pi_85307038
Hallo allemaal
ik wil begin oktober beginnen met mijn nieuwe opleiding Secretaresse niveau 3. Ik heb reacties gekregen van bedrijven. Maar ik wil graag weten wat een Secretaresse niveau 3 verdient met werkend leren (BBL)? Heeft hier iemand al ervaring mee? zodat ik ongeveer het gemiddelde kan weten.
Jullie zouden me hier heel goed mee helpen. Ik kan het nergens op internet vinden onder CAO ect.
Groetjes Angela
pi_85307100
eerste resultaat op google geeft al aan dat er niet echt een eenduidig antwoord op je vraag bestaat:

Bestaat er een speciale cao voor secretaressen?
Er is geen collectieve arbeidsovereenkomst (cao) voor secretaressen. De cao’s worden per bedrijfstak afgesloten. In de cao’s staan afspraken over salarissen, arbeidstijden en pensioenen e.d. Die afspraken liggen vast. Bedrijven in een bepaalde sector waarvoor een bedrijfstak-cao is afgesloten, zijn verplicht zich aan die cao te houden. De cao omschrijft de minimale arbeidsvoorwaarden, de werkgever mag daar wel in positieve zin van afwijken (bijvoorbeeld hoger salaris bieden). Als secretaresse kun je wel onder de cao voor de branche waarbinnen je werkzaam bent vallen. De functie van de secretaresse komt in alle bedrijfstakken voor, de arbeidsvoorwaarden kunnen daarom nogal uiteenlopen.
Vind je mij lief, stuur dan 0,001 bitcoin :D
1DCNSCgnke15bBHSAZ7PcPE1N7zvHYGeky
pi_85307134
oftewel: het is mogelijk dat je onder de cao van de bedrijfstak valt, maar misschien ook niet.
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:00:13 #4
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_85307227
onderhandel dat ze je schoolkosten, boekengeld betalen en leg vast dat je elk jaar 10-15% salarisverhoging krijgt omdat je nu eenmaal meer kan (hebt geleerd tijdens je opleiding).

Je krijgt sowieso minimaal minimumloon behorend bij jouw leeftijd, veel meer hoef je denk ik niet te verwachten
keep up the good work!
pi_85307436
hoi!
bedankt alsvast voor de snelle reacties ik ga zeker onderhandelen want ik moet mijn studie ook zelf betalen. ik heb zelf ook mijn vaste lasten, ik zou ook graag willen weten wat ongeveer het minimumloon dan is voor iemand die 21 jaar is. want de lasten lopen aardig op wanneer je je studie zelf moet betalen daarom wou ik ook bbl gaan doen :D
groetjes
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:13:21 #6
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_85307709
Bij 36 uur 6,58, bij 38 uur 6,23 en bij 40 uur 5,92

Kun je gewoon vinden met google.
lariekoek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:21:26 #7
3542 Gia
User under construction
pi_85310247
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:55 schreef angelaromijn1989 het volgende:
Hallo allemaal
ik wil begin oktober beginnen met mijn nieuwe opleiding Secretaresse niveau 3. Ik heb reacties gekregen van bedrijven. Maar ik wil graag weten wat een Secretaresse niveau 3 verdient met werkend leren (BBL)? Heeft hier iemand al ervaring mee? zodat ik ongeveer het gemiddelde kan weten.
Jullie zouden me hier heel goed mee helpen. Ik kan het nergens op internet vinden onder CAO ect.
Groetjes Angela
Hoi, het salaris dat je krijgt met een bbl opleiding is niet zo hoog als wanneer je gewoon in vaste dienst bent. Het wordt toch meer als 'stage' gezien. Daarbij zit je minimaal n dag op school en werk je er maar 4.

Van de ROC site:

http://www.roceindhoven.n(...)html?displayType=all

quote:
Hoe kom je aan een goed adres?
Werk (bbl-opleiding):
Volg je een bbl-opleiding, dan moet je zelf (betaald of onbetaald) werk zoeken. Een overzicht van erkende leerbedrijven vind je op de website van Kenniscentrum Ecabo .
Oftewel: Het is nog niet eens zeker of je betaald gaat krijgen, in elk geval niet hetzelfde als een gediplomeerde secretaresse verdient en je moet zelf een stageplek zoeken.

Succes.
pi_85311908
hallo!
ik heb een bedrijf gevonden die mij graag wou hebben voor een stagaire. Maar voor niks gaat de zon niet op. Ik heb mijn vaste lasten en mijn schoolkosten die ik zelf moet gaan betalen daarom wou ik een bbl opleiding gaan doen ik dacht dat ik had gelezen op internet dat het pas is aangeschaft dat bbl leerlingen ook betaald moet worden volgens cao alleen het minimum dan en dat je ook een contract krijg bij het bedrijf niet net als bol leerlingen die maar 160 euro krijgen per maand.??
pi_85312238
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:11 schreef angelaromijn1989 het volgende:
hallo!
ik heb een bedrijf gevonden die mij graag wou hebben voor een stagaire. Maar voor niks gaat de zon niet op. Ik heb mijn vaste lasten en mijn schoolkosten die ik zelf moet gaan betalen daarom wou ik een bbl opleiding gaan doen ik dacht dat ik had gelezen op internet dat het pas is aangeschaft dat bbl leerlingen ook betaald moet worden volgens cao alleen het minimum dan en dat je ook een contract krijg bij het bedrijf niet net als bol leerlingen die maar 160 euro krijgen per maand.??
Uitdrukking gecorrigeerd, ga jij dan nog even oefenen met leestekens? :)
pi_85312795
Als je alleen dit soort teksten schrijft, en je in je werk ook zo afhankelijk bent (alle antwoorden in dit topic had je zo kunnen googlen) zou ik je niet in dienst nemen, als ik eerlijk ben.
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:17:27 #11
3542 Gia
User under construction
pi_85314184
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:22 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Hoop dat ze op die opleiding ook Nederlands leert, inderdaad.

Maareh, het is niet zeker dat je voor een bbl-stage betaald wordt. TS moet zelf een werkgever zien te vinden die bereid is het minimumloon te betalen, dat hoeven ze namelijk niet.
pi_85327576
gaan we nou lopen afkatten?? ik kom niet hier om mijn nederlands te corrigeren ik kwam gewoon met een vraag die ik graag beantwoord wou hebben maar met zulke reacties kom ik er niet. Hebben jullie wel wat beters te doen dan allemaal mensen af te kraken? En ik kon het niet vinden daarom dat ik hier op het fok forum het kwam vragen en erikkll ik vraag niet om jou werknemer te worden dus wees blij ;)
pi_85327642
en volgens mij bedoel jij geen leestekens maar spreekwoorden ;)
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:22 schreef Errrwin het volgende:

[..]

pi_85328868
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:30 schreef angelaromijn1989 het volgende:
Gaan we nou lopen afkatten?? Ik kom niet hier om mijn nederlands te laten corrigeren. Ik kwam gewoon met een vraag die ik graag beantwoord wouilde hebben maar met zulke reacties kom ik er niet. Hebben jullie wel wat beters te doen dan allemaal mensen af te kraken? En ik kon het niet vinden. Daarom dat ik het hier op het fok forum het kwam vragen. En erikkll, ik vraag niet om jouw werknemer te worden, dus wees blij ;)
Even een paar wijzigingen doorgevoerd :)
pi_85328912
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:31 schreef angelaromijn1989 het volgende:
en volgens mij bedoel jij geen leestekens maar spreekwoorden ;)
[..]

Hij zegt ook dat hij een uitdrukking heeft gecorrigeerd. Hij vraagt daarnaast of je ook even gaat oefenen met leestekens. ;)
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:00:52 #16
314226 bromma
old school prof
pi_85328954
be back later
pi_85328960
Overigens is dit geen afkatten te noemen. Ik constateerde alleen dat je erg slordig omgaat met je taal. ;)
pi_85330365
Uit ervaring weet ik dat je salaris als beginnend secretaresse ver uiteen kan lopen. Bij een klein bedrijfje zal het tussen de 1400 en 1600 bruto zijn en een groot bedrijf tussen de 1600 en 1900. Dat is mijn ervaring in elk geval.

Als je nog in opleiding bent zal het afhangen van hoe snel je alles oppikt hoe je salaris zal stijgen maar ik denk dat het dan gewoon minimumloon of iets daarboven zal zijn. Ook hangt het sterk af van je eigen onderhandelingsvaardigheid. Ik ben zelf vrij snel gestegen in salaris door een paar korte opdrachten van een half jaar te doen en steeds omhoog te gaan qua niveau.

Verder hangt het ook af van wat voor persoon je bent, in mijn ogen zijn er 2 typen secretaresses. De types die na 40 jaar nog steeds op dezelfde plek zitten en simpelweg niet veel meer kunnen dan de telefoon opnemen, agendabeheer en tot een bepaalde leeftijd mooi zitten zijn, en er zijn secretaresses die wat meer kunnen en hun baas gewoon veel werk uit handen nemen. Dan ga je meer richting managementassistent en directiesecretaresse. Oftewel, het is helemaal afhankelijk van hoe je in elkaar steekt en waar je werkt.

Succes met de opleiding!
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:26:42 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_85337826
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:11 schreef angelaromijn1989 het volgende:
hallo!
Dus ze willen je hebben als stagiaire, maar ook als een BBL'er??
Oderint dum metuant.
Cash is a fact, profit is an opinion.
Not to get technical... but according to chemistry, alcohol is a solution.
pi_85337857
Spelling nazi's :')

Mijn vriendin verdiende tijdens haar bbl "stage" niveau 3 ongeveer 1500,- bruto (32 uurscontract).
Vergeet niet dat de werkgever ook subsidie voor je krijgt, wellicht heeft je opleindingsinstituut een lijst met bedrijven waar ze vaker zaken mee gedaan hebben?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
DroogDok | ROTTERDAM
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:57:09 #21
65960 sanger
pi_85338119
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:30 schreef DroogDok het volgende:
Spelling nazi's :')

Mijn vriendin verdiende tijdens haar bbl "stage" niveau 3 ongeveer 1500,- bruto (32 uurscontract).
Vergeet niet dat de werkgever ook subsidie voor je krijgt, wellicht heeft je opleindingsinstituut een lijst met bedrijven waar ze vaker zaken mee gedaan hebben?
Als aan een aantal voorwaarden wordt voldaan krijgt de werkgever pas subsidie. En 1 van die voorwaarden is dat de werkgever de studie betaald (en daar is hier volgens mij geen sprake van).
Oderint dum metuant.
pi_85338352
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Als aan een aantal voorwaarden wordt voldaan krijgt de werkgever pas subsidie. En 1 van die voorwaarden is dat de werkgever de studie betaald (en daar is hier volgens mij geen sprake van).
Volgens mij is dat niet zo hoor, dat er pas subsidie wordt gegeven bij betaling van de studie, maar het zou kunnen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
DroogDok | ROTTERDAM
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:11:22 #23
65960 sanger
pi_85339401
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:12 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet zo hoor, dat er pas subsidie wordt gegeven bij betaling van de studie, maar het zou kunnen.
Als je op afdrachtsvermindering onderwijs doelt weet ik het wel zeker :)
Oderint dum metuant.
pi_85340934
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:34 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Uit ervaring weet ik dat je salaris als beginnend secretaresse ver uiteen kan lopen. Bij een klein bedrijfje zal het tussen de 1400 en 1600 bruto zijn en een groot bedrijf tussen de 1600 en 1900. Dat is mijn ervaring in elk geval.
Gezien het feit dat TS de Nederlandse taal niet echt beheerst (en dat voor een secretaresse!), denk ik dat ze in haar handjes mag klappen met die 1400 bruto. :Y
pi_85341169
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:11 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Gezien het feit dat TS de Nederlandse taal niet echt beheerst (en dat voor een secretaresse!), denk ik dat ze in haar handjes mag klappen met die 1400 bruto. :Y
Commentaar op de taalbeheersing van TS en er dan zelf een half verkracht niet bestaand spreekwoord uitgooien. :')
DroogDok | ROTTERDAM

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')