abonnement Unibet Coolblue
pi_85364533
Ik moet een kamer verven voor iemand die extreem gevoelig is voor allerlei geuren en chemicalien, ze krijgt hier ernstige zenuwpijn van. Ik heb een bedrijf in Amerika gevonden wat een product maakt wat alle geur uit de verf verwijdert. Je kan het ook achteraf gebruiken (bij welke geur dan ook), dan bindt het zich op de een of andere manier aan de geurmoleculen, maakt deze zwaarder, zodat ze naar de grond zakken. Dus heb je geen (verf-) lucht en zal mijn vriendin geen last hebben.
Hartstikke leuk allemaal.... maar Fed-Ex rekent 120 dollar om het te versturen, dus ik vroeg me af of zo'n soort product ook in Europa te krijgen is. Het moet een puur natuur zijn. Iemand een idee?

En anders nog andere tips om verflucht te verwijderen? Ik heb de uien, koffie en azijn al eerder geprobeerd, hielp niet voldoende.....
pi_85364779
het raam openzetten en dagje laten doorluchten? Als het om normale latexverf gaat blijft die geur niet extreem lang hangen.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_85365441
Toen wij vanwege werkweek in het z-huis aan het verven waren hadden we ook speciale verf. Deze rook je ook niet. Ik weet alleen niet meer hoe deze heet. Het is wel watergedragen verf.
pi_85365538
Tsja,

Het heeft gewoon tijd nodig. Pas als alles uitgehard is (ofwel: alle vluchtige middelen zijn opgelost) dan is je verf geur weg.

En dat duurt nu eenmaal een tijd want het droogproces is helaas niet lineair. Dus veel luchten en geduld hebben (en voor zorgen dat het goed DROOG is, hoe vochtiger de lucht hoe langer het drogen duurt)
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:32:38 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85366769
Volgens mij is je benadering helemaal verkeerd.

Je gebruikt in jouw geval, neem ik even aan, verf op alkhydharsbasis.
Niet doen. Met de huidige regelgeving is het professionals verboden dit soort lakken binnen te gebruiken en mag er enkel nog met watergedragen lakke gewerkt worden.
Je hebt dan namelijk geen last van chemische dampen en de bijbehorende gezondheidsklachten.
Watergedragen lakken zijn bij de doorsnee dhz-er te verkrijgen, doe even navraag over de manier van ontvetten van het bestaande lakwerk.

Geen enkele reden dus om dure Amerikaanse rotzooi te importeren.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85383276
Wat error zegt.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_85410518
- watergedragen verf (sigma s2u werkt prettig)
- ventileren
- ventileren
- ventileren
- ventileren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')