bij motorrijden hoort toch een zekere toewijdingquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:17 schreef Hoogheid het volgende:
Vorige keer was ik dus gezakt voor mijn theorie ( ) met 2 fouten teveel. Net gewoon weer gedaan, vanochtend even de alcoholcijfertjes opzocht en gewoon weer gegaan. Gelukkig een iets makkelijker examen en met 6 fout ben ik dus gewoon geslaagd Heerlijk zo lekker op het randje zitten zonder er een zak voor te doen
en niet alleen bij het motorrijden... volgende is het in de auto en dan is het net niet op het randje als het in het eggie is en dan lopen zeiken: Ich habe es nicht gewusst... fuck off zulke figuren (en dat is mijn mening)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:31 schreef bodylotion het volgende:
[..]
bij motorrijden hoort toch een zekere toewijding
als je zo graag motor wilt rijden dan zorg je toch dat je zo snel mogelijk die theorie hebt gehad, zodat je aan het echte werk kan beginnenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat een bullshit Alsof jij omdat je op school een 5,5 haalde nu slechter met je werk bezig bent? Er is nogal een (interesse)verschil in moeite steken in saaie theorie of in het echte werk. Staat echt compleet los van elkaar.
Er zaten dit keer ook weer van die vragen bij hoe lang het rijverbod maximaal is als je heb gedronken, en hoeveel ugl je mag hebben enzo.. lekker fucking belangrijk, gewoon niet drinken als je gaat rijden
Maar als je de theorie niet (voldoende) beheerst valt het ook niet mee die in de praktijk toe te passen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat een bullshit Alsof jij omdat je op school een 5,5 haalde nu slechter met je werk bezig bent? Er is nogal een (interesse)verschil in moeite steken in saaie theorie of in het echte werk. Staat echt compleet los van elkaar.
Er zaten dit keer ook weer van die vragen bij hoe lang het rijverbod maximaal is als je heb gedronken, en hoeveel ugl je mag hebben enzo.. lekker fucking belangrijk, gewoon niet drinken als je gaat rijden
Gebruik gewoon je B-theorie boek.. is 98% hetzelfde.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:05 schreef densmee het volgende:
nu het hier toch allemaal over de theorie gaat en er zoveel geslaagd zijn, kan ik hier vast voor een zacht prijsje een theorie boek kopen.
ik kan hem ook ruilen tegen het B theorie boek of tractor theorie boek?
Moeite, moeite. Zoveel moeite is het nou ook weer niet om het theorieboek even door te lezen .quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat een bullshit Alsof jij omdat je op school een 5,5 haalde nu slechter met je werk bezig bent? Er is nogal een (interesse)verschil in moeite steken in saaie theorie of in het echte werk. Staat echt compleet los van elkaar.
Er zaten dit keer ook weer van die vragen bij hoe lang het rijverbod maximaal is als je heb gedronken, en hoeveel ugl je mag hebben enzo.. lekker fucking belangrijk, gewoon niet drinken als je gaat rijden
De verkeersregels zijn natuurlijk hetzelfde maar in een A-theorieboek ligt de nadruk op onveilige situaties met de motor.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:21 schreef Hoogheid het volgende:
Ach 9 van de 10 keer gaat het wel goed, nu kost het 3 tientjes, jammer dan
[..]
Gebruik gewoon je B-theorie boek.. is 98% hetzelfde.
Heel goed, dan weet je ook meteen waar die grens ligt. Dat is ook de bedoeling van de AVB training. Ga de oefeningetjes binnenkort met mijn eigen motor weer doen om daar ook de grenzen van op te zoeken. Heb er wel een bepaald gevoel bij, maar weet het niet 100% zeker :p. Succes met theorie!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:13 schreef Anne het volgende:
Zo. Theorie-examen op 19 oktober om 11:30.
AVB examen wilde ik ook aanvragen, maar dat ging even niet, dus dat wordt donderdag pas aangevraagd.
Vandaag de stops moeten oefenen, waaronder ook de noodstop. Ik zat elke keer aardig tegen het randje aan van een slippend voorwiel, waarbij ik dus één keer over die grens heen ging en hij ietwat teveel begon te slippen en ik de stop moest afbreken, anders was ik waarschijnlijk op m'n smoel gegaan.
Ja, maar in een échte situatie werkt dat anders.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:03 schreef HeetBoven het volgende:
ABS is in principe voor luie rijders. Je kunt heel goed zelf aanvoelen wanneer je zo hard remt dat je wiel op blokkeren staat. Kwestie van op lage snelheid eens kijjken wanneer dat gebeurt als je vol in de remmen gaat. In de slip niet in paniek raken, je kunt gewoon nog herstellen, zeker in een oefensituatie.
Heb mijn leermomenten wel gehad op snelle schakelbrommertsquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, maar in een échte situatie werkt dat anders.
Dan is het geen oefening meer en knijp of trap je al snel te hard.
Kom je nog wel achter.
Ok, luie rijders is misschien wat te kort door de bocht, wil alleen maar zeggen dat je je spiergeheugen kunt trainen en zelf de ABS kunt simuleren. Net zoiets als een bout vastdraaien die ramvast moet: een slag voor het breken moet je stoppen..quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:44 schreef Hoogheid het volgende:
ABS voor luie rijders? Probeer maar eens netjes af te remmen in de regen als er iemand opeens de weg op komt draaien terwijl je 80 gaat. Dan wil je echt wel ABS hebben, al is het alleen maar voor het gevoel dat je hem keihard in kan knijpen zonder dat er iets gebeurt. Daarbij zit je met ABS sowieso altijd goed en altijd op het randje, tijdens een echte noodstop heb je niet echt tijd om daar mee te experimenteren op je motor zonder ABS
Maar ach, dat is met je autorijbewijs net zo. Je rijdt in een dikke 5 serie waarbij zelfs je billen worden verwarmd. Als je dan eenmaal je rijbewijs hebt en een auto wilt kopen zal je je toch ook flink moeten aanpassen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |