Zelfde gevoel hier.. heb net mijn GSX600F opgehaald.Voor het eerst zelfstandig de weg op, yay wat is dat kicken! En wat een power heeft dat blok zegquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:46 schreef Boomstronk het volgende:
Vandaag mijn eerste motorrijles gehad!
De adrenaline giert nog steeds door mijn lichaam en mijn hart zit nog in mijn keel!! fuck, wat is dit heavy shit!! Ben er meteen onderuit gegaan toen ik een bocht nam en de koppeling iets te snel los liet en (volgens mij) tegeljik remde en gas gaf
Donderdag mijn 2de les
20 lessen van 1,5 uur totaal. Wel alles in 1x gehaald. Heb 1750 euri betaald voor deze. BJ. is 1998, maar hij ziet eruit als nieuw. Behandeld als de spreekwoordelijke baby in het verleden Zal morgen wel ff een fotootje posten. Succes met het lessen! Het is de energie en het geld meer dan waard en idd, het is het gevoel alsof je fietsles krijgt als je net begint en eerste les stond bij mij ook het zweet op de rug:). Moet wel zeggen dat ik het zonder valpartijen heb doorstaan allemaal... Afkloppen maar...quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:29 schreef Boomstronk het volgende:
Nice!! hoeveel lessen heb je ongeveer gehad? Het leek vandaag net of ik weer voor het eerst fietsles kreeg .
Hoeveel heb je voor je motor betaald (als ik vragen mag)
ohh relax! Mooie prijs, mijn budget voor een motor zit ook in die richting. Eerst maar ff een pak en helm aanschaffen .quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:43 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
20 lessen van 1,5 uur totaal. Wel alles in 1x gehaald. Heb 1750 euri betaald voor deze. BJ. is 1998, maar hij ziet eruit als nieuw. Behandeld als de spreekwoordelijke baby in het verleden Zal morgen wel ff een fotootje posten. Succes met het lessen! Het is de energie en het geld meer dan waard en idd, het is het gevoel alsof je fietsles krijgt als je net begint en eerste les stond bij mij ook het zweet op de rug:). Moet wel zeggen dat ik het zonder valpartijen heb doorstaan allemaal... Afkloppen maar...
ben benieuwdquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:43 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
2 Zal morgen wel ff een fotootje posten.
FF oefenen en dan snel door naar een 1000cc blok Je gaat nooit meer terugquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:22 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Zelfde gevoel hier.. heb net mijn GSX600F opgehaald.Voor het eerst zelfstandig de weg op, yay wat is dat kicken! En wat een power heeft dat blok zeg
pfff, ben jij er zo eenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:42 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
FF oefenen en dan snel door naar een 1000cc blok Je gaat nooit meer terug
Nee, maar het heeft wel watquote:
Nope, nog niet. Het was te mooi weer, dus geen minuut verspild en door NH gaan toeren toen ik klaar was met werken, ben net terug eigenlijk . ff naar Schagen gereden binnendoor door die dorpjes, daar ff gegeten en via Hoorn terug naar Amsterdam over de snelweg. In de stad nog wat rondgereden, maar dan merk ik wel dat ik 20 jaar ervaring met de scooter heb, stuur lekker overal doorheen met 2 vingers in mijn neus, zelfs met die dik 200 kilo van die Suz. Ik ga mijn best doen morgen ff plaatjes te schieten, maar moet de camera ff aanslingeren :p.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:01 schreef Hoogheid het volgende:
1750 euro klinkt wel heel erg goed voor zo'n motor, heb je er ook foto's van?
Bij die snelle uitwijkmanoeuvre moet je niet te veel nadenken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 01:17 schreef daantje1044 het volgende:
...de uitwijkoefening durfde ik nog niet
Reden dat de meeste er moeite mee hebben is het feit dat je er scheun moet. Die angst opzij zetten en je hebt hem al 90% onder de kniequote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Bij die snelle uitwijkmanoeuvre moet je niet te veel nadenken.
(je draait je stuur namelijk letterlijk naar links als je naar rechts moet en naar rechts als je naar links moet... direct vergeten)
Het is een handigheidje die slecht uit te leggen is.
Stel je bij die oefening voor dat je een "knik" maakt tussen de voorkant van je motor en de achterkant en dat je vervolgens met je gewicht in die "knik" duikt. (vandaar het tegensturen)
In principe doe je dit tegensturen in iedere bocht (boven de snelheid "stapvoets") maar dan gaat het onbewust, nu moet je dit overdreven toepassen.
Je moet idd vertrouwen hebben in de stabiliteit van een motor. "Durven gooien".quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:39 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Reden dat de meeste er moeite mee hebben is het feit dat je er scheun moet. Die angst opzij zetten en je hebt hem al 90% onder de knie
Enigste AVB vaardigheid die ik regelmatig gebruik is de slepende rem Rest nog niet nodig gehad.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Je moet idd vertrouwen hebben in de stabiliteit van een motor. "Durven gooien".
Ik merk ook dat ik om de zoveel tijd opzoek moet naar een parkeerplaats om die oefeningen te herhalen.
Geen grap, ik ga dan echt achtjes draaien.
Op de openbare weg slijten deze vaardigheden en na zo'n IKEA-sessie ga ik weer soepeler rijden.
NL-wegen zijn gewoon saai. Uit pure armoede moet je het hebben van klaverbladen en minirotondes.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Enigste AVB vaardigheid die ik regelmatig gebruik is de slepende rem Rest nog niet nodig gehad.
ik ging dat laatst ook proberen. ff naar de plek gereden waar ik altijd leste. daar staan stippen op de grond waar de pionnen horen te staan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Je moet idd vertrouwen hebben in de stabiliteit van een motor. "Durven gooien".
Ik merk ook dat ik om de zoveel tijd opzoek moet naar een parkeerplaats om die oefeningen te herhalen.
Geen grap, ik ga dan echt achtjes draaien.
Op de openbare weg slijten deze vaardigheden en na zo'n IKEA-sessie ga ik weer soepeler rijden.
Supersport motoren hebben vaak een beperkte stuuruitslag.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:40 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik ging dat laatst ook proberen. ff naar de plek gereden waar ik altijd leste. daar staan stippen op de grond waar de pionnen horen te staan.
snelle- en remoefeningen zijn geen probleem, langzame slalom en achtjes etc gaat echt niet. ik rijd dan ook op dit:
ja je zit zo met je clip-ons tegen het frame aanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Supersport motoren hebben vaak een beperkte stuuruitslag.
Bij een achtje moet je 'm dus nog platter gooien, en met in je achterhoofd dat het plastic veel geld kost gaat dat niet zo lekker.
Ik pak wat blikjes uit de berm, zichtbaarder en je smokkelt minder snel.
Ik ga wel af en toe oefeningen doen nog. Gewoon wat halve tennisballen op de grond leggen en een beetje spelen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Enigste AVB vaardigheid die ik regelmatig gebruik is de slepende rem Rest nog niet nodig gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |