abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2010 @ 13:19:27 #1
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85727324
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_85727383
Wat voor geweldige body is dat in de OP? :9~
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85728746
Van Canonrumors.com




quote:
London, UK, 26th August 2010 – Canon today announces the latest addition to its world-famous EOS series of Digital SLR (DSLR) cameras – the new EOS 60D. Replacing the EOS 50D, the EOS 60D is designed for photographers who want to take their skills to the next level, offering high performance, a series of creative features, a Vari-angle LCD screen and enhanced ergonomics – empowering photography enthusiasts to capture outstanding stills and Full High Definition (HD) video for unique, creative results.

High speed, high resolution

With an 18 Megapixel APS-C sensor, the EOS 60D offers high levels of detail and a magnification of 1.6x the focal length of the lens to capture poster-size images in a variety of aspect ratios*1. Canon’s powerful DIGIC 4 technology rapidly processes image information captured from the CMOS sensor’s four-channel output, providing outstanding colour reproduction, as well as high-speed shooting at 5.3fps in bursts of 58 full-resolution JPEGs.

A standard ISO range of 100-6400 is extendable to 12800, providing smooth images with minimal noise in low light conditions. A 9-point, all cross-type autofocus (AF) system also provides swift and accurate focusing, with an extra-sensitive centre point for lenses faster than f/2.8, allowing photographers to artistically employ a shallow depth of field during portraiture or for more atmospheric shooting.

The EOS 60D features Canon’s iFCL metering system, first introduced with the acclaimed EOS 7D, with a 63-zone Dual-Layer sensor. Information on subject location is gathered from the Auto Focus system, and is combined with colour and luminance readings for consistent accurate exposures whatever the situation. The Integrated Speedlite transmitter also provides in-camera control of multiple EX flash units for more creative lighting.

Shoot from all angles

A new 7.7cm (3.0”) Vari-angle wide LCD monitor features a 3:2 aspect ratio and a 1,040k dot resolution, providing added flexibility and allowing photographers to view their images in incredible detail. The Vari-angle wide LCD helps frame shots from difficult angles, and can be positioned with Live View enabled to achieve the desired composition if shooting isn’t possible using the viewfinder. The ability to capture wildlife portraits, overhead shots or ground-level photography is instantly enhanced, and the surface of the screen features an anti-reflective, water-repellent coating to protect the screen allows easy viewing in bright light and from a variety of angles.

Empowering creativity

A new Basic + function makes it easy for photographers to add their own creative touch to images without worrying about changing settings. Photographers can add ambiance to a scene by shooting according to lighting and scene type, with Portrait, Landscape, Close-Up, Sport, Night Snapshot or Creative AUTO modes all available. Different effects can be achieved by shooting with Basic + enhancements such as Daylight, Cloudy or Sunset or pre-set Picture Styles including Vivid, Soft, Warm or Monochrome.

Designed to provide power for those who wish to extend their creative vision, the EOS 60D features a host of new functions that help capture better images and in-camera effects to add an extra dimension. The powerful DIGIC 4 processor supports in-camera RAW image processing, allowing photographers to edit settings such as brightness, contrast, white balance or correct distortion or chromatic aberration. The edited image can then be resaved as a JPEG, ready to be printed or uploaded to a PC or the web.

For photographers who want to add post-production effects to their images without the need for expensive software, the EOS 60D also features a range of new creative filters that can be applied in-camera. Filters including Grainy B/W, Soft Focus, Toy Camera Effect and Miniature Effect provide images with a different feel, allowing photographers to create a themed collection – using Grainy B/W to give images a reportage style, for example – or easily smooth skin tone in portraits with Soft Focus.

EOS Movies: Full HD video with complete control

Offering photographers the freedom to go beyond stills, the EOS 60D captures 1920x1080p HD video with a variety of user-selectable frame rates, including 30, 25 and 24fps, as well as 720p video at 60 and 50fps. Movie Crop mode is also available, recording with the central 640×480 pixel area of the sensor to create an effective magnification of approximately seven times the focal length of the lens.

Full manual control in Movie mode allows photographers to employ their own exposure and focus settings and take advantage of the effects achieved from Canon’s wide range of EF lenses. An external stereo microphone terminal and the ability to adjust sound recording level ensures the audio track recorded matches the visual quality of the video, capturing broadcast-quality sound.

For those who want to share images with friends and family, an integrated HDMI port is compatible with Consumer Electronics Control (HDMI-CEC), allowing video and images to be viewed on any compatible HD-ready TV and controlled via the TV remote.

Designed for flexibility

The EOS 60D features a completely redesigned body, combining an ergonomically enhanced, curved shape with a new button layout to make it quick and comfortable for photographers to change settings. Frequently used camera controls are grouped together for easy access, while the Quick Control Dial, Multi-controller and SET button have all been merged into one Multi Control Dial, enabling photographers to operate menus and enter settings quickly using their thumb. The mode dial also features a lock button, preventing unintentional changes to settings mid-shoot.

A dedicated Quick Control access button allows photographers to instantly reach the most common shooting settings and playback controls. Customising the functions of a number of buttons is also possible, allowing photographers to tailor the camera to suit their individual needs. To help achieve landscapes with perfectly level horizons, a horizontal Electronic Level can be displayed in the viewfinder or in Live View to assist composition and remove any potential need for post-production correction.

The EOS 60D is one of the latest Canon models to support high-capacity SDXC memory cards, providing up to 2TB of available space, allowing photographers to keep shooting HD video and full resolution RAW and JPEG stills without changing cards. For better management of larger image libraries on the camera, EOS 60D photographers can add a rating of 1 to 5 to their favourite images, allowing them to be easily located and viewed on-screen. Once transferred from the camera to a PC, the tags can also be viewed using a number of image editing and management programs, including Canon’s DPP software.

Share the moment

For photographers who want to transfer content wirelessly, the EOS 60D includes Eye-Fi connected functions*2. The EOS 60D features a dedicated Eye-Fi section in the User Interface allowing WiFi functionality to be turned off when not required to save battery life

EOS 60D features at a glance:

 18 MP APS-C CMOS sensor
 Advanced creative features with Basic +
 Vari-angle 7.7cm (3.0”) 3:2 ratio LCD
 Full HD movies with manual control
 DIGIC 4
 ISO 100-6400, H:12800
 5.3fps shooting for up to 58 JPEGs
 9-point cross type AF System
 iFCL metering with 63-zone Dual-layer Sensor
 Integrated Speedlite transmitter
 In-camera RAW processing
Lijkt wel een upgrade van de 550D in een andere body als je het mij vraagt.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:04:45 #4
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_85729464
Hehe, eindelijk die 60D uit?
And now for something completely different, I'm on a horse.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:05:57 #5
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_85729514
Is er al bekend wanneer hij in de pricewatch staat en voor ongeveer hoeveel?
And now for something completely different, I'm on a horse.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:17:46 #6
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_85730047
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:49 schreef staticdata het volgende:
Van Canonrumors.com


[ afbeelding ]
[..]

Lijkt wel een upgrade van de 550D in een andere body als je het mij vraagt.
Als je het artikel op dpreview (uit de OP) leest wordt ook duidelijk dat het geen opvolger is voor de 50D, maar meer tussen de 550 en 7 in gaat zitten.
pi_85730287
Canon EOS 7d | 24-70mm | 70-200mm | 50mm | 430 ex II | Battery grip
pi_85730511
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:05 schreef NJ het volgende:
Is er al bekend wanneer hij in de pricewatch staat en voor ongeveer hoeveel?
hij zal voor ¤1150,- de jouwe zijn ;)
pi_85730753
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:17 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Als je het artikel op dpreview (uit de OP) leest wordt ook duidelijk dat het geen opvolger is voor de 50D, maar meer tussen de 550 en 7 in gaat zitten.
De 50d is anders wel van de canon site af ;)
Canon EOS 7d | 24-70mm | 70-200mm | 50mm | 430 ex II | Battery grip
pi_85730904
Tvp en ik ben voorlopig nog erg blij met mijn 50D als ik 't zo lees ;).
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:47:11 #11
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_85731339
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:34 schreef Wack-0 het volgende:

[..]

De 50d is anders wel van de canon site af ;)
Dat komt omdat de opvolger voor de 50D de 7D is
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:47:19 #12
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_85731349
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:37 schreef KingOfMars het volgende:
Tvp en ik ben voorlopig nog erg blij met mijn 50D als ik 't zo lees ;).
Inderdaad. Behalve het videogebeuren en het kantelscherm heeft hij op het eerste gezicht niet veel extra's te bieden ten opzichte van de 550D, de 50D of de 7D.

Als ik *nu* zou moeten kiezen zou ik denk ik niet die 400 euro en extra wachttijd neerleggen voor een 60D ipv een 50D. En voor 80 euro extra kan ik direct de Kamera-Express binnen lopen en met een 7D naar buiten gaan.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_85731419
Ben erg benieuwd naar de 8-15 f/4L Fisheye zoom. Had zelf denk ik liever een 12-24 zoomlens gezien
pi_85731687
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:47 schreef NJ het volgende:

[..]

Inderdaad. Behalve het videogebeuren en het kantelscherm heeft hij op het eerste gezicht niet veel extra's te bieden ten opzichte van de 550D, de 50D of de 7D.

Als ik *nu* zou moeten kiezen zou ik denk ik niet die 400 euro en extra wachttijd neerleggen voor een 60D ipv een 50D. En voor 80 euro extra kan ik direct de Kamera-Express binnen lopen en met een 7D naar buiten gaan.
Ik zat zelf erg te twijfelen tussen een 550 of een 60d mocht ie echt erg veel extra's leveren. Maar voor het prijsverschil ga ik voor de 550.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 14:58:54 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85731824
Moet eerlijk bekennen dat ik aardig teleurgesteld ben met de 60D zoals die gereviewed is.
Had er toch meer van verwacht.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:00:57 #16
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_85731902
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:55 schreef staticdata het volgende:

[..]

Ik zat zelf erg te twijfelen tussen een 550 of een 60d mocht ie echt erg veel extra's leveren. Maar voor het prijsverschil ga ik voor de 550.
Ik vind het echt een idiote prijsstelling van Canon.
De specs ten opzichte van de 550D zijn écht geen 500 euro waard. Nu is het gewoon een uitgeklede 7D met 80 euro korting. Had hem voor 900 euro in de markt gezet en het was nog wel logisch geweest, maar dit slaat echt helemaal nergens op.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_85734426
http://gizmodo.com/562223(...)-a-little-bit-closer

Nice :Y. Maar nog steeds erg blij met m'n 40D :).
pi_85734440
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:00 schreef NJ het volgende:

[..]

Ik vind het echt een idiote prijsstelling van Canon.
De specs ten opzichte van de 550D zijn écht geen 500 euro waard. Nu is het gewoon een uitgeklede 7D met 80 euro korting. Had hem voor 900 euro in de markt gezet en het was nog wel logisch geweest, maar dit slaat echt helemaal nergens op.
Body is wel wat steviger dan de 550D.. Maar idd, qua specs liggen de XXXD- en XXD-reeksen dicht bijelkaar. Is laatste jaren steeds wel geweest.

Wordt in http://www.dpreview.com/previews/canoneos60d/ duidelijk verwoord:


quote:
With the 60D Canon has unashamedly moved the X0D range out of the 'semi pro' bracket and instead focused on the enthusiast photographer looking to upgrade from their Rebel. As a result, it's not the obvious continuation of the 30D - 40D - 50D pattern that its naming might suggest. Rather than being a direct upgrade replacement for the 50D, it's perhaps better understood as a 'Super Rebel.'
Als ik een keer een nieuwe body zou aanschaffen, zou ik eerder naar de 5D of 7D springen...

[ Bericht 9% gewijzigd door Roel_Jewel op 26-08-2010 16:10:53 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:40:17 #19
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_85735600
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:00 schreef NJ het volgende:

[..]

Ik vind het echt een idiote prijsstelling van Canon.
De specs ten opzichte van de 550D zijn écht geen 500 euro waard. Nu is het gewoon een uitgeklede 7D met 80 euro korting. Had hem voor 900 euro in de markt gezet en het was nog wel logisch geweest, maar dit slaat echt helemaal nergens op.
even voor de goede orde. Het prijsverschl tussen de 550D en de 60D is $1099-$799=$300. Dat is geen ¤500,-
at jij quote zijn adviesprijzen tegen marktprijzen. 60D zal waarschijnlijk qua body voor 899 a 939 de deur uit gaan. Dat tegen 649 voor een 550D body ... Vind ik toch een normale prijs voor een kantelbaar scherm, stevigere grotere body en niet te vergeten een veul beter licht en focus systeem.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2010 @ 16:40:53 #20
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85735625
Het wordt voor de consument steeds minder duidelijk wat nou de doelgroep is, want alles gaat door elkaar lopen :').
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_85737379
Tsja, ik weet het nog niet zo met die 60D... Hij is vrij fors aan de prijs in ieder geval. De specificaties 'aan de binnenkant' zijn eigenlijk wel zoals ik ze verwacht had, maar ik had écht een magnesium body ter grootte van de 50D verwacht. Onbegrijpelijk dat ze er nu gewoon zo'n plastic Rebel-geval van maken. Op zich nog steeds een mooie camera, vooral voor de meer veeleisende consument that is, maar voor mij persoonlijk vind ik de 60D nu een upgrade onwaardig. Zou eerder nog voor de 50D gaan waarschijnlijk, of als het geld er is iets meer bijleggen voor de 7D. De 60 is het allemaal net-niet.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:10:04 #22
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_85738654
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:28 schreef Omniej het volgende:
Tsja, ik weet het nog niet zo met die 60D... Hij is vrij fors aan de prijs in ieder geval. De specificaties 'aan de binnenkant' zijn eigenlijk wel zoals ik ze verwacht had, maar ik had écht een magnesium body ter grootte van de 50D verwacht. Onbegrijpelijk dat ze er nu gewoon zo'n plastic Rebel-geval van maken. Op zich nog steeds een mooie camera, vooral voor de meer veeleisende consument that is, maar voor mij persoonlijk vind ik de 60D nu een upgrade onwaardig. Zou eerder nog voor de 50D gaan waarschijnlijk, of als het geld er is iets meer bijleggen voor de 7D. De 60 is het allemaal net-niet.
en dan zie je het verkeerd. Als ze dat er van hadden gemaakt, waarom zou je dan nog een 7D kopen? Alleen voor de 19 scherpstelpunten (en een 2de processor)? I don't think so Tim.
Daarnaast had men een concurrent voor de D90 nodig. Met andere woorden een camera die kleiner en lichter is. Nogmaals de 60D is geen opvolger van de 50D, maar een nieuwe camera in een nieuw segment. WIl je upgraden van een 40D of 50D dan koop je een 7D.

edit:
2 andere opties waar niet veel over gesproken wordt:
1ste: flitser aansturing net zoals bij de 7D.
2de optie: In Camera RAW conversie! Hulde optie (http://www.dfpro.nl/artikel/2329758/preview-canon-eos-60d )

[ Bericht 5% gewijzigd door ebeaydojraes op 26-08-2010 18:21:27 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_85739283
Ik vind het allemaal lastig hoor. Wij hebben een 400D en wilden nu wel overstappen naar iets beters. Dus orienteerde ik me op de 50D, maar ook de 550D. Met de 50D vond ik dat ik meer camera in handen zou krijgen. Omdat de geruchten sterk waren over de komende 60D wachtte ik een paar dagen af en nu dan is hij er. Maar ik ben het met de critici eens.
Want als ik dan nu de 60D koop ben ik best meer geld kwijt, zijn mijn CF-kaarten in 1 klap overbodig, heb ik alsnog een plastic behuizing. Om video geef ik niet direct zo en dat uitklapscherm kan leuk zijn, maar in mijn ogen ook kwetsbaar. Maar het zou toch te gek zijn om een twee jaar oude 50D nieuw te kopen; of toch niet..... ? :?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:52:49 #24
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_85740042
DAt moet je zelf beoordelen. 50D is en blijft een mooie camera. Dat is de 400D ook. Maak je er ineens zulke slechte foto's mee? Nee.

p.s.: je hebt plastic en je hebt plastic. Wat ik heb begrepen van de nieuwe 60D is dat de kunststof body net zo sterk is als die van de D90. En wat maakt het uit of het magnesium of plastic is? Maak je er slehchtere foto's door? Is een Smart een slechtere auto dan een Polo? Doe mij het mindere gewicht maar (me objectieven zijn al zwaar zat).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_85740118
50D zal nu wel richting de 500 euro kruipen. Da's natuurlijk een mooi bedrag voor zo'n camera en zeker wel een (betaalbare) upgrade voor je 400D. Kun je de rest steken in deftig glas.
pi_85740177
Ja daar zit ik ook aan te denken. Of is dat nou zo gek gedacht ?
Of moet ik gewoon een 550d kopen, een nader ontwikkelde 400d zegmaar ?
pi_85740213
550D wordt wel de 7D-lite genoemd dus ook zeker een mooie cam. Persoonlijk heb ik meer met de x0D range qua stevigheid, snelheid etc.
pi_85740455
Ja dat had ik ook; alleen vind ik dus de stap naar een 60D dan gewoon het geld niet waard als ik zie wat ik met een 550d krijg.
En als ik die stevigheid en snelheid wil, moet ik dus een oudere 50D kopen.
Het leidt bij mij echt tot verwarring
pi_85741172
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:03 schreef marcel.nl het volgende:
Ja dat had ik ook; alleen vind ik dus de stap naar een 60D dan gewoon het geld niet waard als ik zie wat ik met een 550d krijg.
En als ik die stevigheid en snelheid wil, moet ik dus een oudere 50D kopen.
Het leidt bij mij echt tot verwarring
Je zult niet de enige zijn gok ik zo. :D. Maar wees gerust, ik heb de 50D ook pas gekocht (2e hands) en ik vind het een prima camera waar ik nog best even mee vooruit kan. Zolang je niets om filmen geeft is het een erg goede camera (plus dat je je CF gewoon mee kunt nemen bijv.)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 augustus 2010 @ 21:11:39 #30
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85746037
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:54 schreef KingOfMars het volgende:
50D zal nu wel richting de 500 euro kruipen. Da's natuurlijk een mooi bedrag voor zo'n camera en zeker wel een (betaalbare) upgrade voor je 400D. Kun je de rest steken in deftig glas.
Ja, ik zit er wel aan te denken om als tweede body een 50D ernaast te hebben.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_85747219
Ik weet echt niet waar ik nu wijs aan doe.
Ik wilde van de 400d upgraden naar de x0d versie en ik verwachtte heel wat van de 60d. Maar die vind ik qua prijs + prestaties echt te weinig meer doen dan de 550d; en als ik dan al zoveel geld uitgeef voor een 60d kan ik net zo goed een 7d kopen. Of alsnog proberen de 50d kopen, maar iets in me protesteert daartegen, het is immers al een ouder model die almaar verouderder wordt.
Lastig hoor. :{
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 21:38:37 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85747321
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:36 schreef marcel.nl het volgende:
Ik weet echt niet waar ik nu wijs aan doe.
Ik wilde van de 400d upgraden naar de x0d versie en ik verwachtte heel wat van de 60d. Maar die vind ik qua prijs + prestaties echt te weinig meer doen dan de 550d; en als ik dan al zoveel geld uitgeef voor een 60d kan ik net zo goed een 7d kopen. Of alsnog proberen de 50d kopen, maar iets in me protesteert daartegen, het is immers al een ouder model die almaar verouderder wordt.
Lastig hoor. :{
Hoe snel denk je tegen de beperkingen aan te lopen van een 50D?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 augustus 2010 @ 21:43:44 #33
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85747571
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Hoe snel denk je tegen de beperkingen aan te lopen van een 50D?
Dat dus, gewoon doen.

Vette cam voor niet zo heel veel geld die spoedig voor goedkoop op de diverse tweedehands sites gegooid gaat worden.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_85748679
Ja dus niet nieuw kopen bij de mediamarkt ofzo ?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 augustus 2010 @ 22:04:14 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85748866
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:00 schreef marcel.nl het volgende:
Ja dus niet nieuw kopen bij de mediamarkt ofzo ?
Nah kan maar gewoon http://tweakers.net/pricewatch/222199/canon-eos-50d.html bij houden en eventueel eens langs de mediamarkt voor een prijs afspraakje ofzo. Mocht er een leuke tweedehands voorbij komen is dat voor mij zeker ook een optie.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2010 @ 22:48:02 #36
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85751164
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:00 schreef marcel.nl het volgende:
Ja dus niet nieuw kopen bij de mediamarkt ofzo ?
Ben eigenlijk pas nieuw gaan kopen toen ik een eigen bedrijfje had :P. Er is genoeg goed 2e hands te vinden, en dan heb je meer geld over voor goed glaswerk.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2010 @ 23:32:14 #37
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_85753155
Tweakers:

Canon heeft ook vier nieuwe L-lenzen aangekondigd. De EF 300mm f2.8L IS II USM en de EF 400mm f2.8L IS II USM zijn de nieuwe lichtsterke teleprimes. Een coating van minuscule kegeltjes op de lenzen moet interne reflecties tegengaan en een fluorcoating op het voorste en het achterste element stoot stof, water en vuil af. Verder zijn de objectieven uitgerust met Canons nieuwste beeldstabilisatiesysteem, dat tot vier stops winst moet geven, en is het tweetal uitgerust met de nieuwe Power Focus-functionaliteit, die voor een constante scherpstelsnelheid bij het maken van video-opnames moet zorgen. De twee lenzen zijn beduidend lichter dan hun voorgangers met gewichtsreducties van respectievelijk 8 procent en 15 procent. Het 300mm-objectief heeft een adviesprijs van 7499 euro, terwijl de 400mm-lens 11.999 euro moet opbrengen.

Canon maakte verder bekend dat er aan de EF 500mm f4L IS II USM en de EF 600mm f4L IS II USM wordt gewerkt. Op de Photokina-beurs, die eind september in Keulen wordt gehouden, zullen deze beide lenzen voor het eerst aan het publiek worden getoond.

Verder werden de EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM en de EF 8-15mm f4L Fisheye USM aangekondigd. De eerste lens heeft weliswaar de bouw- en beeldkwaliteit van een L-objectief, maar ook het bereik en het diafragma dat normaal gesproken bij de consumentenproducten van het bedrijf wordt aangetroffen. De circulaire EF 8-15mm f4L-lens is Canons eerste fisheye-zoomobjectief, dat de 15mm-fisheye-lens opvolgt. De 70-300mm-lens is vanaf oktober leverbaar voor een adviesprijs van 1699 euro, terwijl de fisheye-lens vanaf januari te koop is en dan 1599 euro moet opbrengen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:41:37 #38
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_85753582
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:32 schreef Mascleta het volgende:
Tweakers:

Canon heeft ook vier nieuwe L-lenzen aangekondigd. De EF 300mm f2.8L IS II USM en de EF 400mm f2.8L IS II USM zijn de nieuwe lichtsterke teleprimes. Een coating van minuscule kegeltjes op de lenzen moet interne reflecties tegengaan en een fluorcoating op het voorste en het achterste element stoot stof, water en vuil af. Verder zijn de objectieven uitgerust met Canons nieuwste beeldstabilisatiesysteem, dat tot vier stops winst moet geven, en is het tweetal uitgerust met de nieuwe Power Focus-functionaliteit, die voor een constante scherpstelsnelheid bij het maken van video-opnames moet zorgen. De twee lenzen zijn beduidend lichter dan hun voorgangers met gewichtsreducties van respectievelijk 8 procent en 15 procent. Het 300mm-objectief heeft een adviesprijs van 7499 euro, terwijl de 400mm-lens 11.999 euro moet opbrengen.

Canon maakte verder bekend dat er aan de EF 500mm f4L IS II USM en de EF 600mm f4L IS II USM wordt gewerkt. Op de Photokina-beurs, die eind september in Keulen wordt gehouden, zullen deze beide lenzen voor het eerst aan het publiek worden getoond.

Verder werden de EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM en de EF 8-15mm f4L Fisheye USM aangekondigd. De eerste lens heeft weliswaar de bouw- en beeldkwaliteit van een L-objectief, maar ook het bereik en het diafragma dat normaal gesproken bij de consumentenproducten van het bedrijf wordt aangetroffen. De circulaire EF 8-15mm f4L-lens is Canons eerste fisheye-zoomobjectief, dat de 15mm-fisheye-lens opvolgt. De 70-300mm-lens is vanaf oktober leverbaar voor een adviesprijs van 1699 euro, terwijl de fisheye-lens vanaf januari te koop is en dan 1599 euro moet opbrengen.
Dat is ongeveer de hele strekking van de artikelen die in de OP genoemd werden, toch?
  FOK!fotograaf donderdag 26 augustus 2010 @ 23:43:56 #39
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_85753702
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:41 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Dat is ongeveer de hele strekking van de artikelen die in de OP genoemd werden, toch?
Dat ja, Ik sloeg OP over met lezen :X
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_85800680
Ik heb het, misschien onverwachts, toch over een andere boeg gegooid.
Wij hebben besteld: Eos 550d met een kit met twee lenzen. Was een mooie aanbieding via internet bij een grote fotozaak in Rotterdam. Als het goed is wordt hij zo bezorgd.
Ik vond het toch maar niets een twee jaar oude 50d te kopen. En de 60d had voor mij weinig voordelen op de 550d (die al vaker de baby 7d wordt genoemd). Nu met die kit met twee aaneensluitende stabilisatielenzen, vind ik het een goede deal ! ^O^
pi_85801365
Beetje frappant vind ik het wel dat vorige week de 550d body nog overal volop verkrijgbaar was. ga je nu kijken is ie bijna nergens te krijgen.
pi_85802431
Dat klopt ja. Overal in bestelling enzo. En niet alleen de body's, maar ook de kits.
Alleen kocht ik nu een kit met twee lenzen :) Die was dus wel beschikbaar. Ik belde voor de zekerheid met Foka, die bevestigden het en ja, nu is het pakketje onderweg *O*
pi_85807638
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:18 schreef staticdata het volgende:
Beetje frappant vind ik het wel dat vorige week de 550d body nog overal volop verkrijgbaar was. ga je nu kijken is ie bijna nergens te krijgen.
Ja da's raar idd. De camerahausse ligt toch vlak voor de zomer, als iedereen op vakantie gaat enzo?
pi_85807651
Maar gefeliciteerd met de aanschaf marcel.nl, mooie cam en zeker met 2 lenzen erbij!
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:11:04 #45
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_85808455
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:32 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ja da's raar idd. De camerahausse ligt toch vlak voor de zomer, als iedereen op vakantie gaat enzo?
Dan klopt het toch wel. Het duurt even voordat de voorraden van de winkel, Canon in Nederland en Canon in Japan op zijn, en dat is blijkbaar nu.
pi_85810531
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:33 schreef KingOfMars het volgende:
Maar gefeliciteerd met de aanschaf marcel.nl, mooie cam en zeker met 2 lenzen erbij!
Dank je, is net bezorgd, ziet er allemaal gelikt uit. Is wel goed aanbod vind ik met een 18-55 en een 55-200 lens, beide met stabilisator.

Ik zit me nu te orienteren of ik er een UV-filter op zal doen en misschien een polarisatiefilter.
Extra accuutje kan ik op marktplaats goedkoop kopen. Ik kocht bij de bestelling van de camera ook meteen een SF-kaartje, dus kan nu al wel lekker foto's maken.

Marcel
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:05:34 #47
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_85811044
Ik vind UV-filters persoonlijke onzin. Je koopt voor veel geld een lens en dan gooi je er een glaasje van 5 euro voor. En voor bescherming heb ik het nog nooit nodig gehad.
pi_85811099
Oh, dan laat ik die UV gewoon achterwege.
Maar vind je / anderen van polarisatiefilter ?

Tot slot zit er aan te denken een beschermkapje over de LCD te plaatsen; want op de Eos 550d zit een mooie grote LCD, maar daar zit je dan ook weer snel op met je linkerhand (wij zijn de 400d gewend, dan zaten daar nog wat knopjes en ruimte voor je duim)
pi_85812512
vandaag ook de 550d gekocht met een 15-85 mm lens. *O*
nergens te krijgen behalve bij de enige winkel waar ik het bijna niet verwachtte... de mediamarkt. En nog goedkoper dan de foka ook. Was best een verrassing :D
pi_85814114
Welcome in the family, gefeliciflapstaart *O* ^O^ _O_ :Y w/ :+ *)
  ESF Reporter zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:54:19 #51
87554 Cee
Welluk?
pi_85815550
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:08 schreef marcel.nl het volgende:
Oh, dan laat ik die UV gewoon achterwege.
Maar vind je / anderen van polarisatiefilter ?

Ik heb de zelfde laatste vraag. Heb wel een UV filter gekocht bij aankoop van m'n camera (450d). En ik weet wat een polarisatiefilter doet. Ik weet alleen niet of ik er zo veel geld voor over heb. Je hebt 'goedkopere' filters en duurdere, maar ik heb het (misschien onterechte) gevoel dat zo'n goedkopere filter veel minder effect zal hebben dan de voorbeelden die het gebruik van wel/geen pola laten zien.

Jezus wat is deze dilemma-stelling ingewikkeld geconstrueerd, sorry. Hopelijk snappen jullie het nog. :D

Over 2 weken ga ik naar Canada en ik heb onlangs geïnvesteerd in een digitale spiegelreflex en een sigma 18-200mm lens om aldaar hopelijk mooie foto's te maken. Dus eigenlijk is het van de zotte dat ik vervolgens moeilijk doe over een filter van een 'paar tientjes', maar toch, ik stond vandaag bij de kassa met zo'n ding en heb 'm toch terug laten leggen want ik ging twijfelen. :{
(zucht, vrouwen :P )
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:57:37 #52
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85815681
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:54 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik heb de zelfde laatste vraag. Heb wel een UV filter gekocht bij aankoop van m'n camera (450d). En ik weet wat een polarisatiefilter doet. Ik weet alleen niet of ik er zo veel geld voor over heb. Je hebt 'goedkopere' filters en duurdere, maar ik heb het (misschien onterechte) gevoel dat zo'n goedkopere filter veel minder effect zal hebben dan de voorbeelden die het gebruik van wel/geen pola laten zien.

Jezus wat is deze dilemma-stelling ingewikkeld geconstrueerd, sorry. Hopelijk snappen jullie het nog. :D

Over 2 weken ga ik naar Canada en ik heb onlangs geïnvesteerd in een digitale spiegelreflex en een sigma 18-200mm lens om aldaar hopelijk mooie foto's te maken. Dus eigenlijk is het van de zotte dat ik vervolgens moeilijk doe over een filter van een 'paar tientjes', maar toch, ik stond vandaag bij de kassa met zo'n ding en heb 'm toch terug laten leggen want ik ging twijfelen. :{
(zucht, vrouwen :P )
Ik heb het idee dat je 2 dingen door elkaar haalt. :)
Of ik lees het zo, dat kan ook. :P

Een UV filter is eigenlijk niks meer dan een bescherming van je frontlens van je objectief.
Zover ik weet had het wel nut bij de analoge camera's maar tegenwoordig niet echt meer.
Please correct me if 'm wrong. :P

Een pola filter werkt heel anders en is zeer handig, zeker bij helder weer en water enzo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  ESF Reporter zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:01:09 #53
87554 Cee
Welluk?
pi_85815812
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:57 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Ik heb het idee dat je 2 dingen door elkaar haalt. :)
Of ik lees het zo, dat kan ook. :P

Een UV filter is eigenlijk niks meer dan een bescherming van je frontlens van je objectief.
Zover ik weet had het wel nut bij de analoge camera's maar tegenwoordig niet echt meer.
Please correct me if 'm wrong. :P

Een pola filter werkt heel anders en is zeer handig, zeker bij helder weer en water enzo.
Nee, ik weet het verschil wel! :) Gaf eigenlijk meer aan dat ik wel een UV filter heb in tegenstelling tot de user die ik had gequote. :)
pi_85824770
Ik doe ook niet aan UV-filters... Ook niet voor m'n duurdere objectieven. Ik wil gewoon door zo min mogelijk extra lagen glas heen fotograferen, dus als een filter niet nodig is om daadwerkelijk een bepaald effect te bereiken (zoals bij een ND of pola bijvoorbeeld), gebruik ik geen filter.

Om m'n glas te beschermen heb ik eigenlijk permanent de zonnekap op m'n objectieven zitten. Mocht het spul ergens tegenaan knallen, of mocht iemand anders er tegenaan knallen, dan vangt die zonnekap het wel op.

Edit: Hoewel ik moet zeggen dat er één situatie is waarbij ik me wel het nut van zo'n filter voor kan stellen, namelijk als die nodig is om de sealing van je camera compleet te maken. In extreem stoffige of zanderige omgevingen o.i.d. zou ik het zelf nog wel overwegen, omdat je dan uiteraard ook op zoek bent naar een ander soort bescherming dan alleen voor stootschade.
  zondag 29 augustus 2010 @ 04:58:56 #55
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_85824913
Polarisatiefilters hebben zeker een bepaald nut en je zult het verschil terugzien op de foto. Vraag is A) of je je daar al meteen mee bezig wilt houden nu je net een nieuwe camera hebt gekocht met 20 knopjes en B) of je er écht betere foto's van gaat maken.
pi_85828461
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 04:24 schreef Omniej het volgende:
Ik doe ook niet aan UV-filters... Ook niet voor m'n duurdere objectieven. Ik wil gewoon door zo min mogelijk extra lagen glas heen fotograferen, dus als een filter niet nodig is om daadwerkelijk een bepaald effect te bereiken (zoals bij een ND of pola bijvoorbeeld), gebruik ik geen filter.

Ik heb eigenlijk altijd een filter (UV of protect) op mijn objectieven zitten. Ik vind het zonde van mijn lens als ik het niet doe. Bij gebruik vervuilt de frontlens al snel met allerlei spettertjes etc. Ik gebruik ook altijd een zonnekap maar toch. Laatst heb ik een test gedaan met een van mijn objectieven. Het was duidelijk dat zonder het filter het contrast nogal verbeterd.... dilemma...

http://www.jem-fotografie.nl/werkwijze/5Den85L_1000x533.jpg
pi_85828497
oeps sorry hier is de afbeelding
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 12:27:57 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85828547
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 04:24 schreef Omniej het volgende:
Ik doe ook niet aan UV-filters... Ook niet voor m'n duurdere objectieven. Ik wil gewoon door zo min mogelijk extra lagen glas heen fotograferen, dus als een filter niet nodig is om daadwerkelijk een bepaald effect te bereiken (zoals bij een ND of pola bijvoorbeeld), gebruik ik geen filter.

Om m'n glas te beschermen heb ik eigenlijk permanent de zonnekap op m'n objectieven zitten. Mocht het spul ergens tegenaan knallen, of mocht iemand anders er tegenaan knallen, dan vangt die zonnekap het wel op.

Edit: Hoewel ik moet zeggen dat er één situatie is waarbij ik me wel het nut van zo'n filter voor kan stellen, namelijk als die nodig is om de sealing van je camera compleet te maken. In extreem stoffige of zanderige omgevingen o.i.d. zou ik het zelf nog wel overwegen, omdat je dan uiteraard ook op zoek bent naar een ander soort bescherming dan alleen voor stootschade.
Ik heb laatst m'n 27-70 kunnen laten repareren omdat de frontring beschadigd was na een val van pak 'm beet 20 cm.
Er zat een deukje in waardoor er geen filters meer opgeschroefd konden worden...
Vrij vervelend.
Gelukkig was er voor de rest niks aan de hand, maar dat geintje heeft me wel 120 euro gekost.
Als ik er een UV filter op had zitten was er niks aan de hand geweest en was ik 'm ook niet 3 weken kwijt geweest.
Wijze les geweest dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_85830246
dat is een harde les inderdaad. En 120euro is best een hoop geld. Maar ik neem aan dat de lens het nog wel waard was.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 13:34:39 #60
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85830337
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:30 schreef marcel.nl het volgende:
dat is een harde les inderdaad. En 120euro is best een hoop geld. Maar ik neem aan dat de lens het nog wel waard was.
:Y
Is een van m'n beste aankopen ooit. _O_
Dus liever een uv filter aan gort dan m'n objectief. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_85830598
Das logisch :+
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:38:53 #62
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_85837092
Je moet wel een UV-filter van 120 euro hebben om er voor te zorgen dat je niet de hele tijd suboptimale foto's maakt :s)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 augustus 2010 @ 17:28:37 #63
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85839029
Mijn Canon pareltje komt over twee nachtjes slapen in mijn huisje O+



EF 70-200mm f/2.8L IS II USM

[ Bericht 13% gewijzigd door D_A op 29-08-2010 17:48:52 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf zondag 29 augustus 2010 @ 17:34:00 #64
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_85839207
Op al mijn lenzen (op 1 na, maar op die past geen filter), zit een UV filter.

Ik ga bij wijze van spreken niet zonder filter de deur uit. Toen ik net mijn eerste DSLR had ging ik ermee naar het strand, het was lekker stormachtig, dus leuk fotograferen. Ik fotografeerde met een nieuwe Sigma 70-200 EX 2.8 lens. Toen ik thuiskwam ontdekte ik een olieachtige substantie op mijn lens. Gelukkig had ik er een UV filter op zitten, want dat goedje kreeg ik er niet meer vanaf. Volgende dag een nieuwe UV gekocht, en probleem opgelost.

Ik denk ook dat het komt door de onderwerpen die ik fotografeer, ik fotografeer o.a. sport en wildlife, dus neem ik vaker wat risico's. en UV helpen gewoon om mijn dure lenzen te beschermen.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 augustus 2010 @ 17:35:30 #65
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85839255
Welke filter kan ik trouwens het beste bij mijn lens kopen? gewoon B+W 77mm UV met coating?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  ESF Reporter zondag 29 augustus 2010 @ 17:47:37 #66
87554 Cee
Welluk?
pi_85839625
Heb een pola gehaald, ik heb gewikt en gewogen en ter plekke wat met het ding gedraaid en soit, het kost een paar tientjes maar ik ga er, zeker aangezien ik op vakantie straks water en landschappen ga fotograferen, bij goed gebruik mijn voordeel mee halen.
Nu alleen nog binnen twee weken dat 'goed gebruik' gedeelte onder de knie krijgen, wil me er wel bewust van zijn wanneer ik het wel of niet moet/kan gebruiken.

Heb nu sinds een maand een 450d met een Sigma 18-200 F3.5-63 OS.
pi_85839758
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Welke filter kan ik trouwens het beste bij mijn lens kopen? gewoon B+W 77mm UV met coating?
Lijkt me wel.
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:08:41 #68
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_85847955
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Welke filter kan ik trouwens het beste bij mijn lens kopen? gewoon B+W 77mm UV met coating?
Ik heb iig wel een B+W op m'n 70-200 F4L zitten, maar dan een iets kleinere ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 augustus 2010 @ 21:11:20 #69
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85848140
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:08 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Ik heb iig wel een B+W op m'n 70-200 F4L zitten, maar dan een iets kleinere ;)
http://www.kamera-express(...)0291&c1=3417&pm=3387

Dan ga ik wel voor die :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:30:51 #70
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85876572
Mijn 500D doet raar de afgelopen paar dagen.. :'(

Als ik hem aanzet neemt ie meteen een foto en wil daarna niet meer afdrukken.. De half ingedrukte shutter werkt nog wel. Als ik hem dan op een andere stand zet kan ik weer 1 foto maken en dan niet meer. Soms gaat ie ook aan de shutter diaree.

Ik heb er een aantal verschillende remote shutters ingehad en externe flitsers. Zijn deze camera's te flashen/resetten zoals je dat bij mobiele telefoons kan?

Iemand die dit probleem herkent?
reset
pi_85877342
Volgens mij zit er onder menu een "terug naar fabrieksinstellingen" optie
pi_85877593
uit de Eos 400d handleiding welliswaar, maar wellicht wel bruikbaar

  maandag 30 augustus 2010 @ 17:01:15 #73
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85877986
Ik heb hem gereset, maar dat maakt geen verschil. Als hij aan staat en op een andere functie gezet wordt neemt ie 1 foto op elke stand... Alsof de shutter continue aanstaat.
reset
pi_85879238
Ja alsof het knopje om foto te maken inderdaad continue ingedrukt wordt. Als je hem uitzet en paar keer op knopje drukt ?
En als je CF kaart eruit haalt ?
Dan kan hij immers geen foto maken (of kan de 500D dat ook zonder geheugenkaart ?)
  maandag 30 augustus 2010 @ 17:55:36 #75
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85879887
Bedankt voor het meedenken, maar dat helpt ook allemaal niet. En de 500D maakt ook foto's zonder een geheugenkaart. Hij is nog geen jaar oud, dus dan zou er toch nog garantie op moeten zitten?
reset
  FOK!fotograaf maandag 30 augustus 2010 @ 18:02:29 #76
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85880094
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:30 schreef Individual het volgende:
Mijn 500D doet raar de afgelopen paar dagen.. :'(

Als ik hem aanzet neemt ie meteen een foto en wil daarna niet meer afdrukken.. De half ingedrukte shutter werkt nog wel. Als ik hem dan op een andere stand zet kan ik weer 1 foto maken en dan niet meer. Soms gaat ie ook aan de shutter diaree.

Ik heb er een aantal verschillende remote shutters ingehad en externe flitsers. Zijn deze camera's te flashen/resetten zoals je dat bij mobiele telefoons kan?

Iemand die dit probleem herkent?
Klinkt als een electronisch defect. Ik zou de cam gewoon ter reparatie aanbieden, valt toch onder garantie (die volgens mij volgens EU regels, 2 jaar is).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_85882275
Iemand al kunnen achterhalen of die nieuwe extenders beter zijn of minder lichtverlies hebben dan de II versie? Twijfelde net tussen de 1.4xII en een 2.0xII voor op de 70-200 F/2.8L IS, maarja, nu maar voor de III sparen? :+
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 30 augustus 2010 @ 19:16:22 #78
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85882377
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
Iemand al kunnen achterhalen of die nieuwe extenders beter zijn of minder lichtverlies hebben dan de II versie? Twijfelde net tussen de 1.4xII en een 2.0xII voor op de 70-200 F/2.8L IS, maarja, nu maar voor de III sparen? :+
Wat ik heb begrepen uit het stukje wat ik las bij dpreview zijn deze idd beter dan deel 2.
Ook kwa lichtopbrengst geloof ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_85886194
Kan alleen een verhaaltje over beter coating en Af lezen, nix over stops verlies :) maargoed, geen haast, ik wacht de reviews wel af.

http://www.dpreview.com/n(...)nef14xiiief2xiii.asp
pi_85940026
Canon bouwt 's werelds grootste cmos-beeldsensor

Nice... Opvolger van de 1d? maar dan een camera van 1*1 meter... :P
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 13:20:01 #81
145146 Andyy
pi_85946325
En de spiegel uit je badkamer ervoor?
pi_85946553
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:20 schreef Andyy het volgende:
En de spiegel uit je badkamer ervoor?
Psies! en een industriele motor...

Was de hubble niet weer beschikbaar? lijkt me een leuke kitlens namelijk...
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 13:46:16 #83
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85947399
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:26 schreef dscx het volgende:

Psies! en een industriele motor...

Was de hubble niet weer beschikbaar? lijkt me een leuke kitlens namelijk...
Geen rood randje :{w
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 14:05:21 #84
145146 Andyy
pi_85948215
Is dat ding wit verven ook goed?
(en leen gewoon je zus' rode haarband)
pi_85953869
Kan iemand me zeggen welke soort SD kaarten het beste zijn voor mijn Eos 550d en waar ik dat soort het voordeligst kan verkrijgen ?
  woensdag 1 september 2010 @ 16:52:46 #86
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_85954105
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:47 schreef marcel.nl het volgende:
Kan iemand me zeggen welke soort SD kaarten het beste zijn voor mijn Eos 550d en waar ik dat soort het voordeligst kan verkrijgen ?
Ik kan alleen zeggen dat ik in mijn 400D een 4GB 133x van Transcend had.
Die heb ik nu ook nog in m'n 50D.
Ik merk echter dat m'n 8GB Kinston 133x beduidend langzamer is.
Sandisk CF heb ik geen ervaring mee, en als ik zelf nog een keer een kaartje zou kopen, hou ik het bij Transcend.

Voor een goedkope prijs zou ik even in de pricewatch van tweakers kijken.
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 16:57:22 #87
145146 Andyy
pi_85954270
"Max flash" kaarten waren volgens mij redelijk goedkoop en snel.
pi_85954985
Ik had CF kaarten met mijn Eos400d, die staan nu op marktplaats. Want mijn nieuwe Eos 550d heeft SD kaarten nodig.
Ik kan er niet zo wijs uit; de kaarten hebben verschillende categorieën snelheid, ik weet niet welke voor mij (het best) geschikt zijn. Merk doet mij er niet zoveel toe, als het voordelig is
pi_85955102
Hmm... ik doe t met een paar 16GB 15MB/s Sandisk Ultra kaarten... schiet aardig door.
pi_85967821
Sd heb je helaas in hele slechte kwaliteit/snelheid, die sandisk is prijziger maar wel de moeite waard.
pi_85974912
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
Sd heb je helaas in hele slechte kwaliteit/snelheid, die sandisk is prijziger maar wel de moeite waard.
Ja daar was ik al bang voor. Maar die van Sandisk zijn soms best prijzig. Is er een soortgelijk goed alternatief of waar zou ik die sandisk het goedkoopst kunnen krijgen?
pi_85975285
quote:
Op donderdag 2 september 2010 06:24 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ja daar was ik al bang voor. Maar die van Sandisk zijn soms best prijzig. Is er een soortgelijk goed alternatief of waar zou ik die sandisk het goedkoopst kunnen krijgen?
Waar zouden we zijn zonder Tweakers.net :Y

Tweakers.net Pricewatch
  donderdag 2 september 2010 @ 10:24:54 #93
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_85977866
quote:
Op donderdag 2 september 2010 06:24 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ja daar was ik al bang voor. Maar die van Sandisk zijn soms best prijzig. Is er een soortgelijk goed alternatief of waar zou ik die sandisk het goedkoopst kunnen krijgen?
Ook voor SD zou ik voor Transcend gaan :D Heb er 1 kaartje van, en merk geen verschil met m'n Sandisks
  FOK!fotograaf donderdag 2 september 2010 @ 11:41:34 #94
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85980075
De soort SD kaart heeft imo hoofdzakelijk invloed op 2 zaken:
- Gebruik je veel burstmode?
- Is het erg om een paar minuten meer te wachten met het leeghalen van je kaartje?

Als je 2x nee hebt, ga dan lekker cheapo. Twee keer ja, dan moet je voor de ultra serie gaan. De $ staat helaas niet gunstig, anders was HongKong (eBay) een goed alternatief. Heb ik destijds een Ultra IV 8Gb gekocht voor de halve prijs in ¤.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf donderdag 2 september 2010 @ 12:05:12 #95
145146 Andyy
pi_85980798
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:41 schreef freud het volgende:
De soort SD kaart heeft imo hoofdzakelijk invloed op 2 zaken:
- Gebruik je veel burstmode?
- Is het erg om een paar minuten meer te wachten met het leeghalen van je kaartje?

Als je 2x nee hebt, ga dan lekker cheapo. Twee keer ja, dan moet je voor de ultra serie gaan. De $ staat helaas niet gunstig, anders was HongKong (eBay) een goed alternatief. Heb ik destijds een Ultra IV 8Gb gekocht voor de halve prijs in ¤.
Als je burst schiet met RAW is het wel noodzakelijk ja.
Als ik weet dat ik veel ga schieten zet ik 'm altijd in jpeg, dan doe ik een stuk minder zuinig en heb ik meer kans op mooie platen :P
  FOK!fotograaf donderdag 2 september 2010 @ 13:24:29 #96
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85983114
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:05 schreef Andyy het volgende:

[..]

Als je burst schiet met RAW is het wel noodzakelijk ja.
Als ik weet dat ik veel ga schieten zet ik 'm altijd in jpeg, dan doe ik een stuk minder zuinig en heb ik meer kans op mooie platen :P
Mja, het scheelt niet veel, misschien 1 fps, en je burst mode is iets korter, maar echt veel scheelt het volgens mij niet (althans niet met 40D CF@6fps)
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 2 september 2010 @ 13:44:27 #97
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_85983748
Nou, met mijn Kingston 8GB CF kaartje merk ik met een enkele foto al dat ie langer bezig is om hem op het display te toveren dan m'n Transcend kaartje.
Zit je te staren naar dat rooie ledje tot ie eindelijk klaar is.

Tuurlijk, het duurd maar een seconde, misschien 2, maar toch...
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 01:43:02 #98
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86009663
Tijdje geleden was er ook een discussie op GoT, Toen heb ik een testje gedaan met een oude Kingston CF kaart en een nieuwe Sandisk in mijn Canon 7D.

mijn doel was een burst van 10 foto's opslaan met een oud traag kaartje, en een snel nieuw kaartje. De foto's werden opgeslagen in raw en tegelijkertijd Jpeg hi. om zoveel mogelijk data te genereren. Iso was 2000, lens een 70-200 2.8 IS op 2.8, met een sluitertijd van rond 1/1000ste zodat de lens/licht geen invloed had op de test. Na de burst meteen de camera uitgezet, en gemeten tot het moment dat de sensorcleaning begon.

de trage oude kaart is een Kingston 2 GB Elite Pro 50x kaartje, de nieuwe snelle is een Sandisk extreme 60MB/s UDMA, 16 GB kaartje

kingston: 16 files 309 MB (324.052.205 bytes): 53 seconden (38,6 MB per foto)
Sandisk: 24 files 496 MB (521.046.412 bytes): 15 seconden. (41.4 MB per foto)

Bij de kingston stopte de camera met fotograferen na 8 foto's. ik heb toen de camera uitgezet en gewacht tot de camera klaar was met wegschrijven. Bij de sandisk stopte ik toen ik tien foto's geteld had. Hij bleek er uiteindelijk 12 gemaakt te hebben. De moderne sandisk is dus vele malen sneller, en dat merk je ook meteen. met de oude stokte de camera na 8 foto's, met de sandisk kon ik nog vrolijk fotograferen.

Ik kan nog wel meer tests bedenken, maar dit geeft wel aan dat er aardig verschil zit in CF kaarten.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_86010659
Vergeet niet dat CF louter voor redelijke high end toepassingen worden gebruikt. Er zijn bijna geen trage CF-kaarten, alleen snel, sneller, snelst. SD daarentegen heb je nogal wat lage kwaliteit SD kaarten, voor in telefoons, spelcomputers en ... camera's. Vergelijk de snelheden van de SD-kaarten maar:

quote:
The following are the ratings of some currently available cards:
Class 2: 2 MB/s
Class 4: 4 MB/s
Class 6: 6 MB/s
Class 10: 10 MB/s
En dan CF:

quote:
CompactFlash IDE (ATA) emulation speed is usually specified in "x" ratings, e.g. 8x, 20x, 133x. This is the same system used for CD-ROMs and indicates the maximum transfer rate in the form of multiplier of the data rate of an audio CD, which is 150 KB/s.
, KB/sec
where R = transfer rate, K = speed rating. For example, 133x rating means transfer speed of: 133 * 150 KB/s = 19,950 KB/s ~ 20 MB/s.
Dus de traagste 133x CF kaarten zijn in theorie al 3,5 keer zo snel als de veelverkochte class 6 SD kaarten.
Ik vind het zeker niet erg dat ik altijd met CF hebt gewerkt, dat is weliswaar wat duurder, maar heeft voor ons gebruik zeker voordelen. En ben het met Freud eens dat als je je burst-buffer nooit vol maakt je er niet per se veel van merkt ;) (om meteen m'n eigen betoog de das om te doen :+ )
  vrijdag 3 september 2010 @ 07:39:38 #100
84046 dscx
Bite me...
pi_86010831
Slightly off-topic misschien; een paar maanden terug ben ik overgegaan van (structureel) RAW + hi jpeg naar RAW only.. het leek er in 't begin op dat ik standaard de JPG's zou gebruiken en de RAW's als fallback. Uiteraard werk ik inmiddels alleen met de RAW files (exports naar JPG vanuit LightRoom).

In welk formaat schieten jullie?
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 08:30:27 #101
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86011264
Hangt er vanaf wat ik fotografeer.

Sport: in principe JPG, tenzij ik moet fotograferen in gekke licht omstandigheden, dan Raw/Raw+JPG.
Wildlife: Raw en JPG
Overig: Meestal JPG, Soms Raw.

Verklaring: Bij sport heb ik meestal de grotere buffer nodig, het aantal raws in een burst is te beperkt., Bij wildlifeheb ik de burst niet vaak nodig, dus is de buffergrootte geen probleem, De jpg fotos gebruik ik om een snelle schifting te maken bij het uitzoeken.

[ Bericht 40% gewijzigd door Marc H op 03-09-2010 08:36:20 ]
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_86014449
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 07:39 schreef dscx het volgende:
Slightly off-topic misschien; een paar maanden terug ben ik overgegaan van (structureel) RAW + hi jpeg naar RAW only.. het leek er in 't begin op dat ik standaard de JPG's zou gebruiken en de RAW's als fallback. Uiteraard werk ik inmiddels alleen met de RAW files (exports naar JPG vanuit LightRoom).

In welk formaat schieten jullie?
Alleen raw, altijd en overal.

Ben niet zo'n burstschieter. :)
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 12:47:54 #103
13368 NiGeLaToR
pi_86018143
Alles RAW, al zou ik best vaker jpg kunnen gebruiken. Op de een of andere manier ben ik bang dat ik dan kans laat schieten ofzo, bovendien laad ik alles direct in Aperture en heb ik er geen last van dat het wat groter is. Bewerken duurt na inladen niet langer ofzo.
pi_86018811
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
Alles RAW, al zou ik best vaker jpg kunnen gebruiken. Op de een of andere manier ben ik bang dat ik dan kans laat schieten ofzo, bovendien laad ik alles direct in Aperture en heb ik er geen last van dat het wat groter is. Bewerken duurt na inladen niet langer ofzo.
Waarom zou je jpg gebruiken? Geheugen kost amper wat en dan kun je achteraf tenminste nog altijd met je pics doen wat je wil :). Ik heb op m'n 40D nog nooit iets anders dan RAW ingesteld en sleep ongeveer 30 GB aan kaartjes mee op vakantie.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 13:11:01 #105
18921 freud
Who's John Galt?
pi_86019081
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 07:39 schreef dscx het volgende:
Slightly off-topic misschien; een paar maanden terug ben ik overgegaan van (structureel) RAW + hi jpeg naar RAW only.. het leek er in 't begin op dat ik standaard de JPG's zou gebruiken en de RAW's als fallback. Uiteraard werk ik inmiddels alleen met de RAW files (exports naar JPG vanuit LightRoom).

In welk formaat schieten jullie?
Ik schiet in RAW, maar zou eigenlijk bij import naar DNG moeten converteren (minder opslag nodig).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:19:24 #106
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_86019487
is een dng kleiner dan raw dan?
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:49:23 #107
84046 dscx
Bite me...
pi_86020850
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:19 schreef Cryothic het volgende:
is een dng kleiner dan raw dan?
Volgens mij was DNG alleen om compatibility issues in de toekomst te voorkomen... niet om files te verkleinen.
pi_86021403
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:04 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waarom zou je jpg gebruiken? Geheugen kost amper wat en dan kun je achteraf tenminste nog altijd met je pics doen wat je wil :). Ik heb op m'n 40D nog nooit iets anders dan RAW ingesteld en sleep ongeveer 30 GB aan kaartjes mee op vakantie.
Precies. :)

Het geheugenprobleem los ik op vakantie op door een netbook mee te nemen. Aan één kaartje van 8 GB heb ik doorgaans voldoende, hoewel ik er nog wel een extra naast heb natuurlijk.

En wat DNG betreft: mijn DNG-bestanden zijn zo'n 20% kleiner dan de originele CR2's. Los van de extra compatibiliteit in de toekomst, scheelt het dus ook wel degelijk in ruimte op je harddisk...
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 15:31:07 #109
18921 freud
Who's John Galt?
pi_86025098
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:19 schreef Cryothic het volgende:
is een dng kleiner dan raw dan?
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:49 schreef dscx het volgende:

[..]

Volgens mij was DNG alleen om compatibility issues in de toekomst te voorkomen... niet om files te verkleinen.
DNG is naast een meer generiek format (doe ik het persoonlijk niet voor), ook iets kleiner. Leuk inleesvoer: http://thedigitalstory.com/2007/12/dng_vs_raw_space_sav.html.
Het scheelt bij mij niet veel, meestal rond de 15%. Toch heb ik nu rond de 400Gb aan raw fotomateriaal, dus dan is 15% een leuke besparing :). Ik heb natuurlijk ook gebackupped naar externe media etc, maar het blijft handig om te converteren. Een campagne als Landal bijvoorbeeld, vreet toch in een maandje tijd toch makkelijk 100Gb, dus dan is een strikt beleid wel noodzaak.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:36:57 #110
84046 dscx
Bite me...
pi_86025353
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:31 schreef freud het volgende:

DNG is naast een meer generiek format (doe ik het persoonlijk niet voor), ook iets kleiner. Leuk inleesvoer: http://thedigitalstory.com/2007/12/dng_vs_raw_space_sav.html.
Het scheelt bij mij niet veel, meestal rond de 15%. Toch heb ik nu rond de 400Gb aan raw fotomateriaal, dus dan is 15% een leuke besparing :). Ik heb natuurlijk ook gebackupped naar externe media etc, maar het blijft handig om te converteren. Een campagne als Landal bijvoorbeeld, vreet toch in een maandje tijd toch makkelijk 100Gb, dus dan is een strikt beleid wel noodzaak.
Hmm.. Nice.. Heb 'k weer wat te lezen :P

Elke vorm van ruimtebesparing is wat mij betreft welkom. RAW plaatjes + h.264 film neemt aardig wat ruimte in op de NAS tegenwoordig. 15% besparing op een minimale inspanning is niet slecht by the way.
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:59:02 #111
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86683697
wat is ie klein!!! (kort/nietlang)

- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_86684403
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
wat is ie klein!!! (kort/nietlang)

[ afbeelding ]
Hij wordt wel langer tijdens het zoomen, tijdens het focussen behoudt die wel z;n lengte.
pi_86684799
Hee een heus canon topic!

Ik heb momenteel een 400d, maar ben langzaamaan een beetje aan het kijken naar een waardige opvolger. De 550d, de 50d, de 60d, de 5d.. Er is een boel om uit te kiezen.
Mijn budget is niet heel erg groot, maar ik kan altijd nog een beetje verder sparen uiteraard. Wat zou nu een verstandige opvolger kunnen zijn? Ik fotografeer steeds meer professioneel. Ik ben een meisje met kleine handen (de 400d ligt erg fijn in de hand voor mij). Ik dacht dus, de 550d is qua formaat best handig voor mij om mee te werken, maar kwalitatief gezien?
Hoe zit het met bijvoorbeeld de 50d of 60d, zijn die aanzienlijk groter en zwaarder? En de 5d?
Zijn er nog meer camera's die in aanmerking kunnen komen? En wat zijn daar dan eventuele voordelen van?

Ik wil dus wel weer graag een canon, ik heb maar 3 lenzen, maar wel zo handig als ik die gewoon kan blijven gebruiken!

Nu ja, dit is dus een beetje meer verdiepend onderzoek. Want ik vind het erg lastig om goed de verschillen te bepalen tussen de verschillende camera's!

Wat ik dus zo'n beetje zoek: Een opvolger voor mijn 400d, liefst professioneler, maar wel handelbaar voor mij.
pi_86685397
Dat moet je gewoon gaan proberen bloem. De 50D is idd een tikkie groter dan de xxxD serie maar zeker niet lomp hoor. Desnoods even naar de Media Markt en ze daar even vasthouden gewoon.

En wat is je budget?
pi_86685478
Hoewel ik beide camera's nooit in m'n handen vergeleken heb, zal de 550D vermoedelijk vrijwel hetzelfde aanvoelen als je 400D. De knoppen zitten op een wat andere plek, maar qua formaat en grip e.d. zullen ze behoorlijk identiek zijn. Wel beschikt de 550D natuurlijk over een superieure sensor die erg de moeite waard is. Zelf zit ik ook al een tijd te twijfelen om mijn 450D te upgraden en de sensor van de 550D zou voor mij zeer welkom zijn, alleen vind ik het juist een upgrade onwaardig omdat ik er dan qua behuizing niet op vooruit ga. De 450D is eigenlijk net iets te klein voor mijn handen en iets als een 50D is dan prettiger, maar voor jou zou dit net anders kunnen zijn natuurlijk, aangezien je al aangeeft dat je kleine handen hebt.

De 50D is wel een behoorlijk stap groter dan je huidige 400D, kijk maar:



Aan jou zelf de vraag of dat te groot is natuurlijk. :P De 60D is vergeleken met de 50D juist weer een beetje kleiner en zal er dus tussenin hangen. Hier kun je de 60D naast de 550D zien. Terwijl ik naar zo'n plaatje zocht kwam ik trouwens ook nog deze pagina tegen, waar de 5D, 7D, 60D, 50D en 550D vergeleken worden. Als je dat doorleest moet je denk ik wel een aardig beeld hebben van waar jij naar op zoek bent. ;)
pi_86687986
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:28 schreef bl0emetjE het volgende:
Hee een heus canon topic!

Ik heb momenteel een 400d, maar ben langzaamaan een beetje aan het kijken naar een waardige opvolger. De 550d, de 50d, de 60d, de 5d.. Er is een boel om uit te kiezen.
Scroll eens naar boven in dit topic vriend en begin bij 26 augustus. Je zult in de navolgende berichten zien dat ik van een Eos 400d uiteindelijk overging tot de koop van een 550d. En tot op heden ben ik meer dan tevreden.
Ik vind het een beter handzame camera, betere foto's (ook in auto-stand) en gewoon een goede camera.
De 50d is al twee jaar oud en de 60d dusdanig duurder en eigenlijk weinig futures meer dan de 550d, dus ik koos die 550d. En geloof me, het was echt niet de bedoeling die te gaan kopen, ik was gericht op de 50d en de opvolger 60d. Daags, toen ik het besluit moest nemen, werd de 60d geintroduceerd op internet en dat deed mij dus besluiten een 550d te kopen.
Ik had een prima deal via internet bij een fotozaak in Rotterdam; ik kocht de body met een kit van twee opvolgende lenzen.
De 400d kit met standaard lens heb ik prima kunnen verkopen op marktplaats.

Succes met jouw verdere aankoopbesluiten ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 20:46:35 #117
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86688091
Al twee jaar oud voor een 50D.. Poepoe. :D

Ik schiet met een camera uit 2004 en daar komen ook nog heel beste platen uit, mocht je iets minder te besteden hebben is het best interessant om ook naar een tweedehands 40 ofwel 50D te kijken.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 20:50:46 #118
13368 NiGeLaToR
pi_86688264
Nou, voor computernerds is twee jaar heul lang hoor :(
Heb ook 50d na twee jaar al weer weg gedaan :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 20:52:30 #119
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86688350
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Nou, voor computernerds is twee jaar heul lang hoor :(
Heb ook 50d na twee jaar al weer weg gedaan :)
Heb naast m'n 1DM2 nu een 40D & 50D sinds vandaag in huis. Denk dat ze nog prima werk gaan verrichten. Tuurlijk zijn er betere alternatieven maar goed even terug refereren naar degene die het vroeg. Ik denk niet dat ze dat nodig heeft.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:20:00 #120
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86689466
Ik wist niet dat er een canontopic was! Kan ik hier ook mooi meeposten.

Ik ben trots eigenaar van de "oude" Canon 400D met 18-55 Kitlens die eerst van Dark_Angelus was.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 21:25:35 #121
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86689706
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wist niet dat er een canontopic was! Kan ik hier ook mooi meeposten.

Ik ben trots eigenaar van de "oude" Canon 400D met 18-55 Kitlens die eerst van Dark_Angelus was.
En je bent er lekker mee bezig gezien alle afbeeldingen en gepost in FOT topics *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:27:39 #122
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86689774
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:25 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

En je bent er lekker mee bezig gezien alle afbeeldingen en gepost in FOT topics *O*
hehe :D bedankt :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86699467
Omniej en Marcel.nl, super bedankt voor de reacties!

Mijn budget is nog niet strak bepaald, maar ik probeer uit te gaan van ¤800-¤1000.
Ik wil eigenlijk ook graag een nieuwe lens, dus daar kijk ik ondertussen ook een beetje naar.
(Canon EF 35mm f/2.0 of Canon EF 28mm f/2.8, de 50mm f1.8 heb ik al en die vind ik super geweldig!)

Ook heel handig die plaatjes zo naast elkaar!
Ik ga binnenkort ook wel even bij de media markt wat in mijn handen houden :)

Dat artikel zal ik ook eens even gaan doorlezen.
Voor zover ik al op internet rond zocht lijkt de 550d een goede kanshebber, de knopjes komen inderdaad veel overeen dat lijkt me prettig en het formaat ook. De 60d vind ik ook leuk, maar die heeft dat gekke omdraaischermpje achterop, dat ziet er toch wat zwakker uit mi. En misschien ook vervelend om dat de hele tijd om te moeten draaien (??). De 60d valt zo op de plaatjes mee qua formaat, dat vind ik dan wel weer hip! Hij is wel een stukje duurder dan de 550d, maar als ie het waard is dan wil ik er best iets langer voor sparen uiteraard (al is een lager budget voor de camera + een nieuwe lens ook wel interessant natuurlijk!). De 50d zit qua budget dan weer meer gelijk met de 550d. Nu ja, dat artikel maar eens doorlezen en naar de media markt om het een en ander in mijn handen te houden ;)


-edit artikel gelezen-
Op zich ben ik qua mogelijkheden best erg blij met mijn 400d (daarvoor had ik een simpel kodak dingetje, dus dan is alles een grote vooruitgang!). Maar ik ben inmiddels wel meer dan een beginner qua fotografie. Zal ik de 550d snel ontgroeien of al ontgroeid zijn? Er zijn momenten dat ik wel meer zou willen, maar on the other hand, de 550d is natuurlijk wel ook al weer een verbetering tov de 400d. De 60d en de 7d zijn de twee volgende opties. Allebei ook zeer mooie camera's met handige/mooie/leuke opties. Poeh, het is er nog niet helemaal makkelijker op geworden ;) Dus dan de media markt van de week maar eens bezoeken.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn zoektocht en bevindingen en waar nodig lastig vallen met vragen! :P

[ Bericht 12% gewijzigd door bl0emetjE op 22-09-2010 03:26:00 ]
pi_86699736
Succes met de zoektocht. Ik kocht zogezegd een 550d met twee lenzen:

Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS

Maar ik zie dat die nu in bestelling staat bij die winkel.
Mediamarkt zal ze misschien wel op voorraad hebben, maar dan niet met 2 lenzen. 60d zal er nog niet zijn denk ik. Voordeel van Mediamarkt is dat je camera ook even in de hand kunt houden. Mediamarkt is niet per definitie de voordeligste winkel.

Nogmaals succes ^O^
pi_86710567
quote:
Op woensdag 22 september 2010 06:35 schreef marcel.nl het volgende:
Succes met de zoektocht. Ik kocht zogezegd een 550d met twee lenzen:

Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS

Maar ik zie dat die nu in bestelling staat bij die winkel.
Mediamarkt zal ze misschien wel op voorraad hebben, maar dan niet met 2 lenzen. 60d zal er nog niet zijn denk ik. Voordeel van Mediamarkt is dat je camera ook even in de hand kunt houden. Mediamarkt is niet per definitie de voordeligste winkel.

Nogmaals succes ^O^
Nee, ik wil ook niet bij de media markt overhaast iets gaan kopen, meer het in de hand houden dus.
Daarna ga ik op internet wel kijken naar de voordeligste winkel!
En met mijn lieve papa en mama bespreken welk budget ik krijg van hen hehe
  woensdag 22 september 2010 @ 14:37:00 #126
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86711027
Wat mis je aan de 400D?
pi_86718658
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:37 schreef problematiQue het volgende:
Wat mis je aan de 400D?
Helder beeld.
Ik had tevaak donkere foto's wanneer ik de auto-focus functies gebruikte, een bekend probleem bij Eos400d. En natuurlijk heb je dat met handmatig instellen niet, maar soms kan je nu eenmaal niet op he gemak alles instellen. Ik kreeg er een sik (8> van later altijd de foto's iets op te moeten lichten.
  woensdag 22 september 2010 @ 18:02:46 #128
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86719345
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:47 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Helder beeld.
Ik had tevaak donkere foto's wanneer ik de auto-focus functies gebruikte, een bekend probleem bij Eos400d. En natuurlijk heb je dat met handmatig instellen niet, maar soms kan je nu eenmaal niet op he gemak alles instellen. Ik kreeg er een sik (8> van later altijd de foto's iets op te moeten lichten.
Ik had het eigenljk tegen Bloemetje :P
  woensdag 22 september 2010 @ 19:50:21 #129
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86723565
De EOS 60D is vandaag binnen gekomen bij KE. Moet zeggen. hij voelt steviger dan een D90 qua body.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_86723827
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
De EOS 60D is vandaag binnen gekomen bij KE. Moet zeggen. hij voelt steviger dan een D90 qua body.
Tja, en toch hè... Als ik die 60D dan voor 1079 euro naast de 7D van 1199 zie staan, zou ik het eerlijk gezegd wel weten. Blijf het een raar ding vinden die 60D.
  donderdag 23 september 2010 @ 01:01:33 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_86736493
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:57 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tja, en toch hè... Als ik die 60D dan voor 1079 euro naast de 7D van 1199 zie staan, zou ik het eerlijk gezegd wel weten. Blijf het een raar ding vinden die 60D.
Mja, denk dat die 60D redelijk rap in prijs gaat dalen terwijl die 7D dat wat minder snel doet.
Huilen dan.
  donderdag 23 september 2010 @ 01:53:39 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86736978
Zijn er trouwens goedkope opschroef fisheye's voor canon lenzen? 58 mm?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86737068
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:57 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tja, en toch hè... Als ik die 60D dan voor 1079 euro naast de 7D van 1199 zie staan, zou ik het eerlijk gezegd wel weten. Blijf het een raar ding vinden die 60D.
En al helemaal omdat de 60D eerder een opvolger van de 550D dan van de 50D is....
pi_86741306
Zou er ooit nog een betaalbare full-frame camera komen? Dus meer in de prijsrange van de 7D dan in die van de 5D?
  donderdag 23 september 2010 @ 10:39:10 #135
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86741501
Waarom niet?
pi_86741616
Omdat het al jaren geroepen wordt maar het er nog steeds niet van gekomen is? Ik vind het wel lastig. Ik wil begin volgend jaar een nieuwe standaardzoom kopen, ben maar een amateur dus ik moet er gewoon hard voor sparen maar wil nu wel een keer een topper kopen. Als ik nou het idee had dat zo'n fullframe eraan kwam, dan zou ik best in een 24-70 willen investeren en tijdelijk leven met de tekortkomingen aan de wide kant op m'n 50D (of er een UAW bijkopen). Maar een kleine 2000 euro voor slechts een body (5DmkII) gaat gewoon never nooit niet gebeuren. De nieuwprijs van een 7D is echter nog wel haalbaar.

Maar goed. Ook gezien het prijsverschil en het feit dat ik ook nog een nieuwe tele wil wordt het dan toch maar de EF-S 17-55 met de aanname dat een FF camera er voorlopig niet inzit.
pi_86741630
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:31 schreef KingOfMars het volgende:
Zou er ooit nog een betaalbare full-frame camera komen? Dus meer in de prijsrange van de 7D dan in die van de 5D?
Als er niet meer concurrentie in dat segment komt zal 't wel tegenvallen....
  donderdag 23 september 2010 @ 10:52:50 #138
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_86741847
En tweedehands?

Een 5D Mark II zie ik op marktplaats voor 1200-1500 euro
pi_86741994
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:52 schreef Cryothic het volgende:
En tweedehands?

Een 5D Mark II zie ik op marktplaats voor 1200-1500 euro
Ach het is niet perse dat ik nu een full frame wil, ik vermaak me prima met mijn 50D, ik wil nu voornamelijk gaan investeren in goed glaswerk. En voor mij als hobbyist is een lens van om en nabij de 1000 euro gewoon een enorm dure. Dus die mag dan ook wel ff meegaan.

Maar goed, op het moment is de 17-55 toch de meest logische keuze. Scheelt dik 200 euro waar ik weer een leuke tas, of grip, of begin voor de 70-200 voor heb ;). En ik zou niet direct een UWA nodig hebben ter aanvulling.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:08:51 #140
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86742304
Ik zie het persoonlijk nog wel gebeuren dat Nikon de D100-200-300 serie naar FF verhuist, nog onder de D700. Dan wordt het misschien interessant.

Volgens mij gaat dit wel snel gebeuren. Als je kijkt naar de laatste lichting APC-C cameras, dan valt daar bijna niets maar aan te verbeteren. Wat moet iemand die al een D7000 of 7D heeft met nóg meer FPS, nóg meer resolutie of nóg betere hoge ISO?

Je zou je zelfs kunnen afvragen of het nog wel waard is om in FF te investeren als je op APS-C ook ruisloze foto's op ISO6400 kan maken, maar dat is een andere discussie :P
pi_86742355
Grappig dat je dat zegt, ik verwacht eigenlijk ook dat die zet van Nikon zal komen ipv Canon. Nikon toont wat meer lef de laatste tijd.

En idd, op zich zegt FF niet zo heel veel meer misschien (als je geen extreme vergrotingen doet) maar je glasgebruik verandert er wel door natuurlijk.
  FOK!fotograaf donderdag 23 september 2010 @ 11:21:37 #142
145146 Andyy
pi_86742687
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:08 schreef problematiQue het volgende:
Je zou je zelfs kunnen afvragen of het nog wel waard is om in FF te investeren als je op APS-C ook ruisloze foto's op ISO6400 kan maken, maar dat is een andere discussie :P
Maar Full frame klinkt natuurlijk veel stoerder dan APS-C.
pi_86747729
Een betaalbare full frame (à la 60D/7D qua prijs) zou ik echt briljant vinden... Of ze moeten eens fatsoenlijke objectieven met een wat handiger bereik voor 1,6x crop gaan maken natuurlijk. Hoe dan ook lijkt het me heerlijk om van de cropfactor af te zijn, heb je tenminste gewoon weer een groothoek op 24mm.

Tenzij ze eens een keer iets als een 15-85 f/2.8L IS USM gaan maken of zo, dat zou voor mij echt een droomding zijn op crop.

[ Bericht 2% gewijzigd door Omniej op 23-09-2010 14:02:06 ]
pi_86748073
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:49 schreef Omniej het volgende:

Tenzij ze eens een keer iets als een 15-85 f/2.8L IS USM gaan maken of zo, dat zou voor mij echt een droomding zijn op crop.
Precies. Ik heb nu de 17-85 en het bereik is i-de-aal maar optisch schiet -ie echt tekort wat vignettering, kleur, vervorming, etc betreft. Zo'n 15-85L zou ik geweldig vinden.
  donderdag 23 september 2010 @ 14:09:56 #145
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86748488
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:49 schreef Omniej het volgende:
Een betaalbare full frame (à la 60D/7D qua prijs) zou ik echt briljant vinden... Of ze moeten eens fatsoenlijke objectieven met een wat handiger bereik voor 1,6x crop gaan maken natuurlijk. Hoe dan ook lijkt het me heerlijk om van de cropfactor af te zijn, heb je tenminste gewoon weer een groothoek op 24mm.

Tenzij ze eens een keer iets als een 15-85 f/2.8L IS USM gaan maken of zo, dat zou voor mij echt een droomding zijn op crop.
Dat is wat mij betreft een groot voordeel aan Pentax, dat al hun lenzen toegesneden zijn op APS-C (niet dat ze 'n 15-85 f2.8 hebben - die zou trouwens echt gigantisch groot zijn ben ik bang, als je ziet hoe groot dit al is). Volgens mij is het de enige niet-FF mount waar een UWA prime (twee zelfs :P) voor beschikbaar is, om maar wat te noemen.
pi_86748769
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:09 schreef problematiQue het volgende:
die zou trouwens echt gigantisch groot zijn ben ik bang, als je ziet hoe groot dit al is).
Mwoah, onmogelijk lijkt het me toch niet in ieder geval... Een groot en zwaar objectief vind ik persoonlijk ook geen enkel probleem eigenlijk, maar op dit moment is het gewoon zo dat de beste objectieven van Canon (zeker het lichtsterkere L-spul) inderdaad allemaal op FF toegesneden zijn.

De 17-55 is zo'n beetje de enige die echt op APS-C gericht is, maar die schiet voor mij in bereik tekort. De 15-85 en 17-85 zijn qua bereik al een stuk prettiger, maar die zijn weer niet lichtsterk en ook niet van topkwaliteit. Als ze dat nou 'ns zouden kunnen combineren, maken ze waarschijnlijk een hoop Canonians blij. :P

quote:
Volgens mij is het de enige niet-FF mount waar een UWA prime (twee zelfs :P) voor beschikbaar is, om maar wat te noemen.
Ik weet niet wat Pentax op dat gebied heeft, maar Canon heeft natuurlijk ook wel 14/15mm primes...
  FOK!fotograaf donderdag 23 september 2010 @ 14:34:18 #147
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86749307
Ik denk niet dat er snel een FF camera komt, in de prijsklasse van een 7D. De 5DII is qua functies een 50D met full frame sensor.

Waar zouden ze op kunnen bezuinigen om dat prijskaartje mogelijk te maken? Laten we zeggen dat we een 1000D body aanpassen met een FF sensor. Waar kan je dan verder nog op bezuinigen om te zorgen dat deze camera niet teveel marktsegment afsnoept van de 5D2?

Nee, dat zie ik niet snel gebeuren, ook niet vanwege het imago van FF camera's.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  donderdag 23 september 2010 @ 14:58:36 #148
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86750205
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:17 schreef Omniej het volgende:
Ik weet niet wat Pentax op dat gebied heeft, maar Canon heeft natuurlijk ook wel 14/15mm primes...
Oh, die 14mm was mij inderdaad ontschoten. Maar dan nog, het is een lens ontworpen voor FF, dus je betaalt (en draagt) als APS-C gebruiker een stuk meer dan nodig is.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:02:10 #149
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86750337
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:34 schreef Marc H het volgende:
Ik denk niet dat er snel een FF camera komt, in de prijsklasse van een 7D. De 5DII is qua functies een 50D met full frame sensor.

Waar zouden ze op kunnen bezuinigen om dat prijskaartje mogelijk te maken? Laten we zeggen dat we een 1000D body aanpassen met een FF sensor. Waar kan je dan verder nog op bezuinigen om te zorgen dat deze camera niet teveel marktsegment afsnoept van de 5D2?

Nee, dat zie ik niet snel gebeuren, ook niet vanwege het imago van FF camera's.
Het is ook vooral de prijs van FF sensoren die geleidelijk aan lager wordt, dat is denk ik het leeuwendeel van het prijsverschil met APS-C cameras.
pi_86765698
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:37 schreef problematiQue het volgende:
Wat mis je aan de 400D?
Niks ;) Okee, er zijn gebruikssporen (ik heb hem onderhand alweer 4 jaar en gebruik heb wel intensief). Bijvoorbeeld het zachte randje waar je met je oogkas tegenaan komt ben ik verloren. Maar dat is op zich niet zo erg natuurlijk.
Maar ik fotografeer steeds meer voor betalende klanten en het wordt allemaal wat professioneler, en omdat er in de tussentijd toch alweer wat ontwikkelingen hebben plaatsgevonden wil ik graag weer iets nieuwer gaan. Mijn 400D wil ik er bij houden als backup. Voorlopig oriënteer ik me vooral en ik heb ook geen haast ofzo, mijn 400D is verder niet kapot gelukkig!
pi_86766380
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:08 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Niks ;) Okee, er zijn gebruikssporen (ik heb hem onderhand alweer 4 jaar en gebruik heb wel intensief). Bijvoorbeeld het zachte randje waar je met je oogkas tegenaan komt ben ik verloren. Maar dat is op zich niet zo erg natuurlijk.
Maar ik fotografeer steeds meer voor betalende klanten en het wordt allemaal wat professioneler, en omdat er in de tussentijd toch alweer wat ontwikkelingen hebben plaatsgevonden wil ik graag weer iets nieuwer gaan. Mijn 400D wil ik er bij houden als backup. Voorlopig oriënteer ik me vooral en ik heb ook geen haast ofzo, mijn 400D is verder niet kapot gelukkig!
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26729

Da's dan een kleine 3,- Inclusief verzendkosten :P
  donderdag 23 september 2010 @ 21:36:21 #152
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86767211
Morgen kijken naar een 70-300 lens voor mijn mooie cameraatje kopen :9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86767833
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:36 schreef kanovinnie het volgende:
Morgen kijken naar een 70-300 lens voor mijn mooie cameraatje kopen :9
Welke?
  donderdag 23 september 2010 @ 21:48:41 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86767954
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:46 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Welke?
http://upload.wikimedia.o(...)1-4-5.6_APO_lens.jpg

Die volgens mij. Ik weet niet precies welke het precies is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf donderdag 23 september 2010 @ 22:08:59 #155
145146 Andyy
pi_86769073
Hoezo die? :@
Je moet wel erg geluk hebben wil je een beetje scherpe versie hebben
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 september 2010 @ 22:12:28 #156
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86769274


Die is het. De DG versie.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf donderdag 23 september 2010 @ 22:22:17 #157
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86769812
Ik hoop niet die, want die heeft een nikon mount. :)
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  donderdag 23 september 2010 @ 22:25:58 #158
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86769986
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:22 schreef Marc H het volgende:
Ik hoop niet die, want die heeft een nikon mount. :)
Nouja, ik ga de lens van Dark_Angelus kopen, en alles waar Nikon op staat komt zijn huis niet binnen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 september 2010 @ 22:26:21 #159
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86770005
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nouja, ik ga de lens van Dark_Angelus kopen, en alles waar Nikon op staat komt zijn huis niet binnen.
Check. (Al moet ik bekennen dat ik al meer Nikon om me heen zien m.b.t. concertfotografie. Mede door de goede prestaties van de D3

Hoe dan ook, het is de Canon fitting, Apo DG, prima beginnende tele lens.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 23 september 2010 @ 22:37:26 #160
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86770591
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:26 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Check. (Al moet ik bekennen dat ik al meer Nikon om me heen zien m.b.t. concertfotografie. Mede door de goede prestaties van de D3

Hoe dan ook, het is de Canon fitting, Apo DG, prima beginnende tele lens.
Dus je geeft toe dat je 2derangs troep hebt? _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 september 2010 @ 22:37:57 #161
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86770614
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je 2derangs troep hebt? _O-
Ja ;(

Anders had ik wel een Mark IV of Ds III
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 24 september 2010 @ 01:17:56 #162
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86775821
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:57 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tja, en toch hè... Als ik die 60D dan voor 1079 euro naast de 7D van 1199 zie staan, zou ik het eerlijk gezegd wel weten. Blijf het een raar ding vinden die 60D.
ach ja. er staan er nog maar 5 na vandaag. morgen zijn ze weer op.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:41:58 #163
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86792269
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nouja, ik ga de lens van Dark_Angelus kopen, en alles waar Nikon op staat komt zijn huis niet binnen.
En hij is nu thuis!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86792891
Nou goed dan, ik ben al anderhalf jaar in het bezit van een 450D, maar heb eigenlijk nog veel te weinig uitgebreid. Alleen een kitlens (18-55mm), een UV filter, ND-grad filter en een statiefje. Binnenkort maar eens n pol filtertje en een tas erbij kopen. Ook wordt het tijd voor een externe ontspanner :Y

ENNNNN ik denk erover om een compactje van Canon erbij te kopen (Canon IXUS 300 HS) vanwege z'n hoge lichtgevoeligheid (CMOS sensor f2.0 _O_ ) Makkelijk voor concerten en makkelijk mee te nemen :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_86793181
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
(Canon IXUS 300 HS) vanwege z'n hoge lichtgevoeligheid (CMOS sensor f2.0 _O_ ) Makkelijk voor concerten en makkelijk mee te nemen :)
Je weet wel dat die f/2.0 weinig met de sensor te maken heeft? :P (al is ISO3200 natuurlijk ook best prettig, al betwijfel ik de bruikbaarheid ervan)

Die f/2.0 geldt in ieder geval alleen voor de groothoekstand, zodra je zoomt heb je een kleiner maximaal diafragma.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 september 2010 @ 16:51:42 #166
18921 freud
Who's John Galt?
pi_86794890
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je 2derangs troep hebt? _O-
Ach, concerten verdient niet best, dus als pro moet je bezuinigen :+.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 september 2010 @ 16:52:55 #167
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86794947
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:51 schreef freud het volgende:

[..]

Ach, concerten verdient niet best, dus als pro moet je bezuinigen :+.
Iets met spijker en kop.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 24 september 2010 @ 16:57:21 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86795140
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:52 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Iets met spijker en kop.
Om het goed te maken zal ik vanavond de oud - zwaar sticker op mijn boot plakken. Dan maak ik meteen een foto ervan (ik heb er nu toch de spullen voor :P).
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86795381
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:06 schreef Omniej het volgende:

[..]

Je weet wel dat die f/2.0 weinig met de sensor te maken heeft? :P (al is ISO3200 natuurlijk ook best prettig, al betwijfel ik de bruikbaarheid ervan)

Die f/2.0 geldt in ieder geval alleen voor de groothoekstand, zodra je zoomt heb je een kleiner maximaal diafragma.
Ik weet dat die f2.0 niets met de sensor te maken heeft, maar het feit dattie zo lichtgevoelig KAN zijn (mits groothoek van toepassing) is voor mij een pro
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 24 september 2010 @ 17:28:32 #170
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86796467
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
Nou goed dan, ik ben al anderhalf jaar in het bezit van een 450D, maar heb eigenlijk nog veel te weinig uitgebreid. Alleen een kitlens (18-55mm), een UV filter, ND-grad filter en een statiefje. Binnenkort maar eens n pol filtertje en een tas erbij kopen. Ook wordt het tijd voor een externe ontspanner :Y

ENNNNN ik denk erover om een compactje van Canon erbij te kopen (Canon IXUS 300 HS) vanwege z'n hoge lichtgevoeligheid (CMOS sensor f2.0 _O_ ) Makkelijk voor concerten en makkelijk mee te nemen :)
Je kunt het geld denk ik beter besteden aan een 50mm1.8. Dat is goedkoper, en je zult er tijdens concerten veel meer aan hebben.
pi_86796746
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:28 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Je kunt het geld denk ik beter besteden aan een 50mm1.8. Dat is goedkoper, en je zult er tijdens concerten veel meer aan hebben.
Haha en dan bij de entree zeker toegang geweigerd krijgen omdat je geen (D)SLR's mee mag nemen :')

edit: daarbij is m'n compactje laatst zoekgeraakt in Utrecht, dus heb een nieuwe nodig.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_86810863
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:21 schreef dscx het volgende:

[..]

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26729

Da's dan een kleine 3,- Inclusief verzendkosten :P
Wow, luxe! Die heb ik meteen besteld! Dankjewel voor de tip :)
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:16:53 #173
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86816833
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 17:34 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Haha en dan bij de entree zeker toegang geweigerd krijgen omdat je geen (D)SLR's mee mag nemen :')

edit: daarbij is m'n compactje laatst zoekgeraakt in Utrecht, dus heb een nieuwe nodig.
koop dan een Fuji EXR. Zijn beter voor dit soort werk. DIe backlight cmos is verkoopgelul.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_86836722
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:16 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

koop dan een Fuji EXR. Zijn beter voor dit soort werk. DIe backlight cmos is verkoopgelul.
Welke in die serie raad je me aan dan? Ik heb een budget van 250,- (hou wel rekening dat ik bij de Media Markt 20% personeelskorting krijg)
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 25 september 2010 @ 19:21:44 #175
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_86837614
http://www.kamera-express(...)3329&c1=3674&pc=1515 als ie uit is. anders de F80. hou je geld over.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 26 september 2010 @ 16:58:34 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86865185
Zo, ik ben 2 weken begonnen met de jacht op mooi materiaal, tot nu toe staat dit thuis:



De meeste dingen had ik hier al laten zien, maar nu even een foto met alles bij elkaar. Het is dan wel weer jammer dat ik de camera van mijn ouders moest gebruiken. Zo'n Pentax X70 voelt als speelgoed in vergelijking met mijn camera!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 27 september 2010 @ 00:16:21 #177
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_86885734
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:58 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, ik ben 2 weken begonnen met de jacht op mooi materiaal, tot nu toe staat dit thuis:

[ afbeelding ]

De meeste dingen had ik hier al laten zien, maar nu even een foto met alles bij elkaar. Het is dan wel weer jammer dat ik de camera van mijn ouders moest gebruiken. Zo'n Pentax X70 voelt als speelgoed in vergelijking met mijn camera!
Zo te zien vergeet je je grip te noemen ;)
  maandag 27 september 2010 @ 09:13:32 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86890275
quote:
Op maandag 27 september 2010 00:16 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Zo te zien vergeet je je grip te noemen ;)
Ach, die hoeft er niet echt bij. Maar je hebt wel gelijk ja.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86890451
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:58 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, ik ben 2 weken begonnen met de jacht op mooi materiaal.
op de een of andere manier komt zo'n opmerking een beetje kansloos over bij mij :P maar je bedoelt het vast anders dan je het hebt opgeschreven ;)
  maandag 27 september 2010 @ 09:24:04 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86890527
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:20 schreef Uncle het volgende:

[..]

op de een of andere manier komt zo'n opmerking een beetje kansloos over bij mij :P maar je bedoelt het vast anders dan je het hebt opgeschreven ;)
Ik bedoel het in de trant van jagen en verzamelen. Ik had ook kunnen neerzetten dat ik 2 weken geleden ben begonnen met het zoeken naar een digitale camera en dat dit hem geworden is, maar we hoeven natuurlijk niet altijd serieus te blijven :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86890653
i know

maar ik ken een aantal mensen die dus SERIEUS zo bezig zijn :P vandaar...
  maandag 27 september 2010 @ 09:37:37 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86890852
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:29 schreef Uncle het volgende:
i know

maar ik ken een aantal mensen die dus SERIEUS zo bezig zijn :P vandaar...
Je bedoelt materiaal stelen? Dat zou ik nooit doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86891371
ik ben onduidelijk... ik doelde meer op de opmerking:

quote:
Zo, ik ben 2 weken begonnen met de jacht op mooi materiaal.
dat komt over alsof je alleen maar zo snel mogelijk veel spullen wilt kopen... (en ik ken dus mensen die veel lenzen hebben en de helft nooit gebruiken omdat ze dan alweer nieuwe hebben). Als ik een lens heb gekocht dan ben ik daar altijd wel weer een flinke tijd zoet mee... :P

maar mijn opmerking was ook meer als grapje bedoeld maar kwam niet helemaal over door de onduidelijkheid O-)
  maandag 27 september 2010 @ 10:04:44 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86891485
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:59 schreef Uncle het volgende:
ik ben onduidelijk... ik doelde meer op de opmerking:
[..]

dat komt over alsof je alleen maar zo snel mogelijk veel spullen wilt kopen... (en ik ken dus mensen die veel lenzen hebben en de helft nooit gebruiken omdat ze dan alweer nieuwe hebben). Als ik een lens heb gekocht dan ben ik daar altijd wel weer een flinke tijd zoet mee... :P

maar mijn opmerking was ook meer als grapje bedoeld maar kwam niet helemaal over door de onduidelijkheid O-)
Oh, zo :') Dit verhaal hangt van onduidelijkheden aan elkaar :')

Ik heb nu wel genoeg, ik wil alleen nog een opschroef fish eye lensje, en dan ben ik wel weer klaar. Ik heb nu een 18-55 en 70-300, wat voor mij genoeg is. Dit alles voor een prijs waar je nog lang geen lens voor hebt, dus het valt allemaal best mee. :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf maandag 27 september 2010 @ 11:40:24 #185
18921 freud
Who's John Galt?
pi_86894130
Als je een fish zoekt, dan is de sigma 15mm echt geniaal. Minstens net zo goed als de Canon variant, en stukken goedkoper.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 27 september 2010 @ 21:11:17 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86918199
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:40 schreef freud het volgende:
Als je een fish zoekt, dan is de sigma 15mm echt geniaal. Minstens net zo goed als de Canon variant, en stukken goedkoper.
Ik wil gewoon zo'n opschroefstukje om af en toe wat geinige plaatjes te schieten, en dan voor een paar tientjes. Niet meteen een ding van 400 dollar :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 27 september 2010 @ 21:16:30 #187
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_86918493
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:40 schreef freud het volgende:
Als je een fish zoekt, dan is de sigma 15mm echt geniaal. Minstens net zo goed als de Canon variant, en stukken goedkoper.
Heb er één keer ff mee mogen spelen en als ik een fisheye zocht dan kocht ik die zonder te twijfelen :Y .
Huilen dan.
  maandag 27 september 2010 @ 21:28:53 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86919217
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]



Heb er één keer ff mee mogen spelen en als ik een fisheye zocht dan kocht ik die zonder te twijfelen :Y .
Ja, nu wil ik hem hebben. Maar hij ligt heel erg te veel buiten mijn budget.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 27 september 2010 @ 21:57:29 #189
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_86921117
Samyang heeft toch ook een leuke fisheye?
Die is 300 euro, en kwam ook leuk uit de reviews.
http://www.fotokonijnenbe(...)5_fisheye_canon.html

http://www.photozone.de/canon-eos/526-samyang8f35eos?start=2
  maandag 27 september 2010 @ 22:00:19 #190
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86921292
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:57 schreef Cryothic het volgende:
Samyang heeft toch ook een leuke fisheye?
Die is 300 euro, en kwam ook leuk uit de reviews.
http://www.fotokonijnenbe(...)5_fisheye_canon.html

http://www.photozone.de/canon-eos/526-samyang8f35eos?start=2
Ook dat ligt buiten mijn budget

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf maandag 27 september 2010 @ 23:06:04 #191
18921 freud
Who's John Galt?
pi_86925100
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ook dat ligt buiten mijn budget

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh, niet erg hoor, maar dan kan je net zo goed een foto vervormen in photoshop oid. Zoek je cheap ass opzetstukken, dan is Ebay de plek :)
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_86941070
Okay, nog maar eens om meningen vragen dan. Aan het eind van het vorige topic ook reeds gedaan maar nu even mijn laatste overpeinzingen erin meegenomen.

Ik wil dus begin volgend jaar een nieuwe standaardzoom lens kopen. Ik gebruik nu een 17-85 maar afgezien van het geweldig bruikbare bereik vind ik het geen geweldige lens. Veel vervorming, veel te licht ontsterk (is dat een woord? :P ), etc. Plus dat ik gewoon één keer in m'n leven ( ;) ) echt een superlens wil kopen (deels vanwege de hobby, deels omdat ik gewoon een gearslet ben). Ben dus op zoek gegaan naar een opvolger en ik ben met de volgende kandidaten gekomen:

- Canon EF-S 15-85, de "opvolger" van mijn 17-85, welke een stuk beter lijkt te presteren. Maar goed, nog best prijzig voor wat het biedt en het is geen échte topper. Ook niet heel lichtsterk. Heb ook wel iets meer te besteden dan dat dus op naar de...

- Canon EF-S 17-55 f/2.8, geweldige lens als ik het zo lees overal. Geen L bouwkwaliteit maar dat is ook geen eis. Ga het stukje van 55 tot 85mm best missen in één lens denk ik, aangezien ik meer aan de tele kant zit dan aan de groothoek (17mm gebruik maar zelden eigenlijk), maar doordat hij iets goedkoper is dan m'n andere twee opties zou ik er wat eerder een 70-200 f/4 L bij kunnen kopen (een tele lens staat sowieso nog hoog op m'n verlanglijst en deze is wel gunstig geprijst).

- Canon EF 24-105 f/4 IS. Prachtige lens, bruikbaar bereik, ook gezien het feit dat ik échte groothoek (hopelijk/waarschijnlijk) niet ga missen. Helaas geen f/2.8 maar goed wel f4 over het hele bereik, en IS wat zeker richting de 100mm toch wel voordelen biedt. Plus dat ik voor donkere situaties gewoon een 430EXII heb.

- Canon EF 24-70 f/2.8. Toch wel de topper denk ik, prachtig stuk glas, misschien een beetje raar bereik op crop (heb een 50D) maar goed, nogmaals, de groothoek ga ik niet direct missen. Alleen is het ding nogal lomp, zwaar en fors (kennelijk). Nu zijn de vorige 2 ook geen lichtgewicht lenzen maar bijna een kilo... aan de andere kant ben ik niet zo enorm mobiel (maak veel foto's in thuis situaties). Maar met 1000 euro zit ik wel aan de absolute max van mijn budget en zal (bijv.) een telelens en een nieuwe tas iets langer op zich laten wachten. Wél 2.8 maar weer geen IS.

Kortom: dilemma's, dilemma's. :P. Een luxeprobleem, dat dan weer wel. Op dit moment denk ik dat de 24-70 gewoon too much is, qua prijs, qua gewicht, voor dat geld een toch wat beperktere range. De 24-105 lijkt me heerlijk alleen vraag ik me af of ik geen spijt ga krijgen van de f/4 ipv f/2.8. Tuurlijk, een flitser kan, maar als het zonder kan is het lekker. De 17-55 zou de meest verstandige keus zijn qua budget maar dan ga ik mijn meest gebruikte range (wat nu het einde is van mijn 17-85 lens) opknippen in 2 lenzen, deze en een eventuele 70-200L. De 15-85 heeft niet genoeg 'wow' voor wat ik nu wil kopen eigenlijk (of men moet dit anders zien?).

Wat een verhaal is dit geworden. :D. Maar goed, wie heeft er tips, aan- of afraders?

-edit: samengevat dus budget max 1000 euro, standaardzoombereik, gebruik op 50D (voorlopig geen plannen richting FF).
  FOK!fotograaf dinsdag 28 september 2010 @ 14:31:41 #193
145146 Andyy
pi_86941466
Als je de groothoek toch amper gebruikt zou ik voor de 24-70 gaan, is een FF lens dus kan je ook bij een eventuele upgrade naar een FF camera ook gebruiken. Je maakt gebruikt van de sweet spot met je cropsensor. Gewicht is gewoon een kwestie van wennen :P
Maar zijn third party lenzen geen optie?
pi_86941554
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:31 schreef Andyy het volgende:
Als je de groothoek toch amper gebruikt zou ik voor de 24-70 gaan, is een FF lens dus kan je ook bij een eventuele upgrade naar een FF camera ook gebruiken. Je maakt gebruikt van de sweet spot met je cropsensor. Gewicht is gewoon een kwestie van wennen :P
Sowieso staat een bezoek aan een goede winkel nog op de planning zodat ik ze even kan vasthouden en het liefst ook even op mijn body kan zetten. Kan me nu nog niet zo heel veel voorstellen bij een pak melk aan m'n 50D eigenlijk.

quote:
Maar zijn third party lenzen geen optie?
Gevoelsmatig niet, maar als er alternatieven zijn die vergelijkbaar zijn, sure. Tips zijn altijd welkom.
pi_86941692
Scherpte en kleuren zijn trouwens mijn primaire eisen. Ben niet zo'n Photoshopper dus de platen moeten gewoon goed uit de camera komen ipv afhankelijk zijn van allerlei Photoshop truukjes. Bouwkwaliteit is wat minder belangrijk, sta niet zo heel vaak in de regen of de Sahara te schieten ;).
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:35:23 #196
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86945928
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:38 schreef KingOfMars het volgende:
Scherpte en kleuren zijn trouwens mijn primaire eisen. Ben niet zo'n Photoshopper dus de platen moeten gewoon goed uit de camera komen ipv afhankelijk zijn van allerlei Photoshop truukjes. Bouwkwaliteit is wat minder belangrijk, sta niet zo heel vaak in de regen of de Sahara te schieten ;).
In mijn eigen ervaring haal je meer uit 200 euro voor een goed bewerkingsprogramma (lightroom al eens geprobeerd? Een proefversie werkt 30 dagen.), dan een lens die 200 euro duurder is dan wat je nu hebt.

Maar, wat betreft lenzen, hier al eens gekeken naar alternatieven: http://photozone.de/Reviews/canon-eos
pi_86948372
Lightroom gebruik ik wel hoor, maar voornamelijk als library voor mijn RAW's en om even de witbalans goed te zetten en de belichting te checken. Maar verder moet een goede foto gewoon uit de camera komen, en niet uit Photoshop. Maar daar ben ik misschien een beetje ouderwets in.

Overigens heb ik zojuist ook nog eens deze uitgebreide thread over de 15-85 gelezen en ben daardoor weer aardig ontregeld ;). Bouwkwaliteit beter dan de 17-55, IQ on par met de 24-105L en zo te zien superscherp. En qua bereik lever ik niks in, sterker nog, ik win er 2mm bij aan de groothoek kant (ook al ligt daar niet mijn pré, hebben is hebben he). Is die 15-85 dan toch stiekem een topper?
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:13:07 #198
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86949457
Het is uiteindelijk je eigen keuze. Ik zou zelf een f2.8 zoom verkiezen met wat minder bereik (eigenlijk zou ik een prime kopen, maar dat is wel weer heel wat anders).
pi_86952974
Het is in elk geval een heerlijk herkenbaar dilemma, KingOfMars. :)

Een paar maanden geleden had ik eigenlijk exact het zelfde lijstje waar ik tussen twijfelde, en hoewel het voor jou totaal anders kan zijn, waren dit mijn conclusies:

De 15-85: Fraai objectief met een voor mij redelijk ideaal bereik: goede groothoek en net even wat meer zoom dan de 18-55 kitlens die ik gewend was. Voor mij was vooral het > 55mm deel belangrijk, aangezien ik aan 55mm telkens simpelweg niet genoeg had. De 3mm extra groothoek was op zich een mooie bijkomstigheid, maar meer ook niet. Echter: het diafragma van dit objectief is variabel en richting de telekant zit je dus met een max. diafragma van f/5.6... Dat was voor mij gewoon niet voldoende, en sowieso heb ik me altijd geërgerd aan het variabele diafragma van de kitlens, dus hier wilde ik vanaf. Louter om die reden dus niet voor dit objectief gekozen, waarbij overigens ook de prijs een rol speelde. De 15-85 is tegen de 600 euro en op zich redelijk betaalbaar, maar als je van tevoren weet dat je je aan een aantal dingen gaat storen, is het toch wel erg veel geld.

De 17-55/2.8: Fantastisch mooi ding en misschien wel het beste wat er voor crop beschkbaar is. Optisch gezien gewoon van L-kwaliteit; superscherp, snel, lekker lichtsterk, eigenlijk op alle punten perfect en op alle fronten beter dan de 15-85. Echter: aangezien ik aan 55mm op m'n 18-55 al niet genoeg had, zou dit met de 17-55 niet veel anders zijn. De lichtsterkte was voor mij een enorm argument vóór dit objectief, maar in bereik was hij voor mij niet perfect.

De 24-105: Hier komen we natuurlijk aan in de L-serie en dat merk je eigenlijk meteen, aangezien de bouwkwaliteit gewoon vele malen beter is dan bij de bovengenoemde alternatieven. Het bereik viel mij in positieve zin op, want met dit objectief kon ik eindelijk 'ns richting de 100mm zoomen zonder van objectief te moeten wisselen. Nadeel was natuurlijk dat ik een stuk groothoek kwijt ging raken t.o.v. m'n 18-55, maar aangezien ik toch vaker aan de telekant dan aan de groothoekkant van m'n objectief zit, was dit voor mij geen onoverkomelijk probleem. Bovendien was ik al in het bezit van een 10-20 UWA, dus op de momenten dat ik echt groothoek nodig zou hebben had ik nog een ander objectief achter de hand. De lichtsterkte van de 24-105 was een twijfelgeval; ik zou eigenlijk dolgraag een f/2.8 hebben gehad, maar op zich voldeed voor mij een f/4 ook nog net (zolang het diafragma maar constant bleef over het hele bereik). Zeker natuurlijk omdat de 24-105 ook gewoon IS heeft, dus bij statische onderwerpen win je daar uiteindelijk meer stops mee dan met een groter diafragma van 2.8.

De 24-70 tot slot: optisch gezien beter dan de 24-105 én natuurlijk f/2.8 over het hele bereik, waar eigenlijk mijn voorkeur naar uitging. Het bereik tot 70mm was voor mij in principe ook net voldoende, maar deze is voor mij gewoon afgevallen omdat ik hem te groot, lomp en zwaar vind voor dagelijks gebruik. Het was mijn bedoeling een objectief te kopen voor min of meer allround, dagelijks gebruik en bijv. als 'vakantielens', en dan wil je eigenlijk gewoon niet met een 24-70 rondlopen.

Het laat zich wellicht raden dat ikzelf uiteindelijk voor de 24-105 ben gegaan. Enige minpunt is wat mij betreft de f/4 in plaats van f/2.8, maar over het algemeen ben ik er meer dan tevreden over. Let wel dat ik hem op crop gebruik; op FF schijnt de 24-105 wel érg veel last te hebben van vignettering.

Kort samengevat zou ik zeggen dat je gewoon voor de 15-85 moet gaan als het variabele diafragma voor jou geen probleem vormt. Is dat wel een probleem, dan zul je simpelweg moeten bedenken wat voor jou belangrijker is; het bereik of de lichtsterkte. ;) (en eventueel het extra gewicht)
pi_86953520
Bedankt voor je post Omniej! Helpt enorm om ook andermans overwegingen te lezen. :). Moet zeggen dat de 15-85 toch begint te lonken, ook omdat ik er voor binnen of slecht licht al een 50mm f/1.8 bij heb. En een flitser. Maar de combinatie 17-55 en een 85mm f/1.8 is ook niet verkeerd natuurlijk (maar wel stukken duurder).

Kortom: we slapen er nog even over ;).
pi_87030659
BTW,.... zijn hier al fanaten die de Canon zoomfish onmiddellijk gaan kopen in januari?
Of hem wellicht al besteld hebben?

Ik ben reuze geinteresseerd in de zoomfish,... maar goed, we praten over bijna 1600 euro.

Iemand ervaring met de prijsstelling van Canon?
De officiele prijslijst van Canon geeft 1599 aan, en voor die prijs zie ik hem nu al aangeboden staan op een aantal sites, (leverbaar vanaf januari).
Maar als je naar de andere objectieven kijkt, dan zie je (uiteraard) dat de handel behoorlijk onder de adviesprijs van Canon duikt.
Zou hij de eerste paar maanden echt alleen voor 1599 aangeboden worden ivm de vraag,.... of zullen er een aantal shops al substantieel onder deze 1600 euro gaan duiken?

Zelf heb ik weinig ervaring met de introductie van nieuwe lenzen,... iemand anders wel ideeen?
  FOK!fotograaf donderdag 30 september 2010 @ 20:54:19 #202
18921 freud
Who's John Galt?
pi_87037167
Ik wil hem zeker gaan huren als hij beschikbaar is *).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 30 september 2010 @ 21:17:13 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_87038243
Een zoomfish is dus een fisheye waarbij je goed kan inzoomen? Lijkt me wel tof om mee te spelen :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_87038520
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:17 schreef kanovinnie het volgende:
Een zoomfish is dus een fisheye waarbij je goed kan inzoomen? Lijkt me wel tof om mee te spelen :D
't Gaat om de 8-15 f/4L.

Lijkt me echt een ontzettend gaaf ding, maar voor een 'erbij' speeltje wel wat boven mijn budget. :D
  Donald Duck held donderdag 30 september 2010 @ 21:24:40 #205
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_87038667
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:17 schreef kanovinnie het volgende:
Een zoomfish is dus een fisheye waarbij je goed kan inzoomen? Lijkt me wel tof om mee te spelen :D
Die lens komt wel alleen volledig tot z'n recht op een fullframe, omdat je alleen daarop in de uiterste groothoekstand het volledig circulair beeld kan bereiken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_87038833
tokina had al lang een fish eye zoom hoor :R vast niet zo goed als Canons eigen... maar toch... niet echt wereldschokkend nieuws dus
  FOK!fotograaf donderdag 30 september 2010 @ 21:58:15 #207
18921 freud
Who's John Galt?
pi_87040672
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die lens komt wel alleen volledig tot z'n recht op een fullframe, omdat je alleen daarop in de uiterste groothoekstand het volledig circulair beeld kan bereiken
Hij is juist ideaal als je een crop en ff cam hebt lijkt me. Wanneer zou je een circulair beeld willen? Dan prop je een peleng 8mm op je FF, en presto. Aangezien ik gek ben op mijn fish, is dit wel erg interessant...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_87097195
Nou, het is toch een 17-55 van Marktplaats geworden. Objectief was in meer dan prima staat en voor 600 euro kreeg ik er nog de originele Canon lenshood en een filter bij ook. Helemaal goed dus. Alleen een vraagje over het filter. Ik ben er niet zo in thuis (heb nooit filters gebruikt op mijn relatief goedkope objectieven).

Er zit nu een Hama UV 390C VII (en dan nog een plaatje van 4 sterren) op. Nou heb ik gevoelsmatig niet zo'n enorm sterk gevoel bij Hama, maar ga ik hinder ondervinden van het feit dat dit filter erop zit of kan ik beter zsm op zoek naar een ander filter? Zo ja, aanraders op dat vlak? Zal zijn puur ter bescherming.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:32:09 #209
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_87097820
Ik zou de zonnekap gebruiken voor bescherming. Je koopt een lens van honderden euro's en dan gooi je er een glaasje voor dat voor een halve cent in China uit de fabriek rolt.
pi_87097854
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:12 schreef KingOfMars het volgende:
Nou, het is toch een 17-55 van Marktplaats geworden. Objectief was in meer dan prima staat en voor 600 euro kreeg ik er nog de originele Canon lenshood en een filter bij ook. Helemaal goed dus. Alleen een vraagje over het filter. Ik ben er niet zo in thuis (heb nooit filters gebruikt op mijn relatief goedkope objectieven).

Er zit nu een Hama UV 390C VII (en dan nog een plaatje van 4 sterren) op. Nou heb ik gevoelsmatig niet zo'n enorm sterk gevoel bij Hama, maar ga ik hinder ondervinden van het feit dat dit filter erop zit of kan ik beter zsm op zoek naar een ander filter? Zo ja, aanraders op dat vlak? Zal zijn puur ter bescherming.
B+W UV. Kost wat maar wel fatsoenlijk glas :)
pi_87097953
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:32 schreef problematiQue het volgende:
Ik zou de zonnekap gebruiken voor bescherming. Je koopt een lens van honderden euro's en dan gooi je er een glaasje voor dat voor een halve cent in China uit de fabriek rolt.
Dat was dus ook een beetje mijn vraag, of dit dus een glaasje is dat voor een halve cent in China uit de fabriek rolt. Wie weet had Hama ook een ultraheersende pro lijn gehad ofzo ;).
pi_87098003
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:33 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

B+W UV. Kost wat maar wel fatsoenlijk glas :)
Nog specifieke tips? Ik wil graag ook een filter waarbij mijn lensdop er nog gewoon oppast of is dat bij allemaal zo?
pi_87102219
Ik ben nog een beetje een fotografie noob, en heb sinds kort een canon eos 500d en ik vind het leuk om gewoon over staart te lopen en foto's te maken ook ben ik de laatste tijd erg geïnteresseerd in macro.

Maar nu mijn vraag de standaard bijgeleverde lens beperkt je wel erg nu wil ik een nieuwe lens gaan halen maar het aanbod is nogal groot wat raden jullie mij aan gewoon de EF-S 55-250? Of iets anders? En zijn bijvoorbeeld de lenzen van Tamron en Sigma ook kwalitatief goed in vergelijking met die van Canon?

:s)
pi_87102356
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:16 schreef Ymntle-Aleoni het volgende:
Ik ben nog een beetje een fotografie noob, en heb sinds kort een canon eos 500d en ik vind het leuk om gewoon over staart te lopen en foto's te maken ook ben ik de laatste tijd erg geïnteresseerd in macro.

Maar nu mijn vraag de standaard bijgeleverde lens beperkt je wel erg nu wil ik een nieuwe lens gaan halen maar het aanbod is nogal groot wat raden jullie mij aan gewoon de EF-S 55-250? Of iets anders? En zijn bijvoorbeeld de lenzen van Tamron en Sigma ook kwalitatief goed in vergelijking met die van Canon?

:s)
Wat is je budget en wat is je behoefte? Wil je meer zoom? Die 55-250 schijnt voor z'n geld een erg prima ding te zijn in ieder geval. Maar dat is dus weer geen echte macro lens.
pi_87102772
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:20 schreef KingOfMars het volgende:
Maar dat is dus weer geen echte macro lens.
Totaal geen macrolens zelfs. Ding heeft een scherpstelafstand van een meter of zo. :)

Maar als toevoeging op de 18-55 is het een fijn lensje.
pi_87103009
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:20 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Wat is je budget en wat is je behoefte? Wil je meer zoom? Die 55-250 schijnt voor z'n geld een erg prima ding te zijn in ieder geval. Maar dat is dus weer geen echte macro lens.
Zeg maar rond de 300 euro. En Ik denk dat ik eerst maar voor meer zoom moet gaan.

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:29 schreef Omniej het volgende:

[..]

Totaal geen macrolens zelfs. Ding heeft een scherpstelafstand van een meter of zo. :)

Maar als toevoeging op de 18-55 is het een fijn lensje.
Zijn er soortgelijke lenzen die dat wel of beter kunnen?

Oh en bedankt voor de reacties :)
pi_87103167
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:34 schreef Ymntle-Aleoni het volgende:

[..]

Zeg maar rond de 300 euro. En Ik denk dat ik eerst maar voor meer zoom moet gaan.
Dan zou ik gewoon lekker voor de 55-250 gaan. Zie http://www.fredmiranda.co(...)sort=7&cat=27&page=3 voor voornamelijk positieve reviews.
pi_87103192
De 60mm van Canon is wel een leuke macro lens maar daar schiet je qua bereik niks mee op natuurlijk.
pi_87103313
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:34 schreef Ymntle-Aleoni het volgende:
Zijn er soortgelijke lenzen die dat wel of beter kunnen?
Telezoom en macro is een slechte combinatie als je het mij vraagt...

De 55-250 is gewoon een erg mooi ding, zeker voor z'n geld, maar als je op zoek bent naar macro kun je beter voor een échte macrolens gaan, zoals de 60mm die KingofMars hierboven al noemt, of de 100mm variant daarvan, of de 90 tot 105mm varianten van Sigma, Tamron en Tokina. Dat zijn stuk voor stuk gewoon lekkere macrolenzen, maar voor in 'alledaags' telebereik heb je daar gewoon wat minder aan, aangezien het primes zijn.
pi_87108132
Bedankt iedereen. Ik ga dan maar gewoon voor de 55-250 mm. Een macro lens komt er in de lente wel :P
pi_87109240
Laat me (ons) weten hoe -ie bevalt. Ik zit er ook aan te denken deze tijdelijk als telelens te kopen en dan op m'n gemak te gaan sparen voor een 70-200 uit de L-serie ofzo. Het schijnt echt een toppertje te zijn voor die 200 euro.
pi_87159105
Lekker drukke reeks hier.

Gisteren voor het eerst met de 17-55 op stap geweest, erg prettige lens moet ik zeggen. Leuke foto's maken wordt weer een stuk makkelijker zo. En f/2.8 over het hele bereik is toch wel heel fijn. Ik was nu een keer in de gelegenheid om wat landschappen te doen, vond ik toch ook wel erg leuk dus een 10-22 begint dat ook wel weer te kriebelen ;). Maar goed, eerst deze lens maar eens onder de knie krijgen.

En na een halve dag rondsjouwen was ik toch ook wel weer blij dat ik niet voor de 24-70 ben gegaan, de 17-55 is zwaar genoeg!
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:32:53 #223
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_87161394
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:37 schreef KingOfMars het volgende:En na een halve dag rondsjouwen was ik toch ook wel weer blij dat ik niet voor de 24-70 ben gegaan, de 17-55 is zwaar genoeg!
Ik ben altijd erg blij met mijn kleine Pentax primes als ik dit soort opmerkingen lees :P

Fijn dat ie bevalt! Niets irritanter dan honderden euros uitgeven voor iets dat uiteindelijk toch niet fijn is.
pi_87161714
Nou scheelt het ook wel dat ik even zonder fatsoenlijke fototas zit natuurlijk. Dit weekend maar eens kijken bij de KE, heb nu wel een aardig idee van wat ik mee wil nemen en wat er eventueel nog aan uitbreiding aankomt. Ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik een grip wil tbv een handstrap (vind ik eigenlijk veel fijner dan een neckstrap). Maar goed, dan moet je dus wel een makkelijke tas hebben om je camera even in te kunnen stoppen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:59:07 #225
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_87162084
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:47 schreef KingOfMars het volgende:
Nou scheelt het ook wel dat ik even zonder fatsoenlijke fototas zit natuurlijk. Dit weekend maar eens kijken bij de KE, heb nu wel een aardig idee van wat ik mee wil nemen en wat er eventueel nog aan uitbreiding aankomt. Ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik een grip wil tbv een handstrap (vind ik eigenlijk veel fijner dan een neckstrap). Maar goed, dan moet je dus wel een makkelijke tas hebben om je camera even in te kunnen stoppen.
Uit een oud en verstoft SC topic kwam een link naar een handstrap zonder grip, Dat werkt ook.
Kost 15 euro.
http://www.cameranu.nl/ar(...)_Camera_Grip_II.html

Ik heb hem nu nog ff niet nodig, en kan m'n geld beter besteden, maar ik denk dat ik hem op m'n verjaardagslijstje zet.
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:00:14 #226
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_87162111
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:47 schreef KingOfMars het volgende:
Nou scheelt het ook wel dat ik even zonder fatsoenlijke fototas zit natuurlijk. Dit weekend maar eens kijken bij de KE, heb nu wel een aardig idee van wat ik mee wil nemen en wat er eventueel nog aan uitbreiding aankomt. Ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik een grip wil tbv een handstrap (vind ik eigenlijk veel fijner dan een neckstrap). Maar goed, dan moet je dus wel een makkelijke tas hebben om je camera even in te kunnen stoppen.
Grip in combinatie met handstrap is heerlijk :9. Heb ik zelf op m'n 40D. Een neckstrap wil je niet met een 40D en bijv. de 70-200 ;)
pi_87162715
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:59 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Uit een oud en verstoft SC topic kwam een link naar een handstrap zonder grip, Dat werkt ook.
Kost 15 euro.
http://www.cameranu.nl/ar(...)_Camera_Grip_II.html

Ik heb hem nu nog ff niet nodig, en kan m'n geld beter besteden, maar ik denk dat ik hem op m'n verjaardagslijstje zet.
Enig idee hoe dat precies vast zit?
  FOK!fotograaf maandag 4 oktober 2010 @ 11:29:57 #228
145146 Andyy
pi_87162874
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:12 schreef KingOfMars het volgende:
Nou, het is toch een 17-55 van Marktplaats geworden. Objectief was in meer dan prima staat en voor 600 euro kreeg ik er nog de originele Canon lenshood en een filter bij ook. Helemaal goed dus. Alleen een vraagje over het filter. Ik ben er niet zo in thuis (heb nooit filters gebruikt op mijn relatief goedkope objectieven).

Er zit nu een Hama UV 390C VII (en dan nog een plaatje van 4 sterren) op. Nou heb ik gevoelsmatig niet zo'n enorm sterk gevoel bij Hama, maar ga ik hinder ondervinden van het feit dat dit filter erop zit of kan ik beter zsm op zoek naar een ander filter? Zo ja, aanraders op dat vlak? Zal zijn puur ter bescherming.
http://www.lenstip.com/11(...)lts_and_summary.html
Die was volgens mij best redelijk.
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:48:50 #229
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_87163326
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:23 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat precies vast zit?
Met een stukje onder je camera
http://www.dhgate.com/mat(...)11fc6ce78ea21e8.html



En je kan je neckstrap er ook bij houden.
pi_87163414
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:29 schreef Andyy het volgende:

[..]

http://www.lenstip.com/11(...)lts_and_summary.html
Die was volgens mij best redelijk.
Dat lijkt idd enorm mee te vallen voor een merk als Hama ja. Opvallend. Heb er afgelopen weekend maar gewoon de lenshood op gehouden zoals aangeraden.

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:48 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Met een stukje onder je camera
http://www.dhgate.com/mat(...)11fc6ce78ea21e8.html

[ afbeelding ]

En je kan je neckstrap er ook bij houden.
Ziet er netjes uit, bedankt voor de tip! Dan laat ik de grip voorlopig even voor wat het is denk ik. Extra batterijduur zit ik niet zo op te wachten en de 50D houd al best okay vast voor iemand met niet van die kolenschoppen van handen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:09:32 #231
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_87164032
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:52 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dat lijkt idd enorm mee te vallen voor een merk als Hama ja. Opvallend. Heb er afgelopen weekend maar gewoon de lenshood op gehouden zoals aangeraden.
[..]

Ziet er netjes uit, bedankt voor de tip! Dan laat ik de grip voorlopig even voor wat het is denk ik. Extra batterijduur zit ik niet zo op te wachten en de 50D houd al best okay vast voor iemand met niet van die kolenschoppen van handen.
Dat was ook mijn idee.
Al heb ik dan nog een redelijk formaat handen.
Maar goed, voor dei 15 euro ga ik het zeker wel een keer proberen.
pi_87165286
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:09 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Dat was ook mijn idee.
Al heb ik dan nog een redelijk formaat handen.
Maar goed, voor dei 15 euro ga ik het zeker wel een keer proberen.
Ik ook want er zit nogal verschil tussen een grip + handstrap of alleen een handstrap, financieel gezien :P. (Alhoewel een grip wel enorm fijn is bij portretseries maar zo is er altijd wel iets te bedenken ;) ).
pi_87167690
Hm, wellicht een klein beetje off-topic, maar toch. Ik zoek een kleine, compacte en snelle Compact Flash reader voor bij mijn MacBook Pro. Het liefst één zonder kabel, dus eigenlijk meer een soort USB - > CF adapter. Zoek me suf op het net maar ik kom elke keer net niet modellen tegen. Iemand tips?

edit: ter illustratie, zoiets dus:http://www.mymemory.co.uk(...)ct-Flash-Card-Reader (maar dan verkrijgbaar in NL en met een goede ervaring qua snelheid)
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:38:14 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_87176035
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:51 schreef KingOfMars het volgende:
Hm, wellicht een klein beetje off-topic, maar toch. Ik zoek een kleine, compacte en snelle Compact Flash reader voor bij mijn MacBook Pro. Het liefst één zonder kabel, dus eigenlijk meer een soort USB - > CF adapter. Zoek me suf op het net maar ik kom elke keer net niet modellen tegen. Iemand tips?

edit: ter illustratie, zoiets dus:http://www.mymemory.co.uk(...)ct-Flash-Card-Reader (maar dan verkrijgbaar in NL en met een goede ervaring qua snelheid)
http://www.oempcworld.com(...)mpact&GCID=C8090x005

Die misschien? Ik kom een hoop buitenlandse winkels tegen met hoge verzendkosten :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 oktober 2010 @ 17:50:51 #235
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_87176392
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:51 schreef KingOfMars het volgende:
Hm, wellicht een klein beetje off-topic, maar toch. Ik zoek een kleine, compacte en snelle Compact Flash reader voor bij mijn MacBook Pro. Het liefst één zonder kabel, dus eigenlijk meer een soort USB - > CF adapter. Zoek me suf op het net maar ik kom elke keer net niet modellen tegen. Iemand tips?

edit: ter illustratie, zoiets dus:http://www.mymemory.co.uk(...)ct-Flash-Card-Reader (maar dan verkrijgbaar in NL en met een goede ervaring qua snelheid)
Waarom zonder kabel? Die Blauwe hama die op de diverse sites staat doet het prima en kabel kwijtraken is ook niet echt aan de orde als je hem aan dat ding laat hangen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_87179336
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Waarom zonder kabel? Die Blauwe hama die op de diverse sites staat doet het prima en kabel kwijtraken is ook niet echt aan de orde als je hem aan dat ding laat hangen.
Ik zou zo'n ding voornamelijk aan m'n (kleine) laptop gebruiken. Dus dat is compactheid wel een voordeel. Je hebt gelijk hoor, een ramp is het zeker niet maar het is gewoon een extra voordeel. Maar ondertussen lees ik zoveel slechte verhalen over goedkope cardreaders, denk dat ik toch maar voor een Lexar of Sandisk reader ga. Zo'n 8GB kaartje leegtrekken kan best ff duren...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:09:18 #237
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_87184507
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]
Die Blauwe hama
[..]
pi_87498304
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:57 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tja, en toch hè... Als ik die 60D dan voor 1079 euro naast de 7D van 1199 zie staan, zou ik het eerlijk gezegd wel weten. Blijf het een raar ding vinden die 60D.
quote:
Op donderdag 23 september 2010 01:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]



Mja, denk dat die 60D redelijk rap in prijs gaat dalen terwijl die 7D dat wat minder snel doet.
We zijn ondertussen drie weken verder en het viel me ineens op dat de prijs van de 60D inderdaad redelijk snel omlaag is gegaan. :)

Laagste prijs is nu zo'n 945 euro. Toch een ruime 130 euro eraf dus in 3 weken tijd. Vind hem nog steeds te duur overigens t.o.v. de 7D, maar als de daling nog even zo doorgaat kan ik me voorstellen dat de 60D voor steeds meer mensen interessant gaat worden.
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2010 @ 17:33:50 #239
18921 freud
Who's John Galt?
pi_87502320
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:16 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ik zou zo'n ding voornamelijk aan m'n (kleine) laptop gebruiken. Dus dat is compactheid wel een voordeel. Je hebt gelijk hoor, een ramp is het zeker niet maar het is gewoon een extra voordeel. Maar ondertussen lees ik zoveel slechte verhalen over goedkope cardreaders, denk dat ik toch maar voor een Lexar of Sandisk reader ga. Zo'n 8GB kaartje leegtrekken kan best ff duren...
Juist met die readers had ik shit. Bij kaartjes >4Gb geven ze het snel op... Ik heb de blauwe hama ook, en heb er echt al honderden gb's aan foto's over leeggetrokken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_87639333
Voor de liefhebber: EF 8-15 f/4L sample movies. :9~
  zondag 17 oktober 2010 @ 18:10:44 #241
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_87639448
kickuh
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_87911066
Mag ik hier ook een vraagje stellen over een Powershot? :@ Ik zit met een vraagje over het filmen en ik weet niet waar ik de vraag zou kunnen stellen in DIG.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_87911268
quote:
5.gif Op zondag 24 oktober 2010 20:51 schreef Pisces29 het volgende:
Mag ik hier ook een vraagje stellen over een Powershot? :@ Ik zit met een vraagje over het filmen en ik weet niet waar ik de vraag zou kunnen stellen in DIG.
Ja hoor, je kunt zelfs kiezen denk ik. Of in dit topic, of in Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 15. :P

Om het nog weer even lastiger te maken.
pi_87911435
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:55 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ja hoor, je kunt zelfs kiezen denk ik. Of in dit topic, of in Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 15. :P

Om het nog weer even lastiger te maken.
Thanks ^O^ Even kijken of ik er zelf uit kan komen en anders weet ik waar ik met m'n vraag heen moet :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:01:21 #245
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_88525892
De nieuwe 70-300 is binnen en ik kan je een ding vertellen... hij is fokkie fokkie snel. ZO'n snelle focus heb ik nog zelden gezien in zo'n objectief. hulde ding. (nu nog -200 euro ofzo ;))
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_88526474
Vandaag eventjes mogen spelen met de Canon 100-400mm L IS USM lens. Godverdomme wat een bazending is dat _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Neo-Mullen op 09-11-2010 19:18:47 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2010 @ 19:16:53 #247
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_88526684
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag eventjes mogen spelen met de Canon 100-400mm L IS USM II lens. Godverdomme wat een bazending is dat _O_
Ik weet niets over een nieuwe versie van de 100-400.... Vertel meer.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_88526772
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:16 schreef Marc H het volgende:

[..]



Ik weet niets over een nieuwe versie van de 100-400.... Vertel meer.
Fixed, had mij vergist :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_88567171
Interessante post van Canon Rumors, over de 1Ds IV die wellicht helemaal niet komt:

quote:
It has recently been suggested to me that there will not be a 1Ds Mark IV at all.

The 5D Mark III (or whatever it’s called) will be aimed to take over the market for 1Ds users.

I know a couple of 1Ds3 users that are using 5D Mark II’s most of the time now. Both folks say if the 5D3 ups its build quality and AF, they’d never buy a 1Ds again. If it’s priced at under $3000, a lot of people will probably feel the same way.
Zit wat in natuurlijk, kan me best voorstellen dat Canon de 1Ds eruit wil gaan snijden in ieder geval. :)
pi_88571229
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 19:32 schreef Omniej het volgende:
Interessante post van Canon Rumors, over de 1Ds IV die wellicht helemaal niet komt:
[..]

Zit wat in natuurlijk, kan me best voorstellen dat Canon de 1Ds eruit wil gaan snijden in ieder geval. :)
Is de 1Ds (waarom die s?) nog steviger qua body dan de 5D mk2?
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf woensdag 10 november 2010 @ 21:07:25 #251
145146 Andyy
pi_88571445
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:03 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Is de 1Ds (waarom die s?) nog steviger qua body dan de 5D mk2?
De 1Ds camera's zijn full frame, de gewone D niet, waar het voor staat weet ik niet :P
Maar Magnesim is gewoon magnesium, dus het lijkt me niet dat ze zoveel steviger zijn
pi_88571639
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Andyy het volgende:

[..]


De 1Ds camera's zijn full frame, de gewone D niet, waar het voor staat weet ik niet :P
Maar Magnesim is gewoon magnesium, dus het lijkt me niet dat ze zoveel steviger zijn
Ah oke, vroeg het me af, aangezien de 5D II ook fullframe is.
Ben trouwens totaal niet bekend met de 1D (geen enkele versie), maar wat is het verschil tussen de nieuwste 1D(s III?) en 5D(II)?
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf woensdag 10 november 2010 @ 21:24:14 #253
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_88572276
Die "s"staat voor studio, heb ik ooit eens gehoord/gelezen.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  woensdag 10 november 2010 @ 21:55:07 #254
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_88573787
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Andyy het volgende:

[..]


De 1Ds camera's zijn full frame, de gewone D niet, waar het voor staat weet ik niet :P
Maar Magnesim is gewoon magnesium, dus het lijkt me niet dat ze zoveel steviger zijn
quote:
Both folks say if the 5D3 ups its build quality and AF, theyd never buy a 1Ds again. If its priced at under $3000, a lot of people will probably feel the same way.
Kennelijk zit er dus toch nog wel verschil in de kwaliteit van de 1Ds en de 5DM2
  FOK!fotograaf woensdag 10 november 2010 @ 22:03:06 #255
145146 Andyy
pi_88574264
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:55 schreef Cryothic het volgende:

[..]



[..]

Kennelijk zit er dus toch nog wel verschil in de kwaliteit van de 1Ds en de 5DM2
Het gaat over geruchten over de 5D mk III, niet de II.

Wacht, ik snapte 'm niet :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Andyy op 10-11-2010 22:47:54 ]
pi_88575509
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:03 schreef Andyy het volgende:

[..]


Het gaat over geruchten over de 5D mk III, niet de II.
Dus zit er een degelijk verschil in de 1Ds en de 5D II. Pas als de 5D III steviger wordt, zal iedereen overstappen naar de 5D III., want eerst bleven ze bij de 1Ds vanwege de stevigheid.
Of snap ik het nou niet?
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 10 november 2010 @ 23:11:11 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88577648
Lijkt me trouwens raar, dat de enige rede waarom de mensen wachten, het feit is dat een body wel of niet stevig is.
Ik heb nu een 400D, en die kan je volgens mij al aardig laten stuiteren voordat hij kapotgaat, laat staan een 1D/5D.

Is verder de 5D zoveel goedkoper, en kwa kwaliteit toch net zo goed als de 1Ds, dat mensen de 5D kopen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 november 2010 @ 23:14:13 #258
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88577788
1D's kan je prima laten stuiteren :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_88582423
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ah oke, vroeg het me af, aangezien de 5D II ook fullframe is.
Ben trouwens totaal niet bekend met de 1D (geen enkele versie), maar wat is het verschil tussen de nieuwste 1D(s III?) en 5D(II)?
De 5D-serie is fullframe, de 1D-serie is APS-H (dus 1,3x crop) en de 1Ds-broertjes zijn dan weer de fullframe variant. Een van de belangrijkste verschillen tussen de 1Ds en 5D zal toch de snelheid zijn; betere, snellere AF, snelle bursts, enzovoorts. Gewoon veel meer gericht ook op de snelle actie dus. En dan heb je nog het hele weathersealing verhaal waar de 1D's natuurlijk ook in uitblinken.

Maar goed, waar het eigenlijk op neerkomt is dat als Canon met een 5D III gaat komen die net zo goed aanvoelt als een tank en over een wat fatsoenlijker AF-systeem beschikt dan de 5D II (en dat zal voor zich spreken lijkt me), de 1Ds gewoon uit de markt gedrukt wordt. Als de nadelen van de huidige 5D II t.o.v. de 1Ds-serie grotendeels wegvallen, lijkt het me immers sterk dat iemand nog een gloedjenieuwe 1Ds IV aan zou schaffen voor twee keer de prijs van een 5D III of iets dergelijks. :P
  donderdag 11 november 2010 @ 09:05:35 #260
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_88583887
Maar is dat logisch? Om de 1Ds te ruimen voor de 5Dm3?

Qua nummering zou je dan zeggen dat de 1Dm3 het topmodel is. Terwijl dat volgens mij nu nog de 1Ds is?

Maar goed, ze hebben met de 60D al laten zien dat de nummering niet meer helemaal representatief is voor volgorde en doelgroep. (i.m.o.)
  donderdag 11 november 2010 @ 10:07:25 #261
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_88585254
Waarom zou Canon een een camera van ¤6000 vervangen door een camera van ¤2000? Willen ze geen geld meer verdienen ofzo?
  donderdag 11 november 2010 @ 10:14:07 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88585445
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:07 schreef problematiQue het volgende:
Waarom zou Canon een een camera van ¤6000 vervangen door een camera van ¤2000? Willen ze geen geld meer verdienen ofzo?
Als je 3+ keer meer camera's van 2000 verkoopt heb je je geld er al uit, en dan praten we geeneens over de lensen en andere randapparatuur die mensen kopen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 11 november 2010 @ 10:24:23 #263
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_88585766
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]


Als je 3+ keer meer camera's van 2000 verkoopt heb je je geld er al uit, en dan praten we geeneens over de lensen en andere randapparatuur die mensen kopen.
Ik denk, dat de meeste kopers van een 5D of 1Ds al een leuke verzameling lenzen hebben. Het zijn niet bepaald de instap-modelletjes natuurlijk.
Al zijn dat ook wel weer de mensen die de duurdere lenzen kopen/bezitten denk ik.
  donderdag 11 november 2010 @ 10:41:17 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88586279
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:24 schreef Cryothic het volgende:

[..]


Ik denk, dat de meeste kopers van een 5D of 1Ds al een leuke verzameling lenzen hebben. Het zijn niet bepaald de instap-modelletjes natuurlijk.
Al zijn dat ook wel weer de mensen die de duurdere lenzen kopen/bezitten denk ik.
Dat klopt, maar als je een extra body haalt, haal je ook uiteindelijk een nieuwe lens. En er zijn meer producten in omloop wat alleen maar gunstig is voor je bedrijf.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2010 @ 11:42:35 #265
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_88588743
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]


Dat klopt, maar als je een extra body haalt, haal je ook uiteindelijk een nieuwe lens. En er zijn meer producten in omloop wat alleen maar gunstig is voor je bedrijf.
Ik denk dat dat best tegenvalt. Stel dat ik morgen een 5D II koop, waarom zou ik dan een lens erbij moeten kopen?
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]


Als je 3+ keer meer camera's van 2000 verkoopt heb je je geld er al uit, en dan praten we geeneens over de lensen en andere randapparatuur die mensen kopen.
Ik denk dat je de winst ook ergens anders moet zien. Door de 1DS uit te faseren en alleen maar een 5D3 te produceren, hebben ze meer productiecapaciteit voor de andere modellen. Verder kunnen ze meer High-end features in de 5D3 stoppen, zodat ze de prijs (En de winstmarge) een stuk omhoog kan. En ik gok dat ze nu 100+ 5Dm2 verkopen tegenover 1 1Ds3.

Ik kan echter een reden bedenken waarom Canon een 1Ds model in de line-up houdt. Imago. Het blijft een mooi model om te tonen wat canon kan produceren.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_88597687
Ik geloof er niets van dat de 1Ds er uit gaat. De 1Ds is er als absoluut topmodel. Die ga je niet vervangen door een semi-pro body. Zo draai je je eigen imago de nek om....
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2010 @ 15:45:56 #267
145146 Andyy
pi_88597707
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]


Dat klopt, maar als je een extra body haalt, haal je ook uiteindelijk een nieuwe lens. En er zijn meer producten in omloop wat alleen maar gunstig is voor je bedrijf.
Niet persé.
Een vriendin van me had een 5DmkII gehaald zonder ook maar 1 lens erbij te halen.
pi_88613256
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:45 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik geloof er niets van dat de 1Ds er uit gaat. De 1Ds is er als absoluut topmodel. Die ga je niet vervangen door een semi-pro body. Zo draai je je eigen imago de nek om....
De 5D een semi-pro body noemen :')
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2010 @ 21:51:11 #269
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_88613532
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:45 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

De 5D een semi-pro body noemen :')
Wat is er fout aan? een Pro body is het echt niet. Het is een consumer body, waar ze een full-frame sensor in gezet hebben. Verder heeft hij niet de eigenschappen van een pro body, dus de kwalificatie semi-pro is zeker terecht.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  donderdag 11 november 2010 @ 21:59:22 #270
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88613911
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:51 schreef Marc H het volgende:

[..]



Wat is er fout aan? een Pro body is het echt niet. Het is een consumer body, waar ze een full-frame sensor in gezet hebben. Verder heeft hij niet de eigenschappen van een pro body, dus de kwalificatie semi-pro is zeker terecht.
Volgens de wiki van canon is de 1d/1ds een vlaggenschip, en een 5D/7D een professioneel. De 40/50/60 D's zijn semi professioneel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/EOS_%28camera%29
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 november 2010 @ 10:06:15 #271
13368 NiGeLaToR
pi_88625967
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:51 schreef Marc H het volgende:

[..]



Wat is er fout aan? een Pro body is het echt niet. Het is een consumer body, waar ze een full-frame sensor in gezet hebben. Verder heeft hij niet de eigenschappen van een pro body, dus de kwalificatie semi-pro is zeker terecht.
Te grappig als je nagaat dat de grote fotografen, winnaars van de grote fotoprijzen, makers van de meest bijzondere platen en creatievelingen met de mooiste foto's gebruik maken van ALLE mogelijke fotoapparatuur. Professioneel gaat over het gebruik niet over het ding an sich.

Geef een 1Ds aan m'n schoonmoeder en er zal geen professioneel resultaat te bekennen zijn. Sterker nog, door de omvang verwacht ik eigenlijk alleen foto's van de vloer.

Dus, kwalificatie is marketing. Prima dat je daar in stinkt en er is niets mis met een stevige body, goede sensor en nog betere lenzen. Maar de hele jamaar semi-pro blabla discussie gaat feitelijk om geld en niet om fotografie. De kans dat je met betere, duurdere, spullen nou net die ene foto maakt waardoor je jezelf kan gaan beschouwen als een ware pro, is groter, maar geeft nimmer garanties.

Dan nog maar te zwijgen over het feit of je jezelf pas pro zo moeten noemen als je je geld ermee verdient natuurlijk
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:38:19 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88626904
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:06 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]



Te grappig als je nagaat dat de grote fotografen, winnaars van de grote fotoprijzen, makers van de meest bijzondere platen en creatievelingen met de mooiste foto's gebruik maken van ALLE mogelijke fotoapparatuur. Professioneel gaat over het gebruik niet over het ding an sich.

Geef een 1Ds aan m'n schoonmoeder en er zal geen professioneel resultaat te bekennen zijn. Sterker nog, door de omvang verwacht ik eigenlijk alleen foto's van de vloer.

Dus, kwalificatie is marketing. Prima dat je daar in stinkt en er is niets mis met een stevige body, goede sensor en nog betere lenzen. Maar de hele jamaar semi-pro blabla discussie gaat feitelijk om geld en niet om fotografie. De kans dat je met betere, duurdere, spullen nou net die ene foto maakt waardoor je jezelf kan gaan beschouwen als een ware pro, is groter, maar geeft nimmer garanties.

Dan nog maar te zwijgen over het feit of je jezelf pas pro zo moeten noemen als je je geld ermee verdient natuurlijk
De body's worden toch pro genoemd, omdat ze in principe alleen door mensen gebruikt worden die er hun geld mee verdienen, of er zoveel geld/moeite in steken dat het hun hobby wordt?
Je hebt in elke tak van sport amateurs zitten die geen pro zijn, maar evengoed veel tijd en moeite in hun sport steken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:39:36 #273
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_88626946
De 1Ds mark III wordt nauwelijks verkocht. Dat gold ook voor de 1Ds mark II en de 1Ds. Ze gooien gewoon van alles erin, maar hij wordt voornamelijke gekocht door bureau's die ze verhuren. De meeste gebruikers kopen een 5D of een 1D. De 5D is nog steeds niet aan te slepen. Die 1Ds IV komt er vast wel, maar meer om hem te bouwen met weinig speciaals dan om hem te verkopen.
Zeker als ze een 5D gaan uitbrengen met 19AF ... en als Canon slim is (zoals Nikon, die zijn eigen producten afschiet door goedkopere body's te bouwen met vrijwel dezelfde functies) dan doen ze dat ook.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf vrijdag 12 november 2010 @ 11:04:18 #274
13368 NiGeLaToR
pi_88627705
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]


De body's worden toch pro genoemd, omdat ze in principe alleen door mensen gebruikt worden die er hun geld mee verdienen, of er zoveel geld/moeite in steken dat het hun hobby wordt?
Je hebt in elke tak van sport amateurs zitten die geen pro zijn, maar evengoed veel tijd en moeite in hun sport steken.
Tuurlijk vergt het meer geld om de 'pro' spullen te kunnen kopen, maar wat nu gaande is is wat mijn bovenbuurmand mooi schetst. Wat 5 jaar terug PRO was, zit nu in de 1000D bij wijze van spreken. Het is nogal druk geworden in het topsegment, als de winst gehaald moet worden uit pixelpiepen op ISO3200, 9^2 focuspunten, allerlei filmfoefjes, kantelschermpjes en nog meer FPS. In essentie niet veel meer met de sensor te maken, waarin het verschil vroegah vooral zat.

Dat zowel de 5D als de 7D erg populair zijn is logisch, wel de lusten, niet de lasten. Verschillen worden ondertussen gewoon kleiner, betekent minder vaak nieuwe body nodig en meer geld over voor bruut glaswerk :+
pi_88641815
Het geld wordt ook niet verdiend met de 1 serie. In ieder niet met de 1Ds. 1D's kom ik toch wel erg vaak tegen. Het is echter wel zo dat door de 1Ds als absoluut topmodel met alle verse snufjes dr op neer te zetten, de verkoop van de 5 en 7D ook een enorme impuls krijgt.

Daarom geloof ik ook niet dat de 1Ds er uit gaat. Hopelijk komt er snel een IV, want dan komt de III een beetje binnen mn bereik. Heb nu de 1DsII en ondanks haar lompe formaat en haar nukken ben ik toch van d'r gaan houden :)
pi_88644184
Ik voel me zo zielig met mijn 450D ;(
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf vrijdag 12 november 2010 @ 20:41:56 #277
18921 freud
Who's John Galt?
pi_88647653
De 1D(s) serie is ook een soort platform om technologie te showcasen. De snelheid van de 1D serie zit in de 7D, de sensor ervaring met FF zit in de 5D serie, etc.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:16 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik voel me zo zielig met mijn 450D ;(
Why, is toch leuke cam? Zou pas gaan huilen met een 300D :+.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf vrijdag 12 november 2010 @ 23:12:45 #278
13368 NiGeLaToR
pi_88655373
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:16 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik voel me zo zielig met mijn 450D ;(
Ik met m'n HD Ready televisie ;(

450D is prima cam, gaat je hoop geld kosten om daar een flinke stap in te maken. ^^
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:58:29 #279
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_89188730
Al updates over 5d mark iii :P ?

(zie dit als kick)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_89192667
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:58 schreef Susteren het volgende:
Al updates over 5d mark iii :P ?

(zie dit als kick)
http://www.canonrumors.co(...)y/canon-5d-mark-iii/

I keep getting stuff in regards to a March 2011 camera launch. Most people seem to be pointing to a 5D Mark III type of camera. Theres nothing in the way of specs yet.

A good source continues to say a 5D3 replacement will be coming well before a 1Ds3 replacement.

Oftewel, niets specifieks bekend.
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:50:40 #281
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_89193744
Okej :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:37:10 #282
167923 appelsjap
All the above
pi_89345490
Over morgen mijn 7D, Whoop whoop!
Overstap gemaakt van de 450D naar de 7D, vooral omdat ik hoge iso met weinig ruis miste, en gewoon een wat beter in de hand liggen pro-camera wilde. Met meer instellingen en vooral MAKKELIJKER en sneller instellen. Vaak moet ik snel van de ene instelling naar de ander en dan zijn de Custom mode's van de 7D echt perfect.

Had eerlijk gezegd liever de 5D mk III gehad, maar helaas geen geld voor die body, en dan zou ik ook mijn lens de Canon 17-55 f/2.8 moeten vervangen. Kost me toch iets teveel geld.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 november 2010 @ 15:46:31 #283
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89345859
mk II
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:55:28 #284
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_89346212
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:37 schreef appelsjap het volgende:
Over morgen mijn 7D, Whoop whoop!
Overstap gemaakt van de 450D naar de 7D, vooral omdat ik hoge iso met weinig ruis miste, en gewoon een wat beter in de hand liggen pro-camera wilde. Met meer instellingen en vooral MAKKELIJKER en sneller instellen. Vaak moet ik snel van de ene instelling naar de ander en dan zijn de Custom mode's van de 7D echt perfect.

Had eerlijk gezegd liever de 5D mk III gehad, maar helaas geen geld voor die body, en dan zou ik ook mijn lens de Canon 17-55 f/2.8 moeten vervangen. Kost me toch iets teveel geld.
Gefeliciteerd :) Ik denk niet dat ik er echt van zou kunnen genieten als ik zo'n xxxD body zou vast moeten houden de hele tijd.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:06:30 #285
167923 appelsjap
All the above
pi_89346618
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
mk II
Mk III
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:07:27 #286
167923 appelsjap
All the above
pi_89346649
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:55 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :) Ik denk niet dat ik er echt van zou kunnen genieten als ik zo'n xxxD body zou vast moeten houden de hele tijd.
Ja dat heb ik dus ook, en hopelijk is dat gevoel weg met de 7D, daar ga ik wel vanuit iig. :)
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 november 2010 @ 16:09:49 #287
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89346760
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:06 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Mk III
Dan loop je voor op de meute aangezien die nog niet uit is.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:10:15 #288
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_89346778
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:09 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Dan loop je voor op de meute aangezien die nog niet uit is.
:')
_O- _O_
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:15:25 #289
167923 appelsjap
All the above
pi_89346967
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:09 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Dan loop je voor op de meute aangezien die nog niet uit is.
Waar ergens zie je dat ik hem heb? Het ging om het feit dat ALS ik voor fullframe zou gaan ik zou wachten op de mk III, het zou een beetje dom zijn om nu nog een mk II te kopen IMO.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 november 2010 @ 16:19:37 #290
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89347120
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:15 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Waar ergens zie je dat ik hem heb? Het ging om het feit dat ALS ik voor fullframe zou gaan ik zou wachten op de mk III, het zou een beetje dom zijn om nu nog een mk II te kopen IMO.
Ik baseer mijn reactie op de gedachte gang dat je er toch geen geld voor zou hebben, nou dat klopt want 1 hij is nog niet uit, en 2 misschien gooien ze de MK3 wel voor 2 tientjes op de markt :Y)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:30:35 #291
167923 appelsjap
All the above
pi_89347526
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:19 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik baseer mijn reactie op de gedachte gang dat je er toch geen geld voor zou hebben, nou dat klopt want 1 hij is nog niet uit, en 2 misschien gooien ze de MK3 wel voor 2 tientjes op de markt :Y)
Als dat gebeurt dan pleeg ik zelfmoord. Zonder ongein, iedereen kan wel raden wat de prijs van de MK3 ongeveer gaat worden.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:32:15 #292
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89347582
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:30 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Als dat gebeurt dan pleeg ik zelfmoord. Zonder ongein, iedereen kan wel raden wat de prijs van de MK3 ongeveer gaat worden.
Deal. Het staat gequote voor het nageslacht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:33:15 #293
104963 ETA
European Travel Author
pi_89347624
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:30 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Als dat gebeurt dan pleeg ik zelfmoord. Zonder ongein, iedereen kan wel raden wat de prijs van de MK3 ongeveer gaat worden.
ik wilde de MkIII kopen en daarna meteen op marktplaats gooien voor 2 tientjes, maar ik wil geen zelfmoord op mijn geweten hebben ;(
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  FOK!fotograaf dinsdag 30 november 2010 @ 16:33:59 #294
145146 Andyy
pi_89347649
Canon zou originelere namen moeten nemen ipv steeds een I erbij :P
pi_89347662
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:15 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Waar ergens zie je dat ik hem heb? Het ging om het feit dat ALS ik voor fullframe zou gaan ik zou wachten op de mk III, het zou een beetje dom zijn om nu nog een mk II te kopen IMO.
Mwah, ook als de 5D III er is blijft de 5D II een mooie camera natuurlijk. :)

Ik ben aan 't sparen voor een 5D II in ieder geval. Misschien dat ik nog even tot maart wacht om te kijken of er dan iets van een 5D III aangekondigd wordt, hopelijk worden er tegen die tijd een hoop 5D II's voor mooie prijzen gedumpt.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:36:59 #296
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_89347765
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:33 schreef Andyy het volgende:
Canon zou originelere namen moeten nemen ipv steeds een I erbij :P
Ik vind eigenlijk dat de naam conventie van Canon wat betreft de xD bodies nog het meest logisch is. Zo is het veel duidelijker wat op wat volgt, en kom je niet situaties waarin je op heel iets anders moet overstappen als de nummers op zijn (Nikon D60 -> D5000) of dat het gewoon nergens op lijkt (Pentax K20D -> K-7 -> K-5). Ook geeft het een gevoel van 'we hadden al een goed product, en dat hebben we nu nóg beter gemaakt'.
  donderdag 9 december 2010 @ 22:50:41 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89741821
Is er trouwens spraken van een "pen" van Canon?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 9 december 2010 @ 22:54:49 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89742064
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:37 schreef appelsjap het volgende:
Over morgen mijn 7D, Whoop whoop!
Overstap gemaakt van de 450D naar de 7D, vooral omdat ik hoge iso met weinig ruis miste, en gewoon een wat beter in de hand liggen pro-camera wilde. Met meer instellingen en vooral MAKKELIJKER en sneller instellen. Vaak moet ik snel van de ene instelling naar de ander en dan zijn de Custom mode's van de 7D echt perfect.

Had eerlijk gezegd liever de 5D mk III gehad, maar helaas geen geld voor die body, en dan zou ik ook mijn lens de Canon 17-55 f/2.8 moeten vervangen. Kost me toch iets teveel geld.
Niets mis met crop camera's.
Ja, een grotere sensor heeft voordelen, de 5D Mark II is prachtig, maar de 7D heeft andere voordelen.
De 5D Mark III met betere sensor (nog minder ruis, meer pixels) en het focus systeem van de 7D of nog beter zou de ultime camera zijn, maar voorlopig fantasie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89744555
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Is er trouwens spraken van een "pen" van Canon?
Neem aan dat je een mirrorless bedoelt? Die is er nog niet in ieder geval en zal er waarschijnlijk ook niet op korte termijn aan gaan komen.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:45:07 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89744664
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:43 schreef Omniej het volgende:

[..]

Neem aan dat je een mirrorless bedoelt?
Jep
quote:
Die is er nog niet in ieder geval en zal er waarschijnlijk ook niet op korte termijn aan gaan komen.
Jammer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:22:23 #301
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_89753704
zo ff een update voor mn 1000d geinst iemand die die ook wel eens doet
http://web.canon.jp/imaging/eosd-e.html
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')