abonnement Unibet Coolblue
pi_85703169
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 07:40 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

[.].
quote:
Nu dan rijden er ook gewone gelede stadsbussen en zelfs gelede streekbussen op.
Daar zit ook nog verschil tussen? En wat is "gewoon"?
Beef R. Wijker
pi_85703365
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

Daar zit ook nog verschil tussen? En wat is "gewoon"?
Gewoon is in rood/grijze kleurstelling.
De P+R bussen zien er zo uit:



En de stadsbussen hebben klapdeuren en een dubbele voordeur en de streekbussen hebben zwenk/zwaaideuren en een enkelbladsvoordeur.
En qua zitplaatsen zit er verschil in.
pi_85749347
En de eerste brievenbus in dit topic:


Een product van de firma met de welluidende naam Koets-uhh-niets!

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 27-08-2010 17:17:50 ]
Beef R. Wijker
pi_85753310
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:13 schreef BeefRWijker het volgende:
En de eerste brievenbus in dit topic:
[ afbeelding ]

Een produkt van de firma met de welsprekende naam Koets-uhh-niets!
Laat me raden: dat ding is getekend door het zoontje van de ontwerper. :')
pi_85754835
de ontwerper heeft iig zn lineaal goed gebruikt!

Zal wel balen de de 1e 2 generaties Daily niet meer in productie zijn, die neus had beter gepast...
pi_85754965
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 00:10 schreef Alexxxxx het volgende:
de ontwerper heeft iig zn lineaal goed gebruikt!

Zal wel balen de de 1e 2 generaties Daily niet meer in productie zijn, die neus had beter gepast...
Afgezien van de neus tekende ik de bussen zo toen ik op de kleuterschool zat. :')
pi_85756369
bussenliefhebbers opgelet!

zondag a.s bussenfestival in Dalfsen!
(link)

nee, niet heel bijzonder natuurlijk maar toch ff kijken :P
pi_85782154
Heb het afgelopen week met eigen ogen mogen aanschouwen; de Metrobus in Istanbul. Een stuk of 250 Mercedes-Benz Capacity's en Nederlandse dubbelgelede Phileassen rijden elke paar seconde op een speciale busbaan in het midden van een snelweg. Een half miljoen mensen per dag, iedere dag.

De Nederlandse Phileassen rijden op een versterkingslijn (lijn 34T) van de hoofdlijn 34/34A

Hier een linkje naar het album op Busfoto.nl met een stuk of 70 foto's van deze wagens. Om een indruk te geven hoeveel bussen er rijden, in één richting passeerden mij op een rustig deel van het traject (waar alleen lijn 34 komt en niet 34A) een bus om 9:52:30, 9:52:38, 9:53:19 en 9:53:24.

Binnenkort upload ik de trajectvideo van het gehele traject dat ik heb gefilmd.
pi_85782875
was mooi werk, die APTSjes

mooie platen! _O_ moet echt ook nog eens die kant op o foto's te maken... en volgend jaar krijg ik waarschijnlijk een Turkse kennis over de vloer die hier foto's komt maken :D
pi_85786399
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:52 schreef Bitlord het volgende:
Heb het afgelopen week met eigen ogen mogen aanschouwen; de Metrobus in Istanbul. Een stuk of 250 Mercedes-Benz Capacity's
Capacity's zijn Cool ! :Y
pi_85787683
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:40 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Capacity's zijn Cool ! :Y
Inderdaad, maar "onze" wagens ook! Naar aanleiding van klachten die ik op internet had gelezen over het beperkte vermogen van de Phileassen heb ik tijdens de rit gekeken naar de snelheidsmeter toen heuvelopwaarts werd gereden. Zowel bij de CapaCitys als Phileassen lopen de snelheden terug met ongeveer 10/15 km/h (van 60>45, 70>55)

Hieronder nog een leuk plaatje: 6 wagens van de Metrobus (als versterkingsbus is ook nog een groene CitaroG te zien van de reguliere stadsbusdienst). Over het viaduct rijden twee tramstellen ex-Keulen als lijn 2 bij Zeytinburnu. Lijn 2 is eigenlijk de verlenging van stadslijn 1 richting de buitenwijk. Op lijn 1 rijden echter al lagevloertrams, op lijn 2 binnenkort).

pi_85790311
goede foto. Je ziet diepte, hoogte, en alles even scherp. Goede camera gebruikt dus
pi_85797263
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom in GVU (4)922. U wilt betalen voor uw rit? Helaas, dat mag niet :N

[ afbeelding ]
Hier in Amsterdam maak ik ook regelmatig mee dat die apparaten buiten gebruik zijn. Vandaag stapte ik in bij het beginpunt van lijn 36 en waarschijnlijk duurt het even voordat die dingen opstarten want er zat geen leven in. Iedereen stapte dus de bus in zonder in te checken en ik dus ook. Aangezien het aardig druk was kwam er meteen iemand naast me zitten waardoor ik ook niet de kans had om later in te checken, terwijl de apparaten twee haltes later het weer gewoon deden. Dus als er controle zou komen is dat zeker geen goed excuus om zwart te rijden? Echt een waardeloos systeem.

Overigens was het een korte Mercedes Citaro (waar er maar een stuk of 2 van zijn geloof ik) en de chauffeur wist kennelijk niet goed hoe de bus werkte. Bij het beginpunt kreeg 'ie de voordeuren met veel moeite dicht. Er zitten twee deuren in en wanneer de linker dicht klapte deed de rechter het tegenovergestelde en zo ging het even verder. Een paar haltes verder weer dezelfde problemen maar toen ze eenmaal gesloten waren wilde de bus ook niet meer vooruit op de een of andere manier dus dat duurde ook weer een paar minuten. :P En als kers op de slagroomtaart was er ook nog eens een omleiding vanwege een gaslek. De bus moest daardoor een route rijden door veel te krappe straatjes met drempels (waarbij de bus een keer met de achterkant de grond raakte) en schoolgaande kinderen.
Tok.
pi_85798809
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:56 schreef marcel.nl het volgende:
goede foto. Je ziet diepte, hoogte, en alles even scherp. Goede camera gebruikt dus
Eos500D ^O^ . Lens zou beter kunnen, maar ik ben erg gehecht aan een variabel zoombereik.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:58:56 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85802188
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 02:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Hier in Amsterdam maak ik ook regelmatig mee dat die apparaten buiten gebruik zijn. Vandaag stapte ik in bij het beginpunt van lijn 36 en waarschijnlijk duurt het even voordat die dingen opstarten want er zat geen leven in. Iedereen stapte dus de bus in zonder in te checken en ik dus ook. Aangezien het aardig druk was kwam er meteen iemand naast me zitten waardoor ik ook niet de kans had om later in te checken, terwijl de apparaten twee haltes later het weer gewoon deden. Dus als er controle zou komen is dat zeker geen goed excuus om zwart te rijden? Echt een waardeloos systeem.
Volgens mij als de sjoof zich afmeldt doet de apparatuur het niet meer. De nieuwe moet zich aanmelden en dan met een aparte handeling de chipkaartapparatuur weer inschakelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85821967
Heren,
hieronder een negental videos die samen een trajectvideo vormen van de gehele Metrobus in Istanbul (zie kaartje, gele lijn). Een kleine 40 kilometer in totaal. Zie de honderden Capacitys langsrijden, aangevuld met enkele Phileassen in het begin (die gingen naar binnen, de spits was afgelopen). Deel 1 is wat onscherp, de camera stond op manuele scherpstelling. Interessant is hoe voertuigen elkaar inhalen terwijl er met bussen met rechtse besturing links wordt gereden. Zie hiervoor het einde van deel 1.

Het filmen is niet altijd even goed gelukt; niet alleen stonden er af en toe mensen in beeld, ook moest het onopvallend gebeuren, daar filmen/fotograferen daar niet is toegestaan, dit actief wordt bestreden en ik met alleen de engelse taal geen weerwoord heb.

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
pi_85825308
Bedankt voor de filmpjes. Echt bizar :D Zoveel bussen als daar rijden. Als ze dat nu eens op drukke trajecten als lijn 12 zouden doen of in plaats van een tram door Groningen. Of een upgrade van een Zuidtangent, of een baan van Bijlmer naar Sloterdijk; Werkt perfect. Ik vind het beter dan metro en al zeker beter dan tram.
Het is ook een heel afgesloten systeem zo te zien met toegangspoortjes ?

Wat ook leuk is dat je op de parallelbaan links van de snelweg de gewone bussen ook ziet rijden.
Nogmaals dank
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:48:24 #43
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_85830808
capacity :9~




bratislava
pi_85833377
Waarom rijden zullke mooie bussen altijd in van die tweede wereld landen.... .
  Spellchecker zondag 29 augustus 2010 @ 16:45:32 #45
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_85837368
Even tussen het CapaCitygeweld door: om een uur of 14:30 is Ambassador 8370 vanuit Deventer over komen waaien. Die rijdt dus vanaf heden door Fryslân.

Einde mededeling.
Tevens -purist.
  Spellchecker zondag 29 augustus 2010 @ 16:46:48 #46
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_85837419
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:04 schreef marcel.nl het volgende:
Waarom rijden zullke mooie bussen altijd in van die tweede wereld landen.... .
Hier worden ze gejat door turken.
Tevens -purist.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 29 augustus 2010 @ 17:15:42 #47
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_85838610
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 00:47 schreef FlorentijnH het volgende:
bussenliefhebbers opgelet!

zondag a.s bussenfestival in Dalfsen!
(link)

nee, niet heel bijzonder natuurlijk maar toch ff kijken :P
Als het weer zo blijft ga ik er morgen gebruik van maken :+
pi_85838701
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 07:50 schreef marcel.nl het volgende:

Het is ook een heel afgesloten systeem zo te zien met toegangspoortjes ?

Wat ook leuk is dat je op de parallelbaan links van de snelweg de gewone bussen ook ziet rijden.
Nogmaals dank
In tegenstelling wat op internet vermeld staat, zijn vrijwel alle haltes met poortjes afgesloten. Alleen aan het einde zijn enkele haltes bepoort en bemenst. Hierdoor hoeft de bus niet langer te halteren dan nodig. Voor de voorgenoemde enkele haltes is een ontwaarder bij de chauffeur geplaatst, een soort OV-chipkaart maar dan met een soort sleutel.

De normale buslijnen rijden gewoon over de snelweg, maar dit zijn er slechts enkele. Met de introductie van Metrobus zijn enkele honderden lijnen opgeheven of ingekort tot feederlijn.

Als in Istanbul overigens zou voldoen aan de Nederlandse normen met zitplaatskansen zou er trouwens elke 10 seconde een bus moeten rijden. Al met al lijkt het duidelijk dat een metrolijn beter zou voldoen. Kijk ook maar eens hoeveel mensen de drukste metrolijn van Parijs per dag vervoert, dat zijn er evenveel als deze lijn.
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:50:24 #49
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_85843773
Ik zag een keer op het NOS journaal een filmpje van een natuurramp in een of ander afrikaans land, en daar reed een bus rond met COEVORDEN erop :') Hoe kan dat
pi_85846633
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:50 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik zag een keer op het NOS journaal een filmpje van een natuurramp in een of ander afrikaans land, en daar reed een bus rond met COEVORDEN erop :') Hoe kan dat
Dat kan doordat veel gebruikte nederlandse bussen naar buitenland worden geëxporteerd :)
of omdat in dat zelfde afrikaanse land ook een plaats Coevorden ligt 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')