abonnement Unibet Coolblue
pi_85163948


Welkom in het genealogie topic.

Dit topic is voor iedereen bedoeld, van de beginnende stambomer tot de al gevorderde die al in 1500 is aangekomen. Hieronder wat meer informatie voor als je na het lezen van mijn boeiende tekst aan de slag wil

Termen

- GENEALOGIE (of stamboom)
Alle dragers van eenzelfde achternaam die van één stamvader afstammen, in de mannelijke lijn.
Voorbeeldje van een genealogie

- PARENTEEL
Uitgaande van een ouderpaar worden alle nakomelingen gezocht.
Voorbeeld van een parenteel

- KWARTIERSTAAT
Beginnend bij één persoon (de proband) zoekt men alle voorouderparen van die persoon, zowel in de mannelijke als in de vrouwelijke lijn. De personen worden genummerd; de proband nr 1, zijn/haar vader nr.2, de moeder nr. 3, grootvader van vaderskant nr. 4, grootmoeder nr.5, grootouders van moeders kant nr. 6 en 7, overgrootouders nrs. 8 t/m 15, enzovoort. Ter controle: Met uitzondering van de proband hebben mannen een even en vrouwen een oneven nummer.
Voorbeeld van een kwartierstaat

- STAMREEKS
De directe naamreeks van vader op zoon (géén zijtakken).
Voorbeeld van een stamreeks


Verwerkingsprogramma's
- Aldfaer is een gratis programma. Goede duidelijke uitleg en in het Nederlands. Tevens is er een gebruikersgroep waar je met al je vragen terecht kan.

- Gensdata Pro is het genealogieprogramma van de Nederlandse Genealogische vereniging. (NGV) Het programma is niet gratis, maar is wel erg duidelijk en heeft ook een eigen gebruikersgroep waar je met je vragen terecht kunt.

- Hazadatais net als de andere twee een Nederlands programma. Duidelijke uitleg, ook een eigen gebruikersgroep en is niet gratis, maar je kunt via een testversie kijken of het wat voor je is.

Handige Links
Genlias Een site met heel veel informatie en aktes
Graftombe.nl Hier vind je geboorte- en overlijdensdata
StamboomforumStel hier je vraag en je krijgt zo goed als altijd een antwoord.
...

De OP vind je hier.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85173812
De naam van grootouders staat ook wel in het trouwboekje van de ouders. Tenzij je een familie hebt die uit elkaar ligt, of je geen contact hebt met je ouders, lijkt me dat het achterhalen van de naam van je ouders niet meer van een belletje naar je ouders weg is.
Liej
pi_85175006
Als ik een parenteel maak met Aldfaer, da komt het er zo uit te zien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie weet hoe ik al die cijfers veranderd krijg in [1], [1a] [1b] [2a] enzo zodat er niet zoveel cijfers staan..
Of gewoon die cijfers helemaal uitschakelen?

Nu zet hij alle generaties in een nummer die achter de persoon staan :{


Hier hebben ze het ook met letters:
http://www.vanhengel.net/JanArie/Genealogie/Paans/paans.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 12-08-2010 09:20:55 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85177089
Romeinse nummering aanzetten :)
Liej
pi_85177113
Je kunt trouwens ook vrij eenvoudig zelf een opmaak maken en die in Aldfaer zetten :Y

Ik gebruik deze.
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 augustus 2010 @ 11:00:58 #6
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_85177828
Een TVP :)
Ik ben nog steeds met Wolthuis/Broekema bezig
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:06:31 #7
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_85178012
Tvp!
pi_85178042
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:36 schreef Leigh het volgende:
Romeinse nummering aanzetten :)
Oké bedankt gevonden. :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85178433
Tot hoever gaan jullie eigenlijk door t.o.v. aangetrouwde familie?
Ik had er 1 en toen 5 aangetrouwde families later kwam ik weer bij dezelfde uit :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:27:22 #10
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_85178691
Voor aangetrouwden in principe alleen de namen van de ouders. Mensen trouwden natuurlijk regelmatig met familie, dus in dat soort gevallen werk ik uiteraard de relatie uit.
pi_85202253
Hetzelfde als Johannes. Ik vermeld de ouders (hun trouwdatum, geb./ovl indien aanwezig, en evt. andere kinderen als dat nuttig blijkt voor het onderzoek, maar verder laat ik het het meestal bij.
Er zijn wel wat uitzonderingen.
Liej
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:33:26 #12
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85207964
Weet een van jullie of het ook mogelijk is mijn stamboom zo weer te geven dat iedereen en alles erop staat?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 augustus 2010 @ 07:38:05 #13
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_85218354
Ook ik vermeld alleen de ouders. Tenzij ik het vermoeden heb dat ik de grootouders ook al ergens in het bestand heb staan, dan koppel ik ze

Uitzonderingen: mijn stiefmoeder en de familie Kerscheling
die laatste kon ik zo weinig over vinden dat ik de hele familie maar heb uitgezocht :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_85219253
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:33 schreef Dagoduck het volgende:
Weet een van jullie of het ook mogelijk is mijn stamboom zo weer te geven dat iedereen en alles erop staat?
Alles aanvinken bij 'instellingen' :Y
Zelf vind ik het wat te druk, dus ik doe het niet :)

M'n vriend heeft wel iets grappigs, trouwens. Hij heeft een wettelijke lijn en een biologische lijn. Een voorouder is erkent door de echtgenoot, maar is niet zijn kind. Ook de biologische vader is bekend. Dus hij heeft beide lijnen uitgezocht. Had ik maar zoiets! Heb ook een paar losse lijnen met buitenechtelijke kinderen, maar bij mij houdt het daar helaas op.
Liej
pi_85273816
Woei!
In mijn zoektocht naar de afkomst van Swaantje Sieverts uit Borgsweer (hier ook al genoemd), kom ik net ene Derk Sijwert tegen die trouwt te Borgsweer. Net als Daniel Sijwert (die Tara eerder vond) dacht ik: dit zal ook wel een broer zijn. Hoe verbaasder was ik toen ik erop klikte:

quote:
Huwelijk 24-07-1791 Borgsweer

Bruidegom Derk Sijwerts, van Borgsweer, zoon van wijlen Sijwert Harms en Zuzanna Daniels

Bruid Martjen Jans, van Heveskerklooster, dochter van Jan Aikes en wijlen Trijntje

Bron Kerkeboek Borgsweer 1685-1811
Collectie DTB (toegang 124)
Inventarisnummer 43, folio 202
De naam van zijn ouders staan erbij!
En de Swaantje heeft ook kinderen met de namen Siewiert, Harm en Susanna.
De genoemde ouders móeten ook wel haar ouders zijn. De plaats klopt, de tijd klopt, de namen kloppen. I finally found them! *O*
Liej
pi_85275949
Potverdikkie... wéér een Duitser :')
Liej
pi_85281106
Ik heb last van Belgen :P Walen om precies te zijn -_-''
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:19:29 #18
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85281563
Uit welke landen hebben jullie mensen in je stamboom?
En dan bedoel ik ernaartoe verhuisd oid, niet persé een voorouder die daarvandaan komt :P


Ik heb een aantal die in NO Indie werkten, iemand uit Italië, een tak in Nieuw Zeeland, Amerika, Canada, Duitsland meer niet volgens mij..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85283176
Weet ik veel. Heb maar dan 8000 mensen in die stamboom. Hoe moet ik dat nu weten? :D
Liej
pi_85283976
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:19 schreef Dagoduck het volgende:
Uit welke landen hebben jullie mensen in je stamboom?
En dan bedoel ik ernaartoe verhuisd oid, niet persé een voorouder die daarvandaan komt :P


Ik heb een aantal die in NO Indie werkten, iemand uit Italië, een tak in Nieuw Zeeland, Amerika, Canada, Duitsland meer niet volgens mij..
Ik heb Belgen en Nederlanders en Fransen die naar Duitsland zijn gevlucht. En nog een aantal uit de periode 1920-1940 die in Nederlands-Indië dingen hebben uitgespookt.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_85287239
Toch even gekeken, Dagoduck :)

Indonesië (destijd Nederlands-Indie), Canada, Zweden, Zuid-Afrika en Amerika. Daar zijn in ieder geval mensen naartoe gegaan.

Mijn voorouders zijn afkomstig uit: Nederland (duh ;)), Duitsland, Indonesië, Noorwegen.
Liej
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:53:59 #22
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85289728
Mijn opa is in Modjokerto (Nederlands Indie) geboren uit Nederlandse ouders :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 augustus 2010 @ 09:33:46 #23
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_85300913
Voorouders uit Nederland, een paar uit Duitsland

Familieleden zijn uitgewaaid of hebben gewoond te: Ned. Indie, USA, Canada, Brazilie, Frankrijk, Belgie en Tahiti/Frans Polynesie
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:48:17 #24
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85321801
Ik snap hier iets niet:
http://www.elsinga-s.nl/genealogie/els020.htm

Er staat dat Hendrik Hendriks Stiksma getrouwd was met Aaltje Oedzes, en daarna trouwt met Bontje Gerkes, maar volgens andere bronnen die ik niet meer weet/kan vinden ( :') ) had ik vernomen dan Bontje Gerkes was getrouwt met de zoon van Hendrik Hendriks Stiksma en Aaltje Oedzes, die ook Hendrik Hendriks Stiksma heette..

Hoe kom ik er nou achter welke Hendrik Hendriks Stiksma Welke is? :')
Moet ik dan de trouwakte van HHS met Bontje Gerkes vinden? zodat ik kan kijken wie de ouders zijn?
maar waar vind ik die dan? ;(

En hier staat het ook zo:

http://www.stamboomonderz(...)ID=I3569&tree=hedzer

En waarom staan er op Tresoar in vredesnaam geen namen.
En waarom heb ik mn rug verrekt.. ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:21:52 #25
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85323648
Laat maar. :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:25:58 #26
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_85338579
Ik heb familie in Canada en de VS.

Wat betreft voorouders: mijn familie van vaderskant (dus van wie ik de achternaam draag) is in de zeventiende eeuw uit Brugge naar Leiden gekomen (deel van de destijds grote stroom economische en religieuze vluchtelingen van zuid naar noord) en ik heb wat voorouders uit grensgebieden die nu in Duitsland of België liggen.

De laatste "buitenlander" onder mijn voorouders is bij mijn weten [toegevoegd: mijn betbetovergrootvader] Gerard Joseph Kamps, geboren in 1817 te Hünshoven (nu een deel van Geilenkirchen). Mijn betovergrootvader Christian Claudius Kamps, geboren in 1847 te Sittard, heeft nog een proces gevoerd omdat hij voor de wet geen Nederlander was (hij is o.a. kandidaat geweest voor de Tweede Kamer voor het kiesdistrict Sittard en dit kon als "vreemdeling" vermoedelijk niet). Het fijne weet ik er nog niet van, ik moet de stukken eens boven water krijgen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Johannes_Klabanus op 16-08-2010 12:43:50 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:27:21 #27
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85339753
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:25 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Ik heb familie in Canada en de VS.

Wat betreft voorouders: mijn familie van vaderskant (dus van wie ik de achternaam draag) is in de zeventiende eeuw uit Brugge naar Leiden gekomen (deel van de destijds grote stroom economische en religieuze vluchtelingen van zuid naar noord) en ik heb wat voorouders uit grensgebieden die nu in Duitsland of België liggen.

De laatste "buitenlander" onder mijn voorouders is bij mijn weten Gerard Joseph Kamps, geboren in 1817 te Hünshoven (nu een deel van Geilenkirchen). Mijn betovergrootvader Christian Claudius Kamps, geboren in 1847 te Sittard, heeft nog een proces gevoerd omdat hij voor de wet geen Nederlander was (hij is o.a. kandidaat geweest voor de Tweede Kamer voor het kiesdistrict Sittard en dit kon als "vreemdeling" vermoedelijk niet). Het fijne weet ik er nog niet van, ik moet de stukken eens boven water krijgen.
http://kranten.kb.nl/view(...)75:mpeg21:p009:a0094
http://kranten.kb.nl/view(...)52:mpeg21:p001:a0007
http://kranten.kb.nl/view(...)72:mpeg21:p005:a0109
http://kranten.kb.nl/view(...)36:mpeg21:p005:a0060
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:38:31 #28
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_85427415
Dank! Altijd leuk als je een voorouder in de krant terugvindt.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:41:53 #29
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85427498
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:38 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Dank! Altijd leuk als je een voorouder in de krant terugvindt.
Er stonden er nog meer geloof ik :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:33:22 #30
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85436008
Waar vind ik archieven van Overijssel vóór 1811?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:49:09 #31
288595 Fenrisúlfr
Waiting for Ragnarok
pi_85485862
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:33 schreef Dagoduck het volgende:
Waar vind ik archieven van Overijssel vóór 1811?
Het kenniscentrum van Historisch Centrum Overijssel (HCO) heeft DTB-registers vanaf de 16e eeuw. De meeste daar aanwezige DTB-registers gaan echter niet verder terug dan de 17e eeuw. De Overstichtse en Overijsselse leenregisters van het HCO gaan wel verder terug en bevatten gegevens uit de periode 1379-1805. De leenregisters zijn zeker de moeite waard wanneer je geïnteresseerd bent in de lokale geschiedenis van Overijssel. Het archief van de voormalige gemeente Hasselt is naar mijn weten een van de belangrijkste oude archieven van Overijssel, met archiefblokken die beginnen in de 15e eeuw. Dit archief is tevens bij het HCO te raadplegen. Verder is het archief van het drosambt Salland aan te raden indien je oude gerechtelijke stukken wil inzien.
We come and cry and that is life, we cry and go and that is death.
pi_85487105
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:33 schreef Dagoduck het volgende:
Waar vind ik archieven van Overijssel vóór 1811?
Ik gebruik deze: http://www.vpnd.nl/statuspagina-ov.html
Kan je meteen oefenen met oud schrift, want van niet alle scans is een transcriptie :)
Al die scans van Hasselt staan hier ook. Al mist er bij de dopen het gedeelte tussen 1736 - 1748. (waar ik natuurlijk weer zws voorouders in heb zitten :))

Ik heb trouwens veel familie uit regio Giethoorn, Steenwijk, Hasselt, Nieuwleusen, Zwartsluis, Roetenveen (Ruitenveen), Wanneperveen en omliggende plaatsjes. Waar zoek jij ze, Dagoduck?
Liej
  donderdag 19 augustus 2010 @ 20:41:37 #33
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85487715
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:25 schreef Leigh het volgende:

[..]

