Doe het nou niet .quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef JJH het volgende:
Dus. Ik liep er de laatste weken eigenlijk al aan te denken, maar mijn 940 word me toch te duur. Verzekering kost me vrij weinig, maar het verbruik en de wegenbelasting tikken aardig aan. Omdat ik mobiel wil blijven, moet er wel een vervanger komen. Belangrijke punten zijn dan ook vooral het gewicht en het verbruik. Niet dat ik iets wil wat 1 op 30 loopt, maar beter dan 1 op 10 word door bijna alles gehaald. (Laatste tank, met alleen maar korte stadsritjes zelfs geeneens 1 op 9. )
Enthousiast gravend op marktplaats ben ik er al bijna zeker van dat het een 480 gaat worden. Die weegt maar ongeveer 2/3 van een 940. Trouwens, ook een dik uitgeruste 440 of V40 doen nog mee. Alhoewel die alweer twee stapjes omhoog doet in de wegenbelasting.
Dus vooralsnog een 480. Welke uitvoering moet ik dan pakken? De 1.7 turbo of de atmosferische 2.0? Verschil in vermogen en verbruik in het dagelijks leven? Welke uitvoering? S? ES? GT? Qua carrosserie weet ik dat ik op roest, en dan met name bij de achterwielkasten moet letten. Nog meer puntjes? Ik heb begrepen dat de electronica nog wel eens tegenstribbelt?
Wat mogen ze maximaal kosten? Ik zie ze op marktplaats van een paar honderd euro tot aan ¤2750 staan.
Boel vragen en het duurt ook nog wel even, eerst moet de 940 op marktplaats en verkocht worden. Dan weet ik ook het budget. Morgen eerst wassen en foto's maken.
Inderdaad. Maar ja, je moet wel, anders gaan onze "prijsbewuste" en "hippe" medeconsumenten ze niet kopen .quote:Op woensdag 22 september 2010 08:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik weet het niet. De achterklep is nog wel echt Volvo, maar voor de rest gaan al die estates, van allerlei merken, steeds meer op elkaar lijken.
480 is een leuke auto, maar je moet inderdaad letten op roest rond de wielkasten, electronicaproblemen, en ook heel belangrijk, vochtproblemen, het zelfde kwaaltje als de 440. Heb bij mijn 440 nu de achterlichten en het rubber van het tankklepje afgekit, nu hoop ik dat alles waterdicht is. De 1.7 turbo's zijn meestal trapbakken, de 2.0 welke ook heel pittig is, al wat minder. Zelf rijd ik de 440 1.8, maar is ook snel zat voor dat type auto.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef JJH het volgende:
Dus. Ik liep er de laatste weken eigenlijk al aan te denken, maar mijn 940 word me toch te duur. Verzekering kost me vrij weinig, maar het verbruik en de wegenbelasting tikken aardig aan. Omdat ik mobiel wil blijven, moet er wel een vervanger komen. Belangrijke punten zijn dan ook vooral het gewicht en het verbruik. Niet dat ik iets wil wat 1 op 30 loopt, maar beter dan 1 op 10 word door bijna alles gehaald. (Laatste tank, met alleen maar korte stadsritjes zelfs geeneens 1 op 9. )
Enthousiast gravend op marktplaats ben ik er al bijna zeker van dat het een 480 gaat worden. Die weegt maar ongeveer 2/3 van een 940. Trouwens, ook een dik uitgeruste 440 of V40 doen nog mee. Alhoewel die alweer twee stapjes omhoog doet in de wegenbelasting.
Dus vooralsnog een 480. Welke uitvoering moet ik dan pakken? De 1.7 turbo of de atmosferische 2.0? Verschil in vermogen en verbruik in het dagelijks leven? Welke uitvoering? S? ES? GT? Qua carrosserie weet ik dat ik op roest, en dan met name bij de achterwielkasten moet letten. Nog meer puntjes? Ik heb begrepen dat de electronica nog wel eens tegenstribbelt?
Wat mogen ze maximaal kosten? Ik zie ze op marktplaats van een paar honderd euro tot aan ¤2750 staan.
Boel vragen en het duurt ook nog wel even, eerst moet de 940 op marktplaats en verkocht worden. Dan weet ik ook het budget. Morgen eerst wassen en foto's maken.
Vochtprobleem dan vooral rondom de achterklep? De 440 die ik ooit had heeft daar geen problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:39 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
480 is een leuke auto, maar je moet inderdaad letten op roest rond de wielkasten, electronicaproblemen, en ook heel belangrijk, vochtproblemen, het zelfde kwaaltje als de 440. Heb bij mijn 440 nu de achterlichten en het rubber van het tankklepje afgekit, nu hoop ik dat alles waterdicht is. De 1.7 turbo's zijn meestal trapbakken, de 2.0 welke ook heel pittig is, al wat minder. Zelf rijd ik de 440 1.8, maar is ook snel zat voor dat type auto.
Ai, dan heb je zo veel tijd en geld erin gestoken, gebeurt zo iets. Is het nog wel te herstellen allemaal?quote:Op zondag 26 september 2010 23:22 schreef r8ality het volgende:
Seau. Dagje Zeelandrit liep ff wat anders dan gepland. Kennissen van mijn pa en mij reden ook mee met een perfect gerestaureerde Duett die drie dagen ervoor was getaxeerd was op 22.000 euro. Na aanvang van de rit en het opdraaien van de hoofdweg bij de garage werden mijn pa en ik ineens druk van de weg gebaard door een Audi voor ons. We keken in onze achteruitkijkspiegel, Duett van die kennissen in de fik . Gelukkig een heel eind uit weten te blazen en met water definitief uigemaakt, maar dat was even schrikken...
Draadboom uitgefikt en de vlammen kwamen net bij het benzinefilter, die smolt en vervolgens vlammen uit de motorkap en onder de auto.
Dus uiteindelijk gezellig met z'n vieren de hele dag rondgetoerd in de PV544 .
Jepz. Uiteindelijk dus alleen de draadboom, benzinefilter en een beetje roet. Verzekeringswerk.quote:Op zondag 26 september 2010 23:26 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ai, dan heb je zo veel tijd en geld erin gestoken, gebeurt zo iets. Is het nog wel te herstellen allemaal?
Die van Huke is niet zo mooi . Nee, Charles v/d Meulengraaf, geen idee of je hem kent, heeft wel eens mee de beurs georganiseerd.quote:Op maandag 27 september 2010 10:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Wat zuur! Toch niet de auto van Huke he?
Jup, that's the one.quote:Op maandag 27 september 2010 10:58 schreef Bart-Willem het volgende:
Da's toch die ene die vorig jaar jullie mee hielp bij jullie kraam? Of was dat een andere Charles?
Best mooi. Alleen veel van hetzelfde, maar ja das Zeeland Vragen waren te doen, maar uiteraard waren we na het ongelukje niet heel serieus meer . O, en we hebben een abonnement op jubilea ofzo. Dit keer was het de vijftiende keer dat ze hem organiseerden en wat betreft de huidige organisatie de laatste.quote:Op maandag 27 september 2010 11:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik wist niet dat 'ie ook een Duett had. Maar wel enorm balen zoiets.
Hoe was de Zeelandrit verder?
Klopt, als ik mijn 940 even vergelijk met de Vectra waar ik ook regelmatig in rijd, kan ik met die 940 veel meer. Lekker lage raamlijn en het is duidelijk waar ie ophoud.quote:Op maandag 27 september 2010 12:03 schreef r8ality het volgende:
[..]
Best mooi. Alleen veel van hetzelfde, maar ja das Zeeland Vragen waren te doen, maar uiteraard waren we na het ongelukje niet heel serieus meer . O, en we hebben een abonnement op jubilea ofzo. Dit keer was het de vijftiende keer dat ze hem organiseerden en wat betreft de huidige organisatie de laatste.
Afgelopen zomer hebben we meegedaan aan de Voerenrit en toen was het een tienjarig jubileum, ook inclusief toespraken, bedankjes etc. .
Ik heb in de showroom van Olov Goes nog even in een XC60 en S60 gezeten maar ik snap waarom al die nieuwe auto's tegenwoordig sensors en camera's hebben. Je ziet geen ruk via ramen en spiegels. Gaat helemaal nergens over.
Inderdaad vochtproblemen. Alle problemen die je opnoemt komt juist door vocht, electronica en roest. Bij een 480 is het ook echt vreselijk. Achterlichten, rubbers voor de zijruiten achter (niet meer te krijgen overigens moet je afkitten met carosseriekit), dakrubbers, rubbers kofferbakklep, ophanging kofferbakklep, in het motorcompartiment verstopte afvoer waardoor dus je CEM onderloopt, deuren die keihard roesten, en de rand onder de achterbumper. Sowieso als je er één koopt let er dan op dat de vorige eigenaar de vochtproblemen GRONDIG heeft aangepakt. Ik ben al met m'n tweede 480 bezig, duur, maar wel leuk.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:39 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
480 is een leuke auto, maar je moet inderdaad letten op roest rond de wielkasten, electronicaproblemen, en ook heel belangrijk, vochtproblemen, het zelfde kwaaltje als de 440. Heb bij mijn 440 nu de achterlichten en het rubber van het tankklepje afgekit, nu hoop ik dat alles waterdicht is. De 1.7 turbo's zijn meestal trapbakken, de 2.0 welke ook heel pittig is, al wat minder. Zelf rijd ik de 440 1.8, maar is ook snel zat voor dat type auto.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:36 schreef r8ality het volgende:
Deze ligt al uitgeprint klaar om op te hangen .
[ afbeelding ]
Er gaat dus een boel werk inzitten. Hmmm.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:53 schreef PICHT het volgende:
[..]
Inderdaad vochtproblemen. Alle problemen die je opnoemt komt juist door vocht, electronica en roest. Bij een 480 is het ook echt vreselijk. Achterlichten, rubbers voor de zijruiten achter (niet meer te krijgen overigens moet je afkitten met carosseriekit), dakrubbers, rubbers kofferbakklep, ophanging kofferbakklep, in het motorcompartiment verstopte afvoer waardoor dus je CEM onderloopt, deuren die keihard roesten, en de rand onder de achterbumper. Sowieso als je er één koopt let er dan op dat de vorige eigenaar de vochtproblemen GRONDIG heeft aangepakt. Ik ben al met m'n tweede 480 bezig, duur, maar wel leuk.
Ah die van jou staat dus op speurders?quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:44 schreef Bart-Willem het volgende:
Gewoon m'n 740 Turbo vatten, dan heb je iets leuks en iets wat belastingvrij wordt!
Hoe kan ik dit zienquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |