abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 september 2010 @ 19:55:18 #101
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_86435170
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:00 schreef Anne het volgende:

[..]


Mooi kut ja.

De renteboete die je krijgt als je op dit moment je hypotheek wilt inlossen wordt op deze manier alleen maar hoger en hoger en hoger.
Geen idee. Wij hebben een 1 maands hypotheek, we betalen dus heel weinig rente en kunnen ook makkelijk aflossen.
pi_86480934
Misschien Nederduitsers aanwezig die iets voor mij kunnen doen?

Ik zal het in het kort uitleggen. Voor mijn afstuderen ben ik momenteel opzoek naar smaakverschillen tussen de Duitse buitenverlichting (tuin maar vooral ook aan de muur buiten) en de Nederlandse en Belgische.
Is er misschien iemand die binnenkort naar een tuincentrum/bouwmarkt gaat en toevallig een aantal foto's wil schieten van de aanwezige buitenverlichting, korte impressie van het aanwezige assortiment met daarbij een vermelding van de soort winkel.

Mochten jullie verder vragen hebben, laat het weten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door GodsSon op 16-09-2010 00:11:12 ]
All management is Strategic Management.
pi_86483642
Nou mij zijn erg weinig verschillen opgevallen bij het duitse assortiment hierin. Het zijn dezelfde soort grote merken (Massive) en de stijl ook. Tegenwoordig vooral modern.
Het kan zijn dat er nog wel wat oubolliger (Rustikal) verkrijgbaar is maar die dingen hangen dan al aan een huis uit de 70-er jaren. Duitsers zijn er het type niet naar om zoiets te vervangen zonder dat het kapot is.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 september 2010 @ 08:55:08 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86487610
En veel solarspul, dat zie je ook steeds meer. Van die lampjes die je in de grond steekt en zichzelf opladen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86493280
Ik ben onlangs bezig geweest met het aanleggen van een luchttoevoerkanaal in de kelder voor de verse toevoerlucht voor mijn houtkachel.
In de oude situatie was een een tegelkachel die de lucht uit de woonkamer gebruikte, nadat ik die gesloopt had heb ik een nieuwe kachel gekocht. In de gebruiksaanwijzing werd aangeraden om de toevoerlucht van buiten aan te zuigen. Aangezien de kachel niet tegen een buitenmuur aanstaat, heb ik een gat in de vloer (laten) maken zodat de kachel lucht uit de kelder aanzuigt.
Dit gat komt uit in de stookruimte in de kelder waar ook de viessmann olie gestookte ketel staat, hier staat dus ook altijd een raampje open.
Toen vorig jaar de schoorsteenveger kwam vertelde hij me dat deze situatie zo niet kon, en het gat met een kanaal naar buiten geleid moest worden. Had te maken met eventueel brand in de stookruimte en het doorslaan naar de woonkamer.
De installateur van de houtkachel had blijkbaar geen zin of tijd om het te fixen, want na herhaalde telefoontjes geen reactie terug. Dus toen maar zelf aan de slag. Ik heb het gat met spiraliet buizen en koppelstukken naar buiten geleid en netjes afgewerkt, zie ook:
http://www.wildkamp.com/w(...)-100-mm_pr_8792_WKNL

Weet iemand of deze buizen voldoende brandwerend zijn? of wat de voorschriften van de schoorsteenveger zijn?
  donderdag 16 september 2010 @ 12:37:46 #106
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86494231
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:08 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik ben onlangs bezig geweest met het aanleggen van een luchttoevoerkanaal in de kelder voor de verse toevoerlucht voor mijn houtkachel.
In de oude situatie was een een tegelkachel die de lucht uit de woonkamer gebruikte, nadat ik die gesloopt had heb ik een nieuwe kachel gekocht. In de gebruiksaanwijzing werd aangeraden om de toevoerlucht van buiten aan te zuigen. Aangezien de kachel niet tegen een buitenmuur aanstaat, heb ik een gat in de vloer (laten) maken zodat de kachel lucht uit de kelder aanzuigt.
Dit gat komt uit in de stookruimte in de kelder waar ook de viessmann olie gestookte ketel staat, hier staat dus ook altijd een raampje open.
Toen vorig jaar de schoorsteenveger kwam vertelde hij me dat deze situatie zo niet kon, en het gat met een kanaal naar buiten geleid moest worden. Had te maken met eventueel brand in de stookruimte en het doorslaan naar de woonkamer.
De installateur van de houtkachel had blijkbaar geen zin of tijd om het te fixen, want na herhaalde telefoontjes geen reactie terug. Dus toen maar zelf aan de slag. Ik heb het gat met spiraliet buizen en koppelstukken naar buiten geleid en netjes afgewerkt, zie ook:
http://www.wildkamp.com/w(...)-100-mm_pr_8792_WKNL

Weet iemand of deze buizen voldoende brandwerend zijn? of wat de voorschriften van de schoorsteenveger zijn?
Die stalen buizen zouden toch geen probleem moeten zijn lijkt me., anders moet je toch echt over naar echte kachelpijp. En die zijn duuuuur!!!
Andere oplossing is het omtimmeren van de Spiraliet met gipsplaat. Gipsplaat heeft een brandvertragende werking namelijk. Ander Promatec o.i.d., dat zijn echt brandwerende materialen.

Had je beter niet ff de schoorsteenveger kunnen bellen, of direct vragen welk materiaal je wel en niet mag gebruiken. Die mensen hebben naast vegen ook een voorlichtende functie.

En ik weet niet of je een open keuken hebt, dus de keuken in verbinding met de ruimte waar je haard/kachel staat? Zo ja, kan het zo zijn dat je afzuigkap van de keuken geschakelt moet worden dat hij alleen aan kan als je een raam open hebt staan. Daar zijn draadloze zenders voor te krijgen(hebben wij ook). Het kan namelijk zijn dat je afzuigkap van de keuken alle toevoer verbrandingslucht voor de haard wegkaapt. Hierdoor gaat ten eerste je haard uit, maar gevaarlijker is dat je eventueel rookgassen en CO in je ruimte haalt!

Heb je ook een wasdroger die in de buurt staat? Die trekt ook lucht uit de ruimte, zo'n 50m3. per uur als ik het goed heb.

Tijdens het keuren van je kachel/haard zal de schoorsteenveger namelijk op zuurstoftoevoer controleren.

1 tip, hou die beste man te vriend!
pi_86495550
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:37 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Die stalen buizen zouden toch geen probleem moeten zijn lijkt me., anders moet je toch echt over naar echte kachelpijp. En die zijn duuuuur!!!
Andere oplossing is het omtimmeren van de Spiraliet met gipsplaat. Gipsplaat heeft een brandvertragende werking namelijk. Ander Promatec o.i.d., dat zijn echt brandwerende materialen.

Had je beter niet ff de schoorsteenveger kunnen bellen, of direct vragen welk materiaal je wel en niet mag gebruiken. Die mensen hebben naast vegen ook een voorlichtende functie.

En ik weet niet of je een open keuken hebt, dus de keuken in verbinding met de ruimte waar je haard/kachel staat? Zo ja, kan het zo zijn dat je afzuigkap van de keuken geschakelt moet worden dat hij alleen aan kan als je een raam open hebt staan. Daar zijn draadloze zenders voor te krijgen(hebben wij ook). Het kan namelijk zijn dat je afzuigkap van de keuken alle toevoer verbrandingslucht voor de haard wegkaapt. Hierdoor gaat ten eerste je haard uit, maar gevaarlijker is dat je eventueel rookgassen en CO in je ruimte haalt!

Heb je ook een wasdroger die in de buurt staat? Die trekt ook lucht uit de ruimte, zo'n 50m3. per uur als ik het goed heb.

Tijdens het keuren van je kachel/haard zal de schoorsteenveger namelijk op zuurstoftoevoer controleren.

