oO< . Ondanks dat die nog minder hun ogen open hebben dan Huup in hun slaapkamer. Dat nestelen is m.i. inherent aan 'in verwachting' zijn.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_86081596
Gaaf die plaatjes van slaapkamer.Van die piratenkamer krijg ik genoeg inspiratie, die is gaaaaf!
Mijn man kan denk ik wel precies zo'n schatkaart maken op de muur.
Die loopauto's vind ik ook helemaal geweldig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86082294
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Waar kun je dat autootje dan kopen? Misschien kan ik het op het verlanglijstje zetten voor Ivans verjaardag.
Claudia bij het zwarte fietsenplan achter het Leidseplein verkopen ze veel van dat soort auto's ,fietsjes en ook dat trekkarretje van de foto van het kastelenbed. Erg leuk en de prijs viel me heel erg mee (dat trekkarretje was 25 euro)
  zondag 5 september 2010 @ 10:09:46 #52
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_86082360
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:20 schreef Kattenkop het volgende:

[..]

Ik heb duidelijk een andere kijk op het leven van mijn kind dan jij/jullie.. Zijn kamer is geen pirateneiland of weet ik wat voor iets.. wel met normaal behang en sterren op het plafond. Maar hij zit er gewoon nooit in.. dus dan zie ik de noodzaak niet om het nog mooier te maken.. hoe graag ik het ook wil.

En ik heb ook de leeftijd erin betrokken en de passie.. maar dan eindigen we gewoon zoals het nu is.. vol met posters van Messi en Ronaldo :?

En owja.. de lampjes/tandenborstel/handdoek/dekbed/en alles wat je verder kunt bedenken in thema voetbal.. 8)7 Dus spulletjes en prulletjes zijn heus wel aanwezig :P
Open er een topic over...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_86084297
Azuurst is heeeel gaaf (ik kijk er nu op uit, het zit hier in de studeerkamer) en dan in combi met salon en geelst.
Driekus krijgt straks deze kamer, dan komt hier dus de eigen groene muur van zijn babykamer terug en ook het konijn gaan we verhuizen. Verder gaan we, denk ik, de puppy uit de tuin verhuizen naar hier.
Claudia, loods 5 heeft ook allerlei designklassiekers in mini uitvoering!
Puppy:
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_86086003
Handig topic!
Back in business.
  zondag 5 september 2010 @ 13:38:38 #55
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_86087266
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:09 schreef Vivi het volgende:

[..]

Open er een topic over...
*O* *O* *O*
pi_86089227
Wij willen voor Lis een nieuw (eenpersoons)bed en nu twijfel ik nogal :+

deze vind ik leuk maar is al misschien snel weer teveel want over the top


of zoiets, want simpeler


moeilijk hoor, ik zoek nog even verder.

[ Bericht 9% gewijzigd door snoopy op 05-09-2010 14:53:44 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 5 september 2010 @ 14:45:14 #57
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86089293
Ik zou voor de eerste gaan, juist over de top. O+
  Milf zondag 5 september 2010 @ 14:46:34 #58
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86089324
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:45 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zou voor de eerste gaan, juist over de top. O+
Ik ook en als de kleur niet bevalt dan schilder je hem toch? ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_86089460
Ik vind dat eerste bed echt wel heel gaaf hoor! O+ Die tweede een beetje saai, die zou ik dan wel nog in een leuk kleurtje schilderen...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_86089494
die 2e kan ook in de bovenste kleur geloof ik.
Ik ga er nog even op broeden ;)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 5 september 2010 @ 15:00:29 #61
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86089712
Maar 't is 't model van de eerste wat zo gaaf is..
Ik zou 'm alleen nóg mooier vinden in 't wit of grijs.
  Milf zondag 5 september 2010 @ 15:18:32 #62
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86090240
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:00 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar 't is 't model van de eerste wat zo gaaf is..
Ik zou 'm alleen nóg mooier vinden in 't wit of grijs.
Precies, het is het model wat zo leuk is.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_86090755
Oooooh Snoopy O+
Die eerste in het grijs of wit maar dan wel met van die toffe room seven plaids en hysterische dekbedovertrekken en heul veul kussentjes enzo O+ O+

Hoewel, eigenlijk is ie in het roze ook wel heel erg leuk. Prinsessig, dat is ie O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 september 2010 @ 15:58:34 #64
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86091312
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:39 schreef huuphuup het volgende:
Oooooh Snoopy O+
Die eerste in het grijs of wit maar dan wel met van die toffe room seven plaids en hysterische dekbedovertrekken en heul veul kussentjes enzo O+ O+

Hoewel, eigenlijk is ie in het roze ook wel heel erg leuk. Prinsessig, dat is ie O+
Zo trek je portomonnee maar open voor een Room Seven plaid xD!
Ik vond dat zonde voor in de kinderkamer, zo'n dure plaid die onder gekotst wordt op een keer.
Of op getekend wordt, dus ik heb een slap aftreksel van de Pri :P
Hij's wel heel tof & onwijs groooooot, met patches enzo.
pi_86093048
oh heeft primark ook van die plaids? :o
das een goeie want ik vind ze wel onwijs tof O+ maar ik heb echt de centen niet voor zo'n Room Seven plaid :X dúúr inderdaad boh. Maar goed, er zijn natuurlijk wel alternatieven voor te vinden, ik zie heel soms bij Blokker ook wel eens zoiets voor een euro of 40, en bij Ikea hebben ze schattige dekbedovertrekken, ze hadden ook van die patchworkachtige O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 september 2010 @ 18:08:55 #66
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_86095130
Kan ik jullie nieuwsgierig maken door te zeggen dat ik morgen even de eerste foto's zal plaatsen ?
pi_86095315
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:08 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Kan ik jullie nieuwsgierig maken door te zeggen dat ik morgen even de eerste foto's zal plaatsen ?
ja!! *O*

ik zat er vandaag nog aan te denken :D ik zag ook wat foto's van tweelingkamers op een site, zo leuk O+
ben benieuwd!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86095427
Ik wil de commode pimpen. Ik denk dat ik 'm zacht blauw ga verven. Maar ik wil er iets meer mee dan alleen een kleurtje.
Staat me bij van Groof dat stickers niet zo goed bleven zitten op kastjes toch?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 5 september 2010 @ 19:57:35 #69
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86098497
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:55 schreef huuphuup het volgende:
oh heeft primark ook van die plaids? :o
das een goeie want ik vind ze wel onwijs tof O+ maar ik heb echt de centen niet voor zo'n Room Seven plaid :X dúúr inderdaad boh. Maar goed, er zijn natuurlijk wel alternatieven voor te vinden, ik zie heel soms bij Blokker ook wel eens zoiets voor een euro of 40, en bij Ikea hebben ze schattige dekbedovertrekken, ze hadden ook van die patchworkachtige O+
Bij de Pri waren ze 19,95.
Dat is dan standaard een 2 persoons.
Ik kan morgen een betere foto maken? (hij hangt over 't bed, kussetje ligt tegen de muur)



De bijpassende kussentjes waren 4,95.
Daar heb ik er ook èèntje van.
pi_86098588
19.95 is niet duur! Maar ik heb hier wel nog een ledikantje... dan is 2 pers. wel wat overdreven. Hoewel misschien kan ik het splitsen ofzo voor zowel Amélie als buikbaby. Ben benieuwd naar foto!

DML ja dat was Groofs idd! Geen idee waarom die sticker niet bleef zitten toen. Je zou denken dat het gewoon moet lukken :?

oh foto staat er al! ja die is leuk <3
niet zo dik zo te zien ook?
Das op zich wel een voordeel wat mij betreft, ruimt wat makkelijker op 's avonds :P

[ Bericht 24% gewijzigd door huuphuup op 05-09-2010 20:08:01 ]
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 september 2010 @ 21:27:44 #71
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_86103488
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:15 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja!! *O*

ik zat er vandaag nog aan te denken :D ik zag ook wat foto's van tweelingkamers op een site, zo leuk O+
ben benieuwd!
Haha, het enthousiasme! Geweldig !
Ik zal morgen foto's maken. Het bed komt alleen dinsdag, dus einde van de week het echt eind resultaat. Morgen een tussenstand !
pi_86104514
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wil de commode pimpen. Ik denk dat ik 'm zacht blauw ga verven. Maar ik wil er iets meer mee dan alleen een kleurtje.
Staat me bij van Groof dat stickers niet zo goed bleven zitten op kastjes toch?
Het is denk ik makkelijker om iets met de muur erachter te doen of zo. Heb je een foto?

We hadden het gister over kleuren. Vandaag heb ik een rondje door het huis gemaakt: Mag ik even binnen kijken #4 Ik houd erg van de diepe kleuren zoals we in de slaapkamer en het toiet hebben. Voor de kinderkamer heb ik deze keer een zachte kleur gekozen, en dat is vrij ongebruikelijk voor mij. Onze werkkamer was Ivans kamer en daar ben ik indertijd voor deze kleur gegaan.



Ik houd eigenlijk niet van groen, maar ik vind dit nog steeds heel tof staan, sophisticated, of zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 5 september 2010 @ 21:48:48 #73
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_86105017


[ Bericht 100% gewijzigd door Smikke op 06-09-2010 22:54:47 ]
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  maandag 6 september 2010 @ 08:39:37 #74
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_86116482
Morgen komt het bed, maar dit zijn alvast de sfeerbeelden :7

















pi_86116819
Leuk KP!
Heerlijk vrolijk <3 die kettingen op grijphoogte voor de meiden, geniaal! :D lekker tutten O+
de krukjes zijn geweldig O+ ze zijn echt superleuk
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86116852
Gaaf, zeg, al die felle kleurtjes! Heb je die lamp zelf gemaakt? En wat heb je op de rand van het schapje zitten, stickers?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86117004
Oh die lamp is leuk O+ En inderdaad die kettingen voor het grijpen. Dat moet gewoon een succes worden. En zijn die paddestoelen krukjes?
pi_86117071
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wil de commode pimpen. Ik denk dat ik 'm zacht blauw ga verven. Maar ik wil er iets meer mee dan alleen een kleurtje.
Staat me bij van Groof dat stickers niet zo goed bleven zitten op kastjes toch?
Wat ik ook nog bedacht (ik weet alleen niet of je een kastje met greepjes hebt): Huup heeft er andere greepjes opgezet en dat maakte ineens het kastje! Ik heb even een foto geleend:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 6 september 2010 @ 09:44:46 #79
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_86117551
Lamp heb ik gekocht. De dingen die je ziet aan de zijkant van de houten plank zijn van die houten figuurtjes. Gewoon van de knutselafdeling bij de hema.


De paddestoelen zijn inderdaad krukjes.
pi_86127654
Claudia, goede tips maar het kastje heeft maar twee knopjes die al een vorm van een lieveheersbeestje hebben. Verder is de ruimte nu nog een inloopkast dus geen foto :P en het is echt een ruimte van een paar m2 verbonden aan onze slaapkamer met een deur dus ik wil de muren wit houden om het optisch groter te laten lijken.
Misschien dat ik er uiltjes op ga tamponeren gewoon met verf. Ik maak ook een muziekdoosje met uiltjes.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86129421
Whehe ik schrok van mn eigen foto daar :') :+

DML dat tamponeren is best een goed idee! Misschien is eventueel een stukje behang er tegenaan ook nog wel een optie? Maar ik heb geen flauw idee hoe goed dat zal pakken op bepaalde ondergronden. Ik zou denken dat het goed moet blijven zitten, maar dat dacht ik van die dingen van groofs ook -O-

Het klinkt in elk geval al erg leuk, die knopjes en muziekdoosjes en sowieso O+ uiltjes O+
ik kwam laatst een dekentje tegen met uiltjes! Eens zien of k het terug kan vinden.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86129590
Had Oeke die niet gepost in het kinderkamer topic? Die dingen waren duuuuur :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 06-09-2010 16:13:44 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86129601
Ik kwam het toevallig net hier tegen. Ik heb dat regenpak gekocht wat Nijna vorige week postte in het dreumestopic.
pi_86129798
Nee, die van Oeke was nog duurder maar deze is ook leuk :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86129908
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:03 schreef bodpa09 het volgende:
Ik kwam het toevallig net hier tegen. Ik heb dat regenpak gekocht wat Nijna vorige week postte in het dreumestopic.
ja! die blauwe bedoelde ik!
Ik vond hem echt superleuk maar hij is in wiegformaat geloof ik, ik heb zelf geen wiegje dus voor hier niet echt geschikt.

Die van Oeke waren zooooo mooi O+
Nouja goed, je kindje mag de eerste 2 jaar toch nog niet onder een dekbed, en ik ga er vanuit dat je een goed dekbed ook niet onbelangrijk vindt toch? Dus een goed mooi dekentje is een hele legitieme investering O-) :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86130012
Ik zal het precies zo bij de meneer brengen Huup :+

Ik heb me vergist. Oeke had schapen, zo mooi http://www.klippan.nl/a-1(...)-schapen-90-x-130-cm

Overigens wil ik nog wel een co-sleeper wiegje, deze:

You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 6 september 2010 @ 18:08:46 #87
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86134047
Staan weer toffe dingen in de nieuwe Ikea catalogus!
Veel leuke kleurige kinderkamers, op de site staat ook nieuwe dingen!

De kamertjes zijn altijd alles behalve strak & normaal zou ik er nooit voor kiezen.
Maar de warmte & gezelligheid straalt er vanaf.
pi_86135182
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Misschien dat ik er uiltjes op ga tamponeren gewoon met verf. Ik maak ook een muziekdoosje met uiltjes.
Ik heb dat tamponeren ook gedaan op een kinderstoel (een ijsbeer! O+) en dat was een ramp. Toen ik het sjabloon weghaalde vervaagden de randjes. Die heb ik met de hand bij moeten werken. Maar goed, dat zal wel aan mijn gebrekkige techniek hebben gelegen. :Y)

Volgens mij was het wickie die het dekentje met uilen liet zien. Ik ben de naam van de winkel alleen vergeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86135445
Claudia is dit niet iets voor op jullie kinderkamer als opbergunit? Nieuw bij Ikea, je kunt zelf het ding samenstellen en aankleden zeg maar qua kleurtjes en wel of geen deurtje/lade dat werk.

En ze hebben een nieuw peuterbedje:


ook in berken. Ziet er leuk uit, simpel maar wel leuk.

En verder speelgoed, hoort niet in dit topic maar och :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geweldig! :D O+
ik vind Ikea-speelgoed zo leuk O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86138254
Ja, dat speelgoed, geweldig hè?

Sodeju, heb je gezien hoe duur die opbergunit is?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86138370
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat speelgoed, geweldig hè?

Sodeju, heb je gezien hoe duur die opbergunit is?
Ja das een beste grap :X
Komt volgens mij ook omdat je alles los koopt, net als die kastunits die je dan samen kunt stellen. Alles bij elkaar opgeteld loopt het dan best flink op.
Ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar het ding, juist door de prijs haha, benieuwd of hij die 300,- waard is zeg maar.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86140629
kp, dat ziet er allemaal vrolijk uit!

Ik heb het over de top bed in het wit besteld. Leek mij idd toch het handigst om met het beddengoed de kleuren te regelen. En dan moet ik me echt moeten inhouden om niet gelijk zo'n veel te duur leuk plaid te bestellen :+
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_86140960
Dat nieuwe spul van Ikea (ik ben te lui om de naam op te zoeken :+ ) ziet er in het echt wel enorm degelijk uit, een beetje vergelijkbaar met Bopita vind ik. De deurtjes zijn ook niet van fineer maar van kunststof, mooi degelijk materiaal.
Het nieuwe Gulliver peuterbedje is wel een kanshebber voor hier, met zo'n uitvalhekje erbij vind ik het echt zo'n veilig nestje nog, door de spijltjes. En dat speelgoed is superleuk voor Sinterklaas!
pi_86142345
KP ziet er mooi uit!

Kim en Tyler krijgen iig iets van het nieuwe speelgoed van Ikea.
Nog een kleine maand wachten en dan gaan we heen.
pi_86146084
Oeh tof Snoop!!
Ik wil eventueel best voor je kijken bij primark voor zo'n plaid zoals SC had hoor, ik kom eind oktober ook weer in de buurt van a'dam (als ik durf) dus dat is t punt niet.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 6 september 2010 @ 22:26:15 #96
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86146338
Ojah ik zou nog een betere foto maken.
Helemaal vergeten & nu ligt er een prinses onder de plaid :')
Doe 't morgen wel even.
pi_86147157
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:22 schreef huuphuup het volgende:
Oeh tof Snoop!!
Ik wil eventueel best voor je kijken bij primark voor zo'n plaid zoals SC had hoor, ik kom eind oktober ook weer in de buurt van a'dam (als ik durf) dus dat is t punt niet.
Dat is heeeeeeeeel lief :* , maar ik zie net hierboven de rose-oranje wafeldeken van Koeka liggen. Dus die kan ik daar natuurlijk ook voor gebruiken :') *hebzucht* :@
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_86147758
Hahaha :D
als we maar mee mogen gluren als t af is en staat enzo ;) :9
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:09:58 #99
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_86165340
Joehoe! Het bed staat en is geweldig. Floor mag er nog een paar stickers opplakken en dan is het helemaal klaar!

Meiden ook onderweg naar huis, jippie halaloeloe !!!!
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:14:32 #100
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86184035
Plaid, 19,95 & kussentje 4,95.
Essentials/Primark.


pi_86184085
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:09 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Joehoe! Het bed staat en is geweldig. Floor mag er nog een paar stickers opplakken en dan is het helemaal klaar!

Meiden ook onderweg naar huis, jippie halaloeloe !!!!
foto!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_86213132
Ik kom even onze kamer showen! *O* De meubeltjes staan, maar de accessoires moeten nog komen. Ik wil graag nog wat schilderijtjes aan de muur en nog wat mandjes in de commode. dus ik ga ff de links doorkijken die eerder geplaatst zijn







29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 8 september 2010 @ 18:47:44 #103
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86213180
Wat een lief kamertje.
Waar heb je die commode gescored?
pi_86213501
Bij de Babydump in Ehv. Eerst hadden we op marktplaats een kamertje gekocht. Deze 1000x geschuurd en geschilderd, toen we het eenmaal in elkaar gingen zetten viel de verf er zo af -O- dus al met al nog veel geld kwijt, maar nu erg blij met deze meubeltjes! ook zeer snelle service! Maandag besteld en vrijdag al op kunnen halen!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86234293
Wat een geweldige hartjesslingers! Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_86234381
Oh die hartjesslingers zijn leuk zeg O+ Wat een leuk kamertje!
pi_86244306
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:36 schreef Cyan het volgende:
Wat een geweldige hartjesslingers! Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
Ik had dit in de VTWonen zien staan. Het merk dat ze maakt is "colorique" alleen niet te betalen. Ik heb via marktplaats een bedrijfje gevonden die deze voor me heeft gemaakt. Koste uiteindelijk 25euro voor 3 slingers!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86245189
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:41 schreef BarbaBientje01 het volgende:

[..]

Ik had dit in de VTWonen zien staan. Het merk dat ze maakt is "colorique" alleen niet te betalen. Ik heb via marktplaats een bedrijfje gevonden die deze voor me heeft gemaakt. Koste uiteindelijk 25euro voor 3 slingers!
Ik zat ook al te puzzelen hoe ik ze zelf kon gaan maken :D
  donderdag 9 september 2010 @ 16:08:53 #109
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_86245263
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:41 schreef BarbaBientje01 het volgende:

[..]

Ik had dit in de VTWonen zien staan. Het merk dat ze maakt is "colorique" alleen niet te betalen. Ik heb via marktplaats een bedrijfje gevonden die deze voor me heeft gemaakt. Koste uiteindelijk 25euro voor 3 slingers!
Dat is een stuk goedkoper idd. :o
Ik heb wel die van colorique, dat zijn geen losse slingers, maar is aan de bovenkant 1 stuk. Ik heb hem een stuk ingekort omdat hij te lang was voor het raam.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  donderdag 9 september 2010 @ 21:10:36 #110
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86256257
O+ O+ O+

Taart kussen


Paddestoel poef



Iets anders dan boomhutbed van Lifetime maar ik vind 'm er iets van weg hebben.
De prijs is iets leuker, 570,-

pi_86257023
@Stiemie, dat moet jou wel lukken! Dit zijn gewoon stoffen hartjes met binnenin van dat zachte spul en dan aan een vislijn vast maken. Alleen ik ben niet zo creabea helaas..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86257303
Ah ik wilde nog vragen aan wat voor draad ze zaten inderdaad :D Of met een koord met mooie kralen ertussen is ook leuk O+ Maar eerst de quilt voor Linde afmaken!
pi_86257662
Leuk Stiemie! Ben je al ver met je quilt? En inderdaad aan een mooi lint met kralen eraan is ook super leuk!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86257765
Heb de blokken voor de bovenkant bijna allemaal af. Nu aan elkaar aan het zetten. Wel een klus hoor. Maak 'm met de hand tot nu toe dus zonder machine
pi_86260319
SC, leuk bed is dat. Daar heb ik al een paar keer naar zitten kijken, ach, oudste is toch nog niet aan de beurt voor een bed ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86509602
Ik denk dat ik deze ga bestellen voor het nieuwe bed van Lis

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 16 september 2010 @ 20:50:36 #117
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86512125
Ik heb voor Isa bijna al 't beddengoed van de Kruidvat.
Ziet er precies hetzelfde uit als op de plaatjes van de site & 8,99 per set. :9
pi_86512985
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:54 schreef snoopy het volgende:
Ik denk dat ik deze ga bestellen voor het nieuwe bed van Lis

[ afbeelding ]
oooooh O+ O+ wat leuk!!

SC wat bedoel je? :o ik zie geen plaatjes van kruidvat beddengoed :o Staan ze ergens online ofzo?
ik zat al te vloeken omdat ik nooit kruidvatfolders krijg en dus altijd zulke leuke dingen mis hahaha.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 16 september 2010 @ 21:17:48 #119
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86513277
Bijvoorbeeld deze :





Maar ze hebben 'r nog veeeeeeel meer.
  donderdag 16 september 2010 @ 21:18:40 #120
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_86513318
B's kamer wil ik de aankomende weken in dezelfde sfeer als flippies' babykamertje gaan maken. Ik ben de Cars-posters en al die kleurtjes een beetje zat en vind het zo rommelig allemaal. Dus, ik word druk met tekeningen e.d. ;) maar blijf het bij hem het oorspronkelijke maritieme sfeertje houden ondanks het zwart en beige dat ik als hoofdkleuren wil gaan gebruiken.
Ik heb in elk geval onlangs al een prachtig dekbedovertrek gekocht (beige, wit en een piratenschipje erop geborduurd)

(en nu ik het gepost heb moet ik het echt gaan doen!)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_86513384
oh verrek, volgens mij kijk ik er vierkant overheen dan :D
ns op die site speuren :9
dekbedjes zijn hier nog niet aan de orde tot volgend jaar ofzo, maar ik vind beddengoed zo leuk O+ het kan een kamertje zo enorm veranderen of opfleuren O+ Ik móet ook altijd even bij Hema of bij Ikea kijken bij de overtreksets haha.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86513490
Misschien ben ik een enorme zeurpiet maar die van het kruidvat vind ik het dan weer net niet :@
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 16 september 2010 @ 21:23:07 #123
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86513507
Ja ik heb er ook aantal van Ikea.
En ik zag vandaag ook een leuke fleece plaid bij Kruidvat, ik was aan 't twijfelen.
2,99 rood met bloemen.

Ik heb al zoveel van die onzin :')
pi_86513627
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:22 schreef snoopy het volgende:
Misschien ben ik een enorme zeurpiet maar die van het kruidvat vind ik het dan weer net niet :@
haha nee ik dacht hetzelfde hoor :D het zijn van die kleine details waarvan ik dan weer net denk oh hm jammer dat dat erop staat. Heb ik vaak ook bij dingen van Wibra ofzo.
En vooruit, van tijd tot tijd ook bij mn geliefde Hema :o :P maar ik ben wel benieuwd of er nog meer is bij kruidvat.

Rocks klinkt leuk, ben benieuwd wat je er deze keer van gaat maken!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86513697
Mooi Snoopy. Echt gezellig en knus beddengoed vind ik dat.

SC leuk beddengoed is dat. Moet je zeker naar een grote Kruidvat, want ons buurtwinkeltje heeft het niet. Trouwens het jongensspul is wel oerlelijk zeg. :{w

Rocka, klinkt goed. Ik kan me voorstellen dat dat Carsspul je de neus uit kan komen op een bepaald moment.

Ik zag dit dekentje, en ik vind het zo lief. Als sprei voor Ko zijn bedje in het tuinhuis.

Hij heet Nisha. O+
In eerste instantie wilde ik het namaken, maar het kost maar 35 euro en dat gaat allemaal naar een goed doel. Het wordt gemaakt door vrouwen in India en elk dekentje is naar de maakster vernoemd.
Alleen weet ik niet of je precies dit dekentje krijgt en daardoor twijfel ik weer.
Deze winter zelf een quilt voor hem maken is namelijk ook leuk.
Dub dub twijfel twijfel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 16 september 2010 @ 21:27:02 #126
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86513699
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:22 schreef snoopy het volgende:
Misschien ben ik een enorme zeurpiet maar die van het kruidvat vind ik het dan weer net niet :@
Die op 't plaatje vind ik ook minder hoor, maar ze hebben er veel meer.
En ik heb er èèn die is precies 't zelfde als jou plaatje :P
& voor op ons bed heb ik een zwart wit gestipt met ruit patch ding.

En wij hebben ook geen grote Kruidvat, 't is een kleintje.
pi_86514100
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:27 schreef oeke het volgende:
Mooi Snoopy. Echt gezellig en knus beddengoed vind ik dat.

SC leuk beddengoed is dat. Moet je zeker naar een grote Kruidvat, want ons buurtwinkeltje heeft het niet. Trouwens het jongensspul is wel oerlelijk zeg. :{w

Rocka, klinkt goed. Ik kan me voorstellen dat dat Carsspul je de neus uit kan komen op een bepaald moment.

Ik zag dit dekentje, en ik vind het zo lief. Als sprei voor Ko zijn bedje in het tuinhuis.
[ afbeelding ]
Hij heet Nisha. O+
In eerste instantie wilde ik het namaken, maar het kost maar 35 euro en dat gaat allemaal naar een goed doel. Het wordt gemaakt door vrouwen in India en elk dekentje is naar de maakster vernoemd.
Alleen weet ik niet of je precies dit dekentje krijgt en daardoor twijfel ik weer.
Deze winter zelf een quilt voor hem maken is namelijk ook leuk.
Dub dub twijfel twijfel.
wat een lief dekentje is dat O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86535151
Ik zat nog te denken Oeks, kun je niet mailen of bellen met de vraag of het precies dat dekentje is wat je dan krijgt of dat het ook ietsje kan afwijken?

Dankzij de site die Oeke postte in het kinderkleertjestopic zit ik hier met jeukende handen om eens wat aan mn stapel stofjes te doen :') ik vind het heel suf om ideeën te kopiëren van iets wat een ander zo gemaakt heeft maar wat een leuke dingen zeg O+

Wat ik zou willen maken voor op de kamer van de buikbaby... ivm klein kamertje en niet zo gek veel bergruimte enzo vind ik die luierzakgeval erg leuk om aan de drager van de plank te hangen.





niet per se die qua plaatje, maar zoiets qua model.

Zo'n hoes voor je cb-groeiboekje vind ik ook erg leuk.





En zo'n zak met vakken voor aan het voeteneinde van het bed (aan de buitenkant dus, lekker wazig weer) vind ik best een goed idee qua bergruimte. Denk ik.
Ik geloof dat Lena zoiets in de box heeft hangen toch?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86535247
ja ooit ja, toen ze dat ding er nog niets steeds binnen 3 seconden eraf trok....tip van de dag: klittenband is daarbij een no go ;) Ik zou zelf voor knopen of ritsjes gaan geloof ik!

Die luierdingen zijn tof ja!! En zo'n CBboekjes ding is ook leuk! Maar die heb ik inmiddels al in zoveel (web)winkels gezien dat die algemeen zijn en nagemaakt mogen worden hoor! ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_86535345
Hahahaha :D yay groen licht voor t cb-boekding :P
Ik was ze inderdaad ook al veel vaker tegen gekomen en iedere keer denk ik oh! wat leuk! wat makkelijk zelf te maken, ga k ook doen! Om er vervolgens niet meer aan te denken :')

Goeie voor zo'n zak... trek-proof maken :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86535786
Over dat dekentje, twijfel ik gewoon nog even door. Inderdaad ligt hier ook een berg stofjes waarmee ik ook een leuke plaid zou kunnen maken.

Leuke spullen he? Ik ben ook niet zo na-makerig, maar het gebeurt soms toch vanzelf, dus tja.
Ik heb wel gemerkt dat het bij namaken vaak net niet leuk zo wordt als het origineel. Niet dezelfde stoffen/afmetingen etc. Dus beter laat je je gewoon inspireren en maak je iets dergelijks. ;)

Ik heb zo'n vakkenzak gemaakt voor aan de commode, met sokjes/maillotjes/beenwarmers/spuugdoekjes/slofjes/bretels en al dat soort dingetjes. Erg fijn.
Ik moet hem alleen nodig weer eens uitruimen en opnieuw indelen. Klaarmaken voor de winter.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86535942
Ik heb hulp nodig! Voor inspiratie voornamelijk.
Wij gaan binnenkort de hele bovenverdieping verbouwen, waarna Willow verhuist naar een nieuw, heel klein, kamertje. Het wordt echt 1.95x3.00 ofzo. Om dan de hele muur weer vol te schilderen zoals ik in d'r huidige kamertje heb gedaan, leek me niet echt handig. Het moet vooral licht worden, maar wel leuk, en natuurlijk een dametjeskamer - want de vorige heb ik ingericht toen ik nog niet wist of ze een jongetje of een meisje zou worden...

SPOILER: sidenote
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, lang verhaal kort: nieuw idee. Mijn moeder heeft een paar prachtige oude schoolplaten, waar ik er eentje van op wil hangen. Staat ook leuk met het old school hobbelpaardje dat we hebben.
Maar waar combineer ik dat mee? Het is allebei bruinig/beige en ik hou niet van beige. Ik wil geen beige muren..

Dus: hoe combineer ik een oud hobbelpaard en een oude schoolplaat met kleur op de muren, whitewash meubeltjes (want geen geld voor nieuwe), accessoires en genoeg licht in een minikamertje?
Er komt overigens wel een nieuwe vloer in, en een nieuwe kledingkast.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86536077
Wow mijn scherm stond zo lang open bij het typen van die post hierboven dat ik alle posts van vandaag gemist had _O- maar mooi dat jullie er zijn, Huup, Oeke, en Poppedein! (dat rijmt!) Precies de mensen die mij altijd al inspireren. :9
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86536647
Kun je het hobbelpaard niet verven?
En voor het bordje zou je een vlak op de muur kunnen schilderen in een kleurtje en daar het bord in kunnen hangen ofzo? Ik vond wat Poppedein gedaan had ook leuk, een strook behang zo over de muur, dan heb je wel kleur maar niet druk en hysterisch enzo.

Ja oeks haha namaken wordt t sowieso niet, dat wordt altijd een teleurstelling :') :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86536885
Dat is leuk dat ding voor het CB groeiboekje O+
Seb heeft nog een oude versie zeg maar, Een maand daarna hadden ze bij ons ineens vele mooiere op het CB :6
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_86536950
Huups, het hobbelpaard is juist fantastisch zoals ie is.


Die ga ik niet verven!

k ben denk ik wat onduidelijk geweest.

Ik heb: een toffe schoolplaat (nou ja, eerst m'n mams even overhalen, maar goed) en een tof hobbelpaard. Op basis daarvan wil ik een old school kamertje maken dat toch een beetje meisjesachtig is.
Maar ik weet niet zo goed wat voor kleuren of accessoires ik daarbij kan gebruiken.

Een strook behang vind ik wel een leuk idee, maar dan denk ik dus meteen: maar wat voor behang, dat niet beige is, staat leuk bij zo'n retro-school-achtig-thema?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86537265
oh prachtig Innepin!

Hoewel ik ook heel erg ben voor het Thema wat je eerder in je hoofd had, omdat ik den dat je op die manier een heeeeeeel fris kamertje kunt maken, wit met de accenten op de tak met bloesems (ik zou m zo willen hier) snap ik je motivatie om iets anders te willen verzinnen. Het paard is inderdaad geweldig, dus ik geef je groot gelijk dat je daar wat mee wil! Ik denk alleen inderdaad wel dat het kleuren zijn waar je mee op moet passen in een kleine ruimte...
Maar ik moet eerlijk zegge dat ik de lichtblauwe tint dit nu achter het paard te zien is ook een hele mooie combi vind.. en ook bij dit plaatje komt die kleur weer terug.


Ook zitten er vaak verborgen roodtinten in retro schoolspullen, zoals bijvoorbeeld in de handfvatten van het hobbelpaard. Wellicht dat je daar wat mee kunt?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_86537459
Ik zat ook te denken aan dat blauwige! haha :D
volgens mij als je die kant uit gaat qua kleuren kun je ook een heel fris en lief kamertje maken zonder dat het donker wordt of dat je met bruin enzo aan de gang moet.

Toch dat hobbelpaard, ja die moet je idd niet verven! Ik dacht dat je nog een andere had, zoiets als wat KD toen ook gepimpt had.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86537602
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:42 schreef Poppedein het volgende:
Maar ik moet eerlijk zegge dat ik de lichtblauwe tint dit nu achter het paard te zien is ook een hele mooie combi vind.. en ook bij dit plaatje komt die kleur weer terug.
[ afbeelding ]
Ja, dat viel mij ook op aan het plaatje met hobbelpaard! Dat blauw staat er heel goed bij.

Ik denk dat je niet te veel in de zin van een thema moet denken, Innepin. Dan ga je al gauw kleuren uitzoeken die erbij 'horen' en dat hoeft vaak helemaal niet. Heb je wat foto's van de dingen die in het kamertje komen (dus ook de schoolplaten)?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86537839
Wat je ook zou kunnen doen is juist de muren heel licht laten en de meubeltjes caribisch blauw verven + opschuren

En deze kleur vind ik ook een mooie combi met t hobbelpaard


Ik ben wel heel benieuwd naar de kleuren en de grootte van de schoolplaten, omdat ik denk dat die het inderdaad wel heel donker kunnen maken.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_86537903
Ohh wat een leuk plaatje! O+
Lichtblauw en roodtinten zouden wel leuk kunnen zijn ja! Maar dan wel in 't klein, want het wordt al gauw te donker.
Misschien dat k ergens probeer een oud aap-noot-mies setje op de kop te tikken als accessoire. En verder weet ik niets :')
Om de muren helemaal wit te doen vind ik ook niet leuk.

Maar misschien is het ook wel handig om nog even te wachten tot het kamertje uberhaupt bestaat :')

als je nog een kamertje over hebt wil ik er best een tak met bloemen op komen schilderen hoor :7 O-)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86537956
Volgens mij kom je er in elke ruimte wel mee weg om in ieder geval één muur een kleurtje te geven. Ik zou zeggen dat het cruciaal is om selectief te zijn met accessoires. Niet alles wat je hebt hoeft in de kamer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86538058
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:58 schreef innepin het volgende:
Ohh wat een leuk plaatje! O+
Lichtblauw en roodtinten zouden wel leuk kunnen zijn ja! Maar dan wel in 't klein, want het wordt al gauw te donker.
Misschien dat k ergens probeer een oud aap-noot-mies setje op de kop te tikken als accessoire. En verder weet ik niets :')
Om de muren helemaal wit te doen vind ik ook niet leuk.

Maar misschien is het ook wel handig om nog even te wachten tot het kamertje uberhaupt bestaat :')

als je nog een kamertje over hebt wil ik er best een tak met bloemen op komen schilderen hoor :7 O-)
Als een 2e kindje hier een meisje is, vind ik dat echt een heerlijk fris thema! Ik zal het zeker in gedachten houden voor dan! Maar het probleem is dat wij boven behang hebben... Zou je ook kunnen verven of wit behang met heel licht structuur?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_86538126
Muhhh dat krijg je van fokken op je werk, dan wordt er tussendoor vanalles gezegd :')

@huup ja zo eentje heb ik ook nog ja, die moet nog geverfd (die was 5euro, derdehands, en de eigenaar vóór mij heeft er o.a. een gezichtje en manen op geverfd maar de manen staan verkeerd om- ze waaien zeg maar naar boven toe :') ).

@Claudia, ik heb nog even geen foto van de schoolplaat, ze staan bij mijn moeder thuis. Je moet denken aan zoiets:


maar dan met een afbeelding van beestjes in het bos enzo. En dan maar ééntje, dat is donker zat!

Het gaat ook niet zo zeer om een thema, als wel het idee dat ik een uitgangspunt heb en vervolgens niet weet hoe ik het moet combineren :+

@Poppedein, oeh dat is ook wel een mooie kleur zeg!
En meubeltjes verven kan natuurlijk ook... maar is zowel een goed als een slecht idee, want Willow heeft al flink wat van de originele beits eraf gekauwd. :{
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86538179
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:02 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Als een 2e kindje hier een meisje is, vind ik dat echt een heerlijk fris thema! Ik zal het zeker in gedachten houden voor dan! Maar het probleem is dat wij boven behang hebben... Zou je ook kunnen verven of wit behang met heel licht structuur?
De muurschildering van Willow zit ook over behang heen. :)
En ach, ik heb voor onze bruiloft zelfs een muurschildering op een heel grove stenen buitenmuur gemaakt :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86538481
Ik denk dat ik niet zo geschikt ben voor style-advies, want ik zou een mooie kleur voor op de muur kiezen (die laatste kleur vind ik heel gaaf, Poppedein!), een plankje of richeltje maken voor de schoolplaat en eventuele andere spullen die je al hebt of nog wilt verzamelen, de meubels op hun plaats zetten en tot slot een leuk plekje zoeken voor het hobbelpaard. De rest moet 'groeien'. Oh, en ik zou verder zoveel mogelijk wit of licht houden (vloer, eventueel kleedje, gordijnen, meubels).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86538635
Ach, misschien is dat ook wel het beste advies :P
Ik ben al helemaal blij met de kleuradviezen! Ik zat zo te hameren op het "het moet meisjesachtig" dus een deel van mij wilde gewoon per se roze erin :') Maar die zachte groen is écht mooi! Dus misschien wordt dat het wel gewoon.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86538784
Ik denk dat dat groen ook een heel mooie basis biedt voor wat meisjesachtige accenten. Volgens mij kun je dat met heel minimale middelen doen, bijvoorbeeld door de manier waarop je het bed opmaakt, een mooie lamp of een lief jurkje dat je ophangt. Je ziet op de foto dat het prima combineert met roze en paars, bijvoorbeeld. En bruin/beige combineert ook goed met roze en paars. Rood zou ik geloof ik vermijden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 september 2010 @ 15:25:18 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86539050
ik weet nog helemaal niet hoe groot de kamer van Jan gaat zijn :+ maar ik heb: een ledikantje (hopelijk wordt dat snel vervangen voor een peuterbedje, en anders heb ik al een tweede ledikantje staan ;) ) een blauw/limegroene kinderkast, een gekleurde streepjes zitzak en een plastic tafel met stoel. Ik vraag me af hoe ik hier in vredesnaam een leuke kinderkamer van kan maken. anyone een ideetje?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_86539153
Oh, ik las je vraag en dacht ook meteen aan groen in combinatie met houttinten en ivoorwit.
Ko en ik gingen echter eerst een dutje doen. :z
Maar ik zie dat ik niet de enige ben die daaraan dacht! ;)

Enne, een bloesemtak ben ik aan het schilderen op onze slaapkamermuur in het tuinhuis. Met als achtergrond groen. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86539231
Ik zou je muren rustig houden DJMO, als je kast, zitzak en tafel en stoel al (verschillend) gekleurd zijn :o

@Dames, bedankt voor het meedenken! O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86539364
Trouwens oudgroen met heel bleekroze is mooi! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:33:37 #153
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_86539389
Dat hobbelpaard is heel leuk!
Ik zou zelf kiezen voor een oranje of oker-achtige tint erbij. Hoe fel zou ik af laten hangen van de grootte en de 'lichtheid' van de kamer.

En wat die vogeltjes betreft heb je helemaal gelijk. Ik zat zelf, voor de nieuwe babykamer te denken aan iets met early birds behang van Pip en dan inderdaad met vogelkooitjes etc. Maar ik weet het niet, het is zo populair dat ik het misschien toch niet zo leuk meer vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door She-Wolf op 17-09-2010 16:01:07 ]
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_86540201
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:25 schreef DJMO het volgende:
ik weet nog helemaal niet hoe groot de kamer van Jan gaat zijn :+ maar ik heb: een ledikantje (hopelijk wordt dat snel vervangen voor een peuterbedje, en anders heb ik al een tweede ledikantje staan ;) ) een blauw/limegroene kinderkast, een gekleurde streepjes zitzak en een plastic tafel met stoel. Ik vraag me af hoe ik hier in vredesnaam een leuke kinderkamer van kan maken. anyone een ideetje?
Welke kleur is het sterkst aanwezig? Misschien die als basis nemen. Verder zou ik het lekker rustig houden inderdaad.

Ko heeft ook het vogeltjesthema maar nu het zo populair is, vind ik dat ook wel jammer hoor.
Ten tijde van zijn geboorte was het Holland thema zo in, dat wilde ik ooit ook graag, maar toen dat zo populair werd heb ik het snel losgelaten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 september 2010 @ 15:57:21 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86540282
het blauw/limegroen, die kleur hebben tafel/stoel ook en de zitzak heeft blauw, geel groen, streepjes motief .. ik heb eventueel ook nog een grote zwarte panter <3 als sierstuk ( :') ) voor op de kamer en een grote donkerblauwe fauteil ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_86540749
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:57 schreef Poppedein het volgende:
Wat je ook zou kunnen doen is juist de muren heel licht laten en de meubeltjes caribisch blauw verven + opschuren

En deze kleur vind ik ook een mooie combi met t hobbelpaard
[ afbeelding ]

Ik ben wel heel benieuwd naar de kleuren en de grootte van de schoolplaten, omdat ik denk dat die het inderdaad wel heel donker kunnen maken.
Ooooh wat mooi!! O+
dat hele kamertje O+ die kleur is leuk zeg.
En Innepin ik vind die kleur juist best girly eigenlijk! Tenminste, ik zou hem minder snel in een jongenskamer bedenken. Een beetje tussen blauw en mintgroen in ofzo. Hoe groot is die plaat nou?

Wij hebben van B.'s tante een puzzel gekregen met bosbeestjes enzo en die staat gewoon op een plankje. Het is wellicht niet hetzelfde :P (duh) maar die puzzel is ook best donker, maar op een licht plankje valt het al snel mee. Zeker als er andere lieve accesoires bij staan enzo wordt het al snel lief en meisjesachtig denk ik.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86541163
Ja ohh Poppedein die kleur is wel een prachtvondst hoor! Nou nog kijken of ik die ook bij de Gamma kan vinden _O- En huup, hij's inderdaad wel girly. Ik had dus zelf alleen nooit aan zo'n kleur gedacht. Toch handig, zo'n online klankbord! *O*

Die plaat is ehhh.... 60x100cm? Zoiets? Ik ben zo slecht in maten schatten :@ Plankje is wel een leuk idee trouwens, leuker dan gewoon ophangen. Maar misschien is het wel helemaal niet leuk, zo'n schoolplaat. :') Bouw ik de hele kamer eromheen en laat ik vervolgens die plaat achterwege :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86541998
Oh 60 x 100 is wel groot denk ik. Maar volgens mij kan dat erg leuk zijn om een paar plankjes op te hangen en er boeken op te zetten en prulletjes en ook zoiets.


das onze puzzel O+
hij zit nog in t celofaan want anders donderen al die stukjes eruit :')


en t hele plankske maar goed, daar heb jij dus niks aan want die van jou is een stuk groter denk ik dan deze.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86542185
Awww tof plankje O+ Rupsje nooitgenoeg lotto :o O+
Wel héél leuk idee!

*steeds meer een beetje afstapt van dat schoolplaatidee* :')

Edit: Oeh! Ik zie m'n kraamcadeautje :D O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86544287
Mij lijkt die schoolplaat juist heel tof, innepin, vooral omdat 'ie groot is. Het hangt er wel vanaf welke lengte je muren hebben en waar je de meubels neerzet. Ik vind zo'n richel met verschillende platen/prenten bijvoorbeeld geweldig, maar je hebt daar wel lengte voor nodig. Als je die lengte niet hebt zou ik eerder gaan voor een laag kastje met daar wat spullen op, of een leuk hoekje waar je wat dingen neerzet. Wat ik het leuke vind aan het lage kastje dat Ivan heeft is dat hij zelf ook dingen kan pakken en aan kan raken. Er staat nu een Kuifjetrommeltje op dat we in een Franse supermarkt hebben gescoord en hij blijft er maar gefascineerd aan voelen. En hij pakt zijn boeken uit de kast en bladert erdoor. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86544922
Oh ik zou die plaat ook absoluut doen hoor, heerlijk zo'n eyecatcher O+ maar de manier waarop ie opgehangen moet worden hangt idd een beetje van je muren enzo af. Ben wel benieuwd naar de ruimte. Zitten er schuine stukken in enzo?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86548485
Het ligt er een beetje aan welke platen mijn moeder heeft, want dat weet ik niet zo precies. Een bosdierenafbeelding vind ik wel leuk, maar eentje met vissen hoef ik niet :P

hier is een plattegrondje van de toekomstige eerste verdieping. Zoals je ziet zijn er aan de linkerzijde twee ieniemieniekamertjes gepland. Één daarvan is voor Willow, welke staat nog niet vast (hoewel ik neig naar de bovenste op de plattegrond, zonder enige reden).
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86887581
Even een TVP :)

Ik mag de babykamer van mijn toekomstige buurjongen gaan inrichten en aankleden, dus even op zoek naar inspiratie O+
  maandag 27 september 2010 @ 09:18:34 #164
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86890392
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:24 schreef Hullabaloo het volgende:
Even een TVP :)

Ik mag de babykamer van mijn toekomstige buurjongen gaan inrichten en aankleden, dus even op zoek naar inspiratie O+
Maak er een romantische kamer van.
Meeste denken gelijk dat het niet leuk is voor een jongen maar dat is 't juist wel.
Veel wit of creme (creme maakt 't nét iets zachter) en lichtblauw, met een stoer object of accessoire.
Hout is een mooie tegenhanger (maar dan wel echt hout he niet van dat fineer, zo lelijk)
Misschien kan ik een voorbeeld ergens vinden, ik zal eens zoeken.
  maandag 27 september 2010 @ 09:31:02 #165
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86890712
Hier hebben ze pip studio als thema gebruikt, maar je kunt ook wat anders doen natuurlijk.




Of je maakt 't heel stoer, met donkere kleuren & bijvoorbeeld een lockerkast. (die vind ik zo onwijs gaaf hé)

pi_86892067
Meubels staan al wel vast, maar dat zijn toffe dus daar kan ik wel mee leven.
Beetje robuust maar toch leuk. Nadeel: alles is spack dus geen behang. Ik zit zelf aan donkergrijd met wit te denken. En dan een mooie muurschildering. Die ik nog even voor me houd ;)
Of lichtblauw met wit, vind ik ook hartstikke leuk.
Die laatste foto vind ik ook leuk, die huisjes wilde ik op mijn eigen kinderkamer gebruiken, maar toch voor behang gekozen toen.
  maandag 27 september 2010 @ 13:01:30 #167
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_86896725
Nog een leuke aanvulling voor de openingspost:

http://www.maakmijnkindblij.nl/

En nu ik toch post: ik zoek inspiratie voor een auto kamer of een diego kamer voor een jongen van 3 jaar. Er waren hier ooit foto's van een autokamer, maar die kan ik niet meer vinden. Heeft iemand nog tips naast bovengenoemde site??

Concreet zit ik met deze vraag: ik wil een autoweg verven op de muur. Ik zat te denken aan krijtbordverf zodat hij zelf auto's erop kan tekenen of aan magneetverf en dan kleine magneetauto's ergens vinden. Maar waar en werken die ideeen?

[ Bericht 33% gewijzigd door kahlanamnell op 27-09-2010 13:17:38 ]
I intend to be formidably armed
pi_86897326
Magneetverf is niet zo sterk hoor! Zelfs na 4 lagen magneetverf blijven er bij ons nauwelijks koelkastpoëziemagneetjes op plakken.
Wel een leuk idee verder! O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86916900
Oh, ik heb een foto van ons slaapkamertje in het tuinhuis!
Het is heel klein, zeg maar 2 bij 4 en we moeten er met zijn drietjes slapen.
Aan de ene kant liggen wij, we gaan zelf een bed maken dat precies 2 meter is en dus tussen de muren past en aan de tegenovergestelde wand ga ik een bed voor Ko bouwen.
We hebben veel oude houten vloerdelen, dus waarschijnlijk worden het van die steigerplankachtige bedden.

Nu heb ik 1 wand groen geverfd met een nog niet affe muurschildering.


Aan Ko zijn kant wil ik waarschijnlijk iets doen met vliegtuigjes, ik heb een oud oranje metalen speelvliegtuigje gekocht en daar wil ik iets mee. Een mobile-achtig iets misschien.
Nog best moeilijk om een zo klein kamertje leuk voor hem maar ook voor ons te maken.
In het woonkamertje komt een speelhoek, dus het is echt alleen een slaapplek.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86917189
Oh Oeks O+ O+ wat super super heel erg mooi!!! :o O+ O+ echt enorm!!
Ik wilde je net pm'en of je alweer nieuwe foto's hebt van je tweede thuis :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86917619
O+ , wat lief!
Hij is nog niet af, her en der nog vlekkerig groen, en ik twijfel nog of ik een zweem van roze in de bloemen zal leggen.
Maar dat vind ik dus moeilijk in combinatie met het oranje wat ik in Ko zijn hoekje wil doen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86917693
Oeke wat mooooooooi O+ Die kleur ook O+
pi_86917853
Oeke, ikke verliefd op jouw tuinhuis muur O+ O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_86917886
mooi zeg oeke O+
die kleur groen is ook wel errug mooi!
pi_86918015
Oh, dank jullie wel! O+
Hij zit er nu al een maand op en steeds kan ik een kwartiertje verven en dan moet ik weer iets anders. }:|
Ik hoop zo dat ik er niet op uitgekeken raak voor ik hem afheb. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86918151
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:08 schreef oeke het volgende:
Oh, dank jullie wel! O+
Hij zit er nu al een maand op en steeds kan ik een kwartiertje verven en dan moet ik weer iets anders. }:|
Ik hoop zo dat ik er niet op uitgekeken raak voor ik hem afheb. :')
noh!
dan kom ik persoonlijk die muur eruit slopen om hem hier neer te zetten :P

Ik zou me denk ik niet tegen laten houden door Ko's hoekje. Wellicht dat het juist gewoon heel erg het "andere" van zijn kamertje benadrukt? Wel een leuk idee, die retro vliegtuigjes O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86918341
Ik vind dat groen geweldig! En ik zou er ook gewoon wat roze doorheen doen. Leuk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86918436
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:10 schreef huuphuup het volgende:
Ik zou me denk ik niet tegen laten houden door Ko's hoekje. Wellicht dat het juist gewoon heel erg het "andere" van zijn kamertje benadrukt? Wel een leuk idee, die retro vliegtuigjes O+
Oja, dat is een goed argument.
En dat dan dat oranje en roze ongeveer dezelfde tint hebben zodat het verschilt maar toch samengaat. :7
Dankjewel Huup! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86918456
Oeke, wat mooi! O+
En omg, dat was letterlijk precíes wat ik eerst wilde doen in Willows kamer :o :o

(alleen zou het er dan natuurlijk lang niet zo mooi uitzien, wat kan jij toch mooie dingen maken zeg O+ )
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86918695
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:15 schreef innepin het volgende:
Oeke, wat mooi! O+
En omg, dat was letterlijk precíes wat ik eerst wilde doen in Willows kamer :o :o
Dat was precies wat ik dacht toen ik je plan las. Daar ben ik mee bezig!
Bijzonder toch weer, he? Hoe we allemaal beinvloed door mode/tijdgeest etc zijn zonder dat we het weten. Tenminste dat is wat ik er dan van maak, we kunnen natuurlijk ook een interessante telepathische ervaring hebben gehad! ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86919328
:D Mijn theorie ging ook richting de onbewuste invloeden van mode en tijdgeest, maar hee, laten we telepathie vooral niet uitsluiten :P
Naja, het wordt echt prachtig! En ik ga toch voor wat anders uiteindelijk. Hoewel ik een tikje jaloezie als het af is niet uitsluit :+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86920724
Wat mooi Oeke!!

Ik ga ook maar eens rondkijken voor 2 kinderkamers qua ideeen
Zat eigenlijk te denken om voor Lotte op wat canvas schilderijtjes een soort van themadoeken te maken, die je makkelijk kan wisselen als je het zat bent.
Momenteel is ze helemaal barbapapa fan, die wilde ik eigenlijk gaan schilderen.
Dan die canvasdoeken op zo'n plankje ofzo plaatsen


En dan nog wat leuke dingen erbij zoeken..

Voor de baby heb ik echt nog geen idee, hij krijgt de meubels sowieso van Lotte
Qua aankleding nog geen idee (en ook nog geen kamer, dat scheelt ;))
pi_86923294
In navolging van de hartjesslierten kwam ik zojuist deze tegen O+
pi_86990408
Ik zoek toch ander behang dan het pipbehang. Ik geloof dat ik er bij nader inzien maar moeilijk mee kan leven dat het zo populair is. Als ik hét behang heb gevonden ga ik het idee van Poppedein uitvoeren (lees: laat ik het door m'n lief doen :+). En ik heb ook nog steeds mijn zinnen gezet op de giraffe van Huup.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:50:17 #185
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86990618
Ik heb leuke hartjes slingers gezien bij de Bazaar, 3 euro per stuk.
& ik kon ook niet meer met pip behang leven dus toen zijn we ook voor iets anders gegaan.

Ik vind 'little ones' van Noorwand ook gaaf behang.
En anders de Belle rose collectie van Esta O+
Of iets van eigen merk van Formido Deco, die veranderen vaak van collectie.
Betaalbaar, plakt goed, scheurt niet snel, leuk.
Meeste is paste the wall behang, daar let ik tegenwoordig op, zo handig!
pi_86990643
:D
giraffen O+

Ik heb vanmiddag dit klapstoeltje in het echt gezien en hij is echt zó enorm leuk O+ O+
het deed me een beetje '50's aan met dat dikke plastickussen-zitje <3


Ik wil die rode voor Amélie :D maar ik zou niet weten waar ik het kwijt moet.
hij klapt trouwens enorm stroef en ongemakkelijk in. Wat alleen maar een voordeel is met kleintjes natuurlijk.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86992002
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb leuke hartjes slingers gezien bij de Bazaar, 3 euro per stuk.
& ik kon ook niet meer met pip behang leven dus toen zijn we ook voor iets anders gegaan.

Ik vind 'little ones' van Noorwand ook gaaf behang.
En anders de Belle rose collectie van Esta O+
Of iets van eigen merk van Formido Deco, die veranderen vaak van collectie.
Betaalbaar, plakt goed, scheurt niet snel, leuk.
Meeste is paste the wall behang, daar let ik tegenwoordig op, zo handig!
Oef, Little Ones is wel heel duur! Esta daarentegen is waanzinnig goedkoop! Leuke collecties ook!



























Ik geloof dat ik die laatste erg gaaf vind. Ik ga even verder neuzen. c_/

[ Bericht 23% gewijzigd door Claudia_x op 29-09-2010 19:40:55 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86994563
De metalicverf van de Gamma, Karwei enz zijn ook mooi voor hele muren.

Dat hobbelpaard O+
pi_86998846
Die laatste, Claudia!
Die had ik al ooit eens in een post gezet voor jou! O+
Ik wilde dat behang zelf ook erg graag, maar dan in de lichtblauwe variant voor in de keuken van het tuinhuis.
Heb daar nu dit behang:


Mocht je ook van retro behang houden, hier hebben ze ook leuk behang: De Bonte Kamer

Dat stoeltje is leuk, Huup! Niet helemaal mijn smaak maar wel fijn!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87013942
Oh, ik herinner me die posting van jou nog wel! Ik houd heel erg van retrobehang, maar ik merk ik ook dat ik op behang vlugger uitgekeken raak dan op een geverfde muur. Het moet dus niet al te druk en schreeuwerig zijn. Ik raakte vooral verliefd op het laatste behang door deze foto:



Ik ga De Bonte Kamer nog even checken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:21:43 #191
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87014274
Niemand met leuke tips voor een auto of diego kamer voor een jongen van 3? Ik zoek wat foto's van kamertjes en ben benieuwd hoe ik een weg op de muur kan maken waarop je auto's kan tekenen en weer weg kan halen of bijv. magnetische auto's op kan gebruiken (koelkastmagneetjes).
I intend to be formidably armed
pi_87015500
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:21 schreef kahlanamnell het volgende:
Niemand met leuke tips voor een auto of diego kamer voor een jongen van 3? Ik zoek wat foto's van kamertjes en ben benieuwd hoe ik een weg op de muur kan maken waarop je auto's kan tekenen en weer weg kan halen of bijv. magnetische auto's op kan gebruiken (koelkastmagneetjes).
Ik zou voor mdfplaten gaan waarop je een weg tekent en die je vervolgens inkleurt met magneetverf als je magneetjes wilt gebruiken. Als je gladde muren hebt kun je schoolbordfolie kopen en daaruit een weg knippen en die op je muur of mdfplaat plakken.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:16:45 #194
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87063262
Oei, dat is leuk!

Bedankt!
I intend to be formidably armed
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 oktober 2010 @ 19:12:46 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87179173
nou zitten er op de kledingkast van Jan al van die boerderij beestjes die licht moeten geven in het donker. Iedereen hier weet inmiddels wel dat ik gek ben van Nijntje :+ maar nu had ik ik denk dik een jaar geleden al interieurstickers voor een piratenkamer gekocht bij de xenos. Nu zit ik dus te denken om een gecombineerde kamer te maken .. Nijntje tussen de piraten. Of denken jullie dat dat teveel van het goede wordt? :X

De babykamer wordt wit met groen. (ongeacht een meisje of jongen).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87180347
Ehm, eerlijk?
Het klinkt mij wel een beetje druk in de oren. Nijntje, piraten en boerderijdieren?
Is het voor Jan? Nijntje kun je misschien gebruiken voor de nieuwe baby, dan kun je daar toch mee uit de bocht vliegen en dan doe je bij Jan piraten.
Aan de andere kant, het kan ook leuk zijn. Een strak gestylde kamer is niet perse het gezelligst. Misschien krijg je het wel heel leuk met Nijntje Piraat. :)

Je moet gewoon doen wat jou het leukst lijkt voor Jan. :Y

En wit met groen klinkt goed! ^O^
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 oktober 2010 @ 19:44:51 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87180532
google geeft me dit:

O+

die beestjes zijn trouwens niet groter dan twee vingers ofzo, vergelijkbaar met lichtgevende sterretjes op het plafond, die dingen ^^
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87180681
Hebben jullie dat hartenkastje gezien in de folder van Tuincentrum Overvecht (pagina 7, ¤ 79)? Echt leuk voor een meisjeskamer!
pi_87181666
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:48 schreef bodpa09 het volgende:
Hebben jullie dat hartenkastje gezien in de folder van Tuincentrum Overvecht (pagina 7, ¤ 79)? Echt leuk voor een meisjeskamer!
oh!! :o O+ leuk zeg <3
het past hier écht niet :P maar ik vind het idd wel erg leuk O+

ik wil ook wel zo'n lamp als op pagina 2 linksbovenin :9 ik zelf zou hem ook rustig op de kinderkamer hangen, ware het niet dat ie hier dan wel erg laag hangt. Maar in een kamer met relatief hoog plafond, oef O+ en dan samen met zo'n wit gelakte vloer waar de verf al een beetje van afbladdert. I like <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87379972
*schop*

misschien een tip voor de meisjesmama's van de al wat groteren. Ik zag bij Albert Heijn zo'n patchwork-sprei ding liggen, net als die room7 dingen. Voor 24,nogwat. 140x200 dus voor een eenpersoonbed, maar dubbelgevouwen zou het eventueel ook wel over een meegroeibedje moeten kunnen. Ik vond hem leuk O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:44:55 #201
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87382773
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:12 schreef DJMO het volgende:
Nu zit ik dus te denken om een gecombineerde kamer te maken .. Nijntje tussen de piraten. Of denken jullie dat dat teveel van het goede wordt? :X

De babykamer wordt wit met groen. (ongeacht een meisje of jongen).
koop een rolletje van dat stickerspul dat je bij het verven gebruikt, kan je eenvoudig wat dingen opplakken om te zien hoe het staat en er weer afhalen zonder beschadigingen. Onze kamers zijn ook best druk, vind dat erg leuk. Dus ik zeg doen.
I intend to be formidably armed
  † In Memoriam † zondag 10 oktober 2010 @ 14:35:35 #202
240917 Mula
pi_87384097
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef mrien het volgende:

Dan die canvasdoeken op zo'n plankje ofzo plaatsen
[ afbeelding ]

En dan nog wat leuke dingen erbij zoeken..

Ik heb zo`n plank in de woonkamer hangen en vind het een rotding. Hij hangt nl. in de buurt van een raam en zogauw er maar een zuchtje wind de kamer binnenkomt, valt de lijst van het plankje af. Ik had eerst kleinere lichte lijstjes er op staan en dacht dat het daar aan lag. Maar ook bij de behoorlijk grote en zware lijst die ik nu heb gebeurd het. Misschien iets om even rekening mee te houden bij het ophangen? Ik heb inmiddels een gat in mijn laminaat zitten van een naar beneden gevallen lijst. Ik moet er niet aan denken dat het plankje boven een kinderbedje had gehangen. :X
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:36:26 #203
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_87404127
Ik was net weer even aan het zoeken voor inspiratie voor de babykamer en kwam deze tegen.
O+

Niet dat het zal kopen nu, maar ik vind het wel erg schattig.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:26:00 #204
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87405793
cupcake O+
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:32:27 #205
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87405922
Ik wil trouwens de kamer van Bep restylen. Nog even en ze kan naar een groter bedje, wil dan meteen ook een ander behang. Er zit nu delftsblauw op de muur maar dat was een verkeerde keus omdat er alleen maar koel licht binnen komt en zo lijkt het heel kil.
Wil nu dit gaan maken O+
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 11 oktober 2010 @ 08:27:02 #206
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_87408483
Leuk! Lijkt een beetje op de stijl en sfeer van de kamer van mijn oudste. Daar ben ik nog steeds heel blij mee en tevreden over. O+
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_87408574
Leuk TF!! O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87409895
Leuk, TF! Ben benieuwd!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_87411284
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:32 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik wil trouwens de kamer van Bep restylen. Nog even en ze kan naar een groter bedje, wil dan meteen ook een ander behang. Er zit nu delftsblauw op de muur maar dat was een verkeerde keus omdat er alleen maar koel licht binnen komt en zo lijkt het heel kil.
Wil nu dit gaan maken O+
is ook een erg leuk klusje om te doen. Ben bij alicia net klaar met vierkantjes plakken. heb oa ook de rood witte stippen en engeltjes behang gebruikt (maar gecombineerd met nog meer soorten behangresten die ik had)
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:14:52 #210
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87411890
Heb jij de vierkanten zelf geknipt/gesneden? Hoe heb je dat gedaan?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_87412192
4-kanten heb ik zelf geknipt. Ik heb de breedte van de baan opgemeten en daarna in de lengte dezelfde afstand genomen. en steeds gesneden tot ik voldoende vierkanten had. Ik had alleen de pech dat ik verschillende soorten behang gebruikte die allemaal een eigen maatvoering hadden aan breedte (de een was 52 cm en een ander weer 53,3 cm) dus heb die 4 kanten dus allemaal op de kleinste maat uiteindelijk bij moeten snijden.

Haar kamer is nog niet klaar dus heb nog geen foto van het eindresultaat, maar wel 1 van tussentijds
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:27:15 #212
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87412251
Gezellig!
En bedankt voor je uitleg :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_87413608
Gaaf knorretje
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:22:58 #214
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87413898
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:35 schreef Mula het volgende:
Ik heb zo`n plank in de woonkamer hangen en vind het een rotding. Hij hangt nl. in de buurt van een raam en zogauw er maar een zuchtje wind de kamer binnenkomt, valt de lijst van het plankje af.
Dit plankje kan je eenvoudig namaken in een windbestendigere variant, die van Ikea is inderdaad maar matig en zodra het waait vliegt alles eraf.

Als je wat plankjes hebt liggen en mdf vuller om de gaatjes dicht te maken, wat verf om hem te lakken vervolgens, dan heb je iets moois en dan waait het er minder snel af omdat je de randen bijv. hoger kan maken.
I intend to be formidably armed
pi_87414822
Gaaf Knorretje! En die cupcakes zijn ook leuk!
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:58:13 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87414921
mooi knor! alicia boft maar weer!
in de haak.
pi_87553898
Leuk knorretje!

Ik kwam net deze tegen, erg leuk vind ik


Of deze:
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:29:09 #218
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87555353
Isa heeft bedacht dat ze nieuw behang moet.
Mevrouw de kleine stylist, 't zit er nog geen jaar op.
Maar! 't nieuwe behang moest dan wel zwart worden.

Misschien dat ze me kan overhalen :')
pi_87559351
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:54 schreef mrien het volgende:
Leuk knorretje!

Ik kwam net deze tegen, erg leuk vind ik
[ afbeelding ]

Of deze:
[ afbeelding ]
Leuk! Ik vind vooral die paarse leuk :Y
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87599340
Wij gaan vandaag aan de slag. Behangtips, anyone? Ik heb het nog nooit gedaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87599590
Oh, ik hou zo van behangen! Had dat gezegd dan hadden we het gister even gedaan! :D

Ehm tips:
trek kleren aan die vies mogen worden. Je krijgt de lijm er trouwens wel uit in de was, maar die kleren wil je vandaag niet meer aan.
Maak de lijm goed volgens het pakje, laat hem ook echt een tijdje 'trekken'.
Sowieso: wees niet ongeduldig.
Denk aan de portee. Zorg dat de banen aan de bovenkant goed op elkaar aansluiten. Anders kun je rare fouten in je behang krijgen.
Snij de randjes pas morgen bij, als het echt goed droog is. Wederom wees geduldig.
Vouw de baan behang dubbel na het lijmen, tenminste, geen scherpe vouw natuurlijk. Dan kan de lijm goed intrekken. Laat het even zo liggen en plak hem dan op de muur.
Wrijf van binnen naar buiten. Als er echt lelijke bobbels in komen, gewoon loshalen en opnieuw doen.

En veel plezier! Het is een heel secuur maar tegelijk vies werkje, misschien houd ik er daarom zo van. :9

En welk behang hebben jullie gekocht? :)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87600039
Het behang dat ik eerder liet zien!

We gaan 2 dingen behangen: de achterkant van de kast en een behangbeest. Voor de achterkant van de kast gaan we denk ik gipsplaat gebruiken. Waarschijnlijk eerst even voorstrijken?

Als ik het goed begrijp dat snijd je de banen dus niet meteen op maat maar houd je wat speling en snijd je pas bij als het behang droog is? En ik lees overal dat je behang moet dubbelvouwen. Is er nog een speciale techniek voor? Waarom doe je dat eigenlijk?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87600724
Wat zit er aan de achterkant van je kast? Ik zou eerder een dun plaatje hardboard halen oid. Gips is wel dik en zwaar.
Voorstrijken hoeft niet hoor, althans ik zou het niet doen en ik ben lui. :7

Ik snij altijd de baan zo dat de bovenkant van de baan goed is en gelijk loopt met de bovenkant van de muur/kast. De volgende baan moet dan op dezelfde plek beginnen, zodat ze aansluiten. Onder houdt je een cm of 5 tot 15 over en dat snijd je later weg. Zo weet je zeker dat je alles bedekt en niet te kort snijdt.
Als je snijdt als het nog nat is scheurt je papier! Dat is echt vervelend.
Dubbelvouwen: je legt de baan behang op de grond, smeert het in met lijm en pakt dan een smalle kant en legt die op de andere smalle kant, zonder te forceren, echt leggen dus. Dan blijft de vouw meer een bocht.
Zo kan de lijm in het papier trekken zonder uit te drogen.

Leuk! Ik vind dat echt geweldig behang.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:18:12 #224
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87601297
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan vandaag aan de slag. Behangtips, anyone? Ik heb het nog nooit gedaan.
behangen is heel eenvoudig mits je een behangtafel e.d. hebt.
I intend to be formidably armed
pi_87601570
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:18 schreef kahlanamnell het volgende:
behangen is heel eenvoudig mits je een behangtafel e.d. hebt.
Ik heb heel veel behangen en nog nooit een behangtafel gebruikt. Een schone vloer is genoeg. :)

En behanglijmvlekken krijg je trouwens heel makkelijk weg met een doekje en warmwater.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  † In Memoriam † zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:09:55 #226
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87602690
gipsplaat kan je ook latexen voor het behangen. anders krijg je het er nevernooit meer af.

o en het ligt natuurlijk ook aan wat voor behang je hebt.
vliesbehang zet niet uit en krimpt niet. eerst de muur inmeren,behang er tegenaan plakken en afsnijden.
heb je ook geen behangtafel nodig
pi_87603374
Claudia, ik bedacht me net dat als je een gipsplaat of een houten plaat tegen die kast aan spijkert en dan behangt je een lelijke zijkant krijgt waar je net dat randje ziet zitten. Als je begrijpt wat ik bedoel.
En je zet de kast toch dwars op de muur? Dat zou dan wel jammer zijn.

Ik zou voor hardboard gaan, de gladde kant behangen en dan het behang om de zijkanten heen vouwen. Laten drogen en tegen de kast bevestigen. Dan zie je wel de spijkertjes, maar dat lijkt me toch nog mooier dan zo'n onafgewerkte zijkant.

Sorry, ik draaf wel door geloof ik! :@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87608952
Ik ben juist heel blij met je advies!!! Mijn lief is vandaag naar de Praxis geweest - ik had ineens geen puf meer - en heeft naar hardboard gekeken. Dat spul hebben ze niet in de goede maat, dus hij is zonder teruggekomen. We zullen er dus 2 stukken voor moeten gebruiken en ik moet even nadenken hoe we dat het beste kunnen doen. Het lijkt het handigst om eerst hardboard tegen de kast te bevestigen, maar dan moet ik nog bedenken wat te doen met de naad en met de spijkertjes.

Ik ben ook een luie klusser, dus dan gebruik ik geen voorstrijk. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:00:43 #229
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_87609206
Je kunt ook (dun) MDF gebruiken om tegen de kast aan te zetten. Daarvan zou je eventueel de randen kunnen verven zodat deze niet lelijk zijn. En dan behangen nadat je het MDF aan de kast bevestigd hebt.

Ik ben op mijn zoektocht naar inspiratie voor de kinderkamer dit behang tegengekomen. En ik vind het zo schattig. O+
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_87615321
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben juist heel blij met je advies!!! Mijn lief is vandaag naar de Praxis geweest - ik had ineens geen puf meer - en heeft naar hardboard gekeken. Dat spul hebben ze niet in de goede maat, dus hij is zonder teruggekomen. We zullen er dus 2 stukken voor moeten gebruiken en ik moet even nadenken hoe we dat het beste kunnen doen. Het lijkt het handigst om eerst hardboard tegen de kast te bevestigen, maar dan moet ik nog bedenken wat te doen met de naad en met de spijkertjes.

Ik ben ook een luie klusser, dus dan gebruik ik geen voorstrijk.
Hm, dat is jammer. Wat She-Wolf zegt, mdf kan ook. En anders zou ik het inderdaad eerst bevestigen en daaroverheen behangen.
Wat ook kan, je kunt ook de achterplaat er misschien wel uit halen en die behangen. Maar ik weet niet hoe die bevestigd is. Soms is het een hardboard plaat die verzonken zit.

Oh She-Wolf dat vind ik heel gaaf behang! Ook echt wat voor Rocka trouwens.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:41:53 #231
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87615493
Met behang heb ik maar 2 tips...
Koop paste the wall behang, 1000x zo makkelijk, sneller & het krimpt minder.
En ik zweer bij afwasbaar behang.
Ontzettend handig met kinderen, vieze vingers op 't behang? vochtig doekje erover en het is weg.
pi_87615500
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:00 schreef She-Wolf het volgende:


Ik ben op mijn zoektocht naar inspiratie voor de kinderkamer dit behang tegengekomen. En ik vind het zo schattig. O+
[ afbeelding ]
Oeh dat is wel heeeel erg leuk behang en zeer toepasselijk hier O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87615647
Maar het gaat maar om een klein stukje behang tegen de achterkant van een kast! (Helaas ligt de achterkant er inderdaad in verzonken, oeke.) Het is niet zo belangrijk dat het ontzettend netjes gebeurt. We willen er niet te veel tijd en moeite aan kwijt zijn en daarom zie ik mdf niet zo zitten. Ik heb gelezen dat mdf best veel voorwerk vergt en het is zwaar. Waarom zou jij gipsplaten afraden, oeke?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:51:52 #234
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87615798
Oh ik zou gipsplaten juist aanraden, omdat ik dat zelf gedaan heb.
't Neemt wel wat meer lijm op maar 't blijft goed zitten zonder dat je 't moet voorbehandelen.
Alleen moet je geen afwerktape vergeten voor eventuele naden.
pi_87615957
Ik kijk wel even of we gipsplaten van het juiste formaat kunnen vinden. Misschien heeft m'n lief niet goed gekeken.

Het is wel een goede behangoefening. Er valt eigenlijk niks te verpesten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87616002
Ja, maar gipsplaten zijn heel dik! Tegen een kast?
Het allermakkelijkste is gewoon 2 stukken hard board kopen en er tegen aan timmeren met kleine spijkertjes. Eroverheen behangen en eventueel het randje dat je kunt zien in de kamer met een likje verf bij werken.

Trouwens waarom al die moeite?
Gewoon tegen die kast aan behangen, niks geen platen oid. Hup! Je kunt het vanavond nog doen!

En als je straks gaat verhuizen komt de vraag wel of het beter, mooier, netter kan, want dit is maar voor een jaartje ofzo. Toch?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87616204
Haha, wat zit ik moeilijk te doen inderdaad. Ik spijker die platen er tegenaan en zie wel waar het schip strandt. (Ik heb wel echt platen nodig want de achterkant van de kast is een rommeltje.) Ik had op een of andere manier het idee dat gipsplaten niet zo dik zijn, maar ik heb volgens mij nog nooit een gipsplaat vastgehouden. :o

Het is inderdaad maar voor ongeveer 1,5 jaar. Ik vind die periode net te lang duren om de kamer niet op te leuken, maar ik weet nu al zeker dat ik tegen die tijd de achterkant van de kast niet meer ga gebruiken.

We hebben vandaag de Hoera!-brief gehad, dus de bouw gaat nu echt starten! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87616324
Gipsplaten zijn een cm dik, en nouja, geloof me, dat is leuk op een muur, maar niet op een kast.
En al helemaal niet voor de luie klusser. ;)
Trouwens, je gaat dus echt enorm veel behang overhouden. Kan leuk zijn om te bewaren en later een kastje van binnen mee te beplakken ofzo.

Wat goed nieuws! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87616452
Ik ga het behang zeker bewaren! Het ziet er zo gaaf uit!

Ik kan niet wachten om te zien hoe haar slaaphoekje er straks uitziet. Ik ben nog steeds zo blij met die tips van Poppedein. En straks kan ik er haar DPAM-jurkje ophangen... *zucht*

Ivan kijkt trouwens elke dag naar je schilderijtjes en is er weg van. Ik moet ze nog steeds bij zijn bedje ophangen; ga ik ook heel binnenkort doen. Ze staan nu nog op de plank boven de commode.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87617260
En als je eerst fleecebehang op de achterkant van de kast doet?
Je hebt dan geen richels en randjes en geen xtra dikte.
Dan pas het goeie, mooie behang erop, dan is de achtergrond egaal.

Lijmen doe ik altijd op het aanrecht, das het blad dat je het snelst schoonmaakt.
Zeker een 5 minuten inwerktijd van de lijm nemen, ook al ben je ongeduldig :D
Het lijmen gaat dan veel gemakkelijker en netter.
En vanuit het midden wrijven naar de zijkanten met een zachte doek, dan voel je vanzelf wel hoeveel je behang kan hebben.

Zo;n Knorretjewand heb ik in de winkel gemaakt, zo simpel met zo'n supereffect.
er is een site waar je behang per meter kunt bestellen, heb je twee vierkanten per behangetje.

Succes met klussen.
pi_87617326
En ik weet niet of je dat behangfiguur zelf maakt, maar zo moeilijk is dat niet, Claudia,
Plaatje op een raster zetten, dat overtekenen op patroonpapier en dat weer op de achterkant van het behang overnemen, ff knippen en lijmen en klaarisKeessie,
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:09:41 #242
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_87794461
Gisteren ging ik even langs de behangwinkel om het behangetje wat ik laatst ontdekt had, in het echt te bekijken. Het was écht heel leuk. Helaas zag ik ook weer heel veel ander, heel leuk, behang. En nu weet ik het even niet meer. :{

Deze vond ik ook heel leuk en vrolijk.


of deze


deze?


Of toch gewoon het behang met de teckel? -O- *zucht* keuzes....
;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_87797683
Leuke behangetjes, wel een beetje druk die bovenste 2. Ik weet niet of ik zo gauw paddestoelen zou doen, vind ik een beetje herfstig eigenlijk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_87882216
Wie weet waar ik goedkoop van die houten MDF letters kan halen? Zit eraan te denken om de naam van de kleine op te hangen aan de muur..
Back in business.
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:03:37 #245
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87882487
De eerste vind ik niet mooi.
De 2de en 3de wel.
Vooral nr3, door de lichte stippen op de achtergrond.
Ik hou van zwart/wit & nr3 is degene waar 't meeste wit in zit :P

Maar ik zou 't wel laten op èèn wand, niet alles.
Leuk combineren met een mooie warme rood tint ofzo & leuke paddestoel hebbedingetjes.
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:04:51 #246
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87882527
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:55 schreef Shirley het volgende:
Wie weet waar ik goedkoop van die houten MDF letters kan halen? Zit eraan te denken om de naam van de kleine op te hangen aan de muur..
Geen idee of 't MDF is maar ik haal letters altijd bij de woonstore, die zijn van 'Letter&Co' en heel fijn om zo op te plakken/hangen & te bewerken.
Ik denk dat je ze ook wel ergens online kunt bestellen, ik was 2,25 per letter kwijt geloof ik.
Maar je hebt verschillende maten.
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:21:11 #247
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_87883054
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 00:03 schreef SacreCoeur het volgende:
De eerste vind ik niet mooi.
De 2de en 3de wel.
Vooral nr3, door de lichte stippen op de achtergrond.
Ik hou van zwart/wit & nr3 is degene waar 't meeste wit in zit :P

Maar ik zou 't wel laten op èèn wand, niet alles.
Leuk combineren met een mooie warme rood tint ofzo & leuke paddestoel hebbedingetjes.
Het gaat maar om een stukje van max 1,50 X 1,50 :P . Dus een beetje drukte is niet zo'n probleem. De muren zijn nu paars en groen, maar die wil ik wit maken met misschien wat rode accenten.
Ik denk toch dat ik voor het teckelbehangetje ga.

@Shirley, wij hebben de naam van onze jongste dochter ook met houten letters aan de wand hangen. Die zijn van woood en waren 7 euro per stuk. Voor de baby haal ik ook weer dezelfde. Het zijn gewone houten, witgelakte letters.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:33:56 #248
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87883451
Oh dat teckel behang is ook heel leuk!
Heel unisex ook, tijdloos, handig dus. :P

Wel een klein stukkie hoor 1,50x1,50, haha.
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:53:34 #249
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_87883986
Ja, het is ook een klein stukje. Alle muren zijn gespoten, dus die kunnen niet behangen worden. Achter de commode hebben we een mdf plaat gemaakt, tot aan het plafond. Dat is het enige waar behang op kan. En op twee mdf platen die aan de muur komen te hangen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:10:11 #250
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87884413
Leuk hoor! In dat geval zou ik misschien juist wel voor hysterisch gaan en de 2de van de 3 kiezen.
Die's ook lief.
pi_87888428
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:45 schreef -sabine- het volgende:
En als je eerst fleecebehang op de achterkant van de kast doet?
Je hebt dan geen richels en randjes en geen xtra dikte.
Dan pas het goeie, mooie behang erop, dan is de achtergrond egaal.
Fleecebehang! Ik wist niet eens dat dat bestond. Ik ga ernaar kijken als we naar de Praxis gaan. Het regent telkens als we willen gaan en de hardboardplaten passen niet in de auto. Ik hoop dat we morgen even kunnen gaan
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87889134
She-Wolf, het teckelbehang vind ik ook het allerleukste! O+

Dat fleece-behang had ik me ook al over zitten verbazen. Ik dacht steeds dat het een schrijffout moest zijn. Namelijk vliesbehang ipv fleecebehang.
Maar fleece-behang bestaat ook. :D
quote:
Vliesbehang (fleece)
Vliesbehang is behang met een papier of vinyl toplaag, met een rug van vlies.
De voordelen van vliesbehang zijn:
Geen plaktafel nodig, dus zeer eenvoudig te verwerken.
Geen krimp, geen blazen, geen inweektijd
Bij vliesbehang wordt de muur ingelijmd i.p.v. het behang.
Is wezenlijk sterker dan normaal papier (behang)
Vliesbehang bevat geen milieu- en gezondheidsbelastende substanties en is biologisch afbreekbaar.
Vliesbehang is na gebruik (bij gebruik van perfax roze voor vlies) baan voor baan droog van de muur te verwijderen.
Het is een behangsoort, dus je zou even op je rol kunnen kijken of het ook vliesbehang is.
Dan ben je meteen klaar. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87889744
Oh, vliesbehang. _O-

Niet dat ik weet wat dat is. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87993037
Het is volbracht. Bijna dan. Morgen nog even bijsnijden en wat stukjes opnieuw lijmen. Jemig, wát een drama! Dit nooit weer!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87994080
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
Het is volbracht. Bijna dan. Morgen nog even bijsnijden en wat stukjes opnieuw lijmen. Jemig, wát een drama! Dit nooit weer!
fotooooooooooo!!!

She-Wolf ik wilde nog zeggen dat ik de 2e en de 3e het leukst vind. De 3e vind ik het allerleukst maar als je inderdaad maar een klein stukje met het behang doet dan is het effect met de tweede misschien juist weer leuker.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87994144
_O- hahaha Claudia...arme Claudia! Ik ben zooo benieuwd naar t eindresultaat en hoop dat je er samen je meiske in ieder geval heel veel meisjesplezier van hebt!! O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_87994420
Ik heb geen foto want ik moet eerst de randen nog bijsnijden. Morgen zal ik het eindresultaat wel laten zien. Nou ja, het tussenresultaat, want ik wil ook nog wel een haakje of zo ophangen. Ik weet niet of een plankje haalbaar is.

Ik dacht dat ik het wel alleen kon, behangen. Al vrij gauw moest ik wanhopig mijn lief roepen terwijl ik een zojuist ingesmeerde baan in de hoogte hield en mezelf ermee dreigde in te wikkelen. Vervolgens plakte het behang niet goed. Nou ja, het eindresultaat is wel oké, geloof ik.

Oh, en ik ben je nog wel heel dankbaar voor het idee, Poppedein! Mijn lief is je iets minder dankbaar. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87995134
Hahahaha, sorry Lief van Claudia dan! Maar ben blij dat je er wat mee kon en t een fijn eigen plekje in een fijne grote kamer wordt straks!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_87995269
hahaha arme J. :D
ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat <3 het idee klonk in elk geval al wel super.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87996696
Ojee, dat klinkt als een mooi klus-dramaatje op de dinsdagmiddag.

Maar ik ben wel heel benieuwd! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87997220
Haha Claudia, je lief to the rescue.

Ben benieuwd naar de foto.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87997576
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 20:52 schreef oeke het volgende:
Ojee, dat klinkt als een mooi klus-dramaatje op de dinsdagmiddag.
Ik ben er anders een dag zoet mee geweest. :') (Die hardboardplaten moesten er eerst tegenaan. Dat ging ook niet heel soepel, maar dat vond ik wel leuk om te doen.)

Zul je zien dat ik morgen de kamer binnenwandel en het behang eraf ligt. :'(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87997763
Oh! Excuus. :@
Vast niet. Houd hoop!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87997864
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 21:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Haha Claudia, je lief to the rescue.
Hij: "Ja maar ik weet niet hoe je moet behangen!"
Ik: "Ja, ik ook niet!"
Hij: "..."
Ik: "Wat moeten we nu?"
Hij: "...."
Ik: "Wat moeten we nu!?"

Nee, het was niet gezellig, mensen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87998391
Ow, herkenning alom Claudia. Maar minder grappig voor jou. Het zit er op zullen we maar zeggen en blijft vast gewoon plakken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87998598
Het is maar goed dat we een nieuwbouwwoning kopen, want onze relatie zou een verbouwing niet overleven. :Y)

Volgens mij blijft het behang wel zitten. Eén puntje zat wat los, maar dat lijm ik morgen wel bij. Morgen ga ik met een stanleymesje in de weer. Mijn lief heeft mazzel dat hij niet thuis is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87998810
:D
Anders bewerk je hem met de stanleymes?

Een kastenwand laten maken door de oom van je lief die er dan 4 i.p.v. 2 dagen over doet heeft ons doen besluiten niet de inloopkast uit te breken en baby gewoon op onze slaapkamer te leggen.
Zegt genoeg over wat verbouwen voor onze relatie doet huh? :X
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87999026
Sorry, maar het is wel heel grappig! _O-
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87999318
Het is maar beter dat ik zulke dingen doe als ik alleen ben, want als het dan misgaat los ik het zelf op en heeft niemand er verder last van.

Vandaag had ik het lumineuze plan opgevat om ons kleed schoon te maken door er sodakristallen op te strooien. Ik ben er de hele dag - tussen het behangen door - mee bezig geweest om die krengen op te zuigen en er liggen nog steeds kristallen in. Klaarblijkelijk kun je zoiets beter niet met een hoogpoligachtig ding doen.

Oh, en ik was vandaag wieltjes onder de box aan het monteren toen het hout van de poten begon te splijten. Ik geloof dat ik gewoon niet zo handig ben. :')

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87999618
Ja, dat is soms maar de beste tactiek. En er lekker een potje bij mopperen. Alhoewel dat laatste wel minder gaat als er een kind in de buurt is.

Ach, ieder zijn eigen talent. Niet handig, wel slim! :7 ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87999953
En wel heel enthousiast! Er gaat veel mis maar op sommige dingen ben ik ook wel trots. Ik heb in ons oude huis eens een fotowand geïmproviseerd door spijkertjes in de muur te slaan, er visdraad zigzaggend omheen te spannen en de foto's met kleine wasknijpertjes op te hangen. Mijn lief waarschuwde me tevoren nog ("Zou je dat nou wel doen?") maar ik heb er veel lof mee geoogst!

De foto's rouleerde ik en zo vormden ze een actuele afspiegeling van ons leven. Veel handiger dan lijstjes! Ik wilde zoiets hier weer doen, maar ik heb er nog geen handig plekje voor gevonden. Nu wacht ik ermee tot we zijn verhuisd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88000313
Oh, dat klinkt heel leuk! En mooi. O+

Het is ook wel erg kort door de bocht; niet handig wel slim.
Natuurlijk ben je ook handig, en behangen kan je ook.
Je moet het gewoon een keertje leren. Dat heb je nu gedaan. :7
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88000636
Hahaha, precies. De volgende keer weet ik wat ik kan verwachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88000753
Oh, en voor de duidelijkheid, het was bedoeld als compliment!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88002161
Ik wel heel erg benieuwd naar de foto's! Die conversatie _O- ik zie het helemaal voor me (wij hebben dan wel een heel huis verbouwd, maar wij konden echt helemaal niks toen we begonnen en hebben ook heel veel van zulke conversaties gehad)

Oja nog 1 tip, voorboren in hout zorgt ervoor dat het niet splijt 8-)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88014173
Fotospam!

