abonnement Unibet Coolblue
pi_85489960
Wielrennen: Alleen voor echte Bazen



Wil je beginnen met wielrennen, een racefiets kopen of iets wat hier mee te maken heeft stel dan gerust in dit topic je vraag. Er zal altijd wel iemand te vinden zijn die je dan verder kan helpen.

Link vorige topics:
Racefiets kopen
Racefiets kopen #2 / Beginnen met wielrennen
Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen # 3

Hieronder alvast een paar tips (met dank aan fietsforum):

Tips voor je begint:

-Laat je niet misleiden door het uiterlijk van een fiets, dit wilt totaal niks zeggen over de kwaliteit van de fiets.

-Bestel een racefiets niet via internet als je geen verstand van fietsen hebt.
De prijzen zijn vaak lager via internet, maar daar krijg je geen service voor terug. Als je een fiets bij een fietsenmaker koopt en er is iets mis dan kan je altijd nog terug om hun erna te laten kijken. Ook kunnen zij bij de aanschaf de fiets precies op maat instellen.

-Doe eerst goed wat research(bijv op internet) voordat je gaat kijken naar een fiets. Dit voorkomt een impulsaankoop.

-Koop een racefiets bij een specialist, of in ieder geval in een fietsenwinkel waar ze redelijk wat racefietsen verkopen. Dit voorkomt dat je in een verkooppraatje trapt van een verkoper en achteraf met een slechte fiets zit opgescheept.

-Het kan voorkomen dat de fietsenwinkel de fiets die jij op het oog hebt niet op voorraad heeft en moet bestellen. Probeer dan eerst een andere winkel in de buurt te zoeken die de bepaalde fiets wel heeft staan zodat je weet hoe deze er in het echt uitziet. Zo kan je later niet voor verassingen komen te staan.

-Het is belangrijk dat je weet waarvoor je de fiets gaat gebruiken.
Wil je er wedstrijden mee gaan rijden of alleen voor recreatief gebruik?
Want als je op een hoog niveau fietst dan hoort daar ook een betere fiets bij dan
dat je af en toe een rondje gaat fietsen.

-Het allerbelangrijkste blijft natuurlijk je budget, je kan wel een peperdure fiets gezien hebben maar als je daar het geld niet voor hebt dan houdt het gewoon simpelweg op. Dus stel jezelf de vraag: hoeveel geld wil ik hier aan besteden?

-Als je net begint met fietsen koop dan niet een te dure fiets, want voor
je het weet ben je zo uitgekeken op het wielrennen en staat er een dure fiets in de schuur te vergaan. En als je de fietsenwinkel uitrijdt is de fiets gelijk al een stuk in waarde gedaald.

-Wees niet bang en stel al je vragen aan de verkoper (of hier)!


Handige site voor onderhoud aan de fiets:

http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl/


Fietskleding:

Een paar sites voor fietskleding

www.cyclewear.eu
www.futurumshop.nl
www.salden.nl
www.bike2build.nl
www.bike-components.de
www.gustavsport.nl


Sites voor fietsroutes / bijhouden hiervan:

www.bikely.com (routes maken middels googlemaps)
www.endomondo.com
www.mapmyride.com
http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do


Lapo:

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:39 schreef marcodej het volgende:
Een goede buitenband kost meestal rond de 35 euro inderdaad. De Continental GP4000 (s) wordt over het algemeen gezien als een uitstekende band.

Weet niet welke banden er nu onder zitten, maar het advies van je FM is op zich ok. Die bandjes kan je net zo goed op rijden en dan pas nieuwe banden aanschaffen. Een speciaal wintersetje is niet echt nodig, voor een Tacx zijn speciale achterbandjes op de markt. Een Tacx vreet normale bandjes.


[ Bericht 37% gewijzigd door marcodej op 19-08-2010 21:45:58 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:00:16 #2
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85490709
Bandjes kun je het beste even via internet bestellen. Voor 2 gp4000 s bandjes betaal je dan rond de 50 euro.
.
pi_85501275
tvp
pi_85600207
Misschien op rose.nl?
54 euro voor 2 banden excl. verzendkosten
Continental 4000 S
Of is er nog ergens een goedkopere winkel?
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:44:31 #5
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85606834
Okee, ik zal hier m'n vraag stellen...
Ik heb vorig jaar een 2e hand racefiets gekocht, met een framehoogte van 60cm... Ben zelf ongeveer 1.90.

