abonnement Unibet Coolblue
pi_90325136
In ander nieuws, Q Magazine's beste albums van de afgelopen 25 jaar, gebaseerd op een poll onder hun lezers:

quote:
1. OK Computer - Radiohead
2. Nevermind - Nirvana
3. (What's The Story) Morning Glory? - Oasis
4. Definitely Maybe - Oasis
5. Whatever People Say I Am That's What I'm Not - Arctic Monkeys
6. The Joshua Tree - U2
7. The Stone Roses - The Stone Roses
8. The Bends - Radiohead
9. Achtung Baby - U2
10. Black Holes And Revelations - Muse
11. Is This It - The Strokes
12. A Rush Of Blood To The Head - Coldplay
13. Parklife - Blur
14. Screamadelica - Primal Scream
15. White Blood Cells - The White Stripes
16. In The Aeroplane Over The Sea - Neutral Milk Hotel
17. Hot Fuss - The Killers.
18. Kid A - Radiohead
19. Funeral - Arcade Fire
20. American Idiot - Green Day
21. The Holy Bible - Manic Street Preachers
22. Absolution - Muse
23. In Rainbows - Radiohead
24. Only By The Night - Kings Of Leon
25. Demon Days - Gorillaz
26. Origin Of Symmetry - Muse
27. Appetite For Destruction - Guns N'Roses
28. Urban Hymns - The Verve
29. Automatic For The People - R.E.M.
30. Loveless - My Bloody Valentine

http://www.telegraph.co.u(...)e-past-25-years.html
Zoals altijd met dit soort lijstjes een paar zeer discutabele keuzes, maar nummer 5 is natuurlijk helemaal op z'n plek O-).
  donderdag 23 december 2010 @ 02:25:20 #152
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_90325783
Wel wat laag.
2000 light years from home
pi_90335784
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:32 schreef Arn0 het volgende:
Ik hoor op Studio Brussel (vergelijkbaar met 3FM denk ik) de Humbug singles erg vaak, best tof!
Neu, niet echt vergelijkbaar. StuBru draait veel meer buiten mainstream, 3FM is gewoon mainstream popradio. Vandaar ook dat je AM daar meer hoort denk ik, al kan ik echt niet begrijpen dat 3FM het zo weinig draait :N
  donderdag 23 december 2010 @ 12:19:48 #154
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_90336083
Whatever People Say I Am That's What I'm Not is natuurlijk een leuke plaat, maar waar the fuck is Turn On The Bright Lights van Interpol? Het is sowieso nogal een pop-gevoelige lijst.
pi_90345413
16, 18, 19, 30 en inderdaad TOTBL zijn beter dan die top 5 imo. En 3 en 4 :'). Maar die lijst is dus samengesteld door lezers.

quote:
Op donderdag 23 december 2010 01:37 schreef Aisumasen het volgende:
Je hebt er meer kans op dat zoiets in België gaat gebeuren, dan in Nederland. Wij hebben al onze platformen voor goede muziek afgeschoten in de afgelopen 10 jaar.
Een 3VOOR12-sessie kan toch nog wel?
Stay on my arm, you little charmer
pi_90356925
3 en 4 hadden inderdaad 2 en 1 moeten zijn, wat voor de rest opvalt is dat hiphop volledig genegeerd wordt. "Paul's Boutique" hoort in zo'n top 5, en dan laat ik de albums in dat genre die voor een iets minder brede luistergroep geschikt zijn zelfs nog buiten beschouwing. Zie wel voor me wat de doelgroep van de stemmers was. En draken zoals "American Idiot" en "Black Holes And Queen Tributes" hebben natuurlijk niets te zoeken in zo'n lijst, dus waar hebben we het eigenlijk over.

En een 3VOOR12-sessie... Waar vervolgens op een maandagnacht om 0:55 drie fragmenten van worden uitgezonden, telkens onderbroken door flitsen uit een 'diepte-interview' door Leon Verdonschot, en leuk bedoelde VPRO montage-trucjes. En de volgende ochtend zegt iedereen bij het zien van de kijkcijfers (60.000) dat er geen interesse voor is.
pi_90357944
Sowieso ben ik van mening dat je "beste albums" lijstjes nooit moet nummeren, maar goed :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90359736
quote:
Op donderdag 23 december 2010 19:55 schreef Aisumasen het volgende:
3 en 4 hadden inderdaad 2 en 1 moeten zijn, wat voor de rest opvalt is dat hiphop volledig genegeerd wordt.
Jij meent dat serieus, dat vind ik leuk _O-. Kom op, het zijn klassiekers, een van de twee hoort in een top 100, maar plek 1 en 2 is abnormaal. Goed punt over hiphop.

quote:
"Black Holes And Queen Tributes"
_O-

quote:
En een 3VOOR12-sessie... Waar vervolgens op een maandagnacht om 0:55 drie fragmenten van worden uitgezonden, telkens onderbroken door flitsen uit een 'diepte-interview' door Leon Verdonschot, en leuk bedoelde VPRO montage-trucjes. En de volgende ochtend zegt iedereen bij het zien van de kijkcijfers (60.000) dat er geen interesse voor is.
Hoop op goede pop-tv van de VPRO moeten we helaas maar opgeven. (Die montagetrucjes, dat doen ze volgens mij wel goed, niet 'hip'.) Ik doelde op internet. Die Editors-sessie van vorig jaar vond ik erg mooi, zoiets moet jou toch ook bevallen? Die sessies hebben juist niet die ergerlijke punten die jij noemde.
Stay on my arm, you little charmer
pi_90369821
Hm, "Be Here Now" zou misschien op één van die plekken moeten staan, ja. Mijn persoonlijke 1 en 2 zouden waarschijnlijk niet eens in de top 500 staan, wat je altijd zult houden. Het voornaamste punt van dit soort lijstjes (en misschien ook wel van sommige reacties daarop) is discussie opwekken. Iets waar wij ons natuurlijk niet voor lenen :P!

Moest ook gelijk denken aan die Editors-sessie inderdaad. Maar die kunnen dat enkel doen omdat ze zo ontzettend populair zijn bij het 3FM-publiek. Voor de rest zie ik het niet gebeuren dat (bijvoorbeeld een band als) Arctic Monkeys in Nederland een live-sessie op televisie of radio speelt. In elk land kan het, van een land met meer beperkt budget en enkel 2 standaard publieke televisiezenders als België (Vlaanderen), tot aan landen met een mega-budget en meerdere publieke netten als Duitsland en Frankrijk. (Commerciële zenders zijn ook nog een puntje trouwens). Maar Nederland lukt het niet.

Waar moeten ze terecht? Anderhalve minuut bij DWDD, of die ene keer dat er een uitzondering gemaakt wordt en er een ongemakkelijk interview in Steenkolenengels volgt? Of bij Pauw & Witteman, die minachtend zijn tegen alles wat geen klassieke muziek heet? Het is toch pure armoede dat Oasis, nota bene de grootste band sinds The Beatles, 5 jaar werd weggezet bij...Jensen :').

De alternatieve genre-gerichte programma's met capabele DJ's in de avondprogrammering pasten niet meer bij de doelgroep van desbetreffende radiozender, Firma Onrust en Lola da Musica zullen indertijd waarschijnlijk wegbezuinigd zijn omdat we liever een lekker gekke popquiz zien wat de jongeren zo leuk vinden, etc. etc.

/rant
pi_90374781
quote:
Op donderdag 23 december 2010 23:43 schreef Aisumasen het volgende:
Hm, "Be Here Now" zou misschien op één van die plekken moeten staan, ja. Mijn persoonlijke 1 en 2 zouden waarschijnlijk niet eens in de top 500 staan, wat je altijd zult houden. Het voornaamste punt van dit soort lijstjes (en misschien ook wel van sommige reacties daarop) is discussie opwekken. Iets waar wij ons natuurlijk niet voor lenen :P!

Moest ook gelijk denken aan die Editors-sessie inderdaad. Maar die kunnen dat enkel doen omdat ze zo ontzettend populair zijn bij het 3FM-publiek. Voor de rest zie ik het niet gebeuren dat (bijvoorbeeld een band als) Arctic Monkeys in Nederland een live-sessie op televisie of radio speelt. In elk land kan het, van een land met meer beperkt budget en enkel 2 standaard publieke televisiezenders als België (Vlaanderen), tot aan landen met een mega-budget en meerdere publieke netten als Duitsland en Frankrijk. (Commerciële zenders zijn ook nog een puntje trouwens). Maar Nederland lukt het niet.

