abonnement Unibet Coolblue
pi_85040028
Sta op het punt een nieuwe keuken te bestellen. ZWART!
Vind ik echt prachtig, roep ik al jaren.
Maar er zijn echter zoveel mensen in m'n omgeving die het afraden (donker, saai, gaat vervelen, zie je alles op etc ....) dat ik nu toch begin te twijfelen.
Zal ik het doen of zal ik voor veilig gebroken wit gaan?? GROOT DILEMMA!!
Wie heeft er ervaring met een zwarte keuken?? Foto's??
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:38:35 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_85040042
Is het een IKEA keuken? Dan kun je het gewoon doen, want vervang je naar een jaar of drie gewoon de deurtjes :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_85040060
alleen doen als je echt heeeeeeeel veel licht hebt!
pi_85040083
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:39 schreef Snuitebolletje het volgende:
alleen doen als je echt heeeeeeeel veel licht hebt!
heeeeeeeel veel licht in het kwadraat!!!
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_85040109
Doe mij maar zwart. En hoezo zie je alles op zwart? Volgens mij zie je juist alles op wit, behalve melk en andere zuivelvarianten.

Zou overigens zelf wel voor mat antraciet/zwart gaan, niet voor glimmend zwart ofzo :P Dat vind ik dan wel weer heel lelijk.
hula
pi_85040142
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:41 schreef NikkelCobalt het volgende:
Doe mij maar zwart. En hoezo zie je alles op zwart? Volgens mij zie je juist alles op wit, behalve melk en andere zuivelvarianten.

Zou overigens zelf wel voor mat antraciet/zwart gaan, niet voor glimmend zwart ofzo :P Dat vind ik dan wel weer heel lelijk.
vocht/water/kalk! zwart is echt dodelijk besmettelijk :)
pi_85040207
Ik denk niet dat het gaat vervelen of dat jij het saai gaat vinden, je hebt t er al jaren over zeg je.
Zou daar niet zo bang voor zijn, het is jouw keuken en als bezoek het saai vindt, prima, heb jij niets mee te maken.

Dat je er alles op ziet is wel waar en als je je huis nog eens wil verkopen, kan dat lastiger zijn, of je treft net iemand die al jaren een zwarte keuken wil ;)

Als jij het mooi vindt, gewoon doen ^O^
compact en kleverig.
pi_85040266
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:42 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

vocht/water/kalk! zwart is echt dodelijk besmettelijk :)
je vergeet gewoon stof ;)
compact en kleverig.
pi_85040288
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
je ver
[..]

je vergeet gewoon stof ;)
Als ik mijn keuken heb, kom jij dan stoffen?
pi_85040336
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:47 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Als ik mijn keuken heb, kom jij dan stoffen?
Wordt ie zwart?
compact en kleverig.
pi_85040355
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Wordt ie zwart?
antraciet composiet blad.. witte deurtjes, zwarte kookplaat en zwarte afzuigkap
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:50:14 #12
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_85040372
't paradepaardje van onze showroom (IKEA Delft) is een hoogglans zwarte keuken met een composietsteen grijs werkblad. De keuken is enorm populair gezien het aantal klanten dat er "even" in loopt om te kijken.

Je kunt je keuken eens proberen te plannen om een beeld te krijgen van hoe je ruimte eruit gaat zien.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:51:02 #13
137556 L.no
Midlife crisis
pi_85040398
Gewoon doen als je het zelf fijn vindt. :)
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:52:41 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85040454
Mooi, hoogglans zwarte keuken. Kies dan ook een zwarte kraan ed, wel zo mooi.
Als je een beetje budget hebt, kun je ook al je rvs zwart laten poedercoaten.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85040603
Nee, het wordt geen Ikea keuken, dus ik moet er wel ff een paar jaartjes mee doen!!
Licht, tja, dat is een beetje een probleem, m'n keuken is vrij donker, kijkt uit in m'n carport.
Maar alle adviezen in de wind slaan dan???? Ik wil toch graag die zwarte keuken.
Mat of glanzend, dat is ook nog even een dilemmaatje. Wilde eerst voor glanzend, maar is mss toch iets te 'Frans Bauer'- achtig.
Of idd een antraciet grijze keuken, dat is een middenweg. Want ik wil ook graag een zwart stenen blad en anders wordt het idd te donker. Wel witte tegeltjes erachter.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:59:43 #16
290348 devilishbaby
onbedoeld maar niet ongewenst
pi_85040674
Doen! Ik heb zelf een zwarte keuken en ben er blij mee. Zorg alleen wel dat je verlichting hebt onder de bovenkastjes zodat je extra verlichting hebt op het aanrechtblad want als het buiten donkerder is heb je bij kunstlicht toch iets minder licht daar. Ook bij glansdeuren zul je idd. alles zien elke vingerafdruk ed.
Mat wil prima. Ja je moet regelmatig een doekje over de deurtjes halen omdat het sneller vlekkerig is waar je met je vingers aankomt. Maar een keuken behoort toch schoon te zijn lijkt mij dus of dat nou wit of zwart is schoonmaken moet je het toch. Op een witte keuken heb je veel sneller last van vlekjes van vieze vingers (zie je weer minder snel op zwart).
In ons huis zat deze zwarte keuken al, de vorige bewoners hadden deze zwart geverfd, maar voor mij in de toekomst ook een zwarte keuken weer! Iets wat ik eerst niet had gedacht, leek mij ook te donker. Iedereen in onze omgeving reageert erg positief of de uitstraling van een zwarte keuken en dat het zo gewaagd is en juist erg mooi is. Terwijl ik bij het bekijken van de foto's destijds direct zei daar moet een nieuwe keuken in.
Pm me voor een foto, kan hem hier niet zo makkelijk online krijgen maar wil hem je best mailen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:02:16 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85040744
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:57 schreef Be-happy het volgende:

Of idd een antraciet grijze keuken, dat is een middenweg. Want ik wil ook graag een zwart stenen blad en anders wordt het idd te donker. Wel witte tegeltjes erachter.
Dat ziet er natuurlijk niet uit, he... Helemaal als het ook nog matte kastjes zijn. wordt zo'n bij elkaar geraakt gebeuren.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:25:21 #18
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_85041373
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:37 schreef Be-happy het volgende:
Sta op het punt een nieuwe keuken te bestellen. ZWART!
Vind ik echt prachtig, roep ik al jaren.
Maar er zijn echter zoveel mensen in m'n omgeving die het afraden (donker, saai, gaat vervelen, zie je alles op etc ....) dat ik nu toch begin te twijfelen.
Zal ik het doen of zal ik voor veilig gebroken wit gaan?? GROOT DILEMMA!!
Wie heeft er ervaring met een zwarte keuken?? Foto's??
Zwarte keuken kan prima als het maar mat is. Ik zou wel een andere kleur aanrechtblad nemen (breekt de boel een beetje), want op zwart zie je inderdaad een hele hoop. Denk maar aan al dat stof :), eventuele krasjes, ect. Ben zelf voor 'veilig' gebroken wit gegaan met een kersenkleur aanrechtblad, maar dat vond ik gewoon mooi, aangezien alles in mijn huis wit of bruinzwart is. Jaja een echte mannen inrichting :0

Hier is bijvoorbeeld een foto van een zwarte keuken (zie klustopics van Xs2Shanna).
pi_85041594
Wilde net reageren, maar zie dat Bisamrat me al voor was ;) Hij is eigenlijk antraciet, maar wel zo goed als zwart dus.... Ik moet zeggen, het is bij mij echt niet lelijk, donker of wat dan ook!
Heb antraciet granieten blad, en antracieten kastjes, en was bang dat het niet xou staan maar echt boven verwachting! *O*
pi_85041662
Lijkt wel antraciet grijs op de foto, maar toch helemaal leuk!!
Die zwart/witte tegeltjes zijn ook een optie, want witte tegels steekt idd erg af.
Maar ja, zwarte keuken, donker blad en ook nog eens zwarte tegels, poeh, dat wordt wel heavy!

Goede tip trouwens van de spotjes onder de kastjes, dat had de keukenboer ook al aangeraden en die zitten er nu dus in. Keuken is al helemaal ontworpen, moet morgenavond alleen nog de definitieve kleur doorgeven.
Heb nog ff dus 'to make up my mind'.
pi_85041677
Dat vind ik dan weer niet zo mooi, zo'n geruit achterwandje. Geeft het nogal een oubollig uiterlijk. Maar als dat de bedoeling was, dan is het zeker goed gelukt.

Nee dan zou ik toch gaan voor een lichte afstekende tint achterwand om zo het contrast met zwart beter tot zijn recht te laten komen, anders is het net alsof je in een verbrandde ruimte staat m.i.
hula
pi_85041923
Ik heb de mat zwarte keuken van (dat dan wel) de Ikea. hierbij heb ik een wit aanrechtblad, zeker in combinatie met een licht aanrechtblad is het juist niet donker en daarnaast valt het me zo mee met wat je op zwart ziet. echt, mensen zijn bijvoorbaat bang, maar er is niks aan de hand.
pi_85042064
@ Sneeuwitjesappel:
Niks mis met Ikea hoor! Kwam er alleen niet uit met dat programma, ze laten je behoorlijk zelf aanklooien. Heb nu goedkope keukenboer gevonden voor bijna hetzelfde geld.

Heb jij zwarte keuken / spierwit blad?? Vindt je het contrast niet te groot? Storend? Zou je het anders doen als je nog een keer mocht kiezen?
En wat heb je dan voor kleur tegels erachter?
pi_85042178
dat van dat programma had ik ook, vreeeselijk!
het contract is juist erg mooi. en dan de achterkant witte tegels
pi_85042184
Mijn ervaring met Ikea was ook niet al te best, ben na een uur wachten en stoeien, en twee werknemers die "hielpen" maar kwaad weggelopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')