Ik probeer als het goed weer is zo'n twee keer in de week te fietsen, maar niet te ver (max 60 km) tot nu toe... Dit in verband met een slechte conditie ivm met een ziekte en medicijnen...
Nu is die oude fiets kapot, was gewoon om uit te proberen of ik fietsen überhaupt wel leuk vind om te doen... En dat vind ik dus... En ik wil er ook wel mee doorgaan... Al is het alleen maar om in de zomer bezig te blijven, in de winter voetbal ik de rest van het jaar voetbal ik onder andere...

Maar ik wil hier wel mee doorgaan, maar nogmaals, ik ben niet super fanatiek, fiets niet super vaak en ben niet van plan om ver te gaan fietsen...

Naar wat voor iets zou ik nu moeten kijken??
Ik wil eigenlijk wel een degelijke fiets hebben, maar natuurlijk niet al teveel betalen...
pi_85607005
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:16 schreef vanBoeschoten het volgende:
Okee, ik zal hier m'n vraag stellen...
Ik heb vorig jaar een 2e hand racefiets gekocht, met een framehoogte van 60cm... Ben zelf ongeveer 1.90.

Ik probeer als het goed weer is zo'n twee keer in de week te fietsen, maar niet te ver (max 60 km) tot nu toe... Dit in verband met een slechte conditie ivm met een ziekte en medicijnen...
Nu is die oude fiets kapot, was gewoon om uit te proberen of ik fietsen überhaupt wel leuk vind om te doen... En dat vind ik dus... En ik wil er ook wel mee doorgaan... Al is het alleen maar om in de zomer bezig te blijven, in de winter voetbal ik de rest van het jaar voetbal ik onder andere...

Maar ik wil hier wel mee doorgaan, maar nogmaals, ik ben niet super fanatiek, fiets niet super vaak en ben niet van plan om ver te gaan fietsen...

Naar wat voor iets zou ik nu moeten kijken??
Ik wil eigenlijk wel een degelijke fiets hebben, maar natuurlijk niet al teveel betalen...
Het begint allemaal bij je budget.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:19:57 #8
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85607007
Wat wil je ongeveer uitgeven? Moet het een nieuwe fiets zijn of is tweedehands ook goed?

Denk dat je je als je eigenlijk alleen in de zomer gaat fietsen en dan maximaal 2 keer per week een fiets met Tiagra afmontage wel voldoet.
.
pi_85607308
Ik ben even aan het zoeken geweest en heb zoiets gezien...
Is dat echt niets? Gezien de prijs, pfff budget is moeilijk aangezien ik echt geen idee heb bij welke prijs een beetje een fatsoenlijke fiets begint zeg maar...
Maar heb ik voor bijvoorbeeld 400 euro een redelijke fiets voor mij?

Tiagra afmontage zegt me eigenlijk al niets hehe...
pi_85607332
Ik heb even een vraag. Ik ben deze week jarig, en ik had voor m'n fiets nog SPD pedalen nodig. Nu had ik deze gezien. Die zijn wel redelijk goedkoop, maar zijn ze ook goed? Ik ga ermee MTB'en, maar dat zou in principe toch niet uit moeten maken.

En kan je in principe met alle schoenen op die pedalen (zolang je er plaatjes op maakt). Of heb je echt bepaalde schoenen nodig voor bepaalde pedalen?
En zoals ik het daar las zitten er toch gewoon schoenplaatjes bij?
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:34:56 #11
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85607660
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:26 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik ben even aan het zoeken geweest en heb zoiets gezien...
Is dat echt niets? Gezien de prijs, pfff budget is moeilijk aangezien ik echt geen idee heb bij welke prijs een beetje een fatsoenlijke fiets begint zeg maar...
Maar heb ik voor bijvoorbeeld 400 euro een redelijke fiets voor mij?

Tiagra afmontage zegt me eigenlijk al niets hehe...
Dat is echt rommel, zo'n fiets moet je niet kopen. Tenzij je graag over een paar maanden weer eentje koopt.

Voor 400 euro zou ik gaan kijken naar een tweedehands met Tiagra of shimano 105 afmontage. Dit zijn groepen van shimano die deze bestaan uit de volgende onderdelen: Ketting,tandwielen,remmen,shifters,achterderailleur,voorderailleur en de crankset incl. trapas.

105 is kwalitatief beter dan tiagra, maar ook tiagra zal voor jou wel voldoende zijn
.
pi_85607835
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:34 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dat is echt rommel, zo'n fiets moet je niet kopen. Tenzij je graag over een paar maanden weer eentje koopt.

Voor 400 euro zou ik gaan kijken naar een tweedehands met Tiagra of shimano 105 afmontage. Dit zijn groepen van shimano die deze bestaan uit de volgende onderdelen: Ketting,tandwielen,remmen,shifters,achterderailleur,voorderailleur en de crankset incl. trapas.

105 is kwalitatief beter dan tiagra, maar ook tiagra zal voor jou wel voldoende zijn
Okee thanks... Ik ga even zoeken, als ik nog vragen heb of iets gevonden heb dan meld ik het hier wel weer even!!
pi_85607998
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:34 schreef LexerZ het volgende:
Misschien op rose.nl?
54 euro voor 2 banden excl. verzendkosten
Continental 4000 S
Of is er nog ergens een goedkopere winkel?
http://www.bike-component(...)-Set-Faltreifen.html
47,50 voor een set.

Ik koop deze banden niet meer want 1.5 jaar geleden kostten ze nog 39,95 per set. Ze zijn blijkbaar duurder geworden door het succes en dan haak ik af. Ik heb gelukkig nog een voorraad Pariba Revolution (waren in de uitverkoop 10e/stuk, nu helaas overal uitverkocht) en Vredestein Fortezza Tricomp (17euro).
pi_85622905
tvp... ik denk dat ik deze week een Trek 1.2 ga bestellen om op te beginnen met fietsen...
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_85639619
Ik wil binnenkort een nieuwe wielrenfiets kopen. Heb het persoonlijk niet zo op tweede-hands fietsen. Echter, het is voor mij de eerste keer dat ik ga wielrennen en wil eerst weten of het wel wat voor me is (al denk ik dat eigenlijk wel, vooral tijdens de Tdf; Giro en Vuelta begint het altijd te kriebelen).

Nu heb ik wel wat op internet gekeken, maar veel verstand heb ik er niet van. Wat ik me wel afvroeg is het volgende:
Zijn shimano onderdelen voor de groepen het beste (meest gebruikt) voor recreatieve fietsers, aangezien ik begreep dat Campagnolo het meest gebruikt wordt in het profpeleton?

Omdat ik een beginnende fietser ben, lijkt me een 'Dura Ace' wat te hoog gegrepen. Ook een Ultegra lijkt me al vrij snel te prijzig, maar wil geen Sora omdat ik denk dat ik dan te snel een nieuwe fiets moet kopen. Momenteel twijfel ik tussen 105 en Tiagra. Ik vroeg me af of jullie me wat meer konden zeggen over de prijs-kwaliteit verhouding van deze modellen?

Daarnaast wil ik vragen of een aluminium fiets met carbon voorvork en achtervork een fijne fiets is om recreatief te wielrennen. Of is het fietsen inmiddels zover ontwikkeld dat ook recreanten op volledig carbon fietsen rijden.

Tot slot vroeg ik me af of bovenstaande fiets (Shimano 105 met carbon voorvork (evt. achtervork) nieuw ongeveer zal gaan kosten. Wil toch graag onder de 700 euro blijven aangezien ik ook nog alle aanvullende materialen moet kopen: Schoenen, computer, klikpedalen, bidonhouder, kleding.

Is het daarnaast een groot probleem als je niet heel handig bent met fietsen. Kortom: rijd je vaak stukken?
pi_85640689
Ik heb een vraagje :) Ik ben al een poosje op zoek naar een goede fiets om op te beginnen. Mijn doel is om regelmatig te fietsen, afwisselend korte stukken (een uurtje op de fiets om de conditie op peil te houden) en langere ritten om echt lekker te toeren. Uiteindelijk wil ik gaan fietsen om verder af te vallen, gewicht op peil te houden, en mijn conditie verder te verbeteren. Dit naast cardiofitness en spinning.

Gisteren liep ik bij de plaatselijke handelaar binnen om even rond te kijken. Ik ben erg goed geholpen qua info, en nadat ik een fiets heb aangeschaft zal met een meting de ideale framemaat e.d. bepaald worden, dat zit dus wel goed.

De vraag gaat over materiaalkeuze. Hij heeft een aantal erg mooie Giants staan, die ik serieus overweeg. De ene (TCR Limited) heeft een Alu frame met Ultegra afmontage. De ander (TCR Advanced) heeft een Carbon frame, maar is afgemonteerd met Shimano 105.
Omdat de TCR Advanced in de aanbieding is, is dat `slechts` 100 euro meer dan de Limited. Je zou zeggen, doen. Alleen, de fiets heeft 105 ipv Ultegra onderdelen.

Wat zouden jullie mij adviseren? De verkoper zei dat ik als beginner zeker het verschil niet ga merken tussen het materiaal qua gewicht, dus daarom Carbon geen meerwaarde zou hebben. Kan ik die 100 euro dan beter in de accessoires steken en voor de Limited gaan?
pi_85641875
Ga voor Ultegra, voor jouw doelen zijn alu frames duurzamer dan carbon, het verschil ga je echt niet merken en de slijtageonderdelen (105 vs. Ultegra) maken hét verschil voor jou.
Mijn mening, anderen zullen daar vast anders over denken...
pi_85641922
Ik zou ook voor de alu met Ultegra gaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85642772
@ LeXX: Ook ik stond voor een soortgelijke keuze en ben uiteindelijk voor een alu met Ultegra gegaan. Bij mijn fiets zat er maar ongeveer 0.5 kg gewichtsverschil tussen de carbon en niet-carbon. 105 weegt immers weer wat meer dan ultegra naar mijn weten... Dus de gewichtswinst wordt dan weer gedeeltelijk teniet gedaan door de goedkopere afmontage... Daarnaast: Als je zelf al een paar kilo afvalt, heb je het gewichtsvoordeel er ook al uit, niet? :P

quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef dendraaier het volgende:

[..]

Zijn shimano onderdelen voor de groepen het beste (meest gebruikt) voor recreatieve fietsers, aangezien ik begreep dat Campagnolo het meest gebruikt wordt in het profpeleton?

[..]
De meeste recreatieve fietsers rijden met Shimano-onderdelen rond denk ik zo. Beide merken zijn niet slecht te noemen hoor.

quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef dendraaier het volgende:

[..]

Omdat ik een beginnende fietser ben, lijkt me een 'Dura Ace' wat te hoog gegrepen. Ook een Ultegra lijkt me al vrij snel te prijzig, maar wil geen Sora omdat ik denk dat ik dan te snel een nieuwe fiets moet kopen. Momenteel twijfel ik tussen 105 en Tiagra. Ik vroeg me af of jullie me wat meer konden zeggen over de prijs-kwaliteit verhouding van deze modellen?

Daarnaast wil ik vragen of een aluminium fiets met carbon voorvork en achtervork een fijne fiets is om recreatief te wielrennen. Of is het fietsen inmiddels zover ontwikkeld dat ook recreanten op volledig carbon fietsen rijden.

Tot slot vroeg ik me af of bovenstaande fiets (Shimano 105 met carbon voorvork (evt. achtervork) nieuw ongeveer zal gaan kosten. Wil toch graag onder de 700 euro blijven aangezien ik ook nog alle aanvullende materialen moet kopen: Schoenen, computer, klikpedalen, bidonhouder, kleding.

Is het daarnaast een groot probleem als je niet heel handig bent met fietsen. Kortom: rijd je vaak stukken?
Zie ook mijn antwoord hierboven. Een alu fiets met carbon voorvork is een prima fiets om veel mee te rijden. Heb zelf onlangs ook zo'n fiets aangeschaft, en heb er nog geen moment spijt van. En aangezien je graag onder de 700 euro wilt blijven, is carbon eigenlijk al helemaal geen optie. Dan kom je op minimaal het dubbele uit.
Het zal lastig worden om voor 700 euro een nieuwe Shimano 105 afgemonteerde fiets te vinden. Dan zul je toch al gauw tweedehands moeten gaan zoeken denk ik. Met een dergelijk bedrag (aangenomen dat je echt niet meer kunt/wilt uitgeven) zou ik naar een dealer gaan die ook tweedehands fietsen verkoopt. Dan heb je voor een lager bedrag een kwalitatief betere fiets, maar je hebt in ieder geval wel service en je bent verzekerd van een goed advies. Hij kan je dan tevens opmeten zodat je wel een fiets koopt die qua maten bij jou past.
Of je gaat voor een nieuwe Tiagra. Zijn ook goede beginnersfietsen denk ik zo, maar zoals jezelf zegt zou het dan kunnen zijn dat je al snel weer wat nieuws wilt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Marurk op 24-08-2010 13:28:28 ]
pi_85643293
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:54 schreef Marurk het volgende:
@ LeXX: Ook ik stond voor een soortgelijke keuze en ben uiteindelijk voor een alu met Ultegra gegaan. Bij mijn fiets zat er maar ongeveer 0.5 kg gewichtsverschil tussen de carbon en niet-carbon. 105 weegt immers weer wat meer dan ultegra naar mijn weten... Dus de gewichtswinst wordt dan weer gedeeltelijk teniet gedaan door de goedkopere afmontage... Daarnaast: Als je zelf al een paar kilo afvalt, heb je het gewichtsvoordeel er ook al uit, niet? :P
Een keuze voor carbon maak je in eerste instantie ook niet voor het gewichtsvoordeel, maar voor het verbeterde rijgedrag. Maar gezien de doelen waarmee LexX wil gaan fietsen is die meerwaarde eigenlijk niet echt nodig. Dan is een goede, slijtvastere afmontage nuttiger.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85643715
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef dendraaier het volgende:
Zijn shimano onderdelen voor de groepen het beste (meest gebruikt) voor recreatieve fietsers, aangezien ik begreep dat Campagnolo het meest gebruikt wordt in het profpeleton?
Volgens mij heeft 'Campa' de meeste TdF-overwinningen ja. Maar bijv Rabobank rijdt met Shimano Dura-Ace en zowel Radioshack (Armstrong) als Astana (Contador) met SRAM Red. Bedenk dat de 3 grote groepenmerken (Shimano, Campagnolo, SRAM) alledrie in bepaalde gradaties groepen maken. Op een gelijk niveau (het hoogste is resp Dura-Ace, Super Record en Red) maakt het bijv allemaal niet zoveel uit, ze hebben allemaal hun eigen voor-en nadeeltjes maar het is allemaal min-of-meer gelijk aan kwaliteit.

Shimano an-sich zegt dus niet zoveel: ze maken het beste-van-het-beste, maar ook de grootste rommel die je kan krijgen en ziet op fietsen die je bij de bouwmarkt koopt.
quote:
Omdat ik een beginnende fietser ben, lijkt me een 'Dura Ace' wat te hoog gegrepen. Ook een Ultegra lijkt me al vrij snel te prijzig, maar wil geen Sora omdat ik denk dat ik dan te snel een nieuwe fiets moet kopen. Momenteel twijfel ik tussen 105 en Tiagra. Ik vroeg me af of jullie me wat meer konden zeggen over de prijs-kwaliteit verhouding van deze modellen?
2200, Sora en Tiagra zijn echte amateurniveaus (waarbij Tiagra dan weer het beste is, Sora is ok om mee te beginnen, 2200 moet je echt vanaf blijven, dat heeft niets met wielrennen te maken ;)) en lopen wat achter qua 'features'. Vanaf 105 worden de verschillen al kleiner: Ultegra is echt beter dan 105, maar niet zo veel beter als 105 is t.o.v. Tiagra. Vanaf 105 heb je ook 10 kransjes achter (ipv 9).

Bedenk ook: alle groeponderdelen zijn te vervangen. Het allerbelangrijkste is dat je goed op je frame past: het frame kan je niet groter of kleiner maken. Als je nu begint en over een jaar of 2 wilt upgraden, laat je gewoon vervangen waar je behoefte aan hebt (aandrijving, remmen, wielen, wat je wilt)
quote:
Daarnaast wil ik vragen of een aluminium fiets met carbon voorvork en achtervork een fijne fiets is om recreatief te wielrennen. Of is het fietsen inmiddels zover ontwikkeld dat ook recreanten op volledig carbon fietsen rijden.
Bij recreanten zie je alles: van een "racefiets" van de Gamma tot de duurste carbon Pinarello's. Het zijn recreanten. Hobbyisten. Oftewel: wat de gek eraan uitgeeft. Een alu fiets met carbon voorvork is echter wat je heel veel ziet. Want: betaalbaar, degelijk en gewoonweg prima.
quote:
Tot slot vroeg ik me af of bovenstaande fiets (Shimano 105 met carbon voorvork (evt. achtervork) nieuw ongeveer zal gaan kosten. Wil toch graag onder de 700 euro blijven aangezien ik ook nog alle aanvullende materialen moet kopen: Schoenen, computer, klikpedalen, bidonhouder, kleding.
Welke fiets? Zonder te weten welke het is, kan je voor een nieuwe fiets van het huidige modeljaar, afgemonteerd met 105, uitgaan van zo'n 800 - 1100 euro, afhankelijk van het uiteindelijke merk.
quote:
Is het daarnaast een groot probleem als je niet heel handig bent met fietsen. Kortom: rijd je vaak stukken?
Je kan altijd zijwieltjes laten monteren ;)
Ik fiets nu anderhalf jaar, ben 1 keer gevallen door niet opletten en tegen mijn voorganger aanrijden. Kortom: gewoon je eigen boerenverstand erbij houden en geen domme dingen doen (vol afdalen op een blinde helling, bij je eerste tochtje vol door de bochten, etc.). Oh ja, en even oefenen met de klikpedaaltjes. Bijna iedereen (ik nog niet O-)) vergeet het een keer bij een stoplicht...
Eens een Tinus, altijd een Tinus.(Frollo, 5-2-04)
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
pi_85643892
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:20 schreef MrTinux het volgende:

[..] Oh ja, en even oefenen met de klikpedaaltjes. Bijna iedereen (ik nog niet O-)) vergeet het een keer bij een stoplicht...
:@ :@ :@
pi_85643976
Thx voor de reacties :) Ik ben aan het twijfelen gezet toen ik hoorde dat Carbon ook betaalbaar zou zijn, hier had ik helemaal niet op gerekend. Het totaalpakket is, zoals de verkoper al zei en ook uit jullie reacties blijkt, belangrijker dan enkel het frame. Ook spelen de "looks" mee dan ;)

Ik ga voor de Alu :) Heb ik gelijk wat meer ruimte voor de accessoires, en om nog wat af te dingen evt :P En als het goed is komt het gewichtvoordeel idd met het verliezen van de eigen pondjes :7
pi_85644895
ik moet een slot hebben, iemand tips?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:59:48 #25
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85645385
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:26 schreef LeXX het volgende:
Thx voor de reacties :) Ik ben aan het twijfelen gezet toen ik hoorde dat Carbon ook betaalbaar zou zijn, hier had ik helemaal niet op gerekend. Het totaalpakket is, zoals de verkoper al zei en ook uit jullie reacties blijkt, belangrijker dan enkel het frame. Ook spelen de "looks" mee dan ;)

Ik ga voor de Alu :) Heb ik gelijk wat meer ruimte voor de accessoires, en om nog wat af te dingen evt :P En als het goed is komt het gewichtvoordeel idd met het verliezen van de eigen pondjes :7
Goede keuze ^O^
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')