abonnement Unibet Coolblue
pi_85053990



























Opmerkelijke video's:
OP

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2010 22:28:15 ]
pi_85054010
Oeps, ik had er eentje geopend, hier maar verder denk ik zo :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85054072
Ok ;)
pi_85054082
Hmm, volgens mij mogen er best wat weg bij "Onze vaste gasten" :'(
pi_85054112
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:44 schreef Joene het volgende:

[..]

Uitkoken , letop niet teveel want ze hebben kalk maar goed je plantjes vinden kalk fijn :)
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Schelpen bestaan eigenlijk uit kalk he..
Kalk kan ervoor zorgen dat de hardheid omhoog gaat..
Dus das eigenlijk niet zo best volgens mij :P

Verder ziet het er wel grappig uit :P
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:18 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ik heb koraal in mijn aquarium. Eerst goed koken dus en dan afspoelen ja :Y
Dan ga ik binnenkort eens kijken of er mooie schelpjes te vinden zijn.
Oh en zoeken naar een oude pan :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85054188
Oh, en deze: http://poezels.com/FOK/USERS/versteegrob2.jpg mag uit de OP. Ik zal hem ook even van de wiki halen.

(Op verzoek van Versteeg zelf hoor ;))
pi_85054233
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:27 schreef Faithfulness het volgende:
Hmm, volgens mij mogen er best wat weg bij "Onze vaste gasten" :'(
Dat is jammer. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85054744


Mijn algeneter vond het wel een goed idee om een krater rond de komkommer te slaan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:47:07 #9
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_85055087
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn algeneter vond het wel een goed idee om een krater rond de komkommer te slaan.
vet!
  Official ESF Kreviewer maandag 9 augustus 2010 @ 16:53:17 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85055366
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn algeneter vond het wel een goed idee om een krater rond de komkommer te slaan.
Komkommers zijn altijd zo lekker, als je ze 2 dagen te lang in je bak laat liggen en ze er dan uithaalt...
pi_85055415
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Komkommers zijn altijd zo lekker, als je ze 2 dagen te lang in je bak laat liggen en ze er dan uithaalt...
* Poef!

Een wolk van komkommer. :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85056262
iemand enig idee waar er goedkoop aan viszakken voor transport te verkrijgen zijn?
de meeste websites die ik tegenkom vragen of torenhoge verzendkosten of ze bieden ze gelijk per 250 zakken aan wat ik weer erg veel vind.
aangezien ik er maar een stuk of 10 tot 30 nodig heb.
ik ga van de week trouwens aan de kweek van artemia beginnen :D
weer een nieuwe uitdaging erbij, nu mijn aquarium eindelijk goed op waardes zit.
de planten doen het ook nu beter met de hs aqua floracarbo en de reflector.
pi_85056414
Toen ik mijn corydorassen ging verhuizen ging ik even langs de dierenwinkel.
Kreeg er gelijk 5 mee, gratis.

Misschien een idee?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85056439
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Komkommers zijn altijd zo lekker, als je ze 2 dagen te lang in je bak laat liggen en ze er dan uithaalt...
courgette werkt beter. ik haal het er trouwens nooit uit. 2 keer per week gaat er een 2cm dikke courgetteplak in 's avonds, en de volgende ochtend is daar nauwelijks iets van over. wel 2 tevreden ancistrussen.
pi_85056442
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:13 schreef Balsam het volgende:
iemand enig idee waar er goedkoop aan viszakken voor transport te verkrijgen zijn?
de meeste websites die ik tegenkom vragen of torenhoge verzendkosten of ze bieden ze gelijk per 250 zakken aan wat ik weer erg veel vind.
aangezien ik er maar een stuk of 10 tot 30 nodig heb.
ik ga van de week trouwens aan de kweek van artemia beginnen :D
weer een nieuwe uitdaging erbij, nu mijn aquarium eindelijk goed op waardes zit.
de planten doen het ook nu beter met de hs aqua floracarbo en de reflector.
Ik haalde er 10 voor 30 cent bij mijn eigen LFS ;)
pi_85056525
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Toen ik mijn corydorassen ging verhuizen ging ik even langs de dierenwinkel.
Kreeg er gelijk 5 mee, gratis.

Misschien een idee?
ja ga ik inderdaad maar eens proberen, anders bied ik wel aan om er eventueel wat voor neer te leggen.
pi_85057083
TerugvindPost :) foto's volgen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:52:28 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85057891
Dus
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85058510
Iemand enig idee wat deze witte vlekken zijn?



Groter: (Sorry voor de baggerkwaliteit :P)


Het lijkt wel of z'n pigment wegvalt. :o
pi_85060562
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:07 schreef Faithfulness het volgende:
Iemand enig idee wat deze witte vlekken zijn?

[ afbeelding ]

Groter: (Sorry voor de baggerkwaliteit :P)
[ afbeelding ]

Het lijkt wel of z'n pigment wegvalt. :o
Ook wel eens gezien maar bij mij kwam het door aanvallende garnalen :')
pi_85060875
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:56 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



Ook wel eens gezien maar bij mij kwam het door aanvallende garnalen :')
Hihi, wat een gemenerds! :o

Wij hebben geen garnalen. Zou ze wel willen, maar even wachten tot de grote bak klaar is. Geduld, geduld, geduld. :P

Gaan garnalen samen met corydorasjes?

En zou jij niet een kweekstelling krijgen, a_a? :)
pi_85060904
Vrouwlief wil ook garnaaltjes in ons aquarium maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten. Doe liever een apartbakje met garnalen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85060934
ik heb een keer een ancistrus gehad die van de ene op de andere dag vrijwel geheel wit was geworden (nee, niet zo'n albino variant). paar dagen later was ie weer de oude, nooit geweten wat er aan de hand was,

ik ga vrijdag mn kweekstelling ophalen als alles goed gaat *O*

garnalen zoals vuurgarnalen e.d. gaan samen met alle vissen die geen garnalen eten.
pi_85061059
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:06 schreef Joene het volgende:
Vrouwlief wil ook garnaaltjes in ons aquarium maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten. Doe liever een apartbakje met garnalen ?
Ik wil juist geen speciaalbakken meer. Ons halve huis staat vol met aquaria en ik wil eigenlijk wel weer gewoon kunnen dineren aan m'n eetkamertafel, i.p.v. naar visjes staren :@ :P

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:07 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb een keer een ancistrus gehad die van de ene op de andere dag vrijwel geheel wit was geworden (nee, niet zo'n albino variant). paar dagen later was ie weer de oude, nooit geweten wat er aan de hand was,

ik ga vrijdag mn kweekstelling ophalen als alles goed gaat *O*
Mijn visje eet ook gewoon goed, zwemt lekker door de bak en weet me nog steeds de stuipen op 't lijf te jagen door HARD tegen m'n hand aan te zwemmen als ik even met m'n hand in de bak moet. ( }:| ), dus ik maak me op zich geen zorgen om 'm. Vind het er alleen zo apart uitzien! _O-

Oeeee keep us posted ^^
pi_85061581
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik wil juist geen speciaalbakken meer. Ons halve huis staat vol met aquaria en ik wil eigenlijk wel weer gewoon kunnen dineren aan m'n eetkamertafel, i.p.v. naar visjes staren :@ :P
[..]

Mijn visje eet ook gewoon goed, zwemt lekker door de bak en weet me nog steeds de stuipen op 't lijf te jagen door HARD tegen m'n hand aan te zwemmen als ik even met m'n hand in de bak moet. ( }:| ), dus ik maak me op zich geen zorgen om 'm. Vind het er alleen zo apart uitzien! _O-

Oeeee keep us posted ^^
Hmmmm ik ben bang dat die garnalen teveel fokken en binnen de kortste keren mn hele bak vergeven is van de garnalen en daar heb ik geen trek an,
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85061617
ik wil niet zeuren, maar mijn aqua is allang anders :@
pi_85061642
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:23 schreef Markster het volgende:
ik wil niet zeuren, maar mijn aqua is allang anders :@
Post dan foto's jongen :P
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85063914
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:22 schreef Joene het volgende:

[..]

Hmmmm ik ben bang dat die garnalen teveel fokken en binnen de kortste keren mn hele bak vergeven is van de garnalen en daar heb ik geen trek an,
Dat kan ik me wel voorstellen ja :)
Al zijn er altijd wel mensen die voor een kleine bijdrage wat garnaaltjes willen halen, maar daar moet je wel zin in hebben, al die mensen in je huis :P
pi_85064607
Kan hartstikke gezellig zijn, met de juiste mensen *)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85067032
Mwah iedereen is welkom hoor :) maar mn bak hou ik liever knap ;)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85071881
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:29 schreef Faithfulness het volgende:
Oh, en deze: http://poezels.com/FOK/USERS/versteegrob2.jpg mag uit de OP. Ik zal hem ook even van de wiki halen.

(Op verzoek van Versteeg zelf hoor ;))
Done :s)
pi_85075382
me lichtbak doet het niet meer, me visjes zitten al 3 dagen in het donker. Geen idee wat het kan zijn. Zijn die lichtbakken los verkrijgbaar (jewel) ?
pi_85076416
Ik heb al een tijdje niet meer gepost hier, ben druk bezig met een huis, 1 september krijgen we de sleutel en er moet nog aardig wat geregeld worden...

Maarre even een update:
- corydora's zijn nu wekelijks eieren aan het leggen, maar ze worden elke keer opgegeten door de maanvissen. (vind het op het moment nog niet zo erg.... het is natuurlijk wel jammer maarja des te meer vissen ik straks moet verhuizen en het gaat al een hels karwei worden, woon op 4 hoog....)
- Mijn maanvissen 2 ervan eigenlijk hebben nu in 2 weken tijd al 2 keer eieren gelegd, maar ze eten ze zelf ook elke keer op....
- En ik ben ook rond aan het kijken voor een nieuwe bak, heb nu mijn vision 260 maar ben aan het kijken voor een grotere bak, zoals een rio 400 ofzo. mooie bak en niet al te duur :)
pi_85076450
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:32 schreef Markster het volgende:
me lichtbak doet het niet meer, me visjes zitten al 3 dagen in het donker. Geen idee wat het kan zijn. Zijn die lichtbakken los verkrijgbaar (jewel) ?
Juwel is los te verkrijgen, moet waarschijnlijk wel ff door je LFS besteld worden ;)
pi_85083021
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:32 schreef Markster het volgende:
me lichtbak doet het niet meer, me visjes zitten al 3 dagen in het donker. Geen idee wat het kan zijn. Zijn die lichtbakken los verkrijgbaar (jewel) ?
Ja kan je los bestellen , als je slim bent bestel je gelijk een ander merk lichtbak met balken welke je los kan schakelen ipv dat stomme juwel schakelsysteem.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:54:38 #36
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85083554
Cool , wat is dat grote beest ? :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:00:42 #38
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:02:11 #39
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85083660
Oh die doet het goed zeg :P
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85085500
Iemand ervaring met Flourish ? Flourish Excel ?

De eerste is een wonder product voor planten en het laatste is goed tegen alg, de concentratie is heel hoog en daarom niet duur. Het schijnt echt super te werken tegen pensalg.

Heb alles al geprobeerd en het gaat de goede kant op, nu moet dit het laatste zetje geven.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:32:15 #42
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85085552
Ik vind het wel grappig dat hier een hoop mensen van alles in de bak pleuren om de boel te helpen.

Ik gooi 1x per maand easy life in me bak na een verversing en dat is het. En nooit ergens last van (geen slakken, geen alg helemaal niets :) )
pi_85085979
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:29 schreef versteegrob het volgende:
Heb alles al geprobeerd en het gaat de goede kant op
Juist op dit soort momenten; WACHTEN...
Niet vanalles bij gaan gooien om zetjes te geven, dan komt het net zo hard weer terug. Geef het de tijd als je aan de beterende hand is.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85086981
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:05 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Hihi, wat een gemenerds! :o

Wij hebben geen garnalen. Zou ze wel willen, maar even wachten tot de grote bak klaar is. Geduld, geduld, geduld. :P

Gaan garnalen samen met corydorasjes?

En zou jij niet een kweekstelling krijgen, a_a? :)
Ja ben nog steeds op zoek, die ene waar ik verliefd op was kostte 2700 euro en dat was me eigenlijk iets te veel van het goede :@ :') (het echte verhaal is dat mijn vriendin ging dreigen met de hele keukenraad naar mijn hoofd te gooien :') )
pi_85087208
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:32 schreef JortK het volgende:
Ik vind het wel grappig dat hier een hoop mensen van alles in de bak pleuren om de boel te helpen.

Ik gooi 1x per maand easy life in me bak na een verversing en dat is het. En nooit ergens last van (geen slakken, geen alg helemaal niets :) )
Misschien heb je geluk maar er zijn nogal wat factoren die mee spelen

Water uit de kraan
Visbestand
Planten bestand
Licht
Hoe kritisch ben je
Visvoer

enz
pi_85087934
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 08:54 schreef JortK het volgende:
[ afbeelding ]

O+
O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85088891
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:29 schreef versteegrob het volgende:
Iemand ervaring met Flourish ? Flourish Excel ?

De eerste is een wonder product voor planten en het laatste is goed tegen alg, de concentratie is heel hoog en daarom niet duur. Het schijnt echt super te werken tegen pensalg.

Heb alles al geprobeerd en het gaat de goede kant op, nu moet dit het laatste zetje geven.
Flourish Excel *O*
Werkt zeer goed, ja. Wij hadden een algenprobleem in de kleine bak, die is nu weg. :)
Een beetje alg vind ik niet zo erg (sterker nog, vind ik wel mooi :@ ).

Ik heb sowieso wel wat moeite om de waardes in de kleine bak op orde te houden. In de grote bak maakt een waterwissel nauwelijks verschil, maar als ik een paar liter uit de kleine (60 liter) bak ververs gaat alles op en neer. :{


JortK, wat een prachtbeestjes zijn het toch O+


a_a: Haha _O- Misschien een beetje terecht :P Veel geld! Misschien een idee om zelf wat te bouwen? (Ik onderschat vast hoeveel werk dat eigenlijk is :P)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:16:27 #48
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85091170
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:29 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Misschien heb je geluk maar er zijn nogal wat factoren die mee spelen

Water uit de kraan
Visbestand
Planten bestand
Licht
Hoe kritisch ben je
Visvoer

enz
:')
pi_85097450
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:16 schreef JortK het volgende:

[..]

:')
Overigens profito 1s per week en easy carbo dagelijks is gewoon heel normaal hoor.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:15:52 #50
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85098966
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:44 schreef Joene het volgende:

[..]

Overigens profito 1s per week en easy carbo dagelijks is gewoon heel normaal hoor.
Dat doe ik ook wel ! :)
pi_85099075
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:15 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat doe ik ook wel ! :)
mooi verder flikker ik er ook geen chemicalien in op wat stipstop en esha na na waterverversen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85102874
het enige wat ik naast CO2 toevoeg is maandelijks na de waterwissel wat profito, en halfjaarks wat kleibolletjes. bevalt me prima, vissen en planten doen het prima, geen alg, en lekker goedkoop. heb een 5L profito fles die al jaren meegaat :D
pi_85105541
vanavond maak ik weer ff nieuwe foto voor de OP. Mijn licht doet het weer (andere stopcontact :') )
pi_85106037
A_A is dit niks voor jou (of mag je dat ook niet? :P)

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/2/8180.html
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85111455
SPOILER: Mijn aqua40 fotoboek:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-edit- Sig niet toegestaan, niet terugplaatsen-
pi_85112055
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:15 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat doe ik ook wel ! :)
Ik ook en CO2, weinig verschil maar post is een foto van je planten
pi_85118203
Rob...

Jij komt uit apeldoorn toch?? Waar heb je die trofis van jou gekocht want als ik zoek op internet kom ik eigenlijk alleen maar in Ede of Barendrecht uit en dat is me eigenlijk net iets te ver weg om alleen eens even te kijken naar die bak....
pi_85120779
Ja woon in Apeldoorn en heb hem gekocht in Ede.
Je kan wel bij mij kijken.
pi_85127605
zo de HQL hanglamp voor boven de open bak is eindelijk binnen (fabrikant was dicht vanwege vakantie :( )

ding moet aan het betonnen plafond komen te hangen dus dat wordt lekker boren dit weekend :P
daarna krijgen de planten eindelijk wat meer licht dan alleen wat invallend zonlicht w/

en toevoegingen? alleen Profito hier, geen andere spullen op dit moment. KNO3 is ook niet nodig op dit moment
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_85145549
wtf, ik zat net te kijken, ik denk; wat zie ik toch steeds bij me bodem?? Zag in een hoek steeds wat grind omhoog komen.. Net of het onder het grind kroop :P

Kon het niet laten om het kapot te prikken... :P Uiteindelijk de tang erin, en er tussen gezet, was het gewoon een grote puntslak..

Net wat anatoma's geplaatst, dus binnenort ben ik daar hopelijk vanaf :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85145628
Zo vandaag mn laatste bewoners geplaatst 5 x Otocinclus :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85145720
Oto's :D Leuke beeestjes..

Ik heb er hier nog 3 in me bak zitten..
Hopelijk overleven ze het goed Joene.. Vaak genoeg gezien dat binnen een week de helft sterft, en de andere helft overleefd het heel lang :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer woensdag 11 augustus 2010 @ 16:34:21 #63
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85145821
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Net wat anatoma's geplaatst, dus binnenort ben ik daar hopelijk vanaf :D
Dat werkt bij mij heel goed. Hele aquariumbodem ligt vol met leeggegeten slakkenhuisjes.
pi_85146508
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oto's :D Leuke beeestjes..

Ik heb er hier nog 3 in me bak zitten..
Hopelijk overleven ze het goed Joene.. Vaak genoeg gezien dat binnen een week de helft sterft, en de andere helft overleefd het heel lang :P
ik heb idd gehoord dat ze vrij snel sterven soms :) We zullen het zien.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85146526
Ze zijn in elk geval lekker aan het grazen O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85147473
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
wtf, ik zat net te kijken, ik denk; wat zie ik toch steeds bij me bodem?? Zag in een hoek steeds wat grind omhoog komen.. Net of het onder het grind kroop :P

Kon het niet laten om het kapot te prikken... :P Uiteindelijk de tang erin, en er tussen gezet, was het gewoon een grote puntslak..

Net wat anatoma's geplaatst, dus binnenort ben ik daar hopelijk vanaf :D
:D

Mijn slakken zijn bedolven onder het penseelalg.
Weer wat nieuws.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85148511
Hier alweer jonge kempvisjes *O* O+
pi_85150551
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oto's :D Leuke beeestjes..

Ik heb er hier nog 3 in me bak zitten..
Hopelijk overleven ze het goed Joene.. Vaak genoeg gezien dat binnen een week de helft sterft, en de andere helft overleefd het heel lang :P
ik had er 5. allemaal spoorloos verdwenen.
pi_85151298
ik heb er ook 5 :) ben benieuwd hoelang ze het doen na deze verhalen :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85163335
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat werkt bij mij heel goed. Hele aquariumbodem ligt vol met leeggegeten slakkenhuisjes.
Ik had er 3, maar die konden de plaag niet aan.. Nu zitten er in totaal 9..
COME GET SOME, YOU SLUG :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85173755
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
wtf, ik zat net te kijken, ik denk; wat zie ik toch steeds bij me bodem?? Zag in een hoek steeds wat grind omhoog komen.. Net of het onder het grind kroop :P

Kon het niet laten om het kapot te prikken... :P Uiteindelijk de tang erin, en er tussen gezet, was het gewoon een grote puntslak..

Net wat anatoma's geplaatst, dus binnenort ben ik daar hopelijk vanaf :D
tja, mijn puntslakken houden mijn zandbodem lekker luchtig en transporteren afval naar de wortels van de planten zodat deze extra voeding krijgen

ik snap echt niet wat velen hier zo tegen slakken hebben :?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Official ESF Kreviewer donderdag 12 augustus 2010 @ 09:07:41 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85174859
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 07:31 schreef Leipo666 het volgende:
ik snap echt niet wat velen hier zo tegen slakken hebben :?
Als je er een paar hebt is dat niet erg, maar ik had op een gegeven moment honderden slakken in een bak van 40 liter. Dat is niet praktisch.
pi_85184915
Goed nieuws! *O*

De man van de verzekering is langs geweest, en onze claim is goedgekeurd! *O*
Even wachten tot het geld op de rekening staat, en dan laten we een nieuwe bak maken en bezorgen (de bezorgkosten worden OOK vergoed)!

Het zal allemaal nog wel een paar weken duren, maar er is dus groen licht! :Y
pi_85188513
jeeeeeeej :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85213860
Is er hier iemand die toevallig mijn Betta Splendens Crowntail mannetje zou willen hebben/overnemen?
Graag zelf voor een geschikt transport zorgen.
Hij zit nu in een 160 liter rio juwel, maar heb het gevoel alsof hij mijn andere aquarium bewoners de stuipen op het lijf jaagt.
pi_85213874
trouwens die hs aqua floracarbo die ik op aanraden maar heb aangeschaft die doet het echt goed,mijn planten schieten de hoogte in.
pi_85216205
Vraagje, ga volgende week 2 weken op vakantie hierdoor kan er 13 dagen niet worden ververst, wat nu ?

Er wordt om de dag 1 x 2 portie diepvries voer gegeven.
Heb 2 x de jbl 1500 filter. De vissen zullen het toch wel overleven ?
pi_85218262
Ik heb verhalen gehoord van mensen die thuis kwamen en dode vissen hadden..
Kan je oppas niet een keer tussendoor water verversen?

Want hoe vaak ververs je nu?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85219120
1x per 5/6/7 dagen
pi_85219184
Heb je zelf al eens gemeten wat de waterwaardes doet als je een paar dagen langer niet ververst? ;)
Dan kun je het eigenlijk al een beetje zien :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:00:24 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85219205
Elke 5 dagen 50% van je water verversen: :').
pi_85223483
Welke waardes wil je dan weten ?
pi_85223628
Ik hoef niks te weten.. ;)
Maar als je nu eens ipv 5/6/7 dagen ineens na bijvoorbeeld 10 dagen pas wil verversen, meet jij dan echte verschillen? Aangezien je nog een week de tijd hebt, zou ik het gewoon es testen/meten als ik jou was.

- Meet je niet veel verschil, ververs dan de dag voordat je gaat en dan lekker op vakantie
- Meet je veel verschil, zorg dan dat de oppas na een week wat water kan wisselen ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85227114
Oke bedankt, komt vast goed. Ga om de dag iemand laten voeren en dan moet het lukken. Zou wel heel erg zijn als ik me vissen verlies.
pi_85228704
zo ook maar aangemeld op het guppy forum, moet echt van me betta af -O-
pi_85233671
wc ?
pi_85234305
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:04 schreef versteegrob het volgende:
wc ?
:')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_85234507
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:04 schreef versteegrob het volgende:
wc ?
nee ik spoel niet graag levende dieren door een toilet heen ;)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:18:57 #89
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85236538
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:04 schreef versteegrob het volgende:
wc ?
Rob, serieus!! :r :r

:')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85239354
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Rob, serieus!! :r :r

:')
ja je kan wel zien wat hij gaat doen als hij zijn vissen bestand zat is :r
pi_85239611
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:14 schreef Balsam het volgende:

[..]

nee ik spoel niet graag levende dieren door een toilet heen ;)
Gelukkig maar. :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85242535
Alsof ik serieus was :)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:47:38 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85248927
Best apart. Verkopen. Wat een verschillende mensen komen er toch garnalen kopen. :'). Maar wel leuk.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:47:53 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85248942
Nu wil iemand er honderden hebben. Geen idee waarvoor.
pi_85249095
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 00:43 schreef Balsam het volgende:
Is er hier iemand die toevallig mijn Betta Splendens Crowntail mannetje zou willen hebben/overnemen?
Graag zelf voor een geschikt transport zorgen.
Hij zit nu in een 160 liter rio juwel, maar heb het gevoel alsof hij mijn andere aquarium bewoners de stuipen op het lijf jaagt.
Hoeveel vraag je ervoor?
pi_85252358
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:47 schreef Kreator het volgende:
Nu wil iemand er honderden hebben. Geen idee waarvoor.
Stuur je ook op? :') :@
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:43:28 #98
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85254194
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:47 schreef Kreator het volgende:
Nu wil iemand er honderden hebben. Geen idee waarvoor.
Wat denk je zelf? :')
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:00 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



Stuur je ook op? :') :@
Kunnen wij dan een gezamelijke bestelling doen :P
pi_85254222
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:43 schreef JortK het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? :')
[..]

Kunnen wij dan een gezamelijke bestelling doen :P
Precies :D
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:44:41 #100
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:53:16 #101
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85254682
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Stuur je ook op? :') :@
Kost wel wat extra...

@Jortk: bij navraag wil hij ze gewoon daadwerkelijk voor in het aquarium hebben. :'). Ach ja....
pi_85256674
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:51 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Hoeveel vraag je ervoor?
2 euro of ruilen tegen guppies *O*
ow doe niet aan verzenden en hij is op te halen in de omgeving van amsterdam :+
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:46:23 #103
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  Official ESF Kreviewer zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:31:15 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85285944
Enschede. niet om de hoek.
pi_85286442
okee vraag.
Waar komt toch al het bruine gruis vandaan? Ik heb net me bodempie schoongezogen, en 10 minuten later ligt de bodem alweer bedekt op verschillende plaatsen.
pi_85288168
Is dat niet ontlasting van je vissen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85288528
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is dat niet ontlasting van je vissen?
:Y

Ontlasting, plantenafval, voedsel.
pi_85289073
ik heb een vraagje, ik heb namelijk 2 Blyxa alternifolius planten in mijn aquarium staan maar nou krijgen ze halverwege de stengels een soort van witte uitlopen wat lijkt op wortels.
iemand enig idee wat dit is?
tevens heb ik in de afgelopen 2 dagen 2 dode meerval achtige vissen gevonden in mijn aquarium. :N
pi_85290265
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is dat niet ontlasting van je vissen?
okee, dat kan. maar is me filter dan niet sterk genoeg? (700l/u in 240l bak) want ik heb hem ook pas schoongemaakt.
  zondag 15 augustus 2010 @ 10:15:14 #110
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 12:48:28 #111
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85304816
Sinds deze week in huize Vonkie enkele nieuwe bewoners in het aquarium; namelijk twee Gastromyzon's normaal koop ik nooit zomaar vissen voor het aquarium omdat ik mij normaal gesproken altijd even in wil lezen. Maar toch heb ik ze aangeschaft zonder uberhaupt wat meer te weten dan het gene wat op het kaartje bij de dierenwinkel stond :@

Maar ze passen achteraf prima in mijn aquarium !


http://www.punkyfish.nl/pages/database/zoetwater/vissen/500

Al zijn het best wel druktemakers; maar ik ben er blij mee !
pi_85305424
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Sinds deze week in huize Vonkie enkele nieuwe bewoners in het aquarium; namelijk twee Gastromyzon's normaal koop ik nooit zomaar vissen voor het aquarium omdat ik mij normaal gesproken altijd even in wil lezen. Maar toch heb ik ze aangeschaft zonder uberhaupt wat meer te weten dan het gene wat op het kaartje bij de dierenwinkel stond :@

Maar ze passen achteraf prima in mijn aquarium !

[ afbeelding ]
http://www.punkyfish.nl/pages/database/zoetwater/vissen/500

Al zijn het best wel druktemakers; maar ik ben er blij mee !
daar heb ik er 4 van rondzwemmen :6
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 13:15:36 #113
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85305636
Mijn bakje is ook maar 60 x 30 x 40.

Mijn totale aquarium bestand is :

- 2 Honinggourami's (man vrouw)
- 1 Otocinclus affinius
- 8 Roodkopzalmen
- 5 Bijlzalmen
- 2 Platy's (vrouw, vrouw)
- 2 Gastromyzon's
- +/- 150 vuurgarnalen
- 5 anatoma helana's
pi_85306736
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:15 schreef Markster het volgende:

[..]

okee, dat kan. maar is me filter dan niet sterk genoeg? (700l/u in 240l bak) want ik heb hem ook pas schoongemaakt.
Geen idee, ik heb het soms ook, maar heb niet het idee dat mijn bak echt smerig is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85323720
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:15 schreef Markster het volgende:

[..]

okee, dat kan. maar is me filter dan niet sterk genoeg? (700l/u in 240l bak) want ik heb hem ook pas schoongemaakt.
Ik heb het hier soms ook.. Maar over het algemeen kan het bij iedereen voorkomen. Alleen bij de ene zie je het meer dan bij de ander.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:42:42 #116
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85324861
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn bakje is ook maar 60 x 30 x 40.

Mijn totale aquarium bestand is :

- 2 Honinggourami's (man vrouw)
- 1 Otocinclus affinius
- 8 Roodkopzalmen
- 5 Bijlzalmen
- 2 Platy's (vrouw, vrouw)
- 2 Gastromyzon's
- +/- 150 vuurgarnalen
- 5 anatoma helana's
is dat niet wat veel voor een 60CM bakje?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85326777
Ach wat is te veel ?

Zolang de vissen goed ogen en zich normaal gedragen kan het prima.
pi_85326894
:|W
pi_85326968
die opmerking _O- _O- o|O
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:08:33 #120
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85338283
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:16 schreef versteegrob het volgende:
Ach wat is te veel ?

Zolang de vissen goed ogen en zich normaal gedragen kan het prima.
Quote voor de archieven _O-
pi_85344049
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn bakje is ook maar 60 x 30 x 40.

Mijn totale aquarium bestand is :

- 2 Honinggourami's (man vrouw)
- 1 Otocinclus affinius
- 8 Roodkopzalmen
- 5 Bijlzalmen
- 2 Platy's (vrouw, vrouw)
- 2 Gastromyzon's
- +/- 150 vuurgarnalen
- 5 anatoma helana's
Ik neem aan dat dit een grap is. Je hebt nog meer vissen (en dan ook nog garnalen, die heb ik niet eens) dan ik in mijn 120x50x40 bak..
pi_85347807
ik heb wel meer vissen dan Vonkenboer maar 0 garnalen en iets meer liter water :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85347842
Ik vind die hele "het zijn maar vissen" mentaliteit echt blehhhh.
pi_85348335
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:02 schreef Faithfulness het volgende:
Ik vind die hele "het zijn maar vissen" mentaliteit echt blehhhh.
En met zo een mentaliteit moet je dus gewoon geen aquarium nemen. Je neemt toch ook geen hond/kat alleen omdat je de mand/krabpaal zo mooi in huis vind staan
pi_85349076
Niet? Ik wilde daarom een hele harem katten kopen
Die palen zijn hartstikke ooi in huis :') :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85349892
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niet? Ik wilde daarom een hele harem katten kopen
Die palen zijn hartstikke ooi in huis :') :')
het was maar een voorbeeldje he :P :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:54:16 #127
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85354748
Ik heb een hond genomen omdat die honden speeltjes zo leuk zijn!

Kan er uren mee spelen!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85359891
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:54 schreef ook_gek het volgende:
Ik heb een hond genomen omdat die honden speeltjes zo leuk zijn!

Kan er uren mee spelen!
ja of een vogel omdat vogelkooien zo een knusse uitstraling hebben O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:13:40 #129
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85365777
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:10 schreef Markster het volgende:

[..]

ja of een vogel omdat vogelkooien zo een knusse uitstraling hebben O+
heb niks met kooien ;)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85366914
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niet? Ik wilde daarom een hele harem katten kopen
Die palen zijn hartstikke ooi in huis :') :')
:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85377680
:'). Dacht even dat jullie allemaal ruzie hadden.

Tropisch Aquarium #36 Met schelpjes
pi_85380903
Hahaha :') :D
Dat zou wat zijn ja
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85382551
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 01:14 schreef Stali het volgende:
:'). Dacht even dat jullie allemaal ruzie hadden.

Tropisch Aquarium #36 Met schelpjes
_O- :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:31:20 #134
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85383834
Gisteren eens de alg van me garnalenbak gepoetst.
En jezus wat is het water kraak en kraak helder!

Zit ook vol met kleine garnalen.

Me grote bak is zo goed als garnaalloos. Waar die dan gebleven zijn? Daar zaten er echt veel heel veel in!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:25:32 #135
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85403363
Mwah, ik vind het vissenbestand niet erg veel, op internet zie ik genoeg bakken met een vergelijkbare maat die meer dieren huisvesten dan die bij mij.

Ik moet trouwens toegeven dat ik de maten van mijn aquarium niet goed had :@

Lengte : 60 cm
Hoogte : 40 cm
Diepte : 40 cm

Is het vissenbestand dan nog veelste groot ? O-)
pi_85452248
ik heb kardinaaltetra's en platy's in een aquarium met een PH van 7.5 en temperatuur van rond de 25 graden.

Iemand enig idee of de PH goed is voor beide soorten vissen?
pi_85452580
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:41 schreef dutchgal het volgende:
ik heb kardinaaltetra's en platy's in een aquarium met een PH van 7.5 en temperatuur van rond de 25 graden.

Iemand enig idee of de PH goed is voor beide soorten vissen?
Kardinaaltetra:
Zuurgraad: pH 6,0 - 7,0
Hardheid: GH 5,0 - 8,0

Platy:
Zuurgraad: pH 7,5 - 8,0
Hardheid: GH -


Ofwel: Nee.
pi_85453252
helloo.
wij hebben sindskort ook een aquarium.. (heb al eerder topic dr over gehad) ik denk ik post het hier eventjes, gelijk tvp.. haha hoef ik niet een topic erover te beginnen, als jullie het niet erg vinden :@

wij hebben een 60 liter bak met licht (van jewel).
Nu zijn wij bij de hornbach geweest voor leuke plantjes, en die schrok een beetje van de uren licht die wij aan hebben staan. Van 8.00 tot 22.00. (zit een timer op)

op internet lees ik dat dat helemaal niet zo slecht is. Dus nu mijn vraag,,

Hoeveel uur is het best voor ons aquarium?

Owja...foto's volgen binnenkort O+
~ Bonito La Risa ~
pi_85453575
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:07 schreef Mixende_match het volgende:
helloo.
wij hebben sindskort ook een aquarium.. (heb al eerder topic dr over gehad) ik denk ik post het hier eventjes, gelijk tvp.. haha hoef ik niet een topic erover te beginnen, als jullie het niet erg vinden :@

wij hebben een 60 liter bak met licht (van jewel).
Nu zijn wij bij de hornbach geweest voor leuke plantjes, en die schrok een beetje van de uren licht die wij aan hebben staan. Van 8.00 tot 22.00. (zit een timer op)

op internet lees ik dat dat helemaal niet zo slecht is. Dus nu mijn vraag,,

Hoeveel uur is het best voor ons aquarium?

Owja...foto's volgen binnenkort O+

Mijn kleine bak (60L) staat 10 uur aan. Zet ik hem langer aan, krijg ik last van alg.
De grote bak staat 12 uur aan.

Ik vind 14 uur ook aan de lange kant.
pi_85453696
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:15 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Mijn kleine bak (60L) staat 10 uur aan. Zet ik hem langer aan, krijg ik last van alg.
De grote bak staat 12 uur aan.

Ik vind 14 uur ook aan de lange kant.
thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezet :)

Is het erg als de visjes in het donker eten krijgen (wij gaan om 9uur werken). of kan ik ze dan beter 's avonds eten geven?

alvast bedankt!
~ Bonito La Risa ~
pi_85453794
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:18 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezet :)

Is het erg als de visjes in het donker eten krijgen (wij gaan om 9uur werken). of kan ik ze dan beter 's avonds eten geven?

alvast bedankt!
Ik geef eens in de 2 dagen 's nachts voer. Alle visjes komen dan eten, dus denk niet dat dit erg is ;)
Maar 's avonds kan ook prima hoor, kun je er lekker van genieten. (Ik vind dat altijd wel leuk om te zien, hoe ze lekker knabbelen)
pi_85454610
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:50 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Kardinaaltetra:
Zuurgraad: pH 6,0 - 7,0
Hardheid: GH 5,0 - 8,0

Platy:
Zuurgraad: pH 7,5 - 8,0
Hardheid: GH -


Ofwel: Nee.
wat kan ik hier aan doen dan? ik heb namelijk wel verscheidene aquaria gezien waar deze twee soorten bij elkaar in zitten.
pi_85456724
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:18 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezet :)

Is het erg als de visjes in het donker eten krijgen (wij gaan om 9uur werken). of kan ik ze dan beter 's avonds eten geven?

alvast bedankt!
Hoe meer licht, hoe meer plantenvoeding, hoe harder de planten groeien dus zou het iets omlaag brengen. 10 uur is goed
pi_85456805
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:46 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Hoe meer licht, hoe meer plantenvoeding, hoe harder de planten groeien dus zou het iets omlaag brengen. 10 uur is goed
Ach mijn licht staat vrij onregelmatig aan tegenwoordig, vanwege het defect raken van mijn timer.
Niets te klagen, soms staat hij 3 dagen nonstop aan, en soms vergeet ik hem aan te doen.
Planten groeien prima, nergens alg.
Waar bij mij heel erg alg van komt groeien, is volle zonlicht.
pi_85457541
Die strikte lichtregels zijn wat mij betreft een grote klomp onzin.
Paar delen terug las ik ook dat het met rode planten finaal de mist in zou gaan zodra die geen licht zouden krijgen. Enfin, tweeenhalve week geen lamp aangehad en dat ding is magistraal gegroeid. Alle planten doen het prima.

Het zal voor iedereen anders zijn maar mijn ervaring is in ieder geval wel dat wanneer je de lamp te lang aanlaat je meer problemen zult treffen dan bij veel te weinig verlichting.
pi_85457602
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:50 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Kardinaaltetra:
Zuurgraad: pH 6,0 - 7,0
Hardheid: GH 5,0 - 8,0

Platy:
Zuurgraad: pH 7,5 - 8,0
Hardheid: GH -


Ofwel: Nee.
Uit ervaring kan ik vertellen dat hier +- 15 kardinaaltetra's 1 jaar op een pH van 8 en GH van 10 gewoon hebben geleefd. Geen dode gevallen, en inmiddels zijn ze allemaal overgehuisd naar de 600 bak (pH van 7)

Platy's kunnen het ook hebben (die zaten er ook in, en zijn ook overgegaan :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85457807
Platy's zijn toch wel heel aparte vissen he? Daar weet jij ook alles van trouwens.
Eerst nam hij hier het gedrag van de sluiers over, tot die naar buiten gingen en inmiddels zit hij al weer lang bij de twee maantjes (en acht neons) maar de platy gedraagt zich nu als een maanvis. :').
pi_85459227
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:49 schreef Markster het volgende:

[..]

Ach mijn licht staat vrij onregelmatig aan tegenwoordig, vanwege het defect raken van mijn timer.
Niets te klagen, soms staat hij 3 dagen nonstop aan, en soms vergeet ik hem aan te doen.
Planten groeien prima, nergens alg.
Waar bij mij heel erg alg van komt groeien, is volle zonlicht.
Probeer is vol zonlicht en genoeg plantenvoeding dus nitraat, fosfaat, ijzer en sporen en co2 wedden dat je dan geen alg krijgt. Het gaat om de verhoudingen
pi_85461662
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:17 schreef Stali het volgende:
Platy's zijn toch wel heel aparte vissen he? Daar weet jij ook alles van trouwens.
Eerst nam hij hier het gedrag van de sluiers over, tot die naar buiten gingen en inmiddels zit hij al weer lang bij de twee maantjes (en acht neons) maar de platy gedraagt zich nu als een maanvis. :').
Ik weet er alles van :D
Bij mij hebben ze een paar maanden bij clownbotia's gezeten, en die doen ze nu soms nog steeds na (terwijl die botia's dr al maanden niet meer zijn) :') :')

Echt heel raar, maar wel leuk. Nu gedragen ze zich hier meer zoals de congo/regenboog zalmen. Best rustig zeg maar :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 augustus 2010 @ 09:04:57 #150
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85462913
Toen ik mijn lampen 12 uur aan had staan, had ik veel last van alg. Heb dat teruggeschroefd naar 9 en totaal geen last meer.
pi_85463195
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:04 schreef Kreator het volgende:
Toen ik mijn lampen 12 uur aan had staan, had ik veel last van alg. Heb dat teruggeschroefd naar 9 en totaal geen last meer.
Ja en ? De opname van plantenvoeding wordt vergroot maar het aanbod niet oftewel alg komt dan te voorschijn.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:21:52 #152
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85463273
Bij lang licht krikg je dus wel alg. Bij directe zonlicht in je bak krijg je ook alg.

De reden dat je de lamp tussen de 8 en 10uur max aan moet doen is tegen de alg. Hoe meer licht hoe meer alg.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85463340
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Uit ervaring kan ik vertellen dat hier +- 15 kardinaaltetra's 1 jaar op een pH van 8 en GH van 10 gewoon hebben geleefd. Geen dode gevallen, en inmiddels zijn ze allemaal overgehuisd naar de 600 bak (pH van 7)

Platy's kunnen het ook hebben (die zaten er ook in, en zijn ook overgegaan :P)
ah, dat is fijn om te horen :)
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 augustus 2010 @ 09:25:35 #154
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85463353
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:18 schreef versteegrob het volgende:
Ja en ?
Ben je irl net zo'n sociaal wonder als hier? :').
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:43:43 #155
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85463744
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:25 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ben je irl net zo'n sociaal wonder als hier? :').
Hij komt eerder over als een autist die volledig in zijn eigen wereld leeft.

En helaas denkt hij dat alles wat hij zegt ook echt waar is.
Hij is gaan geloven in zijn eigen perfecte wereldje waar hij alle antwoorden op alle vragen weet.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85466714
je kan 24 uur per dag je lampen aan laten: je planten zullen het niet erg vinden zolang er maar genoeg voedsel voor ze is om te groeien
dit doen ze ook in plantenkassen (vandaar die gele gloed midden in de nacht op veel plekken in NL }:| )

lang lampen aan hebben is dus niet automatisch een algprobleem. wel zul je beter op de aanwezige co2 moeten letten (planten maken die immers zelf niet meer aan, dit doen ze normaal 's nachts) en de overige voedingsstoffen

of je vissen het leuk zullen vinden is een 2e....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_85467538
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:21 schreef ook_gek het volgende:
Bij lang licht krikg je dus wel alg. Bij directe zonlicht in je bak krijg je ook alg.

De reden dat je de lamp tussen de 8 en 10uur max aan moet doen is tegen de alg. Hoe meer licht hoe meer alg.
Je luistert echt niet he. Je krijgt alg bij veel licht en weinig plantenvoeding. Het gaat om de verhoudingen, veel licht vraagt veel plantenvoeding.

Dus je kan niet zeggen veel licht = veel alg
pi_85467569
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:43 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Hij komt eerder over als een autist die volledig in zijn eigen wereld leeft.

En helaas denkt hij dat alles wat hij zegt ook echt waar is.
Hij is gaan geloven in zijn eigen perfecte wereldje waar hij alle antwoorden op alle vragen weet.
Non argumenten gebruiken om je gelijk te krijgen, sterk.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:03:16 #159
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85467909
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:54 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Non argumenten gebruiken om je gelijk te krijgen, sterk.
Nee is een feit. Alles wat jij zegt klopt en is waar. Geen twijfel over mogelijk. Leeft volledig in je eigen wereld.

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:54 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Je luistert echt niet he. Je krijgt alg bij veel licht en weinig plantenvoeding. Het gaat om de verhoudingen, veel licht vraagt veel plantenvoeding.

Dus je kan niet zeggen veel licht = veel alg
Veel licht is alg in het water. Is niet anders.

Jij bent keer op keer overtuigt dat je gelijk hebt.

Vertel eens, hoe vaak ging het precies fout bij jou?
Hoeveel vissen zijn er dood gegaan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85468067
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:03 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Nee is een feit. Alles wat jij zegt klopt en is waar. Geen twijfel over mogelijk. Leeft volledig in je eigen wereld.
[..]

Veel licht is alg in het water. Is niet anders.

Jij bent keer op keer overtuigt dat je gelijk hebt.

Vertel eens, hoe vaak ging het precies fout bij jou?
Hoeveel vissen zijn er dood gegaan?
Waarop basseer je het laatste ? Verhoog je licht eens en je voeding, wedden dat je geen gelijk krijgt.

Ja heb in het begin fouten gemaakt maar dat heeft hier niks mee te maken. Heb dit zelf ondervonden maar lees dit maar eens

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/9/4602.html
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:19:23 #161
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85468469
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:07 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Waarop basseer je het laatste ? Verhoog je licht eens en je voeding, wedden dat je geen gelijk krijgt.

Ja heb in het begin fouten gemaakt maar dat heeft hier niks mee te maken. Heb dit zelf ondervonden maar lees dit maar eens

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/9/4602.html
Fouten door je eigenwijs gedrag en geloven in je eigen waarheden zoals altijd.

Doe ons een plezier. En blijf lekker weg hier. Het was heerlijk zonder jou en je advies.

Topic knapte er goed van op.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85468568
Nou heren, doe eens lief.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:32:12 #163
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85468873
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:22 schreef Faithfulness het volgende:
Nou heren, doe eens lief.
Heeft niks met lief of niet lief te maken.
Ik vertel net als ik al eerder gedaan heb de waarheid.

Het is en blijft een vervelende user in dit topic. Soms gaat het een tijdje goed maar het eindigt toch altijd het zelfde.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85468947
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:32 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Heeft niks met lief of niet lief te maken.
Ik vertel net als ik al eerder gedaan heb de waarheid.

Het is en blijft een vervelende user in dit topic. Soms gaat het een tijdje goed maar het eindigt toch altijd het zelfde.
We hebben het nu eenmaal niet voor het zeggen wie er waar post.
Ik denk dat negeren beter werkt dan erop in blijven gaan.

Het topic wordt er zo ook niet echt gezelliger van ;)
pi_85469060
Zal ik es gezellig gaan doen?

*bouwt feestje met gezelligheid op*

Vanavond nog ff snel wat planten knippen denk ik zo :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85469278
Hier heb ik de planten ook al bij moeten knippen, gaat goed zo.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:44:22 #167
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85469328
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:33 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

We hebben het nu eenmaal niet voor het zeggen wie er waar post.
Ik denk dat negeren beter werkt dan erop in blijven gaan.

Het topic wordt er zo ook niet echt gezelliger van ;)
Was het maar zo een feest dat je users in een topic op ignor kan zetten.

Maar een waarschuwing op z'n gedrag kan wel en bij herhaling andere maat regelingen.

Maar rob open lekker een eigen topic. Doe je veel mensen een plezier mee!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85469512
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:03 schreef ook_gek het volgende:
Veel licht is alg in het water. Is niet anders.
:N

veel licht is grotere kans op alg in het water als je de voedingsstoffen niet op peil houdt

je kan zeggen wat je wil, maar hier moet ik Rob wel gelijk geven
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_85469542
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:19 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Fouten door je eigenwijs gedrag en geloven in je eigen waarheden zoals altijd.

Doe ons een plezier. En blijf lekker weg hier. Het was heerlijk zonder jou en je advies.

Topic knapte er goed van op.
Wie is er nou eigenwijs dan ? Ben de eerste om toe te geven dat ik fouten heb gemaakt in het begin en sta open voor kritiek. Maar jij hebt aardig een bord voor je hoofd, met je stelling

veel licht = alg

Geef ik bronnen dat je niet gelijk hebt, dan begin je over me gedrag. Verder zegt Leipo hetzelfde maar daar ga je niet op in, apart.

Maar heb goed nieuws, ga 2 weken op vakantie dus ben 2 weken weg ;)
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 augustus 2010 @ 13:39:58 #170
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85471332
Ontopic dan maar...

Morgen ga ik maar es grind kopen en de voedingsbodem uit mijn aquarium slopen...hels karwei... ;(.
pi_85472098
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:39 schreef Kreator het volgende:
Ontopic dan maar...

Morgen ga ik maar es grind kopen en de voedingsbodem uit mijn aquarium slopen...hels karwei... ;(.
Dat is inderdaad een flinke klus, succes!
Precies hetzelfde karwei staat me binnenkort bij schoonmoeder te wachten ;)
Ze heeft al een jaar of acht (!) dezelfde voedingsbodem. Ze komt er zelf niet bij :') :P
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:01:05 #172
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_85472126
Soms......... :N :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_85474459
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:21 schreef ook_gek het volgende:
Bij lang licht krikg je dus wel alg. Bij directe zonlicht in je bak krijg je ook alg.

De reden dat je de lamp tussen de 8 en 10uur max aan moet doen is tegen de alg. Hoe meer licht hoe meer alg.
Ik ben het hier mee eens. De planten krijgen gewoon zo nu en dan voeding en groeien flink.
Maar sinds ik mijn bak niet meer als lamp gebruik (Ik heb die fout eens in de winter gemaakt.) heb ik totaal geen last meer van alg en hoef ik ook niet te prutsen met waterschommelingen. Heel af en toe de bodem afzuigen en een klein beetje verversen en voor de rest blijf ik er helemaal vanaf en dat werkt vele malen beter.
Maar goed, ieder zijn geloof en ervaring.

Btw, nog bedankt voor je tip. Het is goed gegaan met de kikkertjes. Had ze overladen met levend voer.
Bij terugkomst bleken ze ook nog de zoetwatermossel opgeschranst te hebben. Ze hebben hele dikke buikjes en ik me maar ongerust afvragen of ze het wel zouden overleven. :').
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:10:51 #174
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85474991
Lukt ze makkelijk die kikkers :)

Vissen kunnen ook een tijdje zonder eten.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85518435
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik ben het hier mee eens. De planten krijgen gewoon zo nu en dan voeding en groeien flink.
Maar sinds ik mijn bak niet meer als lamp gebruik (Ik heb die fout eens in de winter gemaakt.) heb ik totaal geen last meer van alg en hoef ik ook niet te prutsen met waterschommelingen. Heel af en toe de bodem afzuigen en een klein beetje verversen en voor de rest blijf ik er helemaal vanaf en dat werkt vele malen beter.
Maar goed, ieder zijn geloof en ervaring.

Btw, nog bedankt voor je tip. Het is goed gegaan met de kikkertjes. Had ze overladen met levend voer.
Bij terugkomst bleken ze ook nog de zoetwatermossel opgeschranst te hebben. Ze hebben hele dikke buikjes en ik me maar ongerust afvragen of ze het wel zouden overleven. :').
ach elke situatie is anders. Ik gebruik mijn aqaurium namelijk wel als licht. En ik heb serieus, nog NOOIT algen gehad.
Me planten krijgen ook echt niet zoveel voeding (1x per week dosis carbo)
Sochtends gaat ie aan om 8 uur, savonds om 11 / 12 gaat ie weer uit (en als ik het later maak, gaat ie ook later uit)

nergens problemen mee.
pi_85519303
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:11 schreef Markster het volgende:

[..]

ach elke situatie is anders. Ik gebruik mijn aqaurium namelijk wel als licht. En ik heb serieus, nog NOOIT algen gehad.
Me planten krijgen ook echt niet zoveel voeding (1x per week dosis carbo)
Sochtends gaat ie aan om 8 uur, savonds om 11 / 12 gaat ie weer uit (en als ik het later maak, gaat ie ook later uit)

nergens problemen mee.
Dat klinkt normaler als het ritme dat ik hanteerde. Vrolijk iedere nacht om vier uur naar bed en om een uur of acht ging de lamp weer aan. What was I thinking? Arme vissen.
pi_85519409
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Dat klinkt normaler als het ritme dat ik hanteerde. Vrolijk iedere nacht om vier uur naar bed en om een uur of acht ging de lamp weer aan. What was I thinking? Arme vissen.
jij slaapt maar 4 uur op een dag ?
pi_85519512
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:43 schreef Markster het volgende:

[..]

jij slaapt maar 4 uur op een dag ?
Sliep. Maak nu normale nachten.
pi_85519709
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:46 schreef Stali het volgende:

[..]

Sliep. Maak nu normale nachten.
4 uur is niet veel
pi_85519744
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:53 schreef Markster het volgende:

[..]

4 uur is niet veel
Daar kwam ik uiteindelijk ook achter. ;).
pi_85545151
jeej, thx! 10 is wel jammer, nu gaat het licht pas aan als we wegzijn, en om 9uur al weer uit }:|
maja is niet anders. Hier trouwens de foto's (beetje onduidelijk nog ;) )
het aquarium.


het visje dat alleen is


De blue fish


algie


vanalles.


excuses, maar ik weet niet de namen van de visjes :@
~ Bonito La Risa ~
pi_85546667
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:05 schreef Mixende_match het volgende:
jeej, thx! 10 is wel jammer, nu gaat het licht pas aan als we wegzijn, en om 9uur al weer uit }:|
maja is niet anders. Hier trouwens de foto's (beetje onduidelijk nog ;) )
het aquarium.
[ afbeelding ]

het visje dat alleen is
[ afbeelding ]

De blue fish
[ afbeelding ]

algie
[ afbeelding ]

vanalles.
[ afbeelding ]

excuses, maar ik weet niet de namen van de visjes :@
Waarom neem je geen automatische tijdschakelaar? Van 12:00 tot 22:00 uur bijvoorbeeld?

Leuke vissies hoor! :Y
  Official ESF Kreviewer zondag 22 augustus 2010 @ 12:00:19 #183
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85565725
Zo. nieuwe zandbodem zit erin. Was wel een halve dag werk met z'n tweeen. Onvoorstelbaar hoeveel garnaaltjes erin zaten trouwens. Ik dacht 40/50, maar waren er wel 150, toen we alle planten enzo eruit hadden gehaald.

Het ziet er veel mooier uit met licht zand... foto volgt nog.

Vandaag de garnalenbak ook maar even doen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 12:10:46 #184
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85565972
Veel plezier :P
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_85569661
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:08 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Waarom neem je geen automatische tijdschakelaar? Van 12:00 tot 22:00 uur bijvoorbeeld?

Leuke vissies hoor! :Y
Thhxx. Ja we hebben een tijdschakelaar. Van 11.00-21.00
Maja we hebbennhem vandaag idd vanaf 12.00 u gedaan. En we geven ze s' avonds eten :)
~ Bonito La Risa ~
pi_85570896
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 14:18 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Thhxx. Ja we hebben een tijdschakelaar. Van 11.00-21.00
Maja we hebbennhem vandaag idd vanaf 12.00 u gedaan. En we geven ze s' avonds eten :)
Je "algie" lijkt trouwens verdacht veel op deze:



:P
pi_85571470
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:00 schreef Kreator het volgende:
Zo. nieuwe zandbodem zit erin. Was wel een halve dag werk met z'n tweeen. Onvoorstelbaar hoeveel garnaaltjes erin zaten trouwens. Ik dacht 40/50, maar waren er wel 150, toen we alle planten enzo eruit hadden gehaald.

Het ziet er veel mooier uit met licht zand... foto volgt nog.

Vandaag de garnalenbak ook maar even doen.
Het is even wat werk, maar dan heb je ook wat. :9

Zo ik heb even tabletten met spinazie gekocht voor de bodemvissen, kijken of ze dat lusten.
En vandaag krijgen ze diepvries.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85646890
Wij zijn toch van plan geen nieuw aquarium te laten maken. We hebben een hele mooie tweedehands bak gezien. Vooral mijn man is helemaal in love van het ding. Wel wat minder liters, maar toch prachtig ;)

Houd jullie op de hoogte, we gaan morgen een kijkje nemen ;)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:16:16 #189
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85688330
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:32 schreef Faithfulness het volgende:
Wij zijn toch van plan geen nieuw aquarium te laten maken. We hebben een hele mooie tweedehands bak gezien. Vooral mijn man is helemaal in love van het ding. Wel wat minder liters, maar toch prachtig ;)

Houd jullie op de hoogte, we gaan morgen een kijkje nemen ;)
Oeh, dat zou wel gaaf zijn! Ga je dan nog steeds de twee soorten in dezelfde bak houden? (Dat was jij toch?) :+

En hoe is het met de kogeltjes? O+
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_85800903
Zo.. Me nieuwe nachtverlichting is ook geinstalleerd :D

slechts 4 sterkte leds ipv 15 lichte, en de bak is er 10x lichter op geworden in de nacht :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:30:02 #191
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85806176
Ik had zo'n led lamp in plastic buis van 53 euro :')
Nu self made 4led sterk :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85806414
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oeh, dat zou wel gaaf zijn! Ga je dan nog steeds de twee soorten in dezelfde bak houden? (Dat was jij toch?) :+

En hoe is het met de kogeltjes? O+
Het is nog onzeker wat we gaan doen. Twee opties: Alles in 1 bak, of de tweede bak op een leuk kastje ernaast. We hebben geen haast, we zien wel! ;)

Kogeltjes doen het goed! Ze beginnen steeds meer mensen te herkennen (lijkt). Als schoonmoeder hier komt proberen ze de aandacht te trekken door op en neer in de bak te gaan. Zeer cute!


Perry! Foto! :D
pi_85808260
Vanavond :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85809573
Ik heb een schildpadden bak. Iemand behoefte in foto's van mijn zaagrug schildpadden?
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_85809595
Ja :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85809713
Zal zometeen even wat posten. Jij hebt niet toevallig de Perry geluidjes? :P
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_85811339
Gewoon youtube filmpjes downloaden en de geluidjes eruit trekken :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:03:18 #199
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_85829470
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Gewoon youtube filmpjes downloaden en de geluidjes eruit trekken :D
Ik heb ze gedownload :D Dat geluid maakt m'n telefoon als ik een mailtje binnen krijg _O-
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_85830288
Foto's komen vandaag nog ;)
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_85843216
Zoals belooft:

Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_85843466
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:03 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb ze gedownload :D Dat geluid maakt m'n telefoon als ik een mailtje binnen krijg _O-
_O- hahahaha, das wel grappig.. prrrrt :P

Oh foto maken van aqua in dokter lukt me echt voor geen meter :(

@Bularax; leuke foto's :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85847975
Kan ik hier ook zijn met vragen over sluierstaartjes? :@
All good things are wild and free.
pi_85848805
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:09 schreef tliciouz het volgende:
Kan ik hier ook zijn met vragen over sluierstaartjes? :@
Probeer het eens :)


Leuke beessies bularax! :)
pi_85849217
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:21 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Probeer het eens :)


Leuke beessies bularax! :)
Ik heb gister een vissenkom gehaald. En ik las zoveel verschillende meningen op het internet, de een vond dat het kon mits goede verzorging de ander niet. Het is een behoorlijk grote kom, er zitten plantjes in, een bodem en we hadden een mini badeend als decoratie. In ieder geval beide sluierstaartjes hadden nog behoorlijk veel ruimte. Nu werd ik vanochtend wakker en was het water zo troebel als wat en lag er al eentje dood in. ;( Nu heb ik die eruit gehaald het water ververst aangezien de ander naar lucht zat te happen en de bodem en badeend eruit gehaald en die ander doet het nu weer hartstikke goed. Toch maar weer eens rond lopen zoeken op internet en alles goed doorgelezen en denk toch maar dat ik overstap op een vierkant aquarium. Aangezien we hier geen hond of konijn mogen houden en ik toch wat wil om te verzorgen wil ik wel het beste voor de visjes. Waar kan ik een beetje een goed aquarium halen en wat heb ik allemaal nodig om ze goed te kunnen onderhouden? :)
All good things are wild and free.
pi_85849767
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:28 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ik heb gister een vissenkom gehaald. En ik las zoveel verschillende meningen op het internet, de een vond dat het kon mits goede verzorging de ander niet. Het is een behoorlijk grote kom, er zitten plantjes in, een bodem en we hadden een mini badeend als decoratie. In ieder geval beide sluierstaartjes hadden nog behoorlijk veel ruimte. Nu werd ik vanochtend wakker en was het water zo troebel als wat en lag er al eentje dood in. ;( Nu heb ik die eruit gehaald het water ververst aangezien de ander naar lucht zat te happen en de bodem en badeend eruit gehaald en die ander doet het nu weer hartstikke goed. Toch maar weer eens rond lopen zoeken op internet en alles goed doorgelezen en denk toch maar dat ik overstap op een vierkant aquarium. Aangezien we hier geen hond of konijn mogen houden en ik toch wat wil om te verzorgen wil ik wel het beste voor de visjes. Waar kan ik een beetje een goed aquarium halen en wat heb ik allemaal nodig om ze goed te kunnen onderhouden? :)
Leesvoer mbt goudvissen: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1275110

Ik heb mijn eigen aquarium op MP gekocht voor 20 euro, maar dat was een 60 liter aquarium en dies niet geschikt voor een schooltje goudvissen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85850081
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Leesvoer mbt goudvissen: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1275110

Ik heb mijn eigen aquarium op MP gekocht voor 20 euro, maar dat was een 60 liter aquarium en dies niet geschikt voor een schooltje goudvissen.
Door het lezen van dat stukje voel ik me al helemaal slecht. ;(
All good things are wild and free.
pi_85850151
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:40 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Door het lezen van dat stukje voel ik me al helemaal slecht. ;(
Oeps dat was niet de bedoeling :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85850221
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:40 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Door het lezen van dat stukje voel ik me al helemaal slecht. ;(
Veel mensen maken dezelfde fout, dus voel je niet schuldig.
Ik zou beginnen met op zoek gaan naar een ander aquarium. Groter en beslist geen kom ;)
Paar plantjes zou fijn zijn :) Geen nepshit, echte plantjes! :Y


*edit*
Onze goudvissen gingen ook dood :(
Goudvissen zijn 'wegwerpvissen' geworden in de huidige maatschappij. ;(
pi_85850234
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oeps dat was niet de bedoeling :@
Maakt niet uit. Maar wil dat beest al helemaal niet mishandelen en je denkt er meestal zo simpel over van het is maar een vis. Maar ik wil er goed voor zorgen, dus er word sowieso een aquarium aangeschaft.
All good things are wild and free.
pi_85850306
Danku danku, ik ben echt gehecht geraakt aan die beesjes O+
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_85850525
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:42 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Maar wil dat beest al helemaal niet mishandelen en je denkt er meestal zo simpel over van het is maar een vis. Maar ik wil er goed voor zorgen, dus er word sowieso een aquarium aangeschaft.
^O^


quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:43 schreef bularax het volgende:
Danku danku, ik ben echt gehecht geraakt aan die beesjes O+
Herkennen ze je ook en zo? Ik weet niets van schildpadden, maar vind ze altijd zoooo cute als ik ze zie bij onze LFS! :Y (Maar die zijn nog ienieminiklein, en alle baby-diertjes zijn cute O+ )
pi_85850571
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:42 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Maar wil dat beest al helemaal niet mishandelen en je denkt er meestal zo simpel over van het is maar een vis. Maar ik wil er goed voor zorgen, dus er word sowieso een aquarium aangeschaft.
*O* Jeej
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_85851208
Kijk, dit zijn liefhebbers :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85851335
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:47 schreef Faithfulness het volgende:
[..]

Herkennen ze je ook en zo? Ik weet niets van schildpadden, maar vind ze altijd zoooo cute als ik ze zie bij onze LFS! :Y (Maar die zijn nog ienieminiklein, en alle baby-diertjes zijn cute O+ )
Ja ze herkennen me. Als ik wakker word gaan ze heel snel tegen het raam aanzwemmen voor eten. Als ik binnenkom in mijn kamer, zwemmen ze naar je toe en als je dichtbij zit, gaan ze echt voor je zitten.
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_85861991
Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. :9
All good things are wild and free.
pi_85863069
een bak van minimaal +- 100cm, sterk filter erin, en verwarming is niet nodig, aangezien ze het op kamer temperatuur goed doen.

Ik zou ivm planten wel netjes vloeibare plantenvoeding (profito oid) toevoegen.
Sluiers en goudvissen houden van waterpest en cabomba. Ze eten er ook van.

Wel wekelijks de bodem afzuigen en wat water verversen omdat sluiers/goudvissen nogal veel poepen :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85874941
Zo! Update :P

Morgen aquarium ophalen. Kleine aquarium is inmiddels verplaatst, daar bak+meubel twee meter lang zijn en de tafel dus anders gezet moet worden. De tafel waar de kleine bak op stond dus ;)
Geen idee of het gaat lukken om het aquarium en meubel morgen al helemaal op z'n plek te hebben, ligt er een beetje aan hoe laat we terug zijn, het is twee uur rijden. Inladen, en twee uur terug. We zullen zien dus :P

De vloer is in ieder geval helemaal geolied, dus het aquarium kan d'r zo op.

En ja, ik ben een beetje hyper d'r van.
pi_85877523
Lekker de ruimte haha :D :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:27:38 #220
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85917502
Stel je stroomsnoer van je verwarming is te kort. Kan je die dan gewoon afknippen bij de stekker dan sturkje stroomdraad er aan solderen en krimpkousje er over heen en klaar?

Stuk verlening natuurlijk BUITEN de bak.

Kan dat of kan dat niet?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85919775
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:27 schreef ook_gek het volgende:
Stel je stroomsnoer van je verwarming is te kort. Kan je die dan gewoon afknippen bij de stekker dan sturkje stroomdraad er aan solderen en krimpkousje er over heen en klaar?

Stuk verlening natuurlijk BUITEN de bak.

Kan dat of kan dat niet?
waarom niet ?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:53:48 #222
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_85920718
Vandaag ben ik weer naar Oceanium geweest in blijdorp rotterdam! Was was het weer mooi zeg! Allemaal mooie (zee)vissen, zo vet!
pi_85926566
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:27 schreef ook_gek het volgende:
Stel je stroomsnoer van je verwarming is te kort. Kan je die dan gewoon afknippen bij de stekker dan sturkje stroomdraad er aan solderen en krimpkousje er over heen en klaar?

Stuk verlening natuurlijk BUITEN de bak.

Kan dat of kan dat niet?
Geen enkel probleem.
Solderen en krimpkous is de beste manier :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85930988
ik heb inmiddels bijna alles in huis voor de kweekstelling. moet alleen nog plek maken. iemand nog een hoogslaper nodig? :P

Het eerste aquarium draait al, met mn nieuwe aanwinst:

kardinaal garnalen

als de hoogslaper weg is, de logeerkamer is opgeruimd, en de kweekstelling is opgebouwd komen er nog 4 aquaria bij :D
pi_85931216
Mooie garnalen!! :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85933487
Heel mooi alleen ook heel duur he
pi_85935092
goedkoop is anders ja, maar hopelijk gaan ze zich snel vermenigvuldigen :P
pi_85938085
:D Als je ze dan gaat verkopen tegen die tijd heb ik wellicht wel interesse :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85955821
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:44 schreef versteegrob het volgende:
Heel mooi alleen ook heel duur he
maakt jou dat wat uit dan? Jij koopt toch alles wat er een beetje leuk uitziet?
pi_85959292
?
pi_85967482
quote:
Op woensdag 1 september 2010 07:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
:D Als je ze dan gaat verkopen tegen die tijd heb ik wellicht wel interesse :D
hou dit topic maar in de gaten, als er kleintjes komen, plaats ik hier vast foto's, dus dan moet je nog even contact opnemen.
pi_85969049
Komt helemaal goed dacht ik zo :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 2 september 2010 @ 20:11:47 #233
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_85996567
Ik ben inmiddels mijn aquarium aan het opstarten. Ik heb echter een vraag over de pomp en de verwarming.

Zie hieronder mijn pomp. Zoals jullie kunnen zien is dit een intern pompje. Hij hangt in mijn nieuwe 60cm bak. Op sommige foto's zie ik dat de uitstroomkop van de pomp onder het waterniveau staat en op andere foto's staat hij weer boven het water. Wat raden jullie aan? Wanneer de uitstroomkop onder water staat komt er ook water bij het gat waar de netsnoer de pomp in gaat. Is dit veilig?


(Klik voor een groter formaat)
pi_85996925
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:11 schreef Stinosss het volgende:
Ik ben inmiddels mijn aquarium aan het opstarten. Ik heb echter een vraag over de pomp en de verwarming.

Zie hieronder mijn pomp. Zoals jullie kunnen zien is dit een intern pompje. Hij hangt in mijn nieuwe 60cm bak. Op sommige foto's zie ik dat de uitstroomkop van de pomp onder het waterniveau staat en op andere foto's staat hij weer boven het water. Wat raden jullie aan? Wanneer de uitstroomkop onder water staat komt er ook water bij het gat waar de netsnoer de pomp in gaat. Is dit veilig?

[ link | afbeelding ]
(Klik voor een groter formaat)
Google zegt:

"The filter will best work if it is immersed at least 3 cm under the water level."
  donderdag 2 september 2010 @ 20:34:23 #235
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_85997499
Maar bedoelen ze daar de filter of de hele pomp mee? Er staat 230V op die pomp en wil alles wel veilig hebben natuurlijk.. :X
pi_85997576
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:34 schreef Stinosss het volgende:
Maar bedoelen ze daar de filter of de hele pomp mee? Er staat 230V op die pomp en wil alles wel veilig hebben natuurlijk.. :X
Ja kan gewoon onderwater.
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_86003077
Die hebben ze niet voor niks waterdicht gemaakt ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 2 september 2010 @ 23:09:33 #238
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_86005782
Iemand nog een pluk javamos over?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_86058033
Vanochtend naar de dieren speciaalzaak geweest, rechthoekige bak gekocht ipv de vissenkom die we hadden. Die heb ik aan een huisgenootje gegeven, die had 2 joekels van een goudvissen in een soort van snoeppot zitten ;( die zwemmen gelukkig nu in mijn oude kom.

Heb er ook 2 visjes bij gekocht, en ik denk dat ze nu de juiste ruimte hebben. Zo ziet het er in ieder geval wel naar uit, ze wroeten in de grond, en zwemmen elkaar achterna. Leuk om te zien. Hier wat pics.



All good things are wild and free.
pi_86059217
Ziet er al goed uit! Overweeg nog wel even een filtertje te halen, goudvissen zijn enorme vervuilers!
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:43:18 #241
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_86060714
Als je een plastic bak heb, kan je daar dan planten in zetten die snel groeien zonder verwarming en pomp
om snel wat meer planten te krijgen?

Of moet dat echt stromend water hebben en een verwarming.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_86060793
Lichtjes stromend is wel aan te raden..
Niet alle planten kunnen op kamer temperatuur, maar de meeste snelle plantjes wel ;)
Heb je er wel een lamp boven hangen? Want das wel belangrijk.


Oh ik ga binnenkort mijn daglicht tl's "vervangen" voor LED! :D Kheb een mooi nieuw object gezien wat gemaakt gaat worden, en dan kan ik na +- een maand wel zeggen wat het doet in mijn bak/planten enzo :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:15:03 #243
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_86061517
Geen licht er boven, wel volle zonlicht?
Of is dat niet te doen dan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_86061935
Oh ja. Vergeten :P Bij deze:



Inmiddels is de donkerbruine achterwand er al uitgesloopt. Het hout is feitelijk wat lichter, maar de bak reflecteerde als een malle, dus de gordijnen moesten even dicht :P
Als alles helemaal af is plaats ik wel een betere (avond) foto. Maar dat gaat nog een aantal weken duren dus :P

Het moet je smaak zijn, en dit is absoluut onze smaak. Past ook perfect bij onze salontafel en eettafel! ^O^ De handgreepjes worden nog wel vervangen, die vind ik dan weer erg lelijk :@


*Edit*
De bak zelf is 160x50x50, het meubel is twee meter :s)
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:39:45 #245
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_86062148
je kan hem uiteindelijk altijd nog een andere kleur geven :)

En hoe groot is die bak nou? 1,20M schat ik?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_86062457
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:39 schreef ook_gek het volgende:
je kan hem uiteindelijk altijd nog een andere kleur geven :)

En hoe groot is die bak nou? 1,20M schat ik?
Als we gaan verhuizen wordt 'ie wit, denk ik ;)
En de maten staan eronder: 160x50x50
Meubel: 200x55x140 *O*
pi_86062560
Faith, het aquarium is echt super mooi!!! :D Me likes a lot :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:35:27 #248
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_86063503
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Lichtjes stromend is wel aan te raden..
Niet alle planten kunnen op kamer temperatuur, maar de meeste snelle plantjes wel ;)
Heb je er wel een lamp boven hangen? Want das wel belangrijk.


Als ik alleen gebruik maak van direct zonlicht de hele dag. Kan ik dan de lamp achterwegen laten?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_86064511
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:35 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Als ik alleen gebruik maak van direct zonlicht de hele dag. Kan ik dan de lamp achterwegen laten?
zonlicht = algen
TL verlichting is beter als je een algenplaag wil voorkomen. Dus sowieso kun je je aquarium beter niet in zonlicht zetten.
pi_86066598
Sorry was even wat minder actief en druk enzo.

Bakje is een dramaatje qua alg momenteel , vanmiddag fosfaatgranulaat gehaald voor in mn filter
morgen 70 liter verversen en hopen dat het goed komt :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86067806
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:33 schreef Joene het volgende:
Sorry was even wat minder actief en druk enzo.

Bakje is een dramaatje qua alg momenteel , vanmiddag fosfaatgranulaat gehaald voor in mn filter
morgen 70 liter verversen en hopen dat het goed komt :)
Wat voor alg? Balen zeg! Succes!
pi_86074279
Draadalg >:)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86074718
Waarom heb je fosfaatgranulaat gehaald?
Waterwaardes niet goed?

Als het draadalg is, en je waterwaardes lijken goed te zijn kun je beter niks bij je filter stoppen, en dan kun je beter met een stokje de draadalg eruit halen, en verder veel geduld hebben :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86074817
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:57 schreef Joene het volgende:
Draadalg >:)
draadalg betekent dat je prima waterwaarden hebt. bovendien is het erg makkelijk te verwijderen.
pi_86075726
ik vind het anders behoorlijk vervelend , bovendien mn fosfaatwaardes waren echt way te hoog :) bleek uit de druppeltest :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 5 september 2010 @ 00:09:56 #256
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_86076660
Draadalg is altijd goed! ^O^

Niemand een pluk javamos over?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_86076856
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:09 schreef Prowl het volgende:
Draadalg is altijd goed! ^O^

Niemand een pluk javamos over?
ik kan je helaas niet helpen, ik ben allemaal bakken aan het opstarten en daar gaat mn overtollige javamos in.
pi_86081750
Oke jullie moeten me toch echt even helpen want ik kom er niet meer uit.

Vanochtend werd ik wakker en lag er alweer een vis dood. Eentje die ik gister nieuw gekocht heb. Het water was weer hartstikke troebel ze zaten ook met zn alle naar lucht te happen en er lag TE veel poep in. Ik weet dat ze veel poepen maar dit was extreem veel voor 1 dag. Ik vraag me toch echt af wat doe ik nu fout?

- We hebben een rechthoekige bak gekocht, dus de kom is weg.
- Steentjes zijn goed uitgespoeld, decoratie ook.
- Nieuwe visjes er bij maar die heb ik laten wennen aan het water.
- Ik geef ze zinkend voer, en precies zoveel als er op de verpakking staat en let er ook nog op dat ze het krijgen.
- Water is op de juiste temperatuur.

Na 1 dag kan het water al niet zo er uit zien en kan er niet voor 1 week poep liggen en ook enorm lange slierten. Is er een vis ziek? Of is er iets met het water? Gebruik ik het verkeerde voer? ;( Baal zo.
All good things are wild and free.
pi_86081806
Klote Joh :{
Wat je beschrijft heb ik ooit eens gehad met mn guppen bak

ik heb toen alles eruit geflikkerd , de bak gereinigd met chloor. En daarna een paar keer goed omgespoeld.

Toen de steentjes en decoraties uitgekookt ipv gespoeld ivm doden bacterieen.

Water er weer in en vissen erin, als je vissen ziet waar de poep aan blijft kleven die even apart houden en niet terugplaatsen .

Succes.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86081833
quote:
Op zondag 5 september 2010 08:51 schreef Joene het volgende:
Klote Joh :{
Wat je beschrijft heb ik ooit eens gehad met mn guppen bak

ik heb toen alles eruit geflikkerd , de bak gereinigd met chloor. En daarna een paar keer goed omgespoeld.

Toen de steentjes en decoraties uitgekookt ipv gespoeld ivm doden bacterieen.

Water er weer in en vissen erin, als je vissen ziet waar de poep aan blijft kleven die even apart houden en niet terugplaatsen .

Succes.
Ja we zijn nu toevallig de steentjes aan het koken en alles schoon aan het maken, maar toch bedankt voor de tip. Heeft dat achteraf wel geholpen? Heb nu de bak alleen met water en de plantjes, even kijken of het water nu weer zo snel troebel word.

En er is er 1 inderdaad waar telkens een lange draad aan blijft hangen. Die dus even apart zetten? :)
All good things are wild and free.
pi_86081883
Dat heeft uiteindelijk wel geholpen ja :)

Die zou ik even apart zetten ja. Verder even kijken of er vissen zijn die zich vreemd gedragen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86081896
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:04 schreef Joene het volgende:
Dat heeft uiteindelijk wel geholpen ja :)

Die zou ik even apart zetten ja. Verder even kijken of er vissen zijn die zich vreemd gedragen.
En wat moet ik met die vis die apart gezet word doen? Wachten tot het beter gaat of?
All good things are wild and free.
pi_86081909
Gewoon even een paar dagen apart houden en als die gewoon blijft doen en de rest ook kan je hem wel terugzetten.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86085863
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:33 schreef bularax het volgende:
Zoals belooft:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ziet er gaaf uit. Weet je al hoe je het gaat doen als ze groot zijn?

Drie jaar geleden wilde mijn dochter waterschildpadjes voor haar verjaardag.
Die had ze in de dierenwinkel gezien en ik zag er geen kwaad in maar voor de zekerheid nog even een topic in F&F geopend met vragen over de verzorging. Maar ik ben uiteindelijk flink geschrokken over hoe groot ze worden en dat iemand een bak ter grote van een flink kinderzwembad met eiland in zijn huis had staan en daar niet gelukkig mee was. Dit en info over afgebeten kindervingertjes heeft me doen besluiten er vanaf te zien.
pi_86086009
quote:
Op zondag 5 september 2010 08:39 schreef tliciouz het volgende:
Oke jullie moeten me toch echt even helpen want ik kom er niet meer uit.

Vanochtend werd ik wakker en lag er alweer een vis dood. Eentje die ik gister nieuw gekocht heb. Het water was weer hartstikke troebel ze zaten ook met zn alle naar lucht te happen en er lag TE veel poep in. Ik weet dat ze veel poepen maar dit was extreem veel voor 1 dag. Ik vraag me toch echt af wat doe ik nu fout?

- We hebben een rechthoekige bak gekocht, dus de kom is weg.
- Steentjes zijn goed uitgespoeld, decoratie ook.
- Nieuwe visjes er bij maar die heb ik laten wennen aan het water.
- Ik geef ze zinkend voer, en precies zoveel als er op de verpakking staat en let er ook nog op dat ze het krijgen.
- Water is op de juiste temperatuur.

Na 1 dag kan het water al niet zo er uit zien en kan er niet voor 1 week poep liggen en ook enorm lange slierten. Is er een vis ziek? Of is er iets met het water? Gebruik ik het verkeerde voer? ;( Baal zo.
Vraagje tussendoor, heb jij die sluiers bij dezelfde handelaar gehaald? Hier zit bijv. 1 zaak die fantastisch met de sluiers (en alle vissen) omgaat maar er zitten er twee zaken die de sluiers al ziek verkopen. Dan zie je visjes die al helemaal op zijn kop hangen met troebele ogen. Die halen ze dan weg en dan lijkt de rest wel gezond maar zijn wrs. al ziek.

Daarom vraag ik me af of jij misschien ook onterecht zit af te vragen wat je verkeerd doet terwijl dat misschien helemaal niet aan de orde is.
pi_86086056
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:09 schreef Prowl het volgende:
Draadalg is altijd goed! ^O^

Niemand een pluk javamos over?
Heb het weggedaan toen al mijn garnaaltjes de geest gaven.
Misschien dat Versteeg nog wat heeft?
pi_86086116
Zo ben nu bezig weer om wat water te verversen ! En met het fosfaat granulaat in het filter hopelijk de algen bestrijden ! Grmbl !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86086657
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:57 schreef Stali het volgende:

[..]

Vraagje tussendoor, heb jij die sluiers bij dezelfde handelaar gehaald? Hier zit bijv. 1 zaak die fantastisch met de sluiers (en alle vissen) omgaat maar er zitten er twee zaken die de sluiers al ziek verkopen. Dan zie je visjes die al helemaal op zijn kop hangen met troebele ogen. Die halen ze dan weg en dan lijkt de rest wel gezond maar zijn wrs. al ziek.

Daarom vraag ik me af of jij misschien ook onterecht zit af te vragen wat je verkeerd doet terwijl dat misschien helemaal niet aan de orde is.
Bedankt voor je reactie, ik heb ze na dat de eerste dood ging extra bij verschillende zaken gehaald zodat ik kon kijken of het daar aan zou liggen, maar ik heb er 2 bij de ene zaak gehaald en 2 bij een andere en nog een bij een zaak. En van alle dubbele is er 1 dood maar de ander doet het perfect. :)
All good things are wild and free.
pi_86105019
Vanochtend bak met alleen water en 1 plantje. Weer water kei troebel. Ik ga serieus vissticks van ze maken. :')
All good things are wild and free.
pi_86105394
Wat voor soort troebelheid heb je dan tliciouz?

Is het groen of is het een gekke zilverachtige laag aan de bovenkant?
En heb je een filtertje?
  maandag 6 september 2010 @ 02:14:18 #271
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_86115146
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:53 schreef Stali het volgende:
Wat voor soort troebelheid heb je dan tliciouz?

Is het groen of is het een gekke zilverachtige laag aan de bovenkant?
Ik heb wel eens last gehad van die zilvere laag.
Wat is dat precies?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_86115252
quote:
Op maandag 6 september 2010 02:14 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb wel eens last gehad van die zilvere laag.
Wat is dat precies?
Hoi o_g,

Weet zo ook even niet wat het geweest is maar heb het in het voorjaar buiten gehad. Met drie sluiers die na de winter weer naar buiten gingen. Was trouwens wel bij de heropstart, ging wel weg na een paar dagen en verversingen. Maar het water werd in een paar uurtjes helemaal troebel en aan de oppervlakte een laag zilver.

Heb dit toen in paniek ook gepost in deze reeks en ben er nog heel wat uren in de nacht mee beziggeweest. Het heeft in ieder geval een naam en de sluiers hebben het overleefd. Zal het morgen even terugzoeken nu eerst maar eens naar bed. Trusten.
pi_86116169
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:53 schreef Stali het volgende:
Wat voor soort troebelheid heb je dan tliciouz?

Is het groen of is het een gekke zilverachtige laag aan de bovenkant?
En heb je een filtertje?
Ja meer een soort groen, het zit ook door de hele bak heen. Gisteravond de bak weer moeten verschonen, aangezien alleen de plantjes er nog in zaten en hij weer zo troebel werd heb ik alleen een bak met water gevuld en verder niets er in gedaan. Nu is dat de nacht goed doorgekomen, geen troebel water. Het kan toch niet aan de plantjes liggen lijkt me?

Zal ik nu proberen de steentjes terug te doen en kijken of dat goed gaat? En wat is een goed alternatief voor die plantjes die ik er in had zitten? :)
All good things are wild and free.
pi_86116171
Oh en ik heb overigens geen filter. Komt er wel nog. Maar het lijkt me niet dat de bak na een aantal uurtjes zonder filter al zo vervuild mag zijn.
All good things are wild and free.
pi_86116198
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:01 schreef Joene het volgende:
Zo ben nu bezig weer om wat water te verversen ! En met het fosfaat granulaat in het filter hopelijk de algen bestrijden ! Grmbl !
Heb je er zonlicht op staan? Want dat was bij mijn garnalenbak toendertijd het probleem.
In de ochtend stond er een uurtje zon op, en die zorgde voor algproblemen :P

Maar draadalg mag je weghalen, en dan komt het heel vaak al niet meer terug..
Bij een te hoge fosfaat kun je gewoon water verversen, dan worden die waardes goed.

Nu trek je wrs je complete fosfaat aan gort..

Anyways; succes ermee ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86117810
Er valt een halfuurtje zonlicht op als ik het gordijn vergeet ja en ik weet dat dat niet moet maar mn bak staat in deze hoek echt het mooist :{
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86118046
Toch het gordijntje proberen niet te vergeten en de bak mooi laten staan ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86118298
Klopt :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 7 september 2010 @ 00:40:25 #279
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_86151884
Heeft er nog iemand stekjes over van de Rotala rotundifolia?
Heb er een aantal nog nodig.

Heb heel me aquarium opnieuw gedaan namelijk :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_86159184
Ik heb een 20 kersenbuik jongen. Zijn inmiddels een 2 maanden oud. Kan ze niet alle 20 laten zitten. Sterker nog. Volgens mij gaan ze ma en pa dan in de weg zitten. Iemand enig iedee wat ik hiermee moet doen? Heb hier namelijk 0 ervaring mee.
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:11:51 #281
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_86159626
Naar de dierenwinkel als die ze wil hebben of een gratis af te halen advertentie op marktplaats.

Staat het volgende nestje niet al klaar? :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_86181127
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:11 schreef Prowl het volgende:
Naar de dierenwinkel als die ze wil hebben of een gratis af te halen advertentie op marktplaats.

Staat het volgende nestje niet al klaar? :P
Jipperdepip. Moeder is vuurrood en vader begint alweer te jagen.
  woensdag 8 september 2010 @ 13:29:49 #283
80089 kres
Komt goed...
pi_86202007
quote:
Op maandag 6 september 2010 08:04 schreef tliciouz het volgende:
Oh en ik heb overigens geen filter. Komt er wel nog. Maar het lijkt me niet dat de bak na een aantal uurtjes zonder filter al zo vervuild mag zijn.
Ja dat kan.. Goudvissen zijn enorme vervuilers. Ze vroeten altijd in de bodem en woelen de bak om. Bij een tropische bak heb je al een filter nodig en laat staan bij goudvissen.. Die zijn altijd druk en vroeten in de bodem.
Dat verklaart waarom de bak troebel wordt.

De bacterien die in je bak leven probeeren uit alle macht de voedselresten en de poep op te ruimen. Daarbij verbruiken ze erg veel zuurstof. Dat verklaart weer waarom ze naar lucht happen.

Als je een filter in je bak plaatst wordt hij ook wat schoner. Bacterien gaan zich voornamelijk in je filter nestelen en zorgen dan voor de zuivering van het water.

Ik weet niet hoe groot je bak is, maar wat je ook zou kunnen doen is bij iemand water uit zijn/haar aquarium halen. Die zit al vol goede bacterien. Daardoor zal de bak ook beter draaien en zullen de vissen zich ook wat meer op hun gemak voelen.

quote:
Op maandag 6 september 2010 02:14 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb wel eens last gehad van die zilvere laag.
Wat is dat precies?
Google maar op "kamlaag".

Zilver achtig en soms zie je er ook kleurtjes in. ;) (olie op water idee..)

Dat zijn dode bacterien die aan de oppervlakate gaan drijven. Niks ernstigs. Kan gebeuren. Als je stuk keukenrol pakt en die aan de oppervlakte laat drijven en dan weer uithaalt heb je het zo schoon. (steeds een nieuw stukje papier ;) )
Je zou de uitstroom van je pomp ook zo kunnen zeten dat de oppervlakte in beweging wordt gebracht.

Hou het wel beetje in de gaten. Als het heel langdurig blijft kan het er voor zorgen dat de gasuitwisseling aan de oppervlakte wordt geremd.
Eventuele labyrint vissen kunnen er last van krijgen omdat ze dan lastiger adem kunnen halen aan de oppervlakte.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_86205171
U bedoeld "kaamlaag", maar dat klopt wel.. Met keukenrol gaat het hartstikke makkelijk.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 september 2010 @ 15:26:44 #285
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_86206215
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
U bedoeld "kaamlaag", maar dat klopt wel.. Met keukenrol gaat het hartstikke makkelijk.
U bedoelt bedoelt.
pi_86206333
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

U bedoelt bedoelt.
:')
pi_86206587
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

U bedoelt bedoelt.
pi_86206750
wat trouwens ook prima werkt tegen een kaamlaag, is een lege PET fles (voor de zekerheid even omspoelen), horizontaal half onder water houden, met de opening half over het wateroppervlak. zo stroomt het oppervlakte water, samen met de kaamlaag, de fles in.
pi_86207885
Woei ! mn alg reduceert ! fosfaatgranulaat en waterverversen doet de truuk lijkt het !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 8 september 2010 @ 16:40:45 #290
80089 kres
Komt goed...
pi_86209022
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:08 schreef Joene het volgende:
Woei ! mn alg reduceert ! fosfaatgranulaat en waterverversen doet de truuk lijkt het !
Het gaat dus de goede kant op... :)

Mocht het achteraf toch niet werken dan volgende proberen..

Je bak afdekken voor 3 a 4 dagen.. Echt donker maken. Dus licht uit.. Voor de zekerheid luchtsteen aansluiten.
Vissen kunnen er goed tegen maar de alg niet. Alg is heel erg van licht afhankelijk. Als je het voor paar dagen ontneemt dan gaat het weg.
Hou wel rekening mee dat je daarna nog wel naar de oorzaak van je alg moet zoeken..
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
  woensdag 8 september 2010 @ 17:34:26 #291
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_86210882
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:29 schreef kres het volgende:


Google maar op "kamlaag".

Zilver achtig en soms zie je er ook kleurtjes in. ;) (olie op water idee..)

Dat zijn dode bacterien die aan de oppervlakate gaan drijven. Niks ernstigs. Kan gebeuren. Als je stuk keukenrol pakt en die aan de oppervlakte laat drijven en dan weer uithaalt heb je het zo schoon. (steeds een nieuw stukje papier ;) )
Je zou de uitstroom van je pomp ook zo kunnen zeten dat de oppervlakte in beweging wordt gebracht.

Hou het wel beetje in de gaten. Als het heel langdurig blijft kan het er voor zorgen dat de gasuitwisseling aan de oppervlakte wordt geremd.
Eventuele labyrint vissen kunnen er last van krijgen omdat ze dan lastiger adem kunnen halen aan de oppervlakte.
Hey dat is het inderdaad. Vond het al zo gek want me water is echt kraak helder!

Zal eens kijken of ik het opervlakte water beter in beweging kan krijgen.

Situatie is nu dat het filter achter een wand zit weg gewerkt. Is een aqua 40 namelijk met garnalen. En tijdelijk 7 tetras omdat me 60CM bak helemaal opnieuw voor zien is van grind, achterwand filtersponsen en planten. Dus die moet even indraaien.

Bedankt voor de tip!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_86218733
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

U bedoelt bedoelt.
Dat zal best.. ik ben geen leraar Nederlands :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 8 september 2010 @ 20:59:08 #293
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_86219070
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Dat zal best.. ik ben geen leraar Nederlands :P
Stam + t is basisschool materiaal :D
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_86220959
En het volgende nestje Kersenbuikjes is uit. De andere zijn amper 2 maanden oud en de nieuwe zijn er alweer. Yes. :')
pi_86221624
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:36 schreef Lange_Lans het volgende:
En het volgende nestje Kersenbuikjes is uit. De andere zijn amper 2 maanden oud en de nieuwe zijn er alweer. Yes. :')
altijd lachen met die kersenbuiken, succes met ze weer kwijtraken.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:50:35 #296
80089 kres
Komt goed...
pi_86224367
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Stam + t is basisschool materiaal :D
Oke Juf Samzz :D
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_86231260
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Stam + t is basisschool materiaal :D
Ohh ging dat daarover :P Tis al zolang geleden dat ik het vergeten ben iig..
Maar toch bedankt :*
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 9 september 2010 @ 10:52:09 #298
80089 kres
Komt goed...
pi_86234732
Kan niet wachten tot mijn werkdag over is.
Ga dan mijn visjes heel blij maken. Ze gaan van 125 naar 180 L bak.

Moet de aantal bakken toch echt beetje terug dringen. Is iets wat uit de hand gelopen :@
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_86237876
ik ga vandaag eens verschonen en snoeien. eventueel wat takjes verplaatsen :P
  donderdag 9 september 2010 @ 13:28:52 #300
80089 kres
Komt goed...
pi_86239374
Ik ga straks takjes halen. :)
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_86241031
*O*
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')