abonnement Unibet Coolblue
pi_84795935
Ik vind het heel moeilijk om te praten over mijn problemen. Can someone please help me want ik heb geen zin meer om alles weg te proppen en me rot te voelen daardoor.
Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst.
pi_84796059
Nou meid, kerel. Trek die doos problemen open en gooi het hier op FOK!

Men zal je hier respectabel afhankelijk van je problemen van de afgrond behoeden!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_84796087
Spui je gal hier.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_84796207
Ik wil me problemen niet hier kwijt, ik ben nieuwsgierig naar hoe jullie omgaan met je problemen. Ik denk door er over te praten maar ik persoonlijk vind dat nogal moeilijk. Hoe doen jullie dat?
Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst.
pi_84796251
Door ze gewoon wel te uiten, desnoods anoniem op het internet.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_84796312
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:56 schreef Xx-Dropje-xX het volgende:
Ik wil me problemen niet hier kwijt, ik ben nieuwsgierig naar hoe jullie omgaan met je problemen. Ik denk door er over te praten maar ik persoonlijk vind dat nogal moeilijk. Hoe doen jullie dat?
Door op reageer te drukken en dan je problemen op te schrijven en ze hiervolgens neer te zetten! ^O^
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_84796476
Zijn het grote of kleine problemen?
pi_84796521
Ok zal het proberen,

Ik ben vroeger mishandeld door mijn vader, dit stopte toen ik een jaar of 12 was maar ik denk er nog vaak aan. Ik ben door de mishandeling erg onzeker geworden en ik vertrouw mensen heel moeilijk, heb een soort van muur om me heen en laat mensen niet te dicht bij komen.
Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst.
pi_84796857
Liet je moeder dit toe, heb je nog andere familieleden, broers of zusters?
pi_84797042
Mijn moeder kon zich niet echt verzetten, maar goed uiteindelijk heeft zij ervoor gezord dat men vader naar een psychiatrische inrichting.
Ik heb 1 tweelingbroer, een zusje en nog een halfzus (van men vaders kant).
Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:19:42 #11
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84797230
Wat een ellende toch weer allemaal!
Troostknufje aan ts geeft nu
Snollebolt
pi_84797373
Je moet gaan praten met je broer en zusjes. als dat niet kan dan kan je nog naar een therapeut/psycholoog.
pi_84797523
praten vind ik nou juist zou moeilijk, of het nou met familie is of vriendin laat staan een vreemde.
Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst.
pi_84797889
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:26 schreef Xx-Dropje-xX het volgende:
praten vind ik nou juist zou moeilijk, of het nou met familie is of vriendin laat staan een vreemde.
Schrijf het dan op. Het hoeft niet mooi geschreven te zijn, het hoeft niet in een logische volgorde geschreven te zijn, schrijf gewoon op wat er in je opkomt waar je vanaf wilt. Alhoewel ik je nu met bijna de volle zekerheid kan zeggen dat je ooit eens zult gaan moeten praten, wil je er niet aan onderdoor gaan.
I reject reality and substitute my own
pi_84798007
Je kan het ook voor jezelf opschrijven, dat kan ook helpen. Ga in ieder geval iets doen wat je leuk vind waardoor je de ellende even kan vergeten.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 01:09:22 #16
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_84798952
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:03 schreef Xx-Dropje-xX het volgende:
Ok zal het proberen,

Ik ben vroeger mishandeld door mijn vader, dit stopte toen ik een jaar of 12 was maar ik denk er nog vaak aan. Ik ben door de mishandeling erg onzeker geworden en ik vertrouw mensen heel moeilijk, heb een soort van muur om me heen en laat mensen niet te dicht bij komen.
Hoe dichtbij is 'te dicht bij'? Heb je bijvoorbeeld wel vriendschappen kunnen opbouwen of is die muur daar ook te hoog voor?

Je hoeft ook niet gelijk alle ellende er uit te gooien mocht je daar de gelegenheid toe krijgen. Mocht je iemand (leren) kennen die je enigszins vertrouwt kun je altijd laten vallen dat je eerder wat narigheid heb meegemaakt en peil dan de reactie daar op. Valt deze goed uit/mee kun je er vaker en dieper op ingaan.
pi_84799232
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:26 schreef Xx-Dropje-xX het volgende:
praten vind ik nou juist zou moeilijk, of het nou met familie is of vriendin laat staan een vreemde.
maak anders een liedje en zing het eruit...

helpt ook :)

en soms helpt lezen over anderen die iets dergelijke hebben meegemaakt..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 01:24:03 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84799398
dit topique is een beetje een paradox :D.
je praat niet graag over je problemen maar toch praat je graag over je problemen op R&P.
Pas op, het universum implodeert nog eens!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 02:52:18 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84800939
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:26 schreef Xx-Dropje-xX het volgende:
praten vind ik nou juist zou moeilijk, of het nou met familie is of vriendin laat staan een vreemde.
Voor jezelf opschrijven. Je hoeft er niet eens wat mee te doen, of aan iemand te laten lezen, maar alles opschrijven wat je wil zonder je in te houden helpt vaak al :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:21:13 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84803022
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 01:24 schreef Maanvis het volgende:
dit topique is een beetje een paradox :D.
je praat niet graag over je problemen maar toch praat je graag over je problemen op R&P.
Pas op, het universum implodeert nog eens!
internet is natuurlijk zoiets als het muurtje om je heen... je gooit er eens wat overheen en kijkt wat de reactie is, en bevalt het niet dan trek je dat muurtje weer op.

TS: er zijn genoeg hulpinstanties die je eventueel kunnen helpen om met het verleden om te kunnen gaan zodat je daarmee in stat bent je muurtje af te laten breken en zo in je priveleven de mensen wat divhterbij kan laten komen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_84803829
Enorm rot wat je hebt meegemaakt. :N

Zou je wat meer kunnen zeggen over wat je voelt en denkt, wanneer je overweegt met iemand over je problemen te praten? Is het angst dat je de ander niet kan vertrouwen, dat hij/zij je niet serieus zal nemen o.i.d.?

Ik zou je graag ook even willen verwijzen naar een website over kindermishandeling: http://www.alice-miller.com/index_en.php Misschien kan je er wat moed uit putten om je pijnlijke ervaringen aan het licht te brengen. Sowieso heb je al een poging gedaan op dit forum, dat kan je al rekenen als een succes. ;)
pi_84804032
Tip koop dagboek en schrijf daarin alles van je af.
Bij mij helpt dat heel goed in mindere periodes.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:07:59 #23
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84805554
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:26 schreef Xx-Dropje-xX het volgende:
praten vind ik nou juist zou moeilijk, of het nou met familie is of vriendin laat staan een vreemde.
Heb ik ook last van ja. Met vreemden gaat het prima, maar met anderen wordt het al heel moeilijk. Is voor mij persoonlijk een issue geworden de laatste maanden en ik ben erachter gekomen dat ik gewoon als de dood ben voor wat er allemaal loskomt wanneer de sluis opengaat :')

Maar daar zijn 1001 professionals voor volgens mij. Daar al eens aan gedacht? Misschien helpt het. Ik ben er sinds een tijdje mee bezig en het heeft me op bepaalde vlakken al geholpen, al laat ik ook daar nog steeds niet het achterste van mn tong zien.

En schrijven helpt ook goed. Al is het maar om je eigen gedachten te kunnen ordenen. Geen overbodige luxe wanneer je alles opkropt :)
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:09:54 #24
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_84805605
Ik ben totaal geen prater. Eventuele problemen die ik heb los ik zelf op. Nooit de behoefte gehad er over te praten :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:29:01 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84806215
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:09 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben totaal geen prater. Eventuele problemen die ik heb los ik zelf op. Nooit de behoefte gehad er over te praten :)
Soms zijn problemen alleen helaas voor iemand niet meer zelf op te lossen. Het wegstoppen gaat dan nog wel, maar echt oplossen... :N
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')