abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_87975717
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 10:16 schreef Vasco09 het volgende:
Even over de overstromingen mensen, hoe lang zal dat nog gaan duren? Eind November vertrek ik naar Bangkok om vervolgens door te reizen naar Chiang Rai , Chiang Mai , Golden Triangle en Koh Samui.
Ik hoop namelijk niet dat mijn vakantie letterlijk in het water valt.

Nog meer mensen binnen nu en een maand die kant op?
chiang mai/rai ligt toch hooog zal je niet veel last van water hebben gold triangle ook niet

koh samui weet ik niet (denk dat ook wel meevalt want het water kan zo naar zee lopen ;)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_87979062
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:34 schreef jeloen het volgende:

[..]

chiang mai/rai ligt toch hooog zal je niet veel last van water hebben gold triangle ook niet

koh samui weet ik niet (denk dat ook wel meevalt want het water kan zo naar zee lopen ;)
Klopt, maar hoe is het bij de Golden Triangle? Bangkok zelf blijf ik ook 4 dagen. Daar schijnt het ook te verergeren. Hoogste waterstand wordt deze week bereikt dacht ik.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:43:43 #203
6941 APK
Factual, I think.
pi_87979155
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:41 schreef Vasco09 het volgende:

Klopt, maar hoe is het bij de Golden Triangle? Bangkok zelf blijf ik ook 4 dagen. Daar schijnt het ook te verergeren. Hoogste waterstand wordt deze week bereikt dacht ik.
In Bangkok mag je blij zijn als het een keertje regent, eind november. :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_87979465
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:43 schreef APK het volgende:

[..]


In Bangkok mag je blij zijn als het een keertje regent, eind november. :+
Haha ja dat had ik al begrepen inderdaad. Maar het gaat mij nu meer om dat water.
Weinig zin om me door BKK te verplaatsten met een rubber boot ipv een tuk tuk ;)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:56:48 #205
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_87979738
Dat water is dus tegen die tijd - mag ik hopen - al lang weg Vasco.

Wel even een andere waarschuwing voor over een week of twee: muggen! Als het erg wordt in BKK, kunnen we dit jaar wel weer een Dengue fever (= knokkelkoorts) explosie verwachten. Geen fijne ziekte om te krijgen, dus bescherm je goed tegen muggen als je in de steden bent (en dengue muggen vliegen overdag, itt malaria muggen).
pi_87980022
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:56 schreef Gaoxing het volgende:
Dat water is dus tegen die tijd - mag ik hopen - al lang weg Vasco.

Wel even een andere waarschuwing voor over een week of twee: muggen! Als het erg wordt in BKK, kunnen we dit jaar wel weer een Dengue fever (= knokkelkoorts) explosie verwachten. Geen fijne ziekte om te krijgen, dus bescherm je goed tegen muggen als je in de steden bent (en dengue muggen vliegen overdag, itt malaria muggen).
Ik hoop dat het water dan weg is ja. De media maar even in de gaten houden.

Thnx voor je tip wbt de muggen. Ik heb nog wat flesjes deet van mn trip naar Zuid-Amerika staan.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:10:34 #207
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_87980412
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:34 schreef jeloen het volgende:

[..]

chiang mai/rai ligt toch hooog zal je niet veel last van water hebben gold triangle ook niet
Wel eens in Chiang Mai geweest knul? Als het een beetje regent houden ze het daar echt niet droog. Al zou je dat soms niet verwachten gezien de hoogte van de kade van de Ping rivier. En wat betreft de Golden Triangle, er zijn genoeg plekken waar de weg of het dorp/stad niet zo heel veel boven de rivier ligt... dus? Gewoon helemaal even wegblijven uit dat noorden nu, en helpen met zandzakken sjouwen in Samut Phrakan, waar we bijna natte voeten krijgen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_87981483
Nooddijken Bangkok lijken te houden
Update: dinsdag 26 okt 2010, 05:22


De nooddijken langs de Chao Phraya- rivier die Bangkok moeten beschermen tegen een watersnood, houden tot nu toe stand. Het water van de rivier staat 40 centimeter onder de bovenkant van de dijken, die zijn gemaakt van zandzakken.

Na zware moessonregens staat een groot deel van Thailand onder water. Zeker 29 van de 77 provincies zijn getroffen en volgens de autoriteiten zijn 56 mensen om het leven gekomen. Stuwdammen zijn opengezet om te voorkomen dat ze onder de waterdruk bezwijken.

De verwachting is dat het waterpeil in de Chao Phraya-rivier nu gaat dalen, tenzij er opnieuw veel regen komt.
pi_87984365
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:56 schreef Gaoxing het volgende:
Wel even een andere waarschuwing voor over een week of twee: muggen! Als het erg wordt in BKK, kunnen we dit jaar wel weer een Dengue fever (= knokkelkoorts) explosie verwachten. Geen fijne ziekte om te krijgen, dus bescherm je goed tegen muggen als je in de steden bent (en dengue muggen vliegen overdag, itt malaria muggen).
Ik ben vandaag opgenomen in het ziekenhuis met Dengue.. Vervelende dagen achter de rug, maar in het ziekenhuis op Koh Samui is het fantastisch.. Het lijkt wel een 5 sterren hotel, met heel veel leuke aardige mensen die heel de tijd vragen hoe het met je gaat.. Tip dus ;)
Verzekering moet wel 65.000 baht ophoesten..Dus zorg dat je verzekering op orde is!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:59:18 #210
6941 APK
Factual, I think.
pi_87985783
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:32 schreef ia het volgende:


Ik ben vandaag opgenomen in het ziekenhuis met Dengue.. Vervelende dagen achter de rug, maar in het ziekenhuis op Koh Samui is het fantastisch.. Het lijkt wel een 5 sterren hotel, met heel veel leuke aardige mensen die heel de tijd vragen hoe het met je gaat.. Tip dus ;)
Verzekering moet wel 65.000 baht ophoesten..Dus zorg dat je verzekering op orde is!
Zeker dat prive-ziekenhuis? ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_87986601
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 15:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wel eens in Chiang Mai geweest knul? Als het een beetje regent houden ze het daar echt niet droog. Al zou je dat soms niet verwachten gezien de hoogte van de kade van de Ping rivier. En wat betreft de Golden Triangle, er zijn genoeg plekken waar de weg of het dorp/stad niet zo heel veel boven de rivier ligt... dus? Gewoon helemaal even wegblijven uit dat noorden nu, en helpen met zandzakken sjouwen in Samut Phrakan, waar we bijna natte voeten krijgen.
nee nooit geweest nee wel plannen gehad maar toch niet gedaan om gezondheids redenen
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_87990323
Ik ga volgende maand ook even een weekje langs BKK, 100 eurootjes :P Hoop dat het dan niet zo nat is. Kan niet wachten om weer lekker te gaan smullen :P
"I'm not insane, my mom had me tested"
pi_87991674
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:40 schreef lenticularis het volgende:
Ik ga volgende maand ook even een weekje langs BKK, 100 eurootjes :P Hoop dat het dan niet zo nat is. Kan niet wachten om weer lekker te gaan smullen :P
je woont in chang mai??
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_87993509
Nee, in Nederland. :)

Trouwens, ik heb de standaard dingen nu onderhand echt wel gezien in BKK, iemand nog meer ideeën voor mij? Vriendin moet werken, dus het gaat om middag-activiteiten en kan niet te ver weg van de stad gaan.
"I'm not insane, my mom had me tested"
pi_87993779
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:42 schreef lenticularis het volgende:
Nee, in Nederland. :)

Trouwens, ik heb de standaard dingen nu onderhand echt wel gezien in BKK, iemand nog meer ideeën voor mij? Vriendin moet werken, dus het gaat om middag-activiteiten en kan niet te ver weg van de stad gaan.
Chatuchak markt al geweest neem ik aan?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 04:06:46 #216
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_88011406
Suan Pakkard museum?

Erawan Museum in Samut Prakan?
pi_88011683
Volgend jaar juli gaan wij (man/vrouw/dochter) 3 weken naar Thailand. Aan het einde willen we een paar dagen relaxen op Koh Samui. We zijn er uit dat het Bo Phut wordt, vooral omdat het daar nog enigszins rustig is. Ik ben alleen benieuwd hoe het strand en vooral de zee is in die periode. We twijfelen namelijk tussen een accomodatie met (Smile House) en zonder (Free House) zwembad. Als de zee goed te doen (rustig) is in die periode hebben we volgens mij geen zwembad nodig. Free House is bovendien stukker goedkoper dan Smile House. Heeft iemand ervaringen?
pi_88012103
Ik zou ook niet goed weten waarom je een zwembad nodig hebt als er een zee is. Misschien dat iemand anders dat kan uitleggen maar als ik een paar dagen naar de zee ga zal het mij weinig boeien of er een zwembad is of niet :P
  Moderator woensdag 27 oktober 2010 @ 08:59:06 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_88012534
Misschien voor de dagen als de zee te wild is, en zijn dochter (geen idee hoe oud ze is, en hoe goed ze zwemt) toch wil zwemmen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88013677
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:42 schreef lenticularis het volgende:
Nee, in Nederland. :)

Trouwens, ik heb de standaard dingen nu onderhand echt wel gezien in BKK, iemand nog meer ideeën voor mij? Vriendin moet werken, dus het gaat om middag-activiteiten en kan niet te ver weg van de stad gaan.
beetje shoppen verder is er niet echt veel als je er 10x geweest ben is erniet veel meer aan:

je kan:

safari world is wel leuk maar ga vroeg je hebt veel tijd nodig
siam park : groot zwembad
siam ocean world is ook wel leuk voor 1xtje

verder weet ik ook niks :D
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_88013710
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 07:00 schreef Heufje het volgende:
Volgend jaar juli gaan wij (man/vrouw/dochter) 3 weken naar Thailand. Aan het einde willen we een paar dagen relaxen op Koh Samui. We zijn er uit dat het Bo Phut wordt, vooral omdat het daar nog enigszins rustig is. Ik ben alleen benieuwd hoe het strand en vooral de zee is in die periode. We twijfelen namelijk tussen een accomodatie met (Smile House) en zonder (Free House) zwembad. Als de zee goed te doen (rustig) is in die periode hebben we volgens mij geen zwembad nodig. Free House is bovendien stukker goedkoper dan Smile House. Heeft iemand ervaringen?
nou in de zee zwemmen vind ik persoonlijk best wel smerig met dat zout enzo ik zou dus gewoon voor een hotel met zwembad gaan
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_88013751
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 08:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Misschien voor de dagen als de zee te wild is, en zijn dochter (geen idee hoe oud ze is, en hoe goed ze zwemt) toch wil zwemmen?
Dat is precies wat ik bedoel. :)

Vandaar dat ik juist wil weten hoe de zee daar is in juli.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:46:52 #223
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_88016703
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:00 schreef Heufje het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel. :)

Vandaar dat ik juist wil weten hoe de zee daar is in juli.
Ik heb in de hele Golf van Thailand nog nooit echt hoge golven gezien. Dus daar zou ik me maar niet al te druk om maken. Maar ik zou toch kiezen voor een huis met een zwembad, want afgezien van de mogelijk wat ruwere zee, is het toch altijd weer uitkijken geblazen met al die jelly fish. Daarom ga ik aan zee ook nooit in het water maar koel wel af onder de douche van de lokale strandtent.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_88019217
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:46 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

.....toch altijd weer uitkijken geblazen met al die jelly fish....

Oh, ik wist niet dat er zo veel kwallen zitten. Ben ik zelf ook niet zo dol op. Goed om te weten.
  Moderator woensdag 27 oktober 2010 @ 13:22:10 #225
155227 crew  Guppy
dus
pi_88019903
Ik heb op Samui anders geen kwal gezien. Wij zaten iets boven Lamai beach
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')