Ik heb daar wel eens een aantal messages mee geschreven, maar kan het ook complete websites en programma''s uitvoeren?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:52 schreef Daniel1976 het volgende:
Kijk hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Script_Host
staat standaard op je systeem en is best krachtig
Klopt. Het zou niet moeilijk moeten zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:47 schreef LXIV het volgende:
Wat wil je precies? Want iedere keer een printscreen maken is ook zo'n gedoe. Wil je bijhouden er een woord voorkomt op een website?
Das eigenlijk veel beter antwoordquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:13 schreef LXIV het volgende:
Mijn vraag is eigenlijk: wat wil je ermee bereiken? Welke data wil je opslaan? Misschien is het 100x gemakkelijker te doen met een PHP-scriptje.
Als je niet zegt wat je wil bereiken dan kan ik je niet helpen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:48 schreef gojim het volgende:
hmmm, als php veel simpeler is dan zou ik daar inderdaad wel wat mee willen doen.
Ik heb zelf echter enkel verstand van java...
Dat is wat ik wil doen, alleen zou ik niet weten hoe?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:25 schreef HiDiHo het volgende:
Met windows scripting kun je een pagina van inet ophalen, controleren op jou tekst en dan programma uitvoeren
1) waarom moet het persé met een tussenstap via een browser?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:40 schreef gojim het volgende:
[..]
Dat is wat ik wil doen, alleen zou ik niet weten hoe?
ik kom niet verder dan het openen van een pagina en de commando printscreen uitvoeren, maar dat doet ie niet na een bepaalde tekst![]()
Dit is mijn code:
#n::
Run http://www.fok.nl
!c:: Send ^fnieuws
Send {PrintScreen}
Een printscreen maken gaat dus handmatig, en dat wil ik automatisch laten doen (als '' nieuws'' als string op fok.nl gevonden wordt).
Dit is slechts een voorbeeld. Ik print de website niet uit maar maak er een printscreen van en sla he top als jpg (me tde programma Gadwin hoef ik slechts de toetsenbordknop printscreen in te drukken en een afbeelding wordt al opgeslagen als jpg, ipv enkel klembord)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
1) waarom moet het persé met een tussenstap via een browser?
2) Waarom een printscreen? Met het risico dat je alleen maar flashbanners in beeld hebt en niet het nieuwsitem wat je (waarschijnlijk) interessant vindt. Of alleen de screensaver. Of een update-melding van je OS ofzo...
1) Ja ok maar waarom in hemelsnaam een printscreen? Het is toch veel makkelijker om gewoon de HTML-file op te slaan? Scheelt je 1) tussenkomst van een browser, 2) tussenkomst van een printscreentool, 3) een heleboel opslagruimte, 4) makkelijkere doorzoekbaarheid, 5) minder kans op fouten, 6) naja kan nog wel ff doorgaanquote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:49 schreef gojim het volgende:
[..]
Dit is slechts een voorbeeld. Ik print de website niet uit maar maak er een printscreen van en sla he top als jpg (me tde programma Gadwin hoef ik slechts de toetsenbordknop printscreen in te drukken en een afbeelding wordt al opgeslagen als jpg, ipv enkel klembord)
1) ik wil printscreens maken van meldingen op websites. Aangezien dit vaker moet gebeuren en ik niet de hele dag achter de pc kan zitten, wil ik een script maken die het automatisch voor mij doet als er meldingen op een website komen (deze verdwijnen gedurende de dag, fok.nl was slechts een vb va n1 site, heb meerdere sites die ik bezoek, als totos en meer)
2)zie 1. Maar moet ik werkelijk mijn hele priveleven vertellen, hoe vaak ik naar de wc ga en wat ik allemaal uitpies, alvorens een regel code als antwoord te krijgen?
Het lijkt wel of ik op een viva forum zit...
Ik zou je eeuwig dankbaar zijn als je de codes met mij deelt!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:57 schreef LXIV het volgende:
Nee, maar nu je uitlegt wat je bedoelt, dus eigenlijk wil hebben, kunnen wij pas zeggen hoe je dit moet maken. Het is alsof je iemand iets uitlegt dat wielen, een stuur en een zitplaats moet hebben zonder dat je erbji verteld of het een fiets of een auto moet worden.
In ieder geval is je methode zo ongeveer de meest omslachtige omweg die je bedenken kunt. Je moet zoiets vanuit een server (kan ook je eigen computer zijn) waarop php draait die de gegevens in een file of database opslaat. Die software heb ik gewoon liggen als je wil.
1) had er eigenlijk niet aan gedacht, ik ben een n00b met webcodes en php.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
1) Ja ok maar waarom in hemelsnaam een printscreen? Het is toch veel makkelijker om gewoon de HTML-file op te slaan? Scheelt je 1) tussenkomst van een browser, 2) tussenkomst van een printscreentool, 3) een heleboel opslagruimte, 4) makkelijkere doorzoekbaarheid, 5) minder kans op fouten, 6) naja kan nog wel ff doorgaan
2) Ten eerste denk ik niet dat je uberhaupt maar een regel code gaat krijgen, als je wilt dat iemand anders het script voor je maakt moet je dr maar voor betalen. Ten tweede, als jij niet concreet wordt in wat je wilt, hoe moet een ander dan concreet worden in een oplossing?
Je kon toch java programmeren?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 01:40 schreef gojim het volgende:
[..]
1) had er eigenlijk niet aan gedacht, ik ben een n00b met webcodes en php.
Java editor indeed.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je kon toch java programmeren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |