abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:09:53 #226
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_91574325
SD, eikel :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:10:30 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91574351
_O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91574366
Huh? Mis ik iets?
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:10:55 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91574379
Ik heb geen nieuwe gemacht; de vorige was van mij, en ik maakte hem niet vol :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:11:11 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91574391
quote:
11s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:10 schreef Anne het volgende:
Huh? Mis ik iets?
Ja, mij O+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91574413
Duurt lang.
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:11:38 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91574421
Nog langer...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91712199
Complimentje voor de mods, die doen goede dingen!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:34:13 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91712226
Gaan voortvarend te werk idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91718886
Bedankt trouwens :P.
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2011 @ 20:31:00 #236
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91720407
Alsjeblieft.

Waar is de nieuwe PTA SC ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_91720904
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:31 schreef 2cv het volgende:
Alsjeblieft.

Waar is de nieuwe PTA SC ?
hier
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2011 @ 21:00:04 #238
25682 2cv
Niet subtiel
pi_91721935
Bedankt
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:17:25 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92033983
Best, dan gaan we hier verder.

quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 09:54 schreef Sounddragon het volgende:
De klacht is volgens mij dat er steeds meer en meer treinenfapper jargon wordt gepost als gezellig wordt gedaan voor zover ik heb opgevangen, en dat er mensen daar zijn die de ene kant op willen met het topic, en uiteraard ook andere mensen de andere kant op, en dat dat niet werkt.
Dat omschrijft het wel enigszins. Probleem is dat er bepaalde users zijn die inderdaad het topic als een soort dagboek gebruiken, verzanden in jargon en daarbij ook nog eens volkomen overtuigd zijn van hun eigen gelijk/een plaat voor hun kop hebben. Een deel van de bezoekers van het topic vindt dat best, een deel niet. Dat werkt niet, dat klopt. Dat hebben we nu een paar keer gezien.

quote:
En dat er dan tussendoor gegooid wordt dat wij daar 'onzichtbaar' zijn, ligt niet alleen aan ons; óók in het treinentopic is er een TR knoppie, en ook voor treinenfappers is Feedback open, maar daar zien we nooit iets, maar nu het eeen beetje uit de klauwen loopt is het ineens onze schuld :')
Ik beweer niet dat jullie onzichtbaar zijn, ik vind alleen de oplossing van niets doen omdat "er ook voor een beetje gekkere mensen een plek moet zijn" niet de juiste. Er zijn diverse treintjesfora op internet zoals www.somda.nl en www.opeenshadikhet.nl. Daar kunnen mensen met hardcore treingeilerij prima terecht. Op FOK! hadden we dat niet, maar juist een relaxte manier van omgaan met de hobby. Doordat nu het treinentopic steeds meer verzandt in een kopie van Somda en OHIH, is de relaxtheid en daarmee de lol er wel vanaf. En er is best gebruik gemaakt van topicreports en feedback, dus dat is een beetje flauw.

quote:
We zijn mods, geen robots, en ook voor ons wordt er veel abracadabra gepost daar en is het niet altijd even fijn om te lezen; het gebeurt wel, maar dan wordt er meer gescand, en zolang we nergens vuur zien, gaan we ook niet blussen, it's that simpol. :)
Overigens heeft Anne daar meermaals ingegrepen als ze elkaar weer eens zaten af te fikken, dus ik denk ook dat ze het zelf een beetje in de hand hebben gewerkt.
Anne heeft alleen ingegrepen door iedereen te manen lief te doen, maar daarmee de oorzaak niet weggenomen. Dat je dat jargon niet snapt kan ik jullie niet aanrekenen, maar tegelijk is dat ook wel tekenend: iedereen zou moeten kunnen meelezen in dat topic zonder uitgebreide voorstudie.

Helaas is dat principe dus verloren gegaan, en dat is waar Fles en ik wat moeite mee hebben. We hebben het meermaals aangegeven, maar dan is de reactie: "we kunnen het niet voor iedereen leuk maken", waarmee je dus een deel van de bezoekers bewust buitensluit. In mijn ogen is dat de verkeerde manier.

quote:
Tot zover.. verder gezeik hierover mag in FB, dit is de SC; hier hebben we het over koffie en andere, gezellige dingen ^O^
Ik vind het overigens bijzonder onvriendelijk om deze discussie als "gezeik" weg te zetten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92034839
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:17 schreef Duvel het volgende:
Best, dan gaan we hier verder.

[..]

Dat omschrijft het wel enigszins. Probleem is dat er bepaalde users zijn die inderdaad het topic als een soort dagboek gebruiken, verzanden in jargon en daarbij ook nog eens volkomen overtuigd zijn van hun eigen gelijk/een plaat voor hun kop hebben. Een deel van de bezoekers van het topic vindt dat best, een deel niet. Dat werkt niet, dat klopt. Dat hebben we nu een paar keer gezien.

[..]

Ik beweer niet dat jullie onzichtbaar zijn, ik vind alleen de oplossing van niets doen omdat "er ook voor een beetje gekkere mensen een plek moet zijn" niet de juiste. Er zijn diverse treintjesfora op internet zoals www.somda.nl en www.opeenshadikhet.nl. Daar kunnen mensen met hardcore treingeilerij prima terecht. Op FOK! hadden we dat niet, maar juist een relaxte manier van omgaan met de hobby. Doordat nu het treinentopic steeds meer verzandt in een kopie van Somda en OHIH, is de relaxtheid en daarmee de lol er wel vanaf. En er is best gebruik gemaakt van topicreports en feedback, dus dat is een beetje flauw.

Nee, dat is er dus niet. De eerste keer dat we een TR hebben ontvangen, ging over het afzeiken van greavy. Daar heb ik van jou toentertijd ook een PM van over ontvangen. Aangezien, zoals SD al zegt, wij alleen het treinentopic 'scannen', heb ik daar het volgende gepost:

quote:
3s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 08:37 schreef Anne het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Als buitenstaander heb ik nou niet echt heel veel bijzonders gelezen hier qua gebash of iets wat er op zou moeten lijken?
Daar kwamen toen amper reacties op, dus heb ik nogmaals gevraagd of iemand er iets op wil zeggen. Jij en Fles hebben daar beide niet op gereageerd. Uiteindelijk was de uitkomst daar dat er teveel plaatjes werden gepost door bijvoorbeeld greavy. Dus daar een PM-wisseling mee gehad, et voila:

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:56 schreef Anne het volgende:
Okay, greavy heeft iig beterschap beloofd qua plaatjes posten ^O^.
Opgelost. (mijns inziens dan hè)

quote:
Anne heeft alleen ingegrepen door iedereen te manen lief te doen, maar daarmee de oorzaak niet weggenomen. Dat je dat jargon niet snapt kan ik jullie niet aanrekenen, maar tegelijk is dat ook wel tekenend: iedereen zou moeten kunnen meelezen in dat topic zonder uitgebreide voorstudie.

Helaas is dat principe dus verloren gegaan, en dat is waar Fles en ik wat moeite mee hebben. We hebben het meermaals aangegeven, maar dan is de reactie: "we kunnen het niet voor iedereen leuk maken", waarmee je dus een deel van de bezoekers bewust buitensluit. In mijn ogen is dat de verkeerde manier.

[..]

Ik vind het overigens bijzonder onvriendelijk om deze discussie als "gezeik" weg te zetten.
Ik heb nergens gevraagd om lief te doen, tenzij je dit vetgedrukte stukkie bedoeld van de laatste keer dat ik mij met het treinentopic heb bemoeid. Maar volgens mij is dat een redelijk normaal verzoek.

quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 07:56 schreef Anne het volgende:
Een tijdje terug (zeg maar het moment dat Duvel verdween) hadden we hetzelfde 'gezeur'. Ik dacht dat het toen wel een beetje opgelost zou zijn.

Anyway, als iedereen nou eens even zijn zegje doet en in REDELIJKHEID met elkaar babbelt (autist-verhaal kan dus achterwege gelaten worden, dat hoef ik hier niet meer te zien, idem voor die steekjes onder water) dan moet er toch wel uit te komen zijn.
Het is niet de bedoeling om mensen aan te wijzen die niet meer mee mogen posten, dat gaan we in ieder geval niet doen. Maar er valt vast wel rekening met elkander te houden.

Ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien, jullie moeten daar zelf maar met elkaar uit komen. Daar zijn jullie hopelijk verder wel volwassen genoeg voor hmm :). Ik volg het even vanaf de zijlijn.
En ook daar komt dan weer geen reactie op. Dan houdt het voor ons ook op.

En waarschijnlijk doel je met "we kunnen het niet voor iedereen leuk maken" op deze twee posts, in de greavy-discussie:

quote:
3s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 11:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En als iedereen hier die insteek nou even overneemt ^O^ .... het is namelijk wel heel erg makkelijk om met een groepje iemand af te branden omdat hij 'afwijkend' is, en de vergelijking met het lagere school pesten vind ik inderdaad wel een aardige, alleen gezien de subtiliteit en de langdurigheid ervan is het eigenlijk nog wel gemener en doortrapter als dat. Leven en laten leven zeg ik; gun iedereen zijn hobby, en zijn eigen interpretatie daarvan, en túúrlijk mag je elkaar wel eens plagen, maar houdt de dunne scheidingslijn tussen plagen en treiteren een beetje in acht, dan blijft het hier gezellig zoals gezegd..

Overigens snap ik als buitenstaander ook echt compleet niks van dit topic; de enige trein die ik van dichtbij ziet is als ik voor de overweg sta, en de afkortingen die hier gebezigd worden maken het inderdaad behoorlijk irritant om te lezen voor buitenstaanders (lees: niet trein/spoor/NS gekken), misschien is dat iets om aan te werken (verklarende lijst in de OP, anyone ??) zodat het ook voor beginnende trein-o-fielen wat prettiger leesbaar wordt..

Nogmaals: leven en laten leven, probeer begrip voor elkaar te hebben, houd een beetje rekening met de gevoelens van een ander en realiseer je dat niet iedereen hetzelfde denkt en in elkaar zit zoals jij, dan blijft het een beetje gezellig w/

Tot zover...
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:40 schreef Anne het volgende:

[..]

We hebben het er al eens eerder over gehad inderdaad. Volgens mij is er toen voorgesteld om zo'n 10 foto's te plaatsen en de rest achter een linkje (of een verwijzing naar een foto-album is ook prima inderdaad).

Volgens mij heeft iedereen dan zijn/haar zin?

Verder ben ik het wel eens met de rest. Hoe fanatiek/anders greavy ook is, het is niet de bedoeling hem om die reden belachelijk te maken. Je leest dan maar gewoonweg over zijn posts heen.

Jammer dat er om die reden nu mensen weg gaan, maar so be it.
We kunnen het niet iedereen naar zijn zin maken helaas.
Maar daar ben ik het nog steeds mee eens (en zoals je in SD's post kunt lezen is er wel degelijk iets gezegd over afkortingen/gedinges ed toentertijd). Ik vind het in ieder geval erg makkelijk van je dat je daar niet meer mee post, omdat het je niet aanstaat en je dat nu ons verwijt. Maar vóórdat je daar weg ging, heb ik nooit iets over het treinentopic gehoord. Van niemand niet. Dan is het voor ons lastig om iets aan een 'probleem' te doen, terwijl wij gewoonweg geen probleem zien, horen of ruiken.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:46:43 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92039842
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:41 schreef Anne het volgende:

[..]

