abonnement Unibet Coolblue
pi_87968113
Ik heb een vraag en ik snap dat Deetch er soms wel eens mee werkte.
Tis werk-gerelateerd en ik kom er niet meer uit!

We hebben Excelsheets waarin medewerkers moeten rapporteren. Hierin zit een koppeling naar Exact Globe (financieel pakket).
Deze koppeling is vastgelegd in een Add-in. Deze bevindt zich bij alle gebruikers in C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Bilbio\EG2000.xla

Elke keer als een gebruiker deze werkmap opent, wijzigt Excel de locatie van de invoegtoepassing naar Office12\LIBRARY
Hierin zit geen .xla en dus snapt Excel er niks van.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Office10\Biblio aan vertrouwde locaties toegevoegd
- In Office12\LIBRARY .xla gekopieerd
- Gebruiker local admin gemaakt

Er zijn meerdere gebruikers die in de sheet werken en die hebben dit probleem niet. Ook bij hun staat het bestand in OFfice10\Biblio.

Iemand enig idee??

Deze persoon heeft hetzelfde probleem alleen is zijn koppeling ergens op het netwerk en niet op de doelPC zelf:
http://www.ms-news.net/f2(...)-vergee-4995470.html
pi_88018233
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:36 schreef M4a1 het volgende:
Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een leek ben wat betreft Excel. Misschien dat iemand hier al heel snel roept wat ik nodig heb:

Ik ben in een excelbestand enkele huizenprijzen aan het wegschrijven, en in een andere sheet verschillende hoogtes van een hypotheek en de bijbehorende maandlasten. Nu zou ik heel graag een cel op mijn main-"FINANCIËN" sheet willen hebben, waarmee excel op basis van de huisprijs van het gekozen huis, de juiste hypotheek selecteert, en vervolgens mij de maandelijke last van de hypotheek rapporteert.

Ik heb reeds een VLOOKUP in de main sheet waarmee ik financiën tegen elkaar afzet, en verschillende huizen kan selecteren, maar nu weet ik dus niet hoe ik een VLOOKUP doe waar een voorwaarde aan vast zit; namelijk de huis prijs.

Dus bvb, huis 1: kost ¤100.000, cel kijkt in sheet "hypotheken" welke hypotheekhoogte het dichtst dat bedrag benadert, en vervolgens uit die rij de kolom 'netto maandlasten' selecteert.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten uit te leggen... Als dit nog niet helder is licht ik het graag verder toe.

Alvast heel erg bedankt!! ^O^
Ik geef deze even een schopje, want ik heb hier echt een antwoord op nodig. Ik kom er zelf echt niet uit. :(
pi_88019016
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 09:14 schreef DaFan het volgende:
Ik heb een vraag en ik snap dat Deetch er soms wel eens mee werkte.
Tis werk-gerelateerd en ik kom er niet meer uit!

We hebben Excelsheets waarin medewerkers moeten rapporteren. Hierin zit een koppeling naar Exact Globe (financieel pakket).
Deze koppeling is vastgelegd in een Add-in. Deze bevindt zich bij alle gebruikers in C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Bilbio\EG2000.xla

Elke keer als een gebruiker deze werkmap opent, wijzigt Excel de locatie van de invoegtoepassing naar Office12\LIBRARY
Hierin zit geen .xla en dus snapt Excel er niks van.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Office10\Biblio aan vertrouwde locaties toegevoegd
- In Office12\LIBRARY .xla gekopieerd
- Gebruiker local admin gemaakt

Er zijn meerdere gebruikers die in de sheet werken en die hebben dit probleem niet. Ook bij hun staat het bestand in OFfice10\Biblio.

Iemand enig idee??

Deze persoon heeft hetzelfde probleem alleen is zijn koppeling ergens op het netwerk en niet op de doelPC zelf:
http://www.ms-news.net/f2(...)-vergee-4995470.html
Ik ben een dergelijk probleem nog niet tegengekomen.
Office2007 kijkt standaard naar je office12 map voor addins en als hij oude verwijzingen ziet zal hij die willen aanpassen want office weet precies wat jij wilt (NOT).

Als je de addin naar je office12 map kopieert moet je hem nog wel een keer op elke PC "activeren" door hem toe te voegen in je addins. De koppeling naar de addin van office10 moet je wel eerst verwijderen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_88019271
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:29 schreef M4a1 het volgende:

[..]


Ik geef deze even een schopje, want ik heb hier echt een antwoord op nodig. Ik kom er zelf echt niet uit. :(
Kan je een screenshot plaatsen?
pi_88019304
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:54 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik ben een dergelijk probleem nog niet tegengekomen.
Office2007 kijkt standaard naar je office12 map voor addins en als hij oude verwijzingen ziet zal hij die willen aanpassen want office weet precies wat jij wilt (NOT).

Als je de addin naar je office12 map kopieert moet je hem nog wel een keer op elke PC "activeren" door hem toe te voegen in je addins. De koppeling naar de addin van office10 moet je wel eerst verwijderen.
Ja zo'n vermoeden had ik dus al omdat er verschillende mensen in werken met verschillende Office versies.
Máár bij een andere collega is deze situatie ook van toepassing en daar is dit probleem nooit voorgekomen.
Ik zal nog wel even de Officeversies naast elkaar leggen.
pi_88019812
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:29 schreef M4a1 het volgende:

[..]


Ik geef deze even een schopje, want ik heb hier echt een antwoord op nodig. Ik kom er zelf echt niet uit. :(
Dan kun je toch gewoon een tweede Vlookup doen die op zoek gaat naar de hypotheek die het dichtst bij die waarde uit komt? Ik neem aan dat de waarde in een cel staat en de verschillende hyoptheken ook?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:49:27 #282
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_88062380
Ik hoop dat iemand in dit topic me kan helpen. Ik heb een excel-sheet met 3 kolommen en iets van 40.000 rijen. De sheet is gevuld met meetdata en ziet er als volgt uit:

• Kolom A: meetcode

• Kolom B: datum en tijd (metingen zijn uitgevoerd om de 15 minuten)

• Kolom C: Meetwaarden

Nu wil ik graag alle meetwaarden van bepaalde tijdstippen in een aparte kolom zetten. Dus bijvoorbeeld dat alle meetwaarden die om 11:15 uur zijn geregistreerd, in kolom D onder elkaar komen te staan.

Ik ben geen held met Basic-code en heb me al rot gezocht naar een kant- en klare macro, maar geen van allen geeft het gewenste resultaat. Iemand die hier een oplossing weet? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn :s)
pi_88063146
Hephaistos:
[Excel] Het grote Excel vragen topic #23

Hoop dat je dit kan toepassen op jouw vraag.
pi_88065652
Afhankelijk van hoe de datum/tijd in de cel staat.
Voeg tussen kolom B en C een nieuwe kolom in.
Zorg dat in de lege kolom de tijd komt (=mod(b1,1), dan opmaak als tijd)
Selecteer vervolgens cel A1 en voeg de filter optie in (data, filter)

Je bovenste regel wordt dan een pull down menu per item waarin je data kunt selecteren
Dan kun je als het goed is op tijd sorteren en daar dan de gegevens van gebruiken

Als je meer hulp nodig hebt hebben wij meer informatie nodig:
welke versie van excel (en welke taal)
hoe staat de datum tijd in de cel en wat voor opmaak heeft die cel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_88112062
Ik heb 1 excell sheet en 13 contract templates (waar een groot aantal merge velden in staan). Nu wil ik graag de Word templates beveiligen tegen "de gebruikers", zodat zij deze niet meer kunnen aanpassen.

Dit krijg ik niet voor elkaar door die merge (koppeling met de Excel sheet) die erop zit.

Iemand een idee?
pi_88122872
Krijg je een foutmelding of wil ie gewoon niet? En ik neem aan dat je geen 2007 gebruikt?

Probeer eens onder Tools - Option - General - Confirm conversions at open
uit te vinken?
pi_88291757
Ik probeer een formule in te voeren:

1=AANTALLEN.ALS($B$24:$U$24;">64";$B$24:$U$24;"<65")

Maar nu probeer ik voor 64 en 65 cellen in te voeren, omdat ik weet dat ik deze de aankomende weken nog 100 keer moet gaan veranderen.
Dat werkt alleen niet.

En wanneer ik deze formule sleep, veranderen de 64 en 65 ook niet mee. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Dus dat ik
1=AANTALLEN.ALS($B$24:$U$24" -groter dan cel- ";$B$24:$U$24;" -kleiner dan cel- ")
krijg en dat ik deze kan slepen, zodat ik een lange reeks kan maken.

Mijn dank is nu al groot!
  woensdag 3 november 2010 @ 17:34:50 #288
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_88293831
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Deetch het volgende:
Afhankelijk van hoe de datum/tijd in de cel staat.
Voeg tussen kolom B en C een nieuwe kolom in.
Zorg dat in de lege kolom de tijd komt (=mod(b1,1), dan opmaak als tijd)
Selecteer vervolgens cel A1 en voeg de filter optie in (data, filter)

Je bovenste regel wordt dan een pull down menu per item waarin je data kunt selecteren
Dan kun je als het goed is op tijd sorteren en daar dan de gegevens van gebruiken

Als je meer hulp nodig hebt hebben wij meer informatie nodig:
welke versie van excel (en welke taal)
hoe staat de datum tijd in de cel en wat voor opmaak heeft die cel.
Thanks, gelukt _O_
  woensdag 3 november 2010 @ 17:36:09 #289
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_88293875
quote:
5s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:38 schreef Merson het volgende:
Ik probeer een formule in te voeren:
[ code verwijderd ]

Maar nu probeer ik voor 64 en 65 cellen in te voeren, omdat ik weet dat ik deze de aankomende weken nog 100 keer moet gaan veranderen.
Dat werkt alleen niet.

En wanneer ik deze formule sleep, veranderen de 64 en 65 ook niet mee. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Dus dat ik
[ code verwijderd ]

krijg en dat ik deze kan slepen, zodat ik een lange reeks kan maken.

Mijn dank is nu al groot!
Probeer het eens zonder de "?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_88297024
quote:
5s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:38 schreef Merson het volgende:
Ik probeer een formule in te voeren:
[ code verwijderd ]

Maar nu probeer ik voor 64 en 65 cellen in te voeren, omdat ik weet dat ik deze de aankomende weken nog 100 keer moet gaan veranderen.
Dat werkt alleen niet.

En wanneer ik deze formule sleep, veranderen de 64 en 65 ook niet mee. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Dus dat ik
[ code verwijderd ]

krijg en dat ik deze kan slepen, zodat ik een lange reeks kan maken.

Mijn dank is nu al groot!
Eerste is ">" & cel (dus bv AANTALLEN.ALS(A1;">"&B2)
Je kan gewoon slepen als je voor B2 geen dollartekens gebruikt.
pi_88319106
Korte en ik denk makkelijke vraag voor jullie: Kun je ook een extra as invoegen in Excel? Ik heb gegevens met een andere eenheid wil dus een W-as (rechts van de grafiek) maken..

Gelukt toch gevonden

[ Bericht 13% gewijzigd door Reflectionne op 04-11-2010 11:19:33 ]
  donderdag 4 november 2010 @ 14:22:07 #292
593 sjak
Juffie Bloem
pi_88325862
Hallo wizzkids,
Enige tijd geleden hebben jullie mij geholpen om items vanuit een excelbestand in outlook te zetten. Dat werkt geweldig. Nu wil ik het nog iets leuker maken, ik wil de toegevoegde items categoriseren zodat ze een kleur krijgen. Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden. Daarnaast zou het me ook erg helpen als ik een melding kan krijgen dat een afspraak er al in staat, ik weet alleen niet of dat mogelijk is.

Kunnen jullie me misschien helpen? In de spoiler de macro zoals ik 'm nu gebruik.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
Option Explicit

Sub SetAppt()

    Dim Dtedatum As String
    Dim DteStartTijd As Date
    Dim DteEindTijd As Date
    Dim StrLocatie As String
    Dim StrDescription As String

    Dim olApp As Outlook.Application
    Dim olApt As AppointmentItem
    
    Dim i As Long
    
    i = 2                                                                    'startij

    Set olApp = New Outlook.Application
    Do While ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 1) <> ""
'Date = Format(itm.Start, "mm.dd.yyyy")
'Time = Format(itm.Start, "hh.nn.ss")
        Dtedatum = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 2))
        DteStartTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 3))
        DteEindTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 5))
        StrLocatie = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 7))
        StrDescription = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 8))

        Set olApt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem)
        
        With olApt
        
            .Start = Dtedatum & " " & DteStartTijd
            .End = Dtedatum & " " & DteEindTijd
            .Subject = StrDescription
            .Location = StrLocatie
            .Body = ""
            .BusyStatus = olBusy
            .ReminderMinutesBeforeStart = 120                                'minuten voordat reminder
            .ReminderSet = True                                              'reminder ja/nee
            .Save
        End With

        Set olApt = Nothing
        i = i + 1
    Loop
    Set olApp = Nothing

End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()
    If MsgBox("STAAT OUTLOOK OPEN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then
        If MsgBox("DOORGAAN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then Call SetAppt
    End If
End Sub


[ Bericht 52% gewijzigd door sjak op 04-11-2010 16:34:39 ]
Lekker douchen!
pi_88329809
waarom in de spoiler en niet tussen code-tags?

Op basis waarvan wil je de items categoriseren?
Wil je een keuze menu?

In onderstaand forum staat een flinke macro in. Post van CVhuis van 5 maart 2009 12:30.
In de code van "Private Sub RescheduledAppt" wordt label kleur genoemd.
http://www.helpmij.nl/for(...)-naar-outlook-agenda

in de help van outlook 2007 staat iets over category color property (zoeken op category)

[ Bericht 4% gewijzigd door Deetch op 04-11-2010 16:40:48 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 4 november 2010 @ 16:33:53 #294
593 sjak
Juffie Bloem
pi_88330825
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:10 schreef Deetch het volgende:
waarom in de spoiler en niet tussen code-tags?

Ehh, omdat ik een digibeet ben ;)
Ik zal het wel even aanpassen. De rest lees ik later, dank in ieder geval!
Lekker douchen!
  donderdag 4 november 2010 @ 16:52:07 #295
593 sjak
Juffie Bloem
pi_88331604
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:10 schreef Deetch het volgende:

Op basis waarvan wil je de items categoriseren?
Wil je een keuze menu?

Een keuze menu is eigenlijk wel een heel goede optie. Iemand kan dan zelf bepalen welke kleur hij de nieuwste afspraken wil geven. Dit zodat je kan zien welke afspraken nieuw in je agenda zijn en welke er al stonden. Afspraken verwijderen vind ik wat eng omdat niet alle afspraken die je hebt in de excelsheet komen te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 04-11-2010 17:00:59 ]
Lekker douchen!
pi_88441428
Ik ben al een tijdje bezig met het schrijven van logboeken voor mij stage. Nu kwam ik tot de conclusie dat het in Word er best lelijk uit ziet, en heb daarom besloten om in Excel mijn logboek weer opnieuw te maken alleen dan wat mooier en overzichtelijker.

Nu heb ik zelf wat lopen prutsen maar ik krijg geen mooie overzichtelijke tabel, heeft iemand een sjabloon voor weekverslagen?
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_88492091
Iemand enig idee hoe ik een wachtwoord kan uitschakelen in de engelse versie van excel 2007?
thnx vast!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88492837
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:45 schreef Ml-etje het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een wachtwoord kan uitschakelen in de engelse versie van excel 2007?
thnx vast!
Als je het wachtwoord weet:
Ga naar tabblad Review - Protect workbook - en dan onder Restrict editing uitvinken.
Als je het ww niet weet...jammer maar helaas.
pi_88493739
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 21:56 schreef DaFan het volgende:

[..]

Als je het wachtwoord weet:
Ga naar tabblad Review - Protect workbook - en dan onder Restrict editing uitvinken.
Als je het ww niet weet...jammer maar helaas.
Ik weet het :Y Thnx!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 8 november 2010 @ 23:12:30 #300
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_88497264
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:50 schreef FruitenCo het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met het schrijven van logboeken voor mij stage. Nu kwam ik tot de conclusie dat het in Word er best lelijk uit ziet, en heb daarom besloten om in Excel mijn logboek weer opnieuw te maken alleen dan wat mooier en overzichtelijker.

Nu heb ik zelf wat lopen prutsen maar ik krijg geen mooie overzichtelijke tabel, heeft iemand een sjabloon voor weekverslagen?
Excel is voor berekeningen/functies/formules, Word is voor teksverwerking. Tabellen kan je gebruiken om je tekst op te maken.

Zolang je niets hoeft te berekenen zou ik lekker bij Word blijven!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')