abonnement Unibet Coolblue
pi_85388252


Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de pas gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot moeten gemarkeerd worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als ze ooit besluiten de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXI | CLIX
CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI | CXLII | CXLIII | CXLIV
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

[ Bericht 0% gewijzigd door Klipnap op 17-08-2010 19:33:51 ]
pi_85388330
Kick Ass en Iep :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:40:19 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_85388429
Tekken :')
Je moeder is een hamster
pi_85388542
Shutter Island



Ik had eerst mijn bedenkingen over deze film, maar uit verveling toch gekeken.
Ik werd na een tijdje echt meegesleurd in het verhaal en op een gegeven moment wist ik niet meer wat ik moest gaan denken van alles wat er op dat eiland gebeurde.

Het eind was vaag, maar toen ik de laatste scene nog een keer heb gezien werd voor mij duidelijk hoe het zat.

Cijfer: 8 :Y
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_85388691
Toevallig heb ik ook onlangs shutter island gekeken en ik vond hem waardeloos. Een leuk verhaal wordt al snel om zeep geholpen door die typische hollywood-toevalligheden. Iedereen doet zo interessant over het einde en de twist van het verhaal maar dat heb ik allemaal al ergens anders gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeer matige film die ik alleen kan aanraden als je echt niets leukers te doen hebt, want dan is hij namelijk net te teren.

Cijfer: 4
Conscience do cost.
pi_85388747
It takes two

Verhaal:
Alyssa en Amanda (Mary-Kate en Ashley Olsen) kennen elkaar niet, maar lijken op elkaar als twee druppels water.
Alyssa is heel rijk, maar haar aardige vader (Steve Guttenberg) wil trouwen met een stereotype boze stiefmoeder (Jane Sibbett), omdat Alyssa volgens hem een moederfiguur nodig heeft.
Amanda is wees, en dreigt te worden geadopteerd door een freaky familie. Haar verzorgster in het weeshuis, Diane (Kirstie Alley) wil haar wel adopteren, maar heeft daar een man voor nodig.
Dan heeft Amanda zomerkamp vlak bij het huis van Alyssa en ontmoeten ze elkaar. Ze proberen Diane te koppelen aan de vader van Alyssa, door van plaats te wisselen. Maar de stiefmoeder gooit roet in het eten.
Mijn mening:
Heel voorspelbaar, maar het is dan ook een kinderfilm. Als je ouder bent dan 10 moet je hem niet kijken (die fout heb ik dus gemaakt). Ouders zijn helaas verplicht. Als je een kind bent is het echter wel leuk. De 4,9 van IMDB is dan ook overdreven.
Cijfer: 6,5
Imdb: 4,9

[ Bericht 0% gewijzigd door Klipnap op 17-08-2010 19:35:59 ]
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:57:28 #7
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_85389126


The book of Eli

Verhaal:
In de nabije toekomst is Amerika een kaal en gevaarlijk niemandsland geworden. Gewapend met zijn jachtgeweer, zwaard en instinct heeft Eli deze wereld jarenlang afgezworven, zichzelf verdedigend tegen uiterst gewelddadige bendes op zoek naar overlevingsmiddelen. In Californië geeft de zelfverklaarde dictator Carnegie zijn bende opdracht Eli te overmeesteren. Tijdens dit kat en muis spel ontmoet Eli Carnegie's stiefdochter Solara, die hem vertelt over haar stiefvaders wrede en vernietigende plannen om het gebied te veroveren. Samen vervolgen ze Eli's weg naar San Francisco, waar het einddoel ligt van zijn lange reis: het afleveren van belangrijke informatie die de redding van de gehele mensheid kan betekenen.

Mijn mening:
In het begin vroeg ik mij vooral af wat er gebeurd was waardoor bijna iedereen en alles uitgestorven was. Dit wordt helaas ook uiteindelijk niet duidelijk. Desondanks vond ik het een hele machtige film, en heel spannend om te volgen. Er zitten een aantal heerlijke twists in.

Cijfer:
8
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:44:03 #8
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85391363
Män som hatar kvinnor (The Girl with the Dragon Tattoo/Millennium: mannen die vrouwen haten) (2009, Zw, Niels Arden Oplev)
Oké het was een best vermakelijke thriller, maar ook weer niet zo goed als de hype deed vermoeden. Er is genoeg aan de film dat bevalt, maar ook punten die me niet konden bekoren. Wat me het meest beviel was het deel van de film vanaf het moment dat ze gingen samenwerken tot dat de zaak was opgelost. Toen was de film soms best spannend en wist de zaak me te intrigeren. Op de regie op zich heb ik dan ook weinig aan te merken. De film zit zeer degelijk in elkaar. Maar de hele lange introductie tot dat ze eindelijk gaan samenwerken kon me minder boeien.
De hype rond Lisbeth vond ik ook overschat, vooral omdat de sympathie van de kijker voor Lisbeth vooral gebaseerd is op onderbuik gevoelens van wraak. Die veelgeprezen complexiteit van het karakter kon ik niet ontdekken. Ik zag een karakter met een angstwekkende simpele zwart-wit moraal.
Jammer genoeg wordt er veel te weinig gebruik gemaakt van de tegenstelling tussen de twee hoofdrolspelers. Er zit er maar één echte goede dialoog tussen de idealistischeMikael en harde, realistische Lisbeth in, namelijk nadat ze de zaak hebben opgelost.
Verder had de film soms te veel typische film toevalligheden, waar ik me aan ergerden. Zoals de bizarre onthulligen op het eind,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die natuurlijk nog nooit iemand heeft gecheckt in een onderzoek van 40 jaar.
cijfer: 7

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 17-08-2010 14:01:54 ]
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:02:14 #10
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85392279
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:56 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Kun je dat laatste misschien in een spoiler zetten? Voor als mensen de film nog willen kijken :*
Tuurlijk. Stom van me.
pi_85402462
The A-team

Een prachtige actie film, ik heb lang geen films gezien die zijn gebaseerd op een Serie die zo goed waren. Deze film gaat vooraf aan de serie en het sluit er perfect op aan. Geweldige acteerwerk en mooie effecten. Goed verhaal met veel twists and turns, geheel onvoorspelbaar.

8.0/10
pi_85402784
Public Enemy Number One, Part One
Public Enemy Number One, Part Two


Het verhaal van Jacques Mesrine, een bekende Franse gangster. Geinig verhaal, leuk verteld en daardoor verveelt de film niet, maar toch blijf ik achter met een net-niet gevoel. Wel mooi om te zien tot welke middelen de Gendarmerie zich heeft moeten wenden om hem te stoppen...

Een 7 voor het geheel.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:17:36 #13
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_85403091
Remember Me (2010)
Verrassende film in positieve zin. Het is dan wel een romantische drama. Maar alles wat wel mooi een geheel. De knaap/vampier van die Twilight reeks weet deze film te dragen. Bijrollen van Cooper en Brosnan zijn oke.

cijfer 8.0 / imdb 7.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_85405511
Love at First Hiccup
Aardige film. Het verhaal is natuurlijk 100% voorspelbaar en standaard, maar best leuk uitgevoerd. Vooral leuk dat het meisje zoveel op mn vriendin lijkt :9 De film krijgt een 5.7 op imdb, en ik geef hem een 6.

Vanavond voor het eerst The Wrestler kijken, heb er veel positiefs over gehoord dus ben benieuwd wat ik ervan vind.
pi_85406377
Ben ik de enige die paar dagen geleden Young Guns heeft gezien?

Film over the regulators (bende waar Billy the Kid in zat)


Ik vond het een best wel leuke film (zeer goed geacteerd door een leuk en bekende cast) en het was overigens best wel historisch correct voor een hollywood film (na wikipedia doorgespit te hebben).

Imdb-cijfer: 6.6
mijn-cijfer: 7.2
pi_85408534
The Dark Knight



quote:
Bruce Wayne, alias Batman (Christian Bale), en Lt. James Gordon (Gary Oldman) bundelen hun krachten met de nieuw aangewezen Officier van Justitie Harvey Dent (Aaron Eckhart). Samen proberen zij de chaos tegen te gaan die Gotham momenteel teistert, veroorzaakt door niemand minder dan Batmans ergste vijand, The Joker (Heath Ledger): een meedogenloze moordenaar met een vreemd soort humor en een talent voor het verstoren van de algemene orde.
Ik had hem al vaker gezien maar hij blijft briljant _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door musicfreakyme op 17-08-2010 22:58:00 ]
pi_85409824
Heb net Gunless gekeken, een beetje een B-film, maar wel vermakelijk.

7.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:25:45 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_85414149
Ballad
Japans. Historisch/Drama

Een jongetje uit de hedendaagse tijd komt opeens terecht in het Japan van een paar honderd jaar geleden, waar een oorlog op komst is tussen twee steden van verschillende dorpen. De prinses van het ene dorp zou uitgehuwelijkt worden aan de Warlord van het andere dorp om oorlog te voorkomen.

De ouders van het jongetje zijn ongerust en komen erachter waar hij zich bevindt en vinden een manier om hem acherna te gaan en voegen zich bij hun zoon in het verleden. De vader verteld over de toekomst en de vader van de prinses trekt de conclusie dat het geen zin heeft dat zijn dochter met de Warlord trouwt.

De Warlord komt erachter dat de prinses liever met haar jeugdliefde trouwt, ontsteekt in woede en valt het dorp aan.

Vreemde film maar er zit van alles wat in, humor, romantiek, gevechten. Ik vond hem wel leuk. Wel wat traag af en toe en een beetje amateuristisch tijdens de gevechten.

Link is niet van IMDB, daar stond een beetje weinig vermeld over de film.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:36:40 #19
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85414675
Transformers: Revenge Of The Fallen
Faster, bigger and better gaat voor deze sequel in ieder geval niet op. Bigger is het wel. Meer actie, meer Transformers (wat trouwens ook niet altijd goed is, want wat dachten de schrijvers toen ze die Twins in `t script schreven?) maar vooral veel meer overbodige scenes. Dat is hét grootste probleem: de film duurt met 149 minuten véél te lang. Daardoor is het zeker niet faster en better dan het origineel. Er hebben 4 editors aan de film gesleuteld maar dat is er niet aan af te zien. Er had minimaal een half uur afgemoeten om het geheel interessant te houden.
Dat gebeurd niet waardoor je op een gegeven moment toch een gevoel krijgt van "ok, nu is het wel klaar."
Redelijk entertaining, stoere actie scenes maar weer een sequel die het niet haalt bij het origineel.
Benieuwd wat Bay met het derde deel gaat doen...

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cifjer: 6,5/10
pi_85415539
The Wrestler
Een verhaal over het eind van de carriere van een professional-wrestler.
Normaal gesproken hou ik totaal niet van dit soort drama films, maar deze film vond ik fantastisch.
Mickey Rourke vervult zijn rol als gebroken worstelaar fantastisch, en de awards die hij hiermee gewonnen heeft zijn meer dan terecht. Een 9 :)
pi_85415872
Fractue



quote:
Op het moment dat Ted Crawford ontdekt dat zijn jonge vrouw vreemdgaat, plant hij de perfecte moord. Ted schiet haar koelbloedig neer, bekent openlijk wat hij heeft gedaan en na zijn arrestatie krijgt hotshot Willy Beachum de schijnbaar eenvoudige taak de veroordeling te regelen. Maar niets is zo simpel als het lijkt voor deze jonge officier van justitie: Crawford trekt zijn bekentenis in en dan blijkt pas dat er ondanks alles helemaal geen hard bewijs tegen hem is. Om geen gezichtsverlies te lijden en zijn overstap naar een prestigieus advocatenkantoor veilig te stellen, zal Willy dat bewijs toch op tafel moeten krijgen. In iedere, ogenschijnlijk vlekkeloze façade kan een barstje worden gevonden.
Goede film, zitten een paar leuke twists in.
En Anthony Hopkins _O_
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:38:16 #22
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85417637
Flickan som lekte med elden (The Girl Who Played with Fire/Millennium 2 - De vrouw die met vuur speelde) (2009, Zw, Daniel Alfredson)
In het tweede deel neemt Daniel Alfredson het regie stokje over van Niels Arden Oplev. Dat is een verlies. Hierdoor mist dit deel de sterke duistere onheilspellende regie van deel 1. Dit is extra jammer aangezien het plot van het tweede deel mij veel meer kon boeien. Vooral omdat de te onderzoeken zaak dit keer te doen had met Lisbeth zelf en niet alleen maar een irrelevant zijplotje is zoals in deel één.
cijfer: 7
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:38:43 #23
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_85427420
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 04:38 schreef Remco05 het volgende:
South Park: Bigger, Longer & Uncut (1999)

[ afbeelding ]

Vier kinderen nemen het op zich om de opkomende oorlog tussen Canada en Amerika te stoppen. Zelfs wanneer 1 van de kinderen het met de dood moet bekopen geven ze hun missie niet op. Een verhaal vol verlies, actie, en wonder. Een serenade naar kameraadschap, samenwerking, en vechten voor het goede doel. Een must-see voor iedereen.
Nog even een _O_ voor de laatste post uit het vorige topic haha.. Ik proestte toch wel even met mijn kopje thee.
pi_85429878
Red Dragon (hannibal)

Blijven leuke films :)

IMDb: 7,3
Ik: 7,3
pi_85430883
Centurion

Goedkope en weinig geïnspireerde kopie van gladiator die lekker wegkijkt. Imogen Poots speelt erin en dat heeft de hele film dragelijk voor mij gemaakt gezien ik wil dat zij mijn kroost gaat werpen.



O+ O+ O+

Voor de rest krijgt de film trouwens een 4,5
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')