abonnement Unibet Coolblue
pi_85881950

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de pas gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot moeten gemarkeerd worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als ze ooit besluiten de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXI | CLIX
CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI | CXLII | CXLIII | CXLIV
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
pi_85882009
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:15 schreef R.vonBierelier het volgende:
Ik ben gisteravond eindelijk aan De helaasheid der dingen (2009) toegekomen.
Een grauwe coming-of-age-tale over een 13jarige jongen in een gezin met alcoholisten. Een erg mooie en trieste film.

IMDb: 7.6
Ik: 8.5
Had je het boek ook gelezen? Ik ben daar net in begonnen en hoor dat dat, zoals zo vaak, beter is dan de film :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_85882172
Kindergarten Cop 1990

Arnold Schwarzenegger speelt een undercover agent, die uit Oostenrijk komt maar in de VS werkt. Om een slechterik niet vrijuit te laten gaan, moet hij de vrouw van de crimineel opsporen die tegen hem kan getuigen. Om die weer op te sporen moet hij het zoontje vinden, die in de peuterspeelzaal zit. Hij gaat undercover als leraar van de peuterspeelzaal en wordt helemaal gepest door de kinderen. Hij gaat de harde methoden van de politie toepassen om ze op orde te brengen.

Mening:
Er zit teveel diepgang/geweld in de film (vooral in het begin) om een kinderfilm te zijn. Maar voor volwassenen is het weer veel te kinderachtig. Desondanks is het leuk om Arnold Schwarzenegger getreiterd te zien worden door peuters.
Verder:
''Bring your toy back to the cahpet!''
''It's not a Tumah!''
''I'm the Pahty Poopah!''
''THERE IS NO BATHROOM!!!''
''I'm a cahp you idiot!''

Mijn cijfer: 6,5
Imdb: 5,8

[ Bericht 1% gewijzigd door Klipnap op 30-08-2010 20:07:36 ]
pi_85882187
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:05 schreef Lienzz het volgende:
Shutter Island,

verhaal is bekend aangezien er een aantal reviews voorbij komen in dit topic, paar dagen geleden gezien en moet zeggen, een erg goede en sterke film. Weekje ervoor Inception gezien, maar Inception is toch een veel zwakkere film als Shutter Island. DiCaprio is wel goed bezig, en met Shutter Island kan hij een 3e topfilm aftekenen op zijn lijstje, (Blood Diamond, Body of Lies en nu ook nog Shutter Island)

Shutter Island is echt een film die ik graag nogmaals wil zien, en dat zegt veel over een film.
Cijfer: 8,5
Dat was ook het eerste wat ik zei na Inception: "dan vond ik Shutter Island beter".
pi_85882354
The Human centipede. Geen hoogstandje qua FX, maar je bent behoorlijk ziek als je zoiets kan verzinnen :')
Flauw he?
pi_85883351
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Had je het boek ook gelezen? Ik ben daar net in begonnen en hoor dat dat, zoals zo vaak, beter is dan de film :P
Het zijn gewoon twee verschillende dingen. Je kan een boek toch nooit één-op-één vertalen naar een film, het zal altijd anders zijn. Ik word dan meestal ook nogal moe van mensen die steevast "het boek beter vinden dan de film" omdat het boek er het eerst was. Het boek was goed, de film was ook goed, en daarmee uit (de film heeft niet voor niets een grote prijs gewonnen hé.)

Vreemd genoeg zijn dat meestal ook de mensen die films als Romeo + Juliet helemaal het einde vinden, maar nog nooit een letter Shakespeare hebben gelezen wegens te moeilijk. (En ja, ik vond die film ook goed.)
pi_85884757
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:10 schreef Klipnap het volgende:
Kindergarten Cop 1990
[ afbeelding ]
Arnold Schwarzenegger speelt een undercover agent, die uit Oostenrijk komt maar in de VS werkt. Om een slechterik niet vrijuit te laten gaan, moet hij de vrouw van de crimineel opsporen die tegen hem kan getuigen. Om die weer op te sporen moet hij het zoontje vinden, die in de peuterspeelzaal zit. Hij gaat undercover als leraar van de peuterspeelzaal en wordt helemaal gepest door de kinderen. Hij gaat de harde methoden van de politie toepassen om ze op orde te brengen.

Mening:
Er zit teveel diepgang/geweld in de film (vooral in het begin) om een kinderfilm te zijn. Maar voor volwassenen is het weer veel te kinderachtig. Desondanks is het leuk om Arnold Schwarzenegger getreiterd te zien worden door peuters.
Verder:
''Bring your toy back to the cahpet!''
''It's not a Tumah!''
''I'm the Pahty Poopah!''
''THERE IS NO BATHROOM!!!''
''I'm a cahp you idiot!''

