Daarom is die bus dus bijzonder om hier te postenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Canada? Styling doet Canadees an, maar ik dacht dat alle Canadese bussen een fietsenrek voorop hadden?
bevertje is een alliancefapper, dat was reeds bekend.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:26 schreef Isambard het volgende:
Hij heeft een klein beetje iets weg van een Nederlandse bus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Ik reed gistermiddag over de a1 en zag heel veel bussen staan. Het was tussen Hamburg en Bremen, dit moet hem toch wel zijn. Misschien dat ze iets verderop voorbij dat nieuwe scherm dan een terrein hebben ?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:30 schreef Alexxxxx het volgende:
er is toch net een heel groot geluidsscherm vóór alga geplaatst, zodat jeniks meer kunt zien?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:31 schreef marcel.nl het volgende:
Vandaag gratis gebust door Groningen en Drenthe. Het zijn allemaal wel mooie bussen, ik heb 3 versies gehad.
Is dat niet eerder andersom?quote:Standaard streekversie citaro, stadsversie citaro
Voor de niet postbodes onder ons: Die lijn 22 is blijkbaar speciaal?quote:en stadsversie geleed op de lijn 22. Maar die laatste was wel een gewone rood/zilvere bus. Er reden sowiezo van allerlei bussen op die 22; een aantal blauwe, maar meer gelede stadsbussen, maar zelfs streekbussen (met oranje lichtbak en ene deur voor).
Is de P+R Citybus en die zijn normaliter blauw. Waren voorheen bij Arriva die gelede manbussen die reden op gas.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Voor de niet postbodes onder ons: Die lijn 22 is blijkbaar speciaal?
Qbuzz doet niet echt moeilijk qua materieelverdeling. Ik zie vaak genoeg stadsmateriaal op streek en omgekeerd.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 07:40 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Is de P+R Citybus en die zijn normaliter blauw. Waren voorheen bij Arriva die gelede manbussen die reden op gas.
Nu dan rijden er ook gewone gelede stadsbussen en zelfs gelede streekbussen op.
quote:
Daar zit ook nog verschil tussen? En wat is "gewoon"?quote:Nu dan rijden er ook gewone gelede stadsbussen en zelfs gelede streekbussen op.
Gewoon is in rood/grijze kleurstelling.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Daar zit ook nog verschil tussen? En wat is "gewoon"?
Laat me raden: dat ding is getekend door het zoontje van de ontwerper.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:13 schreef BeefRWijker het volgende:
En de eerste brievenbus in dit topic:
[ afbeelding ]
Een produkt van de firma met de welsprekende naam Koets-uhh-niets!
Afgezien van de neus tekende ik de bussen zo toen ik op de kleuterschool zat.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:10 schreef Alexxxxx het volgende:
de ontwerper heeft iig zn lineaal goed gebruikt!
Zal wel balen de de 1e 2 generaties Daily niet meer in productie zijn, die neus had beter gepast...
Capacity's zijn Cool !quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:52 schreef Bitlord het volgende:
Heb het afgelopen week met eigen ogen mogen aanschouwen; de Metrobus in Istanbul. Een stuk of 250 Mercedes-Benz Capacity's
Inderdaad, maar "onze" wagens ook! Naar aanleiding van klachten die ik op internet had gelezen over het beperkte vermogen van de Phileassen heb ik tijdens de rit gekeken naar de snelheidsmeter toen heuvelopwaarts werd gereden. Zowel bij de CapaCitys als Phileassen lopen de snelheden terug met ongeveer 10/15 km/h (van 60>45, 70>55)quote:
Hier in Amsterdam maak ik ook regelmatig mee dat die apparaten buiten gebruik zijn. Vandaag stapte ik in bij het beginpunt van lijn 36 en waarschijnlijk duurt het even voordat die dingen opstarten want er zat geen leven in. Iedereen stapte dus de bus in zonder in te checken en ik dus ook. Aangezien het aardig druk was kwam er meteen iemand naast me zitten waardoor ik ook niet de kans had om later in te checken, terwijl de apparaten twee haltes later het weer gewoon deden. Dus als er controle zou komen is dat zeker geen goed excuus om zwart te rijden? Echt een waardeloos systeem.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom in GVU (4)922. U wilt betalen voor uw rit? Helaas, dat mag niet
[ afbeelding ]
Eos500D . Lens zou beter kunnen, maar ik ben erg gehecht aan een variabel zoombereik.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:56 schreef marcel.nl het volgende:
goede foto. Je ziet diepte, hoogte, en alles even scherp. Goede camera gebruikt dus
Volgens mij als de sjoof zich afmeldt doet de apparatuur het niet meer. De nieuwe moet zich aanmelden en dan met een aparte handeling de chipkaartapparatuur weer inschakelen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 02:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam maak ik ook regelmatig mee dat die apparaten buiten gebruik zijn. Vandaag stapte ik in bij het beginpunt van lijn 36 en waarschijnlijk duurt het even voordat die dingen opstarten want er zat geen leven in. Iedereen stapte dus de bus in zonder in te checken en ik dus ook. Aangezien het aardig druk was kwam er meteen iemand naast me zitten waardoor ik ook niet de kans had om later in te checken, terwijl de apparaten twee haltes later het weer gewoon deden. Dus als er controle zou komen is dat zeker geen goed excuus om zwart te rijden? Echt een waardeloos systeem.
Hier worden ze gejat door turken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:04 schreef marcel.nl het volgende:
Waarom rijden zullke mooie bussen altijd in van die tweede wereld landen.... .
Als het weer zo blijft ga ik er morgen gebruik van makenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:47 schreef FlorentijnH het volgende:
bussenliefhebbers opgelet!
zondag a.s bussenfestival in Dalfsen!
(link)
nee, niet heel bijzonder natuurlijk maar toch ff kijken
In tegenstelling wat op internet vermeld staat, zijn vrijwel alle haltes met poortjes afgesloten. Alleen aan het einde zijn enkele haltes bepoort en bemenst. Hierdoor hoeft de bus niet langer te halteren dan nodig. Voor de voorgenoemde enkele haltes is een ontwaarder bij de chauffeur geplaatst, een soort OV-chipkaart maar dan met een soort sleutel.quote:Op zondag 29 augustus 2010 07:50 schreef marcel.nl het volgende:
Het is ook een heel afgesloten systeem zo te zien met toegangspoortjes ?
Wat ook leuk is dat je op de parallelbaan links van de snelweg de gewone bussen ook ziet rijden.
Nogmaals dank
Dat kan doordat veel gebruikte nederlandse bussen naar buitenland worden geëxporteerdquote:Op zondag 29 augustus 2010 19:50 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik zag een keer op het NOS journaal een filmpje van een natuurramp in een of ander afrikaans land, en daar reed een bus rond met COEVORDEN erop Hoe kan dat
Aardig hé, van Connexxion, om zomaar even een bus die kant op te sturen voor mensen in noodquote:Op zondag 29 augustus 2010 19:50 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik zag een keer op het NOS journaal een filmpje van een natuurramp in een of ander afrikaans land, en daar reed een bus rond met COEVORDEN erop Hoe kan dat
Zelfde in Rotterdam (of was dat alleen de metro?)..quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:25 schreef Alexxxxx het volgende:
hangt er van af, welke regio zit je? In Amsterdam accepteren ze alleen ov chipkaart, of achterlijk dure losse kaartjes
Groningen loopt weer eens hopeloos achterquote:Op maandag 30 augustus 2010 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:
rotterdam ook idd. en in groningen is de ov chipkaart juist nog iet te gebruiken...
Laten ze eerst alle ellende en kinderziektes er maar uit halen. Hier werken de eurokaartjes prima in trein en bus. En eventueel de strippenkaart of 18-19 september weer gratis.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Groningen loopt weer eens hopeloos achter
Gelukkig wel.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Groningen loopt weer eens hopeloos achter
Ik heb in een goeie anderhalf jaar tijd ook (nog) geen problemen met mijn OV-chipkaart gehadquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:45 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Laten ze eerst alle ellende en kinderziektes er maar uit halen. Hier werken de eurokaartjes prima in trein en bus. En eventueel de strippenkaart of 18-19 september weer gratis.
No problem hier in 't noorden
Goed dat je 't er even bij hebt gezet, Maurits.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:10 schreef Bitlord het volgende:
De 9201 gister in Vijfhuizen, bij de evenementenhalte Floriade.
[ afbeelding ]
Ja en deze lens volstaat goedquote:Op woensdag 1 september 2010 16:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Maar die veldbloemen staan er wel heel erg mooi op met zo'n Eos500D.
Yep, en ook helemaal niet wazig, hè (die bloemen dus).quote:
Ik had het er vandaag nog met iemand over, hoe mail en sms soms verkeerd opgevat kan worden. Het was jammer dat geen betere bloempjes in de buurt waren. Die zullen wel platgetrapt zijn tijdens Mysteryland enkele dagen geleden.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:02 schreef marcel.nl het volgende:
In mijn post zit sowiezo GEEN ironie. Echt niet hoor.
Ik ben zelf net overgestapt van de Eos400d naar de 450d en complimenteerde eerder al voor een foto.
Ben zelf aan het uitoefenen hoe ik scherpstel punten kan gebruiken enzo.
De foto met die bloemen vind ik zondermeer heel mooi. Van mijn kant dus geen kritiek.
De opmerking over de lens was juist toen je schreef "lens zou beter kunnen".
Het waren zeer fijne busjes met een zeer kenmerkend geluid. De latere versies van de O408 trokken bijna de stenen uit de straat, zo hard trokken die dingen op.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:24 schreef Gnittoo het volgende:
O408 promo: http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=821507&Name=Ovib
Ja daar wordt een mens ook gestoord van. Eens in de pakkembeet 3 jaar wordt alles weer omgekeerd.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:07 schreef NoBody122 het volgende:
In Utrecht hebben ze besloten om alle buslijnen maar eens opnieuw te verdelen over de perrons op CS..
stempelen kan nog steeds.quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:53 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Moet ik in ZOF (lijn 66 Holwerd - Leeuwarden) met ov-chip reizen? Of kan ik ook nog stempelen? Ben student.
De lijn ligt in de concessie Noord/West Fryslânquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:53 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Moet ik in ZOF (lijn 66 Holwerd - Leeuwarden) met ov-chip reizen? Of kan ik ook nog stempelen? Ben student.
9 strippen van Leeuwarden naar de pont of viseversaquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:53 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Moet ik in ZOF (lijn 66 Holwerd - Leeuwarden) met ov-chip reizen? Of kan ik ook nog stempelen? Ben student.
quote:Man dreigt buslijn 20 op te blazen
TYTSJERK -
Zo'n dertig passagiers van buslijn 20 van Leeuwarden naar Burgum beleefden donderdagmiddag angstige momenten toen een man dreigde de bus op te blazen.
Hij schreeuwde dat hij de bus zou laten ontploffen met een bom die hij in zijn tas droeg. Even eerder had hij iemand naar de keel gegrepen en had hij enkele mensen met de dood bedreigd. In Tytsjerk vluchtte een aantal mensen uit de bus. Even later toen de chauffeur stopte in Quatrebras, stapte de bedreiger uit. Hij is nog voortvluchtig.
Afgelopen weekend ben ik een stuk of 3/4 ProCity's tegengekomen, die in principe niet mogen rijden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
Daar kunnen nog wel een paar ProCity's bij staan. Dan kan op de terugweg wat fatsoenlijke meuk meegenomen worden.
kwam laatst nog eentje tegen die had de oude versie van infoxx nog volgens mij.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Afgelopen weekend ben ik een stuk of 3/4 ProCity's tegengekomen, die in principe niet mogen rijden.
Wat zouden ze daar nu mee gaan dpen ? Andere regio's inzetten. Met name die 88xx ambassadors van Maxx Zwolle zijn nog niet zo oud.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:38 schreef NoBody122 het volgende:
Op het eind van de ochtend genomen, toen ik er weer eens langs fietste. Veel 83xx-Amba's, een paar 88xx-Amba's (Maxx Zwolle) en wat 86xx/87xx Amba's.
Maxx Leeuwarden draait (officieel) op 82xx-Amba's (8200-8209), die een afwijkende interieurinrichting hebben (meer staanplaatsen, minder zitplaatsen). Dat zal voor Maxx Zwolle hetzelfde zijn waarschijnlijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 21:03 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Wat zouden ze daar nu mee gaan dpen ? Andere regio's inzetten. Met name die 88xx ambassadors van Maxx Zwolle zijn nog niet zo oud.
En nog een heel andere vraag; zijn alle Overijssel Amba's van Syntus hetzelfde ? Ofwel, is de bus in de stad Zwolle of Deventer dezelfde als de lijnen de provincie in ?
De stads-Amba's (4000-serie) hebben tot aan de tweede deur een 1+2-opstelling, de streek-Amba's een 2+2-opstelling.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:03 schreef marcel.nl het volgende:
En nog een heel andere vraag; zijn alle Overijssel Amba's van Syntus hetzelfde ? Ofwel, is de bus in de stad Zwolle of Deventer dezelfde als de lijnen de provincie in ?
Kennelijk. Zullen de chauffeurs wel fijn vinden. Zijn ze hier in Utrecht toch wat anders in: met de nieuwe concessie staat op het draaien van radio in de bus door een chauffeur een boete van 500 euro, net zoals mobiel bellen (handsfree of niet).quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:58 schreef Gnittoo het volgende:
is een radio standaard bij syntus?
http://www.openbaarvervoe(...)-bussen/1008_068.jpg
[..]
Geldt dat ook voor oordopjes dan?quote:Op zaterdag 4 september 2010 02:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kennelijk. Zullen de chauffeurs wel fijn vinden. Zijn ze hier in Utrecht toch wat anders in: met de nieuwe concessie staat op het draaien van radio in de bus door een chauffeur een boete van 500 euro, net zoals mobiel bellen (handsfree of niet).
Bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 4 september 2010 02:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De stads-Amba's (4000-serie) hebben tot aan de tweede deur een 1+2-opstelling, de streek-Amba's een 2+2-opstelling.
En net zoals bij Qbuzz Groningen deelt Syntus Overijssel de bussen willekeurig in.
Verlichting.quote:Op zondag 5 september 2010 17:42 schreef marcel.nl het volgende:
In de serie op OViB in Heerlen valt me deze ineens op:
[ afbeelding ]
Heeft deze verlichting of camera's aan de zijkant ? De andere bussen, foto's erna, hebben het niet...
Dat zou kunnen, en dan heeft het te maken met het vergroten van de objectieve en subjectieve veiligheid van de passagiers.quote:Op zondag 5 september 2010 21:15 schreef marcel.nl het volgende:
Bedankt voor de info.
Inderdaad, die Omnilinks hebben dat. En de Man van Connexxion rond Amsterdam ook bedenk ik me ineens.
Gek dat er maar één zo'n bus tussen zit daar bij Heerlen. Misschien een proef voor de rest ?
Laat nou juist de Van Hool A360 de enige bus uit het A3xx-palet zijn die een lageinstapsbus is. De Van Hool A320 is ook niet volledig lagevloers, maar heeft een licht hellende vloer in plaats van een hoge opstap.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:39 schreef marcel.nl het volgende:
Ik vind de Ambassador een soort barbie / playmobil bus, dus wanneer dit zijn opvolger is: een veel betere look. Een stuk mannelijker.
Citea vond ik ook al wel beter dat Amba, maar deze nieuwe vind ik de beste look hebben van de 3.
Voor de rest kan ik er natuurlijk niet over oordelen. Het zou mooi zijn als deze wel van voor tot achter lage vloer zou hebben.
Van Hool heeft dat al bijna 20jaar... .
meer:quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:36 schreef BastiaanL het volgende:
Het is moeilijk voor te stellen, maar ik denk dat dit een Amba is en geen Citea Met het nieuwe VDL-logo zoals was aangekondigd.
Vind het eigenlijk helemaal niks. Het is net zo'n Chinees plagiaat-ding met de constructie en techniek nageaapt van een echte Amba, maar dan op de Chinese manier opnieuw gestyled.
EDIT: Er staat wel "Citea nogwat" of zoiets op, maar afgezien het front en de achterkant is het toch duidelijk een Ambassador. Ik snap het niet meer ...
EDIT2: Eventjes de foto wat donkerder gemaakt om te zien wat er op staat. Lijkt erop dat deze gepimpte Ambassador aangeboden zal worden onder de naam "Citea LLE". Zou dat misschien kunnen staan voor Light Low Entry?
Nee hoor, ziet er echt als 2 druppels water uit als een Ambassador.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:36 schreef BastiaanL het volgende:
Het is moeilijk voor te stellen, maar ik denk dat dit een Amba is en geen Citea
Oh? Vertel.quote:Met het nieuwe VDL-logo zoals was aangekondigd.
't Lijkt wel wat op een auto(bus)bot.quote:Vind het eigenlijk helemaal niks.
Misschien gebruikten ze wel Chinese klei?quote:Het is net zo'n Chinees plagiaat-ding met de constructie en techniek nageaapt van een echte Amba, maar dan op de Chinese manier opnieuw gestyled.
Als L staat voor (model) Ambassador ben ik wel benieuwd of de C van Citeaquote:Er staat wel "Citea nogwat" of zoiets op, maar afgezien het front en de achterkant is het toch duidelijk een Ambassador. Ik snap het niet meer ...
Eventjes de foto wat donkerder gemaakt om te zien wat er op staat. Lijkt erop dat deze gepimpte Ambassador aangeboden zal worden onder de naam "Citea LLE". Zou dat misschien kunnen staan voor Light Low Entry?
Jij doet vast aan bodybuilding.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:39 schreef marcel.nl het volgende:
Ik vind de Ambassador een soort barbie / playmobil bus, dus wanneer dit zijn opvolger is: een veel betere look. Een stuk mannelijker.
Citea vond ik ook al wel beter dat Amba, maar deze nieuwe vind ik de beste look hebben van de 3.
quote:Voor de rest kan ik er natuurlijk niet over oordelen.
In een LE?quote:Het zou mooi zijn als deze wel van voor tot achter lage vloer zou hebben.
Berkhof ook.quote:Van Hool heeft dat al bijna 20jaar... .
En laat dat nou juist goede bussen zijn, maar goed ze gaan al richting de leeftijd van 10 jaar en dan moeten ze er tegenwoordig al uit.quote:Op zaterdag 11 september 2010 23:49 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn geloof ik plannen om het huidige gelede wagenpark van Leeuwarden te vervangen, met name de Duvedecs...
Een kleine kanttekening van mijzelf; in plaats van dubbelgeledes kunnen er ook wagens komen met een vergelijkbare capaciteit. Het zouden dus ook capacity's kunnen worden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:46 schreef BastiaanL het volgende:
Goh, het hele Van Hool-wagenpark van de GVU gaat dus vervangen worden, inclusief de dubbelgeledes. Ben benieuwd waar ze dan terecht zullen komen. Levert Van Hool al hybride AGG300's? Anders wordt het dat dubbelgelede HESS-ding dat een paar jaar geleden op proef in Utrecht heeft gereden.
of deze:quote:Op dinsdag 14 september 2010 01:49 schreef Bitlord het volgende:
[..]Het zouden dus ook capacity's kunnen worden.
8900quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:42 schreef Gnittoo het volgende:
de nieuwe volvo 9700 rijdt al rond in zweden:
Maar een Capacity / Citaro GL of Lion's City GXL is niet vergelijkbaar met een dubbelgelede bus. Net als dat een normale drie-assige bus niet vergelijkbaar is met een gelede bus.quote:Op dinsdag 14 september 2010 01:49 schreef Bitlord het volgende:Een kleine kanttekening van mijzelf; in plaats van dubbelgeledes kunnen er ook wagens komen met een vergelijkbare capaciteit. Het zouden dus ook capacity's kunnen worden.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 02:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kennelijk. Zullen de chauffeurs wel fijn vinden. Zijn ze hier in Utrecht toch wat anders in: met de nieuwe concessie staat op het draaien van radio in de bus door een chauffeur een boete van 500 euro, net zoals mobiel bellen (handsfree of niet).
quote:12.7 Roken/muziek
In de voertuigen mag nooit gerookt worden door het personeel en passagiers.
Tijdens de uitvoering van de dienstregeling mag door het personeel niet (mobiel) gebeld worden
behoudens bij noodsituaties (ongevallen, onwel worden van een reiziger, enz.). Ook mag tijdens
het uitvoeren van de dienstregeling geen radio of muziek afgespeeld worden of ten gehore worden
gebracht door de bestuurders van de voertuigen en servicemedewerkers. Muziek afluisteren
of telefoongesprekken voeren via een koptelefoon of via de zogenaamde “oortjes” of andere
middelen is ook niet toegestaan. Ook het dragen van de zogenaamde “oortjes” tijdens de uitvoering,
zonder dat er geluisterd wordt naar muziek of getelefoneerd, is verboden.
In geval van een constatering door de concessieverlener of gegronde klachten van de reizigers
wordt dit gesanctioneerd met een boete van ¤ 1.000,= per keer.
In vergelijking met de Van Hool AGG300 heeft een Capacity een veel betere indeling. De motor neemt minder ruimte in (die zit achterin, er zitten mensen op) en ook zijn er zittingen op de banden. Hierdoor ligt de capaciteit vrijwel gelijk met die van een Van Hool.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:55 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Maar een Capacity / Citaro GL of Lion's City GXL is niet vergelijkbaar met een dubbelgelede bus. Net als dat een normale drie-assige bus niet vergelijkbaar is met een gelede bus.
Een Voith in een elektrische melkkar?quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:42 schreef Gnittoo het volgende:
ook in utrecht:
[ afbeelding ]
die chauffeursstoel
De hybride Scania OmniLink en Solaris Urbino worden anders ook aangedreven door Voith...quote:Op donderdag 16 september 2010 19:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Een Voith in een elektrische melkkar?
quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Leyland Verheul
Eigenaar: Stichting Veteraan Autobussen
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Stroe
Datum: 11 september 2010
we hadden een stand op het transmobiel jubileumfeest dit weekend, en achter ons stonden de bussen
Zit ook pas in z'n derde leven, na Zaanstreek en Alkmaar.quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
Het was iig niet de enige Ramba met problemen. De 8207 maakte zich vanmiddag op voor een tochtje op lijn 60 naar Holwerd, maar de deuren hadden er geen zin in. Sjoof handmatig de deuren openen en sluiten, maar de deuren bleven niet meewerken, dus hij heeft ze handmatig gesloten en is met bus en al weer de buffer van Leeuwarden op gereden.
Poeh, die is best heet geweest dat zelfs de aluminium daklijst is gesmolten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
En weer een Ramba die met brandschade afgevoerd zal gaan worden: http://www.nu.nl/binnenla(...)hemse-stadsbus-.html
Doet Voith ook in elektrieke aandrijving (voor bussen en vrachtwagens) dan?quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De hybride Scania OmniLink en Solaris Urbino worden anders ook aangedreven door Voith...
Zo maak ik ook foto's heerlijkquote:Op maandag 20 september 2010 14:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Op Alkmaar station liep vandaag een busfotograaf rond bussen te kieken alsof ie op de klok stond.
Beende van hot naar her en was ook zo ineens weer verdwenen.
Vernieuwde website, yep, productaanbod, nope.quote:Op maandag 13 september 2010 18:18 schreef BastiaanL het volgende:
Website VDL Bus & Coach is in onderhoud, dus ik denk dat we een vernieuwde website met het vernieuwde productenaanbod kunnen verwachten.
Wel Javascript, maar in elkaar gebokst ofzoiets...quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:50 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vernieuwde website, yep, productaanbod, nope.
En weer minder informatie dan voorheen. Prutsers.
Had de bitlord dan toch gelijk.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:36 schreef Alexxxxx het volgende:
vandaag ff in Bolsward geweest, eerst bij de overdekte busstalling, daarna bij de busdeurenfabriek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beef R. Wijker
Dat is wel balen. Dan blijven er niet veel echte bussen meer over in Nederland ...quote:Op woensdag 22 september 2010 17:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie in Noord- en Zuidwest Fryslân nog wil reizen in de hoge vloer 18 meter bussen moet snel zijn, begin oktober worden deze eindelijk vervangen.
Ik vermoed dat het drukkend drukker wordt in Oostzaan en Oostzanerwerf. Lijn 92 (Zaandam-Amsterdam) wordt doordeweeks zeer drukbereden...quote:Op woensdag 22 september 2010 12:17 schreef BastiaanL het volgende:
De Amba's voor Zaanstreek zijn genummerd in de 3500-serie. Ohja, ze hebben ook nog het "oude" front (wat logisch is, anders waren het Citea LLE's). Er zitten ook een paar wagens in "Zuidtangent" kleurstelling bij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/keesvanderzwaard/
worden ze vervangen door 18m citaro's of komt er iets anders?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie in Noord- en Zuidwest Fryslân nog wil reizen in de hoge vloer 18 meter bussen moet snel zijn, begin oktober worden deze eindelijk vervangen.
In december staan gelede Citaro's werkloos in Zaandam, misschien komen die naar Noord- en Zuidwest-Fryslân.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:34 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
worden ze vervangen door 18m citaro's of komt er iets anders?
oude amba's hebben we al genoegquote:Op woensdag 22 september 2010 22:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In december staan gelede Citaro's werkloos in Zaandam, misschien komen die naar Noord- en Zuidwest-Fryslân.
Verder weet ik niet wat er met de Ambassadors in hetzelfde gebied gebeurt op de tweede zondag van diezelfde maand...
Wil je de 8100's/8200's niet weg hebben?quote:Op woensdag 22 september 2010 22:28 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
oude amba's hebben we al genoeg
Liever vandaag nog dan morgen de eerste serie Ramba's op de schroothoop. De tweede generatie is een stuk beter.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wil je de 8100's/8200's niet weg hebben?
Mazzelpik, die stond er afgelopen zaterdag nog niet.quote:Op donderdag 23 september 2010 01:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: VDL Citea CLF
Datum: 22 september 2010
Er komen 15-meter bussen voor in de plaats, begreep ik..quote:Op woensdag 22 september 2010 21:34 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
worden ze vervangen door 18m citaro's of komt er iets anders?
Is dat wel zo handig? Die dingen zwenken veel meer uit dan de 18 meter bussen, dus ik verwacht dat er hier en daar wel schade gereden gaat worden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 03:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er komen 15-meter bussen voor in de plaats, begreep ik..
och t was hier toch al een afvoerput! voert t alleen maar wat sneller afquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat wel zo handig? Die dingen zwenken veel meer uit dan de 18 meter bussen, dus ik verwacht dat er hier en daar wel schade gereden gaat worden.
Went vanzelf. Er werd niet zo heel lang geleden ook met 15-meter bussen gereden vanuit Joure/Emmeloord op, ik geloof, lijn 42quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat wel zo handig? Die dingen zwenken veel meer uit dan de 18 meter bussen, dus ik verwacht dat er hier en daar wel schade gereden gaat worden.
ik meende dat ze dat plan inmiddels al hadden laten varen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
uhuh, maar de vraag is of het ook op de stadsdienst werkt
't Is alleen voor lijn 12 en die is prima te doen met een 15-meter.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
uhuh, maar de vraag is of het ook op de stadsdienst werkt
Oh dat zou kunnen, dan heb jij meer gehoord dan ik.quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:34 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik meende dat ze dat plan inmiddels al hadden laten varen.
die rijden al een tijdje rond in stuttgart.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Ehm, wadit: Capacytaro?
ASEAG zal deze bus gebruiken voor evenementen, waarvoor deze bus (samen met de nieuwste gelede Citaro's) reclame zal maken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Ehm, wadit: Capacytaro?
Worden 18 meter citaro's. Waarvan die komen weet ik niet. Lijn 12 met 15 meter is geprobeerd maar o.a. infrastructureel en kwa capaciteit een drama.quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
't Is alleen voor lijn 12 en die is prima te doen met een 15-meter.
Lijn 31 zou ik er niet mee willen doen
[..]
Oh dat zou kunnen, dan heb jij meer gehoord dan ik.
18m Citaro's hebben wel mijn voorkeur
Zal wel Almere of, zoals eerder gesuggereerd, Zaandam zijn.quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:32 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Worden 18 meter citaro's. Waarvan die komen weet ik niet. Lijn 12 met 15 meter is geprobeerd maar o.a. infrastructureel en kwa capaciteit een drama.
In Zaandam rijden nu de 9169-9175.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zal wel Almere of, zoals eerder gesuggereerd, Zaandam zijn.
In Almere hebben ze ook 91xx-Citaro's. In Utrecht en Alkmaar e.o. zijn 't 92xx'en. Zaandam weet ik zo niet.
Wat is daarmee dan?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
zou XX wagentje 5789 nog te redden zijn?
quote:
http://www.omroepflevolan(...)-in-sloot-a6-terechtquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
nu met waterbus in de noordoostpolder
Ah, ik snapte die eerdere post van hem al niet..quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[..]
http://www.omroepflevolan(...)-in-sloot-a6-terecht
zuchtquote:Op woensdag 29 september 2010 00:23 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ah, ik snapte die eerdere post van hem al niet..
Ik heb het nu éénmaal vrij druk, waardoor ik lang niet meer alles meekrijg.quote:Op woensdag 29 september 2010 07:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zucht
heeft zelfs op de FOK! FP gestaan
Of ze hebben de foto gemirrored om één of andere reden.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:32 schreef swollywood het volgende:
[..]
Die zal wel voor de UK zijn, aangezien de deuren aan de linkerkant zitten.
'ze'? Ik mirror niks...quote:Op donderdag 30 september 2010 16:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Of ze hebben de foto gemirrored om één of andere reden.
dan zou de tekst ook niet meer kloppenquote:Op donderdag 30 september 2010 16:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Of ze hebben de foto gemirrored om één of andere reden.
zijn voor Portugal naar ik begrepen heb.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:44 schreef RealZeus het volgende:
Er is ook weer een hele sloot Arriva-bussen uit het noorden weg. Ik kwam een paar Mercedessen tegen: de O408-ers en de Zweedse Volvo's. Allen met een export-kenteken.
maltaquote:Op donderdag 30 september 2010 15:32 schreef swollywood het volgende:
[..]
Die zal wel voor de UK zijn, aangezien de deuren aan de linkerkant zitten.
godver mn o408tjes!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zijn voor Portugal naar ik begrepen heb.
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan zou de tekst ook niet meer kloppen
k weet niet.. lijkt nog steeds goedkoopquote:Op donderdag 30 september 2010 23:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: BMC procity
Eigenaar: BMC
Land van herkomst: Turkije
Locatie: Hannover
Datum: 27 september 2010
procity kan ook leuk zijn
moauw ja! die mag best eens een ritje op de 41/99 doen hoorquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke XX bus
heb je wel geen last van mensen die staan te dringen om de bus uit te kunnen..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 02:15 schreef NoBody122 het volgende:
Lijkt me best lastig, zoveel deuren te moeten bedienen
ik zei ook al tegen mijn oud collega's , daar ligt een kans voor jullie, lekker veel deuren (16) Maar de deuren hebben ook totaal andere technieken dan we gewend zijn, en doordat het er zo veel zijn worden ze natuurlijk per stuk minder belast en kunnen ze lichter gebouwd worden. het is echt een soort extra large limoquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 02:15 schreef NoBody122 het volgende:
Lijkt me best lastig, zoveel deuren te moeten bedienen
Dus het ophangsel wordt per deur minder belast.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:05 schreef Alexxxxx het volgende:
als je in je bus 2 deuren hebt, moeten elke keer als er iemand in of uit wil, die twee deuren open. Niet elke keer als er iemand in of uit deze bus we\il, hoeven alle 16 deuren open, alleen die bij de stoel van de betreffende passagier
denk ik dan. voor details mail je Wubbo Ockels maar
Jawel, maar dan zie je de bus niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
paste de hele bus niet op de foto?
deze heeft een 2-2 asopstelling ipv 3-1 en niet de motor onder het gelede compartimentquote:
Geen idee. Zo ziet ie er nu uit:quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
zou XX wagentje 5789 nog te redden zijn?
och even door de wasstraatquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen idee. Zo ziet ie er nu uit:
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/rubrieken/rampenpagina/
Goeie truuk wel, zo is je hele OV segment ineens bus van 't jaar.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:26 schreef marcel.nl het volgende:
Ik blijf dat toch apart vinden. Eerst een citea maken en die is dan bus van jaar 2011. En daarna een bus maken met dezelfde naam, maar heel andere look en wellicht ook andere inhoud en die noem je dan eveneens de bus van jaar 2011.....
Voor de stadsdienst komen 218 hybride bussen, maar qua streekvervoer verandert er niet zo heel veel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Weer een gigaconcessie voor Kubus dus. Gaat veel tijd in het voorbereiden zitten lijkt me, maar gelukkig hebben ze nog meer dan een jaar om het voor elkaar te krijgen.
De bussen zenden signalen en ontvangen deze, onafhankelijk van de gebruikte communicatiemiddelen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Misschien een vraag die eerder gesteld is maar wat ik mij afvraag als frequent buspassagier:
Hoe weet de bus waar die is (ivm halte-informatie)?
Dat waren toch al bussen van de provincie?quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Voor de stadsdienst komen 218 hybride bussen, maar qua streekvervoer verandert er niet zo heel veel.
quote:Qbuzz nieuwe vervoerder regio Utrecht
UTRECHT - Connexxion en GVU zijn per 11 december 2011 niet langer de busvervoerder in de regio Utrecht. Het Bestuur Regio Utrecht heeft de zogenoemde concessie toegekend aan vervoerder Qbuzz.
Het bedrijf krijgt het stadsvervoer en het streekvervoer in handen en heeft de verplichting de huidige medewerkers van Connexxion/GVU een baan aan te bieden. Qbuzz bestaat pas twee jaar. Het bedrijf rijdt nu in de omgeving van Rotterdam, Zuid-Oost Friesland, de stad en provincie Groningen en de provincie Drenthe.
KWALITEIT
"De keuze voor Qbuzz is gebaseerd op een nauwkeurige selectieprocedure. Zowel qua prijs als kwaliteit komen zij als beste uit de bus", zegt Arjen Gerritsen,portefeuillehouder openbaar vervoer Bestuur Regio Utrecht. De gunning aan Qbuzz volgt op de Europese aanbesteding van het stads- en streekvervoer in de regio Utrecht. Bestuur Regio Utrecht (BRU) is hier verantwoordelijk voor het openbaar vervoer en daarmee ook concessieverlener. In de eisen van de BRU voor de nieuwe busvervoerder staat onder meer dat er 218 hybride bussen gebruikt moeten worden om het milieu te ontlasten. Ook zijn eisen gesteld aan het personeelsbeleid.
OV-ABONNEMENT
Qbuzz heeft gezegd dat er één nieuwe vervoersorganisatie voor de regio Utrecht wordt ogpericht, die met een nieuwe lijnnummering en bewegwijzering gaat werken. Ook belooft Qbuzz verbeterde reisinformatie en nieuwe abonnementen voor bewoners en werkgevers. Uniek is, volgens het BRU, dat werkgevers hun werknemers één regionaal OV-abonnement kunnen gaan aanbieden dat bestaat uit bus-, tram-, OV-fiets, regionale treindiensten- en Greenwheels.
RTV Utrecht, 04-10-2010
Damn, en nouja t lukt ze best wel hoorquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Weer een gigaconcessie voor Kubus dus. Gaat veel tijd in het voorbereiden zitten lijkt me, maar gelukkig hebben ze nog meer dan een jaar om het voor elkaar te krijgen.
aan de hand van GPS en voor als de GPS uitstuitert kan je aan de hand van de route + kilometers sinds de laatste GPS lokatie prima berekenen waar je ongeveer zitquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De bussen zenden signalen en ontvangen deze, onafhankelijk van de gebruikte communicatiemiddelen.
Yep.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat waren toch al bussen van de provincie?
Zo wat iedere producent bouwt nu wel een of andere hybride bus.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:10 schreef Je-zus het volgende:
Wat voor (merk type) hybride bussen verstaad men onder hybride bussen? Als het hierbij gaat om de Vanhooltjes A300 SRV-melkkarren leef ik mee met de chauffeurs...
Da's toch enorm onpraktisch?quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aan de hand van GPS en voor als de GPS uitstuitert kan je aan de hand van de route + kilometers sinds de laatste GPS lokatie prima berekenen waar je ongeveer zit
Neen.quote:
Wel leuk, die gele BRU bussen met grijs en bruin/oranje,quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
nog meer afvoermateriaal voor fryslan!
Ik moet je uit de droom helpen: de huidige streekbussen in de regio BRU worden overgenomen door Qbuzz.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
nog meer afvoermateriaal voor fryslan!
Moet je eens in Arnhem kijken. Allemaal oude Hermes bussen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
nog meer afvoermateriaal voor fryslan!
Ja, en dan nu de clue?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:30 schreef Bitlord het volgende:
[.bussen van de provincie.]
Neen.
Dit zijn de bussen van Connexxion die rijden in de -concessie- Provincie Utrecht. Dat zijn globaal gezien alle buslijnen in het -gebied- Provincie Utrecht, met uitzondering van de lijnen in en rondom Utrecht).
Dit zijn de bussen van Connexxion die rijden in de -concessie- Bestuur Regio Utrecht, streek-. Dat zijn globaal gezien alle tussen de -stad- Utrecht en de plaatsen in de nabije omgeving, met uitzondering van de lijnen die door GVU worden gereden (naar Maarssen(broek), Leidsche Rijn, Vleuten en Kockengen).
Conclusie en vraag ineen? Dat gaat niet samen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[.GPS.]
Da's toch enorm onpraktisch?
quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:36 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Wel leuk, die gele BRU bussen met grijs en bruin/oranje,
Heb ik weer iets gemist?quote:past goed bij die geel met oranje Alliances
Wat is er onpraktisch aan het Global Positioning System, om je positie in kaart te brengen en houden?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Da's toch enorm onpraktisch?
vast niet allesquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik moet je uit de droom helpen: de huidige streekbussen in de regio BRU worden overgenomen door Qbuzz.
precies.. tis alleen dat GPS wel eens de neiging heeft om even niet goed te werken..quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:03 schreef NoBody122 het volgende:
Ik kwam zo rond het middaguur ex-Hermes Cxx-Amba 1743 nog tegen op de Zuilense ring (N230)
[..]
Wat is er onpraktisch aan het Global Positioning System, om je positie in kaart te brengen en houden?
Er gaat de laatste tijd nog wel eens een Heerenveens busje stuk ja, maar ja daar zijn er ook zoveel van in Nederland ...quote:
voornamelijk kjoeliners ja!quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er gaat de laatste tijd nog wel eens een Heerenveens busje stuk ja, maar ja daar zijn er ook zoveel van in Nederland ...
Volgens mij was dat de vraag helemaal niet maar los daarvan heb ik de indruk dat Infoxx zonder GPS inderdaad op zeker moment aanneemt dat de halte gepasseerd moet zijn op basis van de gegevens afkomstig van de wielen. Maar dat werkt bij veel bussen niet naar behoren zodat Infoxx kilometers later pas de volgende halte selecteerd nadat de vorige is gepasseerd.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies.. tis alleen dat GPS wel eens de neiging heeft om even niet goed te werken..
maar goed als je weet waar je NU bent.. en hoeveel kilometer het is naar punt B via een bepaalde route kan je toch nog steeds vertellen waar een halte zit
niet op de meter nauwkeurig natuurlijk maar toch :p
Streekjes ook, alleen zie je daar niet aan af of het een reserve of een reguliere is.quote:
Tsja, als je niet weet hoe je een storing op moet lossen dan verklaar je 'm gewoon als gerepareerd of doodleuk als niet geconstateerd.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:54 schreef NoBody122 het volgende:
In Citea 3327 werkt InfoXX in ieder geval voor geen meter.. Denkt tussen haltes in steeds dat je verkeerd rijdt
Oepsie, ik dacht dat het duidelijk was hier. Ik kopieer even een berichtje wat ik ergens anders had geplaatst:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Ten opzichte van de huidige vloot GVU-bussen zitter er lengteverschillen tussen de oude GVU-bussen en de nieuw aan te schaffen bussen. Uitgedrukt in voertuiglengte verdwijnt er 2700 meter aan GVU-bussen. Dit wordt vervangen door een vloot van ongeveer 4050 meter. Een toename van 50%. Eind 2011 gaat het volgende materieel rijden in de hele concessie: 139x gelede bussen B, maximaal 19 meter lang (hybrid) 131x VDL Berkhof Ambassador (12 meter) (rijdt nu al rond) 37x dubbelgelede bussen, maximaal 25 meter lang (hybrid) 33x standaardbussen B, maximaal 13 meter lang (hybrid) 26x enkelgelede trams, SIG Neuhausen 11x Mercedes-Benz Citaro G (18 meter) (rijdt nu al rond) 10x enkelgelede trams, type E6 (ex Wenen) 5x enkelgelede trams, type C6 (ex Wenen) 5x minibussen, ingericht voor het vervoer van 8 personen 4x midibussen, ingericht voor het vervoer van minimaal 15 personen Totaal 360 bussen, 41 trams. Zoals het er nu uitziet worden alle voertuigen geel/grijs, met uitzondering van de trams uit Wenen (die zijn nu wit/rood) |
op de 351 zit met bijna stelselmatig een Lions City ipv een Integroquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Streekjes ook, alleen zie je daar niet aan af of het een reserve of een reguliere is.
Ik sprak van 't weekend nog een sjoof die er twee trof op één dag.
Overigens ook dit weekend nog steeds (of alweer?) een groene MAN op 351.
Toen ik dat ter sprake bracht werd dat overigens geweten aan die zwemmende Lion's Regio.
Volgens mij was 't ook een wat lam excuus al liet diezelfde sjoof later ook vallen dat ze in Harlingen nog al eens de klos waren voor wat betreft het leveren van 'reserves' voor andere stallingen waardoor ze zelf soms met onoffici(ele/euze) reserve moeten gaan rijden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op de 351 zit met bijna stelselmatig een Lions City ipv een Integro
Volgens wat ik net na lees is de 8849 met Wayfarer en de 8846 zonder of is dat tegenwoordig al weer anders? Toen reed de 8849 op Q351 en de 8846 op Q350. Twee weken terug reden ze ook gezamenlijk op 350/351 al heb ik toen niet gekeken wat op wat reed.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:06 schreef NoBody122 het volgende:
MAN 8846 heeft Harlingen als vaste standplaats volgens mij. Die zit met Wayfarer regelmatig op lijn 351.
Voorlaatste zaterdag had ik 'm zelf mee op die lijn.
Verrek, weer vergeten om die overdekte 'voertuig' stalling er op te zetten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 01:22 schreef Alexxxxx het volgende:
ben je naar de overdekte stalling geweest bevertje?
Dat zijn de skoallebussen van Kubus. Rijden over het algemeen op de lijnen 513, 517 en 521. Dit omdat het bedrijf niet genoeg andere bussen heeftquote:
k denk ook niet dat het gunstig is om voor de periode dat die dingen rijden extra materiaal te leasenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn de skoallebussen van Kubus. Rijden over het algemeen op de lijnen 513, 517 en 521. Dit omdat het bedrijf niet genoeg andere bussen heeft
Er staat wel meer stil in de vakantiesquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k denk ook niet dat het gunstig is om voor de periode dat die dingen rijden extra materiaal te leasen
zou anders om nooit gebeurt zijnquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
Grappig is nu trouwens dat Kubus in Groningen Arriva Touring gevraagd heeft om versterkingsdiensten te rijden op enkele lijnen in en rond Groningen. Daarbij horen onder meer de studentenlijnen 11 en 15 in de stad.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:57 schreef RubenK het volgende:
Heb van de werkgever weer een NS net-abo + stad/streek alle zones mogen aanschaffen
Nu wil ik dit vieren door een mooi busritje te maken ergens binnenkort dus wat is volgens jullie de mooiste busroute van nederland?
Dan moet hij voor de langste buslijn van Nederland gaan, lijn 13 Steenwijk - Leeuwardenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
de Lange lijnen tig keer over moeten stappen.. en veul te krappe overstaptijden is kut
ga ik binnenkort eens doenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet hij voor de langste buslijn van Nederland gaan, lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden
ook een takke eind jaquote:Op woensdag 6 oktober 2010 03:54 schreef Mr.Jorn. het volgende:
lijn 73: Groningen CS - Emmen via Ter Apel.
Lijn 50 = Utrecht-Wageningen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 06:22 schreef marcel.nl het volgende:
Lijn 19: Breda-Hulst via Antwerpen
Helaas opgesplitst in twee bussen, lijn 50 Utrecht-Arnhem en Lijn 140 Utrecht-Haarlem
Zijn ook best lang
Aleen 86 en 51.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Lijn 50 = Utrecht-Wageningen.
Of gaat er vanuit Wageningen nog een lijn 50 door naar Arnhem
Lijn 50 is Utrecht - Arnhem. Maar het deel Utrecht-Wageningen wordt door een bus uit Zeist gereden, dan moet je in Wageningen overstappen op de 50 Wageningen-Arnhem die door een vestiging in die regio wordt gereden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Lijn 50 = Utrecht-Wageningen.
Of gaat er vanuit Wageningen nog een lijn 50 door naar Arnhem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |