quote:
Daar zit ook nog verschil tussen? En wat is "gewoon"?quote:Nu dan rijden er ook gewone gelede stadsbussen en zelfs gelede streekbussen op.
Gewoon is in rood/grijze kleurstelling.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Daar zit ook nog verschil tussen? En wat is "gewoon"?
Laat me raden: dat ding is getekend door het zoontje van de ontwerper.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:13 schreef BeefRWijker het volgende:
En de eerste brievenbus in dit topic:
[ afbeelding ]
Een produkt van de firma met de welsprekende naam Koets-uhh-niets!
Afgezien van de neus tekende ik de bussen zo toen ik op de kleuterschool zat.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:10 schreef Alexxxxx het volgende:
de ontwerper heeft iig zn lineaal goed gebruikt!
Zal wel balen de de 1e 2 generaties Daily niet meer in productie zijn, die neus had beter gepast...
Capacity's zijn Cool !quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:52 schreef Bitlord het volgende:
Heb het afgelopen week met eigen ogen mogen aanschouwen; de Metrobus in Istanbul. Een stuk of 250 Mercedes-Benz Capacity's
Inderdaad, maar "onze" wagens ook! Naar aanleiding van klachten die ik op internet had gelezen over het beperkte vermogen van de Phileassen heb ik tijdens de rit gekeken naar de snelheidsmeter toen heuvelopwaarts werd gereden. Zowel bij de CapaCitys als Phileassen lopen de snelheden terug met ongeveer 10/15 km/h (van 60>45, 70>55)quote:
Hier in Amsterdam maak ik ook regelmatig mee dat die apparaten buiten gebruik zijn. Vandaag stapte ik in bij het beginpunt van lijn 36 en waarschijnlijk duurt het even voordat die dingen opstarten want er zat geen leven in. Iedereen stapte dus de bus in zonder in te checken en ik dus ook. Aangezien het aardig druk was kwam er meteen iemand naast me zitten waardoor ik ook niet de kans had om later in te checken, terwijl de apparaten twee haltes later het weer gewoon deden. Dus als er controle zou komen is dat zeker geen goed excuus om zwart te rijden? Echt een waardeloos systeem.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom in GVU (4)922. U wilt betalen voor uw rit? Helaas, dat mag niet
[ afbeelding ]
Eos500D . Lens zou beter kunnen, maar ik ben erg gehecht aan een variabel zoombereik.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:56 schreef marcel.nl het volgende:
goede foto. Je ziet diepte, hoogte, en alles even scherp. Goede camera gebruikt dus
Volgens mij als de sjoof zich afmeldt doet de apparatuur het niet meer. De nieuwe moet zich aanmelden en dan met een aparte handeling de chipkaartapparatuur weer inschakelen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 02:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam maak ik ook regelmatig mee dat die apparaten buiten gebruik zijn. Vandaag stapte ik in bij het beginpunt van lijn 36 en waarschijnlijk duurt het even voordat die dingen opstarten want er zat geen leven in. Iedereen stapte dus de bus in zonder in te checken en ik dus ook. Aangezien het aardig druk was kwam er meteen iemand naast me zitten waardoor ik ook niet de kans had om later in te checken, terwijl de apparaten twee haltes later het weer gewoon deden. Dus als er controle zou komen is dat zeker geen goed excuus om zwart te rijden? Echt een waardeloos systeem.
Hier worden ze gejat door turken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:04 schreef marcel.nl het volgende:
Waarom rijden zullke mooie bussen altijd in van die tweede wereld landen.... .
Als het weer zo blijft ga ik er morgen gebruik van makenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:47 schreef FlorentijnH het volgende:
bussenliefhebbers opgelet!
zondag a.s bussenfestival in Dalfsen!
(link)
nee, niet heel bijzonder natuurlijk maar toch ff kijken
In tegenstelling wat op internet vermeld staat, zijn vrijwel alle haltes met poortjes afgesloten. Alleen aan het einde zijn enkele haltes bepoort en bemenst. Hierdoor hoeft de bus niet langer te halteren dan nodig. Voor de voorgenoemde enkele haltes is een ontwaarder bij de chauffeur geplaatst, een soort OV-chipkaart maar dan met een soort sleutel.quote:Op zondag 29 augustus 2010 07:50 schreef marcel.nl het volgende:
Het is ook een heel afgesloten systeem zo te zien met toegangspoortjes ?
Wat ook leuk is dat je op de parallelbaan links van de snelweg de gewone bussen ook ziet rijden.
Nogmaals dank
Dat kan doordat veel gebruikte nederlandse bussen naar buitenland worden geëxporteerdquote:Op zondag 29 augustus 2010 19:50 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik zag een keer op het NOS journaal een filmpje van een natuurramp in een of ander afrikaans land, en daar reed een bus rond met COEVORDEN erop Hoe kan dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |