abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 december 2010 @ 18:28:49 #76
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_89841349
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:25 schreef Chilliewillie88 het volgende:

[..]

Dit slaat echt werkelijk nergens op.
Op basis van wat had NL nooit de WK-finale gehaald indien er een beneliga geweest was? Omdat MVV, Sparta, en andere niemandalletjes niet meer in de hoogste afdeling zouden spelen?
En in welk opzicht zou het nationaal elftal opgegeven moeten worden? Alsof er zoveel Nederlandse international bij ploegjes spelen die de boot zouden missen in geval van een beneliga :p
Door een beneliga spelen er minder Nederlanders op het hoogste niveau, spelen er minder Nederlanders Europees; daardoor doen ze geen ervaring op. Spelers als Mathijsen, Robben en Van Bommel zijn via middelmatige ploegen naar boven gekomen. Het is maar de vraag of ze zich in een 2e klasse ook zo hadden ontwikkeld.
  zondag 12 december 2010 @ 18:29:02 #77
327384 Bigwillem10
Life is a bitch fuck it.
pi_89841364
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:27 schreef Chilliewillie88 het volgende:

[..]

Ik hoop het voor jouw, maar ik twijfel er erg aan.
Ik zie het op de volgende manier:
Nederland heeft langer volgehouden dan België. Uitendelijk was de Belgische competitie vroeger ook een uitstekende competitie waarbij mooie europese resultaten gehaald werden. Ik verwacht dat het Nederlands clubvoetbal binnen een aantal jaar op dezelfde plaats staat als het Belgisch voetbal. De resultaten van de laatste jaren geven mij daarin in ieder geval al wel gelijk.
Je vergeet de crisis.. en de jeugd die nu speelt bij topclubs als ajax en feyenoord. Let op in 2012 worden we europees kampioen en binnen nu en een jaar of 2 3 staan we ergens in de finale van een europacup toernooi.
Puur dankzij de crisis. Wat denk je wat er gebeurt als de uefa de regel van geen schuld gaat in voeren.
Dan komen Real en Barca niet meer aan het voetballen hoor..
  zondag 12 december 2010 @ 18:31:29 #78
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_89841440
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:29 schreef Bigwillem10 het volgende:

[..]

Let op in 2012 worden we europees kampioen en binnen nu en een jaar of 2 3 staan we ergens in de finale van een europacup toernooi.

Lol, ik hoop dat je niet kei hard op je bek gaat met die Hollandse arrogantie :p
Dat eerste, kan ik nog eventueel zien gebeuren. Dat tweede daar geloof ik helemaal niks van.
  zondag 12 december 2010 @ 18:33:59 #79
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_89841526
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:31 schreef Chilliewillie88 het volgende:

[..]

Lol, ik hoop dat je niet kei hard op je bek gaat met die Hollandse arrogantie :p
Dat eerste, kan ik nog eventueel zien gebeuren. Dat tweede daar geloof ik helemaal niks van.
Ach ja...jullie Belgen beweren dat jullie in 2014 wereldkampioen worden.

http://www.elfvoetbal.nl/(...)-2014-wereldkampioen

:')
  zondag 12 december 2010 @ 18:37:31 #80
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_89841642
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:33 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ach ja...jullie Belgen beweren dat jullie in 2014 wereldkampioen worden.

http://www.elfvoetbal.nl/(...)-2014-wereldkampioen

:')
Ik heb jouw linkjes al op 36 andere fora gelezen, het volstaat wel poppeltje :)
  zondag 12 december 2010 @ 18:40:13 #81
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_89841749
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:29 schreef Bigwillem10 het volgende:
Je vergeet de crisis.. en de jeugd die nu speelt bij topclubs als ajax en feyenoord. Let op in 2012 worden we europees kampioen en binnen nu en een jaar of 2 3 staan we ergens in de finale van een europacup toernooi.
Puur dankzij de crisis. Wat denk je wat er gebeurt als de uefa de regel van geen schuld gaat in voeren.
Dan komen Real en Barca niet meer aan het voetballen hoor..
En Ajax en Feyenoord staan er financieel goed voor?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 12 december 2010 @ 18:41:36 #82
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_89841793
quote:
5s.gif Op zondag 12 december 2010 18:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En Ajax en Feyenoord staan er financieel goed voor?
quote:
5s.gif Op zondag 12 december 2010 18:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En Ajax en Feyenoord staan er financieel goed voor?
lol idd, Feyenoord mag content zijn als ze binnen 3 jaar nog in de eredivisie spelen ipv een Europese titel te hebben.
  zondag 12 december 2010 @ 18:46:35 #83
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_89841982
Het kan me trouwens niet echt boeien of die Belgische ploegen nu Europees ver raken of niet. Die spelen vaak met 8 of 9 buitenlanders, daar is weinig Belgisch aan. Geldt sowieso wel voor meer landen, daar mag wel eens een regeltje voor komen (minstens 6 uit eigen land of zo), fuck Europese wetgeving.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_89848062
quote:
2s.gif Op zondag 12 december 2010 18:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het kan me trouwens niet echt boeien of die Belgische ploegen nu Europees ver raken of niet. Die spelen vaak met 8 of 9 buitenlanders, daar is weinig Belgisch aan. Geldt sowieso wel voor meer landen, daar mag wel eens een regeltje voor komen (minstens 6 uit eigen land of zo), fuck Europese wetgeving.
Dat is bij Nederlandse clubs niet veel anders.
Ik hoop echt dat er een BENE Liga komt, alle Nederlandse en Belgishe topclubs tegen elkaar.
En dan eigenlijk de voetbalclubs niet meer belasten en dan hopen dat we weer mee kunnen doen in Europa. Is ook beter voor de economie.
pi_89851158
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:13 schreef Bigwillem10 het volgende:

[..]

Az heb gelijk gespeeld tegen luik beste vriend dus niet zoals jij zei alles gewonnen..
groningen heb mechelen 2 keer afgeslacht 5-0 thuis en 2-3 uit ( oefen wedstrijd maar dan nog ook die tellen)
En je gaatt me toch niet vertellen dat jij het belgische voetbal beter of gelijkwaardig vindt aan het nederlandse voetbal.....
De NL competitie is de laatste twee jaar wellicht nog een tikkeltje beter dan de Belgische, maar veel zal het niet meer zijn.
En gelijk gespeeld of niet, Standard heeft AZ uitgeschakeld beste vriend. Net zoals Anderlecht voor Ajax eindigde door een zege id Arena en net zoals Gent Feyenoord uitschakelde.
En met wat kom jij dan af , met vriendschappelijke matchen ... Ik kan zat vriendschappelijke matchen uitzoeken waar het resultaat omgekeerd was.
pi_89851264
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:04 schreef Chilliewillie88 het volgende:

[..]

Beter of gelijkwaardig is dan het nederlands voetbal..
Als we naar de topploegen kijken schelen Ajax, PSV, Twente, Anderlecht, Club Brugge, Standard echt niet zoveel van niveau. Dit blijkt ook uit resultaten van onderlinge confrontaties. In Nederland werkt men met een nog iets groter budget, maar dat verschil is maar moeilijk terug te vinden in de cijfers. Het verschil ligt volgens mij nog altijd op het vlak van de subtop. Hier is de Nederlandse competitie een pak sterker dan de Belgische competitie. Maar je kan echt wel niet vandaag de dag nog zeggen dat een Nederlandse topclub in se veel meer kans maakt op een Europese prijs dan een Belgische ploeg. Deze kans is min of meer teruggebracht tot 0,0. Ook het Nederlands clubvoetbal zit in een neergaande spiraal, ook al ontkennen jullie dat.
denk dat dit wellicht dicht bij de waarheid zit. Maar dat zullen van poppel en zijn vriendje wel weer ontkennen met commentaren van bedenkelijk niveau.
pi_89851375
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:24 schreef Bigwillem10 het volgende:
Kijk naar de geschiedenis van de eredivise . in de jaren 70 , 80 en 90 hoorde wij bij de beste van de wereld of waren we de beste van de wereld.

het Belgisch competitievoetbal behoorde in veel van die jaren OOK tot de (sub)top van Europa ... wat betekenTTTTT dat heden ten dage, niks toch ?
  zondag 12 december 2010 @ 21:58:59 #88
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_89851421
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:56 schreef BramKVO het volgende:

[..]

denk dat dit wellicht dicht bij de waarheid zit. Maar dat zullen van poppel en zijn vriendje wel weer ontkennen met commentaren van bedenkelijk niveau.
Ze zitten er wsl te dicht op om het te kunnen zien. Maar heel Europa doet het wel.
Minder dan 20 jaar geleden werd de CL nog gewonnen door een Nederlandse ploeg, minder dan 10 jaar geleden de Uefa cup. Vandaag de dag schiet er niks van dit alles nog over. Een 1/4e finale in de Uefa cup moet men beschouwen als een succes.
  zondag 12 december 2010 @ 22:03:11 #89
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_89851679
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:56 schreef BramKVO het volgende:

[..]

denk dat dit wellicht dicht bij de waarheid zit. Maar dat zullen van poppel en zijn vriendje wel weer ontkennen met commentaren van bedenkelijk niveau.
Tja...jullie Belgen vinden de Belgische competitie beter, wij vinden de Nederlandse competitie beter. Dus vanuit beide perspectieven zou een beneliga een verslechtering betekenen. Niet doen dus dus, die fucking beneliga!!
  zondag 12 december 2010 @ 22:05:17 #90
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_89851817
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:58 schreef Chilliewillie88 het volgende:

[..]

Ze zitten er wsl te dicht op om het te kunnen zien. Maar heel Europa doet het wel.
Minder dan 20 jaar geleden werd de CL nog gewonnen door een Nederlandse ploeg, minder dan 10 jaar geleden de Uefa cup. Vandaag de dag schiet er niks van dit alles nog over. Een 1/4e finale in de Uefa cup moet men beschouwen als een succes.
Dat waren uitschieters...en waarom zou zo'n uitschieter niet weer kunnen gebeuren? Maargoed, als we door de Belgische parasieten worden leeggezogen, dan zal het i.i.g. zeker niet gebeuren.
  zondag 12 december 2010 @ 22:11:25 #91
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_89852169
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:03 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Tja...jullie Belgen vinden de Belgische competitie beter, wij vinden de Nederlandse competitie beter. Dus vanuit beide perspectieven zou een beneliga een verslechtering betekenen. Niet doen dus dus, die fucking beneliga!!
Nee, wij vinden de Belgische competitie niet beter. Ik vind de Nederlandse competitie beter om redenen die ik hier al meermaals gezegd hebt.
Maar ik ben er zeker van dat een Beneliga voor beide partijen beter zal zijn. Weg met de kleine rotploegjes!
  zondag 12 december 2010 @ 22:16:04 #92
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_89852475
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:11 schreef Chilliewillie88 het volgende:

[..]

Nee, wij vinden de Belgische competitie niet beter. Ik vind de Nederlandse competitie beter om redenen die ik hier al meermaals gezegd hebt.
Maar ik ben er zeker van dat een Beneliga voor beide partijen beter zal zijn. Weg met de kleine rotploegjes!
Die kleine rotploegjes maken ook een competitie! Feyenoord - Sparta is 1000x interessanter dan Heerenveen-Gent ooit zal zijn.
pi_89852616
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:16 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die kleine rotploegjes maken ook een competitie! Feyenoord - Sparta is 1000x interessanter dan Heerenveen-Gent ooit zal zijn.
hier ben ik ook mee akkoord. Derby's als Cercle-Club of RWDM-Anderlecht (om maar een vb uit het verleden te nemen), maken het voetbal mooi. Dus ofwel kies je inderdaad voor een schaalvergroting met een Beneliga om het niveau misschien op te krikken ofwel hou je vast aan de leuke, historische, charmante duels. Voor mij mag gerust het laatste omdat er mijn inziens andere en betere manieren zijn om het niveau op te krikken. Een inperking op derderangsbuitenlanders bijvoorbeeld.
pi_89857292
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:16 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die kleine rotploegjes maken ook een competitie! Feyenoord - Sparta is 1000x interessanter dan Heerenveen-Gent ooit zal zijn.
Op de lange duur ontstaan er gewoon nieuwe derby's. Misschien dat Heerenveen-Gent nooit echt interessant zal worden, maar bv. twee maal per jaar een Anderlecht-Ajax wordt volgens mij wel een echt evenement hoor.
  maandag 13 december 2010 @ 03:44:32 #95
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_89862303
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:18 schreef BramKVO het volgende:

[..]

hier ben ik ook mee akkoord. Derby's als Cercle-Club of RWDM-Anderlecht (om maar een vb uit het verleden te nemen), maken het voetbal mooi. Dus ofwel kies je inderdaad voor een schaalvergroting met een Beneliga om het niveau misschien op te krikken ofwel hou je vast aan de leuke, historische, charmante duels. Voor mij mag gerust het laatste omdat er mijn inziens andere en betere manieren zijn om het niveau op te krikken. Een inperking op derderangsbuitenlanders bijvoorbeeld.
Dat is absoluut waar. Derby's maken het voetbal mooier. Maar niet noodzakelijk beter... en ik denk dat er daar momenteel een grotere vraag aan is...
  maandag 13 december 2010 @ 23:48:06 #96
327384 Bigwillem10
Life is a bitch fuck it.
pi_89901112
Laten we nou gewoon ff eerlijk zijn :
Belgie stelt in het europese en wereldwijde voetbal niks voor.
Dat is ook helemaal niet erg want jullie zijn weer de top in andere sporten.
Wij stellen mischien niet zo veel voor in competitie verband zoals het eerst altijd was. Maar Als het om het totaal plaatje gaat zijn wij nog steeds de top van de wereld helemaal na het afgelopen WK.
Een oplossing voor beide competities zou zijn de bene liga.
12 nederlandse clubs 6 belgische. Ik denk serieus dat het dan helemaal goed komt.
pi_89902591
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Met 16 clubs heb je gewoon te weinig wedstrijden ...
In Portugal speelt men al jaren met zestien clubs. Het heeft hen geen windeieren gelegd.

Te weinig wedstrijden, een te ingewikkelde competitie, ... : het is gewoon allemaal gelul. De kleine clubs zijn gewoon bang voor de degradatie. Punt. Op zich is dat hun recht, maar dan moeten ze er ook maar voor uitkomen. En er de consequenties van dragen.

Straks verkopen de grote clubs hun tv-rechten alleen, en blijven de elf kleintjes met niets over. Binnen x aantal jaar kom je dan automatisch in een competitie met tien-twaalf clubs terecht. Het is alleen jammer dat daarvoor mooie clubs met leuke supporters zullen moeten voor sneuvelen.
pi_89951248
Ongelooflijk. Een aantal clubs pleit er nu schaamteloos voor om de degradatieregels in eerste dit seizoen aan te passen en de laatste eindronde met de tweedeklassers te laten spelen, in plaats van rechtstreeks te zakken. Het nummer vijftien zou zelfs helemaal gered zijn.

Regels van een lopend voetbalseizoen veranderen, je moet maar durven. En dan maar blijven beweren dat de beslissing om naar 18 helemaal niets met de angst voor degradatie te maken heeft...
  woensdag 15 december 2010 @ 11:34:35 #99
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_89951607
Terug naar 18 ploegen is sowieso een slechte evolutie voor onze competitie. Ook al laat je er 2 gwn degraderen, dan moeten er 4 (!) nieuwe ploegen bijkomen. Maar uiteindelijk maakt het niet veel uit, komt er toch op neer dat je weer een hoop zwakke ploegen in 1e gaat krijgen.

Enig lichtpuntje in al deze miserie is dat dit wsl de kansen van OHL op promotie vergroot *O*
pi_89952380
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:34 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Terug naar 18 ploegen is sowieso een slechte evolutie voor onze competitie. Ook al laat je er 2 gwn degraderen, dan moeten er 4 (!) nieuwe ploegen bijkomen. Maar uiteindelijk maakt het niet veel uit, komt er toch op neer dat je weer een hoop zwakke ploegen in 1e gaat krijgen.

Enig lichtpuntje in al deze miserie is dat dit wsl de kansen van OHL op promotie vergroot *O*
en die van Oostende (al zullen die dringend weer mogen beter spelen) !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')