Mijn cijfer: 6,5
Imdb: 5,8
dats idd een leuke film!
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:20:17 #8
316494 Miss_Sas
Crazy B!tch...
pi_85884773
ga dadelijk maar weer eens matrix reloaded kijken :)
is alweer een tijdje geleden :)
Live Love Laugh... :) that's all you have to do to be happy :)
pi_85884837
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Miss_Sas het volgende:
ga dadelijk maar weer eens matrix reloaded kijken :)
is alweer een tijdje geleden :)
Ik ook, waar kwam het ook alweer op? oO<
Twiddel
pi_85884856
salt
6.5
case 39
6
the expendables
5

[ Bericht 29% gewijzigd door luffyd op 30-08-2010 20:51:05 ]
  Moderator maandag 30 augustus 2010 @ 21:31:36 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_85887619
Splice
SciFi

Een stel jonge wetenschappers, man en vrouw, doet experimenten met het creëren van nieuwe levensvormen. Het experiment waar ze mee bezig zijn moet van het bedrijf waar ze voor werken worden stopgezet, zodat ze verder kunnen met een ander onderzoek naar een of ander speciale proteïne .

Ze gaan in het geheim toch verder met hun eigen experiment, dat een stapje verder gaat dan ze ooit hadden kunnen vermoeden.

Spannende film tot op het eind.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:02:39 #12
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_85889209
Kaigenrei

Persoonlijk vond ik het niet een film om veel woorden aan vuil te maken. Enkele interessante scenes, maar niet meeslepend of zo. Je kijkt, ziet en dan is het eindelijk afgelopen.

Slechtste film van augustus.
pi_85889364
cemetary junction



Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama
95 minuten

geregisseerd door Ricky Gervais en Stephen Merchant
met Christian Cooke, Tom Hughes en Jack Doolan

Cemetery Junction gaat over het grappige, ontroerende en universele verhaal van drie vrienden die zich opgesloten voelen in hun kleine stadje en er van dromen eruit te ontsnappen. Engeland, 1970. Drie vrienden brengen hun dagen door met grappen maken, drinken, vechten en achter de meisjes aan lopen. Freddie (Christian Cooke) wil het arbeiderswereldje verlaten maar de coole, charismatische Bruce (Tom Hughes) en de beminnelijke loser Snork (Jack Doolan) zijn tevreden met wat ze hebben. Wanneer Freddie in z’n nieuwe job als deur-aan-deur-verkoper zijn oude vriendinnetje Julie (Felicity Jones) tegen het lijf loopt, wordt de groep gedwongen keuzes te maken die hun leven voor altijd zal veranderen.


Op zich wel een goeie film met een leuke boodschap, heb me er wel mee vermaakt..
Maar tis niet een film die me nog weken bij zou blijven ofzo.. een 6+
pi_85897590
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:31 schreef Karina het volgende:
Splice
SciFi

Een stel jonge wetenschappers, man en vrouw, doet experimenten met het creëren van nieuwe levensvormen. Het experiment waar ze mee bezig zijn moet van het bedrijf waar ze voor werken worden stopgezet, zodat ze verder kunnen met een ander onderzoek naar een of ander speciale proteïne .

Ze gaan in het geheim toch verder met hun eigen experiment, dat een stapje verder gaat dan ze ooit hadden kunnen vermoeden.

Spannende film tot op het eind.
[ afbeelding ]
ga ik ook kijken binnenkort, alleen wil iets betere kwaliteit :) ipv R5
pi_85899900
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 01:07 schreef resque het volgende:

[..]

ga ik ook kijken binnenkort, alleen wil iets betere kwaliteit :) ipv R5
splice is heel gaaf!! :D
pi_85901301
Little Big Man (Arthur Penn, 1970)
De opzet (later overgenomen in Forrest Gump) is aardig, maar het springt toch wel iets te veel heen en weer tussen drama en komedie, de balans is hierin niet echt goed gevonden. Heb me er verder wel mee vermaakt, al had het wel iets korter gemogen. 7.0

Midnight Cowboy (John Schlesinger, 1969)
Prima acteerwerk van Voigt en Hoffman, daar moet de film het ook voornamelijk van hebben. De flashbacks vond ik persoonlijk wat minder,de droombeelden al een stuk beter. De soundtrack is goed, alleen jammer dat bepaalde nummers te vaak terugkomen.7.5

Clash of the Titans (Louis Leterrier, 2010)
Tja, valt weinig positiefs over te vertellen. Vrij matig script, zeer matige special effects en enkele acteurs die zich behoorlijk verlagen door in deze film mee te doen... 4.5

Unthinkable (Gregor Jordan, 2010)
Geen zeer hoogstaande film, maar door zijn niet al te standaard Hollywood aanpak toch nog prima kijkvoer. Michael Sheen is erg sterk en ben er zelf nog niet echt uit wat ik van de rol van Samuel L. Jackson vond. 7.3

The Eiger Sanction (Clint Eastwood, 1975)
Een van de eerste films waarbij Eastwood zowel als acteur was te zien en ook achter de camera stond. The Eiger Sanction is zeker geen hoogstaande film, maar toch nog vermakelijk. Voornamelijk door de foute dialogen en het lekker simpele (James Bond-achtige) script. Verder de nodige mooie shots van het beklimmen van de Eiger. 7.0
pi_85903081
Na Inception was ik benieuwd naar meer werk van Joseph Gordon-Levitt, dus heb een paar films met hem erin gezien, daarnaast nog wat andere films:

500 days of Summer
Soort anti-romantische film. Jongen wordt verliefd op meisje dat niet in de liefde gelooft. JGL acteert goed, net als Zooey Dechanel. Origineel in elkaar gezet, erg vermakelijke film.
IMDb: 8.0
ik: 8.0

The Lookout
Jongen heeft het goed voor elkaar als hij klaar is met de middelbare school. Door een auto-ongeluk loopt hij een hersenbeschadiging op en ziet zijn leven er een stuk minder rooskleurig uit. Een stel criminelen maakt misbruik van hem. Wederom goed acteerwerk van JGL en een mooie bijrol van Jeff Daniels.
IMDb: 7.2
ik: 7.6

GI Joe: The Rise of Cobra
De GI Joes moeten een of ander nucleair spul uit handen van de vijand houden. Wel een vermakelijke actiefilm, af en toe mooie effects. Verder slap verhaal.
IMDb: 5.8
Ik: 5.0

Surrogates
Film met Bruce Willis als FBI detective. Het is 2017 en iedereen heeft een robot, een surrogaat. Thuis zit je in je machine en bestuur je je robot naar je werk of waar je dan ook naartoe wilt. Er is geen criminaliteit meer en besmettelijke ziektes komen niet meer voor. Alles gaat mis als er een wapen opduikt dat mensen kan vermoorden via hun surrogaat. Wel vermakelijk, verhaal soms wat slap uitgewerkt.
IMDb: 6.3
Ik: 6.5

Die Welle
Gebaseerd op een waargebeurd experiment. Een leraar probeert leerlingen bij te brengen wat een dictatuur inhoudt door er zelf één in de klas te beginnen. Uiteraard heeft dit vervelende gevolgen. Wel een aardige film met een goed verhaal, maar ik had er meer van verwacht, er zit nu nog te veel onzin omheen.
IMDb: 7.5
Ik: 7.0

Teeth
Foute film over een meisje dat naast een kerncentrale woont en daardoor een lichamelijke afwijking heeft. Het meisje wil wachten met seks tot het huwelijk. Als ze toch verder gaat met een jongen, komt ze erachter wat haar lichamelijke afwijking inhoudt.
IMDb: 5.8
Ik: :')
pi_85904376
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:37 schreef Rianne84 het volgende:
Na Inception was ik benieuwd naar meer werk van Joseph Gordon-Levitt, dus heb een paar films met hem erin gezien, daarnaast nog wat andere films:

500 days of Summer
Soort anti-romantische film. Jongen wordt verliefd op meisje dat niet in de liefde gelooft. JGL acteert goed, net als Zooey Dechanel. Origineel in elkaar gezet, erg vermakelijke film.
IMDb: 8.0
ik: 8.0

The Lookout
Jongen heeft het goed voor elkaar als hij klaar is met de middelbare school. Door een auto-ongeluk loopt hij een hersenbeschadiging op en ziet zijn leven er een stuk minder rooskleurig uit. Een stel criminelen maakt misbruik van hem. Wederom goed acteerwerk van JGL en een mooie bijrol van Jeff Daniels.
IMDb: 7.2
ik: 7.6

GI Joe: The Rise of Cobra
De GI Joes moeten een of ander nucleair spul uit handen van de vijand houden. Wel een vermakelijke actiefilm, af en toe mooie effects. Verder slap verhaal.
IMDb: 5.8
Ik: 5.0

Surrogates
Film met Bruce Willis als FBI detective. Het is 2017 en iedereen heeft een robot, een surrogaat. Thuis zit je in je machine en bestuur je je robot naar je werk of waar je dan ook naartoe wilt. Er is geen criminaliteit meer en besmettelijke ziektes komen niet meer voor. Alles gaat mis als er een wapen opduikt dat mensen kan vermoorden via hun surrogaat. Wel vermakelijk, verhaal soms wat slap uitgewerkt.
IMDb: 6.3
Ik: 6.5

