abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 2 september 2010 @ 10:02:16 #1
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_85977382
Beste fokkers

Van de week is er iemand tegen onze rechter buitenspiegel geknald waardoor het glas van de spiegel eruit gevallen is.

Nu is het zijn schuld, en de schade wordt nog bepaald en onderdelen zijn besteld enzo.. Maar daar moeten wij een week of 2 op wachten (nieuwe zijspiegel), het lijkt me dat het officieel niet is toegestaan om zonder rechter spiegel rond te rijden, maar 2 weken de auto thuis laten staan is ook niet echt een optie.

Is dit echt verboden? En zo ja, wat kan ik regelen als alternatief, ik denk niet dat de dealer zomaar 2 weken een gelijkwaardige leenauto meegeeft..
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  donderdag 2 september 2010 @ 10:03:08 #2
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_85977400
Je mag in een auto rijden zonder rechter spiegel. Je moet dan wel een binnenspiegel hbben, maar die zit er neem ik aanwel in :)
To infinity…and beyond!
  donderdag 2 september 2010 @ 10:03:56 #3
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85977421
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:03 schreef ivetje het volgende:
Je mag in een auto rijden zonder rechter spiegel. Je moet dan wel een binnenspiegel hbben, maar die zit er neem ik aanwel in :)
dat dus! ^O^
pi_85977425
Als er een rechterspiegel op een auto zit, moet die volgens mij echter wel in goede staat zijn. De rechterspiegel is dus niet verplicht, maar wel op jouw auto
edit: Hmm. nu brengt iedereen mij aan het twijfelen. :P
pi_85977427
http://www.rijksoverheid.(...)ijn-auto-hebben.html

quote:
Autospiegels voor bestaande auto’s
Voor een personenauto of oldtimer die in gebruik is genomen voor 26 januari 2010, is een rechter buitenspiegel niet altijd verplicht. Alleen als u via de binnenspiegel geen goed zicht naar achteren heeft, is een rechter buitenspiegel verplicht. Uw voertuig moet wel een linker buitenspiegel en een binnenspiegel hebben.
quote:
Autospiegels voor nieuwe auto’s
Voor een nieuwe personenauto die in gebruik is genomen na 25 januari 2010 is een rechter buitenspiegel verplicht. Daarnaast moet uw voertuig een linker buitenspiegel en een binnenspiegel hebben.
Dus zonder meer beweren dat het niet verplicht is, is niet okay :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_85977438
Als je stuur gewoon links zit mag je zonder rechterzijspiegel rijden :Y
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 2 september 2010 @ 10:05:49 #7
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_85977458
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:03 schreef ivetje het volgende:
Je mag in een auto rijden zonder rechter spiegel. Je moet dan wel een binnenspiegel hbben, maar die zit er neem ik aanwel in :)
Toevoeging : En daar moet je goed zicht in hebben. Met een caravan erachter heb je wel die rechter spiegel nodig. En je auto moet van voor 25 januari 2010 zijn.

ik quote mezelf :')
To infinity…and beyond!
pi_85977484
Rechterbuitenspiegel is NIET verplicht, mits je een binnenspiegel hebt :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_85977503
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:07 schreef Lonaa het volgende:
Rechterbuitenspiegel is NIET verplicht, mits je een binnenspiegel hebt :)
Zoals gezegd: dat hangt er vanaf :) (voor auto's vanaf 25 janauri 2010 WEL)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_85977556
Ik heb niet eens een rechterspiegel op mijn auto :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 2 september 2010 @ 10:13:50 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85977606
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:04 schreef Five_Horizons het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)ijn-auto-hebben.html
[..]


[..]

Dus zonder meer beweren dat het niet verplicht is, is niet okay :)
wtf @ nutteloze wetjesveranderingen waarover ze mij persoonlijk niet informeren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85977630
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:03 schreef ivetje het volgende:
Je mag in een auto rijden zonder rechter spiegel. Je moet dan wel een binnenspiegel hbben, maar die zit er neem ik aanwel in :)
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
pi_85977647
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb niet eens een rechterspiegel op mijn auto :D
Een oudje van voor 26 januari 2010 zeker.. ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 2 september 2010 @ 10:15:51 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_85977649
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:03 schreef ivetje het volgende:
Je mag in een auto rijden zonder rechter spiegel. Je moet dan wel een binnenspiegel hbben, maar die zit er neem ik aanwel in :)
En je moet zicht naar achter hebben. Dus niet met je vakantiespullen tot het dak gestapeld.
Wanneer je met een aanhanger rijd moet je ook een rechter spiegel hebben. (wanneer hij het zicht naar achter belemerd)
pi_85977662
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:13 schreef Maanvis het volgende:
wtf @ nutteloze wetjesveranderingen waarover ze mij persoonlijk niet informeren.
Stond in de Staatscourant. Moet je die maar lezen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 2 september 2010 @ 10:16:57 #16
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_85977676
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wtf @ nutteloze wetjesveranderingen waarover ze mij persoonlijk niet informeren.
Men dient de wet te kennen.
pi_85977703
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Men dient de wet te kennen.
Ow? (men wordt geacht de wet te kennen is iets anders dan verplicht zijn de wet te kennen :) )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_85977750
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een oudje van voor 26 januari 2010 zeker.. ;)
Een Panda uit '89 :') ! :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_85977775
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:03 schreef Spatzmann het volgende:
rechterspiegel is volgens mij niet verplicht hoor. Ik heb tijdens rijles (10 jaar terug dat wel) nog geleerd zonder rechterspiegel te rijden.

#
Spiegels
# De verplichte spiegels, zoals de linker buitenspiegel, moeten aanwezig zijn.
# Een rechter buitenspiegel is toegestaan, maar niet verplicht, tenzij je geen binnenspiegel hebt.
# De spiegels mogen niet kapot zijn of verweerd.
Klopt. MAAR: je hoort gewoon de regels te kennen. En als TS blijkbaar de regels niet kent, mag hij helemaal niet rijden.
Dus: rechter buitenspiegel is niet verplicht.
TS moet rijles nemen voordat-ie mag rijden.
censuur :O
pi_85977825
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klopt. MAAR: je hoort gewoon de regels te kennen. En als TS blijkbaar de regels niet kent, mag hij helemaal niet rijden.
Dus: rechter buitenspiegel is niet verplicht.
TS moet rijles nemen voordat-ie mag rijden.
Mwoa... dan mag jij ook een lesje hebben :Y
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 2 september 2010 @ 10:25:02 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85977869
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Men dient de wet te kennen.
zal best, maar ik lees de wetboeken niet dagelijks door dus als ze een nieuw wetje invoeren mogen ze daar mij persoonlijk wel over informeren ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 september 2010 @ 10:26:45 #22
27699 Ravage
thinking about you
pi_85977911
Bij mijn Marbella stond in het boekje bij rechterbuitenspiegel een sterretje
("als optie leverbaar") :D
i'm not living, i'm just killing time
pi_85977958
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:25 schreef Maanvis het volgende:
zal best, maar ik lees de wetboeken niet dagelijks door dus als ze een nieuw wetje invoeren mogen ze daar mij persoonlijk wel over informeren ;).
Doen ze toch? Dat jij ervoor kiest de Staatscourant niet te lezen, is niet hun fout.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_85977987
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:26 schreef Ravage het volgende:
Bij mijn Marbella stond in het boekje bij rechterbuitenspiegel een sterretje
("als optie leverbaar") :D
Heb jij een namaak panda? O+

Ik moet nog even een rechterspiegel kopen voor mijn echte panda, vind ik wel zo handig :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_85979079
Als je stuur rechts zit is de rechterbuitenspiegel wel verplicht toch?
Where facts are few, experts are many.
pi_85979268
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mwoa... dan mag jij ook een lesje hebben :Y
Je bedoelt je uitzondering van begin dit jaar? Vind ik niet echt relevant eigenlijk, en ik weiger precies de datum te leren wanneer spiegels wel/niet verplicht zijn (voor motoren zijn er meerdere productiedata waarbij het wel/niet verplicht is.
censuur :O
pi_85979317
Ideetje hoor: rol plakband + make-up spiegeltje. ;)
pi_85979501
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:04 schreef Five_Horizons het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)ijn-auto-hebben.html
[..]


[..]

Dus zonder meer beweren dat het niet verplicht is, is niet okay :)
En wat als je een busje hebt of een personen auto waarvan je niet naar achteren kan kijken. Dus een binnenspiegel geen nut heeft?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 2 september 2010 @ 11:39:34 #29
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_85980003
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ow? (men wordt geacht de wet te kennen is iets anders dan verplicht zijn de wet te kennen :) )
Oh ja, dat bedoelde ik. 8)7 Scherp trouwens. :P
pi_85980017
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je bedoelt je uitzondering van begin dit jaar? Vind ik niet echt relevant eigenlijk, en ik weiger precies de datum te leren wanneer spiegels wel/niet verplicht zijn (voor motoren zijn er meerdere productiedata waarbij het wel/niet verplicht is.
Mwoa... da's geen uitzondering. Gewoon alle auto's die nu nieuw verkocht worden, moeten verplicht een buitenspiegel hebben.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_85980828
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Je bedoelt je uitzondering van begin dit jaar? Vind ik niet echt relevant eigenlijk,
Kun jij wel vinden maar het is wel degelijk relevant. Je stellige "nee, het is niet verplicht" wordt daarmee minder stellig, om over je boude gevolgtrekking richting TS nog maar te zwijgen :')
  donderdag 2 september 2010 @ 12:47:08 #32
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_85981989
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:15 schreef RaymondK het volgende:

[..]