Daar kwamen toen amper reacties op, dus heb ik nogmaals gevraagd of iemand er iets op wil zeggen. Jij en Fles hebben daar beide niet op gereageerd. Uiteindelijk was de uitkomst daar dat er teveel plaatjes werden gepost door bijvoorbeeld greavy. Dus daar een PM-wisseling mee gehad, et voila:
Je gaat helaas enkel in op de laatste zin in mijn verhaal, maar het ging dus niet alleen maar om het posten van te veel plaatjes, zoals je o.a. hier kunt lezen:
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 08:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[...]
Het 'probleem' is iets wat al langer sluimert, dus op het oog valt het wel mee. Greavy is, wanneer het op treinen aankomt, fanatiek. Waar de trein voor mij een vervoersmiddel is, is het voor hem een lifestyle, een hobby. Prima, zeg ik dan,
[...]
Dat jouw conclusie:
quote:
Opgelost. (mijns inziens dan hè)
iets te voorbarig was, zie je vervolgens hier:
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Hoewel dit natuurlijk way over the top is als reactie, geeft het wel aan dat het probleem de wereld niet uit was.

quote:
Ik heb nergens gevraagd om lief te doen, tenzij je dit vetgedrukte stukkie bedoeld van de laatste keer dat ik mij met het treinentopic heb bemoeid. Maar volgens mij is dat een redelijk normaal verzoek.
Je hebt gelijk, het was James die deze terminologie gebruikte.

Vervolgens gaat het hier weer de verkeerde kant op.
quote:
En ook daar komt dan weer geen reactie op. Dan houdt het voor ons ook op.
Er is daar inderdaad nauwelijks reactie op gekomen, wat ik ook niet snap. Jouw wens: "Ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien, jullie moeten daar zelf maar met elkaar uit komen. Daar zijn jullie hopelijk verder wel volwassen genoeg voor hmm :). Ik volg het even vanaf de zijlijn." gaat volgens mij niet uitkomen. We zijn blijkbaar met zijn allen niet volwassen genoeg.

quote:
En waarschijnlijk doel je met "we kunnen het niet voor iedereen leuk maken" op deze twee posts, in de greavy-discussie:
Ik zit name met (zie vetgedrukt):
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:40 schreef Anne het volgende:

[..]

We hebben het er al eens eerder over gehad inderdaad. Volgens mij is er toen voorgesteld om zo'n 10 foto's te plaatsen en de rest achter een linkje (of een verwijzing naar een foto-album is ook prima inderdaad).

Volgens mij heeft iedereen dan zijn/haar zin?

Verder ben ik het wel eens met de rest. Hoe fanatiek/anders greavy ook is, het is niet de bedoeling hem om die reden belachelijk te maken. Je leest dan maar gewoonweg over zijn posts heen.

Jammer dat er om die reden nu mensen weg gaan, maar so be it.
We kunnen het niet iedereen naar zijn zin maken helaas.
Hoe lang ga je dat volhouden?

quote:
Maar daar ben ik het nog steeds mee eens (en zoals je in SD's post kunt lezen is er wel degelijk iets gezegd over afkortingen/gedinges ed toentertijd).
Ik vind het pappen en nathouden.

quote:
Ik vind het in ieder geval erg makkelijk van je dat je daar niet meer mee post, omdat het je niet aanstaat en je dat nu ons verwijt.
Ho eens even, ik verwijt je niet dat ik daar niet meer post, dat is geheel en al mijn eigen keuze! Ik verwijt je hooguit dat je de boel op zijn beloop laat!

quote:
Maar vóórdat je daar weg ging, heb ik nooit iets over het treinentopic gehoord. Van niemand niet. Dan is het voor ons lastig om iets aan een 'probleem' te doen, terwijl wij gewoonweg geen probleem zien, horen of ruiken.
Ik denk dat er wel iets aan de hand is, ik denk alleen dat het moeilijk op te lossen is. Het is dus wachten tot de volgende scheldpartij valt, en tot het topic echt verworden is tot een Somda/OHIH-kloon. Dat is niet iets om trots op te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92040403
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je gaat helaas enkel in op de laatste zin in mijn verhaal, maar het ging dus niet alleen maar om het posten van te veel plaatjes, zoals je o.a. hier kunt lezen:


[..]

Dat is inderdaad een klein stukje wat daar blijkbaar over gaat. Maar je moet even in je achterhoofd houden dat wij heel dat treinentopic nog nooit hebben meegemaakt, totdat we modje werden. Het hele verloop hebben wij niet meegemaakt. Ik weet niet beter dan dat het zo is. Dus dit kleine stukje tekst zegt mij gewoonweg niks. Daarna vraag ik of er nog iemand iets over kwijt wil en daarna gaat het dus enkel en alleen over die foto's. Dus is het niet heel raar dat ik daar dan een oplossing voor zoek, toch?

quote:
Dat jouw conclusie:

[..]

iets te voorbarig was, zie je vervolgens hier:

[..]

Hoewel dit natuurlijk way over the top is als reactie, geeft het wel aan dat het probleem de wereld niet uit was.
Die reactie is totaal langs mij heen gegaan en heb ik ook niet gezien.. Zoals we al aangeven, wij zien gewoonweg niet altijd alles. Zet dan een TR, leg het ons dan uit, etc etc.

quote:
[..]

Je hebt gelijk, het was James die deze terminologie gebruikte.

Vervolgens gaat het hier weer de verkeerde kant op.

Klopt, daar heb ik dan ook op gereageerd uiteindelijk..

quote:
Er is daar inderdaad nauwelijks reactie op gekomen, wat ik ook niet snap. Jouw wens: "Ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien, jullie moeten daar zelf maar met elkaar uit komen. Daar zijn jullie hopelijk verder wel volwassen genoeg voor hmm :). Ik volg het even vanaf de zijlijn." gaat volgens mij niet uitkomen. We zijn blijkbaar met zijn allen niet volwassen genoeg.

Ja.. blijkbaar, want er is inderdaad weinig response. Maar ik volg het ook niet voor niks "even vanaf de zijlijn". De reeks heeft dus onze aandacht, alleen was het probleem gewoonweg nog niet helemaal duidelijk voor ons, want echt duidelijk uitgesproken (behalve nu dan door Fles) was het niet (tegen ons).

quote:
Ik zit name met (zie vetgedrukt):

[..]

Hoe lang ga je dat volhouden?

[..]

Ik vind het pappen en nathouden.

[..]

Ho eens even, ik verwijt je niet dat ik daar niet meer post, dat is geheel en al mijn eigen keuze! Ik verwijt je hooguit dat je de boel op zijn beloop laat!

[..]

Ik denk dat er wel iets aan de hand is, ik denk alleen dat het moeilijk op te lossen is. Het is dus wachten tot de volgende scheldpartij valt, en tot het topic echt verworden is tot een Somda/OHIH-kloon. Dat is niet iets om trots op te zijn.
En zoals je hier zelf al zegt, het is lastig om zoiets op te lossen.
We kunnen moeilijk zeggen dat bepaalde mensen niet meer mee mogen posten.

Ik weet het dus ook even niet. Daar zou ik over moeten nadenken.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:14:31 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92040968
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 15:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een klein stukje wat daar blijkbaar over gaat. Maar je moet even in je achterhoofd houden dat wij heel dat treinentopic nog nooit hebben meegemaakt, totdat we modje werden. Het hele verloop hebben wij niet meegemaakt. Ik weet niet beter dan dat het zo is. Dus dit kleine stukje tekst zegt mij gewoonweg niks. Daarna vraag ik of er nog iemand iets over kwijt wil en daarna gaat het dus enkel en alleen over die foto's. Dus is het niet heel raar dat ik daar dan een oplossing voor zoek, toch?
Klopt, dat is begrijpelijk.

quote:
Die reactie is totaal langs mij heen gegaan en heb ik ook niet gezien.. Zoals we al aangeven, wij zien gewoonweg niet altijd alles. Zet dan een TR, leg het ons dan uit, etc etc.
OK, zal ik doen, maar vaak lees ik zoiets als het al een tijdje geleden gebeurd is.

quote:
Ja.. blijkbaar, want er is inderdaad weinig response. Maar ik volg het ook niet voor niks "even vanaf de zijlijn". De reeks heeft dus onze aandacht, alleen was het probleem gewoonweg nog niet helemaal duidelijk voor ons, want echt duidelijk uitgesproken (behalve nu dan door Fles) was het niet (tegen ons).
Het probleem is dus het feit dat je een beetje twee stromingen hebt die elkaar bijten, en daarbij ook nog de mensen die zich er niet zo druk om maken.

quote:
En zoals je hier zelf al zegt, het is lastig om zoiets op te lossen.
We kunnen moeilijk zeggen dat bepaalde mensen niet meer mee mogen posten.

Ik weet het dus ook even niet. Daar zou ik over moeten nadenken.
Ik wil graag meedenken, maar zit denk ik te snel op een repressieve lijn. En een recalcitrant "Wel leuk treinentopic #1" openen is waarschijnlijk ook geen oplossing. Een apart topic met bijvoorbeeld alleen buitenlandse reisverslagen zou kunnen. Dan raken die in elk geval niet ondergesneeuwd en je houdt het (imho irritante) jargoneske buiten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92064391
Meedenken mag altijd. Is zelfs gewenst ;).
  zondag 30 januari 2011 @ 10:32:33 #245
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_92068905
Ik zie een nieuwe voor PTA toppers

namelijk:
Suzuki alto
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_92084216
Check ;).
pi_92281791
quote:
14s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Inderdeed, ik had ze ook allemaal kunnen deleten, nu heb ik RSI van het linkjes veranderen :*

Er is een tijd geleden afgesproken dat we het hier een beetje een PRAAT topic zouden houden, en niet laten verzanden tot een spotters topic, wat vol staat met afkortingen en spotterslatijn waar niemand buiten jullie iets mee kan.
Tevens was er afgesproken dat er niet meer als 10 piçs in een verslag zouden staan om het een beetje leuk te houden voor iedereen; niet iedereen vindt dat geweldig.. het is een kleine moeite om de rest onder een linkje in een album te zetten, dan kan iedereen die dat wil, daar lekker op klikken.

Voor spotters en andere treinenfapper hobbyisten is er plek zat op het net, laten we het hier op FOK! wat toch een discussieforum is, gewoon lekker 'gewoon' houden, en toegankelijk voor iedereen die iets met treinen heeft ..
Dat wil overigens niet zeggen dat er helemaal geen spots meer gepost mogen worden, want ook dat vindt iedereen leuk, iets aparts mag best wel gepost worden, maar hou het een beetje binnen de perken ^O^
Bah. 10 pics per verslag? Wat een onzin, dat is misschien zo door jullie bepaald maar nooit afgesproken. Op een paar chronisch chagrijnige mensen na die niet tegen verandering kunnen, zijn er maar vrij weinig posters die moeite hebben met meer dan 10 foto's en een afkorting hier en daar. 't Ging erom dat er niet 10 foto's vanaf dezelfde plek van dezelfde trein met een ander nummertje zou worden gepost en daar heeft Greavy zich prima aan gehouden.

Ik vind het juist een prima verschuiving zoals er nu gepost wordt; relevante informatie over treinen, die wellicht moeilijk te begrijpen is voor nieuwkomers maar niet onmogelijk te begrijpen na wat geGoogle. Stukken beter dan de eerste 3 pagina's vol met zwaaihandjes, het groeten van mensen die al elk topic aanwezig waren en gekwijl op de vrouwelijke leden.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:53:20 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92283565
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:21 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Op een paar chronisch chagrijnige mensen na die niet tegen verandering kunnen, zijn er maar vrij weinig posters die moeite hebben met meer dan 10 foto's en een afkorting hier en daar.
Ik zit inderdaad niet te wachten op een derde Somda/OHIH. Mag dat?

quote:
't Ging erom dat er niet 10 foto's vanaf dezelfde plek van dezelfde trein met een ander nummertje zou worden gepost en daar heeft Greavy zich prima aan gehouden.
Volgens mij ging het daar niet alleen om. Kijk nou zelf ff naar de kwaliteit van het geposte en je moet toch concluderen dat het bagger is, nog afgezien van het feit dat bussen, trams en roltrappen in feite off-topic zijn.

quote:
Ik vind het juist een prima verschuiving zoals er nu gepost wordt; relevante informatie over treinen, die wellicht moeilijk te begrijpen is voor nieuwkomers maar niet onmogelijk te begrijpen na wat geGoogle.
Dagboekposts en copy/pasts van Somda? Ga toch weg joh.

quote:
Stukken beter dan de eerste 3 pagina's vol met zwaaihandjes, het groeten van mensen die al elk topic aanwezig waren en gekwijl op de vrouwelijke leden.
Dat dat onwenselijk is, daar ben ik het dan wel weer mee eens. Toch nog iets positiefs. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92285140
Hier heb ik ruim 20 foto's gepost waarvan 3 totaal offtopic, dat is vanaf nu dus teveel en onwenselijk? Vrijwel elk verhaal of tripreport waar in de OP naar gelinkt wordt, bevat meer dan 10 foto's met "offtopic" materiaal ertussen.

De kwaliteit van de betreffende foto's vind ik ook niet top, maar de wel/niet bewerken discussie hebben we al gehad en als Greavy z'n foto's wel mooi vindt staat 't hem wat mij betreft vrij om ze te posten. Het waren er niet absurd veel en je ziet er ook niemand over klagen, dus 'k snap überhaupt niet waar die moderator zich mee bemoeit.

Dit soort onzin:
quote:
14s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, kijken hoe ver je kan gaan mag altijd; ik kan je alleen vertellen dat een post verwijderen een allejezus eind rapper gaat als posten :+
vind ik dus ook niet fijn. Als iemand gewoon netjes tijd en moeite in zo'n verslag steekt, dan vind ik het behoorlijk kansloos om het maar lacherig te verwijderen onder het mom van een niet-bestaande Max. 10 foto's afspraak.

Verder is het "toegankelijk voor nieuwkomers" argument ook belachelijk. Over 65 018 wordt moeilijk gedaan, terwijl Pimpel Express wel zonder geklaag gepost kan worden? Ik heb met beide termen geen problemen, omdat ik voor die eerste niet te lui ben om te Google'n en voor die tweede niet te bang om te vragen. Ik zie niet in waarom nieuwkomers daar wel moeite mee zouden hebben, vooral niet omdat in de OP gewoon goed staat aangegeven waar je bijv. stationsafkortingen en treinserienummers kunt vinden.

De dagboek-posts vind ik best interessant en copy-paste posts van Somda ben ik niet tegengekomen, maar ik ben dan ook vrij goed in het negeren van informatie die me niet interesseert. Daarnaast vind ik informatie als "Trein 92xx rijdt met I6/I10" best fijn om te weten. Dan kun je natuurlijk zeggen "Ga dan naar Somda", maar dan jaag je dus vaste bezoekers weg om per se een 100% treintermenvrij treinentopic te creëren.
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:43:28 #250
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92285973
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:21 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Bah. 10 pics per verslag? Wat een onzin, dat is misschien zo door jullie bepaald maar nooit afgesproken. Op een paar chronisch chagrijnige mensen na die niet tegen verandering kunnen, zijn er maar vrij weinig posters die moeite hebben met meer dan 10 foto's en een afkorting hier en daar. 't Ging erom dat er niet 10 foto's vanaf dezelfde plek van dezelfde trein met een ander nummertje zou worden gepost en daar heeft Greavy zich prima aan gehouden.

Ik vind het juist een prima verschuiving zoals er nu gepost wordt; relevante informatie over treinen, die wellicht moeilijk te begrijpen is voor nieuwkomers maar niet onmogelijk te begrijpen na wat geGoogle. Stukken beter dan de eerste 3 pagina's vol met zwaaihandjes, het groeten van mensen die al elk topic aanwezig waren en gekwijl op de vrouwelijke leden.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:25 schreef Ireyon het volgende:
Hier heb ik ruim 20 foto's gepost waarvan 3 totaal offtopic, dat is vanaf nu dus teveel en onwenselijk? Vrijwel elk verhaal of tripreport waar in de OP naar gelinkt wordt, bevat meer dan 10 foto's met "offtopic" materiaal ertussen.

De kwaliteit van de betreffende foto's vind ik ook niet top, maar de wel/niet bewerken discussie hebben we al gehad en als Greavy z'n foto's wel mooi vindt staat 't hem wat mij betreft vrij om ze te posten. Het waren er niet absurd veel en je ziet er ook niemand over klagen, dus 'k snap überhaupt niet waar die moderator zich mee bemoeit.

Dit soort onzin:

[..]

vind ik dus ook niet fijn. Als iemand gewoon netjes tijd en moeite in zo'n verslag steekt, dan vind ik het behoorlijk kansloos om het maar lacherig te verwijderen onder het mom van een niet-bestaande Max. 10 foto's afspraak.

Verder is het "toegankelijk voor nieuwkomers" argument ook belachelijk. Over 65 018 wordt moeilijk gedaan, terwijl Pimpel Express wel zonder geklaag gepost kan worden? Ik heb met beide termen geen problemen, omdat ik voor die eerste niet te lui ben om te Google'n en voor die tweede niet te bang om te vragen. Ik zie niet in waarom nieuwkomers daar wel moeite mee zouden hebben, vooral niet omdat in de OP gewoon goed staat aangegeven waar je bijv. stationsafkortingen en treinserienummers kunt vinden.

De dagboek-posts vind ik best interessant en copy-paste posts van Somda ben ik niet tegengekomen, maar ik ben dan ook vrij goed in het negeren van informatie die me niet interesseert. Daarnaast vind ik informatie als "Trein 92xx rijdt met I6/I10" best fijn om te weten. Dan kun je natuurlijk zeggen "Ga dan naar Somda", maar dan jaag je dus vaste bezoekers weg om per se een 100% treintermenvrij treinentopic te creëren.
Dat van die 10 ZICHTBARE pics per verslag staat nog gequote in het topic, maar zoals je zelf al aangeeft ben je goed in het negeren van info die je niet aanstaat, dus soit, dat zal daar aan geliëerd zijn.
Tevens wil ik je er nog even op wijzen dat FOK! geen democratie is, en dat wij bepalen wat er wel en wat er niet gangbaar is, dus dat rekent in één keer af met wat jij ervan vindt.
Tevens wil ik nog wel een keertje herhalen voor je, dat FOK! ook geen treinspotters forum is, maar een discussie forum en zodoende vinden wij dat het geen spotterskliek moet worden, en dat het topic toegankelijk en leesbaar moet zijn voor normale users, waar wij modjes ook onder vallen, zónder gebruik van Google voor de terminologie, ben je het daar niet mee eens, of kun je daar niet mee leven/omgaan, dan wensen we je, zoals je zelf al aangeeft, veel plezier op een ander forum.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')