abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_86142295
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:44 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Helemaal gelijk, ik heb hem vandaag gehaald, jeeeeeh! Ben zo ontzettend blij, eindelijk lekker rijden! Althans, duurt een paar dagen voor ik mijn rijbewijs kan ophalen maar dat is te overzien.. De rit ging gewoon heel goed, het weer was perfect (in tegenstelling tot mijn eerste poging twee weken terug, met windkracht acht en 50 mm regen) en het voelde lekker!

Dus officieel geen lesser meer, al begint het echte leren nu pas! Dus ik zal hier af en toe nog wel gluren, mag wel he? ;)
Gefeliciteerd :D *O*

Vanavond voor het eerst op de snelweg, ging wel redelijk goed. Volgende week AVB-examen, dan weer over de snelweg. Alleen dan nog met 2 of 3 andere lessers erbij :P. Volgens mij is het dan ook nog spits }:|
  maandag 6 september 2010 @ 22:43:06 #102
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86147363
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:19 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :D *O*

Vanavond voor het eerst op de snelweg, ging wel redelijk goed. Volgende week AVB-examen, dan weer over de snelweg. Alleen dan nog met 2 of 3 andere lessers erbij :P. Volgens mij is het dan ook nog spits }:|
Dus? Je hebt een motor, dan heb je geen last van de spits 8-)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_86148032
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:43 schreef Drinky het volgende:

[..]

Dus? Je hebt een motor, dan heb je geen last van de spits 8-)
Ja, maar dan rijden we in totaal dus met z'n 4 of 5en, dat zal nog wel interessant worden met inhalen. :P
Moet om half 9 bij de rijschool zijn, half 12 begint examen in Arnhem :7
pi_86154939
Dank jullie wel!!!! Ik moet zeggen dat er sinds mijn eerste examen (waar ik wel over bericht heb hier hoor ;) ) weinig is gebeurd, vandaar dat dit bericht wat uit de lucht komt vallen misschien.. Heb vorige week twee uurtjes les gehad en toen mocht ik het dus gisteren weer proberen! Was zo zenuwachtig dat ik het dit keer niet van de daken heb geschreeuwd van tevoren! Ik ben er wel achter hoe belangrijk het is dat je je rit goed begint... Dat maakt zoveel verschil wat betreft de spanning.. Begin je goed, dan is het veel makkelijker om wat te ontspannen. Althans, dat is mijn ervaring.

En, ik heb al een motor! Een Honda CB 650 :) Mijn vriend had hem een tijd geleden gekocht om op te knappen en door te verkopen, maar ik was er weg van. Dus nu is hij perfect opgeknapt en heb ik hem overgenomen. Wil hier de komende tijd mee rijden, ervaring opdoen etc. Van de winter wil ik dan gaan kijken voor iets anders, liefst met een beetje degelijke kuip. Zat te denken aan een ZZR, eens kijken of dat wat is.

@ Vinniiee: alvast heel veel succes met AVB! En uiteraard ook met het rijden ernaartoe tijdens de spits, maar gaat vast goedkomen!
Leven, ja!
pi_86237661
Godverdomme, gezakt voor m'n theorie voor de motor :')

Geen zak voor geleerd, en helaas dus bij een aantal motor-vragen verkeerd gegokt. Of je helm iets te ruim of tamelijk strak moet zitten, etc. Ook een of andere vraag over bordjes bij een spoorwegovergang, aan welke kant je er voorbij moet rijden.. Hoe je iemand neer moet leggen als hij ligt te braken.. Fuck al die shit man :D 8 fouten wel uiteindelijk, 2 teveel. Eigenlijk 8 teveel maar ik had nog een paar stomme fouten waarbij het belletje begon te rinkelen op het moment dat de zandloper leeg was :P En toen had ik dus al een fout antwoord ingevuld.

Voor de volgende keer dus maar weer even mijn theorieboek uit de kast trekken voor dat soort stomme dingen :( Voel me echt dom nu :P Maargoed, 12 geslaagd en 8 gezakt, dus het was sowieso een trieste bende. En de vrouw zei nog dat dit een heel goed resultaat was voor de groep in het geheel :') Nou joepie, iets meer dan de helft geslaagd :o
pi_86238510
Eerste keer toen ik naar theorie ging: 18 gezakt, 4 geslaagd :')
Zitten gewoon achterlijke vragen tussen :)
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 9 september 2010 @ 13:31:35 #107
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86239460
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:01 schreef Ker_Plunk het volgende:
Eerste keer toen ik naar theorie ging: 18 gezakt, 4 geslaagd :')
Zitten gewoon achterlijke vragen tussen :)
Nee, er zitten gewoon achterlijke mensen tussen :')

Eerste keer geslaagd voor scooter, motor en auto zonder te leren. Zo moeilijk is het echt niet. Was iemand die daar al voor de 13e keer zat :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 9 september 2010 @ 14:07:25 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_86240835
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:31 schreef Hoogheid het volgende:
Godverdomme, gezakt voor m'n theorie voor de motor :')

Geen zak voor geleerd, en helaas dus bij een aantal motor-vragen verkeerd gegokt. Of je helm iets te ruim of tamelijk strak moet zitten, etc. Ook een of andere vraag over bordjes bij een spoorwegovergang, aan welke kant je er voorbij moet rijden.. Hoe je iemand neer moet leggen als hij ligt te braken.. Fuck al die shit man :D 8 fouten wel uiteindelijk, 2 teveel. Eigenlijk 8 teveel maar ik had nog een paar stomme fouten waarbij het belletje begon te rinkelen op het moment dat de zandloper leeg was :P En toen had ik dus al een fout antwoord ingevuld.

Voor de volgende keer dus maar weer even mijn theorieboek uit de kast trekken voor dat soort stomme dingen :( Voel me echt dom nu :P Maargoed, 12 geslaagd en 8 gezakt, dus het was sowieso een trieste bende. En de vrouw zei nog dat dit een heel goed resultaat was voor de groep in het geheel :') Nou joepie, iets meer dan de helft geslaagd :o
Dude :|W

Dat zijn weggeef vragen die je hebt verkloot, :')

Tip: leen eens een te grote helm, en ga daarmee FF een stukkie snelweg doen _O- (da's dus echt sereneus motorrijden 1.01)
Spoorwegovergang: 100 meter per streepje en een verschillend bord voor beveiligde en onbeveiligde overgangen, geen rocket science :N Die vraag over die brakende persoon verbaast me een beetje, maar dat zal wel new style zijn ofzo, maar altijd op zijn zij dus (stabiele zijligging, liefst met een arm of jas onder het hoofd)
Het verkeer is geen speeltuin, léér die shit, je hebt dat boek niet voor niks gekocht, en nu issie nog dúúr geworden ook (+ 1X examenkosten).. neem jezelf en die stof serieus man, er rijden al genoeg domme kneuzen op de weg; of wil je daar per sè bij gaan horen ? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_86244195
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Spoorwegovergang: 100 meter per streepje en een verschillend bord voor beveiligde en onbeveiligde overgangen, geen rocket science :N Die vraag over die brakende persoon verbaast me een beetje, maar dat zal wel new style zijn ofzo, maar altijd op zijn zij dus (stabiele zijligging, liefst met een arm of jas onder het hoofd)

Er rijden al genoeg domme kneuzen op de weg; of wil je daar per sè bij gaan horen ? :?

Het is toch 80 meter per streepje?

Ja, dat valt wel op als je motor rijdt hoe slecht sommige automobilisten rijden.
Geen richting aangeven,… zo irritant :X
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_86245610
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:07 schreef Sounddragon het volgende:
Spoorwegovergang: 100 meter per streepje en een verschillend bord voor beveiligde en onbeveiligde overgangen, geen rocket science :N
Geen rocket sciene? :') En toch zeg je het fout. Het is 80 meter per streep. Daarbij was dat de vraag ook niet, de vraag was, aan welke kant rijd je het bordje voorbij, dat moest je beantwoorden m.b.v. van de richting van de strepen die erop staan (dus schuin links of schuin rechts.. lekker belangrijk :P ).
quote:
geworden ook (+ 1X examenkosten).. neem jezelf en die stof serieus man, er rijden al genoeg domme kneuzen op de weg; of wil je daar per sè bij gaan horen ? :?
Alsof je een domme kneus bent als je dat soort kleine dingetjes niet weet :') Daarbij ben jij nu de enige die ik dom vind, aangezien je hier mij probeert uit te leggen hoe een paaltje bij een spoorwegovergang werkt, en je het fout hebt :')

En tja, die shit heb ik allemaal met brommer, auto, aanhanger al gehad, dus dan heb ik het op een gegeven moment wel gehad. Gewoon pech gehad nu met een paar onbelangrijke vragen wat trouwens totaal geen invloed heeft op hoe je je gedraagt op de weg. Zeker omdat de vragen die ik dus fout had geen zak te maken hebben met verkeersdeelname. En theorie zegt natuurlijk ook niets over je verkeersinzicht etc. Dus nee, bij de domme kneuzen hoef ik niet te horen. Mag ik ook wel van uitgaan aangezien de motor m'n vijfde rijbewijs wordt. Die 3 tientjes interesseren mij trouwens niet zoveel, dat heb ik al driedubbel terugverdiend met de rijlessen en rijexamens.
  donderdag 9 september 2010 @ 17:19:28 #111
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_86247994
Ghihi.. kut, het is idd 80 meter _O-

Ach ja, met 100 meter zit je dus altijd aan de veilige kant :P

Ik zeg ook niet dat jij een domme kneus bént; wat me wel opvalt aan je post is dat je had verwacht er wel even doorheen te rollen, want het is toch allemaal onnuttige materie, maar aangezien je 8 foutjes had, had je dus met het wél een keertje doorkijken en wat studeren op je dooie gemakkie die test gehaald..
Overigens vind ik de wetenschap dat je helm goed moet passen en zéker niet te groot mag zijn, zeker geen 'klein dingetje', dat is van levensbelang op de motor, ik hoop voor jou dat je dat nooit proefondervindelijk vast gaat stellen ;)

Aldus deze domme idioot die niet weet wist hoeveel meter een streepje op een paaltje voor een spoorwegovergang exact is, maar voorlopig wel al een jaartje of 17 zijn rijbewijzen heeft :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_86248506
quote:
wat me wel opvalt aan je post is dat je had verwacht er wel even doorheen te rollen
Dat klopt ook.. best wel een koude kermis dus :D
  donderdag 9 september 2010 @ 20:31:48 #113
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_86254619
Zakken voor je theorie :X dat kan inderdaad alleen maar door niet te leren. Je zult er toch aan moeten geloven. Als je serieus een week of 2-3 leert, slaag je altijd. Vind het gewoon een verspilling van tijd en geld als je daar een risico voor gaat nemen.
pi_86269784
Naar aanleiding van jullie gebabbel heb ik ook meteen maar even een theorieboek besteld :P.
pi_86270104
Ik mag nu volgende week weer, heb een CD-rom gedownload met een oefenexamen waar ik wel een paar examens kan oefenen, helpt veel meer dan zo'n boek doorspitten zonder echte goede voorbeeldvragen te hebben.
pi_86288873
@Fruitmix: Dankje :D *O*. Heb er veel zin in :P
pi_86319229
20 September moet ik dus afrijden. Vandaag weer een les gehad. Aangezien snelweg nog niet lekker ging alleen snelweg gereden. Ging weer matig. Ik doe dingen wel wanneer ze niet moeten en niet wanneer ze wel moeten. Daarbij heb ik het over in/uitvoegen, inhalen, van rijstrook wisselen etc.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_86321922
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:31 schreef Vinniiee het volgende:
@Fruitmix: Dankje :D *O*. Heb er veel zin in :P
Kijk, dat is de goede instelling ;)

Om je even extra te motiveren: Ik heb vandaag heeeeeerlijk gereden! Heb er inmiddels zo'n 150 kilometer opzitten (inclusief klein rondje donderdagavond) en geniet er ontzettend van! Heerlijk om helemaal 'vrij' te rijden! Mis het commentaar in mijn oor helemaal niet :o

Weet dat ik het nog lang niet 'kan' maar denk dat ik door zoveel mogelijk uren te maken toch voor de winter nog mooi wat ervaring kan opdoen!
Leven, ja!
pi_86363933
Woensdag AVB!

Ik weet dat ik nooit hier post en dat het netjes is om me even voor te stellen, dus dat komt nog wel, maar niemand weet van mijn examen - bijgeloof - de zenuwen eten me op en ik moet het nu even ergens kwijt. Aaaaa ik word helemaal gek van de stress.

Hai allemaal, ik ben lirpA, les in Amsterdam, vond het eerst ontzettend eng, maar ben nu helemaal verslaafd. Mijn kawa gpz 500s staat in de garage op mij en m'n papiertje te wachten.
pi_86366445
Morgen AVB *O*
  zondag 12 september 2010 @ 23:30:44 #121
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_86366518
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:29 schreef Vinniiee het volgende:
Morgen AVB *O*
Succes maat! Ben benieuwd :)
pi_86366588
Succes beide :)
Eigenlijk was motor-rijles best wel leuk als ik er aan terugdenk.
Helemaal vergeleken met autorijles waar alle regeltjes veel strenger waren. :r
  zondag 12 september 2010 @ 23:32:17 #123
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_86366598
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:43 schreef lirpA het volgende:
Woensdag AVB!

Ik weet dat ik nooit hier post en dat het netjes is om me even voor te stellen, dus dat komt nog wel, maar niemand weet van mijn examen - bijgeloof - de zenuwen eten me op en ik moet het nu even ergens kwijt. Aaaaa ik word helemaal gek van de stress.

Hai allemaal, ik ben lirpA, les in Amsterdam, vond het eerst ontzettend eng, maar ben nu helemaal verslaafd. Mijn kawa gpz 500s staat in de garage op mij en m'n papiertje te wachten.
hoi lirpA. Geen stress, meer dan 90% slaagt voor bijzondere verrichtingen, dus dikke kans dat het gewoon goed gaat. Ik had niet eens tijd om zenuwachtig te zijn :D het is binnen 10 minuten voorbij.

Succes!
pi_86366700
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:32 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

hoi lirpA. Geen stress, meer dan 90% slaagt voor bijzondere verrichtingen, dus dikke kans dat het gewoon goed gaat. Ik had niet eens tijd om zenuwachtig te zijn :D het is binnen 10 minuten voorbij.

Succes!
Bij mij kwam de instructrice nog met een feitje net voor het AVB:

Er is nog nooit een jongen gezakt voor AVB bij onze rijschool.

Uhm oke :{ :P
pi_86380183
Gehaald *O* En de 3 andere lessers ook :D

Vanmorgen eerst nog even gelesd met z'n 4en in Apeldoorn. Langzame slalom en vertragingsoefening gingen bij mij echt kut. Toen een motor inladen en ik mocht met een andere lesser voor de auto gaan rijden naar Arnhem. Goed, kwamen we daar aan, ff wat gedronken bij de Mac en daarna gemeld bij dat CBR-huisje.
We stonden even te kijken tijdens een korte uitleg, en er was nog een examen bezig. Die gozer die was gezakt -O-. Maargoed, toen hij klaar was mochten ik en een dame starten :+

Eerst had ik uitwijkoefening, ging in 1x goed, mijn instructeur vond dat ik hem over moest doen, maar dat hoefde niet :+ Daarna noodstop en precisiestop, wat allebei goed was. Toen mocht ik het 8-je doen wat mij wel redelijk af ging, en vervolgens de oefening met motor op de bok zetten. Gelukkig was bok die op mijn motor zat verrot, dus kon ik hem alleen op de zijstandaard zetten. Kat in het bakkie dus :9
Toen de snelle slalom wat ook in 1x goed ging en juist... als laatste de langzame slalom. 2x kompleet verneukt :'). Maargoed, de rest had ik allemaal goed, dus ik ben lekker wel geslaagd *O*

Ook de andere mannen en dame waren geslaagd :D.
Nu is het wachten op de volgende rijles (volgende week maandag pas }:| :P)

/Edit: Ging echt snel trouwens. Die examinator stak zijn hand uit en ik dacht 'wtf, nu al?' :P
Rond half 1 waren we alweer terug in Apeldoorn, terwijl het examen om half 12 begon >.<
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')