Die Welle
Gebaseerd op een waargebeurd experiment. Een leraar probeert leerlingen bij te brengen wat een dictatuur inhoudt door er zelf één in de klas te beginnen. Uiteraard heeft dit vervelende gevolgen. Wel een aardige film met een goed verhaal, maar ik had er meer van verwacht, er zit nu nog te veel onzin omheen.
IMDb: 7.5
Ik: 7.0

Teeth
Foute film over een meisje dat naast een kerncentrale woont en daardoor een lichamelijke afwijking heeft. Het meisje wil wachten met seks tot het huwelijk. Als ze toch verder gaat met een jongen, komt ze erachter wat haar lichamelijke afwijking inhoudt.
IMDb: 5.8
Ik: :')
teeth is dus helemaal niks? t klinkt opzich wel grappig....
pi_85904678
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:20 schreef casper019 het volgende:

[..]

teeth is dus helemaal niks? t klinkt opzich wel grappig....
Nou ja, als je van afgebeten penissen houdt is het een aanrader. Anders zou ik voordat je 'm kijkt zorgen voor een noemenswaardig alcoholniveau in je bloed.
pi_85906194
whahaha dan kijk ik em maar niet, maar damn weet niet wa tik vanaf moet kijke nu dan :P
pi_85906299
Army of Darkness
Wat een belachelijk slechte film eigenlijk, gewoon te triest voor woorden.. Misschien dat dat dan juist de charme moet zijn geweest in een tijd dat effecten echt niet veel beter konden, maar als je dit nu kijkt dan lig je meer in een deuk om de techniek dan om de humor die ze uitbeelden. Het verhaal leek wel interessant, maar de eerder genoemde stoorzenders namen eigenlijk elke vorm van vermaak al weg... Leuk met veel bier en een paar vrienden misschien?
Where facts are few, experts are many.
pi_85906409
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:24 schreef Atreidez het volgende:
Army of Darkness
Wat een belachelijk slechte film eigenlijk, gewoon te triest voor woorden.. Misschien dat dat dan juist de charme moet zijn geweest in een tijd dat effecten echt niet veel beter konden, maar als je dit nu kijkt dan lig je meer in een deuk om de techniek dan om de humor die ze uitbeelden. Het verhaal leek wel interessant, maar de eerder genoemde stoorzenders namen eigenlijk elke vorm van vermaak al weg... Leuk met veel bier en een paar vrienden misschien?
[ afbeelding ]
Uiteraard. De film neemt zichzelf absoluut niet serieus en met die instelling moet je de film ook zien..pure cult :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_85907808
The Pillars of the Earth (Serie van 8 afleveringen)

Gaat over het bouwen van een cathedraal met alle machtsgevolgen van bishops, koningen etc. Erg leuke serie om te kijken. Goede rol ook weer van onze cocksucker Ian McShane uit de serie deadwood :)

IMDB: 9.0
IK: 8.5
pi_85911254
quote:
Avatar, 2009.
Eindelijk Avatar gezien, verhaal deed me denken aan The mission, alleen Avatar loopt goed af. Film vervat vrij klassieke kritiek op imperialistisch Westen, waartegen de nobele wilde en in dit geval 'Eywe', ofwel Gaia, wordt afgezet. Wat het verhaal betreft dus eigenlijk niets nieuws onder de zon. De 3D-effecten heb ik niet kunnen aanschouwen, want de film gezien op tv.
Cijfer 8.
El secreto de sus ojos, 2009.
Ingetogen, bijna melancholiek relaas over een gepensioneerde politie-inspecteur in Argentinië die 25 jaar na dato boek wil schrijven over een verkrachtings/moordzaak uit 1973, die niet volledig afgehandeld is, met verrassend einde. De film laat in feite subtiel zien hoe de toenmalige junta het juridische proces verstoorde.
Cijfer 8.
O, ja, ook nog 45 minuten van The Expendables gezien. Ik weet niet of ik zo'n clichématige film nog af moet zien. Daar kan het grapje met Broes Willis, Sly Stallone en Arnie in 1 shot niets aan af doen.
Laatste film, The Expendables, toch nog even afgezien. De film krijgt van mij het unieke cijfer 0. :).

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 02-09-2010 14:19:17 ]
I´m back.
pi_85913393
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:10 schreef Klipnap het volgende:

Verder:
''Bring your toy back to the cahpet!''
''It's not a Tumah!''
''I'm the Pahty Poopah!''
''THERE IS NO BATHROOM!!!''
''I'm a cahp you idiot!''

Mijn cijfer: 6,5
Imdb: 5,8
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')