Waar moeten ze terecht? Anderhalve minuut bij DWDD, of die ene keer dat er een uitzondering gemaakt wordt en er een ongemakkelijk interview in Steenkolenengels volgt? Of bij Pauw & Witteman, die minachtend zijn tegen alles wat geen klassieke muziek heet? Het is toch pure armoede dat Oasis, nota bene de grootste band sinds The Beatles, 5 jaar werd weggezet bij...Jensen :').

De alternatieve genre-gerichte programma's met capabele DJ's in de avondprogrammering pasten niet meer bij de doelgroep van desbetreffende radiozender, Firma Onrust en Lola da Musica zullen indertijd waarschijnlijk wegbezuinigd zijn omdat we liever een lekker gekke popquiz zien wat de jongeren zo leuk vinden, etc. etc.

/rant
Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik hoef geen Nederpopquiz te zien. Bij het zien van het Lola da Musica-archief likte ik mijn vingers af (een reportage over de scene van Glasgow, over donkere new wave uit de jaren 80, een sessie met Thom Yorke, etc.). Erwin Blom tweette op de sterfdag van Kurt Cobain dit jaar dat hij destijds voor de VPRO radio vanwege Cobains zelfmoord naar Seattle werd gestuurd. Voor dat soort dingen is geen geld meer. Maar er is ook geen ambitie meer om dit op tv en radio te brengen. Daarom had ik het al over de online 3VOOR12-sessies. Heeft 3FM iets met die Editors-sessie gedaan? Er zijn nog zat andere grote en goede bands die voor (CLUB)3VOOR12 hebben gespeeld. Maar misschien schat ik de status van Arctic Monkeys verkeerd in.

En wat betreft P&W, je vergeet Caro Emerald en Junkie XL ;). Nee, je raakt daar wel een goed punt. Die DWDD-minuutjes (ook met John Mayer en Jamiroquai) zijn ook altijd beschamend. Triest maar ook vermakelijk wat je daar zegt over Oasis. Jensen! :')

En ik dacht dat je echt een Oasis-fan bent :P. Je nummer 1 en 2, welke zijn dat als ik vragen mag? Alle Beatles-albums moeten toch wel in de top 500 staan.
Stay on my arm, you little charmer
pi_90495692
Ik mis ze een beetje! Echt te lang nul komma nul nieuws

Waarom hebben wij eigenlijk geen Jools achtig iets dan.. omdat daar geen publiek voor zou zijn? Ik wil best vrijwillig daar elke week staan hoor:)
  maandag 27 december 2010 @ 21:25:17 #162
257817 Zeeley
" Nat hout brandt niet...
pi_90510504
waar ik nog steeds op zit te wachten (of beter nog niet gevonden heb) is de Youre No Good video.
heb begrepen dat de BBC deze ivm rechten van Youtube heeft gehaald.

maar er moet toch iemand zijn die deze video heeft??

ik houdt me van harte aanbevolen....
pi_90524010
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 01:13 schreef tim. het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik hoef geen Nederpopquiz te zien. Bij het zien van het Lola da Musica-archief likte ik mijn vingers af (een reportage over de scene van Glasgow, over donkere new wave uit de jaren 80, een sessie met Thom Yorke, etc.). Erwin Blom tweette op de sterfdag van Kurt Cobain dit jaar dat hij destijds voor de VPRO radio vanwege Cobains zelfmoord naar Seattle werd gestuurd. Voor dat soort dingen is geen geld meer. Maar er is ook geen ambitie meer om dit op tv en radio te brengen. Daarom had ik het al over de online 3VOOR12-sessies. Heeft 3FM iets met die Editors-sessie gedaan? Er zijn nog zat andere grote en goede bands die voor (CLUB)3VOOR12 hebben gespeeld. Maar misschien schat ik de status van Arctic Monkeys verkeerd in.

En wat betreft P&W, je vergeet Caro Emerald en Junkie XL ;). Nee, je raakt daar wel een goed punt. Die DWDD-minuutjes (ook met John Mayer en Jamiroquai) zijn ook altijd beschamend. Triest maar ook vermakelijk wat je daar zegt over Oasis. Jensen! :')

En ik dacht dat je echt een Oasis-fan bent :P. Je nummer 1 en 2, welke zijn dat als ik vragen mag? Alle Beatles-albums moeten toch wel in de top 500 staan.
We gaan nu helemaal off-topic, maar alsnog: Ja, ik ben grote Oasis-fan en die eerste 2 albums zijn ook 2 favorieten aller tijden van mij. Waar ik ze in zo'n lijstje zou plaatsen weet ik niet, maar ik weet wel dat ik Noel Gallagher in het rijtje McCartney, Lennon, Davies, (en vul nog 3 naar eigen smaak in) vind horen. Desalniettemin is zo'n lijst, zoals Arn0 eigenlijk al zei, moeilijk op volgorde te zetten. Favorieten zijn niet altijd de beste albums, en wie zegt wat wél het beste is?

Maar de andere discussie is wel interessant voer voor een ander topic. Want je zei Junkie XL? Kan me nog herinneren toen (dacht ik) Armin van Buuren te gast was. Als er een DJ/dance-producer aan tafel schuift, worden de eerste 5 minuten besteedt aan het minachtend uitleggen van 'dat gekke plaatjes draaien' :P.

Op de valreep nog even on-topic dan, "Favourite Worst Nightmare" zou wel in mijn top 5 van mijn favoriete albums van de laatste 25 jaar staan, ja. Wat dat dan ook zegt...
pi_90524061
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:25 schreef Zeeley het volgende:
waar ik nog steeds op zit te wachten (of beter nog niet gevonden heb) is de Youre No Good video.
heb begrepen dat de BBC deze ivm rechten van Youtube heeft gehaald.

maar er moet toch iemand zijn die deze video heeft??

ik houdt me van harte aanbevolen....
Bedoel je hun uitvoering van "You Know I'm No Good" van Amy Winehouse? Die is uitgebracht op "Radio 1's Live Lounge Volume 2", maar er is geen video-opname van.
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:37:59 #165
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_90524094
Men moet zich niet bezighouden met lijstjes imo. Als je een lijstje maakt moet je gaan bedenken waarom het ene album beter is dan de andere. Met andere woorden, je moet de negatieve punten van albums op gaan zoeken. Wat is daar het nut van :P ? Wat maakt het uit of een album op 2, 20 of 200 staat? Het gaat erom dat jij op bepaalde momenten de muziek kan luisteren dan het gevoel hebt dat je meelift op geweldige muziek, vind ik dan. Ik heb dan ook geen top 10 van albums. Misschien voor een dag. Of voor een uur.
2000 light years from home
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:39:33 #166
159761 Arn0
Abbey Road
pi_90524126
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:37 schreef Merkie het volgende:
Men moet zich niet bezighouden met lijstjes imo. Als je een lijstje maakt moet je gaan bedenken waarom het ene album beter is dan de andere. Met andere woorden, je moet de negatieve punten van albums op gaan zoeken. Wat is daar het nut van :P ? Wat maakt het uit of een album op 2, 20 of 200 staat? Het gaat erom dat jij op bepaalde momenten de muziek kan luisteren dan het gevoel hebt dat je meelift op geweldige muziek, vind ik dan. Ik heb dan ook geen top 10 van albums. Misschien voor een dag. Of voor een uur.
Ik ben wel een fan van lijstjes, maar ik zie ze liever ongenummerd. De "1001 albums you must hear before you die" boeken zijn dan ook erg tof, maar polls van muziekmagazine's slaag ik liever over.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90524234
Eens met beide.
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:47:58 #168
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_90524325
Mooi.
2000 light years from home
  dinsdag 28 december 2010 @ 17:43:06 #169
257817 Zeeley
" Nat hout brandt niet...
pi_90544748
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:36 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Bedoel je hun uitvoering van "You Know I'm No Good" van Amy Winehouse? Die is uitgebracht op "Radio 1's Live Lounge Volume 2", maar er is geen video-opname van.
Klopt Aisumasen, die bedoel ik.
ik heb wel de mp3, jammer dat er geen video van is.
pi_90551337
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:37 schreef Merkie het volgende:
Men moet zich niet bezighouden met lijstjes imo. Als je een lijstje maakt moet je gaan bedenken waarom het ene album beter is dan de andere. Met andere woorden, je moet de negatieve punten van albums op gaan zoeken. Wat is daar het nut van :P ? Wat maakt het uit of een album op 2, 20 of 200 staat? Het gaat erom dat jij op bepaalde momenten de muziek kan luisteren dan het gevoel hebt dat je meelift op geweldige muziek, vind ik dan. Ik heb dan ook geen top 10 van albums. Misschien voor een dag. Of voor een uur.
QFT = Quoted for truth
pi_90558152
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:34 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

