abonnement Unibet Coolblue
  Vis een optie? dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:10:35 #1
70532 loveli
N
pi_85633306
Hoeveel verschil zit er tussen de verkooppprijs van een huis met huurder of zonder? Moet je denken aan een percentage van de waarde en hoe hoog ligt dat percentage? Het gaat om een jaren '30 woning met enig onderhoud.
crap in = crap out
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 02:08:00 #2
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_85634521
In mijn ervaring is een dergelijk huis zo'n 60% van de verkoopprijs van het huis zonder huurders waard. Geen bron verder, slechts uit eigen ervaring. :)

Let wel, dit is zeer grofweg en allerlei factoren kunnen de exacte waarde beinvloeden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Telates op 24-08-2010 02:16:09 ]
pi_85636829
1. Waarde van het huis in bewoonde staat

De waarde van het huis in bewoonde staat is aanmerkelijk minder dan wanneer de waarde bepaald moet worden van een huis in onbewoonde staat. Gewoonlijk gaat men bij de waarde van het huis in bewoonde staat uit van 60 procent van de vrije verkoopwaarde.

bron:http://www.tips-informatie.nl
  Vis een optie? dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:45:34 #4
70532 loveli
N
pi_85638827
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:08 schreef Telates het volgende:
In mijn ervaring is een dergelijk huis zo'n 60% van de verkoopprijs van het huis zonder huurders waard. Geen bron verder, slechts uit eigen ervaring. :)

Let wel, dit is zeer grofweg en allerlei factoren kunnen de exacte waarde beinvloeden.
Weet je ook uit ervaring of dat verschil van 40% werkelijk kosten zijn die je maakt om uiteindelijk het huurcontract te ontbinden? M.a.w. is er winst te maken op zo'n huis of ben je die kosten uiteindelijk kwijt aan schadeloosstelling, kosten voor de rechter en verhuiskosten?
crap in = crap out
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:01:03 #5
30443 fris
pure frisheid
pi_85643006
Dat hangt gedeeltelijk af van de huurder die er in zit. Als je hem een bundeltje van briefjes van 50 laat zien en hij is daar gevoelig voor, snel handtekening laten zetten en dan kan je voor "weinig" geld klaar zijn.

Maar als hij zijn rechten kent..... Dan mag je flink betalen.

Ik heb meegemaakt dat een man ergens al erg lang woonde waardoor zijn huur relatief laag was. Een nieuwe woning zou aanzienlijk duurder zijn en de verhuurder moest toen het verschil in de huurprijs voor een groot aantal jaren vergoeden. En verhuiskostenvergoeding, herinrichtingskosten etc... Het ging toen, als ik het mij goed herinner naar ergens bij de 60.000 euro, maar dat was denk ik wel minder dan die 40%.

Zoek even uit hoelang die huurder er in zit en of dat daarwerkelijk een factor is.
  Vis een optie? dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:34:56 #6
70532 loveli
N
pi_85644329
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:01 schreef fris het volgende:
Dat hangt gedeeltelijk af van de huurder die er in zit. Als je hem een bundeltje van briefjes van 50 laat zien en hij is daar gevoelig voor, snel handtekening laten zetten en dan kan je voor "weinig" geld klaar zijn.

Maar als hij zijn rechten kent..... Dan mag je flink betalen.

Ik heb meegemaakt dat een man ergens al erg lang woonde waardoor zijn huur relatief laag was. Een nieuwe woning zou aanzienlijk duurder zijn en de verhuurder moest toen het verschil in de huurprijs voor een groot aantal jaren vergoeden. En verhuiskostenvergoeding, herinrichtingskosten etc... Het ging toen, als ik het mij goed herinner naar ergens bij de 60.000 euro, maar dat was denk ik wel minder dan die 40%.

Zoek even uit hoelang die huurder er in zit en of dat daarwerkelijk een factor is.
Vergelijkbare situatie en de huurder zit er 30 jaar...
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')