En je moet zicht naar achter hebben. Dus niet met je vakantiespullen tot het dak gestapeld.
Wanneer je met een aanhanger rijd moet je ook een rechter spiegel hebben. (wanneer hij het zicht naar achter belemerd)
Dat gaf ik ook al aan in mijn 2e reactie ;)
To infinity…and beyond!
pi_85982012
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Mwoa... da's geen uitzondering. Gewoon alle auto's die nu nieuw verkocht worden, moeten verplicht een buitenspiegel hebben.
2 toch :+
pi_85982394
Heb ook alleen een linker zijspiegel op mn oldtimer, dat is gewoon toegestaan hoor :)
pi_85982475
We kunnen er nog een heel topic over vullen, maar die eerste post van Five_Horizons zegt gewoon alles :')
  donderdag 2 september 2010 @ 14:33:49 #36
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_85985370
Mja ik weet genoeg verkeersregels, maar dingen als dit is niet iets wat ik nou dagelijks meemaak en dus onthoud.

Anyhow, onze auto is gekocht in maart, (2e eigenaar, dus hij komt uit 2009) wat betekent dit dan?

Opzich is rijden ermee prima te doen, gister gedaan, maar ik ben van plan van het weekend ergens heen te gaan waardoor ik een stuk snelweg moet rijden, en ik heb geen zin om het risico te lopen om zwaar de sjaak te zijn als ik iemand raak, geen rechterzijspiegel heb en daardoor schuldig en onverzekerd zou zijn.
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_85985532
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:33 schreef cygnusx het volgende:
Mja ik weet genoeg verkeersregels, maar dingen als dit is niet iets wat ik nou dagelijks meemaak en dus onthoud.

Anyhow, onze auto is gekocht in maart, (2e eigenaar, dus hij komt uit 2009) wat betekent dit dan?

Opzich is rijden ermee prima te doen, gister gedaan, maar ik ben van plan van het weekend ergens heen te gaan waardoor ik een stuk snelweg moet rijden, en ik heb geen zin om het risico te lopen om zwaar de sjaak te zijn als ik iemand raak, geen rechterzijspiegel heb en daardoor schuldig en onverzekerd zou zijn.
Je auto is dus van voor 26 januari 2010.... je mag er dus mee rijden zonder rechter buitenspiegel.

Het gaat om de datum waarop het voertuig voor het eerst is toegelaten, niet om de datum waarop van eigenaar gewisseld is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85991041
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:33 schreef cygnusx het volgende:
Mja ik weet genoeg verkeersregels, maar dingen als dit is niet iets wat ik nou dagelijks meemaak en dus onthoud.

Anyhow, onze auto is gekocht in maart, (2e eigenaar, dus hij komt uit 2009) wat betekent dit dan?

Opzich is rijden ermee prima te doen, gister gedaan, maar ik ben van plan van het weekend ergens heen te gaan waardoor ik een stuk snelweg moet rijden, en ik heb geen zin om het risico te lopen om zwaar de sjaak te zijn als ik iemand raak, geen rechterzijspiegel heb en daardoor schuldig en onverzekerd zou zijn.
Je bent gewoon verzekerd. Bij een ongeval moet je niet zeuren dat je geen spiegel hebt. Als je iets met je rechterkant raakt omdat je niet goed spiegelt, dan ligt je spiegel er meestal ook af :P Het is niet zo dat ze die missen als ze de boel opvegen :)
pi_85992756
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je auto is dus van voor 26 januari 2010.... je mag er dus mee rijden zonder rechter buitenspiegel.

Nee, hij mag er niet mee rijden. Indien er een rechterbuitenspiegel op het voertuig aanwezig is dient deze deugdelijk en niet kapot te zijn.

Even kijken of ik de wettekst ergens kan vinden..
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_85992874
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:22 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Nee, hij mag er niet mee rijden. Indien er een rechterbuitenspiegel op het voertuig aanwezig is dient deze deugdelijk en niet kapot te zijn.

Even kijken of ik de wettekst ergens kan vinden..
Er mogen geen uitstekende scherpe delen zijn. Dat is wat anders dan dat het gehele spiegelglas mist.
pi_85993030
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Er mogen geen uitstekende scherpe delen zijn. Dat is wat anders dan dat het gehele spiegelglas mist.
Mjah nu begin ik te twijfelen aan mijn eigen uitspraak, omdat ik het niet meer kan vinden waar ik dat gelezen heb :P

Kan alleen vinden dat je rechterspiegel verplicht is als je geen zicht naar achteren hebt...
Blaze with the fire that is never extinguished
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')