We gaan nu helemaal off-topic, maar alsnog: Ja, ik ben grote Oasis-fan en die eerste 2 albums zijn ook 2 favorieten aller tijden van mij. Waar ik ze in zo'n lijstje zou plaatsen weet ik niet, maar ik weet wel dat ik Noel Gallagher in het rijtje McCartney, Lennon, Davies, (en vul nog 3 naar eigen smaak in Ian Curtis, Ian Curtis, Ian Curtis) vind horen. Desalniettemin is zo'n lijst, zoals Arn0 eigenlijk al zei, moeilijk op volgorde te zetten. Favorieten zijn niet altijd de beste albums, en wie zegt wat wél het beste is?

Maar de andere discussie is wel interessant voer voor een ander topic. Want je zei Junkie XL? Kan me nog herinneren toen (dacht ik) Armin van Buuren te gast was. Als er een DJ/dance-producer aan tafel schuift, worden de eerste 5 minuten besteedt aan het minachtend uitleggen van 'dat gekke plaatjes draaien' :P.

Op de valreep nog even on-topic dan, "Favourite Worst Nightmare" zou wel in mijn top 5 van mijn favoriete albums van de laatste 25 jaar staan, ja. Wat dat dan ook zegt...
Ik maak lijstjes met favoriete albums, niet beste albums. Maar er zijn media die lijsten maken van beste albums, ja. Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Over smaak valt te twisten, heb ik lang gedacht. Maar nu trek ik dat in twijfel. Ik ben daar dus nog niet uit.

Open een topic met je hierboven gepostte rant, dan heeft tong80 ook een plek om herinneringen aan vroeger op te halen. Maar Junkie XL inderdaad, ergens in 2009 of 2010. De eerste vijf minuten gingen over "A Little Less Conversation" :'). En dat vond Jeroen Pauw duidelijk zichtbaar een goed nummer. Maar inderdaad, altijd "Is dat wel knap, muziek maken op een computer?".

FWN had ik in 2009 op 5 staan in de FOK! top 100 albums aller tijden, nu zou ik hem ergens in de 20 zetten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:37 schreef Merkie het volgende:
Men moet zich niet bezighouden met lijstjes imo. Als je een lijstje maakt moet je gaan bedenken waarom het ene album beter is dan de andere. Met andere woorden, je moet de negatieve punten van albums op gaan zoeken. Wat is daar het nut van :P ? Wat maakt het uit of een album op 2, 20 of 200 staat? Het gaat erom dat jij op bepaalde momenten de muziek kan luisteren dan het gevoel hebt dat je meelift op geweldige muziek, vind ik dan. Ik heb dan ook geen top 10 van albums. Misschien voor een dag. Of voor een uur.
Ik ben het met je eens, het heeft geen nut, maar ik vind het leuk. Ik kan op dit moment zeggen dat ik album X beter vind dan album Y, dat kan inderdaad morgen andersom zijn, maar het is dan wel mogelijk om volgorde aan te brengen. In een jaarlijstje hou ik wel rekening met albums die ik in januari erg goed vond, maar nu niet meer bijzonder vind. Zo is het een verzameling van momentopnames :').
Stay on my arm, you little charmer
  dinsdag 28 december 2010 @ 23:30:40 #172
159761 Arn0
Abbey Road
pi_90562123
Overigens misschien nog interessant om te vermelden maar ik kom er net achter dat die lijst eigenlijk van een online poll afkomstig is, en geen professionele poll gedaan onder de lezers zoals die krant suggereert.

Dan krijg je imo wel erg onbetrouwbare resultaten, doet me denken aan die polls die NME houdt waar Muse altijd belachelijk hoog eindigt omwille van hun vele fans op het internet.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:54:27 #173
159761 Arn0
Abbey Road
pi_90687305
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90705971
Als ik dat zie besef ik me dat ik best wel klaar ben met het overgrote deel van het eerste album :P
  zondag 2 januari 2011 @ 23:45:17 #175
159761 Arn0
Abbey Road
pi_90773525
Overigens, Aisumasen, ik zag in het "Beste concerten 2010" topic dat je het concert in de Royal Albert Hall beter vond dan het concert in Shepherds Bush, vond ik best verrassend :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')