Ik gebruik deze: http://www.vpnd.nl/statuspagina-ov.html
Kan je meteen oefenen met oud schrift, want van niet alle scans is een transcriptie :)
Al die scans van Hasselt staan hier ook. Al mist er bij de dopen het gedeelte tussen 1736 - 1748. (waar ik natuurlijk weer zws voorouders in heb zitten :))

Ik heb trouwens veel familie uit regio Giethoorn, Steenwijk, Hasselt, Nieuwleusen, Zwartsluis, Roetenveen (Ruitenveen), Wanneperveen en omliggende plaatsjes. Waar zoek jij ze, Dagoduck?
Staphorst :')
En nog wel een paar maar ik weet niet meer precies welke voorouders dat waren :P

edit: Zwartsluis, Meppel, Giethoorn

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 19-08-2010 20:49:12 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85490102
Staphorst? Oh dear :P

In Zwartsluis en Giethoorn heb ik voorouders zitten. Heb je achternamen? Wie weet heb ik ze ook in de stamboom (of evt. een ander familielid).
Liej
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:12:50 #35
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85491196
Van mijn voorouders:

Snijder
Withaar
van der Linden
Hoogte
Pander
Klooster
Knobbe
Boxem
Schreur
Kruis
Roelf Roelfs & Jentien Berends
Dievertjen Alberts
Trijntien Jakobs
Willemina Garrits
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85517428
Hier niet in de voorouderlijke lijn, zo uit mijn hoofd. Maar wie weet aangetrouwd. Zal straks eens gaan kijken :)
Liej
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:11:23 #37
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85529967
M'n oom is een volle achterneef van Jack Spijkerman :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:50:58 #38
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85531391
Hoe kom ik eigenlijk achter gegevens van de afgelopen 50 jaar? moet ik dan echt familie gaan aanschrijven :? :P

:7
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:15:04 #39
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_85538798
graftombe.nl wil nog wel eens helpen, evenals overlijdensadv.
maar verder echt contacten leggen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:00:34 #40
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85539684
Het is meer dat ik de generatie van mijn opa (geboren tussen 1900 en 1930 wel heb, maar dichterbij de levende kan ik niet komen :P En aangezien er nogal veel mensen met de naam de Boer leven en van der Heide ook wel.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85545583
Je kunt van mensen die minimaal twee jaar geleden zij overleden (vanaf 1939 tot ergens begin jaren '90) een persoonskaart aanvragen bij het CBG. Daarop staan de ouders van de persoon, partner, huwelijksdata en op de achterkant ook de kinderen uit dat huwelijk. En dat kunnen dus personen zijn die nog in leven zijn. Van hen krijg je dan geb. dat. geb. plaats, namen en soms staat ook de huwelijkdatum en de naam van die dienst partner er nog bijgekrabbeld.
Tegenwoordig maken ze een printje uit het GBA, dus ergens vanaf de jaren '90 tot nu krijg je dus geen persoonskaart, maar een uitdraai.
Liej
pi_85565306
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:48 schreef Leigh het volgende:
Potverdikkie... wéér een Duitser :')
Dat "risico" loop je als je (zoals ik) in het oosten van 't land woont. Ik was al voor een kwart Duits. Maar na wat spitwerk komt daar nog 'ns 1/32e deel bij, en twee keer 1/64e deel. :'(
(ironisch bedoeld)
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 22 augustus 2010 @ 11:59:58 #43
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85565715
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat "risico" loop je als je (zoals ik) in het oosten van 't land woont. Ik was al voor een kwart Duits. Maar na wat spitwerk komt daar nog 'ns 1/32e deel bij, en twee keer 1/64e deel. :'(
(ironisch bedoeld)
Ik ben 1/2048e frans :')
voor de rest alles nederlands tot nu toe, heel veel eindigen in Leeuwarden of in Drenthe en een paar in Gelderland.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85590690
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:59 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik ben 1/2048e frans :')

Je bedoelt..... je hebt zoveel generaties terug een Franse voorouder en je gaat ervan uit dat die niets anders dan Franse voorouders heeft.. Zo kun je dat met een getal omschrijven.

Die redeneringen van 1/zoveelste wordt ook vaak gebruikt om iemands culturele identiteit aan te geven en te bepalen... maar daar gaat het soms mis.. Het lijkt exact te zijn met een exact getal.. maar dat is het niet..
Bijv Alex ( die van Maxima) zou dan ca 1/50 Nederlands moeten zijn in culturele identiteit .... en dat is een malle conclusie.
Zelf heb ik een Limburgse opa .... maar cultureel ben ik niet 1/4 Limburgs.
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:52:44 #45
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85590958
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt..... je hebt zoveel generaties terug een Franse voorouder en je gaat ervan uit dat die niets anders dan Franse voorouders heeft.. Zo kun je dat met een getal omschrijven.

Die redeneringen van 1/zoveelste wordt ook vaak gebruikt om iemands culturele identiteit aan te geven en te bepalen... maar daar gaat het soms mis.. Het lijkt exact te zijn met een exact getal.. maar dat is het niet..
Bijv Alex ( die van Maxima) zou dan ca 1/50 Nederlands moeten zijn in culturele identiteit .... en dat is een malle conclusie.
Zelf heb ik een Limburgse opa .... maar cultureel ben ik niet 1/4 Limburgs.
Geen idee hoe dat werkt, bij mij is iemand in generatie 11/12 die uit frankrijk komt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85592038
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:52 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat werkt, bij mij is iemand in generatie 11/12 die uit frankrijk komt.
Okee johh..
ik maakte even een zijsprong.... dit item hoort niet in dit topic..... ignore it :Z
  maandag 23 augustus 2010 @ 00:22:04 #47
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85592130
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 00:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Okee johh..
ik maakte even een zijsprong.... dit item hoort niet in dit topic..... ignore it :Z
Nee, het hoort wel in dit topic :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85607972
Hebben jullie dat ook dat bij sommige mensen veel meer interessante voorvaderen voorkomen? hoe komt dit?
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:46:24 #49
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85608124
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:43 schreef mastauser het volgende:
Hebben jullie dat ook dat bij sommige mensen veel meer interessante voorvaderen voorkomen? hoe komt dit?
Voortplanting. :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:17:17 #50
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85609563
Ik heb aan de kan van mijn vader en aan de kan van mn oom (getrouwd met zus van mn vader allemaal 'de Boer' zitten uit Urk :') echt gewoon 10 verschillende takken..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:32:59 #51
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85610275
_O- via een hele omweg heb ik een link gemaakt :D

ff kijken:
De betovergrootvader van mijn tante had een broer en daar een kleindochter van, was getrouwd met een man wiens moeder de achterachterkleinzoondochter is van de bet-bet-bet-bet overgrootvader van de man waarme mijn tante getrouwd is :D :P :')

Met andere woorden: Mijn nichten hebben een beetje bloed van ocke de boer en van paulus van der heide, en de kinderen van reinoutje van der heide hebben ook een beetje bloed van ocke de boer en paulus van der heide
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 23-08-2010 16:21:33 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85611425
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:32 schreef Dagoduck het volgende:
wiens moeder de achterachterkleinzoon is
Het was al ingewikkeld.... maar jij doet er een schepje bovenop heee voor de lol :+
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:21:39 #53
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85612236
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het was al ingewikkeld.... maar jij doet er een schepje bovenop heee voor de lol :+
:') :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 augustus 2010 @ 16:44:55 #54
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_85613243
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:43 schreef mastauser het volgende:
Hebben jullie dat ook dat bij sommige mensen veel meer interessante voorvaderen voorkomen? hoe komt dit?
Gegoede afkomst. Bepaalde families zaten in bepaalde milieus
Mijn overgrootmoeder Versteegh had als vader een telg uit een herenboerenfamilie rondom Tiel, en als moeder een Van Lidth de Jeude. Via haar moeder is ze verwant aan diverse ministers (waaronder Van Lidth de Jeude en Rink), een zijtak van die familie wordt in de adel verheven, de huwelijkspartners worden dan best interessant.

Ander voorbeeld: Quanjer, mijn betovergrootmoeder, al die Quanjers waren hoge officieren, een Quanjer huwde een Bolkestein, een andere minister Donner.

Anders is het met voorouders van mijn moeder, Groningse schippers. Nee, daar vind je weinig notarissen, lid van dijkraden, gemeenteraden, burgemeesters, etc.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:50:15 #55
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85613474
Bij mij in de familie vindt je hooguit een procuratiehouder van het agentschap Stoommaatschappij Nederland te Genua of een aangetrouwde ambtenaar van de Nederlandsche Spoorwegen. Voor de rest zijn het echt allemaal vissers, zeelui, bakkers, herbergieren, bakkers, vissers, zeevissers, vissers, schipvaarders, landbouwers, landbouwerschen, landbouwersche, landbouwers, arbeiders, veehouders, veenlandnogwat..


:N
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:54:34 #56
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85613691
De enige naam die nog veelbelovend klinkt:
Johannes Hendrik Jakob Herman van Apeldoorn (was kantoorbediende)
en zijn vader Bernardus Johannes van Apeldoorn (was hoofd van een school)
die johannes trouwt met:
Martha Wilhelmina Hendrika Urselina Gordinou de Gouberville. Dat klinkt ook van adel, maar schijn bedriegt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85619180
van de gegoede families is ook meer bewaard gebleven... documenten, kranten, boeken, schilderijen, foto's..
iemand uit een arbeiders- of boerengezin kan ook best interessante dingen hebben meegemaakt in het leven.... (veldslagen Napoleon bijv) maar ..... niks bewaard, niks in de archieven.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:02:46 #58
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85631073
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:21 schreef Bluesdude het volgende:
van de gegoede families is ook meer bewaard gebleven... documenten, kranten, boeken, schilderijen, foto's..
iemand uit een arbeiders- of boerengezin kan ook best interessante dingen hebben meegemaakt in het leven.... (veldslagen Napoleon bijv) maar ..... niks bewaard, niks in de archieven.
Idd, die rijke lui leefden in grote landhuizen en die werden minder vaak gesloopt, dus minder kans dat geschriften wegraakten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:21:53 #59
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85727429
Is iemand van jullie goed met FamilySearch? kan die ene Berend Snieders vinden die uit Duitsland (Emlichheim) komt en rond 1782 geboren is..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:13:16 #60
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85773262
Ik ben even creatief geweest met kleurtjes :P
En ik krijg nooit mn voorouder op 1 blaadje, het past gewoon niet :')
Zo zie je waar mn voorouders vandaan komen :)

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:03:30 #61
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_85775157
Ha, leuk, eens zien of ik zoiets in elkaar kan zetten :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:59:13 #62
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85777097
Ik zit al een tijdje te tekenen maar 7 generaties krijg ik niet op een blaadje :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 10:45:35 #63
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86490392
Ik heb genealogie ook weer opgepakt na een paar jaar het op een lager pitje te hebben gezet.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 10:48:19 #64
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86490482
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:12 schreef Dagoduck het volgende:
Van mijn voorouders:

Snijder
Withaar
van der Linden
Hoogte
Pander
Klooster
Knobbe
Boxem
Schreur
Kruis
Roelf Roelfs & Jentien Berends
Dievertjen Alberts
Trijntien Jakobs
Willemina Garrits
Snijder uit welke regio? Mijnes komen uit Groningen/Friesland
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 11:13:50 #65
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86491324
oh en qua bekende/ beruchte voorouders/ of anderen in je stamboom. Marten Toonder en ik stammen van dezelfde voorvader af en Hans en Tatum Dagelet zullen ook wel familie zijn, al weet ik nog niet hoe
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_86498304
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:48 schreef Olga het volgende:

[..]



Snijder uit welke regio? Mijnes komen uit Groningen/Friesland
Meppel, ik heb wel een Snieders uit Groningen :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2010 @ 20:00:18 #67
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86509828
Mijnes komen echt uit groningen-stad en daarvoor Friesland.en in Groningen stad is de naam Snijder, geen verbastering dus ;).
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_86539285
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:38 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Meppel, ik heb wel een Snieders uit Groningen :)
Heb je ook snijders uit zuid-oost drenthe?
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:06:35 #69
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_86542674
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:30 schreef Kirov het volgende:

[..]

Heb je ook snijders uit zuid-oost drenthe?
Vast wel maar nog niet gevonden :P
Ik heb een tak uit drenthe en die is zoooooo groot :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:16:45 #70
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_86543042
Ik ben generatie 1 en in generatie 5 van mijn voorouders zijn de volgende namen:

van der Heide (Enkhuizen)
Huisman (Enkhuizen)
Baas (Enkhuizen)
Sluis (Enkhuizen)
Keizer (Ruinerwold)
Geerts (Ruinerwold)
van Dijk (Koekange)
Karsten (Nijeveen)
Gordinou de Gouberville (Arnhem)
Gerresse (Arnhem)
van den Belt (Voorst)
Dutman (Zwolle)
Dirksen (Harlingen)
Smeding (Buitenpost, achtkarspelen)
Groothuis (Groningen)
Snieder (Groningen)

Heeft iemand deze namen nog in zijn stamboom en ook in dezelfde plaats? of in de buurt?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 september 2010 @ 17:21:29 #71
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86543194
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 17:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Vast wel maar nog niet gevonden :P
Ik heb een tak uit drenthe en die is zoooooo groot :P
ken je de snijder hyves? Daar zitten volgens mij ook wat snijders uit drenthe op.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_86543763
Hé Ollie! Ik vroeg me al af wanneer jij weer zou gaan stambomen ;)

We moeten nog steeds die Blaauw-familie uut Grunn eens koppelen :P
Liej
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 september 2010 @ 18:04:54 #73
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86544535
Ik heb er nu maar liefst twee met die naam :P

Ik heb overigens een Kruizenga geboren in Baflo en een Kruizinga die in Hoogemeeden is geboren
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_86544693
Het begint eng te worden :X
Hoe heten die Blaauwtjes?

[ Bericht 11% gewijzigd door Leigh op 17-09-2010 18:17:27 ]
Liej
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 september 2010 @ 18:54:19 #75
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86546218
Ettje, dochter van Jan Blaauw en Saartje Berends Lukje

Jakobina, dochter van Hindrik Blaauw en Geessien Hofstee
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 september 2010 @ 19:50:58 #76
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_86548133
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:54 schreef Olga het volgende:
Ettje, dochter van Jan Blaauw en Saartje Berends Lukje

Jakobina, dochter van Hindrik Blaauw en Geessien Hofstee
Jan Blaauw, zoon van Hindrik Blaauw en Geessien Hofstee, was gehuwd met Eelje Stalman, welke weer familie is van mijn vrouw
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 september 2010 @ 19:53:58 #77
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86548223
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Jan Blaauw, zoon van Hindrik Blaauw en Geessien Hofstee, was gehuwd met Eelje Stalman, welke weer familie is van mijn vrouw
grappig :D
Jakobina was getrouwd met Mello Stenhuis en Mello en ik delen dezelfde voorouder
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_86580817
Hindrik Blaauw en Geessien Hofstee (+ nageslacht) heb ik ook in m'n gegevens staan, maar niet voorouderlijk.

De meest recente Blaauw die ik heb is Antje Lubberts Blaauw, dochter van Luppe Andries Blaauw en Lutgert Alberts Wieringa. Met verderop: Andries Luppes Blaauw, Luppe Jans Blaauw, en Jan Janssen.
Liej
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 september 2010 @ 10:40:34 #79
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86781017
Ik geloof dat ik in een van de eerdere delen onder mijn oude username wel eens verteld had dat ik vastzat met Ullrich Cnaus. Wist eigenlijk niets van hem behalve dat hij vijf kinderen kreeg. Dankzij de huwelijksakte van een van zijn zoons weet ik nu dat hij is overleden in Hellevoetsluis en dat hij afkomstig is uit Zwitserland.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 26 september 2010 @ 17:44:37 #80
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_86867043
Ik heb echt heeeeeel veel uit urk :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 27 september 2010 @ 17:00:12 #81
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_86906448
Mochten jullie nog iemand uit Enkhuizen vinden, dan komt hij/zij waarschijnlijk ook voor in mijn stamboom :P
Ik heb nu achter elkaar 3 kinderen van 1 persoon, die alle drie getrouwd waren met iemand waarvan de ouders al in mijn stamboom zaten :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 september 2010 @ 17:23:57 #82
54593 crew  Olga
Cheese
pi_86907488
Niemand hier uit Enkhuizen. Het Noordelijkst in noord holland in mijn stamboom is alkmaar :P
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_86985498
Ik vind steeds meer Fransen in mijn stamboom, ze zijn allemaal vanuit Duitsland hierheen gekomen.
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 29 september 2010 @ 16:35:17 #84
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_86985704
Ik vind het jammer dat ik van mijn eigen naam (van der Heide) niet verder kom dan de namen van de ouders van Paulus die in 1785 is geboren :{
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:53:33 #85
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87148942
Ik zag vanavond op tv een programma; 'Verborgen verleden' Daarin gaan bekende Nederlanders (Gerard Spong, Monique van de Ven, Youri Mulder, Philip Freriks etc..) opzoek naar hun verleden, vanavond was Gerard Spong, die ging zijn stamboom uitpluizen, en net heb ik via: http://educatie.ntr.nl/project/2872479/verborgen-verleden/ De aflevering met Monique van de Ven gekeken, ik zelf vind het een heel leuk programma, misschien vinden jullie het ook wel leuk. :s)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:32:58 #86
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87151686
Ik denk dat ik binnenkort maar eens naar het Enkhuizer Archief/Westfries archief in Hoorn of het Noord-Hollandsarchief in Alkmaar afreis :s)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87152142
De BBC heeft ook een erg leuk programma over genealogie "Who do you think you are". Bekende sterren zoals Kim Cattrell, Jerry Springer, Stephen Fry gaan dan op zoek naar hun voorouders.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:48:15 #88
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87152398
Net op de site van het westfriesarchief mijn overovergrootvader (opa van opa) gevonden op een foto _O_



Ik dacht het al aan het gezicht te zien, het is de man 3e van linksonder met de stok. Als je naar het gezicht kijkt en naar mij overgrootvader en opa, dan is die uitdrukking echt sprekend van der Heide _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:42:24 #89
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87171621
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:42 schreef Bloemen74 het volgende:
De BBC heeft ook een erg leuk programma over genealogie "Who do you think you are". Bekende sterren zoals Kim Cattrell, Jerry Springer, Stephen Fry gaan dan op zoek naar hun voorouders.
Hetzelfde, format :s)

edit: Net de engelse variant met Jeremy Clarkson gekeken, het is gewoon een heel leuk programma :s)

[ Bericht 15% gewijzigd door Dagoduck op 04-10-2010 16:44:39 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87192935
Heb nu net de eerste aflevering gekeken van Verborgen Verleden. Inderdaad precies het zelfde als Who do you think you are. Leuk dat er een nederlandse versie is.
pi_87219851
Dankzij een prachtig familieboek dat in mijn bezit is waar mijn gehele genealogie sinds 1500 in is vastgelegd van zowel mijn Zuid-Afrikaanse als Nederlandse (achter-familie). Inclusief foto's, geboorte data, beroep etc. helemaal superbbb. Mijn familie heeft zelfs een belangrijke rol gespeel bij de stichting van Kaap de Goede Hoop ^O^
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:36:10 #92
54593 crew  Olga
Cheese
pi_87219892
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:32 schreef Dagoduck het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort maar eens naar het Enkhuizer Archief/Westfries archief in Hoorn of het Noord-Hollandsarchief in Alkmaar afreis :s)
die in Alkmaar is tof :P
ik kom daar ook wel eens
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:16:53 #93
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_87241289
Who Do You Think You Are? is inderdaad een geweldig programma. De Nederlandse versie is ook goed gemaakt.
pi_87241732
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:35 schreef Yougie het volgende:
Dankzij een prachtig familieboek dat in mijn bezit is waar mijn gehele genealogie sinds 1500 in is vastgelegd van zowel mijn Zuid-Afrikaanse als Nederlandse (achter-familie). Inclusief foto's, geboorte data, beroep etc. helemaal superbbb. Mijn familie heeft zelfs een belangrijke rol gespeel bij de stichting van Kaap de Goede Hoop ^O^
Pff, in mijn familieboeken staan alleen maar zij-takken die ik niet aan mezelf kan koppelen :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_87260783
Pff ik heb een gigantisch probleem met inteelt. De nakomelingen van 1 kerel kruisen 3 keer door elkaar, nu mag ik dat gaan uitpluizen :(
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:45:05 #96
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_87260837
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:44 schreef Kirov het volgende:
Pff ik heb een gigantisch probleem met inteelt. De nakomelingen van 1 kerel kruisen 3 keer door elkaar, nu mag ik dat gaan uitpluizen :(
:D succes ermee.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_87261256
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:45 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]


:D succes ermee.
De kinderen van 2 halfbroers hebben met elkaar lopen ballen :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_87263632
Ik kom steeds meer inteelt tegen -O-
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:43:47 #99
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87263818
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:40 schreef Kirov het volgende:
Ik kom steeds meer inteelt tegen -O-
En dat is erg omdat?

Ik ben tijdens mijn zoektoch een vent tegengekomen die hetzelfde heette als die ik zocht, maar die man was met 18 verschillende vrouwens naar bed geweest en had 20 kinderen, hij had het hele dorp dat toendertijd uit 160 personen bestond zelf gemaakt, voordat hij daar kwam woonden er 30 mensen :') :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87263916
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:43 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

En dat is erg omdat?

Ik ben tijdens mijn zoektoch een vent tegengekomen die hetzelfde heette als die ik zocht, maar die man was met 18 verschillende vrouwens naar bed geweest en had 20 kinderen, hij had het hele dorp dat toendertijd uit 160 personen bestond zelf gemaakt, voordat hij daar kwam woonden er 30 mensen :') :P
Het is een hele generatie dat neven en nichten met elkaar trouwen en kinderen krijgen :P
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:07:20 #101
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87551710
Ik neem aan ( :') ) dat niemand hier al tot zijn:''Hoogopperaartsvooredelstamoudbetovergrootouders'' heeft uitgezocht? Dat is generatie 513, als je dan 25 jaar per generatie doet kom je uit op het jaar 10815 voor Christus :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 oktober 2010 @ 22:07:55 #102
54593 crew  Olga
Cheese
pi_87551745
mja hoe betrouwbwaar zal dat zijn? _O-
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:14:37 #103
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87552071
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:07 schreef Olga het volgende:
mja hoe betrouwbwaar zal dat zijn? _O-
Archieven op steen gebeiteld _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87552561
Verste terug is Adam en Eva, maar er zitten enkele gaten in mijn stamboom :{
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:31:26 #105
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87552836
Mijn verste terug is bij mijn eigen voorouders 1547 met 2 onzekere generaties, dus eind 16e eeuw sowieso wel, daarna nog wat andere tot begin half 17e eeuw. Bij mijn oom zijn voorouders heb ik er één die gaat terug tot 1300
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87553063
De oudste is voor mij 1590. Jammer dat ik nu zo vast als een baksteen zit
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:43:59 #107
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87553426
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:36 schreef Kirov het volgende:
De oudste is voor mij 1590. Jammer dat ik nu zo vast als een baksteen zit
Mijn familienaam kom ik maar tot 1785 :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:48:06 #108
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87553605
Kunnen jullie iets vinden over Tidericus (Diederik) de Sure die begin 14e eeuw leefde?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:45:06 #110
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87560476
quote:
Waar moet ik bij deze link: http://www.dbnl.org/tekst(...)_nav001191001_01.txt op zoeken dan?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:39:44 #111
54593 crew  Olga
Cheese
pi_87563062
aan 1 tak zit ik halverwege 16e eeuw (eerste vermelding iets van 1540 ofzo) Bij de rest van de takken heb ik nog genoeg werk te doen, alleen komen sommigen uit Frankrijk, Duitsland en Belgie en wordt het dus moeilijker om uit te zoeken.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_87564302
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:43 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Mijn familienaam kom ik maar tot 1785 :P
Dan kom ik tot ~1610 :{
Beneath the gold, the bitter steel
pi_87564853
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 08:45 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Waar moet ik bij deze link: http://www.dbnl.org/tekst(...)_nav001191001_01.txt op zoeken dan?
Drosten off Schulten vanVollenhove.
1363 Hendrick de Sure.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:46:38 #114
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87565334
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Drosten off Schulten vanVollenhove.
1363 Hendrick de Sure.
Oja, nu zie ik het ^O^
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:01:10 #115
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87565901
Weet iemand waar ik de DTB archieven van Aardswoud kan vinden van 1646-1873 ?
Als ik op westfriesarchief.nl kijk dan staat er alleen een lijst met archieven maar de archieven zelf kan ik nergens online inkijken..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:26:05 #116
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87566768
Trouwakte, van de oudste bekende van mij moedersnaam..

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:52:06 #117
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87567488
Ik ben nu in Drenthe bezig, kom ik ineens een tak tegen die na 1811 een achternaam hadden, tussen 1720 en 1811 niet en voor 1720 weer 4 generaties wel :D

edit: het gaat wel terug tot 1265 :') Laat ik er maar wat onbetrouwbaar tekentjes bij zetten :D

edit: en nu komen er dubbele namen

[ Bericht 20% gewijzigd door Dagoduck op 15-10-2010 13:03:20 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:07:34 #118
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87568045
Ene: Johanes Coenraads de Vos Van Den Goer Van Steenwijck

edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Vos_van_Steenwijk

Als het zo mag zijn :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87568171
Ik heb ook een de Vos \o/
Heeft iemand trouwens Duitse online bronnen?
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:27:51 #120
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87568789
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:11 schreef Kirov het volgende:
Ik heb ook een de Vos \o/
Heeft iemand trouwens Duitse online bronnen?
Moet je even tussen de topics bladeren:
http://www.stamboomforum.nl/subfora/52/0/

Staan vast wel wat linkjes..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:48:30 #121
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87569618
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87570817
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:25 schreef longinus het volgende:
Verste terug is Adam en Eva, maar er zitten enkele gaten in mijn stamboom :{
http://stamboom.calleeuw.(...)ierelaties&Itemid=54


De generatie 66 tot en met 129 krijgen het voorvoegsel aarts- toegevoegd: aartsouders (generatie 66) tot aartsvooredelstamoudbetovergrootouders (generatie 129).
De generatie 130 tot en met 257 krijgen het voorvoegsel opper- toegevoegd: opperouders (generatie 130) tot opperaartsvooredelstamoudbetovergrootouders (generatie 257).
Tot stot krijgen de generatie 258 tot en met 512 krijgen het voorvoegsel hoog- toegevoegd: hoogouders (generatie 258) tot hoogopperaartsvooredelstamoudbetovergrootouders (generatie 512).
Merk op bij de kolom "aantal": zoveel namen zou je voor die generatie moeten schrijven als je een kwartierstaat maakt die zover teruggaat (als je dat al zou kunnen, het is hypothetisch). In de praktijk zouden zeker nu en dan dezelfde personen terugkomen. Als je ver genoeg terugkeert in de tijd, hebben je ouders zeker meerdere gemeenschappelijke voorouders.
Volgens berekeningen van wetenschappers zou de persoon die voorkomt in de stamboom van àlle levende aardbewoners ergens geleefd hebben rond 1450 voor Christus. Nog verder terug in het verleden, voorbij het jaar 5350 voor Christus, overlappen alle stambomen zelfs volledig: uw voorouders uit dat tijdperk zijn dezelfde als die van Martin Luther King.

.... All in the family....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:32:34 #123
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87571319
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

http://stamboom.calleeuw.(...)ierelaties&Itemid=54


De generatie 66 tot en met 129 krijgen het voorvoegsel aarts- toegevoegd: aartsouders (generatie 66) tot aartsvooredelstamoudbetovergrootouders (generatie 129).
De generatie 130 tot en met 257 krijgen het voorvoegsel opper- toegevoegd: opperouders (generatie 130) tot opperaartsvooredelstamoudbetovergrootouders (generatie 257).
Tot stot krijgen de generatie 258 tot en met 512 krijgen het voorvoegsel hoog- toegevoegd: hoogouders (generatie 258) tot hoogopperaartsvooredelstamoudbetovergrootouders (generatie 512).
Merk op bij de kolom "aantal": zoveel namen zou je voor die generatie moeten schrijven als je een kwartierstaat maakt die zover teruggaat (als je dat al zou kunnen, het is hypothetisch). In de praktijk zouden zeker nu en dan dezelfde personen terugkomen. Als je ver genoeg terugkeert in de tijd, hebben je ouders zeker meerdere gemeenschappelijke voorouders.
Volgens berekeningen van wetenschappers zou de persoon die voorkomt in de stamboom van àlle levende aardbewoners ergens geleefd hebben rond 1450 voor Christus. Nog verder terug in het verleden, voorbij het jaar 5350 voor Christus, overlappen alle stambomen zelfs volledig: uw voorouders uit dat tijdperk zijn dezelfde als die van Martin Luther King.

.... All in the family....
Dat is alleen al logisch als je bedenkt dat er in totaal als je je voorouder verdubbeld:
ouders = 2
grootouders = 4
enz.
Dan zit je bij generatie 36 al ergens over 100 miljard, terwijl er geschat wordt dat over de gehele periode dat de mensheid er is 110miljard mensen hebben geleeft..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87573974
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:32 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat is alleen al logisch als je bedenkt dat er in totaal als je je voorouder verdubbeld:
ouders = 2
grootouders = 4
enz.
Dan zit je bij generatie 36 al ergens over 100 miljard, terwijl er geschat wordt dat over de gehele periode dat de mensheid er is 110miljard mensen hebben geleeft..
Toch heb je na een aantal eeuwen al de eerste dubbele voorouders, vooral als je voorouders boeren waren die in de plaatselijke dorpsgemeenschap hun relaties zochten. Ik heb wel eens gehoord dat Karel de Grote waarschijnlijk een gemeenschappelijke voorouder is van vrijwel alle blanke westeuropeanen.
Ook heb ik gelezen dat de Spaanse koning Juan Carlos op 600 miljoen verschillende manieren van Karel de Grote afstamt.
Een gemiddelde generatiewisseling is ongeveer 33 jaar (1/3e eeuw dus). Er zit wel een groot verschil tussen mannen en vrouwen. Dat merk je altijd als je in een kwartierstaat scrolt. De voorouder nummer 512, 1024, 2048, 4096 of 8192 laat ineens een hele oude datum zien (de ultieme vaderlijn) en naarmate je terechtkomt bij resp. 1023, 2047, 4095, 8191 en 16383 is de datum ineens veel recenter.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:48:28 #125
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87574343
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Toch heb je na een aantal eeuwen al de eerste dubbele voorouders, vooral als je voorouders boeren waren die in de plaatselijke dorpsgemeenschap hun relaties zochten. Ik heb wel eens gehoord dat Karel de Grote waarschijnlijk een gemeenschappelijke voorouder is van vrijwel alle blanke westeuropeanen.
Ook heb ik gelezen dat de Spaanse koning Juan Carlos op 600 miljoen verschillende manieren van Karel de Grote afstamt.
Een gemiddelde generatiewisseling is ongeveer 33 jaar (1/3e eeuw dus). Er zit wel een groot verschil tussen mannen en vrouwen. Dat merk je altijd als je in een kwartierstaat scrolt. De voorouder nummer 512, 1024, 2048, 4096 of 8192 laat ineens een hele oude datum zien (de ultieme vaderlijn) en naarmate je terechtkomt bij resp. 1023, 2047, 4095, 8191 en 16383 is de datum ineens veel recenter.
Ik las ook ergens dat 8% van alle westerse mannen van een of ander in het rond neukende chinees afstamd :D Kan het even neit meer terugvinden..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87808990
Lokale verzetsstrijders in de stamboom gevonden :P Eindelijk iets ongewoons
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 21 oktober 2010 @ 21:19:43 #127
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87810098
Ik zit een beetje in de knoop met familie Baas uit Andijk.

Er was dus een apotheek in Andijk Jacob Jacobsz Pilleman, die een zoon had: Outjer Jacobsz (achternaam onbekend) En de laatste 'Baas' die ik heb ik Jacob Outjersz. Baas ged. 1741 Maar hoe weet ik nou of die No Name zijn vader was.. :'(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87810208
Nou, Outjer is een niet echt veel voorkomende naam :P
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 21 oktober 2010 @ 21:35:37 #129
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87810844
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 21:21 schreef Kirov het volgende:
Nou, Outjer is een niet echt veel voorkomende naam :P
Aannemend dat de vader van Jacob Outjersz. Baas die met Cornelisje de Haas trouwde Outjer Jacobsz heette zijn er een paar dingen:

- Outjer Jacobsz Pilleman trouwt 18-05-1732 met Dieuw Dircks Groen (Jacob Outjersz. Baas wordt geboren 1741)

- Outjer Jacobsz NN. overlijdt:23-08-1757

- Outjer Jacobsz NN. trouwt (datum onbekend) met Dieuw Dircks Schoenmaker (1711-1781) Deze Outjer is overleden voor 1765 omdat deze Dieuw Dircks Schoenmaker dan met een ander trouwt.


Hoe aannemelijk is het dat Dieuw Dircks Schoenmaker dezelfde is als Dieuw Dircks Groen, dat DEze Outjer Jacobsz NN. die ovl. in 1757 dezelfde is als die ovl. voor 1765, en hoe aannemelijk is het dat dit gewoon allemaal dezelfde zijn :P

Allemaal te vinden in dit bestand:
http://www.mgbaltes.com/G(...)k/images/BK-WEB.xlsx
:')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:27:02 #130
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87839915
Waarschijnlijk dinsdag naar het westfriesarchief in Hoorn :s)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87840984
Heeft iemand trouwens digitale bronnen van voor 1700 over noordwest Overijssel?
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:17:13 #132
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87843825
Ik dacht ik print voor mijn oma ff het parenteel van haar stamvader uit, 26 pagina's :') Wetende dat ik nog lang niet alle gezinnen van die familie heb uitgezocht _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87845261
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 19:06 schreef Kirov het volgende:
Heeft iemand trouwens digitale bronnen van voor 1700 over noordwest Overijssel?
Van Papier van Digitaal wellicht?
Liej
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:49:54 #134
54593 crew  Olga
Cheese
pi_87845300
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 20:17 schreef Dagoduck het volgende:
Ik dacht ik print voor mijn oma ff het parenteel van haar stamvader uit, 26 pagina's :') Wetende dat ik nog lang niet alle gezinnen van die familie heb uitgezocht _O-
Heb ik een keer als cadeau voor mijn vader gedaan . Ondanks de vele pagina's vond hij het wel een erg origineel en leuk cadeau,
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_87846120
* Leigh stuurt regelmatig een kwartierstaat naar haar oudooms/oudtantes :)
Liej
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:25:24 #136
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87847172
Even een vraagje, ik heb hier: http://members.quicknet.n(...)rtrouw-1762-1773.htm Gevonden:

12-01-1771 Aris van der Heij J:M: van Enchuijsen moeder: Aaltjen Willems Aaltjen Nitters J:D: van Enchuijsen

Mijn stamvader heette: Arent Paulusz en was getrouwd met een Aaltje Nitters, zijn zoon heeft als bijnaam aangenomen 'van der Heide' Zou dit nu dezelfde kunnen zijn? De huwelijksdatum is 2 dagen na de doop van een dochten van Arent Paulusz.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87850756
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:48 schreef Leigh het volgende:

[..]

Van Papier van Digitaal wellicht?
Dank je, daar ben ik nog wel even zoet mee :P

Heeft iemand trouwens nog tips?
Mijn stamvader is tussen 2-4-1657 en 27-1-1659 in Hoogeveen komen wonen. Hij hoorde bij de eerste 146 die daar kwamen te wonen in dienst van de Compagnie van de 5000 Morgen. Dit verveenbedrijf werfte zijn mensen uit zuidwest Drenthe, noordwest Overijssel en mensen uit Duitsland.
Het is aannemelijk dat hij toen pas een achternaam aan nam omdat velen dat deden toen ze daar kwamen wonen. Ook word zijn ''zwager''(schoonzoon in de context) vernoemd in rechtsspraak.

Ik ben al begonnen met het uitzoeken van de geschiedenis van deze Compagnie en van Hoogeveen maar daar zit nog veel werk in. En ik denk dat ik familie ben van de kinderen en vrouw Piet Kleine *O*
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:27:57 #138
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_87987131
Vandaag naar het Westfriesarchief geweest in Hoorn, mooie gebouw, alles was makkelijk te vinden en alles stond op microfishes, alleen wat het voor mij de eerste keer dus het wat nog even wennen aan de aktes, verder weinig verder gekomen qua terug in de tijd, wel een stuk of 5 geboortedata gevonden :) binnenkort nog maar eens heen en dan van te voren opschrijven wat ik allemaal nog wil vinden :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_88034276
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2010 21:40 schreef Kirov het volgende:
Ik kom steeds meer inteelt tegen -O-
Dat vindt iedereen na verloop van tijd wel.
Liej
pi_88040749
tvp wel een leuk project om een keer te gaan doen :D
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:48:05 #141
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_88108364
Ik moet nu dus rond 1650 in Frankrijk gaan zoeken naar Isaac Goudineau :P Maar ik kan geen Frans :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_88110870
Dat probleem heb ik ook :P
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:53:07 #143
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_88111101
Ik zit ook in Duitsland in Emlenkamp (Emlichheim) met ene Wolf Gersen,
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_88112682
Dat is hier net over de grens :P
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 31 oktober 2010 @ 23:00:40 #145
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_88194263
Ik moest werken dus kon de aflevering van vandaag van Verborgen Verleden niet kijken, maar heb hem net online gekeken, hele mooie aflevering met Tommy Wieringa, zeker aan te raden!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_88199162
Heb er zoveel in Duitsland :)

Weer een nieuw voorouderpaar gevonden gisteren. Uit Zuidbroek in Groningen :)
Liej
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 22:35:25 #147
18653 crew  D.
pi_88346079
He, een nieuw deeltje :P
  donderdag 4 november 2010 @ 22:36:45 #148
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_88346138
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:35 schreef D. het volgende:
He, een nieuw deeltje :P
1e postvan dit topic: woensdag 11 augustus 2010

_O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 17:10:14 #149
18653 crew  D.
pi_88370777
quote:
10s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:36 schreef Dagoduck het volgende:

[..]



1e postvan dit topic: woensdag 11 augustus 2010

_O-
Het vorige deel was ineens dicht, en ik kon het nieuwe niet vinden 8-)
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:21:42 #150
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_88522223
Voor mijn gevoel ben ik nu overal vastgelopen :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 12 december 2010 @ 18:33:09 #151
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_89841498
Kick. :P

Ik ben weer even bezig, kom net iemand tegen die woonden in: http://nl.wikipedia.org/wiki/Idaarderadeel

Idaarderadeel, klinkt wel lekker :P

edit: Kwam net; Leuwkien Ruurds Rappert tegen :P Het is dus al heel oud dat rappen, volgens alle andere bronnen heet ze overigen roppert.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 12 december 2010 @ 22:29:22 #152
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_89853318
die oude Friese gemeentenamen zijn soms nauwelijks nog thuis te brengen. :) bij Tresoar hebben ze er een handige 'omrekenlijst' voor
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 16 december 2010 @ 16:59:18 #153
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90006168
Zo, alle afstammelingen van een voorouder erin gezet, maar 2 dagen werk :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 01:48:06 #154
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90522724
Kan iemand hier geboortedata vinden van Neeltje Lockhorst (1778/1779) en van Hendrik Gijsbertszoon van Donselaar (1783/1784) te Langbroek? (Utrecht)

Kinderen: Elizabet, Willem en Cornelis van Donselaar.
Neeltje stierf op 08-10-1818.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeLuna op 28-12-2010 02:44:54 ]
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 12:14:48 #155
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90531383
Ik vind het altijd zo zielig om een levenloos kind te 'ontdekken' ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:37:03 #156
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90532355
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:14 schreef DeLuna het volgende:
Ik vind het altijd zo zielig om een levenloos kind te 'ontdekken' ;(
Ik heb een gezin met 6 kinderen die allemaal binnen een jaar overlijden, toen ging die moeder dood trouwde hij met een ander en kregen ze één kind met een geboggelde rug :')

Ik ga even voor je zoeken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 12:38:43 #157
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90532418
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:37 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb een gezin met 6 kinderen die allemaal binnen een jaar overlijden, toen ging die moeder dood trouwde hij met een ander en kregen ze één kind met een geboggelde rug :')

Ik ga even voor je zoeken.
Ligt gewoon aan die vent dus. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:41:03 #158
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90532512
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:38 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ligt gewoon aan die vent dus. :D
En een groot gedeelte aan de combinatie met die andere vrouw, want bij haar gingen ze wel dood :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:45:10 #159
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90532688
Ik kan geen aktes vinden, ik heb ook helemaal geen voorouders in utrecht :')

Wel vond ik deze stamboom:
http://www.genealogieonline.nl/stamboom-lokhorst/I96.php

Ik zou niet alles klakkeloos overnemen, maar ik ga er wel van uit dat het voor een groot deel klopt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 12:46:56 #160
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90532760
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:45 schreef Dagoduck het volgende:
Ik kan geen aktes vinden, ik heb ook helemaal geen voorouders in utrecht :')

Wel vond ik deze stamboom:
http://www.genealogieonline.nl/stamboom-lokhorst/I96.php

Ik zou niet alles klakkeloos overnemen, maar ik ga er wel van uit dat het voor een groot deel klopt.
Er zijn wel veel dingen die overeenkomen met wat ik al had :o

Bedankt!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:49:26 #161
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90532846
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:46 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Er zijn wel veel dingen die overeenkomen met wat ik al had :o

Bedankt!
Ja, het zijn ook wel de zelfde personen, maar ik bedoel meer van dat iemand ook zomaar een datum in kan vullen, ik zou niet weten waarom maar het kan :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 12:52:04 #162
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90532936
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:49 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, het zijn ook wel de zelfde personen, maar ik bedoel meer van dat iemand ook zomaar een datum in kan vullen, ik zou niet weten waarom maar het kan :P
Nee, da's waar :P Maar omdat er hier bij sommige dingen wel vraagtekens staan.. lijkt wel serieus ingevuld :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 12:55:44 #163
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90533080
Mijn naam gaat dus wel ver terug, ik ben geboren als Neeltje Anna. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:58:48 #164
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90533186
Mijn eigen naam kom ik niet verder dan 1780 :'(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 14:55:16 #165
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90537941
Volgensmij waren ze in mijn familie best belangrijk. Ik zit al in de 15e eeuw ofzo.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 15:37:45 #166
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90539421
Hihi, ik heb mijn edelstamouders gevonden.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 3 januari 2011 @ 00:00:53 #167
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90774292
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:55 schreef DeLuna het volgende:
Volgensmij waren ze in mijn familie best belangrijk. Ik zit al in de 15e eeuw ofzo.
Als iemand gewoon al zijn gegevens melde bij de gemeente/kerk dan is het goed terug te vinden :)

De enige die ik met heel veel zekerheid durf te zeggen als voorouder van mij, dan zit ik bij mijn stamoudouders.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dagoduck op 03-01-2011 00:12:52 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport maandag 3 januari 2011 @ 15:45:26 #168
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90795965
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:00 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Als iemand gewoon al zijn gegevens melde bij de gemeente/kerk dan is het goed terug te vinden :)

De enige die ik met heel veel zekerheid durf te zeggen als voorouder van mij, dan zit ik bij mijn stamoudouders.
Ik heb nu ook iemand anders gevonden, die is met dezelfde tak bezig als ik. We waren blijkbaar van adel, en een aantal zijn zelfs muntmeesters geweest en hebben op de munt gestaan :D Er is ook iemand die met Olivier van Noort mee is geweest. Helaas is hij aan scheurbuik gestorven aan de kust van Zuid-Amerika.

www.vandomselaar.nl
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 3 januari 2011 @ 16:15:26 #169
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90797664
Bij mij waren ze allemaal boer of visser aan mijn vader kant, en leraar en smit aan mijn moeders kant ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport maandag 3 januari 2011 @ 16:18:41 #170
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_90797842
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:15 schreef Dagoduck het volgende:
Bij mij waren ze allemaal boer of visser aan mijn vader kant, en leraar en smit aan mijn moeders kant ;(
Bij mij aan de andere kant waren ze allemaal boer. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 3 januari 2011 @ 16:23:35 #171
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90798126
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:18 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Bij mij aan de andere kant waren ze allemaal boer. _O-
Aan mijn moeders kant waren ze wel veel meer van het reizen, Batavia, Italië etc..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_90943844
ooit hiermee bezig geweest, bestand nu kwijt hoewel die met heel veel moeite ooit terug te vinden moet zijn. via een bastaard tak via de familie van rhoon, van wassenaer en van cuijck tot karel de grote :') teruggegaan.
via niet-bastaard tak tot lage adel gekomen, zelfs tot de kasteelbewaarder onder wiens bewind hugo de groot ontsnapte.
ook naar een verslag gekomen van een walviswaarder die op een ijsschots bij groenland vast zat, veel leuke indische voorouders achterhaald en weet ik het wat al dan nog niet meer. De meeste interessante voorvaderen zijn voorouders van mijn opa die in 1925 op java geboren is. ook connecties met allerlei oorlogen en inquisities.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:59:36 #173
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90975329
Ik kwam laatst iemand op internet tegen die had zijn eigen stamboom gepakt, en had toen zijn moeders tak gepakt en ging toen alle aangetrouwden van de aangetrouwden van de aangetrouwen en zo door en door tot ie weer allemaal links had met de tak van z'n vader :P Als ie zo door gaat heeft ie alle mensen van heel Nederland in z'n stamboom..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_90980828
ja uiteindelijk had ik ook gemeenschappelijke voorouders van papa en mama gevonden: familie Ploos van Amstel
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:07:19 #175
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90981129
Deze voorouder van mij heeft zoals het er naar lijkt, het is niet goed te achterhalen helaas, zijn opa is de broer van z'n andere opa :P
http://www.genealogieonli(...)-der-heide/I2064.php

Ook heb ik nog de tante van m'n moeder die was getrouwd met een man waarvan de moeder weer de tante van die tante was :P

En familie 'de Boer' van m'n oom die getrouwd is met mijn tante 'van der Heide' heeft ook nog 4 andere raakvlakken met van der Heide :P

Echt directe voorouders van mijn vader en mijn moeder heb ik nog niet gevonden, komt ook omdat mn vaders kant allemaal uit Enkhuizen komt en mijn moeders kant uit Gelderland en het noorden, ik heb hier een beetje de afkomst getekend:


Zoals je ziet zou overijssel nog tot verbinding kunnen komen nog even doorzoeken dus..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 januari 2011 @ 16:35:26 #176
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_90982391
Mijn ouders zijn niet te linken, maar mijn moeders voorouders en die van mijn vrouw zou toch ergens moeten kunnen. Beiden hebben Groningse schippers in hun voorgeslacht, echter, nog steeds geen connectie
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:02:02 #177
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_90983707
Ik heb nu een voorouder gevonden die militair was, is toch weer eens iets anders dan boer :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:59:17 #178
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_91542192
Schopje, weet iemand toevallig waar ik een overzicht kan vinden van dienende soldaten in 1935? En dan met name bij de Huzaren. Ik had al een website gevonden maar die werkt niet bepaald fantastisch...

:@
  zondag 30 januari 2011 @ 19:51:04 #179
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_92092401
Ik kom net iemand tegen die Maria van de Vrede..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 30 januari 2011 @ 23:42:29 #180
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_92107677
Een voorouder van mij Ariën Sluis was getrouwt met Grietje Vriend, een kleindochter van Nanne Jansz Groot oprichter van http://nl.wikipedia.org/wiki/Sluis_%26_Groot Megagroot bedrijf. Helaas, is die Grietje Vriend niet mijn voorouder maar Aaltje Trompetter, z'n tweede huwelijk :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:10:48 #181
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_92201872
Vraagje: wat houden jullie aan als officiële namen? Ik heb altijd de namen uit de geboorteakte dan wel doopboekinschrijving gepakt. Ook al wordt die persoon het hele verdere leven anders aangeduid. Heb nu een apart geval. Ik ben er achter gekomen dat een voorouder van mij net voor de inval van de Fransen gevlucht is naar Frankrijk. Was waarschijnlijk een patriottistische opstandeling. :P Nu wordt zijn zoon Jean Laurent genoemd bij zijn geboorte in Frankrijk, maar de beste man is een Nederlander en heet voortaan, na de revolutie weer terug in Nederland, gewoon Jan Johannes. Ik ga het sowieso als alias opnemen, maar in dit geval ga ik wel van mijn lijn afwijken.

Wat zouden jullie doen?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 2 februari 2011 @ 08:00:01 #182
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_92209633
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:10 schreef Andromache het volgende:
Vraagje: wat houden jullie aan als officiële namen? Ik heb altijd de namen uit de geboorteakte dan wel doopboekinschrijving gepakt. Ook al wordt die persoon het hele verdere leven anders aangeduid. Heb nu een apart geval. Ik ben er achter gekomen dat een voorouder van mij net voor de inval van de Fransen gevlucht is naar Frankrijk. Was waarschijnlijk een patriottistische opstandeling. :P Nu wordt zijn zoon Jean Laurent genoemd bij zijn geboorte in Frankrijk, maar de beste man is een Nederlander en heet voortaan, na de revolutie weer terug in Nederland, gewoon Jan Johannes. Ik ga het sowieso als alias opnemen, maar in dit geval ga ik wel van mijn lijn afwijken.

Wat zouden jullie doen?
Ik doe meestal de naam die het meest voorkomt, dus Jan Johannes, en dan zou ik bij roepnaam Jean zetten oid, of bij notities, soms doe ik gewoon: Jean Laurent | Jan Johannes
dus met zo'n balkje ertussen..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 22 februari 2011 @ 10:00:43 #183
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93140667
Ik wil verder terug met familie 'van der Heide'maar ik kan het niet vinden :(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_93580053
Bij mij houdt alles in Groningen (het merendeel) op in óf Duitsland, óf stopt ergens in 1630. Het lijkt of ze het in de regio waar ik zoek pas vanaf rond die tijd zijn gaan registreren. Jammer, hoor.
Liej
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:31:22 #185
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93587046
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:02 schreef Leigh het volgende:
Bij mij houdt alles in Groningen (het merendeel) op in óf Duitsland, óf stopt ergens in 1630. Het lijkt of ze het in de regio waar ik zoek pas vanaf rond die tijd zijn gaan registreren. Jammer, hoor.
Ik kom bij een kwart niet eens verder als 1800 :P gewoon omdat er weinig online staat
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_93596968
quote:
6s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:31 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik kom bij een kwart niet eens verder als 1800 :P gewoon omdat er weinig online staat
Of omdat de kerk in kwestie in de fik is gevlogen en alle DTB in vlammen op is gegaan :')
Liej
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:33:55 #187
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93616891
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:46 schreef Leigh het volgende:

[..]

Of omdat de kerk in kwestie in de fik is gevlogen en alle DTB in vlammen op is gegaan :')
Dat was ook raar, ik had een familie met een hele aparte naam gevonden ergens, en die kon ik terug vinden tot 1760, toen tot 1690 niets, en toen weer tot 1640 oid... :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_93618175
hoe meer ik hier lees, hoe interessanter ik het vind. Kan iemand me misschien vertellen hoe je hiermee begint zeg maar? Waar zoek je, hoe zoek je? Lijkt me leuk om te doen :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Moderator donderdag 3 maart 2011 @ 23:03:27 #189
18653 crew  D.
pi_93618908
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:51 schreef sbientje het volgende:
hoe meer ik hier lees, hoe interessanter ik het vind. Kan iemand me misschien vertellen hoe je hiermee begint zeg maar? Waar zoek je, hoe zoek je? Lijkt me leuk om te doen :)
Kijken of je je grootouders (of hun ouders) via Google kunt vinden heeft bij mij geholpen.
Vaak kom je al ergens een stamboom tegen. En via Genlias (linkje in de OP) kun je ook mensen gaan 'koppelen'. In Aldfaer kun je je gegeven allemaal overzichtelijk invullen :Y
pi_93619049
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:03 schreef D. het volgende:

[..]

Kijken of je je grootouders (of hun ouders) via Google kunt vinden heeft bij mij geholpen.
Vaak kom je al ergens een stamboom tegen. En via Genlias (linkje in de OP) kun je ook mensen gaan 'koppelen'. In Aldfaer kun je je gegeven allemaal overzichtelijk invullen :Y
okee... nou ikz al dat programma eens bekijken dan :)

wat bedoel je met mensen koppelen?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Moderator donderdag 3 maart 2011 @ 23:20:35 #191
18653 crew  D.
pi_93619895
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:06 schreef sbientje het volgende:

[..]

okee... nou ikz al dat programma eens bekijken dan :)

wat bedoel je met mensen koppelen?
Als je bijv. een trouwakte hebt, staan daar de ouders bij.
Die staan op hun beurt weer genoemd als kind van iemand, of als vader, of echtgenoot.
Als echtgenoot bijv., dan staat de vrouw er ook bij genoemd, en vaak de ouders van de vrouw.
Dat zijn weer allemaal namen waar je dan weer verder mee kunt zoeken.
Iedere keer als je weer een naam hebt probeer je er weer een nieuwe aan te 'koppelen' :Y
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 maart 2011 @ 08:27:51 #192
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_93627368
sbientje:
1) Zoek een programma op waar je al je data in op wilt slaan en in wilt vullen. De meest gebruikte Nederlandstalige is Aldfaer. Ik elf gebruik het Engelstalige PAF (die naar mijn mening handiger met invullen is).
Overschakelen is makkelijk, aangezien 99% van de stamboomprogramma's gebruik maken van Gedcom en de bestanden dus te exporteren zijn van programma A naar B.

2) Begin in je eigen omgeving: kinderen, echtgenoot, broers/zussen, ouders, tantes, ooms, grootouders. Leven je grootouders nog, misschien dat zij info hebben over je overgrootouders, of misschien wel je betovergrootouders. Met deze basis heb je een begin.

3) Ga op zoek in Genlias en dergelijke. Genlias.nl is een project van alle archiefinstellingen om de gehele Burgerlijke Stand die buiten de privacy-wetgeving valt openbaar te maken. Klaar is het nog niet, er wordt nog druk aan gewerkt. Hierin staat sowieso het volgende:
-geboorteaktes van 1811-1911
-trouwaktes van 1811-1931
-overlijdensaktes van 1811-1951
In deze aktes worden over het algemeen ouders genoemd en je komt achter data en plaatsen. Zo kun je je stamboom steeds verder uitbreiden.

Let op, bepaalde archieven hebben hun lokale versie van Genlias, soms veel completer. Soms zijn de DTB (doop/trouw/begraaf) boeken van kerken erin opgenomen, die bevatten data van voor 1811. Enkele voorbeelden:
Groningen: allegroningers.nl
Friesland: allefriezen.nl en tresoar.nl
Drenthe: drenlias.nl
Digitalestamboom.nl (daar zitten: Gemeentearchief Delft, Archief Eemland, Regionaal Historisch Centrum Eindhoven, Noord-Hollands Archief, Regionaal Archief Leiden, Gemeentearchief Rotterdam, Haags Gemeentearchief)

4) Uitbreiden met andere info: Zoek familieleden op in de krantendatabase van de KB (kranten.kb.nl) of zoek hun grafstenen op op bijvoorbeeld graftombe.nl
Kom je een bijzondere familie tegen in je voorgeslacht dan is er de kans dat deze al ergens online staat, of ergens gepubliceerd is.

[ Bericht 6% gewijzigd door TARAraboemdijee op 04-03-2011 13:29:46 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_93637488
hee bedankt voor de uitgebreide uitleg! top :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 maart 2011 @ 13:30:26 #194
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_93638115
Even urls van alles gemaakt :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_93638505
ik denk dat ik sowieso eens ga vragen aan mijn opa en oma voor de volledige namen van hun ouders en eventueel grootouders :) dan heb ik een beginnetje toch :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Moderator vrijdag 4 maart 2011 @ 17:26:06 #196
18653 crew  D.
pi_93649076
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:38 schreef sbientje het volgende:
ik denk dat ik sowieso eens ga vragen aan mijn opa en oma voor de volledige namen van hun ouders en eventueel grootouders :) dan heb ik een beginnetje toch :)
Al gekeken of je ze via Google kunt vinden?
pi_93649187
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:26 schreef D. het volgende:

[..]

Al gekeken of je ze via Google kunt vinden?
nope.. lijtk me handig als ik daarvoor doopnamen heb toch? weet ik maar van 1 grootouder en die kan ik dan weer neit vinden met google :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_93649594
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:28 schreef sbientje het volgende:

[..]

nope.. lijtk me handig als ik daarvoor doopnamen heb toch? weet ik maar van 1 grootouder en die kan ik dan weer neit vinden met google :)
Nou, alle officiële voornamen.
Worden doopnamen ook officieel als voornaam geregistreerd? :)

Maar vraag het aan je grootouders. Goed idee!
Misschien dat je ook trouwboekjes mag lenen?
Ook handig: heb je toevallig een moeder die altijd geboorte-, trouw- en overlijdenskaarten bewaard? Lenen die handel! Daar kun je vaak al veel informatie uithalen.
Liej
pi_93651527
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:39 schreef Leigh het volgende:

[..]

Nou, alle officiële voornamen.
Worden doopnamen ook officieel als voornaam geregistreerd? :)

Maar vraag het aan je grootouders. Goed idee!
Misschien dat je ook trouwboekjes mag lenen?
Ook handig: heb je toevallig een moeder die altijd geboorte-, trouw- en overlijdenskaarten bewaard? Lenen die handel! Daar kun je vaak al veel informatie uithalen.
volgens mij zijn die doopnamen wel officiele voornamen ja. maar ik ga het er eens met opa's en oma's over hebben. Mijn opa bewaart altijd al die kaartjes die je krijgt als iemand dood is zeg maar, dus dat is misschien ook wel een begin :D Pfft, zoveel zoveel
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:46:49 #200
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93652572
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:18 schreef sbientje het volgende:

[..]

volgens mij zijn die doopnamen wel officiele voornamen ja. maar ik ga het er eens met opa's en oma's over hebben. Mijn opa bewaart altijd al die kaartjes die je krijgt als iemand dood is zeg maar, dus dat is misschien ook wel een begin :D Pfft, zoveel zoveel
Mijn oma had ook nog 2 schoenendozen vol liggen, dus die heb ik toen ook even gekaapt :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport zondag 6 maart 2011 @ 22:18:44 #201
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93747602
Ik raak helemaal in de knoop van dit stukje:

http://www.hogeraadvanadel.nl/collecties_lockhorst.php

Het is sowieso familie, daar ben ik achter gekomen d.m.v. de familiewapens. Ik probeer hem alleen nog te plaatsen maar ik kan er niet achterkomen welke Jan dit is, ik kan verder nergens op internet een Jan vinden die is overleden in 1535, alleen een uit 1510 en 1514, die ook getrouwd was met die Adriana. Iets klopt hier dus niet of ligt het aan mij? :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_93748369
Is hij niet Jan Lockhorst geboren ongeveer 1465, zoon van Gerard Lockhorst en Catharina van Rijswijck. ?
http://www.genealogieonline.nl/stamboom-lokhorst/I7112.php
http://nl.rodovid.org/wk/Persoon:116810

dat jaartal 1535 kan een fout zijn

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 06-03-2011 22:40:30 ]
  Redactie Sport zondag 6 maart 2011 @ 23:47:41 #203
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93752456
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:29 schreef Bluesdude het volgende:
Is hij niet Jan Lockhorst geboren ongeveer 1465, zoon van Gerard Lockhorst en Catharina van Rijswijck. ?
http://www.genealogieonline.nl/stamboom-lokhorst/I7112.php
http://nl.rodovid.org/wk/Persoon:116810

dat jaartal 1535 kan een fout zijn
Dat kan wel kloppen. Zoals ik het nu bekijk zit die Jan dus nog niet in mijn stamboom en mis ik ook nog een heel groot gedeelte.. Heb dus nog heel wat te doen!

Bedankt! :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_93784443
Vreselijk balen dat de streken waar mijn voorouders zich ophielden:

- in het buitenland liggen (Duitsland, Indonesië)
- DTB's hebben die niet verder teruggaan dan 1600
- eens wél verder teruggaan dan 1600, maar er dan een kerk in vlammen opging waardoor er 20 jaar ontbreekt. En jawel, daar zullen ze net in zitten.

En de meeste hadden niet eens een achternaam voor 1811. Allemaal patroniemenwerk.
Liej
  Redactie Sport woensdag 9 maart 2011 @ 00:01:56 #205
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93843997
Hmmmm, mijn familie was niet van zomaar adel heb ik begrepen.. :P

http://alokhorst.tripod.com/
_O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_93852954
Da's nog eens een leuke vondst :D
Kan je je eigen lijn eraan vastkoppelen?
Liej
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:11:46 #207
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93856696
Een van mijn takken een stukje terug is 'Veuger' De naam zelf schijnt niets te betekenen maar in het buitenland komt hij ook voor maar dan vöger etc...
Iemand heeft 'het veuger archief' gemaakt:
http://www.let.uu.nl/~ger(...)frames-inleiding.htm

http://fy.wikipedia.org/wiki/Pieter_Smeding
Is een achterneef 17e graad, zijn oom nam de leeuwarder courant over van de oprichter die aangetrouwd ook familie is, kleinkinderen van Pieter Koumans Smeding trouwden met allerlij adelijke familie's :P ze waren allemaal zilversmid en goudsmit... een familie met leuke vondsten...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport woensdag 9 maart 2011 @ 15:19:02 #208
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93861184
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:18 schreef Leigh het volgende:
Da's nog eens een leuke vondst :D
Kan je je eigen lijn eraan vastkoppelen?
Nah, het is aangetrouwde familie van mijn oma's kant, als je met haar achternaam zeg maar via de mannelijke lijn teruggaat naar Neeltje van Lockhorst uit 1779. Heel erg omslachtig, maar wel leuk. Overigens zijn de 'van Lockhorsts' wel vaker getrouwd met de 'van Donselaar/Domselaar/Dompselaer, Domseler, en staat het familiewapen van Van Domselaar ook vaak bij die van Van Lockhorst. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport woensdag 9 maart 2011 @ 15:25:58 #209
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93861425
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:11 schreef Dagoduck het volgende:
Een van mijn takken een stukje terug is 'Veuger' De naam zelf schijnt niets te betekenen maar in het buitenland komt hij ook voor maar dan vöger etc...
Iemand heeft 'het veuger archief' gemaakt:
http://www.let.uu.nl/~ger(...)frames-inleiding.htm

http://fy.wikipedia.org/wiki/Pieter_Smeding
Is een achterneef 17e graad, zijn oom nam de leeuwarder courant over van de oprichter die aangetrouwd ook familie is, kleinkinderen van Pieter Koumans Smeding trouwden met allerlij adelijke familie's :P ze waren allemaal zilversmid en goudsmit... een familie met leuke vondsten...
Dat is wel leuk :P

Mijn familie had ook nog een kasteel.
http://www.kasteleninutrecht.eu/Lockhorst.htm

Lockhorst betekent gewoon 'gesloten horst'
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 maart 2011 @ 16:08:49 #210
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_93863381
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:19 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nah, het is aangetrouwde familie van mijn oma's kant, als je met haar achternaam zeg maar via de mannelijke lijn teruggaat naar Neeltje van Lockhorst uit 1779. Heel erg omslachtig, maar wel leuk. Overigens zijn de 'van Lockhorsts' wel vaker getrouwd met de 'van Donselaar/Domselaar/Dompselaer, Domseler, en staat het familiewapen van Van Domselaar ook vaak bij die van Van Lockhorst. :P
Hmm, ik stam in rechte lijn af van Geertruid van Donselaar, geb. 1742 Renkum, dochter van Gerrit Gijsbert van Donselaar en Anna Maria Opdal, hij was weer de zoon van Gijsbert van Donselaar/Dompselaar.
Misschien moet ik dat eens verder uitpluizen

Ben jij daar familie van?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:19:15 #211
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93863926
Wat bedoel je met rechte lijn?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 16:20:56 #212
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93863995
quote:
5s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:19 schreef Dagoduck het volgende:
Wat bedoel je met rechte lijn?
Vader - zoon et cetera?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:23:03 #213
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93864075
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:20 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Vader - zoon et cetera?
Dus dan heet tara Donselaar? of bedoelt ie dat niet? Want zo heet hij niet...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 16:26:04 #214
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93864195
Ik heb ook geen idee.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:27:57 #215
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93864267
Ik zag staan 'Ik stam in rechte lijn af' maar als het zo is dat het aangetrouwd is stam je er niet van af, dus dat ''in rechte lijn'' is overbodig :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport woensdag 9 maart 2011 @ 16:39:02 #216
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93864763
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Hmm, ik stam in rechte lijn af van Geertruid van Donselaar, geb. 1742 Renkum, dochter van Gerrit Gijsbert van Donselaar en Anna Maria Opdal, hij was weer de zoon van Gijsbert van Donselaar/Dompselaar.
Misschien moet ik dat eens verder uitpluizen

Ben jij daar familie van?
Komt wel voor in de stamboom, maar kan zo geen lijn trekken naar mij toe. Ik stam af van Hendrik Gijsbertszoon van Donselaar, geb. 17-02-1782 te Langbroek, ovl. 18-05-1864 te Langbroek. Hij is getrouwd met Neeltje van Lockhorst, geb. 19-11-1779 te Overlangbroek, ovl. 18-10-1818 te Langbroek.

Zijn vader was Gijsbert van Donselaar en zijn moeder was Elisabeth Lijsbeth van Donselaar.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport woensdag 9 maart 2011 @ 16:43:53 #217
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93865007
Ik zal even zoeken bij de broers en zussen van Geertrui, of die niet in een lijn naar mij toe gaan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 maart 2011 @ 16:52:01 #218
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_93865380
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:27 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zag staan 'Ik stam in rechte lijn af' maar als het zo is dat het aangetrouwd is stam je er niet van af, dus dat ''in rechte lijn'' is overbodig :P
Je hebt gelijk :)
Geertruid van Donselaar en haar echtgenoot Evert Moll zijn de de directe voorouders van mijn grootmoeder Helena Cornelia Moll, gehuwd met Ludwig Brandts Buijs
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Sport woensdag 9 maart 2011 @ 16:54:52 #219
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93865500
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Je hebt gelijk :)
Geertruid van Donselaar en haar echtgenoot Evert Moll zijn de de directe voorouders van mijn grootmoeder Helena Cornelia Moll, gehuwd met Ludwig Brandts Buijs
Kan zo niet veel vinden over haar voorouders... Tot de grootvader van Geertrui stopt de informatie.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 maart 2011 @ 16:55:39 #220
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_93865526
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:43 schreef DeLuna het volgende:
Ik zal even zoeken bij de broers en zussen van Geertrui, of die niet in een lijn naar mij toe gaan.
Op die ene familiesite Van Domselaar zijn er ook geen resultaten. Ze staan er wel, maar niet gelinkt aan de rest.

Komt de naam Reijer dan wel voor bij jou? Een zijtak gebruikt die naam veelvuldig
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Sport woensdag 9 maart 2011 @ 17:23:41 #221
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93866899
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Op die ene familiesite Van Domselaar zijn er ook geen resultaten. Ze staan er wel, maar niet gelinkt aan de rest.

Komt de naam Reijer dan wel voor bij jou? Een zijtak gebruikt die naam veelvuldig
Als voornaam wel maar niet met Van Donselaar, als achternaam helemaal niet..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 maart 2011 @ 17:56:37 #222
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_93868277
Voornaam Reijer (of Reyer) inderdaad. Ook niet met een Van Donselaar als voorouder?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Sport woensdag 9 maart 2011 @ 18:13:04 #223
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93868913
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Voornaam Reijer (of Reyer) inderdaad. Ook niet met een Van Donselaar als voorouder?
Nee, die zitten allemaal aan mijn grootvader zijn kant. (van Dijk) en zij waren boeren dus ik kan niet verder terug dan 1800..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_93872515
De enige edelen in mijn stamboom zijn aangetrouwd :')
Allemaal hardwerkende schippers en arbeiders hierzo!
Liej
  Redactie Sport woensdag 9 maart 2011 @ 20:42:33 #225
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93876305
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:34 schreef Leigh het volgende:
De enige edelen in mijn stamboom zijn aangetrouwd :')
Allemaal hardwerkende schippers en arbeiders hierzo!
Ja, de andere kant (vader van mijn moeder) zijn allemaal boeren, en van mijn vaders kant wil ik het niet eens weten. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_93885431
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:42 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja, de andere kant (vader van mijn moeder) zijn allemaal boeren, en van mijn vaders kant wil ik het niet eens weten. :')
Hahaha :D

Nou, dat doet me denken: het enige dat ik van mijn vaders familie weet is wat ik via stamboomonderzoek te weten ben gekomen. Behalve dat de achternaam draag ken ik mijn vaders familie amper. Pap komt uit een grote familie (1 van 12 kinderen) en slechts één van hen toont interesse in m'n vader en zijn gezin. Een echte stugge Groningse familie die al nooit erg liefdevol en close was, en na het overlijden van mijn grootouders (1988) helemaal uit elkaar is gevallen in ruzies, onenigheid en ander onbekend en onuitgesproken zeer.
Mijn moeders (Indische) familie is daarentegen knus en gezellig. Geven om elkaar, hebben interesse in elkaar. Die maken het gemis van mijn vaders familie een beetje goed.
Liej
  donderdag 10 maart 2011 @ 08:36:05 #227
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93893475
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:14 schreef Leigh het volgende:

[..]

Hahaha :D

Nou, dat doet me denken: het enige dat ik van mijn vaders familie weet is wat ik via stamboomonderzoek te weten ben gekomen. Behalve dat de achternaam draag ken ik mijn vaders familie amper. Pap komt uit een grote familie (1 van 12 kinderen) en slechts één van hen toont interesse in m'n vader en zijn gezin. Een echte stugge Groningse familie die al nooit erg liefdevol en close was, en na het overlijden van mijn grootouders (1988) helemaal uit elkaar is gevallen in ruzies, onenigheid en ander onbekend en onuitgesproken zeer.
Mijn moeders (Indische) familie is daarentegen knus en gezellig. Geven om elkaar, hebben interesse in elkaar. Die maken het gemis van mijn vaders familie een beetje goed.
Familiediner!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_93895370
Niet nodig. Ik ben intussen wel over het gemis heen. Moet ze maar accepteren zoals ze zijn.
Liej
  Redactie Sport donderdag 10 maart 2011 @ 10:12:06 #229
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93895640
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:14 schreef Leigh het volgende:

[..]

Hahaha :D

Nou, dat doet me denken: het enige dat ik van mijn vaders familie weet is wat ik via stamboomonderzoek te weten ben gekomen. Behalve dat de achternaam draag ken ik mijn vaders familie amper. Pap komt uit een grote familie (1 van 12 kinderen) en slechts één van hen toont interesse in m'n vader en zijn gezin. Een echte stugge Groningse familie die al nooit erg liefdevol en close was, en na het overlijden van mijn grootouders (1988) helemaal uit elkaar is gevallen in ruzies, onenigheid en ander onbekend en onuitgesproken zeer.
Mijn moeders (Indische) familie is daarentegen knus en gezellig. Geven om elkaar, hebben interesse in elkaar. Die maken het gemis van mijn vaders familie een beetje goed.
Nouja, mijn ouders zijn gescheiden, ik heb mijn vader al 4 jaar niet gezien, en die hele kant van de familie ook niet. Maar lijkt me ook niet zo interessant, volgensmij waren het allemaal arbeiders vroeger. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_93898796
Hahaha, nou idd. We hoeven daar geen gegoede klasse te verwachten ;)

Trouwens, ik zoek naar de ouders een voorouder van me. Wie kan me helpen?
Dit weet ik van haar:

- Naam: Annechien Nijsinge (volgens mij een achternaam, geen patroniem)
(Variatie in spelling: Annighien, Annighje, Annighien, Annigje. Nijsing, Nijsingh, Nijsinghe, Nijsing)

- Op 03-05-1730 te Sappemeer getrouwd met Sibo Tjerks.

- Geboorte/doopplaats en datum onbekend. Overlijden/begraafdatum onbekend

- In ieder geval 6 kinderen: Roelof, Tjerk, Jan, Roelof, Wilhelmina en Aaltje. Allen geboren te Sappemeer.

Als ik zoek op allegroningers.nl dan kom ik bijv. een overlijden tegen van Willemina Nijsing. Aangezien dat ook een naam is van een van de dochters van mijn Annechien, denk ik dat dit waarschijnlijk familie is. Noordlaren ligt niet ver bij Sappemeer vandaan.
Ik vind ook Nijsings in Glimmen (vermeld als afkomst).

Wie weet dat iemand iets kan vinden over Annechien wat mij nog niet gelukt is? (iedereen zoekt anders)
Liej
pi_93899152
Gut... ik kijk voor de gein eens in drenlias en vind een doop van willemtijn, dochter van Roelof Alers Nijsingh en Aeltijn. Dat zijn ook namen van kinderen van Annechien :o
Zit ik dan al die tijd in de verkeerde provincie te zoeken? Als ze inderdaad uit Drenthe komen, dan zouden dit m'n eerste wortels in Drenthe worden.

Even verder uitzoeken! :D
Liej
  Redactie Sport donderdag 10 maart 2011 @ 11:54:27 #232
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93899202
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:43 schreef Leigh het volgende:
Hahaha, nou idd. We hoeven daar geen gegoede klasse te verwachten ;)

Trouwens, ik zoek naar de ouders een voorouder van me. Wie kan me helpen?
Dit weet ik van haar:

- Naam: Annechien Nijsinge (volgens mij een achternaam, geen patroniem)
(Variatie in spelling: Annighien, Annighje, Annighien, Annigje. Nijsing, Nijsingh, Nijsinghe, Nijsing)

- Op 03-05-1730 te Sappemeer getrouwd met Sibo Tjerks.

- Geboorte/doopplaats en datum onbekend. Overlijden/begraafdatum onbekend

- In ieder geval 6 kinderen: Roelof, Tjerk, Jan, Roelof, Wilhelmina en Aaltje. Allen geboren te Sappemeer.

Als ik zoek op allegroningers.nl dan kom ik bijv. een overlijden tegen van Willemina Nijsing. Aangezien dat ook een naam is van een van de dochters van mijn Annechien, denk ik dat dit waarschijnlijk familie is. Noordlaren ligt niet ver bij Sappemeer vandaan.
Ik vind ook Nijsings in Glimmen (vermeld als afkomst).

Wie weet dat iemand iets kan vinden over Annechien wat mij nog niet gelukt is? (iedereen zoekt anders)
Sibo vind ik overigens overal als Sijbe.

122 Sijbe Tjerks. Hij is gedoopt op 14-02-1706 in Sappemeer.
Hij trouwde, 24 jaar oud, op 03-05-1730 in Sappemeer met
123 Annechien Nijsinge.

http://tonniefokkema.come2me.nl/927704/Meintje-Alkema-1
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:03:59 #233
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93899532
Kan iemand meer vinden over 'Pieter Abbringh' zijn zoon Dijko Abbring word rond 1774 geboren in Groningen...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport donderdag 10 maart 2011 @ 12:08:25 #234
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93899694
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:03 schreef Dagoduck het volgende:
Kan iemand meer vinden over 'Pieter Abbringh' zijn zoon Dijko Abbring word rond 1774 geboren in Groningen...
Rond 1774? Vind wel een Dijko met vader Pieter, waarvan Dijko in 1782 is geboren.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_93899922
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:54 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Sibo vind ik overigens overal als Sijbe.

122 Sijbe Tjerks. Hij is gedoopt op 14-02-1706 in Sappemeer.
Hij trouwde, 24 jaar oud, op 03-05-1730 in Sappemeer met
123 Annechien Nijsinge.

http://tonniefokkema.come2me.nl/927704/Meintje-Alkema-1
Ja klopt. Ik heb hem ook al gevonden als:
- Sijbe Sijbes
- Sijbe Tjerks
- Sijbe Tjerks
- Sibo Tjerks
- Sibe Tjerks
- Sijbo Tjerks
Liej
pi_93899962
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:08 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Rond 1774? Vind wel een Dijko met vader Pieter, waarvan Dijko in 1782 is geboren.
Wie weet is zoon Pieter overleden en heeft Dijko in 1782 nog een zoon gekregen die hij ook Pieter heeft genoemd?
Liej
  Redactie Sport donderdag 10 maart 2011 @ 12:20:34 #237
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93900126
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:16 schreef Leigh het volgende:

[..]

Wie weet is zoon Pieter overleden en heeft Dijko in 1782 nog een zoon gekregen die hij ook Pieter heeft genoemd?
Nee, Dijko is de zoon :P Pieter is de vader. Maar dat Dijko dan de tweede zou zijn kan ook idd.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:21:05 #238
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93900145
De grootmoeder van mijn moeder heette Groothuis, en als ik dan terug ga kom ik bij Willem Groothuis heel de familie kwam uit Groningen, deze Willem Willems Groothuis had als vader Willem Willems en als vrouw: Anna Margaretha Binkendorp (op heel veel manieren geschreven) haar vader was Derk Arnold Benckendorff, klinkt Duits, als ik op internet zoek zijn het allemaal 'Von Benckendorff' dat 'Von' betekend dat ze een soort adel zijn toch? dus waarschijnlijk is dit familie voordat ze adel werden... Dit wil ik wel uitzoeken :P maar waar moet ik zoeken... :o
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:23:09 #239
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93900246
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:20 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee, Dijko is de zoon :P Pieter is de vader. Maar dat Dijko dan de tweede zou zijn kan ook idd.
Het geboortejaar heb ik van z'n overlijdensakte:

Overlijden 11-05-1843 Groningen

Overledene Dijko Abbringh
Geslacht m
Leeftijd 69 jaar
Geboorteplaats Groningen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_93900249
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:20 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee, Dijko is de zoon :P Pieter is de vader. Maar dat Dijko dan de tweede zou zijn kan ook idd.
Whoops. Dat bedoel ik natuurlijk!

Echt... ik ben een van die vrouwen die gewoon niet twee dingen tegelijk gaan doen. Dan gaat 't allebei mis :D
Liej
  Redactie Sport donderdag 10 maart 2011 @ 12:25:41 #241
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93900348
Omg, vind net een heleboel takken van stellen met 15 kinderen of meer. :'( :'(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_93900397
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:21 schreef Dagoduck het volgende:
De grootmoeder van mijn moeder heette Groothuis, en als ik dan terug ga kom ik bij Willem Groothuis heel de familie kwam uit Groningen, deze Willem Willems Groothuis had als vader Willem Willems en als vrouw: Anna Margaretha Binkendorp (op heel veel manieren geschreven) haar vader was Derk Arnold Benckendorff, klinkt Duits, als ik op internet zoek zijn het allemaal 'Von Benckendorff' dat 'Von' betekend dat ze een soort adel zijn toch? dus waarschijnlijk is dit familie voordat ze adel werden... Dit wil ik wel uitzoeken :P maar waar moet ik zoeken... :o
Ja, in Duitsland kreeg je dan 'von' tussen je voornaam en je achternaam. Volgens mij is het te vergelijken met de ongetitelde adel in Nederland. Alleen zij hebben geen 'van' tussen hun naam, maar het recht om 'jonkheer' of 'jonkvrouw' vóór hun roepnaam te plaatsen.
Geloof trouwens dat de adel in Duitsland is afgeschaft, en dat de eventuele titel als achternaam wordt gevoerd.
Liej
pi_93900410
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:25 schreef DeLuna het volgende:
Omg, vind net een heleboel takken van stellen met 15 kinderen of meer. :'( :'(
*aai*
Weet hoe je je voelt.
Liej
  Redactie Sport donderdag 10 maart 2011 @ 12:32:53 #244
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93900628
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:27 schreef Leigh het volgende:

[..]

*aai*
Weet hoe je je voelt.
En de eerste 4 kinderen zijn ABT 1842. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport donderdag 10 maart 2011 @ 12:34:40 #245
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93900684
En dit is ook heel logisch.

[M] Florus Johannes Bos Geboren rond 1868.
Trouwdatum : 08-03-1866, te Zuilen, info
:')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:35:37 #246
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93900722
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:34 schreef DeLuna het volgende:
En dit is ook heel logisch.

[M] Florus Johannes Bos Geboren rond 1868.
Trouwdatum : 08-03-1866, te Zuilen, info
:')
Je moet ook niet zomaar overnemen :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport donderdag 10 maart 2011 @ 12:44:21 #247
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93901048
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:35 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Je moet ook niet zomaar overnemen :')
Doe ik toch niet. :|W
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_93901316
Ik had eens bij de huwelijkse bijlagen een doopuittreksel die van de bruid hoorde te zijn, maar eigenlijk was van haar overleden oudere zuster.
Gelukkig was 't archief vlakbij :')
Liej
  Redactie Sport donderdag 10 maart 2011 @ 13:04:06 #249
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_93901918
Ik heb een vent in de familie die hertrouwde met een meisje van 15. :')

Wat een tijd was dat zeg. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_93902423
Hij had 'r waarschijnlijk zwanger gemaakt :P
Liej
pi_93902856
Heb even gezocht op allegroningers.nl
Volgens mij is dit het huwelijk van Pieter Abbringh

Huwelijk 27-11-1766 Groningen

Bruidegom Pieter Jans, van Aduard

Bruid Grietje Dijcken, van Scheemda

Doop 13-02-1774 Groningen; Nieuwe Kerk

Dopeling Dijke
Geslacht m
Geboorteplaats Groningen; Kijk in 't Jatstraat

Vader Pieter Jans
Moeder Grietjen Dijkens

Overlijden 30-10-1813 Groningen

Overledene Grietje Dijken
Geslacht v
Leeftijd 72 jaar
Geboorteplaats Scheemda
Relatie Pieter Abbring
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:34:24 #252
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93902934
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:32 schreef Bloemen74 het volgende:
Heb even gezocht op allegroningers.nl
Volgens mij is dit het huwelijk van Pieter Abbringh

Huwelijk 27-11-1766 Groningen

Bruidegom Pieter Jans, van Aduard

Bruid Grietje Dijcken, van Scheemda

Doop 13-02-1774 Groningen; Nieuwe Kerk

Dopeling Dijke
Geslacht m
Geboorteplaats Groningen; Kijk in 't Jatstraat

Vader Pieter Jans
Moeder Grietjen Dijkens

Overlijden 30-10-1813 Groningen

Overledene Grietje Dijken
Geslacht v
Leeftijd 72 jaar
Geboorteplaats Scheemda
Relatie Pieter Abbring
Ja, bedankt hele mooie vondst..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:35:26 #253
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93902970
Huwelijksakte Derk Arnold Benckendorf:

Huwelijk 26-07-1763 Groningen
Bruidegom Derk Arnold Benckendorf, van Herford in het Graafschap Barensberg
Bruid Aafje Jans, Wed. van Jan Hendriks van Winschoten

Hij komt dus uit Herford. maar hoe zoek ik nu in Duitsland verder :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_93905272
Die Kijk in 't Jatstraat bestaat trouwens nog :Y
Liej
pi_93905305
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:35 schreef Dagoduck het volgende:
Huwelijksakte Derk Arnold Benckendorf:

Huwelijk 26-07-1763 Groningen
Bruidegom Derk Arnold Benckendorf, van Herford in het Graafschap Barensberg
Bruid Aafje Jans, Wed. van Jan Hendriks van Winschoten

Hij komt dus uit Herford. maar hoe zoek ik nu in Duitsland verder :P
Als we daar nu eens achterkomen :)
Heb ook nog een stuk of 10 lijnen in Duitsland :X
Liej
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:18:01 #256
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_93907237
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:32 schreef Leigh het volgende:

[..]

Als we daar nu eens achterkomen :)
Heb ook nog een stuk of 10 lijnen in Duitsland :X
Ik verder nog twee, er zullen er waarschijnlijk nog meer zijn, maar die kan ik nog niet vinden... kom vaak maar tot 1750...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 13 maart 2011 @ 21:27:00 #257
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94067430
Ik heb nu een tak met 28 generaties..

1. Lars van der Heide
2. Peter van der Heide
3. Lammie Keizer
4. Jentienus Keizer
5. Roelofjen Geerts
6. Klaas Willem Geerts
7. Willem Arends Geerts
8. Arend Geerts
9. Neesjen Bartelds
10. Barteld Gerrits
11. Gerrijt Jannis Fledderus
12. Joannes Fledderus
13. Ernestus Fledderus
14. Lucas Egberti de Vos
15. Egbert Hermans de Vos
16. Herman Johansz. de Vos
17. Johan de Vos
18. Roeleff of Hendrick Johansz. de Vos
19. Johan Hendricks de Vos van Steenwijk
20. Hendrick de Vos van Steenwijk
21. Reinold de Vos van Steenwijk
22. Hadewich van Ansen
23. Berthold van Ansen
24. Rudolf van Ansen
25. Bertolt van Ansen
26. Rudolf van Coevorden
27. Volker van Coevorden
28. Ludolf van Bierum
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_94135283
Indrukwekkend rijtje!
Liej
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:47:52 #259
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94138367
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:18 schreef Leigh het volgende:
Indrukwekkend rijtje!
Nu maar hopen dat het klopt, ik kan de doopakte van 12. Joannes Fledderus niet vinden :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:58:41 #260
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94138705
Ik heb hier trouwens ook een Hermanus Arents van Munster, Münster ligt in Duitsland, waarschijnlijk nog een duitse tak dus :P zijn vader is Arent Wolters, Wolter klinkt wel Duits :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_94142437
nou ik ben begonnen in dat programma Aldfaer met invoeren van sowieso mijn ouders om te beginnen :D Ga zo even langs opa en oma om te vragen wat zij weten :D

Edit- mijn opa heeft me meteen meegesleept naar iemand die t uit aan t zoeken is, maar nu weten we het adres niet :')

[ Bericht 24% gewijzigd door sbientje op 15-03-2011 15:12:07 ]
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:08:16 #262
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94146270
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:31 schreef sbientje het volgende:
nou ik ben begonnen in dat programma Aldfaer met invoeren van sowieso mijn ouders om te beginnen :D Ga zo even langs opa en oma om te vragen wat zij weten :D

Edit- mijn opa heeft me meteen meegesleept naar iemand die t uit aan t zoeken is, maar nu weten we het adres niet :')
_O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_94149449
haha nou het was iig een hele leuke middag en mijn opa gaat proberen om die meneer te vinden. We hebben een heel blik met foto's en bidprentjes meegekregen, en ik heb in trouwboekjes gekeken en alles.Ook al houd ik hier volgende week mee op, deze middag en alle info was het eigenlijk al wel waard :)

Ik heb een stuk of 10 foto's meegenomen om in te scannen en een heel pak met bidprentjes. Erg tof :)

en nog een vraagje, hoe doen jullie dat met die codes die je op kan geven in aldfaer?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 18:09:55 #264
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_94151561
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:21 schreef sbientje het volgende:
haha nou het was iig een hele leuke middag en mijn opa gaat proberen om die meneer te vinden. We hebben een heel blik met foto's en bidprentjes meegekregen, en ik heb in trouwboekjes gekeken en alles.Ook al houd ik hier volgende week mee op, deze middag en alle info was het eigenlijk al wel waard :)

Ik heb een stuk of 10 foto's meegenomen om in te scannen en een heel pak met bidprentjes. Erg tof :)

en nog een vraagje, hoe doen jullie dat met die codes die je op kan geven in aldfaer?
Geen idee, ik voer geen codes in. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_94152564
Ik gebruik die codes in Aldfaer ook niet. Nooit gedaan :)
Liej
pi_94152641
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:58 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb hier trouwens ook een Hermanus Arents van Munster, Münster ligt in Duitsland, waarschijnlijk nog een duitse tak dus :P zijn vader is Arent Wolters, Wolter klinkt wel Duits :P
Wen er maar aan. Bij mij begon het met één Duitse lijn, toen twee en intussen zijn er er minstens tien. Kan mijn vader er heerlijk mee pesten: "Hé pap, heb wéér een Duitse lijn gevonden." "Wáát?? Grmbll."
Liej
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:15:40 #267
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94158140
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:37 schreef Leigh het volgende:

[..]

Wen er maar aan. Bij mij begon het met één Duitse lijn, toen twee en intussen zijn er er minstens tien. Kan mijn vader er heerlijk mee pesten: "Hé pap, heb wéér een Duitse lijn gevonden." "Wáát?? Grmbll."
Een kwart van mijn voorouders komt uit Drenthe/Overijssel dus dan zit je al snel in Duitsland :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 23:11:11 #268
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_94172496
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:15 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Een kwart van mijn voorouders komt uit Drenthe/Overijssel dus dan zit je al snel in Duitsland :P
Lang leve Utreggg.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_94173134
zo, ik vind het helemaal leuk. Zit nu in generatie 7, rond 1800..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94179706
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:20 schreef sbientje het volgende:
zo, ik vind het helemaal leuk. Zit nu in generatie 7, rond 1800..
Je gaat goed, meis!
Nu zit je dus in de DTB-registeren. In welke regio ben je bezig?
Liej
pi_94179710
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:15 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Een kwart van mijn voorouders komt uit Drenthe/Overijssel dus dan zit je al snel in Duitsland :P
Heel mijn vaders familie komt uit Groningen, Overijssel en nu dus ook een paar uit Drenthe :')
Vooral de eerste heeft Duitse lijntjes.
Liej
pi_94182103
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:33 schreef Leigh het volgende:

[..]

Je gaat goed, meis!
Nu zit je dus in de DTB-registeren. In welke regio ben je bezig?
inmiddels bij 8 in 1 tak, regio West-Brabant (Breda, Princenhage, Terheijden)

Heb nog wel een vraag. De ouders van mijn opa, die kan ik nergens vinden. Heb van moeder wel het overlijdensbericht gevonden, maar van vader weet ik alleen doopnamen en dan nog kan ik m niet vinden. Hij moet zo ergens tussen 1890 en 1900 geboren zijn, is er een manier dat ik hem dan toch nog terug vind?

Ben inmiddels ook al 3 veranderende achternamen tegengekomen. Das om het makkelijk temaken :D

[ Bericht 10% gewijzigd door sbientje op 16-03-2011 09:53:38 ]
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:16:54 #273
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94182941
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:11 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Lang leve Utreggg.
1 kwart Enkhuizen en omgeving
1 kwart Drenthe en omgeving
1 kwart Arnhem en omgeving
1 achtste Leeuwarden
1 achtste Groningen

:)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport woensdag 16 maart 2011 @ 11:42:37 #274
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_94185520
Ik heb serieus nog niemand die buiten de provincie Utrecht is geboren, behalve mijzelf, mijn broertje en mijn neefjes en nichtjes. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 maart 2011 @ 11:45:58 #275
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_94185624
Ik heb 1 tak die maar verplaatste, dus moeilijk te zeggen... Maar:
7/16e Oost Groningen (Pekela's, Zuidbroek, af en toe naar Onstwedde, Schoonebeek, Drouwenermond, maar komt altijd weer uit de Pekela's of Zuidbroek of gaat er weer naar terug)
1/8e Rozendaal/Velp/Rheden
1/8e Tiel en omstreken
1/16e Zutphen en achterhoek (Winterswijk)
1/16e Leeuwarden
1/16e Zwolle
1/16e Gouda, Haastrecht, Krimpen
1/16e Deventer, Zutphen, Zaltbommel, Amsterdam..... Brandts Buijs dus, erg reislustig
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_94188879
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:48 schreef sbientje het volgende:

Heb nog wel een vraag. De ouders van mijn opa, die kan ik nergens vinden.
Niemand kan je helpen als je geen informatie geeft over je opa , toch ?
pi_94193793
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niemand kan je helpen als je geen informatie geeft over je opa , toch ?
ik bedoelde meer een hint waar ik zou kunnen zoeken :)

Maar goed, mijn opa is Hendrikus Johannes Voesenek geb. 28-1-1927 te Breda/Princenhage. Zijn ouders zijn Johannes Cornelius Franciscus Voesenek, waarvan ik dus geen data weet, en Catharina Balemans, geb. 27-10-1897 te princenhage en overleden 06-05-1995 in Ulvenhout.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:41:38 #278
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94194252
Ikben net begonnen met spitten, en heb een parenteel gevonden waar van m'n moeders kant een tak teruggaat tot de 17de eeuw in Amsterdam, maar daar kom ik op een punt waar je bij wijze van spreken afstamt van jan janszoon, arbeider uit Amsterdam...en daar zijn er meerdere van natuuurlijk O+

Een andere tak komt uit Groningen, maar daar gebeurt iets raars. In de 17de eeuw heet de vader Degelenkamp, maar de zoon heet opeens Luberti (achternaam). Geen idee waar die naam vandaan komt! Gebeurt dat vaak als je je stamboom gaat onderzoeken, dat mensen spontaan andere achternamen krijgen :? :? :?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94196552
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:31 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik bedoelde meer een hint waar ik zou kunnen zoeken :)

Maar goed, mijn opa is Hendrikus Johannes Voesenek geb. 28-1-1927 te Breda/Princenhage. Zijn ouders zijn Johannes Cornelius Franciscus Voesenek, waarvan ik dus geen data weet, en Catharina Balemans, geb. 27-10-1897 te princenhage en overleden 06-05-1995 in Ulvenhout.
tip: stadsarchief Breda online

Huwelijksacte kopie Voesenek-Balemans, met namen 4 ouders
werkt deze link? En je kunt nog meer zoeken daar

Hier kom je ook ver mee: http://www.anneke-huijskens-luijten.nl/maria%20vlamincx.htm
zoek naar 185, zoon van 107,zoon van 52, dochter van 23, dochter van 8,zoon van 4, etc

Probeer ook :
http://www.bhic.nl/index.php?id=10004
http://www.genlias.nl/nl/page0.jsp
http://www.isis.breda.nl/SISIS.DLL/criteria?lang=N

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 16-03-2011 16:44:02 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:29:09 #280
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_94196726
Hier wil ik me zeker ook nog een keer in gaan verdiepen. Weet veels te weinig van mijn (voor)ouders.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_94197571
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tip: stadsarchief Breda online

Huwelijksacte kopie Voesenek-Balemans, met namen 4 ouders
werkt deze link? En je kunt nog meer zoeken daar

Hier kom je ook ver mee: http://www.anneke-huijskens-luijten.nl/maria%20vlamincx.htm
zoek naar 185, zoon van 107,zoon van 52, dochter van 23, dochter van 8,zoon van 4, etc

Probeer ook :
http://www.bhic.nl/index.php?id=10004
http://www.genlias.nl/nl/page0.jsp
http://www.isis.breda.nl/SISIS.DLL/criteria?lang=N
ik heb dit nog niet allemaal bekeken maar iig alvast ontzettend bedankt :) ik ga er zo even naar kijken!

edit - bij genlias en bhic had ik al wel gezocht, maar zag ik niets, maar dit helpt me echt weer verder, top :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94198240
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:31 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik bedoelde meer een hint waar ik zou kunnen zoeken :)

Maar goed, mijn opa is Hendrikus Johannes Voesenek geb. 28-1-1927 te Breda/Princenhage. Zijn ouders zijn Johannes Cornelius Franciscus Voesenek, waarvan ik dus geen data weet, en Catharina Balemans, geb. 27-10-1897 te princenhage en overleden 06-05-1995 in Ulvenhout.
Is je opa reeds overleden? Zo ja, is dat langer dan 2 jaar geleden?
In dat geval kun je namelijk een gezinskaart aanvragen bij het Centraal Bureau voor Genealogie (www.cbg.nl) Kost een paar euro. Daar staan (behalve gezinsgegevens van je opa) ook de volledige namen van zijn ouders op. Met die gegevens kun je dan weer hun gezinskaarten aanvragen. Het is de moeite echt waard, want er staan (als de kaarthouder langer dan 20 jaar geleden overleden is) ook gegevens van vorige adressen op. En dat is weer gunstig als het mensen waren die nogal eens verhuisden. Je kan die kaarten btw ook ophalen in Den Haag, als je ze niet op wil laten sturen.
Liej
pi_94198398
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:00 schreef Leigh het volgende:

[..]

Is je opa reeds overleden? Zo ja, is dat langer dan 2 jaar geleden?
In dat geval kun je namelijk een gezinskaart aanvragen bij het Centraal Bureau voor Genealogie (www.cbg.nl) Kost een paar euro. Daar staan (behalve gezinsgegevens van je opa) ook de volledige namen van zijn ouders op. Met die gegevens kun je dan weer hun gezinskaarten aanvragen. Het is de moeite echt waard, want er staan (als de kaarthouder langer dan 20 jaar geleden overleden is) ook gegevens van vorige adressen op. En dat is weer gunstig als het mensen waren die nogal eens verhuisden. Je kan die kaarten btw ook ophalen in Den Haag, als je ze niet op wil laten sturen.
Nee mijn opa leeft nog, gelukkig :) Ik heb de naam van zijn vader uit het trouwboekje van mijn opa en oma gehaald. Maar het valt me op dat er soms ineens voornamen veranderen of weggelaten worden, of omgeruild. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker allemaal, maar wel uitdagender ;)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Sport woensdag 16 maart 2011 @ 18:06:55 #284
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_94201350
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ikben net begonnen met spitten, en heb een parenteel gevonden waar van m'n moeders kant een tak teruggaat tot de 17de eeuw in Amsterdam, maar daar kom ik op een punt waar je bij wijze van spreken afstamt van jan janszoon, arbeider uit Amsterdam...en daar zijn er meerdere van natuuurlijk O+

Een andere tak komt uit Groningen, maar daar gebeurt iets raars. In de 17de eeuw heet de vader Degelenkamp, maar de zoon heet opeens Luberti (achternaam). Geen idee waar die naam vandaan komt! Gebeurt dat vaak als je je stamboom gaat onderzoeken, dat mensen spontaan andere achternamen krijgen :? :? :?
Geen idee, maar bij mij komt het niet voor. Opzich ook wel logisch als je nagaat dat mijn voorouders van adel waren, die waren trots op hun achternamen. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_94203231
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:03 schreef sbientje het volgende:

[..]

Nee mijn opa leeft nog, gelukkig :) Ik heb de naam van zijn vader uit het trouwboekje van mijn opa en oma gehaald. Maar het valt me op dat er soms ineens voornamen veranderen of weggelaten worden, of omgeruild. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker allemaal, maar wel uitdagender ;)
Denk dat je er vanuit kan gaan dat de namen in het trouwboekje kloppen. Die nemen ze over van de geboorteakte van de bruid(egom).
Je kan veel online vinden, maar het recente werk niet ivm de bescherming van persoonsgegevens.
Als je het écht zeker wil weten kun je ook altijd nog de geboorteakte van je opa opvragen. Kost wel een euro of 14. Maar dan heb je de juiste namen van zijn ouders en kun je daarmee verder zoeken.

Heeft toch wel meer charme, hoor, ik mijn optiek dan. Om die aktes te hebben :Y
Liej
pi_94203305
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:06 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Geen idee, maar bij mij komt het niet voor. Opzich ook wel logisch als je nagaat dat mijn voorouders van adel waren, die waren trots op hun achternamen. :P
Enige adel in mijn familiestamboom is aangetrouwd.
Maar wie weet vind ik nog eens een blauwe lijn in Indonesië. Het schijnt van de opa van m'n overgrootmoeder een hoge pief was in Bantam. Moet ik nog een onderzoeken. Maar even te ingewikkeld voor nu. Binnenkort maar eens naar Den Haag daarvoor :)
Liej
pi_94203435
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:29 schreef marcb1974 het volgende:
Hier wil ik me zeker ook nog een keer in gaan verdiepen. Weet veels te weinig van mijn (voor)ouders.
Leuk! Ik waarschuw je alvast: het is een verslavende hobby :)
Altijd beginnen met wat je wél weet. De namen van je opa's en oma's bijvoorbeeld.
En 't is niet zo ingewikkeld als het misschien lijkt. Je kunt tegenwoordig veel op internet vinden. Archieven zetten (deels) uitgewerkte aktes online of posten (nog beter) de hele scan er van.

Ennuh, in dit topic zit altijd die je verder kan helpen :Y
Liej
pi_94203704
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:47 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb dit nog niet allemaal bekeken maar iig alvast ontzettend bedankt :) ik ga er zo even naar kijken!

edit - bij genlias en bhic had ik al wel gezocht, maar zag ik niets, maar dit helpt me echt weer verder, top :)
zie dit: http://88.159.165.240/wwwpondes/inddetail.php?inum=401740402
en hiero: http://www.delhij.uwstamb(...)eergave=&generaties=
http://www.erfgoedbankhoo(...)c.php?f=2&t=27&p=677
haha... Voesenek, Fousenek komt uit België, net over de grens
http://www.janbeckers.nl/parfoe/foepar.htm
of uit Austria of Germania de Cieurpalz ?

[ Bericht 9% gewijzigd door Bluesdude op 16-03-2011 19:29:22 ]
pi_94205888
ik denk dat dit over andere voesenekken gaat :) iig zitten ze verder terug in de stamboom dan ik tot nu toe ben gekomen :) Ik houd het even in de gaten, tnx voor alle info!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94207052
Die laatste links zijn zeker jouw lijn...
maar je moet alles goed opschrijven... beetje ordelijk, en dan zie je het beter
het is wel een paar uurtjes puzzelen

I Joannes Philippi Phoesenick X Cornelia Joanna Schellekens
II Cornelis Voesenek X Adriana Poppelaars
III Johannes Voesenek X Johanna Marijnissen
IV Cornelis Voesenek X Catharina de Rooy
V Johannes Voesenek X Anna Catharina van Dongen

[ Bericht 20% gewijzigd door Bluesdude op 16-03-2011 19:59:46 ]
pi_94207641
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
Die laatste links zijn zeker jouw lijn...
maar je moet alles goed opschrijven... beetje ordelijk, en dan zie je het beter
het is wel een paar uurtjes puzzelen

I Joannes Philippi Phoesenick X Cornelia Joanna Schellekens
II Cornelis Voesenek X Adriana Poppelaars
III Johannes Voesenek X Johanna Marijnissen
IV Cornelis Voesenek X Catharina de Rooy
V Johannes Voesenek X Anna Catharina van Dongen
oh ja nu zie ik het idd, die van Dongen zit weer 1tje verder terug. Superbedankt!!

edit - het helpt ook niet dat iedereen Johannes heet
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:32:42 #292
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94217344
Voesenek

Waar vind ik trouwens DTB van Overijssel? (voor 1811)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_94226580
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:32 schreef Dagoduck het volgende:
Voesenek

Waar vind ik trouwens DTB van Overijssel? (voor 1811)
Hier Van Papier naar Digitaal
Van veel plaatsen is ook een uitgewerkte versie beschikbaar.
Liej
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:47:55 #294
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94227428
Ga m'n vaders tak binnenkort uitpluizen, er zit kennelijk een verband met een Franse ontdekkingsreiziger die Vietnam, ofwel Indo-China zoals het onder Frans bewind genoemd werd, praktisch ontdekt heeft. Er is nog steeds een Frans marineschip in aktieve dienst dat naar hem vernoemd is, als we echt fanilie zijn moet ik eens proberen op de foto met die schuit te komen natuurlijk :P

Ben in elk geval van plan een plakboek te maken met alle geboorteaktes etc waar ik kopieen van kan krijgen, zodat m'n kinderen precies kunnen zien hoe het nou in elkaar steekt. Hoeven zij niet zo te zoeken...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:45:11 #295
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94296549
yeah... weer wat duitsers erbij in de 16e en 17e eeuw :P 400! jaar geleden...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:20:08 #296
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_94303191
Ik kom een eind terug, maar de overlijdensdatum van mijn vader kan ik daar weer niet online vinden. Is er ergens iets waardoor de 'recente' dingen er niet in staan? En dan bedoel ik de laatste 50 jaar.
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Sport vrijdag 18 maart 2011 @ 19:44:17 #297
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_94304529
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:20 schreef marcb1974 het volgende:
Ik kom een eind terug, maar de overlijdensdatum van mijn vader kan ik daar weer niet online vinden. Is er ergens iets waardoor de 'recente' dingen er niet in staan? En dan bedoel ik de laatste 50 jaar.
Heeft met privacy te maken. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:53:26 #298
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_94305022
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:44 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Heeft met privacy te maken. :)
Thx, was er al bang voor.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_94326797
@privacy (wet bescherming persoonsgegevens)

Geboorteaktes = ouder dan 100 jaar
Huwelijksaktes = ouder dan 75 jaar
Overlijdens = ouder dan 50 jaar

Voor recentere dingen, zoals overlijden van ouders/grootouders kun je een persoonskaart/uitdraai GBA aanvragen bij het Centraal Bureau voor Genealogie óf naar de gemeente in kwestie gaan en de overlijdensakte aanvragen.
Liej
  zaterdag 19 maart 2011 @ 10:58:07 #300
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94327208
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:38 schreef Leigh het volgende:
@privacy (wet bescherming persoonsgegevens)

Geboorteaktes = ouder dan 100 jaar
Huwelijksaktes = ouder dan 75 jaar
Overlijdens = ouder dan 50 jaar

Voor recentere dingen, zoals overlijden van ouders/grootouders kun je een persoonskaart/uitdraai GBA aanvragen bij het Centraal Bureau voor Genealogie óf naar de gemeente in kwestie gaan en de overlijdensakte aanvragen.
Of mensen op hyves etc... aanspreken. soms zetten mensen hun eigen stamboom online incl. levende mensen, is wel handig :P genealogieonline is ook handig, zo heb ik al meerdere achterachterachterneven/nichten ontmoet :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 19 maart 2011 @ 10:58:17 #301
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94327213
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')