abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85687488
ik heb een klein probleempje,

thuis twee katten,

1 kleine poes (siamees dus blijft klein)
1 grote kater

volgens de dierenarts moet de kater op dieet omdat die te dik is.
hij eet altijd al het voer meteen op, gevolg er is niets meer voor de ander... die eet weinig en kleine porties gedurende de dag..

iemand een idee hoe dit op te lossen..
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:57:47 #2
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_85687518
Constant weghalen bij de ander zn voerbakje
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:58:24 #3
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_85687544
Of je moet het hem leren dat het niet mag natuurlijk
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_85687656
Maak een soort kist om de kleine kat zijn voerbak met een gat waar de kleine maar de grote niet doorheen past :) Soort kattenluik.
pi_85687697
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:58 schreef Hyman het volgende:
Of je moet het hem leren dat het niet mag natuurlijk
^^ Dat dus. Iets met cayennepeper strooien op de etensbak van de andere kat (als deze zelf niet in de buurt is)?
censuur :O
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:02:43 #6
271246 hc-sjonny
sometimes... U don't know
pi_85687746
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:00 schreef Ralphmeister het volgende:
Maak een soort kist om de kleine kat zijn voerbak met een gat waar de kleine maar de grote niet doorheen past :) Soort kattenluik.
Dit, toch wel handig :P
Of koop dieetvoer voor de andere kat waar je hem iets minder van geeft., maar toch genoeg waar ie vol van word.
U will have a job, my Dear!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:04:49 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85687837
Heb dit ook wel eens bij de hand gehad. De ene kat was gewend aan altijd brokjes kunnen eten, de andere at dan te veel en ze moest dieetvoer. Ik gaf ze in aparte kamers afgemeten porties. De ene kat at het dan niet in een keer op (de dieetkat wel), en dan haalde ik het bakje weer weg, maar daar wende de kat wel aan.

Ik heb nu alleen nog de dieetkat en die is volkomen gewend aan drie voedermomenten per dag, waar ik maar mee wil zeggen dat een kat niet ongelukkig wordt van niet de hele dag door brokjes hebben staan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_85688029
Apart voeren :? O-)
pi_85688582
Ik heb het zelfde. Mijn dikke kat krijgt light voer en mijn dunne krijgt normaal voer (2 bakjes dus). Ik geef ze 's morgens allebei hun eigen bakje en blijf een beetje in de buurt om te kijken of ze niet uit elkaars bakje gaan eten. In het begin at de dikke kat alles in een keer op en liet de dunne nog wat staan. Ik haalde dan het bakje van de dunne weg om die later op de dag weer terug te geven (even opletten of de dikke er niet van ging eten).

Na een tijdje bleef er ook wat voer in het bakje van de dikke over (blijkbaar had hij door dat hij anders de rest van de dag niets meer had) en zette ik beide bakjes weg. Nadat de dikke wat was afgevallen ben ik iets meer voer per dag gaan geven (van 50 naar 70 gram) en blijft er altijd nog een heleboel in zijn bakje zitten.

Op het moment krijgen ze allebei 's morgens hun bakje, vervolgens als ik 's avonds ga eten en dan meestal (als er nog wat over is) vlak voor ik ga slapen.

Het scheelt wel dat de dikke nooit de dunne weg zou jagen bij zijn eten. Hij wacht rustig tot de dunne weg loopt (als zijn eigen eten al op is en hij blijkbaar nog meer wil) en wil dan gaan eten. Maar dan ben ik er meestal al bij om het bakje van de dunne weg te halen. Die dunne vind het volgens mij ook prima en heeft aan het einde van de dag ook netjes zijn bakje leeg.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_85871288
Er zijn afsluitbare voerderbakjes die pas opengaan als de kat wordt herkend aan de "penning" die aan zijn halsband is bevestigd, draadloos dus. Daar zou je het voer voor de kleine poes in kunnen doen, en dan die zo'n speciale halsband om doen.

Ik weet het merk niet meer, maar ik wel eens advertenties gezien in tijdschriften over dieren.
pi_85899393
In aparte ruimtes eten geven en gewoon 2 x per dag een portie. Ik heb hier twee nierdieetkatten die moeten ook apart eten van de rest, gaat prima alleen even doorzetten in het begin.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85900091
Ik heb eeb kattenluik in de wcdeur gezet en daar staat het voer van onze nierkat gewoon de hele dag klaar. Onze blaaskat krijgt 3 keer per dag in de huiskamer zijn eten.
Nierkat eet kleine beetjes de hele dag door, blaaskat eet zijn bak altijd in 1 keer leeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')