abonnement Unibet Coolblue
pi_85761652
Volgende week gaan we met Aeroflot vanaf Schiphol via Moskou naar Beijing. Dit betekend dat we in transit gaan op Moskou wat voor mij nieuw is. Mij vraag is hoe zo'n transit werkt over het algemeen ? En of iemand al wat ervaring heeft hoe het gaat in Moskou.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:33:58 #2
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_85761706
Denk dat je je meer zorgen moet maken over aeroflot.
pi_85762038
Zorgen maken over aeroflot? _O-
Zeker nog nooit met ze gevlogen.

TS, op welk vliegveld heb je de overstap?
pi_85762450
Sjonge, lezen is ook moeilijk, er staat toch dat ie via Moskou vliegt? :')

Als je het vliegveld niet verlaat heb je geen transitvisum nodig, die je volgens mij alleen nodig hebt als je echt over land via naar een ander land gaat. Dus als je overstap tijd niet zo lang is, blijf je gewoon op het vliegveld om je volgende vlucht te pakken. Je bagage wordt gewoon doorgelabeld naar PEK en daar hoef je niet voor te zorgen. Je moet waarschijnlijk wel weer opnieuw inchecken voor je SVO-PEK vlucht. Succes!
pi_85762619
Nouja, Moskou heeft ook meerdere vliegvelden, dus helemaaal vreemd is die vraag ook niet :P Maar het zal dus wel Sheremetyevo zijn ja :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_85762634
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:00 schreef Coastertommm het volgende:
Sjonge, lezen is ook moeilijk, er staat toch dat ie via Moskou vliegt? :')

Als je het vliegveld niet verlaat heb je geen transitvisum nodig, die je volgens mij alleen nodig hebt als je echt over land via naar een ander land gaat. Dus als je overstap tijd niet zo lang is, blijf je gewoon op het vliegveld om je volgende vlucht te pakken. Je bagage wordt gewoon doorgelabeld naar PEK en daar hoef je niet voor te zorgen. Je moet waarschijnlijk wel weer opnieuw inchecken voor je SVO-PEK vlucht. Succes!
Klopt we stappen over op Moskou dus ik verwacht wat we achter de douane blijven en van de 1 slurf naar de andere slurf.

maar dat betekend dus dat ik niet richting bagage moet lopen maar denk ik naar een andere omgeving.
voor de gene hier boven dat ik met zorgen moet maken over Aeroflot zelf wil ik verwijzen naar http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot#Recent_developments
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_85762735
Hier heb je nog tripreports. Ik wens je veel succes alvast :)

http://www.airlinequality.com/Forum/aeroflot.htm
pi_85762840
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:07 schreef Thetallguy het volgende:
Nouja, Moskou heeft ook meerdere vliegvelden, dus helemaaal vreemd is die vraag ook niet :P Maar het zal dus wel Sheremetyevo zijn ja :)
Dat dus. -O-
pi_85762953
Graag on-topic blijven, ik wil dus gewoon weten hoe zo's transit werkt ik blijf bij de zelfde maatscapij dus verwacht ook het zelfde gebouw te blijven.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_85762979
Niet als je van SVO1 naar SVO2 moet.
pi_85763126
Sowieso zou het van SVE-2 (internationaal) naar SVE-1 (domestic) zijn, maar als hij naar peking vliegt zal hij waarschijnlijk gewoon in SVE-2 moeten blijven, wat prima te doen is. Ik heb daar zelf ooit een keer een nacht moeten doorbrengen vanwege slechte aansluiting en zelfs dat was best goed te doen. SVE-1 is een ander verhaal.....
pi_85764014
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:15 schreef Svlad_Cjelli het volgende:

[..]

Dat dus. -O-
Sorry, kwam een beetje lelijk over. Aeroflot heeft alleen cargo vanaf Domodedovo, dus vandaar dat ik al van Sheremetyevo uitgegaan was.
pi_85765201
foutje. :D

[ Bericht 23% gewijzigd door Svlad_Cjelli op 27-08-2010 11:49:20 ]
pi_85765631
Laat maar :')

Laten we maar weer OT gaan.. alles duidelijk TS?
pi_85767186
Bij de meeste vliegvelden staat op een bordje "transit', dat volg je dan.....
pi_85767611
Ik zou voor de zekerheid wel ff bij het inchecken melden dat je overstapt in moskou en dat je bagage doorgelabbeld wil hebben!
ik heb namelijk al een keer in Bangkok gestaan terwijl mijn bagage nog op de bagageband in Cairo lag :')
pi_85770683
Let inderdaad op bij de transfer of je evt. naar Sheremetovo 1 moet. Is dat zo dan heb je een Russisch visum nodig. Dat is punt 1. Punt 2 is dat je je niet op moet houden met de taxichauffeurs. Buiten, op de 2e of 3e vluchtheuvel voor de hoofdingang staan de busjes (Marchrutka's) die tussen Sheremetovo I, Sheremetovo II en de stad rijden. Tegen een van de zijruiten staat de prijs geplakt (Tarif). Zorg dan dat je wat roebels in kleienre hoeveelheden hebt, in de hal van Sheremetovo II staan geldautomaten. Gewoon wat nuttigs kopen met een groter biljet en je hebt klein.
pi_85772870
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Let inderdaad op bij de transfer of je evt. naar Sheremetovo 1 moet. Is dat zo dan heb je een Russisch visum nodig. Dat is punt 1. Punt 2 is dat je je niet op moet houden met de taxichauffeurs. Buiten, op de 2e of 3e vluchtheuvel voor de hoofdingang staan de busjes (Marchrutka's) die tussen Sheremetovo I, Sheremetovo II en de stad rijden. Tegen een van de zijruiten staat de prijs geplakt (Tarif). Zorg dan dat je wat roebels in kleienre hoeveelheden hebt, in de hal van Sheremetovo II staan geldautomaten. Gewoon wat nuttigs kopen met een groter biljet en je hebt klein.
Daar ben ik het met je eens maar ik denk dat het zover niet loopt omdat Aeroflot een eigen terminal heeft (als ik het goed hem terminal D
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_85777737
Juist Aeroflot vliegt vanaf alletwee de luchthavens van Sheremetovo. Vraag het gewoon goed na daar waar je geboekt hebt.
pi_85992254
Update: ik zit nu op de luchthaven van Moskou. Transfer ging zeer soepel, bordje volgend " transfer without visa" we konden zo doorlopen.

Mmmm. Tis hier wel snikheet.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')