abonnement Unibet Coolblue
pi_49650900
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:46 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

je snapt het niet helemaal hè?
Inderdaad .
Douglas Adams schreef leuke boeken waar ik enorm van heb genoten, en een 'Towel Day' is niks meer dan een grappig initiatief ter nagedachtenis.

Niks meer, niks minder.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:55:25 #227
33189 RM-rf
1/998001
pi_49650940
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:46 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

je snapt het niet helemaal hè?
ik vind verhalen van Adams grappig ... maar domme idioten die het gaan naspelen vind ik een beetje pijnlijk en zielig.
Van Star Tekfans of Starwars idioten die in Klingon lullen wordt het al vaak genoeg gezegd, maar die Adams-adepten zouden eigenlijk beter moeten weten dan dat elkaar nalopen.

net als dat ik die kutfilm ook maar een dom aftreksel vind (beide zelfs, die eerste heeft dan nog wat ergerlijk schattigs in zn knulligheid maar die tweede is gewoon zielig en humorloos)..
laten ze gewoon eindelijk eens "Where God Went Wrong" verfilmen, dat is pas een boek
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

.. initiatief ter nagedachtenis.
'ter nagedachtenis' ?
wat is de bedoeling van dat 'eren' van een boek of een schrijver?

Behalve natuurlijk dat het altijd leuk is de Fans van een onzinig boek tegen je in stelling te jagen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:57:50 #228
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_49651028
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik vind verhalen van Adams grappig ... maar domme idioten die het gaan naspelen vind ik een beetje pijnlijk en zielig.
Van Star Tekfans of Starwars idioten die in Klingon lullen wordt het al vaak genoeg gezegd, maar die Adams-adepten zouden eigenlijk beter moeten weten dan dat elkaar nalopen.

net als dat ik die kutfilm ook maar een dom aftreksel vind (beide zelfs, die eerste heeft dan nog wat ergerlijk schattigs in zn knulligheid maar die tweede is gewoon zielig en humorloos)..
laten ze gewoon eindelijk eens "Where God Went Wrong" verfilmen, dat is pas een boek
Je snapt het nog steeds niet hè?

Al twee posts heb je in dit topic zinloos neergeplempt... ik loop liever de 25e mei met een handdoel zinloos rond
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_49651205
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik vind verhalen van Adams grappig ... maar domme idioten die het gaan naspelen vind ik een beetje pijnlijk en zielig.
Van Star Tekfans of Starwars idioten die in Klingon lullen wordt het al vaak genoeg gezegd, maar die Adams-adepten zouden eigenlijk beter moeten weten dan dat elkaar nalopen.

net als dat ik die kutfilm ook maar een dom aftreksel vind (beide zelfs, die eerste heeft dan nog wat ergerlijk schattigs in zn knulligheid maar die tweede is gewoon zielig en humorloos)..
laten ze gewoon eindelijk eens "Where God Went Wrong" verfilmen, dat is pas een boek
[..]

'ter nagedachtenis' ?
wat is de bedoeling van dat 'eren' van een boek of een schrijver?

Behalve natuurlijk dat het altijd leuk is de Fans van een onzinig boek tegen je in stelling te jagen
Duuuusssssss

1 Dag in het jaar een handdoek meenemen is het 'naspelen van boeken'?
Even stilstaan bij het overlijden van een goede schrijver, is 'eren'?

Right. Next!
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:06:51 #230
33189 RM-rf
1/998001
pi_49651362
joh, natuurlijk weet ik wel dat vrijwel niemand serieus met een handdoek gaat rondlopen behalve dan een enkele werkelijk humorloze freak ...

maar ik vind dan ook alle mensen die zich an sich gaan opwerpen als 'bekenend Douglas Adams' fans, inclusief hun ritueel gedweep met termen uit zn boeken, de 42-dweperts een flink end sukkelig ...

Ik kan het overigens bij de meeste boeken best wel uitstaan, enkel juist bij Douglas Adams Aanhangerts stoor ik me werkelijk eraan, vooral omdat die juist dat des te ongegeneerder doen, en werkelijk denken een speciaal groepsverband te hebben 'als mensen begrijpen wat je bedoelt als je 42 noemt'
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

1 Dag in het jaar een handdoek meenemen is het 'naspelen van boeken'?
Even stilstaan bij het overlijden van een goede schrijver, is 'eren'?

Right. Next!
ah, jij bent die 1% wérkelijk humorloze freak die er nog mee gaat rondlopen ook?

[ Bericht 17% gewijzigd door RM-rf op 22-05-2007 17:12:58 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_49651499
Dat mag je vinden, RM-rf, maar het lijkt mij dat iedereen voor zichzelf bepaalt hoe hij zijn eigen leven inricht. Zolang je er geen anderen mee schaadt zie ik niet in wat er mis is met dwepen met een boek. Of dwepen met een tv-serie. Of een baan. Of een hobby. Ieder z'n ding.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:12:20 #232
33189 RM-rf
1/998001
pi_49651569
wat zou ik verspesten als ik mensen erop aanspreek dat Douglas Adams enkel boeken schrijf en dat niet veel meer dan dat is, geen grond om allerlei 'activiteiten' op te grondvesten om betekenissen te zoeken ...?
hebben die Adams-dweperts het nodig te geloven dat er iets van waarheid in steekt ... Tóch te denken dat 42 misschien wél het antwoord is?

zijn dat nu juist niet de elfjes onderin de vijver, waarvan Adams zelf meende dat het toch zo jammer is als mensen niet kunnen genieten van een vijver zònder te geloven dat er onderin elfjes wonen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:44:18 #233
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_49652731
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:12 schreef RM-rf het volgende:
wat zou ik verspesten als ik mensen erop aanspreek dat Douglas Adams enkel boeken schrijf en dat niet veel meer dan dat is, geen grond om allerlei 'activiteiten' op te grondvesten om betekenissen te zoeken ...?
Het goede, relaxte gevoel dat mensen hierbij hebben, om gewoon een beetje te kletsen over een dag met een handdoek rondlopen? Wat zou je verpesten als je je mond gewoon had gehouden, helemaal niets toch? Sommige mensen vinden het leuk dit te doen, laat ze lekker. Als je iedereen die iets doet waar jij het niet mee eens bent daarop wilt aanspreken ben je nog wel even bezig. Waar maak je je eigenlijk druk om?
quote:
hebben die Adams-dweperts het nodig te geloven dat er iets van waarheid in steekt ... Tóch te denken dat 42 misschien wél het antwoord is?
Ik denk dat juist fans van de Hitchhiker's Guide wel door hebben dat je vooral niet alles zo serieus moet nemen. Nu jij nog.

Als jij het verschil niet kunt zien tussen het naspelen van een heel boek en een handdoek dragen op één dag, of tussen die handdoek en Klingon leren, dan heb jij misschien iets niet helemaal begrepen. En dat iemand niet jouw gevoel voor humor heeft maakt hem nog niet humorloos.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:53:42 #234
33189 RM-rf
1/998001
pi_49653042
och, ik geef niets anders dan een mening ...
die mening zal niet zo 'lofrijk' zijn over mensen die voltrots kunnen vertellen dat ze 'HHGTTG' al vijfentwintig maal hebben teruggelezen en allerhande elementen eruit kunnen aanhalen ...

Toch snap ik niet waarom mensen menen 'dat je dat niet mag zeggen in een topic over Douglas Adams' alsof ik daarmee de lol van die mensen verpest (natuurlijk verpest ik het wel, en met veel plezier, maar niet anders dan vanuit het idee dat die mensen zich zélf kwetsbaar opstellen in hun 'fan-schap').

als er in een topic over 'Lord of the Rings' gezegd mag worden dat iemand dat boek 'takkesaai' vond en daarop verder kalm gereageerd kan worden zonder dat mensen zich opeens persoonlijk geraakt gaan voelen, waarom zou dat niet in een topic over Douglas Adams kunnen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_49653212
Ik geloof dat hier geen die-hard-fans zitten, alleen een misplaatst iemand die de die-hard-fans maar 'een flink end sukkelig' vind.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:16:57 #236
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_49653963
Gelukkig kan een handdoek ook prima gebruikt worden om iemand de mond te snoeren
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:33:00 #237
33189 RM-rf
1/998001
pi_49654662
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat hier geen die-hard-fans zitten, alleen een misplaatst iemand die de die-hard-fans maar 'een flink end sukkelig' vind.
oh ik snap het best en ik zeg dat die dweperts er wel zitten, je kunt het gerust teruglezen.. diegenen die op vaste data die boeken lezen voor de XX-te maal, of die dwepen met het getal 42, of mensen aardig vinden enkel en aalleen omdat ze dat boek ook gelezen hebben.

En tenzij je je point-of-view-gun voor de dag haalt zie ik ook niet in waarom het onjuist is te zeggen dat rondlopen (of de bewering dat te gaan doen) met een handdoek op 25 mei een bezigheid voor fullscale idioten is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_49654969
Bij anderen op basis van een post in een fantopic op een forum een psychiatrische diagnose stellen is natuurlijk volslagen normaal?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:54:44 #239
33189 RM-rf
1/998001
pi_49655435
ik ben geen psychiater en stel geen diagnoses...

ik geef enkel een mening hoe ik denk over 'een hele dag gaan rondlopen met een handdoek bij je omdat dat ergens in een boek staat'

is dat nu zo vreemd? een dag rondlopen met een handdoek _is_ ook nogal idioot, dat het leuk klinkt met een hele verzameling fans die voornamelijk elkaar naar de mond praten en lekker meelullen is verder jouw ding, maar in de werkelijkheid bén je ook een flink end van lotje getikt als je dat doet ...

en nee, ik heb niks met dat 'jamaar eigenlijk doen we het niet echt, we praten hier enkel onderelkaar erover hoe leuk dat zou zij als 'eerbetoon' voor iemand die al lang en breed ligt te verrotten in zn kist
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:58:32 #240
242 Pinball
Electric Monk
pi_49655586
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:35 schreef RM-rf het volgende:

blaat
Volgens mij zit je handdoek te strak.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_49658067
Dat ik eigenlijk nog de moeite neem...
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:54 schreef RM-rf het volgende:
ik ben geen psychiater en stel geen diagnoses...

ik geef enkel een mening hoe ik denk over 'een hele dag gaan rondlopen met een handdoek bij je omdat dat ergens in een boek staat'

is dat nu zo vreemd?
Ja. Omdat je je bevooroordeelde kut-meninkje al klaar hebt, voordat je blijkbaar 2 hersencellen in je hoofd met elkaar hebt laten communiceren.

Weet je nog, die twee hersencellen waarvan er één dit:
quote:
Douglas Adams schreeft scherpe satirische boeken die vooral de drang van de mens naar religieuze 'zingeving' van vanalles en nogwat op de hak namen ..:
en één dit:
quote:
Wat voor idoten zijn het nu die willen doen net alsof er wél een bepaalde 'bedoeling' achter Adams werk zou zitten en die rrvan allerlei compleet nutteloze symboliek en rituelen uit gaan kristalliseren?
produceerden.

Het is nog niet in de mind-boggling emptiness van de rest van je hoofd opgekomen dat zoiets als 'Towel Day' gewoon geen ZIER te maken heeft met het kristalliseren van symboliek en rituelen uit zijn boeken? Dat diegenen die dat verzonnen hebben het gewoon een leuk idee vinden? gewoon leuk dus, zonder zeer diepzinnige achterliggende gedachten, maar gewoon een grappige manier om een schrijver aan wiens boeken je veel plezier beleeft hebt te herinneren?

Andere mensen lopen met een T-shirt van een band, sommigen omdat ze er compleet me dwepen, anderen omdat ze het een leuke band vinden, en een cool shirt. Een aantal DA fans kiest er voor om op 25 mei een handdoek bij zich te hebben. Big fucking deal. Als je dat al niet kan relativeren, dan stel ik voor dat je gewoon fijn terugkruipt onder de steen van het terras van je Vinex woninkje.
quote:
een dag rondlopen met een handdoek _is_ ook nogal idioot,
Jij komt 's zomers niet vaak aan de kust he?
quote:
dat het leuk klinkt met een hele verzameling fans die voornamelijk elkaar naar de mond praten en lekker meelullen is verder jouw ding, maar in de werkelijkheid bén je ook een flink end van lotje getikt als je dat doet ...
Liever dat, dan een saaie droogkloot die zich druk zit te maken over anderen die een dag een handdoek meenemen.

En, mocht het je nog niet opgevallen zijn: Dit topic is gestart in 2002. En nog steeds niet vol. Zo ontzaglijk veel wordt er dus over geluld. Nounou, poepoe. De geestelijke gezondheid is echt in gevaar.

Flikker toch op man.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:01:53 #242
33189 RM-rf
1/998001
pi_49658361
Je hebt een erg overtuigende manier uit te leggen dat je het leven wat lichter moet nemen

maar mijn mening over mensen die om Adams te eren een handdoek zeggen te gaan dragen blijft verder wel dezelfde hoor
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:27:15 #243
16314 Pea
Bakkebaardaap
pi_49659532
Ik vind het een leuk gebaar, moet nog maar afwachten of ik het zelf ook ga doen (maw: als ik het het niet vergeet).
Maar als ik er aan denk zal ik wel een omhangen.
Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 21:06:30 #244
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_49661434
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:01 schreef RM-rf het volgende:
Je hebt een erg overtuigende manier uit te leggen dat je het leven wat lichter moet nemen

maar mijn mening over mensen die om Adams te eren een handdoek zeggen te gaan dragen blijft verder wel dezelfde hoor
Ik zeg het niet alleen, ik draag hem ook op 25 mei. Al meerdere jaren. Ergens in dit topic staat wel een link naar het desbetreffende fototopic met reportages uit die diverse jaren.

En prima dat jij je mening houdt.

Mijn mening is, dat meer mensen compleet 'nutteloze' dingen zouden moeten doen. Heb er zelfs een keer een tijdelijk subforum voor opgericht. Het maakt de wereld net iets leuker als je je een keertje vastbijt in iets dat totaal niet 'belangrijk' is.

Want wat is nou eigenlijk 'belangrijk'? Het bestaan van de mens? Het bestaan van de mestkever? Het werk dat we doen? Het schrijven van een scriptie? Het doen van de afwas? Een zebra die gegrepen wordt door een leeuw? Een zebra die weet te ontkomen? Alles is 'belangrijk' en tegelijkertijd is niets 'belangrijk'. Ik merk dat ik een beetje doordraaf.

Het dragen van een handdoek slaat nergens op, maar wat maakt dat nou voor ene bal uit? Ik vind het gewoon grappig om reacties van mensen op straat te zien en hier op FOK! te vertellen aan de hand van foto's wat ik heb meegemaakt. Als ik bij één andere user een glimlach op zijn/haar gezicht heb getoverd is dat al een geweldig resultaat. Zo niet, pech. Zolang ik maar een leuke dag had.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:43:51 #245
33189 RM-rf
1/998001
pi_49663441
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:06 schreef UIO_AMS het volgende:


Mijn mening is, dat meer mensen compleet 'nutteloze' dingen zouden moeten doen.
Nu ja, als het zo ontzettend nutteloos was hoefde het niet opgehangen worden aan Douglas Adams en gekoppeld te worden aan het 'leuk-vinden-van-zijn-boeken'

Hoe denk je dan bv aan zijn uitspraak: “Isn´t it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Juist door bepaalde standaard handelingen te gaan koppelen aan dat boek, en ze dan ook nog te ritualiseren of op groepsbasis, op een vaste dag te gaan uitvoeren en het liefst in 'groepsverband'..

Maak je dan juist niet van 'leuke spontane dingen' eerder ongelooflijk dwangmatig groepsgedrag en meeloperij?

En laten we eerlijk zijn, nutteloos een handdoek rond gaan dragen is toch ook onzin, juist omdat het een zo weinig fantastierijke gedachte is, 'grutjes, Adams heeft ooit iets in zijn boeken geschreven over het ronddragen van en handdoek, laten we daarom maar allemaal met een handdoek gaan rondlopen, want dat staat in zn boeken."

Ik krijg daar bijna dat idee in van de Monty Python-film Life of Brian; waar een hele domme groep 'volgelingen begint te bekokstoven welk symbool ze van hun messias moeten volgen, de kalebas of de sandaal.

en nee, dat is heus niet bedoeld om hier mensen te gaan zitten beledigen of te provoceren, ik vind het gewoonweg eerlijk nogal pure onzin, niet omdat ik de bedoeling er niet achter zou begrijpen, maar eerder omdat ik het hele idee eerder nogal fantasieloos vind, het hersenloos reprodceren van een kleine, eerder nogal satirische quote uit een boek
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:48:55 #246
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49663727
Zou je voor onze veiligheid de 25ste binnen willen blijven RM-rf?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_49664531
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:43 schreef RM-rf het volgende:
en nee, dat is heus niet bedoeld om hier mensen te gaan zitten beledigen of te provoceren
Nee, daarom maak je hetzelfde punt ook zeven keer achter elkaar .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 22:19:34 #248
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_49665636
Ik denk dat dit topic vraagt om nog een post met daarin een als PI.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_49674668
[SEP]RM-rf[/SEP]

  woensdag 23 mei 2007 @ 12:49:57 #250
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_49681946
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:53 schreef RM-rf het volgende:
och, ik geef niets anders dan een mening ...
Prima, maar dan hoeft nog niet iedereen met een andere mening humorloze freaks te zijn. Smaken verschillen, gevoel voor humor ook. Gelukkig maar.
quote:
Toch snap ik niet waarom mensen menen 'dat je dat niet mag zeggen in een topic over Douglas Adams' alsof ik daarmee de lol van die mensen verpest (natuurlijk verpest ik het wel, en met veel plezier, maar niet anders dan vanuit het idee dat die mensen zich zélf kwetsbaar opstellen in hun 'fan-schap').
Dat zeg ik helemaal niet. Maar jij komt met jouw nogal fel gebrachte mening in een topic en vraagt je vervolgens af wat je daarmee verpest. Dus vraag ik, wat had je verpest als je je mening gewoon voor je had gehouden?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')