abonnement Unibet Coolblue
pi_85660605
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ik besef ineens dat we allebei een dochter krijgen van vrijwel dezelfde leeftijd. Hoe tof is dat? :'(
I know!! O+ O+
superleuk *;

En van die placenta ja ik weet wel dat het nog wegtrekt daar maak ik me ook niet druk over verder. Het is meer voor mij eigenlijk dat als er sprake was geweest van bloedverlies dan had ik me echt helemaal lens geschrokken, maar had ik geweten dat er een placenta nog voor de uitgang lag dan kan ik dat beter beredeneren.

Voor mezelf zou ik het wel gewoon willen weten, dat soort dingen. Maar ik kan me ook voorstellen dat een hoop echoscopisten geen mensen onnodig bang willen maken erover en dat ze het dan in principe niet vermelden ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85660766
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:13 schreef Groofsken3 het volgende:
Huup wat was dat nou met een voorgevoel of eerdere hint die jullie gehad hadden? Konden ze het bij de vorige echo al zien dan? En klopte het?
ohja en hier wilde ik nog op antwoorden hahaha :D

Een niet nader te noemen iemand :+ had adhv de echofoto met bijna 12 weken aan de stand van het schaambeen te zien gegokt dat we een meisje zouden krijgen.
De echoscopiste die de nekplooimeting deed met 13 weken zei hetzelfde. Zodoende waren wij eigenlijk al wel redelijk overtuigd, maar je moet het altijd maar afwachten natuurlijk :D

Overigens realiseer ik me nu dat ik in Frankrijk op vakantie al kleertjes gekocht had :o maar toen was ik pas een week of 7 dus onbewust ging ik misschien toch al uit van een meisje? Hoewel het niet helpt dat je al een dochter hebt, dan is het sowieso al lastiger om een jongetje van jezelf voor te stellen, het meisjesvoorbeeld heb je immers al lopen :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:31:32 #253
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85660841
Haha, reken maar dat dit een heel ander dametje wordt weer O+ . (Of misschien ook wel niet, misschien lijken ze wel op elkaar als twee druppels water :D ) Ben beneiuwd hoor, naar weer een meisje van jullie. :Y

En die niet nader te noemen iemand begint zeker met een P of niet?
pi_85660997
Huup, wat leuk dat jullie een meisje krijgen! 2 dochters gewoon *O*
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_85661745
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:31 schreef Groofsken3 het volgende:
Haha, reken maar dat dit een heel ander dametje wordt weer O+ . (Of misschien ook wel niet, misschien lijken ze wel op elkaar als twee druppels water :D ) Ben beneiuwd hoor, naar weer een meisje van jullie. :Y

En die niet nader te noemen iemand begint zeker met een P of niet?
:+
goed geraden :P

Ja ik ga er wel vanuit dat dit een heel ander kindje zal zijn maar toch vond ik het lastiger om me iets bij een jongetje voor te stellen dan bij een meisje gewoon omdat je het een al kent zeg maar qua geslacht. Het maakte me echt niets uit wat dit kind zou zijn verder ik had het allebei net zo leuk gevonden.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:51:31 #256
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85661832
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:49 schreef huuphuup het volgende:

[..]

:+
goed geraden :P

Ja ik ga er wel vanuit dat dit een heel ander kindje zal zijn maar toch vond ik het lastiger om me iets bij een jongetje voor te stellen dan bij een meisje gewoon omdat je het een al kent zeg maar qua geslacht. Het maakte me echt niets uit wat dit kind zou zijn verder ik had het allebei net zo leuk gevonden.
Ik dacht laatst aan haar opmerking te zien dat ze er meer van wist :+ . Gein!.
pi_85662056
Ik vind het juist heel moeilijk om me iets voor te stellen bij nóg een jongetje. Hoe kan nóg een jongetje nou anders zijn? Een meisje vind ik veel makkelijker om voor me te zien. (Ze wordt een combinatie van Lena, S. en Linde. O+)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:59:24 #258
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85662197
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het juist heel moeilijk om me iets voor te stellen bij nóg een jongetje. Hoe kan nóg een jongetje nou anders zijn? Een meisje vind ik veel makkelijker om voor me te zien. (Ze wordt een combinatie van Lena, S. en Linde. O+)
Haha, wat leuk O+ . Ze zal vast ook een beetje Ivan in zich hebben O+ .
pi_85662263
Joh, dat je dat zo vroeg al kan zien aan de stand van het schaambeen, dat wist ik helemaal niet. Maar dat verklaart wel waarom je zo stellig was :Y

Ik was na 2 seconden al om wat betreft het feit dat ik hoopte op een meisje. De meneer hoopte ook een meisje maar ging net zo stralen bij het woord jongetje dus O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85662310
Ik heb zo'n gevoel dat Ivan vooral uiterlijk op zijn vader lijkt en innerlijk op mij, en dat het met een meisje precies andersom gaat zijn. Ik ben daar zo benieuwd naar! Ik zou het heel leuk vinden als ze bijvoorbeeld toch Ivans ogen heeft (d.w.z., die van haar vader). En ik was best een leuk kind, al zeg ik het zelf :P, dus ze mag innerlijk ook wel op mij lijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85662387
Ik vind het een heel raar idee dat ik straks nog een meisje heb, dat gewoon heel anders zal zijn dan jen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85662421
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:57 schreef -Nienna- het volgende:

[..]

Oh ja, ik dus van mijn shampoo...ben al noodgedwongen over op andere }:|
Deo hier :)

Wij gaan heel braaf op de 20wekenecho wachten voor de geslachtsbepaling. Best nog lastig!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_85662463
Ik kan me echt niks voorstellen bij een meisje, juist omdat het zo anders is. Ik verwacht iets blonds (want Lieuwe is witblond) met eenzelfde soort snoetje boeventronie. Wat wel meehelpt is dat Lieuwe een vrij zacht gezichtje heeft voor een jongetje, met een paar speldjes en een jurkje zou je d'r zo een meisje van kunnen maken. Maar daar mag ik van z'n vader niet mee experimenteren om mijn toekomstbeeld wat te verduidelijken :') .

Lag de buikomtrek van je dochter nog wel binnen de grenzen Claudia? Niet boven +2? Ons meisje zit juist aan de ondergrens wat buikomtrek betreft, de echoscopiste vroeg ook of Lieuwe klein was bij de geboorte (hij was gemiddeld, 3500 gram). De vk bevestigde dat de buikomtrek het meest indicatief is voor het geboortegewicht. Nouja, ze zullen de groei wel in de gaten houden.

Huup, een tweede meisje, wat leuk! En ook leuk voor meisjespapa B. Shopze!

Ik hoop dat Cantare al ligt uit te blazen van haar bevalling, ik wacht met smart op een update.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:06:13 #264
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85662505
Ik vind dat hele 'lijken op' iets geweldigs, maar ook iets geks. Ik laat het altijd maar aan anderen over daar zich over uit te spreken. Ik kan dat zelf toch niet zo goed, maar ik vind het wel altijd leuk om te horen als van één van twee wordt gezegd dat hij/ zij op me lijkt. :Y
pi_85662703
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:05 schreef Jore het volgende:
Lag de buikomtrek van je dochter nog wel binnen de grenzen Claudia? Niet boven +2? Ons meisje zit juist aan de ondergrens wat buikomtrek betreft, de echoscopiste vroeg ook of Lieuwe klein was bij de geboorte (hij was gemiddeld, 3500 gram). De vk bevestigde dat de buikomtrek het meest indicatief is voor het geboortegewicht. Nouja, ze zullen de groei wel in de gaten houden.
Ah, fijn om te horen dat jouw verloskundige ook zoiets zegt. Ik weet niet precies of de buikomtrek binnen de grenzen lag. Ze stond er niet uitgebreid bij stil, dus ik geloof het allemaal wel. Ik kan me trouwens niet herinneren dat Ivan met deze termijn zo'n grote buikomtrek had; hij had wel een reusachtig hoofd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85662992
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Ik was na 2 seconden al om wat betreft het feit dat ik hoopte op een meisje. De meneer hoopte ook een meisje maar ging net zo stralen bij het woord jongetje dus O+
zei ik toch ;)
pi_85663105
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, fijn om te horen dat jouw verloskundige ook zoiets zegt. Ik weet niet precies of de buikomtrek binnen de grenzen lag. Ze stond er niet uitgebreid bij stil, dus ik geloof het allemaal wel. Ik kan me trouwens niet herinneren dat Ivan met deze termijn zo'n grote buikomtrek had; hij had wel een reusachtig hoofd.
Ik heb dat op m'n uitslagformulier staan, de metingen staan met een bolletje op een lijntje van -2 tot +2, zo kan je precies zien in hoeverre de waarden afwijken van het gemiddelde. Ik geloof dat de verloskundige het ook wel handig vond. Ik ben benieuwd of het nog bijtrekt, ik reken eigenlijk op een gemiddeld kindje weer. Maar dat komt dus omdat ik zo'n belabberd voorstellingsvermogen heb. De vorige keer kon ik me tot aan de bevalling niet voorstellen dat er echt een baby aan zat te komen.
pi_85663183
Ik heb geen uitslagformulieren, helaas.

Ik reken op minstens een achtponder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85663470
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen uitslagformulieren, helaas.

Ik reken op minstens een achtponder.
Waren jullie zelf ook zwaar bij de geboorte, of was Ivans gewicht een verrassing?
Ik hoop vooral dat het kindje niet te licht is i.v.m. borstvoeding en afvallen de eerste dagen, een licht kindje heeft gewoon minder reserves en zit sneller aan de 7-10 % natuurlijk.
pi_85663551
Oh Huup wat gaaaaaf, een meisje, een tweede dochter en zusje voor Amelie *O* O+ *O* O+
Dat gaat vast nog zo'n prachtexemplaar worden, gefeliciteerd!
en die schaambeen theorie ga ik zeker ooit ook nog eens proberen te gebruiken hier!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_85664784
Tis eigenlijk niet het schaambeen (hoewel die stand er ook mee te maken heeft) maar eigenlijk kijk je al naar het geslacht zelf en de stand die het heeft ten opzichte van het onderste deel van de ruggewervels. Je kijkt dan op de echofotootjes dan naar het witte streepje ongeveer ten hoogte van het schaambeen.
Dit wordt "the NUB-theory" genoemd.


The fetal sex can usually be determined during the 12-week scan. The determination is made by studying the angle between the genital “bump“ and the direction of the lower portion of the spine. The following images are quite typical, but as intermediate forms exist, establishing gender can sometimes be difficult.

Female gender

In female fetuses, the genital tubercle protrudes in the same direction as the lower portion of the spine with an angle of less than 30° relative to the spine. These are pictures showing female gender with and without visible bladder




Male gender

In male fetuses, the genital tubercle usually creates an angle of greater than 30° with the lower part of the spine. The following images show male sex with and without visible bladder.




Sonoworld is sowieso een hele mooie site als je je echo's nog wat beter wilt kunnen ontcijferen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:52:48 #272
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_85664856
Huup, wat leuk! Nog een meisje. Twee meiden is écht heel leuk, zusjes O+

Ik denk ook dat wij weer een meisje krijgen. Dat is meer omdat ik me na twee meisjes, geen voorstelling kan maken van een jongetje. Maar het duurt nog even voor we het kunnen zien.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:52:56 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85664864
oh huups, wat leuk! een tweede dochter voor jullie, zussen voor elkaar! geweldig! lijkt me altijd zo leuk voor meisjes om een zus te hebben. O+
in de haak.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:57:07 #274
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_85665073
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:25 schreef Jore het volgende:

[..]

Waren jullie zelf ook zwaar bij de geboorte, of was Ivans gewicht een verrassing?
Ik hoop vooral dat het kindje niet te licht is i.v.m. borstvoeding en afvallen de eerste dagen, een licht kindje heeft gewoon minder reserves en zit sneller aan de 7-10 % natuurlijk.
Dat hoeft dus niet (het afvallen van 7/10% bedoel ik dus) zeker de kleinere kindjes hebben een bepaalde overlevingsdrang die er in het algemeen voor zorgt dat het niet zover komt, en je borstvoeding past zich hierop aan door 'vetter' te zijn. (aldus de lactatiekundige en gyneacologe)

@ -niena- probeer eens rijstepap (van Nutricia dus) meestal gaat dit wel goed ;)
en toch voor de zekerheid maar n paar :% :% :% voor Cantare

[ Bericht 24% gewijzigd door maffemuts op 24-08-2010 22:03:49 ((aanvulling)) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_85665411
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:25 schreef Jore het volgende:

[..]

Waren jullie zelf ook zwaar bij de geboorte, of was Ivans gewicht een verrassing?
Ik hoop vooral dat het kindje niet te licht is i.v.m. borstvoeding en afvallen de eerste dagen, een licht kindje heeft gewoon minder reserves en zit sneller aan de 7-10 % natuurlijk.
Mijn vriend was ook een héél grote baby. Ivan werd al vrij gauw als een groot kind ingeschat, een goede achtponder. Pas op de dag waarop ik werd ingeleid werd hij voor het eerst nog groter geschat, 'zeg maar gerust 9 pond'. Dat hij bijna 10 pond was, was voor ons allemaal een verrassing.

Ik vond het trouwens ook wel een belasting achteraf, het hebben van een zwaar kind. Hij had het goed gehad in de baarmoeder en in de kraamweek heb ik er heel erg aan moeten trekken om mijn productie voor hem op peil te krijgen. De eerste dagen in het ziekenhuis wilden ze hem ook bijvoeding geven. Dat hebben we uiteindelijk maar een paar keer gedaan omdat ik een paar lieve verpleegkundigen had die goed naar mij en mijn wens om borstvoeding te geven luisterden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85666280
*spuit elf actie
Hieper de Huup Hoera voor een 2de meisje *O* *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_85666510
haha ja poppedein ik wist ook niet hoe je het anders moest noemen :')
het tuutje klinkt ook zo stom :P

Ik vond de uitleg van die theorie iig heel helder en die foto's erbij heel duidelijk! ik was alleen erg verbaasd om het dan over mn eigen mini te horen :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85666605
Huup! Inderdaad een meiske! Wat geweldig leuk! Twee zusjes. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:44:35 #279
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_85667722
Cantare houdt het spannend!! Hoop dat alles goed gaat daar en dat ze haar ukkie al op haar buik heeft liggen!!

Zou iemand me nog in de openingspost kunnen zetten? Ben uitgerekend op 20 december van mijn 3e ventje!
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_85671602
Cantare moest natuurlijk ook 48 uur in t ziekenhuis blijven nadat dr baby geboren was he!
Hoop iig voor dr dat de baby er al is!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:40:25 #281
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85673027
Huup een meiske O+

Cantare, ik hoop dat je je kleintje al in je armen hebt liggen nu :*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85673784
Had Cantare eigenlijk met niemand afgesproken om te sms'en ofzo?
Iedereen met meldplicht moet eigenlijk een smsbuddy hebben 8-) Kunnen we daar geen nieuwe regel voor maken? :+
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 augustus 2010 @ 07:37:15 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85676381
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:59 schreef tessie het volgende:
Had Cantare eigenlijk met niemand afgesproken om te sms'en ofzo?
Iedereen met meldplicht moet eigenlijk een smsbuddy hebben 8-) Kunnen we daar geen nieuwe regel voor maken? :+
ik probeer om zelf een laptop met draadloos internet te regelen voor de weken voor en na mijn bevalling :+ (en als t lukt, gaat hij dus mee naar t ziekenhuis ...

lukt dat niet, sms ik Maffe wel en mocht die er niet zijn, heb ik nog wel een backup of twee ook :P

Ik werd al maanden 's nachts wakker, maar nu ik weer zwanger ben, is het weer tien keer zo erg. vier, vijf keer wakker is niks :{ zelfs met een verduisterend oogmasker op blijf ik gerust wakker worden. Vandaag elf weken en drie dagen .. bijna een eerste mijlpaaltje bereikt dus.

-edit- huup wat leuk een zusje voor amelie *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85676555
Tico heeft de volle maan nog geholpen?
Ik heb nog wel een dansje gedaan voor de volle maan, maar het mocht hier nog niet baten 8)7
pi_85676580
Nee, volle maan is ook overrated.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85677650
Vanaf een roze wolk: gisteren om 23:39 u is onze Elise geboren! alles gaat goed. meer info als k thuis ben!
pi_85677700
Ja daar zijn ze dan eindelijk, moeder en dochter. Van harte gefeliciteerd met Elise *O* *O* *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:25:19 #288
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85677825
Jaaa *O* *O* *O*

Van harte Cantare!!

Mooie naam O+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85677916
Gefeliciteerd Cantare en man.
En inderdaad, wat een mooie naam :)

Geniet ervan.
pi_85677922
Cantare en man, van harte gefeliciteerd! *O* Geniet nog even heel erg van de wolk, blijf lekker zitten!
pi_85677947
*O* *O* *O* Cantare, daar jullie priinsesje dan! wat een prachtige naam!!! *O* *O* *O*
gefeliciteerd Cantare en Cantareman! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door mijsje op 25-08-2010 09:44:06 ]
pi_85678022
Cantare O+ ze is er, Elise! Prachtige naam! Van harte gefeliciteerd!! :*
pi_85678023
Jaa gefeliciteerd!! Prachtige naam idd! *O* *O*
pi_85678038
O+ gefeliciteerd met jullie meisje O+ *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:38:11 #295
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85678124
*O* Elise *O*

Ontzettend gefeliciteerd Cantare! Een dochter O+

En Ticootje je moet er zoooooo klaar mee zijn schat ik zo in...
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_85678202
Gefeliciteerd Cantare!! *O* *O*
pi_85678357
Jaaaaaaa Daar is ze dan, jullie eigen kleine meiske! Ontzettend gefeliciteerd Cantare en lief! Heel veel geluk, liefde en vooral plezier voortaan met zn 3tjes!

Het heeft nog best een tijd geduurd zo te lezen, hopelijk kun je ook af en toe even lekker uitrusten en een beetje bijtanken!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_85678366
*O* Een meisje voor Cantare *O*
Gefeliciteerd met Elise!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85678456
Gefeliciteerd Cantare!! Geniet mar lekker van de roze wolk. Mooie naam!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85678553
Gefeliciteerd cantare!! Met de geboorte van Elise *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')