abonnement Unibet Coolblue
pi_84928778
mijn partner heeft last van zgn "hielspoor".
het is een ontsteking onder de hiel van de voet en erg pijnlijk.
hij is al diverse malen bij de fysio-therapeut geweest, maar verbetering merkt hij nog niet.
het is behalve pijnlijk ook vervelend, want lopen gaat heel moeilijk.
wie kan me er meer over vertellen?
pi_84928800
het duurt nog 20 jaar
  † In Memoriam † vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:43:13 #3
21636 Feestkabouter
pi_84929146
last van gehad.
pijnlijk.
oplossing: naar een podotherapeut en speciale zooltjes laten maken.
orthopeet kan ook.
pi_84929191
quote:
Wat is een hielspoor?
Een hielspoor (medische term: spina calcaneï) is een aanhangsel aan het hielbot dat zich gevormd heeft door kalkafzetting aan de hiel. De hielspoor zelf veroorzaakt geen pijn. Er zijn talloze mensen die onwetend met een hielspoor rondlopen, zonder dat het pijn of irritatie oplevert.

Men heeft pas last van hielspoor als het weefsel en botvlies er omheen ontstoken raakt.

De term hielspoor wordt vaak gebruikt om diverse problemen in de hiel aan te duiden. Men kan ook gewoon last van pijn in de hiel hebben, zonder dat er zich dus botaansporing heeft gevormd.
Als je man een echte hielspoor heeft dan is dat te zien op een rontgenfoto. Die hielspoor kan dan operatief verwijderd worden. Ik zou een verwijzing vragen van de huisarts voor een foto.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_84929218
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_84929331
Goede zolen kunnen helpen, dus dat gelijk doen om de pijn te verlichten. Verder afwachten totdat de ontsteking zich heelt (wat soms wel een jaar kan duren). Daarnaast heb je fitflops (heb ik ook veel goede dingen over gehoord), die hebben een speciale soort zool wat de druk aardig kan verlichten --> geen pijn meer bij het lopen.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:02:14 #7
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_84929761
Mijn moeder heeft het ook gehad, die heeft een spuit laten zetten in de ontsteking. Ontzettend pijnlijk en niet 100% garantie dat het over gaat, maar bij haar hielp het wel.
pi_85089008
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 10:30 schreef lies1947 het volgende:
mijn partner heeft last van zgn "hielspoor".
het is een ontsteking onder de hiel van de voet en erg pijnlijk.
hij is al diverse malen bij de fysio-therapeut geweest, maar verbetering merkt hij nog niet.
het is behalve pijnlijk ook vervelend, want lopen gaat heel moeilijk.
wie kan me er meer over vertellen?
Ik heb dat ook gehad. Mijn huisarts heeft toen de boel losgeschud (enorm pijnlijk maar 2 dagen later is de pijn grotendeels weg). Hij heeft me ook doorgestuurd naar zon zooltjes maker (podotherapeut als ik me niet vergis). Deze heeft mij 2 schitterende inlegzooltjes aangemeten en ervoor gezorgd dat me houding beter is geworden. Hielspoor heeft al 3 jaar niks meer van zich laten horen w/
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:28:19 #9
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_85099554
na ong 10 jr er af en aan last van gehad te hebben, ondanks rust/viscoheals/oefeningen/zolen/spuiten, heb ik me laten opereren en het botstukje laten verwijderen. Ik heb er enooooorme last van gehad na de operatie en had al megaspijt. Nu heb ik nergens meer last van tijdens het lopen (ik heb de slippers van skechers gekocht met zachte zolen, perfect!) en wissel het af met mijn steunzolen. Op mijn werk loop ik alleen maar op mijn steunzolen en daar heb ik met staan wel nog last. Al met al is het een zeer pijnlijke aandoening die niet altijd weggaat..
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:37:29 #10
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_85105459
Google eens naar het masseren van triggerpoints.Bij mij vermindert dit behoorlijk de pijnklachten.Tis makkelijk zelf te doen en baat het niet dan schaad het niet :)
pi_120150142
Kick.
Als een eckte kneus heb ik in de hiel van mijn slechte been ontzettend last van hielspoor, het is echt niet te harden.
Ik heb zojuist bij de schoenmaker speciale siliconen hielzooltjes gehaald in de hoop dat het hiermee verlicht wordt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120153037
De zooltjes hielpen bij mij niet.
Ben bij de fysio geweest die heeft het getaped en na een paar weken geen last meer.
pi_120154871
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2010 10:31 schreef M4rc0 het volgende:
het duurt nog 20 jaar
klopt ook nog eens. Loop al jaren met chronische hielsporen.
Ga naar een ortopedisch schoenmaker en laat zooltjes maken. Met een beetje mazzel helpt het bij hem wel.
Heb er vooral last van bij landurige belasting. Maar met goede zooltjes wordt het wel beter.
pi_120155217
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 16:16 schreef shomila het volgende:
De zooltjes hielpen bij mij niet.
Ben bij de fysio geweest die heeft het getaped en na een paar weken geen last meer.
Hoe wordt het dan ingetaped?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120156611
quote:
5s.gif Op maandag 10 december 2012 17:10 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Hoe wordt het dan ingetaped?
Ze trok het zeg maar van zijn plek en dan tapen.
Ik voelde gelijk het verschil.
pi_120157201
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 17:51 schreef shomila het volgende:

[..]

Ze trok het zeg maar van zijn plek en dan tapen.
Ik voelde gelijk het verschil.
kun je een hielspoor van z'n plek trekken? :o
Klinkt onmogelijk en pijnlijk. Zal m'n fysio eens bellen of hij wat voor me kan doen, dit is niet te harden.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120162782
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 18:05 schreef Mirjam het volgende:

[..]

kun je een hielspoor van z'n plek trekken? :o
Klinkt onmogelijk en pijnlijk. Zal m'n fysio eens bellen of hij wat voor me kan doen, dit is niet te harden.
Nee hoor voelde er niks van.
Ze trekt je hiel een stukje opzij.
Ik denk ook dat er dan nog niet zo een haakje zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')