abonnement Unibet Coolblue
pi_85655317
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:26 schreef LeXX het volgende:
Thx voor de reacties :) Ik ben aan het twijfelen gezet toen ik hoorde dat Carbon ook betaalbaar zou zijn, hier had ik helemaal niet op gerekend. Het totaalpakket is, zoals de verkoper al zei en ook uit jullie reacties blijkt, belangrijker dan enkel het frame. Ook spelen de "looks" mee dan ;)

Ik ga voor de Alu :) Heb ik gelijk wat meer ruimte voor de accessoires, en om nog wat af te dingen evt :P En als het goed is komt het gewichtvoordeel idd met het verliezen van de eigen pondjes :7
Ik stond voor precies dezelfde keuze.
Ik heb wel voor de carbon gekozen. Dit om een paar verschillende redenen.
Als eerste vond ik het carbon frame gewoon mooier als de Alu :7
En over het ultegra vs 105.. moet je er wel ff rekening mee houden dat alleen de shifters en derailleurs ultegra zijn en de rest 105 en FSA grossamer.. Hier vond ik het zelf belangrijker om een goed frame als basis te hebben en onderdelen die kan je altijd nog wisselen..
En de wielen die onder de advanced zitten zijn beter als die onder de Alu..

En een ander belangrijk ding was dat mijn FM de Limited niet meer in mijn maat kon regelen en ik daarvoor de fiets bij een fietsenmaker 100 km verder zou moeten halen..

Ik weet niet waar je woont en welke framemaat je zoekt maar je kan altijd komen kijken en stukkie rijden ;)
pi_85679153
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:55 schreef Stage het volgende:

[..]

Ik stond voor precies dezelfde keuze.
Ik heb wel voor de carbon gekozen. Dit om een paar verschillende redenen.
Als eerste vond ik het carbon frame gewoon mooier als de Alu :7
En over het ultegra vs 105.. moet je er wel ff rekening mee houden dat alleen de shifters en derailleurs ultegra zijn en de rest 105 en FSA grossamer.. Hier vond ik het zelf belangrijker om een goed frame als basis te hebben en onderdelen die kan je altijd nog wisselen..
En de wielen die onder de advanced zitten zijn beter als die onder de Alu..

En een ander belangrijk ding was dat mijn FM de Limited niet meer in mijn maat kon regelen en ik daarvoor de fiets bij een fietsenmaker 100 km verder zou moeten halen..

Ik weet niet waar je woont en welke framemaat je zoekt maar je kan altijd komen kijken en stukkie rijden ;)
Inmiddels is de koop al gedaan, en kan ik de fiets als het goed is vanmiddag ophalen :) Het laatste punt van jou was bij mij precies andersom: de carbon fiets had hij niet meer in L voorradig, en de Limited nog wel.
Ik weet dat bijvoorbeeld de ketting "gewoon" 105 is, ik zie het belangrijkste voordeel in de derailleurs (ook de naaf is Ultegra overigens!). En jouw punt klopt helemaal: je kan later altijd een onderdeel vervangen door een ander (beter) onderdeel.
Als beginner vind ik Alu prima, en zou carbon alleen voor de looks zijn ;) Ook had ik nu iets meer speling met de onderhandeling, en heb voor een mooie prijs de fiets en alles wat ik nodig had.
pi_85680452
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:15 schreef LeXX het volgende:

[..]

Inmiddels is de koop al gedaan, en kan ik de fiets als het goed is vanmiddag ophalen :) Het laatste punt van jou was bij mij precies andersom: de carbon fiets had hij niet meer in L voorradig, en de Limited nog wel.
Ik weet dat bijvoorbeeld de ketting "gewoon" 105 is, ik zie het belangrijkste voordeel in de derailleurs (ook de naaf is Ultegra overigens!). En jouw punt klopt helemaal: je kan later altijd een onderdeel vervangen door een ander (beter) onderdeel.
Als beginner vind ik Alu prima, en zou carbon alleen voor de looks zijn ;) Ook had ik nu iets meer speling met de onderhandeling, en heb voor een mooie prijs de fiets en alles wat ik nodig had.
Gefeliciteerd met je aankoop, je gaat er zeker veel plezier mee hebben!
Heb me net als jou goed georiënteerd alvorens mijn fiets aan te schaffen, en dan kun je er achteraf geen spijt van hebben. En een carbon fiets, ach, die komt er toch vast wel een keer, over een x aantal jaren ofzo. :P Een alu is prima om mee te beginnen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:28:54 #29
308981 Narcotical
Best in the World
pi_85733019
Vandaag weer teruggeweest naar mijn plaatselijke FM waar ik eerder al informatie ingewonnen had, fietsmeting gehad en fiets besteld. Het is de Bulls Harrier 1 geworden in mat-zwart. Ga hem donderdag (over een week dus) ophalen, hij is dan helemaal rijklaar gemaakt en gemonteerd op de juiste zithouding. :D

Ik wil iedereen hier nog bedanken voor de hulp die mij geboden is, ik denk dat ik er veel plezier van ga hebben! :D
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_85735565
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:55 schreef Marurk het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je aankoop, je gaat er zeker veel plezier mee hebben!
Heb me net als jou goed georiënteerd alvorens mijn fiets aan te schaffen, en dan kun je er achteraf geen spijt van hebben. En een carbon fiets, ach, die komt er toch vast wel een keer, over een x aantal jaren ofzo. :P Een alu is prima om mee te beginnen.
Zo, hij's binnen! ik heb gelijk een rondje gemaakt van ongeveer 55 km :P Afgezien van wat zadelpijn en lamme armen ging het lekker! Ik wijt beide aan onervarenheid en onwennighied, dus dat zal wel beter worden :)
Ik was verrast over het comfort, en het gemak van het fietsen. Het schakelen liep lekker soepel. wel stond eea niet helemaal goed afgesteld, maar dat is inmiddels verholpen door de FM.

Balen dat het zulk slecht weer is nu! Ik had een ritje rond Kinderdijk dit weekend in gedachte, maar valt in het water...
pi_85738851
Heb je de witte of de zwarte genomen?
En welk model Advanced hadden ze voor jou in de aanbieding?
pi_85741905
@dendraaier:

Ik heb een nieuwe shimano 105 fiets gezien voor ¤750:
bulls fietsen
Aangezien ik zelf een bulls heb, raad ik jou ook een bulls aan ;)

Jullie kunnen ook even kijken op: rijwielshop elfring
een nieuwe haibike ultegra fiets voor ¤875 (mits wel de goede framehoogte)
Succes met zoeken!

Zelf heb ik sinds een dag de bulls desert falcon 1 in mijn bezit >:) , maar helaas zijn mijn shimano schoenen nog niet binnen en werkt het weer ook niet mee, dus nog niet echt veel gefietst :( :( :( :')
pi_85755708
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:39 schreef LeXX het volgende:

[..]

Zo, hij's binnen! ik heb gelijk een rondje gemaakt van ongeveer 55 km :P Afgezien van wat zadelpijn en lamme armen ging het lekker! Ik wijt beide aan onervarenheid en onwennighied, dus dat zal wel beter worden :)
Ik was verrast over het comfort, en het gemak van het fietsen. Het schakelen liep lekker soepel. wel stond eea niet helemaal goed afgesteld, maar dat is inmiddels verholpen door de FM.

Balen dat het zulk slecht weer is nu! Ik had een ritje rond Kinderdijk dit weekend in gedachte, maar valt in het water...
Niet nat geworden onderweg? Ben vandaag ook gaan fietsen, en m'n fiets zat helemaal onder de smeer en de modderprut. :') Heb 'm maar gelijk een goede poetsbeurt gegeven en alles opnieuw gesmeerd. Goed onderhoud is mijns inziens echt belangrijk.

Leuk om te horen dat je zo tevreden bent over het rijcomfort en het fietsgemak. Had dat in 't begin ook, had nog nooit op zo'n soort fiets gereden. Echt een wereld van verschil. Wees trouwens niet ongerust als na een aantal km's ineens het schakelen bagger gaat, dit kan komen door het rekken van de kabels (waardoor te weinig kabelspanning ontstaat). Dit kun je vanzelfsprekend gemakkelijk zelf bijstellen. En anders kun je hier altijd vragen. Op een gegeven moment ga je je fiets echt leren kennen, ook qua techniek. Succes ermee en veel rijplezier!
pi_85782190
Bedankt voor de nuttige reacties. Heel handig topic, zeker voor de onervaren en onbekende wielerliefhebber. Dank jullie wel;)
pi_85801203
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:27 schreef Jort227 het volgende:
Ik heb even een vraag. Ik ben deze week jarig, en ik had voor m'n fiets nog SPD pedalen nodig. Nu had ik deze gezien. Die zijn wel redelijk goedkoop, maar zijn ze ook goed? Ik ga ermee MTB'en, maar dat zou in principe toch niet uit moeten maken.

En kan je in principe met alle schoenen op die pedalen (zolang je er plaatjes op maakt). Of heb je echt bepaalde schoenen nodig voor bepaalde pedalen?
En zoals ik het daar las zitten er toch gewoon schoenplaatjes bij?
Ik had die dingen op m'n racefiets, ze zitten nu op m'n crosser en heb ook nog een setje op m'n mtb. Volgens mij zijn het de goedkoopste van Shimano, maar dat maakt niet veel uit hoor. Er komt wel een schoenplaatje bij, een klein ijzeren plaatje, wat als voordeel heeft dat het bijna niet slijt. Ze passen alleen op schoenen waar onderin twee sleuven zitten.
pi_85818881
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Stage het volgende:
Heb je de witte of de zwarte genomen?
En welk model Advanced hadden ze voor jou in de aanbieding?
Ik heb de witte genomen, mat :) Welke Advanced er in de aanbieding was weet ik niet precies, ik denk de Advanced 3 als ik zo op de site van Giant kijk.

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 00:31 schreef Marurk het volgende:

[..]

Niet nat geworden onderweg? Ben vandaag ook gaan fietsen, en m'n fiets zat helemaal onder de smeer en de modderprut. :') Heb 'm maar gelijk een goede poetsbeurt gegeven en alles opnieuw gesmeerd. Goed onderhoud is mijns inziens echt belangrijk.

Leuk om te horen dat je zo tevreden bent over het rijcomfort en het fietsgemak. Had dat in 't begin ook, had nog nooit op zo'n soort fiets gereden. Echt een wereld van verschil. Wees trouwens niet ongerust als na een aantal km's ineens het schakelen bagger gaat, dit kan komen door het rekken van de kabels (waardoor te weinig kabelspanning ontstaat). Dit kun je vanzelfsprekend gemakkelijk zelf bijstellen. En anders kun je hier altijd vragen. Op een gegeven moment ga je je fiets echt leren kennen, ook qua techniek. Succes ermee en veel rijplezier!
Ik had prima weer, niet nat geworden, enkel van het zweet :P
Ik heb gezien hoe je de kabels kan bijstellen, al zou ik niet precies weten van het hoe en wat. Mocht het nodig zijn, en ik kom er niet uit, is dit topic daar geschikt voor denk ik ;) thx! :)
pi_85847634
Weer een update! (betreffend de te kleine fiets die mij eerst verkocht is).
Heb inmiddels de nieuwe fiets. Het is het 2011 model van Sensa, dit keer met Tiagra ipv Sora.
Hier even een fototje:


Ter vergelijk hier het 2010 model van Sensa:
http://www.lensview.nl/fiets2.jpg
Ben zelf wel blij met het zwarte zadel ipv het witte die ik eerst op de fiets had.
Wel apart dat ik nog nergens op internet prijzen of foto's van de 2011 modellen. Zal wel snel komen.
pi_85854541
Hier even een update inclusief vraag van mij.
Was laatste bij de bikeshop en daar werd me verteld dat er alleen nog maar trek 2011 modellen leverbaar waren, 2010 modellen zijn niet meer te bestellen, alleen wat hij nog had staan.
Mijn ogen gaan uit naar de Trek 1.2, maar het verschil in prijs is toch bijna 100 euro tussen het 2011 en 2010 model.
Ik heb gezocht naar een site waar de vergelijking tussen de twee modellen wordt getrokken, maar die kan ik niet vinden. Want ik heb niet zoveel zin om 100 euro extra uit te geven aan alleen een ander kleurtje. Kan iemand me vertellen wat er is veranderd, of me wat verder op weg helpen?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_85858623
@ lluuk: Mooie fiets! Ik had van 'n maat deze week al gehoord dat Sensa voor 2011 veel mooier werd qua kleurstelling, en dat is dus echt zo!

@ rudedeltadude: Ik denk dat alleen de kleur anders is..
pi_85859853
quote:
@ rudedeltadude: Ik denk dat alleen de kleur anders is..
Dat was mijn gevoel ook een beetje... Weet je.... ik ga iets achterlijk doen.
Ik ga Trek gewoon mailen.
Kom maar met het antwoord.... :)
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_85869328
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:42 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

Dat was mijn gevoel ook een beetje... Weet je.... ik ga iets achterlijk doen.
Ik ga Trek gewoon mailen.
Kom maar met het antwoord.... :)
Buiten de kleur zal er inderdaad niet veel verschil in zitten. Misschien dat ze een enkel houdertje of onderdeeltje vervangen hebben door een ander onderdeeltje waardoor de fiets 100 g lichter is geworden ofzo. :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:17:30 #42
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85869437
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:14 schreef Marurk het volgende:

[..]

Buiten de kleur zal er inderdaad niet veel verschil in zitten. Misschien dat ze een enkel houdertje of onderdeeltje vervangen hebben door een ander onderdeeltje waardoor de fiets 100 g lichter is geworden ofzo. :')
geloof dat de meeste fietsen volgend jaar duurder worden, reden is me even ontschoten.
.
pi_85870606
Hier meld ik me ook even, ga me binnenkort orienteren op de aankoop van een fiets. Is het naseizoen een goede periode om een nieuw of tweedehands fiets te kopen? (net zoals dit is bij wintersport spullen)
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:56:26 #44
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85870764
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:52 schreef Gurb het volgende:
Hier meld ik me ook even, ga me binnenkort orienteren op de aankoop van een fiets. Is het naseizoen een goede periode om een nieuw of tweedehands fiets te kopen? (net zoals dit is bij wintersport spullen)
Goed moment om een nieuwe fiets te kopen als je geen problemen hebt met het model / de kleuren van het afgelopen jaar. Voor een tweedehands is over het algemeen het voorjaar een beter moment
.
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:44:09 #45
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_85874604
om maar meteen in huis te vallen, dit ziet er goed uit:
http://tinyurl.com/27ulavh

ben zelf 1,76 / 100 kg.

Zou een mooi start fietsje zijn lijkt me.
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:48:39 #46
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85874772
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:44 schreef R_B het volgende:
om maar meteen in huis te vallen, dit ziet er goed uit:
http://tinyurl.com/27ulavh

ben zelf 1,76 / 100 kg.

Zou een mooi start fietsje zijn lijkt me.
Zeker een mooie fiets! Goede groep! Wielen zijn alleen niet echt geschikt voor je gezien je gewicht, maar ook daar kan je in het begin prima meefietsen.

Vraag me alleen af of het frame niet te groot is voor je
.
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:12:12 #47
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_85875720
dit frame lijkt me beter (kwa grootte dan)
http://tinyurl.com/33dgn7l
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:13:20 #48
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85875771
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:12 schreef R_B het volgende:
dit frame lijkt me beter (kwa grootte dan)
http://tinyurl.com/33dgn7l
Ik gok dat je moet zoeken naar een 54
.
pi_85875829
Alleen komen die wielen niet bijzonder degelijk over.
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:16:57 #50
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85875938
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:14 schreef Tommeke het volgende:
Alleen komen die wielen niet bijzonder degelijk over.
Die wielen zijn inderdaad best wel rommel. Ooit gehad, totdat de velg compleet scheurde op een van de plekken waar de spaken zitten.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')