abonnement Unibet Coolblue
pi_85552856
Ik ben van plan een aardig bedragje te steken in het finds India Warrants van Intereffekt. Goede resultaten de laatste 2 jaren. Of toch maar niet?
pi_85553269
Wat zijn je overwegingen?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_85556272
Op 26 cent waren ze erg leuk, of er nu nog veel opwaarts potentieel inzit kan je je afvragen.
De sensex is trouwens niet meegegaan met de daling van China en de westerse beurzen een tijdje later en heeft geloof ik zelfs weer nieuwe toppen gemaakt.

Als de tweede dip komt, en daar zijn we in deze reeks volgens mij allemaal wel van overtuigd, gaat India ook mee. Selang heeft ergens een mooi plaatje over instapmomenten voor LT beleggen, als je die bekijkt kan je beter een bedrag sparen en op een juist moment instappen. Korte termijn is gokwerk.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_85557384
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 23:13 schreef fedsingularity het volgende:

Als de tweede dip komt, en daar zijn we in deze reeks volgens mij allemaal wel van overtuigd, gaat India ook mee.
Bij een echte dip, die tot snelle gedwongen liquidatie van portfolio's leidt, gaan emerging markets nog harder onderuit dan de rest. Het zijn meer speculatieve dan strategische beleggingen en gaan er dus als eerste uit.
pi_85564880
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:21 schreef FF_Serieus het volgende:
Ik ben van plan een aardig bedragje te steken in het finds India Warrants van Intereffekt. Goede resultaten de laatste 2 jaren. Of toch maar niet?
die warrants van intereffect hebben een open eind, als de koers hoog is dan worden er meer uitgegeven.
Niet doen


Koop maar voor 50% aandelen DSM of AKZO
rustig op de plank leggen en niet meer naar kijken
De rest op de spaarrekening en over vijf jaar eens kijken wat het meest waard is geworden
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85567665
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:13 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

die warrants van intereffect hebben een open eind, als de koers hoog is dan worden er meer uitgegeven.
Niet doen
Het open-end karakter van dit fonds is geen risico. Integendeel: het is een garantie dat je een koper hebt, als je er weer vanaf wilt. Vrijwel alle fondsen in Nederland zijn open-end.

De TS moet een visie hebben waarom de markten van India op dit moment ondergewaardeerd zijn en waarom ze zullen stijgen. Daarnaast moet je voldoende vertrouwen hebben in het team van Intereffect dat hier op de juiste manier op ingespeeld wordt, tegen redelijke kosten. Ik heb zelf over beide factoren mijn twijfels maar ik ben geen India deskundige.
pi_85577083
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Het open-end karakter van dit fonds is geen risico. Integendeel: het is een garantie dat je een koper hebt, als je er weer vanaf wilt. Vrijwel alle fondsen in Nederland zijn open-end.

De TS moet een visie hebben waarom de markten van India op dit moment ondergewaardeerd zijn en waarom ze zullen stijgen. Daarnaast moet je voldoende vertrouwen hebben in het team van Intereffect dat hier op de juiste manier op ingespeeld wordt, tegen redelijke kosten. Ik heb zelf over beide factoren mijn twijfels maar ik ben geen India deskundige.
Intereffect heeft een matige reputatie

[ Bericht 0% gewijzigd door Verburg_K op 22-08-2010 22:07:25 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 22 augustus 2010 @ 20:37:45 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85581330
Warrants dat zijn derivaten met een beperkte looptijd en daarmee maak je het jezelf natuurlijk extra moeilijk als de economie verder dipt en herstel langer uitblijft als verwacht. Zelf zou ik daarom eerder naar een aandelen ETF kijken.

Dit zou bijvoorbeeld iets kunnen zijn. Expense ratio is 0,89% en dat is heel redelijk voor een fonds dat belegt in die regio. Alleen een P/E van 29 :X.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_91931668
TS nog ingestapt?
pi_92566160
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2010 21:21 schreef FF_Serieus het volgende:
Ik ben van plan een aardig bedragje te steken in het finds India Warrants van Intereffekt. Goede resultaten de laatste 2 jaren. Of toch maar niet?




Ze zijn alweer bijna interessant ;)
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_92581613
Het gaat enorm hard naar beneden de afgelopen dagen.
pi_92581832
Als TS is ingestapt op 1,40 weet ie nu niet wat hem overkomt.
Had jij ze toen niet voor 26 cent ofzo?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_92587278
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 10:47 schreef fedsingularity het volgende:
Als TS is ingestapt op 1,40 weet ie nu niet wat hem overkomt.
Had jij ze toen niet voor 26 cent ofzo?
Ik heb ze in een rit van 28 cent tot 54 cent gehad en van 1,28 naar 1,48. Ze worden nu wel weer intressant maar ik denk dat ze nog wel verder weg kunnen zakken.
pi_100574575
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb ze in een rit van 28 cent tot 54 cent gehad en van 1,28 naar 1,48. Ze worden nu wel weer intressant maar ik denk dat ze nog wel verder weg kunnen zakken.
Je had gelijk. 69 cent inmiddels.


Edit:
India lijkt wel een dubbele top te hebben staan, voorlopig nog maar even niet in de warrants.


[ Bericht 12% gewijzigd door fedsingularity op 10-08-2011 23:52:52 ]
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_100574761
SeLang heeft onderzoek gedaan naar Buy & Hold strategie, wanneer je instapt bij een P/E op 10. In alle 8 gevallen leverde het - inflatiegecorrigeerd - per saldo rendement op. :)

Dus beste TS, wanneer S&P op 800 á 900 staat, instappen!
pi_100613183
Leuke kick! Ik volg de India warrants nog dagelijks en ik ben van mening dat je er nu nog zeker niet in moet stappen.
pi_100615046
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:40 schreef Handvraag het volgende:

SeLang heeft onderzoek gedaan naar Buy & Hold strategie, wanneer je instapt bij een P/E op 10. In alle 8 gevallen leverde het - inflatiegecorrigeerd - per saldo rendement op. :)

Dus beste TS, wanneer S&P op 800 á 900 staat, instappen!
Hoe kom je aan 800 a 900? De p/e-schiller bereikt de 10 pas bij 500-600, afhankelijk van de winstontwikkeling.
pi_111878909
Ze gaan weer aardig naar beneden. Ik zit er aan te denken om binnenkort weer wat aan te kopen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_111880228
Als Intereffekt kan uitleggen hoe ze hun benchmark niet kunnen volgen, en dan wel uitsluitend één kant op (naar beneden wel teverstaan): http://www.iexprofs.nl/Co(...)iet-Intereffekt.aspx

Ver van weg blijven, tenzij je die dingen zelf uitgeeft ;)
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 mei 2012 @ 20:45:18 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111894257
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als Intereffekt kan uitleggen hoe ze hun benchmark niet kunnen volgen, en dan wel uitsluitend één kant op (naar beneden wel teverstaan): http://www.iexprofs.nl/Co(...)iet-Intereffekt.aspx

Ver van weg blijven, tenzij je die dingen zelf uitgeeft ;)
Het is een mandje derivaten en derivaten daar loopt tijdwaarde uit. Dat soort dingen leveren op lange termijn dus al heel snel verlies op, behalve als je een snelle stijging hebt binnen een korte tijd. 100% eens met je conclusie dus.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_112147005
typisch voorbeeld van een financieel wanproduct. Long term gaan deze warrants altijd naar 0.
pi_112452697
Intereffekt is synoniem voor de firma list en bedrog.
Abre los ojos
pi_113105524
Ik ken de keuken van Intereffekt. Slechte koks en nog slechtere maaltijden. De handel in de warrants ligt nagenoeg stil. Geen volume en dus geen omzet. Vanwege de dubieuze naam in de financiele wereld is ook het vermogensbeheer sterk achteruit gegaan. De voorwaarden van de warrants zijn tijdens de looptijd veranderd. De AFM had in moeten grijpen maar heeft het middel van sancties niet toegepast. Stap in geen enkel produkt van Intereffekt, het is geld weggooien.
pi_113138392
De Nifty50 is de graadmeter voor de IIW. Gisteren en vandaag gestegen. Wat doen de warrants, niets.
Vraag naar het argument en je krijgt te horen dat de AEX gevolgd wordt. Per saldo zullen de warrants dan ook weinig meer doen. Oppassen geblazen dus.
pi_113313271
Intereffekt laat de warrants doodbloeden. Heeft met de IIJ en de IIW haar winsten behaald en heeft verder weinig interesse in een hogere koers omdat de animo in deze derivatenhandel vrijwel nihil is.
Probeert nog wel met zgn. seminars aandeelhouders aan te trekken maar lijkt me een vrijwel zinloze missie. Het bloedspoor schrikt een ieder af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')