Als je van te voren stoelen wilt vastleggen (kan bij de meeste maatschappijen), betaal je daar extra voor. Dus als je voor het goedkoopste ticket kiest, is de kans groot dat je niet de fijnste stoelen krijgt. Je kunt wel proberen te bellen naar de maatschappij (kunnen vaak meer dan reisbureaus) en dan kunnen zij misschien nog stoelen vastleggen, maar ik weet niet of je hier dan ook voor betaalt. Zou kunnen.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Deze stoelen waren trouwens ook in 1 boeking, maar we zaten dus niet naast elkaar omdat we dus nog online moesten inchecken. Wat dus misging. Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:50 schreef theywerebulletsmofo het volgende:
Wij gaan volgende zomer naar de VS. Eén van ons is een vent van zo'n 2 meter en ik probeer erachter te komen hoeveel extra kosten je hebt als je extra beenruimte zou willen reserveren. Ik kom er op bijv. de KLM site niet achter. Hebben jullie een idee? En is het nuttig om dit te doen?
We moeten in het hoogseizoen, helaas. Dus half juli tot half augustus. Hoe kunnen we toch een beetje een goeie deal vinden voor een ticket naar Californië?
Het overkomt mij regelmatig dat ik uit zo'n acht stoelen kan kiezen. Dat wil volgens mij niet vanzelfsprekend zeggen dat de rest al vergeven is. Er wordt je slechts een beperkte set uit de nog vrije stoelen aangeboden. Een andere reiziger die aan het inchecken is, ziet waarschijnlijk een andere set.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
Toen ik wilde inchecken kon ik nog kiezen uit acht stoelen. Lijkt me niet dat alle andere stoelen reeds door frequent flyers waren gereserveerd.
Dank voor je antwoord! Begrijp ik het goed dat de normale stoelen met extra beenruimte niet extra kosten? toch maar eens informeren bij KLM o.i.d.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
Met KLM kan je via manage your booking vanaf 3 maanden voor vertrek je zitplaatsen vastleggen, en ik kan je verzekeren dat dan de meeste zitplaatsen gewoon nog beschikbaar zijn op dat moment.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Vaak zijn die plekken al snel 'verkocht', dus probeer het idd zsm te regelen. Beste is online vlucht boeken en daarna contact opnemen met KLM (of andersom!). Zij kunnen stoelen voor je reserveren.
KLM heeft nu ook een comfort class, waar je sowieso meer beenruimte hebt, maar daar zijn idd kosten aan verbonden en frequent flyers gaan voor.
Dus dan is het ook meteen normaal dat er nog geen glas water aangeboden wordt?quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:57 schreef Fogel het volgende:
Als jij in je claim hard kan maken dat Icelandair een weermachine heeft en die niet gebruikt heeft omdat ze graag jou vertraging wilden laten krijgen, wens ik je een leuke rechtzaak toe.
Weer valt dus echt buiten de verantwoording van een maatschappij.
Hoeveel wil je claimen hiervoor dan? Heb je uberhaupt gevraagd naar een glas water, of heb je 3,5 uur in semi-gedehydrateerde toestand zitten wachten op wat water? En indien je het gevraagd hebt, werd het geweigerd?quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:05 schreef Mryc het volgende:
[..]
Dus dan is het ook meteen normaal dat er nog geen glas water aangeboden wordt?
Alleen krijg je er in praktijk maar 8 in zo'n hersluitbare 1 liter zak van een bepaald formaat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 05:24 schreef Qebbel het volgende:
Je mag 10 losse flesjes van max 100ml in je handbagage.
Mijn ervaring met Delta is dat ze zich in ieder geval wel verantwoordelijk voelden en ondanks mijn vertraging op de New York vlucht, mij direct overboekten op een latere vlucht naar Buffalo, omdat de eerdere vlucht onmogelijk door mij gehaald kon worden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
Mijn ervaring is ook dat (toevallig ook Delta) zonder mokken een alternatief zoekt. (dus ik heb gewoon die vlucht met korte overstap geboekt, voordat ik deze vraag stelde)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Delta is dat ze zich in ieder geval wel verantwoordelijk voelden en ondanks mijn vertraging op de New York vlucht, mij direct overboekten op een latere vlucht naar Buffalo, omdat de eerdere vlucht onmogelijk door mij gehaald kon worden.
Nu weet ik niet de situatie op MSP, maar op New York (JFK) kon je direct na aankomst na de paspoortcontrole de douane door en de bagage weer afgeven voor de connecting vlucht, en daarna gelijk de veiligheidscheck door, dus als er geen vertraging is moet dat haalbaar zijn.
quote:Price specification
Adult
Total price excluding surcharge NOK 8 526
Credit card surcharge 75
Total price for all passengers NOK 8 601
Ticket price 5 850
Booking fee 10
Fuel surcharge 1 932
US international transportation tax 188
Airport Passenger Service Charge 119
Security charge 118
Airport Passenger Service Charge 102
USA passenger civil aviation security service fee 45
US INS user fee 41
US customs user fee 32
Netherlands noise isolation charge 32
US APHIS fee 30
USA passenger facility charge 27
Price (per passenger) 8 526
Number of passengers 1
Ik weet niet wat er in de kleine lettertjes van een ticket contract staat hierover. Ik heb echter nog nooit gehoord dat een maatschappij je achterlaat als je buiten je eigen schuld een aansluitende vlucht mist. Niet in mijn vriendenkring en niet in dit forum.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen, maar wel handig voor in de OP:
Als je maar 1u en 15 minuten hebt om over te stappen (en je hebt het ticket uitaard als 1 geheeld gekocht op bv de website van de airline zelf) op een relatief groot vliegveld zoals MSP (Minneanapolis), en je haalt dat niet omdat alles (douane, baggage opnieuw op de band, etc) nogal traag verloopt, is het dan de verantwoordelijkheid van de airline (aangezien ze het ticket zelf aan je verkocht hebben en dus de marge om over te stappen ruim genoeg vinden) om je toch verder te brengen met een latere vlucht, of moet je zelf een nieuw ticket betalen?
Gaat dus over een vlucht van buiten de VS naar de VS, en dan een binnenlandse vlucht verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |