abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 13 oktober 2010 @ 13:39:12 #201
5428 crew  miss_sly
pi_87493713
simmu, ik snap dat het zo neit gaat. Ik vind ook de uitvoering die je hebt bedacht, minder elegant.

Misschien kun je ze voorstellen om het geld over te maken op een spaarrekening van selene en ravi? En desnoods dat ze dan 1 keer per jaar met de kinderen een groter kado mogen gaan uitzoeken? Van het gespaarde geld, of het geld zelf behouden en dan 1 keer gaan shoppen met ze?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87493868
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:39 schreef miss_sly het volgende:
simmu, ik snap dat het zo neit gaat. Ik vind ook de uitvoering die je hebt bedacht, minder elegant.

Misschien kun je ze voorstellen om het geld over te maken op een spaarrekening van selene en ravi? En desnoods dat ze dan 1 keer per jaar met de kinderen een groter kado mogen gaan uitzoeken? Van het gespaarde geld, of het geld zelf behouden en dan 1 keer gaan shoppen met ze?
heb ik ook al eens voorgesteld ;(

toen werd gezegd: "leuk idee, gaan we doen, en je raadt het al. twee weken later.....
sorrie, ik snap dat ik drakerig overkom. en ik ben er ook best wel heel boos over. ik wordt in een positie gepropt die ik helemaal niet wil. wat iemand ook al zei: hoe ga je dat doen als de kinders oud genoeg zijn om het door te krijgen. ik weet het gewoon niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87494203
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:42 schreef simmu het volgende:

[..]

heb ik ook al eens voorgesteld ;(

toen werd gezegd: "leuk idee, gaan we doen, en je raadt het al. twee weken later.....
sorrie, ik snap dat ik drakerig overkom. en ik ben er ook best wel heel boos over. ik wordt in een positie gepropt die ik helemaal niet wil. wat iemand ook al zei: hoe ga je dat doen als de kinders oud genoeg zijn om het door te krijgen. ik weet het gewoon niet.
Het klinkt mij ook als een strijd om erkenning. Je schoonouders willen er graag zijn voor jouw kinderen en dat is alleen maar prijzenswaardig. Het lijkt er nu op dat je daar helemaal geen oog meer voor hebt en je vooral ergert aan wat ze verkeerd doen.

Heb je wel eens geprobeerd je klachten als een compliment te verpakken? Je kan bijvoorbeeld benadrukken dat je het zo fijn vind dat ze zoveel voor je kinderen over hebben. Door ze erkenning en dankbaarheid te tonen kun je makkelijker tot ze doordringen. Het wordt nu een karakterstrijd. Moeder vs. schoonmoeder. En dat kan alleen maar verliezers hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door PhysicsRules op 13-10-2010 14:13:17 ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:05:30 #204
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_87494665
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het klinkt mij ook als een strijd om erkenning. Je schoonouders willen er graag zijn voor jouw kinderen en dat is alleen maar prijzenswaardig. Het lijkt er nu op dat je daar helemaal geen oog meer voor hebt en je vooral ergert aan wat ze verkeert doen.

Heb je wel eens geprobeerd je klachten als een compliment te verpakken? Je kan bijvoorbeeld benadrukken dat je het zo fijn vind dat ze zoveel voor je kinderen over hebben. Door ze erkenning en dankbaarheid te tonen kun je makkelijker tot ze doordringen. Het wordt nu een karakterstrijd. Moeder vs. schoonmoeder. En dat kan alleen maar verliezers hebben.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Simmu, je kan het hier ook als een vraag neerleggen ipv een spoiler met een verhaal erin van 'kijk mij me nou eens lekker afzetten'. Dan is iedereen volgens mij bereid om mee te denken.
En natuurlijk vergeet niemand de ellende die jullie hebben moeten doormaken. Jullie, want ook voor een opa en oma komt dat natuurlijk keihard binnen.

Je zei net: kom dan eens met een werkbaar alternatief. Ja, ik ken jouw schoonouders niet; misschien zijn ze niet voor reden vatbaar. Maar ik ben daar redelijk nuchter in. Of je accepteert dat de situatie niet te veranderen is, of je stopt er gewoon mee. Dan ben je van het gedoe af en hoef je ook niet steeds de confrontatie aan. Als iets niet op te lossen is, dan is dat zo. Maar wees dan bereid je conclusies te trekken en de gevolgen daarvan ook te accepteren.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Moderator woensdag 13 oktober 2010 @ 14:07:23 #205
5428 crew  miss_sly
pi_87494720
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:05 schreef Memmel het volgende:

[..]

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Simmu, je kan het hier ook als een vraag neerleggen ipv een spoiler met een verhaal erin van 'kijk mij me nou eens lekker afzetten'. Dan is iedereen volgens mij bereid om mee te denken.
En natuurlijk vergeet niemand de ellende die jullie hebben moeten doormaken. Jullie, want ook voor een opa en oma komt dat natuurlijk keihard binnen.

Je zei net: kom dan eens met een werkbaar alternatief. Ja, ik ken jouw schoonouders niet; misschien zijn ze niet voor reden vatbaar. Maar ik ben daar redelijk nuchter in. Of je accepteert dat de situatie niet te veranderen is, of je stopt er gewoon mee. Dan ben je van het gedoe af en hoef je ook niet steeds de confrontatie aan. Als iets niet op te lossen is, dan is dat zo. Maar wees dan bereid je conclusies te trekken en de gevolgen daarvan ook te accepteren.
Mja, maar die eventuele gevolgens "stop er dan mee" lan ze natuurlijk neit alleen trekken. Dan is er ook nog een partner die daar een stem in heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87494790
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mja, maar die eventuele gevolgens "stop er dan mee" lan ze natuurlijk neit alleen trekken. Dan is er ook nog een partner die daar een stem in heeft.
Maar als je je schoonouders niet meer wilt zien en de kinderen ze wel blijven zien blijven deze problemen bestaan lijkt me. Of dat de kinderen ze dan ook niet meer zien? Want dat vind ik nogal wat.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:09:27 #207
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87494802
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:37 schreef simmu het volgende:

[..]

doen ze bij jou dan ook "aggos, wat zielig voor jou dat dat van mama niet mag! als je groter bent kom je lekker bij ons logeren"?
:')
Nee dat nog niet, niet waar wij bij zijn iig...;).

Ik begrijp je eigenlijk heel erg goed, ik snap ook dat je schoonmoeder in dit geval 'te dichtbij' komt, het lijkt alsof ze jouw 'nee' niet kan of wil accepteren en daar dwars overheen walst als het ware. Ik vind de uitwerking van je idee minder charmant, maar ik snap het wel. En het is ontzettend moeilijk om je punt op een 'normale' manier helder te krijgen begrijp ik. Lastig hoor. Pas je op dat je het niet jouw probleem gaat maken? Je hebt je punt duidelijk gemaakt en je schoonmoeder heeft zich daar naar te voegen. Ik zou er wel open in zijn idd, wat je ook doet, maar op mp zetten gaat voor mij ook een beetje ver. Daar lost niemand iets mee op, op de langere termijn. Een alternatief bieden (sparen, oid) lijkt mij voor beide partijen een bevredigende oplossing, of is dat voor jou no go?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 14:16:27 #208
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_87495083
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mja, maar die eventuele gevolgens "stop er dan mee" lan ze natuurlijk neit alleen trekken. Dan is er ook nog een partner die daar een stem in heeft.
Nee, ben ik met je eens. Maar wordt het besluit om cadeaus voor de kinderen op mp te verkopen dan wel alleen genomen?

En ja, bepaalde besluiten hebben bepaalde gevolgen. Maar in cirkeltjes blijven ronddraaien lost uiteindelijk ook niets op, toch? Ik geloof niet dat de familie nu vrolijker wordt van de situatie zoals die nu is.

En misschien, maar da's helemaal de knuppel in het hoenderhok pleuren, lijken schoonmoeder en schoondochter meer op elkaar dan ze beiden willen toegeven.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_87495211
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:16 schreef Memmel het volgende:

[..]

Nee, ben ik met je eens. Maar wordt het besluit om cadeaus voor de kinderen op mp te verkopen dan wel alleen genomen?

En ja, bepaalde besluiten hebben bepaalde gevolgen. Maar in cirkeltjes blijven ronddraaien lost uiteindelijk ook niets op, toch? Ik geloof niet dat de familie nu vrolijker wordt van de situatie zoals die nu is.

En misschien, maar da's helemaal de knuppel in het hoenderhok pleuren, lijken schoonmoeder en schoondochter meer op elkaar dan ze beiden willen toegeven.
Vaak botsen inderdaad mensen die teveel op elkaar lijken. Daarom werken huwelijken met partners als tegenpolen vaak beter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 13 oktober 2010 @ 14:21:39 #210
5428 crew  miss_sly
pi_87495266
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:16 schreef Memmel het volgende:

[..]

Nee, ben ik met je eens. Maar wordt het besluit om cadeaus voor de kinderen op mp te verkopen dan wel alleen genomen?

En ja, bepaalde besluiten hebben bepaalde gevolgen. Maar in cirkeltjes blijven ronddraaien lost uiteindelijk ook niets op, toch? Ik geloof niet dat de familie nu vrolijker wordt van de situatie zoals die nu is.

En misschien, maar da's helemaal de knuppel in het hoenderhok pleuren, lijken schoonmoeder en schoondochter meer op elkaar dan ze beiden willen toegeven.
Ik denk dat je zomaar heel veel gelijk hebt met je post, hoor. Ook met je laatste zin, wellicht.

En tja, ik ben zelf wel van de harde maatregelen als niets helpt, maar ik weet dat mijn vriend daar moeite mee zou hebben. Kan me dus voorstellen dat zo'n beslissing niet zo simpel te nemen is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:12:50 #211
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_87497092
Misschien kun je het nog heel anders aanpakken...
Voor elk kadootje dat ze krijgen, geef je (een ander) stuk speelgoed weg. Zelf laten uitzoeken met hulp van oma/opa. Kunnen ze het kadootje gewoon accepteren, maar leren ze tegelijk ook om te geven. En komen jullie niet om in de rommel.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_87498578
was ff drukdrukdruk dames ;)

het besluit om spullen te verkopen/weg te doen hadden sangdrax en ik samen genomen hoor. en ook aangekondigd. tis niet zo dat dit zomaar uit de lucht komt vallen. en ik had het onder een spoiler gezet omdat ik liever eerst op iemand anders wilde reageren en het er in een opwelling bijzette. ik hoopte dat het duidelijk was dat heus niet perse gereageert hoeft te worden op de zoveelste schoonfamiliepost.

wat betreft op elkaar lijken: nah. dan zou ik namelijk gewoon alles accepteren, lief lachen en dan stiekem weggeven. uiteraard na uitgebreid wel mijn dankbaarheid betuigt te hebben en hoe leuk het wel niet is. dat bedoel ik niet denigrerend hoor, maar dat is gewoon hoe dingen in die familie gebeuren.

als het aan mij gelegen had, dan had ik idd iig voor een tijdje geen kontakt gehad nee. ik vind het echt niet tof om elke keer die strijd aan te gaan en dat moet helaas steeds wel (om de meest idiote dingen). laatste keer dat we gelogeerd hebben was ze boos omdat ze van mij de posters moest weghalen die ze binnen selene's bereik opgehangen had. leuk idee hoor, maar niet met kopspelden graag. en uiteraard had ik het weer gedaan

en dat sparen is me best hoor. net als nu en dan iets meenemen. maar elke 2 weken is teveel. grijs' idee is leuk maar gaat niet werken, want het word per post opgestuurd.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:02:20 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87498877
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:52 schreef simmu het volgende:
was ff drukdrukdruk dames ;)

het besluit om spullen te verkopen/weg te doen hadden sangdrax en ik samen genomen hoor. en ook aangekondigd. tis niet zo dat dit zomaar uit de lucht komt vallen. en ik had het onder een spoiler gezet omdat ik liever eerst op iemand anders wilde reageren en het er in een opwelling bijzette. ik hoopte dat het duidelijk was dat heus niet perse gereageert hoeft te worden op de zoveelste schoonfamiliepost.

wat betreft op elkaar lijken: nah. dan zou ik namelijk gewoon alles accepteren, lief lachen en dan stiekem weggeven. uiteraard na uitgebreid wel mijn dankbaarheid betuigt te hebben en hoe leuk het wel niet is. dat bedoel ik niet denigrerend hoor, maar dat is gewoon hoe dingen in die familie gebeuren.

als het aan mij gelegen had, dan had ik idd iig voor een tijdje geen kontakt gehad nee. ik vind het echt niet tof om elke keer die strijd aan te gaan en dat moet helaas steeds wel (om de meest idiote dingen). laatste keer dat we gelogeerd hebben was ze boos omdat ze van mij de posters moest weghalen die ze binnen selene's bereik opgehangen had. leuk idee hoor, maar niet met kopspelden graag. en uiteraard had ik het weer gedaan

en dat sparen is me best hoor. net als nu en dan iets meenemen. maar elke 2 weken is teveel. grijs' idee is leuk maar gaat niet werken, want het word per post opgestuurd.
Je kunt ook je dochter leren er niet aan te komen, sorry hoor maar ik vind het niet meer als logisch dat ze boos wordt omdat jij haar ff vertelt hoe en wat zij in haar huis mag/moet hangen/zetten :o
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_87498941
Simmu, ik denk dat er meer aan de hand is en dat je je daarom aan deze dingen irriteert.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:06:15 #215
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_87499009
Ik denk dat het in veel gevallen de toon is die de muziek maakt. En nogmaals, ik heb de indruk dat zowel jij als je schoonmoeder de dingen graag op jullie manier gedaan zien. En dus erg op elkaar lijken.
Maar goed, ik heb ook niet de indruk dat dit probleem zich snel laat oplossen. En dat is vervelend genoeg.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_87499048
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:02 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Je kunt ook je dochter leren er niet aan te komen, sorry hoor maar ik vind het niet meer als logisch dat ze boos wordt omdat jij haar ff vertelt hoe en wat zij in haar huis mag/moet hangen/zetten :o
Nog nooit van passieve veiligheid gehoord? Ik vind het niet meer dan normaal dat je als ouder checkt of plek waar je kind slaapt wel veilig is. Dat oma daar even niet aan heeft gedacht is nog tot daar aan toe, maar dat ze boos wordt is natuurlijk vreemd, maar dat zal ws. meer te maken hebben met de al verziekte sfeer.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_87499086
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:52 schreef simmu het volgende:
was ff drukdrukdruk dames ;)

het besluit om spullen te verkopen/weg te doen hadden sangdrax en ik samen genomen hoor. en ook aangekondigd. tis niet zo dat dit zomaar uit de lucht komt vallen. en ik had het onder een spoiler gezet omdat ik liever eerst op iemand anders wilde reageren en het er in een opwelling bijzette. ik hoopte dat het duidelijk was dat heus niet perse gereageert hoeft te worden op de zoveelste schoonfamiliepost.
Het is allemaal goedbedoelde ongevraagd advies O-)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:11:10 #218
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87499170
Ja! Evenstar, je inbox is (denk ik) vol!
3!
  Moderator woensdag 13 oktober 2010 @ 16:17:06 #219
5428 crew  miss_sly
pi_87499376
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:02 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Je kunt ook je dochter leren er niet aan te komen, sorry hoor maar ik vind het niet meer als logisch dat ze boos wordt omdat jij haar ff vertelt hoe en wat zij in haar huis mag/moet hangen/zetten :o
Dit is wat te simpel, natuurlijk. Ja, je moet je kind bepaalde dingen leren, maar zo lang je nog niet zeker weet dat je kind oud en wijs genoeg is om te realiseren waarom bepaalde dingen gevaarlijk zijn en dus niet mogen, zorg jij als ouder toch dat ze niet per ongeluk de fout in kan gaan? Met sommige dingen neem je die risico's niet, natuurlijk!

Mijn schoonmoeder heeft in de caravan de schoonmaakmiddelen op de grond in de badkamer staan, open en bloot. Ik heb gezegd dat zolang dat zo staat, Senna absoluut niet bij hun komt logeren in de caravan. Te gevaarlijk en te groot risico.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87499445
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:02 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Je kunt ook je dochter leren er niet aan te komen, sorry hoor maar ik vind het niet meer als logisch dat ze boos wordt omdat jij haar ff vertelt hoe en wat zij in haar huis mag/moet hangen/zetten :o
uhm, selene is 2. no offence, maar die ga ik niet pal naast een setje kopspelden zetten de hele nacht. alleen. ik ben het helemaal met je eens dat ze dingen moet leren, maar dat gaat me wat ver. en normaal hangen er op dat kamertje heul geen posters.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87499584
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:08 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is allemaal goedbedoelde ongevraagd advies O-)
tis allemaal welkom hoor :) ik vind deze situatie afschuwelijk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:39:57 #222
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_87500189
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:23 schreef simmu het volgende:

[..]

tis allemaal welkom hoor :) ik vind deze situatie afschuwelijk.
Krijg alleen niet de indruk dat je het echt probeert op te lossen mede door spullen te verkopen wegens ruimtegebruk en dan nieuwe spulletjes te kopen die wel verantwoord zijn. Waar is dan het plaatje ruimtegebrek??

En over een poster met spelden terwijl je aan het logeren bent: dan had je eventueel het campingbedje (aangenomen dat Selene daar nog in slaapt) even een stukje aan de kant geschoven of een andere oplossing had geweest dat je die kopspelden er zelf uitgehaald had, poster weggelegd had (wel hoog want anders kan ze het misschien scheuren, (doen die van mij graag nl.)) en dan hem 's morgens weer op had gehangen en als dat niet kon wegens de hoogte dan had Selene er ook niet bij gekund dus was er eigenlijk geen probleem.

Ja ik snap jullie problemen heus wel maar jouw manier snap ik echt niet en ik snap ook niet dat Sangdrax het toe laat dat jij zo met zijn ouders omgaat. Ik bedoel het zijn wel de ouders van je partner en nu heb ik gelukkig geen problemen met mijn schoonfam. maar toch kan je het ook positief benaderen ipv altijd maar dwarsliggen want zo komt het over op mij.

Voor de rest sluit ik me aan bij wat de dames hierboven zeggen.
pi_87500633
het plaatje ruimtegebrek zit in het kleurboek. kleurboek vol --> andere. da's niet erbij, maar in de plaats van. stukke klein duimpjes vervangen. dat soort dingen.

en wat je stelt over die posters dan weghalen. dat is exact wat we deden. toen werd er dus boos gereageert. en ze slaapt niet meer in een campingbedje want daar klimt ze uit. 's morgens weer terughangen hoefde niet. ze had het speciaal voor selene gedaan tenslotte ;)

het enige 'goede' wat ik had kunnen doen in haar ogen is gewoon braaf zeggen "wat leuk dat je dat gedaan hebt". nu met die boekjes ook. ik geef al meer dan een jaar aan dat we het niet prettig vinden. ik denk dan: "goh, die mensen geven dat toch aan, wellicht als ik volgende keer iets leuks zie koop ik het en dan overleg ik even of wacht ik tot een echte speciale gelegenheid".
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87500773
books, serieus, wat moet ik dan. ik heb van de zomer al gezegd dat als ze nou weer met *die* dingen aankomen, ik ze verkoop. en vervolgens komen ze daar dan gewoon toch weer mee aan. en eerlijk waar: het merendeel van die boekjes kijkt selene niet naar om. moet ik dan boekjes die ze wel leuk vindt en leest wegdoen omdat oma nu eenmaal graag selene met steeds nieuwe boekjes ziet? zonder meer is steeds maar nieuwe dingen kopen gewoon niet de boodschap die ik mijn kinderen wil geven. ze zijn nu een half en 2 jaar en hebben op zolder letterlijk een kamer vol speelgoed. als ze weigeren om naar ons te luisteren, wat moet je dan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:58:55 #225
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87500959
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:11 schreef Incantrix het volgende:
Ja! Evenstar, je inbox is (denk ik) vol!
nu niet meer :P
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')