Het eindresultaat. De kast moet nog wat verder verschoven worden zodat er meer ruimte rondom het bedje vrijkomt. (Daarvoor heb ik hulp van mijn lief nodig en ik geloof dat ik even geen credits meer heb. :+ )



Close-up van het behang. Vanochtend bleek alles op één puntje na gewoon nog goed te zitten! Ik heb de randen bijgesneden en dat ene puntje opnieuw vastgelijmd. Wel zit er ergens bovenin een klein stukje naad niet zo netjes, maar daar valt niks meer aan te doen. En ach, het valt niet op.



Ik ben ook nog met wat andere dingen bezig geweest, indirect gerelateerd aan de kinderkamer. Ik wilde wat meer rust en ruimte in de woonkamer, dus ik had onder andere meer opbergruimte nodig (ook om wat zooi uit de kast in de kinderkamer elders onder te brengen). We hebben dus wieltjes onder de box gemonteerd zodat we die in de werkkamer kunnen stallen en tevoorschijn kunnen halen wanneer we maar willen (erg handig als je gelijkvloers woont!). Dat voorboren had ik ookal bedacht, wickie, maar ik ben liever lui dan moe. :Y) Uiteindelijk hebben we het maar wel zo gedaan.



In de woonkamer is er een kast bij gekomen.



Daarin heb ik ruimte vrijgemaakt voor speelgoed. Voorheen lag dat in de box en in de kledingkast op de kinderkamer. Tip: het heeft me veel speurwerk gekocht, maar ik heb opbergdozen gevonden die precies in de Billy-boekenkasten passen! Je kunt ze op de kinderafdeling van de Ikea vinden en ze zijn van stof. Ideaal!



En Ivan heeft nu zijn eigen boekenplankje. De boeken oefenen een grote aantrekkingskracht op hem uit. Op zich luistert hij goed naar 'nee', maar we vonden het wel leuk om hem zijn eigen plekje in de kast te geven waar hij mee mag doen wat hij wil. (Als hij iets te enthousiast door een boek bladert roep ik met ingetogen hysterie: "Nee! Zachtjes!")



Well, that's all, folks. c_/
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88014280
Leuk zo'n "eigen" boekenplank in de kast, hebben wij ook en dat werkt hier best goed moet ik zeggen!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:25:45 #278
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_88014293
Leuk dat behang! de kleur is best 'saai'.
Maar door de dingetjes erop weer totaal niet, past mooi bij elkaar.
Echt meisje-meisje.

Ja was 't behangen zo erg?
Daarom laat ik het dus mijn papa altijd doen, pro behanger.
In mijn huis zijn er rond de 100 rollen op gegaan. ( natuurlijk zit daar weggooi zooi bij want alles is patroon behang :7 )
pi_88014340
Wauw!
Het is superstrak geworden! Mooi zeg. Wat een fijn hoekje zo voor je meisje. O+
Ik moet dat behang ook. :9~

Nesteldrang spat van de foto's! Heerlijk. Het ziet er allemaal mooi en netjes uit, Claudia.

Leuk trouwens dat boekenplankje. En dat hij zo van boeken geniet.
We hebben hier ook een plankje, maar de cd-speler oefent helaas toch meer aantrekkingskracht op hem uit.
Nog een cd-speler voor hem speciaal kopen doen we maar niet. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88014342
Ivan heeft ook een eigen plankje in de boekenkast van mijn schoonouders en hij weet al lange tijd precies dat hij daar zijn moet! Ik ben zowel een voorstander van 'pick your battles' als het aanleren om te luisteren naar 'nee', maar toen ik erover nadacht vond ik het onredelijk om van hem te verwachten dat hij maar van alles afblijft. Het is ook zijn huis en hij hoort zijn eigen plekjes te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88014477
Wat mooi geworden Claudia O+
Wat een goede oplossing die boekenkast met deurtjes, het staat heel netjes en strak en Ivan heeft nu een fijn eigen kastje. Niels heeft ook een eigen boekenplank in de kast en als je vraagt of hij een boekje gaat lezen pakt hij een boek en gaat erin zitten bladeren. Hij kan daar zo een kwartier mee zoet zijn O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88014504
Nou, achteraf viel het behangen wel mee, hoor. Ik heb in ieder geval veel gehad aan de tip van oeke om het bijsnijden een dag later te doen. En ik denk dat mijn lijm iets te dun was of dat ik wel dikker had mogen smeren. Toen ik het hardboard ook insmeerde ging het al een stuk beter. Hoe dan ook, als je met z'n tweeen behangt en een routine ontwikkelt dan gaat het ongetwijfeld best snel om een hele kamer of een heel huis te doen. Wat kan ik toch zwetsen over iets wat voor zoveel mensen de gewoonste zaak van de wereld is.

Haha, oeke, ik heb héél veel nesteldrang. Ik heb Ivans verjaardag als een soort deadline genomen om bepaalde dingen op orde te hebben. Nu moet alleen nog het behangbeest tegen de muur in de kinderkamer komen, maar daar moet ik eerst moed voor verzamelen. Ik doe het misschien dit weekeinde.

Het cd-spelerprobleem - bij ons is het meer een iPodstereodingprobleem - hebben we hier opgelost door het een plankje hoger te zetten. De aantrekkingskracht die laptops op Ivan uitoefenen heb ik geprobeerd op te lossen door hem zijn eigen laptop te geven (een oud exemplaar van mij dat kapot was), maar dat werkte maar 5 minuten. Daarna was de laptop waar ik mee bezig was toch weer interessanter. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88015508
Ohhhh Claudia, ik vind het fantastisch geworden!! Jeetje wat een aankleding heeft zo'n simpel stukje (sorry..ik durf het haast niet meer zo te noemen, haha) behang! Het zit er zo ogenschijnlijk echt superstrak op en ik vind het ontzettend leuk!

En ook de ruimte en orde in je kamer, wat een heerlijkheid! Nu alleen de boeken nog op kleur rangschikken voor zen ;) :P
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_88015747
Claudia ik vind het prachtig! Wat een mooi resultaat!

En ik ben altijd zo vresleijk onder de indruk van de orde in jullie huis. Iets wat ik ook zou willen, maar waartoe ik gewoonweg niet in staat ben. Ja ik kan het wel zo netjes krijgen, maar zo netjes houden dat zit er bij mij echt niet in.

Ik vind het behang ook érg mooi! Goede keuze!
pi_88015924
Wat lief, al die positieve reacties! :*

quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:14 schreef Poppedein het volgende:
En ook de ruimte en orde in je kamer, wat een heerlijkheid! Nu alleen de boeken nog op kleur rangschikken voor zen ;) :P
:D

De rangschikking van de boeken is een heikele kwestie. Mijn lief wil alles in één categorie alfabetisch gesorteerd op de achternaam van de auteur. Ik kan dan alleen mijn non-fictie niet meer vinden, want die ken ik vooral op basis van titel. Het compromis luidt nu dat alles alfabetisch is gesorteerd op achternaam van de auteur, maar dan wel met véél categorieën:

- Fictie (ik moet alleen de poëzie er nog uit plukken)
- Fictie en non-fictie van voor 1900
- Politiek
- Filosofie
- Taal
- Wetenschap
- Kunst
- Woordenboeken
- Jeugd
- Reizen
- Eten

Ik heb er nog net geen categoriebordjes bij gemaakt. ):O
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88016040
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:20 schreef Sorbootje het volgende:
En ik ben altijd zo vresleijk onder de indruk van de orde in jullie huis. Iets wat ik ook zou willen, maar waartoe ik gewoonweg niet in staat ben. Ja ik kan het wel zo netjes krijgen, maar zo netjes houden dat zit er bij mij echt niet in.
Wees blij dat jij geen OCD hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88016124
Ja dat hoeft nou inderdaad ook weer niet. Maar ik ben zó chaotisch dat ik er vaak last van heb, maar goed... 't kamertje mag er zijn! ^O^
pi_88016246
Als ik me foto's van jullie huis voor de geest haal dan zie ik vooral rust en ruimte, hoor! (Dan doel ik dus op foto's van Isabeau waarmee iets van jullie huis te zien valt.)

Het is hier woekeren met de ruimte. Ik weet momenteel niet waar ik al het speelgoed moet laten. Nu heb ik voor het kleine spul wel genoeg ruimte, maar de loopauto staat in de weg (die heb ik nu in de kledingkast gezet) en voor de Wishbone bike heb ik al helemaal geen ruimte. Hoe doen jullie dat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88016534
Claudia, mooi zeg! Wat een lief behangetje. Het hele hoekje knapt er van op!
Op de een of andere manier vind ik het behang ook echt bij jou passen. Geen rare frutsels waar je je aan zou ergeren ofzo :P

mijn boekenkast staat gesorteerd op net zo veel (wel wat andere) categorieën. En dan op kleur.

[ Bericht 69% gewijzigd door innepin op 27-10-2010 11:50:52 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88016862
Onze woonkamer/keuken (één ruimte) is gewoon heel groot (75m2). En het lukt me ook wel redelijk om dat netjes te houden. Het gaat meer om dingen als kasten enzo. Trek een kast open en je weet niet wat je ziet :D

Ik ben ook aan het zoeken naar acceptabele oplossingen voor 't speelgoed zoals loopauto en loopkar e.d.. Nu zet ik dat allemaal bij de box, maar dat geeft zo'n onrustig beeld. Ik overweeg twee heel grote, strakke kisten naast elkaar te zetten voor het grote speelgoed. Daar kunnen dan ook de ksitjes met klein speelgoed in. Maar heb nog niets acceptabels gevonden. De chaisse longue gaat hiervoor de deur uit, dus dan moet het er wel een beetje mooi uitzien :7
pi_88016907
Loopkar e.d. hebben we hier niet meer staan. loopauto staat in de garage, maar daar spelen ze alleen buiten mee. Ik heb er ook niet echt een idee voor, het zijn eigenlijk gewoon lompe grote dingen, maar ze kunnen er wel leuk mee spelen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88017002
Mooi Claudia :Y Die box op wieltjes is ook een uitkomst volgens mij. Die ga ik onthouden ^O^

Nou de Formule 1 kamer gaat denk ik niet door. Seb heeft meer met tractoren en boerderijen en zo. Dus nu denk ik dat dat leuker is voor hem. En mijn zwager zou een formule1 auto bed maken maar dat zie ik ook niet gebeuren voor zijn 18de. Dus ga ik wat anders doen denk ik. Nou ja, we (ik dus) hebben nog tot februari om het te bedenken. :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88017967
Claudia, je hebt het echt keurig behangen joh :D. Muts o|O . Ik ben heel beneiuwd hoe je het verder gaat aankleden, het hoekje van je dochter O+ .

En die kast heb ik ook, en ook met deurtjes. Bij mij staan er alleen gewone leesboeken. Ik wil nog eens een kleine bibliotheek aanleggen (ergens!) met al mijn studieboeken van ondertussen vijf studies :') . En dan neem ik ook weer van die kasten O+ .
pi_88025251
Claudia, ik vind het super geworden O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88037028
Claudia wauw!! O+ mooi geworden zeg O+ en dat behangetje is erg mooi zo, het is gelijk een echt meisjeshoekje. Superstrak :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88039675
Oh Claudia wat een mooi plekje voor je meisje zeg O+ O+ O+
pi_88039774
Heb jij dat muurtje eigenlijk nog geverfd, Stiemie? Ik was zo benieuwd naar die kleur!

Ik ben trouwens op zoek naar kledinghaakjes, zowel voor Ivan als voor de kleine meid. Ik kan niks naar mijn smaak vinden. Bij de Ikea hebben ze wel een geinig kapstokje uit de kikkerserie, maar dat past helemaal niet in onze kinderkamer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88039944
ik heb hier nog 3 haakjes liggen die zitten aan de zijkant van de commode, maar die kant staat bij ons tegen de muur. Geen flauw idee of je het wat vindt maar je mag ze zo hebben van me, zal je zo ff een foto pm'en. :s)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88040075
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Wees blij dat jij geen OCD hebt.
Wat?

Ik heb eens hele leuke haakjes gezien. Ik ga straks even zoeken. Eerst een kopje thee. c_/
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88040092
Oh graag, Huup!

Obsessive Compulsive Disorder, oeke. :+ Ik ben benieuwd naar die haakjes! (Thee, goed plan! c_/ )
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88040196
Heel mooi geworden Claudia!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')