abonnement Unibet Coolblue
pi_85428287
quote:
De cel 'dierenwelzijn' van de FOD Volksgezondheid heeft een meerjarenplan opgesteld, dat loopt tot 2016 en dat een einde moet maken aan de overbevolking van katten in de asielen.



Het plan voorziet dat alle katten gesteriliseerd moeten worden, ook de huiskatten.
Dat schrijven de kranten van de groep Sud Presse woensdag.

Het plan moet in 2011 van start gaan, en begint met een overgangsperiode van zes maanden.

Het plan zou eerst betrekking hebben op katten in de asielen, en vervolgens op de kittens bij kwekers en handelaars, om vervolgens uitgebreid te worden naar de gehele kattenpopulatie in ons land.

Vanaf 2016 moeten alle katten gesteriliseerd, geïdentificeerd en geregistreerd worden.
Bron

Ik moest enorm lachen om het dikgedrukte :+

Katten steriliseren bij dierenasiels is volgens mij al aan de orde, maar ook bij kattenfokkers?

Gaan ze erg duur worden, want denk dat er dan juist handel in gaat zitten.

I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_85428374
Succes op alle boerderijen :')
pi_85428394
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:12 schreef Piles het volgende:
Succes op alle boerderijen :')
Denk dat de muizen dit voorstel gaan toejuichen :+
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_85428434
En hoe gaat men je dat verplichten dan als particulier met een binnenkat?
  † In Memoriam † woensdag 18 augustus 2010 @ 11:16:07 #5
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_85428473
1 April? Ow, Belgie...

Ze willen dus bewerkstelligen dat over 20 jaar geen kat meer in België leeft? Ik voorzie een levendige zwarthandel in katten ontstaan...
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_85428479
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:14 schreef Lastpost het volgende:
En hoe gaat men je dat verplichten dan als particulier met een binnenkat?
Denk door belasting invoeren voor katten die niet geholpen zijn. We krijgen straks allemaal jeweetwelkaters :P
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:19:42 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_85428595
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:14 schreef Lastpost het volgende:
En hoe gaat men je dat verplichten dan als particulier met een binnenkat?
Er komt een dienst met uitgebreide mogelijkheden zoals zonder melding bij je langskomen en in je huis kijken of je katten hebt en als je die hebt kunnen ze zonder toestemming je kat z'n onderkant bekijken of je je wel aan de regels houdt.
Als blijkt dat je dat niet doet nemen ze de kat van je af en wordt je zelf gesteriliseerd omdat je een onverantwoordelijk kattenhouder bent. :+
pi_85428719
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:19 schreef Snakey het volgende:

[..]

Er komt een dienst met uitgebreide mogelijkheden zoals zonder melding bij je langskomen en in je huis kijken of je katten hebt en als je die hebt kunnen ze zonder toestemming je kat z'n onderkant bekijken of je je wel aan de regels houdt.
Als blijkt dat je dat niet doet nemen ze de kat van je af en wordt je zelf gesteriliseerd omdat je een onverantwoordelijk kattenhouder bent. :+
Ik haat zeer! ;(
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_85429221
Dusss... rond 2036 komt wnf, greenpeace etc met de actie : Redt de uitstervende huiskat..

Nice :')
pi_85429718
Dat er iets moet gebeuren ben ik het wel mee eens, maar dit is wel heeel rigoureus allemaal en niet realistisch.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85429881
Het is zoiezo al goed geregeld bij de dierenasiels.
Daar gaat geen kat ongesteriliseerd weg!

En broodfokkers kom je toch nooit achter.
Hoe meer je verbiedt hoe boeiender je het maakt allemaal :N
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:21:43 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_85435459
Ik laat mijn binnenpoezen hun vrouwelijkheid niet ontnemen :{w
pi_85438413
Goed iets om castratie(wat het eigenlijk is, het is geen afbinden, het is wegnemen) wat meer verplicht te stellen.
Alleen moet je er wel mee oppassen en zitten er wat haken en ogen aan.

Maar iedereen die weet hoe barstensvol de aielen elk jaar zitten in kittentijd en ook buiten die momenten stevig bevolkt zijn met katten weet dat er wat gedaan moet worden aan de kattenpopulatie.
Er zijn meer katten dan baasjes.

Het is gewoon tijd om mensen verplicht te stellen dieren te registreren, dat daar een goede controle op is en dat het verplicht is je dier onvruchtbaar te maken.
Dat je wel een ontheffing kan krijgen, maar dat je dan aan moet tonen dat je op verantwoorde wijze dat kan doen, dus met toekomstige baasjes al klaar, gezondheid en welzijn in acht genomen(gewoon verantwoorde fok, bestaat nu ook al, kan ook zonder een ras te fokken perse).

Het zal echt niet alles tegenhouden, verwilderde katten en zwervers zijn er nogsteeds in vrij grote getalen, maar die worden al zoveel mogelijk onvruchtbaar gemaakt, herplaats waar dat kan, of anders teruggezet als ze daar geen grote overlast veroorzaken.
Maar het zou wel beter zijn, want als je het vraagt doet niemand eraan mee, maar toch zitten elk jaar alle asielen tot aan de nok toe vol met kittens en volwassen katten, van niks mis mee tot in erbarmelijke staat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 15:33:10 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85438536
Ik vind het wel een goed plan, maar het lijkt mij niet haalbaar en waarom ALLE katten laten steriliseren?
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')