abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 september 2010 @ 21:00:42 #126
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86101607
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:00 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Welke sites? Cheaptickets niet in ieder geval
Welke data wil je?
pi_86102013
Ben aardig flexibel, wil het liefst wel in Juli al, maar dat is helaas buiten mijn budget. Wil maximaal iets van 450-500 aan de vlucht uitgeven. Hele maand augustus zou kunnen.
  zondag 5 september 2010 @ 21:14:05 #128
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86102488
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:06 schreef Bryan181 het volgende:
Ben aardig flexibel, wil het liefst wel in Juli al, maar dat is helaas buiten mijn budget. Wil maximaal iets van 450-500 aan de vlucht uitgeven. Hele maand augustus zou kunnen.
Dan is het nu nog wel vrij vroeg om te boeken, ik zou dan even wachten want ik geloof niet dat alle vluchten al beschikbaar zijn. Je kunt bijvoorbeeld nog niet bij ebookers zoeken voor die maand. Vorig jaar heb ik in januari geboekt voor een vlucht eind augustus en was ik 340 euro kwijt (vanaf Amsterdam, Brussel was nog goedkoper). Prijzen liggen nu iets hoger, maar onder de 400 moet altijd lukken.
pi_86102597
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:14 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dan is het nu nog wel vrij vroeg om te boeken, ik zou dan even wachten want ik geloof niet dat alle vluchten al beschikbaar zijn. Je kunt bijvoorbeeld nog niet bij ebookers zoeken voor die maand. Vorig jaar heb ik in januari geboekt voor een vlucht eind augustus en was ik 340 euro kwijt (vanaf Amsterdam, Brussel was nog goedkoper). Prijzen liggen nu iets hoger, maar onder de 400 moet altijd lukken.
Serieus joh, dat zijn wel hele mooie prijzen. Dan moet ik het zeker maar even in de gaten houden 400 euro vanaf Amsterdam teken ik voor;)
  zondag 5 september 2010 @ 21:19:14 #130
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86102863
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:15 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Serieus joh, dat zijn wel hele mooie prijzen. Dan moet ik het zeker maar even in de gaten houden 400 euro vanaf Amsterdam teken ik voor;)
Ben je per se gebonden aan juli/augustus 2011 en aan Brussel trouwens?
pi_86102986
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:19 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ben je per se gebonden aan juli/augustus 2011 en aan Brussel trouwens?
Ehmm de data inderdaad wel eigenlijk. En sowieso vlieg ik liever van een Nederlandse luchthaven, maar ik dacht dat dat helemaal niet haalbaar was. Verder ga ik het liefst in Juli, omdat in augustus altijd mijn voetbal begint. Ik wil echter wel maar een euro of 900 uitgeven voor een dag of 9. Vorig jaar ging ik voor 840, 9 dagen vanaf Brussel in het Comfort Inn Manhattan
  zondag 5 september 2010 @ 21:25:38 #132
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86103311
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:21 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Ehmm de data inderdaad wel eigenlijk. En sowieso vlieg ik liever van een Nederlandse luchthaven, maar ik dacht dat dat helemaal niet haalbaar was. Verder ga ik het liefst in Juli, omdat in augustus altijd mijn voetbal begint. Ik wil echter wel maar een euro of 900 uitgeven voor een dag of 9. Vorig jaar ging ik voor 840, 9 dagen vanaf Brussel in het Comfort Inn Manhattan
Maar dan zit er hotel bij, he. Dat is nu niet. Juli is wel een kutmaand imo met die vreselijke warmte. Als je graag naar NYC wil voor wat minder geld zou je ook in november kunnen voor 300 euro, maar dan zit je wel met je voetbal.
pi_86103589
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:25 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Maar dan zit er hotel bij, he. Dat is nu niet. Juli is wel een kutmaand imo met die vreselijke warmte. Als je graag naar NYC wil voor wat minder geld zou je ook in november kunnen voor 300 euro, maar dan zit je wel met je voetbal.
Ja 900 euro is inderdaad met hotel. Maar ik kan het met eigenlijk niet permitteren om twee keer per jaar fatsoenlijk op vakantie te gaan, dus ik wil echt in de zomervakantie. Maar jij ben dus van mening dat het voor 900 euro wel weer moet lukken in Juli?
  zondag 5 september 2010 @ 21:34:13 #134
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_86103983
Ik heb geen ervaring met combo-reizen, anderen hier wel denk ik. Het is ook maar waar je voor kiest. Ik ben zelf toen voor 340 euro gevlogen en een hostel genomen. Toen kwam ik wel onder de 900 euro uit, voor 9 nachten. Ligt er ook aan of je comfort wil hebben of wat minder :+

Maar nu al boeken zou ik sowieso niet doen, er is nog een hoop tijd waarin mooie aanbiedingen voorbij kunnen komen *O*
pi_86104155
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:34 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb geen ervaring met combo-reizen, anderen hier wel denk ik. Het is ook maar waar je voor kiest. Ik ben zelf toen voor 340 euro gevlogen en een hostel genomen. Toen kwam ik wel onder de 900 euro uit, voor 9 nachten. Ligt er ook aan of je comfort wil hebben of wat minder :+

Maar nu al boeken zou ik sowieso niet doen, er is nog een hoop tijd waarin mooie aanbiedingen voorbij kunnen komen *O*
Ik hoef ook geen combo-reis hoor? Maar je heb gelijk ik wacht inderdaad nog even af. In ieder geval allebei bedankt voor de info. Als jullie een keer een vlucht tegenkomen rond die tijd mag je me pmen;)
  zondag 5 september 2010 @ 21:36:44 #136
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_86104177
Half juni begint daar het hoogseizoen (en dus ook de hoge vliegprijzen). In mei is het al vaak boven de 30 graden laat staan juli.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 7 september 2010 @ 09:50:10 #137
64792 Mryc
play me one more song
pi_86155922
*O* joehoe!!! volgende week donderdag is het zover!!! *O*
pi_86171996
Sinds enkele dagen ook weer terug uit new-york (en 1 nachtje Washington).

Zeer mooie dorpje ;) In totaal 9 dagen geweest, maar voor mij was het meer dan voldoende om de dingen die ik wou zien rustig te kunnen bekijken. Heel leuk om te zien dat er gewoon 24 uur per dag leven is op straat in New York. Zelf vond ik het wel behoorlijk apart dat ik 's nachts aan het winkelen was ;)

Hop-on / Hop-off bussen zijn echt ideaal om je weg in New York (manhattan) te vinden. Ik heb alle 3 de tours gedaan en, ondanks dat ik mij een toerist vond, kon een beetje oriëntatie hierdoor krijgen in new york.

De volgende hotels heb ik bezocht:

New York - Hotel Edison
Washington - Hilton Washinton

Hotel Edison ligt gelijk aan times square, wat een perfect locatie is om te overnachten. Je hebt totaal geen last van de drukte op TS. Ik was niet veel op mijn hotelkamer, maar ik ervaar de kamers toch als zeer klein.

Het was mijn kortste buitenlandse vakantie ooit en teven ook de duurste (Keb meerdere rondreizen in America gedaan die langer duurde). De prijzen in newyork zijn echt bizar en het eten rond times square vond ik echt verschrikkelijk... Zelden zo slecht gegeten. Ik zou dan ook niet aanraden om rond TS te gaan eten.

Ik blijf me nog steeds verbazen dat ze een 3 verdieping winkel kunnen vullen met M&M stuff.

enkele tips voor de personen die d'r heen gaan:

- Je hoeft echt niks voor die tijd te regelen. Tickets kun je makkelijk in new york zelf kopen. Mocht je het toch handig vinden om de transfer van vliegveld naar hotel te regelen dan zijn er genoeg goedkope shuttle bussen
- Het vliegen op Newwark was voor ons stukken goedkoper dan het vliegen op JFK airport.
- Wil je de hop-on hop-off tour doen; kijk eens naar de ticket waar alle tours inzitten. Deze ticket is maar 10 dollar duurder
- In het Empire state building kun je kiezen voor een extra film. Deze film vond ik absoluut niet de moeite waard en het koste ook nog behoorlijk wat extra.
- Ga naar statue of liberty op een regenachtige dag of heel vroeg. Zelf zijn wij er op een regenachtige dag geweest (rond 11 uur) en we konden zo doorlopen. En dag daarna kwamen we op ongeveer hetzelfde tijdstip, met mooi weer, er ook langs en er stond echt een mega wachtrij.
- de pond naar staten island is gratis! Heb je dag over dan kun je overwegen daar nog even heen te gaan.
- De metro pas (7 dagen) heb ik gehaald in nederland (d-reizen).
- Ground zero is echt één grote bouwput, maar de museums er omheen zijn echt indrukwekkend.
- De meeste touristische plekken kun je 7 dagen per week bezoeken, maar mochten ze 1 dag dicht gaan dan is dit maandag.
- Zorg dat je een king-size bed hebt als je een twee persoon bed wilt hebben in een hotel. Een king-size bed is namelijk nog steeds niet groot genoeg :)
- Loop niet te veel in New York, je krijgt dan zere voeten :')
Dit keer zonder signature
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:19:19 #139
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_86181030
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:04 schreef chiren het volgende:
Wie weet er een paar leuke dingen om te doen wanneer alle winkels zo'n beetje sluiten 's avonds :)? Overdag natuurlijk de toeristische dingen bekijken, maar 's avonds een leuke show of dinnershow of optreden of leuke bar is natuurlijk leuker dan op je hotelkamer zitten :P

Wat is er in de wat latere uurtjes na sluitingstijd van de meeste dingen zoal te doen in NY?
Weet niet of het in dit specifieke topic is genoemd, maar toen ik er in maart was, ben ik door een tip op Fok naar de Comedy Cellar geweest. Een van mijn leukste avonden in NY geworden.

http://www.comedycellar.com/

Gewoon hier al kaartje reserveren, sta je daar op het lijstje en krijg je een leuk tafeltje. Wij werden vlak voor de mic gezet, was meesterlijk!
pi_86182704
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:46 schreef Ericjuh het volgende:

New York - Hotel Edison

Hotel Edison ligt gelijk aan times square, wat een perfect locatie is om te overnachten. Je hebt totaal geen last van de drukte op TS. Ik was niet veel op mijn hotelkamer, maar ik ervaar de kamers toch als zeer klein.
Daar ga ik in oktober ook één nachtje verblijven, was de bedoeling om aan het eind van de vakantie (Fly-Drive NorthEast US) ook daar nog terecht te komen, maar toen zat het vol, dus hebben we dan een ander hotel in NY voor de laatste paar dagen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 8 september 2010 @ 01:26:30 #141
154052 RobertVH
I am your father
pi_86191910
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 01:12 schreef Bayswater het volgende:
Times square :r

Overrated dus :)
Times square is 'leuk' de eerste keer maar daarna is het enige wat je er van over kan houden lasogen :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 september 2010 @ 01:30:10 #142
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_86191959
quote:
Op woensdag 8 september 2010 01:26 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Times square is 'leuk' de eerste keer maar daarna is het enige wat je er van over kan houden lasogen :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Times Square is idd niet zo heel bijzonder, maar het is imho toch wel de meest herkenbare plek van New York. Toen ik in NY was aangekomen was ik ook meteen met de metro naar Times Square gegaan, geweldig was het _O_ .
2000 light years from home
pi_86193552
Ik vond Times Square echt leuk. Broodje kopen en op de trappen opeten, mensen kijken, je verbazen en gewoon genieten.

Nou hou ik van alles wat glimt, flitst en knippert dat scheelt denk ik ;)

En vergeet Coldstone niet...niet op Times Square zelf maar er net buiten. Heeeerlijk ijs :)
  zondag 12 september 2010 @ 21:04:56 #144
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_86357481
Zo, vanmorgen ben ik weer teruggekeerd uit New York City. Het was de 2e keer dat ik daar bivakkeerde en het verblijf was opnieuw uitstekend en memorabel.

Op zaterdagochtend 4 september vertrok het vliegtuig vanuit luchthaven Zaventem (Brussel) naar Atlanta alwaar circa 10 uur later een tussenlanding werdt gemaakt. Zoals verwacht blonken niet alle medewerkers van immigratie/douane en security uit qua klantvriendelijkheid. Drie uur na de landing op het vliegveld van Atlanta vertrok het volgende vliegtuig naar JFK-airport in de regio New York.

Eenmaal aangekomen togen we per taxi naar het Days Inn Jamaica net benoorden het vliegveld. De recensies over het betreffende hotel op Tripadvisor.com waren wisselend, maar ik vond het hotel goed met vriendelijke medewerkers en een fatsoenlijke hotelkamer. ^O^

De volgende ochtend trokken we per airtrain en metro richting Manhattan om ons aldaar alvast aan het bruisende stadsleven te vergapen. Nadat we ingecheckt waren bij het Comfort Inn in 44th Street (ook goed hotel) liepen we uiteraard richting Times Square en Central Park. Het weerbeeld op die dag was overigens prima met veel zonneschijn en 25 graden.

De volgende dagen kuierden we ongedwongen door de stad - we hadden geen strak toeristisch schema. Toeristische attracties werden uiteraard wel aangedaan zoals het Empire State Building, GE-Building (Top of the Rock), en Staten Island Ferry. New York City is echter al een attractie opzich mijns inziens! Aanvankelijk maakten we fikse wandeltochten door de stad; zo liepen we op een dag van ons hotel in 44th Street naar de noordrand van Central Park (110th Street), en vervolgens weer naar de zuidrand van Central Park (59th Street). Na een paar dagen werdt lopen een pijnlijke aangelegenheid door nogal wat blaren. :%

Gisterochtend (maar gevoelsmatig vandaag door overslaan nachtrust vanwege terugvlucht) liepen we nog rondom Ground Zero alwaar het bij wijze van spreken zwart zag van de politie. Verschillende 9-11 sceptici staken hun bedenkingen rondom de aanslagen van 11-09-2001 niet onder stoelen of banken, wat hun soms op een woedende 'LIAR! LIAR!' kwam te staan. Er liep zelfs een figuur rond die het einde van de wereld aankondigde omdat de mensheid zondigde. Al met al aparte taferelen en zeer interessant om het van dichtbij te aanschouwen!

Daarna ging het per metro terug richting JFK-airport alwaar in de avond het vliegtuig naar Brussel opsteeg. En nu kamp ik met een jetlag die ik zometeen eens ga wegpitten.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  dinsdag 14 september 2010 @ 01:03:05 #145
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_86409146
Zo, jetlag is inmiddels verleden tijd. Hieronder nog een drietal foto's van NY:





Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_86461035
Boizz,

Ik ben op zoek naar 2 dingen.

1) Leuke, betaalbare eettentjes waar je voor niet al te veel geld een lekkere Amerikaanse maaltijd kunt halen (geen fastfood, maar denk eerder aan een leuk grill of iets dergelijks).

2) Een eetgelegenheid met een mooi uitzicht, wat gerust iets meer mag kosten (ik weet van een restaurant ergens boven een hotel met een verdieping die ronddraait, maar daar schijnt het eten en de service erg slecht te zijn). Ergens hoog langs de Hudson of Central Park is ook mooi :)

Wie heeft er leuke tips?
(Y)
  woensdag 15 september 2010 @ 15:11:39 #147
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_86462275
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:36 schreef chiren het volgende:
Boizz,

Ik ben op zoek naar 2 dingen.

1) Leuke, betaalbare eettentjes waar je voor niet al te veel geld een lekkere Amerikaanse maaltijd kunt halen (geen fastfood, maar denk eerder aan een leuk grill of iets dergelijks).

2) Een eetgelegenheid met een mooi uitzicht, wat gerust iets meer mag kosten (ik weet van een restaurant ergens boven een hotel met een verdieping die ronddraait, maar daar schijnt het eten en de service erg slecht te zijn). Ergens hoog langs de Hudson of Central Park is ook mooi :)

Wie heeft er leuke tips?
1 http://www.thespottedpig.com/ (niet heel goedkoop, wel leuk)

2 http://www.rivercafe.com/

Allebei geweest, beide restaurants goed eten.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_86469308
Nog even en dan is het zo ver: op 29 oktober vetrek ik voor de eerste keer naar NY :D

We zitten in hotel Buckingham http://www.buckinghamhotel.com. Iemand ervaring met dat hotel?

We vliegen rechtstreeks van Schiphol naar Newark. Vanaf daar moeten me dan nog wel even naar het hotel zien te komen. Reizen met OV zie ik niet echt zitten icm bagage. Mijn eerste idee was om simpelweg een taxi te nemen, maar volgens mij is dat nog wel redelijk geprijsd. Ik heb ook gekeken op Supershuttle en zag daar dat een 'Shared Ride Van Service' van Newwark naar het hotel $38,- is (voor twee personen). Dat is iig al een stukje goedkoper dan een taxi. Iemand hier ervaring mee? En is het handig om zo'n shuttle van tevoren te boeken of kan dat ook nog gewoon makkelijk op de luchthaven?

Daarnaast ben ik ook altijd op zoek naar leuke bezienswaardigheden die je niet terug vindt in de staandaard reisgidsen. Uiteraard ga ik ook lekker de toerist uithangen en alle grote bezienswaardigheden bezoeken, maar ik zou toch ook graag wat dingen zien/doen die wat minder standaard zijn. Iemand daar ideeen over?
pi_86477406
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:35 schreef actuarisje het volgende:
Nog even en dan is het zo ver: op 29 oktober vetrek ik voor de eerste keer naar NY :D

We zitten in hotel Buckingham http://www.buckinghamhotel.com. Iemand ervaring met dat hotel?

We vliegen rechtstreeks van Schiphol naar Newark. Vanaf daar moeten me dan nog wel even naar het hotel zien te komen. Reizen met OV zie ik niet echt zitten icm bagage. Mijn eerste idee was om simpelweg een taxi te nemen, maar volgens mij is dat nog wel redelijk geprijsd. Ik heb ook gekeken op Supershuttle en zag daar dat een 'Shared Ride Van Service' van Newwark naar het hotel $38,- is (voor twee personen). Dat is iig al een stukje goedkoper dan een taxi. Iemand hier ervaring mee? En is het handig om zo'n shuttle van tevoren te boeken of kan dat ook nog gewoon makkelijk op de luchthaven?

Daarnaast ben ik ook altijd op zoek naar leuke bezienswaardigheden die je niet terug vindt in de staandaard reisgidsen. Uiteraard ga ik ook lekker de toerist uithangen en alle grote bezienswaardigheden bezoeken, maar ik zou toch ook graag wat dingen zien/doen die wat minder standaard zijn. Iemand daar ideeen over?
Probeer een rondleiding/gids te regelen bij Big Apple Greeter. Vrijwilligers die jou rondleiden in hun favoriete stukje New York. Helaas hadden ze geen vrijwilligers beschikbaar toen wij er waren...maar jij gaat niet tijdens een vakantieperiode dus wellicht heb je meer geluk :)

www.bigapplegreeter.org
pi_86503496
tvp....ga met kerst een dag of 8....
it's better to burn out than to fade away...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')