Ik heb die groep op m'n crosser, m'n ex volgens mij ook op haar crosser. Dat spul schakelt echt geniaal voor die prijs, is makkelijk te onderhouden en spareparts (8-speed) zijn vrij goedkoop.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Aha. Die is om te gebruiken behoorlijk prettig. Voor de verzamelaars echter zo goed als oninteresant, die is veel te vaak geproduceerd en te jong. Dan zal de prijs niet al te hoog liggen, eerder rond de 100 Euro (veel aanbod).
De 600?quote:Op zondag 5 juni 2011 09:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor diegene die een goedkope 2e hands wil kopen is de oude Ultegra groep een van de beste om naar uit te kijken.
Ja en nee, Ultegra is de opvolger van de 600 maar heette al Ultegra toen het 8 speed was.quote:
Dat is uit de prehistorie, je weet wel; Flinstones enzoquote:
Die moet je nog remmen door je voeten op de straat te zettenquote:Op zondag 5 juni 2011 15:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is uit de prehistorie, je weet wel; Flinstones enzo
Gezien je gewicht geen whr-500 / 550 / RS 20 wielen van Shimano nemenquote:Op zondag 5 juni 2011 18:06 schreef PLAE@ het volgende:
Heb me wat verder ingelezen. Denk dat ik nu ga kijken bij dealers. Zoals ik het nu bekijk wil ik gaan voor een Bulls Harrier of een Trek 1.2. Het liefste met een volledige 105 set erop. Ik ben 1.87 en 103kg. Moet ik dan nog opletten met de wielen...of?
Eigenlijk hoop ik nog wel een mooi 2e hands exemplaar tegen te komen ergens. Dan kan het een stuk goedkoper allemaal...als ik daar 1.5 seizoen echt plezier aan beleef kan ik altijd nog investeren...toch. Straks zit ik na 15 ritten met een dure fiets die ik niet gebruik
Dilemma's.
Ik heb ook een Bulls Harrier, nog steeds geen spijt van...quote:Op zondag 5 juni 2011 18:06 schreef PLAE@ het volgende:
Heb me wat verder ingelezen. Denk dat ik nu ga kijken bij dealers. Zoals ik het nu bekijk wil ik gaan voor een Bulls Harrier of een Trek 1.2. Het liefste met een volledige 105 set erop. Ik ben 1.87 en 103kg. Moet ik dan nog opletten met de wielen...of?
Eigenlijk hoop ik nog wel een mooi 2e hands exemplaar tegen te komen ergens. Dan kan het een stuk goedkoper allemaal...als ik daar 1.5 seizoen echt plezier aan beleef kan ik altijd nog investeren...toch. Straks zit ik na 15 ritten met een dure fiets die ik niet gebruik
Dilemma's.
Maar wat wel bijvoorbeeld? En waarom niet eigenlijk...zijn er ongelukken bekend oid?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gezien je gewicht geen whr-500 / 550 / RS 20 wielen van Shimano nemen
Die wielen die ik noemde zijn nogal slap. Als je een beetje kracht zet rij je die direct tegen de remblokjes en gezien je gewicht heb je bij deze wielen de kans dat er spaken breken.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:15 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Maar wat wel bijvoorbeeld? En waarom niet eigenlijk...zijn er ongelukken bekend oid?
die weegt ook 103 kg?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:25 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn vriendin rijdt ook WH500 wieltjes van Smiano, en ze zijn best oké hoor.
Ik weeg ongeveer 96 kg en ik rij er ook op.. Wil later wel een betere set gaan halen en deze als reserve/tacx wielen gebruiken, maar tot nu toe vind ik het eigenlijk wel prima fietsenquote:Op zondag 5 juni 2011 18:25 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn vriendin rijdt ook WH500 wieltjes van Smiano, en ze zijn best oké hoor.
Dat ben ik. En mijn gewicht staat niet ter discussie hier. Maar: ik weeg goddank géén 103 kiloquote:
good for youquote:Op zondag 5 juni 2011 18:31 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Dat ben ik. En mijn gewicht staat niet ter discussie hier. Maar: ik weeg goddank géén 103 kilo
Framemaat?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:16 schreef cafca het volgende:
Oh, en mocht iemand nog interesse hebben in een klassieke Koga Gran Winner uit ca. 1990, hij staat te koop
60cmquote:Op zondag 5 juni 2011 21:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Framemaat?
Mooi fietsje trouwens, wat heeft dat nou gekost?:)
Zoals Narcotical zegt zullen de WH-R500's hun werk doen en zolang je er niet heel erg ruig mee gaat rijden zal het allemaal wel meevallen.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:06 schreef PLAE@ het volgende:
Heb me wat verder ingelezen. Denk dat ik nu ga kijken bij dealers. Zoals ik het nu bekijk wil ik gaan voor een Bulls Harrier of een Trek 1.2. Het liefste met een volledige 105 set erop. Ik ben 1.87 en 103kg. Moet ik dan nog opletten met de wielen...of?
Eigenlijk hoop ik nog wel een mooi 2e hands exemplaar tegen te komen ergens. Dan kan het een stuk goedkoper allemaal...als ik daar 1.5 seizoen echt plezier aan beleef kan ik altijd nog investeren...toch. Straks zit ik na 15 ritten met een dure fiets die ik niet gebruik
Dilemma's.
Ik heb de Ronde van Vlaanderen gereden met m'n R7's. Op de kasseien was ik eerlijk waar bang voor schade aan m'n wielen, maar ze hebben geen krimp gegeven en kwamen er net zo recht uit als dat ik begon aan de rit. En dat terwijl de linker poot van m'n rem wel los trildequote:Op maandag 6 juni 2011 09:58 schreef marcodej het volgende:
Ik ben niet al te zwaar en heb regelmatig slagjes en slagen in die WHR-500's weten te krijgen.
Ik rij nu met die Fulcrum's 7 en die zijn echt superdegelijk, na een dik jaar nog geen slag en ik ga er niet supervoorzichtig mee om, pak regelmatig kuiltjes mee.
Je kan de naaf wat dikker smeren, dan wordt het zachter. De smering die er nu in zit is gewoon heel erg dun waardoor je het zo extreem hoort, de standaard Shimano naven zijn waanzinnig stil, ratelen ook wel maar echt héél zacht.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:10 schreef Narcotical het volgende:
Da rateltje is denk ik de reden waarom ik geen fulcrum wielen ga kopen wanneer ik m'n huidige setje ga upgraden.. No offence verder, maar mij lijkt het heel irritant..
Dat had ik ook met m'n Mavic CXP22's. Als ik dan met 50 een bocht in ging (van de Brienenoord af) hoorde ik ze zachtjes aanlopen op m'n blokjes. Nu met die R7's heb ik dat niet meer, en kan ik met 65 de bocht in en staan m'n remmen nog heerlijk strak afgesteld ookquote:Op maandag 6 juni 2011 10:47 schreef Tommeke het volgende:
Die shimano 500's lopen bij mij al snel tegen de blokken aan terwijl ik echt niet uitzonderlijk sterk ben. Ik heb een keer afgedaald op een fiets met zulke wielen, doe ik niet meer
dat zal wel met de spaakspanning te maken hebben, die velgen zijn best goed hoor.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:08 schreef Freddeh het volgende:
Dat had ik ook met m'n Mavic CXP22's. Als ik dan met 50 een bocht in ging (van de Brienenoord af) hoorde ik ze zachtjes aanlopen op m'n blokjes. Nu met die R7's heb ik dat niet meer, en kan ik met 65 de bocht in en staan m'n remmen nog heerlijk strak afgesteld ook
Valt best mee. En je hebt geen bel meer nodig.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:10 schreef Narcotical het volgende:
Da rateltje is denk ik de reden waarom ik geen fulcrum wielen ga kopen wanneer ik m'n huidige setje ga upgraden.. No offence verder, maar mij lijkt het heel irritant..
Dat rateltje inderdaadquote:Op maandag 6 juni 2011 09:52 schreef Freddeh het volgende:
[..] Wielen zijn stijf, niet te duur en dat rateltje in die achternaaf he...
Nee, ik denk echt dat ik me daar aan zou gaan ergeren.. Mijn wielen moeten een "zoefend" geluid maken, anders voel ik me niet veilig..quote:Op maandag 6 juni 2011 20:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Valt best mee. En je hebt geen bel meer nodig.
Prima fietsje. Ik begrijp alleen niet waarom die verkoper dat stuur zo debiel heeft staanquote:Op maandag 6 juni 2011 21:19 schreef chefre het volgende:
zie deze link naar MPBen al een tijdje op zoek naar een fiets, dit is mijn maat en de prijsklasse waar ik in zoek.
Ik ben een beginner, gewoon voor een aantal uurtjes per week. Is deze Gazelle V3 iets leuks om mee te beginnen?
Dan moet je doortrappen.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:03 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Nee, ik denk echt dat ik me daar aan zou gaan ergeren.. Mijn wielen moeten een "zoefend" geluid maken, anders voel ik me niet veilig..
Wat is het probleem met de 7-speed en 8-speed? Je kunt nieuwe wielen gewoon in een oud stalen frame zetten. De oudste frames hebben een achtervork van 126mm breed, tegenwoordig is 130mm standaard. Die 4mm extra verdraagt een stalen frame met gemak. Ik heb een 6-speed frame omgebouwd naar 9-speed. Geen enkel probleem.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:16 schreef cafca het volgende:
@ultra_ivo: ik heb er nog even serieus over gedacht om op jouw adrvies mijn oude fiets te upgraden, maar dat werd erg lastig, aangezien dat frame is gebouwd op een 7-speed cassette, terwijl alle schakelsets die je nu kunt kopen minimaal 8-speed zijn. En ja, ik weet ook dat deze fiets misschien een "stapje terug" is in vergelijking met de Gran Winner toen die nieuw was, maar voor mijn gebruik is deze goed zat, lijkt me. Ik ben er zelf in ieder geval erg blij mee
Oh, en mocht iemand nog interesse hebben in een klassieke Koga Gran Winner uit ca. 1990, hij staat te koop
Dat ziet er nog knap gaaf uit voor 150 euro's. Zoiets zou ik er voor het pekel seizoen ook wel bij willen hebben.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:56 schreef kaasplankje het volgende:
Nieuwe regen/winterfiets, nog zonder spatbordjes. Ik heb er 150.- Euro voor betaald.
Ja, ik zat zelf eigenlijk te denken aan minimaal 100quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:08 schreef Yankee het volgende:
Uiteindelijk wat de gek er voor wil geven. 120 / 150 euro zou wel moeten lukken denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |