abonnement Unibet Coolblue
pi_86347434
Er staat nu op OvIB een reportage met meer foto's en informatie. Ik vind die schermpjes op dashboard wel erg mooi. En dat beeldscherm geeft haarscherpe beelden van beelden uit de bus. Maar dat kan optioneel / niet standaard zijn natuurlijk.
pi_86371457
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:37 schreef BeefRWijker het volgende:
Waar leidt je dat uit af?
Uit deze foto van de nieuwe Futura:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67074765.html
pi_86377496
Volgens mij is de bolle kop het enige wat typerend is. En die komt dus ook in dit ontwerp terug. Andere elementen zoals lichten zijn al verschillend per generatie, dus dat wil ik niet typerend noemen.
pi_86383504
Ik moet toegeven dat dat lullige kinnetje toch wel verdwenen is, maar dat dat was het ook al eerder.

Overigens, als een nieuwe bus genaamd Futura er niet uitziet als een (huidige) Futura wil dat niet zeggen dat de (huidige) Futura is afgeschaft. Netzomin dat de nieuwste Citea (ex-Ambassador) betekent dat de (huidige) Citea is afgeschaft. Het is een verzamel naam met daaronder verschillende types die hun eigen verschijningsvorm zullen hebben. Zo zullen er ongetwijfeld ook Futura's van Jonckheere en van Berkhof zijn.

Zo te zien is de bus van hierboven een Bova Magiq.

[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 13-09-2010 19:39:54 ]
Beef R. Wijker
pi_86389726
Website VDL Bus & Coach is in onderhoud, dus ik denk dat we een vernieuwde website met het vernieuwde productenaanbod kunnen verwachten.
pi_86391696
Dat dacht ik ook maar die van Berkhof en Bova zijn nog wel online.
Beef R. Wijker
pi_86403010
Hier wat plaatjes van enkele BBA Citaro's die een tijdje in Rabat rijden/gereden hebben;



  Spellchecker maandag 13 september 2010 @ 23:22:48 #133
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_86405341
Aah, Citaro's _O_
Tevens -purist.
pi_86406994
Op de website van het BRU is het definitieve aanbestedingsdocument te lezen van de concessie Utrecht.

In eerste instantie werd erover gesproken dat er naast de huidige vloot van 140 gele Ambassadors en 11 gelede Citaro's er nog eens 200 gelede hybride bussen bijkomen. Uit de aanbesteding blijkt dat het iets anders wordt: er komen
- 5 minibussen, ingericht voor het vervoer van 8 personen
- 4 midibussen, ingericht voor het vervoer van minimaal 15 personen, maximaal
2 meter breed en 8 meter lang
- 33 standaardbussen B, maximaal 13 meter lang (hybrid)
- 139 gelede bussen B, maximaal 19 meter lang (hybrid)
- 37 dubbelgelede bussen, maximaal 25 meter lang (hybrid)

Dat zijn dus in totaal geen 200, maar 218 bussen. Omdat de lengtes verschillen, heb ik de toename van het aantal bussen uitgedrukt in meters. De huidige GVU-vloot is ongeveer 2700 meter lang. Deze oude vloot wordt vervangen door een busrij van maximaal 4050 meter lang ^O^ . Dat is een toename van 50%.

Reken je de huidige gele bussen ook mee, dan neemt de hoeveelheid "bus" in de regio Utrecht toe met 29%.
pi_86408817
Goh, het hele Van Hool-wagenpark van de GVU gaat dus vervangen worden, inclusief de dubbelgeledes. Ben benieuwd waar ze dan terecht zullen komen. Levert Van Hool al hybride AGG300's? Anders wordt het dat dubbelgelede HESS-ding dat een paar jaar geleden op proef in Utrecht heeft gereden.
pi_86409789
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:46 schreef BastiaanL het volgende:
Goh, het hele Van Hool-wagenpark van de GVU gaat dus vervangen worden, inclusief de dubbelgeledes. Ben benieuwd waar ze dan terecht zullen komen. Levert Van Hool al hybride AGG300's? Anders wordt het dat dubbelgelede HESS-ding dat een paar jaar geleden op proef in Utrecht heeft gereden.
Een kleine kanttekening van mijzelf; in plaats van dubbelgeledes kunnen er ook wagens komen met een vergelijkbare capaciteit. Het zouden dus ook capacity's kunnen worden.
  dinsdag 14 september 2010 @ 09:42:33 #137
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_86412500
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:49 schreef Bitlord het volgende:

[..]Het zouden dus ook capacity's kunnen worden.
of deze:


ook in utrecht:

die chauffeursstoel :')

de nieuwe volvo 9700 rijdt al rond in zweden:

:9~
pi_86414104
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:42 schreef Gnittoo het volgende:
de nieuwe volvo 9700 rijdt al rond in zweden:
8900 ;)
9700 is een reisbus.
pi_86414186
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 01:49 schreef Bitlord het volgende:Een kleine kanttekening van mijzelf; in plaats van dubbelgeledes kunnen er ook wagens komen met een vergelijkbare capaciteit. Het zouden dus ook capacity's kunnen worden.
Maar een Capacity / Citaro GL of Lion's City GXL is niet vergelijkbaar met een dubbelgelede bus. Net als dat een normale drie-assige bus niet vergelijkbaar is met een gelede bus.
  dinsdag 14 september 2010 @ 11:32:26 #140
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_86415200
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:51 schreef BastiaanL het volgende:

[..]

8900 ;)
9700 is een reisbus.
opvolger van de 8700 in ieder geval.
  dinsdag 14 september 2010 @ 11:45:51 #141
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_86415588
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 02:34 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Kennelijk. Zullen de chauffeurs wel fijn vinden. Zijn ze hier in Utrecht toch wat anders in: met de nieuwe concessie staat op het draaien van radio in de bus door een chauffeur een boete van 500 euro, net zoals mobiel bellen (handsfree of niet).
quote:
12.7 Roken/muziek
In de voertuigen mag nooit gerookt worden door het personeel en passagiers.

Tijdens de uitvoering van de dienstregeling mag door het personeel niet (mobiel) gebeld worden
behoudens bij noodsituaties (ongevallen, onwel worden van een reiziger, enz.). Ook mag tijdens
het uitvoeren van de dienstregeling geen radio of muziek afgespeeld worden of ten gehore worden
gebracht door de bestuurders van de voertuigen en servicemedewerkers. Muziek afluisteren
of telefoongesprekken voeren via een koptelefoon of via de zogenaamde “oortjes” of andere
middelen is ook niet toegestaan. Ook het dragen van de zogenaamde “oortjes” tijdens de uitvoering,
zonder dat er geluisterd wordt naar muziek of getelefoneerd, is verboden.
In geval van een constatering door de concessieverlener of gegronde klachten van de reizigers
wordt dit gesanctioneerd met een boete van ¤ 1.000,= per keer.
pi_86418879
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:55 schreef BastiaanL het volgende:

[..]

Maar een Capacity / Citaro GL of Lion's City GXL is niet vergelijkbaar met een dubbelgelede bus. Net als dat een normale drie-assige bus niet vergelijkbaar is met een gelede bus.
In vergelijking met de Van Hool AGG300 heeft een Capacity een veel betere indeling. De motor neemt minder ruimte in (die zit achterin, er zitten mensen op) en ook zijn er zittingen op de banden. Hierdoor ligt de capaciteit vrijwel gelijk met die van een Van Hool.
pi_86418925
Ik had zelf trouwens al eens deze Photoshop gemaakt:

pi_86420749

Merk en type: Leyland Verheul
Eigenaar: Stichting Veteraan Autobussen
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Stroe
Datum: 11 september 2010


we hadden een stand op het transmobiel jubileumfeest dit weekend, en achter ons stonden de bussen :)
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:54:13 #145
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86430140
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:42 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

of deze:
[ afbeelding ]
De Lion's City GXL is uit het programma genomen.
pi_86432656
Volgens mij is (zijn) er alleen maar (een) demo('s) van gemaakt. Ik kan alleen een ouder model ervan terug vinden in een of ander oosteuropees land.
Beef R. Wijker
pi_86509677
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:42 schreef Gnittoo het volgende:


ook in utrecht:
[ afbeelding ]
die chauffeursstoel :')

Een Voith in een elektrische melkkar?
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 september 2010 @ 12:59:41 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86533295
En weer een Ramba die met brandschade afgevoerd zal gaan worden: http://www.nu.nl/binnenla(...)hemse-stadsbus-.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86546340
Die was in wijde omtrek te zien :P

http://www.gelderlander.n(...)usbrand_1583396b.jpg
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 september 2010 @ 19:12:09 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86546798
Het was iig niet de enige Ramba met problemen. De 8207 maakte zich vanmiddag op voor een tochtje op lijn 60 naar Holwerd, maar de deuren hadden er geen zin in. Sjoof handmatig de deuren openen en sluiten, maar de deuren bleven niet meewerken, dus hij heeft ze handmatig gesloten en is met bus en al weer de buffer van Leeuwarden op gereden.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')