1 tip, hou die beste man te vriend!
Hij had bij z'n eerdere bezoek ook wel wat uitgelegd hoe het gemaakt kon worden,maar als je dan op zoek gaat naar materialen wordt de keuze toch vrij beperkt. Daarnaast is een ronde buis inpakken met gipsplaat oid ook niet echt makkelijk.
Open keuken hebben we ook, bij de oude kachel kon je idd de rook door de kachel de kamer inzuigen.... wanneer de nieuwe kachel brandt, zet ik de afzuigkap niet op de hoogste stand. Heeft de schoorsteenveger overigens nooit wat over gezegd.
Wasdrooger hebben we wel ergens in de hoek van de kelder staan (andere ruimte) maar nog nooit gebruikt en niet aangesloten.
  donderdag 16 september 2010 @ 16:04:19 #108
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86501512
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:21 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Open keuken hebben we ook, bij de oude kachel kon je idd de rook door de kachel de kamer inzuigen.... wanneer de nieuwe kachel brandt, zet ik de afzuigkap niet op de hoogste stand. Heeft de schoorsteenveger overigens nooit wat over gezegd.
daar kom hier hier bij ons niet mee weg!

Ronde buis kun je toch zowiezo vierkant omtimmeren?
pi_86592835
Voor de mensen rondom Weeze, wat is er aan de hand :o ?





Ik heb de ramen maar ff dicht gedaan voor de zekerheid. Maar ik heb geen luchtalarm, voor de brandweer, gehoord volgens mij? (alhoewel dat zou kunnen komen doordat ik nog sliep)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 september 2010 @ 09:37:11 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86593015
Goeie fik zo te zien, waar is het ongeveer volgens jou?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86593046
quote:
Op zondag 19 september 2010 09:37 schreef Rewimo het volgende:
Goeie fik zo te zien, waar is het ongeveer volgens jou?
Ik denk hier:

Klik

Want op mijn foto zie je dat witte gebouw en het lijkt er een beetje schuinachter/naast te zitten, de fik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 september 2010 @ 09:42:39 #112
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86593064
Tijd voor een wandelingetje met camera? ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86593088
quote:
Op zondag 19 september 2010 09:42 schreef Rewimo het volgende:
Tijd voor een wandelingetje met camera? ;)
Nou.... ik heb mijn ogen nog half dicht zitten :'). Ik blijf even binnen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 september 2010 @ 09:49:52 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86593147
Lokale radio even opzoeken dan, misschien melden die iets.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86595975
Zo wij hebben onze eerste duitse bruiloft goed overleefd. Zoals verwacht was het met veel drinken en veel en goed eten. Ook wat nieuwe dingen geleerd: als je voor 2 uur naar huis gaat ben je of een watje of bejaard of een blöde Holländer (wij gingen dus om half 3). ;)
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_86600538
Nog meer foto's:



  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 september 2010 @ 14:56:39 #117
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_86601245
Is dat op die hoek van de B9 en de Willy Brandt-Ring, waar de Aldi ook zit?
pi_86601485
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:56 schreef qltel het volgende:
Is dat op die hoek van de B9 en de Willy Brandt-Ring, waar de Aldi ook zit?
Yeah. De aldi zie je ook op de eerste foto :Y.

Het is iig niet de kartbaan :P.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 september 2010 @ 15:13:03 #119
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_86601847
quote:
Op zondag 19 september 2010 15:03 schreef Anne het volgende:

[..]


Yeah. De aldi zie je ook op de eerste foto :Y.

Het is iig niet de kartbaan :P.
Wat het ook is, het fikt aardig..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 september 2010 @ 15:25:50 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86602276
Lijkt net achter de soccerhalle te zijn waar Christan weleens gespeeld heeft.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 19 september 2010 @ 19:01:57 #121
63722 z80
I fink you freaky
pi_86608809
en zijn er nog ramptoeristen geweest die de brandhaard gevonden hebben?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_86626315
Gisterochtend wakker gemaakt door een vent met een draaiorgeltje die door de straten van Aken centrum liep. Vrij apart wakker worden, als je minuutje of 5 lang Duitse klassiekers op de draaiorgel hoort! Maar ik kon het wel waarderen :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 september 2010 @ 08:33:43 #124
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86626389
Vorig jaar belandden wij in een draaiorgelfestival (in Bad Wimpfen). Hele hordes van die kleine orgeltjes. Gelukkig speelden ze wel om de beurt :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86626831
quote:
Op zondag 19 september 2010 09:17 schreef Anne het volgende:
Voor de mensen rondom Weeze, wat is er aan de hand :o ?


Ik heb de ramen maar ff dicht gedaan voor de zekerheid. Maar ik heb geen luchtalarm, voor de brandweer, gehoord volgens mij? (alhoewel dat zou kunnen komen doordat ik nog sliep)
Het luchtalarm is afgegaan om half 9 ongeveer, wij waren nl. al zwaar aan t klussen :P. Heeft denk ik maar 1 minuutje geduurd ofzo, daarna was het politie/brandweer wat ik hoorde.
pi_86697633
Hier nog een NL'er in DLD. Ik woon in de "Rhein-Neckar Dreieck," inmiddels al weer een paar jaar. Hier gekomen voor het werk en dat gaat uitstekend. Weinig problemen ervaren, lang leve de EU!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 22 september 2010 @ 07:01:54 #127
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_86699802
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:32 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Hier nog een NL'er in DLD. Ik woon in de "Rhein-Neckar Dreieck," inmiddels al weer een paar jaar. Hier gekomen voor het werk en dat gaat uitstekend. Weinig problemen ervaren, lang leve de EU!
Leuk zeg! Ik ken het westelijk gebied van die dreieck een beetje, het gebied rond Landau en Annweiler enzo. Da's in ieder geval een erg mooi gebied. Welkom hier!~
pi_86705005
Ik woon in het noordelijke deel van het gebied, dicht bij Mannheim en Heidelberg. Heidelberg is prachtig, en Mannheim is ... tsja, een stad. Maar ik kom er wel vaak, lekker praktisch als je moet winkelen.
pi_86724860
Dag allemaal!

Ik woon samen met mijn vrouw en dochter al een aantal jaren in Duitsland en ga hier nooit meer weg.
Wij wonen in Elisabethfehn, een klein plaatsje in de richting van Oldenburg dus in het noorden van Duitsland.
Ik ben toevallig hier op de site gekomen door een linkje.
Was op zoek naar meer info over Zwangversteigerungen en kwam op dit forum uit!!??
Leuk om dezelfde verhalen en problemen te horen die onze klanten ook hebben.
Ik heb namelijk, samen met een andere Nederlander, een bedrijf in Duitsland opgezet die Nederlanders helpt aan financieringen en hypotheken vanuit alle Duitse banken.
Zo kom je met heel veel nederlanders in gesprek en zie je veel van het land.
Leuk de verhalen te lezen die al op dit forum zijn geplaatst.

[ Bericht 2% gewijzigd door empfi op 22-09-2010 21:34:01 ]
  woensdag 22 september 2010 @ 22:24:53 #130
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86731092
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef empfi het volgende:
Dag allemaal!

Ik woon samen met mijn vrouw en dochter al een aantal jaren in Duitsland en ga hier nooit meer weg.
Wij wonen in Elisabethfehn, een klein plaatsje in de richting van Oldenburg dus in het noorden van Duitsland.
Ik ben toevallig hier op de site gekomen door een linkje.
Was op zoek naar meer info over Zwangversteigerungen en kwam op dit forum uit!!??
Leuk om dezelfde verhalen en problemen te horen die onze klanten ook hebben.
Ik heb namelijk, samen met een andere Nederlander, een bedrijf in Duitsland opgezet die Nederlanders helpt aan financieringen en hypotheken vanuit alle Duitse banken.
Zo kom je met heel veel nederlanders in gesprek en zie je veel van het land.
Leuk de verhalen te lezen die al op dit forum zijn geplaatst.
Wilkommen hier!

Oldenburg komen we regelmatig met ons dochtertje Lenthe, ze gaat regelmatig voor verschillende controles naar het Pius Hospital en het Klinikum.
Mooie omgeving hoor, vindt Oldenburg ook een geweldig mooie stad!

Mocht je voor je bedrijf nog een tekenaar zoeken die dan ook nog een mooi huis voor je klanten kan tekenen(ben bouwkundig tekenaar), houdt ik me aanbevolen. (nog een aannemer erbij en je kunt een compleet pakket aanbieden)Ik kan in de avonduurtjes nog wel wat bijklussen! ;)

:W w/
pi_86732106
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:24 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Wilkommen hier!

Oldenburg komen we regelmatig met ons dochtertje Lenthe, ze gaat regelmatig voor verschillende controles naar het Pius Hospital en het Klinikum.
Mooie omgeving hoor, vindt Oldenburg ook een geweldig mooie stad!

Mocht je voor je bedrijf nog een tekenaar zoeken die dan ook nog een mooi huis voor je klanten kan tekenen(ben bouwkundig tekenaar), houdt ik me aanbevolen. (nog een aannemer erbij en je kunt een compleet pakket aanbieden)Ik kan in de avonduurtjes nog wel wat bijklussen! ;)

:W w/
Ook actief als bouwkundig tekenaar in Duitsland?
All management is Strategic Management.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:11:39 #132
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86733394
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:43 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Ook actief als bouwkundig tekenaar in Duitsland?
nope, ik werk fulltime in NL, maar ik heb wel m'n eigen huis in Duitsland getekend volgens de duitse bouwwijze.

Ik kan een duitse bouwaanvraagtekening(gevels, plattegronden/doorsnede/situering/riolering) wel verzorgen, indienen zal door een duitse statiker/aannemer moeten gebeuren. Ik mag dat volgens mij officieel niet.

ons huis:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KLEZVMFF.jpg


Interesse??? ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 september 2010 @ 07:14:52 #133
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_86737627
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef empfi het volgende:

Ik woon samen met mijn vrouw en dochter al een aantal jaren in Duitsland en ga hier nooit meer weg.
Groot gelijk, wij hebben hetzelfde gevoel.. Welkom hier!
pi_86738384
leuk, bedankt voor je aanbod!

Het is wel zo dat het uurloon van bedrijven hier fors lager ligt dan in Nederland.
In ieder geval hier in het achtergebleven noorden van Duitsland.
Maar wat wij merken is dat Nederlanders toch heel graag in hun eigen taal communiceren en daarom graag wat meer betalen om met een Nederlands bedrijf samen te werken.
Dat is in het begin ook ons grote probleem geweest om klanten te krijgen.
Men stapt eerst op een Nederlandse bank af om een financiering te regelen.
Als het daar niet lukt dan gaat men wel verder kijken en komt men bij ons uit.
En dat terwijl een Duitse financiering veel goedkoper is!

Wij werken op het ogenblik veel samen met investeerders die vaak bestaande projecten in Duitsland zoeken en financieren.
Op het ogenblik hebben we een Nederlandse klant die in Duitsland, tegen de grens van Tsjechie, een groot slot heeft gekocht.
Deze moet ook weer gerestaureerd worden.
Hiervoor zijn ook tekeningen gemaakt (ook voor de bank uiteraard)
doe jij dergelijke dingen dan ook?
  donderdag 23 september 2010 @ 09:04:18 #135
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86738924
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:38 schreef empfi het volgende:
leuk, bedankt voor je aanbod!


Wij werken op het ogenblik veel samen met investeerders die vaak bestaande projecten in Duitsland zoeken en financieren.
Op het ogenblik hebben we een Nederlandse klant die in Duitsland, tegen de grens van Tsjechie, een groot slot heeft gekocht.
Deze moet ook weer gerestaureerd worden.
Hiervoor zijn ook tekeningen gemaakt (ook voor de bank uiteraard)
doe jij dergelijke dingen dan ook?
Dat gaat me voor d'r bij toch echt te ver :P . Fulltime tegen fatsoenlijk loon is dat natuurlijk wel helemaal geweldig.
Ik hou het liever bij Einfamilienhäuser of bedrijfshalletjes, noem maar op.

Daarbij komt dat restauratie echt een vak apart is als je het mij vraagt. Ik heb een collega die restauratiemedewerker is, heb je echt heel veel kennis voor nodig. En dat heb ik op dat vlak (nog)niet echt.
Een bestaand oud gebouw ombouwen naar iets nieuws, of upgraden/restylen, hoe je het maar noemt, dat is nog wel te doen, maar echte restauratie is hele andere koek.
Ben ik misschien nog wat te jong voor...

Maargoed, heb je een nederlands, of duits gezin die een woning getekend moet hebben.

Ik weet niet hoe jullie dat ervaren, maar ik vindt de doorsnee duitse woningontwerpen gewoonweg slecht in elkaar zitten qua plattegronden etc.
Als ik om me heen kijk hier in de bouw, zijn wij (vindt ik dan)de enige met een woning die qua plattegrond echt klopt zonder onnodige ruimteverspilling. Hier zie je in de buurt bijvoorbeeld mega-grote overlopen, dubbele bergingen, rare verloren hoekjes, ach noem maar op. Je kent het wel denk ik....
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 september 2010 @ 09:11:10 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86739089
Ah ja, wij hebben een huis in Kranenburg bekeken toen we hierheen wilden verhuizen. Dat had beneden een enórme hal. En een kleine zitkamer -O- Zonde van de ruimte inderdaad.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 23 september 2010 @ 09:20:46 #137
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86739285
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:11 schreef Rewimo het volgende:
Ah ja, wij hebben een huis in Kranenburg bekeken toen we hierheen wilden verhuizen. Dat had beneden een enórme hal. En een kleine zitkamer -O- Zonde van de ruimte inderdaad.
en dan heb je het alleen maar over de indeling, dan praten we nog niet eens over afmetingen, plaats en gelijkvormigheid van kozijnen/ ramen.
En dan sommige ontmoetingen/detailleringen, om te huilen gewoon! Dakvlakken die gek op elkaar aansluiten, noem maar op.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 september 2010 @ 09:24:03 #138
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86739375
Ons huis valt mee vind ik (zie nu pas hoe ik alweer gewend ben aan de dakkapellen en -ramen, die er hier nog niet in zaten).



Is ook geen standaard Duits huis, al is het uit 1964 :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86739542
Ik moet je eerlijk bekennen dat we van bouwtekeningen niet erg veel verstand hebben.
Wij besteden dergelijke dingen altijd uit dus ik hou het in het achterhoofd als we een dergelijke aanvraag krijgen.
De Duitse stijl is ook niet de mijne.
Vooral de bungalows vind ik afschuwelijk maar er is toch wel geregeld vraag naar.
Een groot voordeel is dat er weinig tot geen regels zijn vanuit gemeentes over hoe een woning er hier uit moet zien.
Men heeft wel wat richtlijnen over de grote van het woonoppervlak en de hoogte die de woning mag hebben maar daar blijft het meestal wel bij.
Toch zie je dat er ook veel Duitse aannemers actief zijn net over degrens in Nederland.
Een mooi voorbeeld was Blauwe stad bij Winschoten waar bijna alleen maar Duitse aannemers actief waren.
Dit is echter ook een flop geworden door de ligging in het noorden van Nederland.
De grond is daar nog veel te duur aangezien je een 50 kilometer verderop in Duitsland de helft betaald.
Wij hebben trouwens slechts 6 euro per vierkante meter betaald!
  donderdag 23 september 2010 @ 09:59:02 #140
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86740320
ja welstand, wah ist das den das für'n Gerät... _O-

Nee, beetje toezicht op uiterlijk en vorm zou in Duitsland niet slecht zijn.

De "eisen" bij ons in het Baugebiet waren ook simpel: binnen bouwblok en niet hoger dan 3 lagen.

Ik heb voor m'n werk ook nog wel eens met duitse aannemers te maken die in nederland bouwen.
Is eigenlijk altijd een gezeur tussen gemeente-aannemer-opdrachtgever en wij. Wij verzorgen de bouwaanvraag. Opdrachtgever gaat shoppen bij aannemers, komt bij een duitse aannemer uit, want die is günstiger... :X
Gaan dus bouwen met die duitser, komt de gemeente controleren dat er niet gebouwd wordt volgens bouwvergunning. (bouwwijze, installaties, alles eigenlijk). En dan komt de opdrachtgever weer bij ons of we het "even" goed kunnen maken...
pi_86740541
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:11 schreef Rewimo het volgende:
Ah ja, wij hebben een huis in Kranenburg bekeken toen we hierheen wilden verhuizen. Dat had beneden een enórme hal. En een kleine zitkamer -O- Zonde van de ruimte inderdaad.
Ja, ze hebben altijd van die enorme gangen, waarom?

Wij hebben in München echt een ieniemienie-appartement. Gelukkig wel met een grote woonkamer en een groot terras, maar we passen nauwelijks met zijn 2en in de keuken.

Wat ook een groot probleem is, niet alleen bij oude huizen maar ook bij nieuwbouw, is ventilatie. Ze doen hier niet aan ventilatieroosters ofzoiets dus je moet altijd je raam openzetten om te luchten, ook in de winter. Wij bleken achter een kast een enorme schimmelplek te hebben :r

Verder worden er hier in de straat best veel nieuwe huizen gebouwd, allemaal van die saaie cataloguswoningen :Z met saaie kleine ramen, kunststof kozijnen en een "hippe" kunststof voordeur. Per jaar verschilt overigens wel de modekleur voor het pleisterwerk. Was het 2 jaar geleden nog lichtgeel, nu is het knalrood of knaloranje. Enigjes.
pi_86740546
aiaiaia, dat bedoel ik.
ik doe alleen dat waar ik verstand van heb!
Scheelt een hoop ellende, ook voor de klant!
  donderdag 23 september 2010 @ 10:22:06 #143
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86741073
Ventilatie is wat mij betreft ook een groot probleem in duitsland, al snap ik hun redenatie van sommige kanten ook wel.

3x per dag een kwartier Stoßluften (spuien) zorgt voor voldoende frisse lucht door de dag heen, terwijl je eigenlijk in die periode niet al teveel energie verspilt.
Met Dauerluftung krijg je wel constant frisse lucht, maar heb je dus ook constant energielekken volgens de duitsers.
Uiteraard zijn er zelfregelende ventilatieroosters die bij teveel winddruk open/dicht gaan, dus dat duitse verhaal met die energielekken kan deels ontkracht worden.

Wat echt beter geregeld zou moeten zijn is mechanische ventilatie in natte ruimtes.
pi_86742766
Ik was een keer op een housewarming in een huis waar wel mechanische ventilatie was, en toen stond er een vrouw naar zo'n roosterdingsbums te kijken :? was ist DAS denn? :? Ze kennen het gewoon niet 8)7
  donderdag 23 september 2010 @ 11:39:00 #145
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86743264
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:24 schreef Gala6183 het volgende:
Ik was een keer op een housewarming in een huis waar wel mechanische ventilatie was, en toen stond er een vrouw naar zo'n roosterdingsbums te kijken :? was ist DAS denn? :? Ze kennen het gewoon niet 8)7
inderdaad!

M'n buurman heeft een klimaatbeheerssysteem in z'n woning. Ook een Solaranlage, wärmepump...m.a.w. er hatt die ganzen pi-pa-po.
Wat doen ze nu, er staan eigenlijk altijd ramen en zelfs deuren de hele dag open. Waar heb je in hemelsnaam een klimaatbeheersysteem voor? Zo'n systeem is op een balans gemaakt (als het goed is), zet je ramen open, verstoor je de balans en werkt het systeem niet zoals het moet.... :X
pi_86759080
De bau antrag ligt bij de gemeente Goch... ben eigenlijk benieuwd hoe lang dat duurt...
Annie en ik hebben een duitse catalogus-aannemer in de hand genomen.

Dezelfde aannemer die 4 jaar geleden het huis bouwde in Bedburg Hau waar mn ex nog woont, en toevallig ook nog dezelfde Bau-Leiter dus die kende ik al... altijd makkelijk toch?

Voor de kranenburgers onder u, we bouwen eenzelfde huis als er nu op de Schwarze Stege gebouwd word.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 september 2010 @ 18:56:36 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86759300
Is mini.m eigenlijk al gearriveerd? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86760943
Ik heb nog geen spandoeken met "baby pinkeln" zien hangen. :P
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_86762300
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:56 schreef Rewimo het volgende:
Is mini.m eigenlijk al gearriveerd? :)
Mini M moet nog een goeie 4 weken blijven zitten.
Maar t is dwarsligger...letterlijk en figuurlijk, dus als het tegen zit over week of 2 een keizersnee :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 september 2010 @ 21:35:14 #150
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86767139
Lijkt ie zeker op papa ;) Sterkte vast als het een KS moet worden. Is mij erg meegevallen destijds.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')